TEMAT |
DZIAŁANIA EDUKACYJNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE
|
Jesienne liście |
- rozwijanie ekspresji mimicznej,
- wzbogacanie słownictwa,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- pobudzanie wyobraźni,
- doskonalenie umiejętności kategoryzowania,
- stymulacja sensoryczna.
|
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych, muzycznych i czerpie z nich radość,
- interpretuje ruchem słowa piosenki,
- rozwija ekspresję mimiczną,
- poszerza zasób słownictwa,
- rozwija wyobraźnię,
- klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy,
- przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
- doświadcza za pomocą zmysłów wzroku, słuchu, dotyku, równowagi..
|
Papierowe zabawy |
- wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego,
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
- poszerzanie zasobu słownictwa,
- stymulacja sensoryczna,
- rozwijanie wyobraźni,
- angażowanie do współdziałania z dziećmi w zabawie.
|
Dziecko:
- rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
- wykorzystuje twórczo niekonwencjonalne przedmioty,
- umiejętnie współpracuje w grupie,
- wzbogaca doświadczenia zmysłowe poprzez rozpoznawanie dotykiem różnych faktur,
- rozpoznaje i nazywa rodzaje papieru,
- prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela,
- reaguje na sygnały muzyczne,
- doskonali sprawność palców dłoni.
|
Deszczowa kraina |
- ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
- kształtowanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie wyobraźni,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
|
Dziecko:
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- usprawnia motorykę artykulacyjną,
- ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową
- rozwija percepcję słuchową,
- doskonali sprawność manualną.
|
Owoce jesieni |
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
- wzbogacanie słownictwa,
- stymulacja sensoryczna,
- stymulacja percepcji słuchowej,
- rozwijani poczucia rytmu,
- doskonalenie sprawności ruchowej ciała
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
|
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w zabawach,
- wie na czy polega prawidłowy tor oddychania,
- rozpoznaje owoce jesieni i nazywa je,
- rozwija sprawność ruchową ciała
- rozwija wrażliwość w obrębie zmysłu dotyku, równowagi, propriocepcji,
- słyszy i prawidłowo realizuje zasłyszany rytm.
|