Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Biedronek

Logo grupy "Biedronek"

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielka, Pani Patrycja.

Z Panią Patrycją można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższy adres mailowy:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Dziewięć bałwanków

W czwartek 26 stycznia na zajęciach poznaliśmy cyfrę 9. Wysłuchaliśmy opowiadania o „Dziewięciu bałwankach”. Ułożyliśmy ilustracje w odpowiedniej kolejności oraz przyporządkowaliśmy im cyfry. Następnie zgadywaliśmy, które bałwanki zamieniły się miejscami. W ramach zabawy ruchowej bawiliśmy się w „Elzę i bałwanki”. Na zakończenie wzięliśmy udział w opowieści matematycznej i rozwiązaliśmy zadanie o bałwankach.

Dzieci wraz z panią w czerwonej bluzce siedzą w kółku na podłodze. Przed nimi leżą białe ilustracje.
Dzieci wraz z panią w czerwonej bluzce siedzą w kółku na podłodze. Przed nimi leżą białe ilustracje ułożone w jednym rzędzie. Chłopiec w niebieskim swetrze układa coś przy nich.
Dzieci wraz z panią w czerwonej bluzce siedzą na podłodze w szatni w kółeczku. Pani trzyma w rękach kartkę.

Po południu – zabawa z monitorem

Dwie dziewczynki stoją przy monitorze. Jedna z nich dotyka ekranu, na którym wyświetlone są puzzle.
Dziewczynka stoi przy monitorze i rozwiązuje na nim zadanie. Na monitorze widać sondę, rakietę oraz satelitę.
Dwie dziewczynki stoją przy monitorze i rozwiązują zadanie z przeliczaniem elementów.

Sporty zimowe

W środę 25 stycznia na zajęciach rozmawialiśmy o sportach zimowych. Obejrzeliśmy prezentację, w której rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy poszczególne dyscypliny. A następnie oglądaliśmy filmy, które nam je zaprezentowały.

Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Na monitorze wyświetlany jest slajd przedstawiający saneczkarstwo. Widać na nim kask, sanki, kombinezon oraz zawodnika.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Na monitorze wyświetlany jest film z łyżwiarką figurową.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Na monitorze wyświetlany jest film z saneczkarstwem.

Bal karnawałowy

Dzieci w strojach karnawałowych siedzą i stoją, pozując do zdjęcia.

Masażyki

W poniedziałek 23 stycznia w ramach odpoczynku wspólnie masowaliśmy się metodą CMC. Masaż sprawia nam dużo radości, rozluźnia nasze ciała oraz nas wycisza.

Dzieci pracują w parach na podłodze. Jedna osoba z pary leży na macie, druga siedzi przy niej. i ją masuje.
Dzieci pracują w parach na podłodze. Jedna osoba z pary leży na macie, druga siedzi przy niej. i ją masuje.
Dzieci pracują w parach na podłodze. Jedna osoba z pary leży na macie, druga siedzi przy niej. i ją masuje.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Solomii

za plansze edukacyjne.

Zima w lesie

Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach stoją w lesie. Obok nich stoi dwóch panów.

W czwartek 19 stycznia ponownie udaliśmy się na wycieczkę do CEPL w Powsinie. Tym razem mieliśmy okazję bliżej porozmawiać o ptakach, które zamieszkują las. Obejrzeliśmy film edukacyjny, a także rozpoznawaliśmy gatunki ptaków, na podstawie ich wyglądu. Zagraliśmy również ptasi koncert. Zobaczyliśmy las w różnych porach roku, pogłaskaliśmy leśne zwierzaki, a także zerkneliśmy do środka mrowiska. Sprawdziliśmy też naszą pamieć w zwierzęcym memory. Po części teoretycznej, jak zwykle była przerwa na jedzenie i picie.

Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach siedzą na krzesełkach w autobusie.
Dzieci siedzą na poduszkach w sali i są zwrócone twarzami w kierunku monitora, na którym przedstawiony jest łabędź.
Dzieci siedzą na poduszkach na sali i trzymają w dłoniach pluszaki ptaki.
Dzieci stoją za szklanymi gablotami i wpatrują się w panią w zielonym stroju. Obok pani znajdują się wypchane wilki.
Dzieci głaszczą kawałek z sierścią lisa.
Dzieci siedzą na podłodze w sali. Przed nimi ułożone są białe kartki a4. Dziewczynka odwraca dwie kartki.

Gdy już nabraliśmy sił, mogliśmy udać się na spacer po lesie. Znaleźliśmy w nim „obcego”, czyli śluzowca. Pani powiedziała nam, że bardzo trudno go spotkać, więc mieliśmy dużo szczęścia. Szukaliśmy poroża, które Pani starała się ukryć pod drzewami. Wybraliśmy się również pod paśnik. A także dowiedzieliśmy się, czym jest lizawka dla zwierząt. Była to kolejna udana wyprawa.

Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach stoją nad pniem drzewa i wskazują palcami na jego część.
Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach stoją w lesie. Przed nimi Pani w zielonej kurtce pokazuje im poroże.
Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach stoją przy paśniku dla zwierząt.

Na placu zabaw

Trzy dziewczynki bawią się na sprzętach na placu zabaw. Mają na sobie kurtki, czapki i rękawiczki, a także zielone, odblaskowe kamizelki.
Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach bawią się na sprzętach na placu zabaw.
Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach bawią się na sprzętach na placu zabaw.

Zegary

NA niebieskim tle znajdują się zegary wykonane z kartek i płyt Cd, ze wskazówkami przypiętymi pinezkami.

W piątek 13 stycznia na zajęciach rozmawialiśmy o zegarach. Zapoznaliśmy się z zawodem zegarmistrza, obejrzeliśmy bajkę, która nam ten zawód przybliżyła. Poznaliśmy, jak działa zegar i uczyliśmy się odczytywania pełnych godzin na zegarkach. Sami również wykonaliśmy własne zegary, na których będziemy mogli ćwiczyć.

Dzieci siedzą przed monitorem, na którym wyświetlony jest zegar ze wskazówkami, na niebieskim tle.
Dzieci siedzą przed monitorem, na którym wyświetlony jest pan, który trzyma w rękach zegar.
Dziewczynki siedzą przy stoliku i wycinają niebieskie i pomarańczowe elementy. Na stoliku znajdują się również kleje, flamastry oraz płyty cd.

Maleńki Król

W środę 11 stycznia nasza koleżanka Adela z Tygrysków przeczytała nam książkę "Maleńki Król", którą przyniosła z domu. Dziękujemy Adelko!

Dzieci siedzą na matach i patrzą na dziewczynkę siedzącą na krześle, która pokazuje im ilustracje z książki.
Dzieci siedzą na matach i patrzą na dziewczynkę siedzącą na krześle, która pokazuje im ilustracje z książki.

Zabawy z Lamą i Krokietem

Dzieci stoją przed monitorem, na którym wyświetlana jest pani oraz lama z różnymi częściami zimowej garderoby. Obok Pani znajduję się czerwony termometr.
Dzieci siedzą i podnoszą nogi przed monitorem, na którym wyświetlana jest pani oraz lama z różnymi częściami zimowej garderoby. Obok Pani znajduję się czerwony termometr.
Dzieci leżą na brzuchu przed monitorem, na którym wyświetlana jest pani oraz lama z różnymi częściami zimowej garderoby. Obok Pani znajduję się czerwony termometr.

Co można zrobić z 8

We wtorek 10 stycznia układaliśmy ze wstążek różne wzory, literki i cyferki. Udało nam się również stworzyć 8. Wykonaliśmy zadania tekstowe, ćwicząc dodawanie i odejmowanie w zakresie 8. A na koniec wymyślaliśmy, co możemy stworzyć z 8, rysując ją na kartce papieru.

Dzieci siedzą za kolorowymi poduszkami, na której ułożone są ósemki z zielonych wstążek.
Dzieci siedzą i leżą za kolorowymi poduszkami, na której ułożone są zielone wstążki oraz fioletowe patyczki.
Dzieci siedzą przy stoliku i rysują kredkami wzory na białych kartkach A4.

Ozoboty

W poniedziałek 9 stycznia poznaliśmy literkę U, na przykładzie słowa "ulica”. Wsłuchaliśmy się w dźwięki instrumentu na "u", czyli ukulele. Dodatkowo bawiliśmy się ozobotami, tworząc dla nich ulice. Świetnie się przy tym bawiliśmy.

Chłopiec układa słowo z rozsypanki literowej. Przed nim znajdują się planszę z literką U, głośnik oraz obrazek gitary. Inne dzieci przyglądają się temu co robi chłopiec.
Dwójka chłopców tworzy trasę, na której znajduję się czarny ozobot.
Dwie dziewczynki tworzą trasę, na której znajduję się czarny ozobot.

Kalendarz

W środę i czwartek, 4 i 5 stycznia, na zajęciach rozmawialiśmy o kalendarzu. Patrzyliśmy na to, co się w nim znajduję, wymienialiśmy nazwy miesięcy oraz dni tygodnia. Przyporządkowywaliśmy miesiące odpowiednim porom roku i liczyliśmy, ile ich jest. Ustawialiśmy się w odpowiedniej kolejności, tak jak dni tygodnia po kolei, tworząc cały tydzień.

Dziewczynka w białym swetrze nachyla się nad plakatem przedstawiającym drzewo w czterech porach roku. Obok plakatu leży kalendarz. Dzieci siedzą w kółku wokół plakatu i kalendarza.
Dzieci nachylają się nad plakatem przedstawiającym drzewo w czterech porach roku.
Dziewczynka w białym swetrze trzyma karteczkę w ręku. Obok niej siedzą inne koleżanki.
Dzieci siedzą wokół plakatu, na którym znajduję się drzewo przedstawione w czterech porach roku. Na plakacie ułożone zostały w odpowiedniej kolejności nazwy miesięcy od stycznia do grudnia. Nad plakatem znajduję się napis rok.
Dziewczynka w czerwonej bluzce przyporządkowuje kartoniki.
Dzieci stoją obok siebie i trzymają kartoniki w dłoniach.

W krainie zegarów

Dzieci siedzą przed monitorem. Na monitorze widnieje napis: W krainie zegarów. Przedstawione są też fotografie różnych rodzajów zegarów.

We wtorek 3 stycznia na zajęciach pracowaliśmy na monitorze. Zaczęliśmy od zgadywanki obrazkowej. Musieliśmy wykonać odpowiednie obliczenia, by poznać temat naszych zajęć. Udało nam się to bez mniejszych problemów i dzięki temu, mogliśmy bliżej poznać tematykę zegarów. Zobaczyliśmy, że jest ich wiele rodzajów. Bawiliśmy się w memory zegarowe. A na koniec poznaliśmy 7.

Dziewczynka stoi przy monitorze i dotyka go palcem. Na monitorze widnieją puzzle.
Dzieci siedzą przed monitorem, na którym wyświetlany jest slajd z cyfrą 7 oraz siedmioma zegarami.
Chłopiec stoi przy monitorze i wskazuje na niego palcem. Na monitorze widać memory zegarowe.

Renifery

Prace plastyczne dzieci, które leżą na stoliku. Na niebieskich kartkach zrobione są renifery z szarego papieru, naklejek z oczami oraz tekturowych paseczków.

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za przygotowanie poczęstunku na spotkanie świąteczne.

Spotkanie świąteczne

Dzieci stoją w półkolu. Ubrane są w stroje świąteczne. W tle za nimi jest dekoracja.

W środę 21 grudnia odbyło się spotkanie świąteczne. Przygotowaliśmy dla rodziców występ, gdzie wspólnie śpiewaliśmy, recytowaliśmy wiersze oraz graliśmy na kołatkach. Następnie zaprosiliśmy rodziców do części plastycznej, w której ozdabialiśmy farbami stroiki bożonarodzeniowe. Po skończonej pracy zasiedliśmy do poczęstunku, który przygotowali dla nas rodzice.

Dzieci stają przed rodzicami w półkolu, którzy siedzą na krzesełkach i robią im zdjęcia.
Dzieci wraz z rodzicami siedzą przy stolikach i malują farbami po zielonych kartkach. Jedna pani dolewa farby na paletę.
Dzieci siedzą przy stolikach z poczęstunkiem. W koło nich stoją rodzice i dziadkowie.
Dziękujemy, że byliście z nami.

Przed występem

Dzieci siedzą przy połączonych stolikach i się bawią różnymi zabawkami. W tle widać regały z zabawkami i książkami.
Dzieci siedzą przy połączonych stolikach. Dziewczynki rysują na kartkach kredkami, a chłopcy bawią się klockami.
Chłopcy siedzą przy stoliku i bawią się klockami. Jeden z nich zbudował robota.

Utrwalamy literki

W poniedziałek 19 grudnia na zajęciach utrwalaliśmy poznane do tej pory literki. Wycięliśmy paski ze zużytych już kartek i zabraliśmy się do zabawy. Najpierw układaliśmy z nich różne wzory, które sobie wymyśliliśmy. Następnie każdy z nas układał literki, które już znamy.

Trójka dzieci siedzi przy stoliku i wycina paski nożyczkami.
Trójka dzieci siedzi na podłodze, na kolorowych poduszkach. Przed nimi leżą ułożone paski białych kartek.
Na podłodze znajdują się ułożone z białych pasków literki. A, I, E, T, M.

Nasze prace

Na stoliku leżą ułożone kartki, na których widnieją pokolorowane choinki z bombkami z plasteliny.
Na stoliku leżą ułożone zielone kartki, na których widnieją ozdobione naklejkami choinki.

Zajęcia sportowe

W piątek 16 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie w ramach rozgrywek piłkarskich. Nasze ostatnie spotkanie upamiętniliśmy pamiątkowym zdjęciem.

Na zdjęciu widać dzieci oraz panią. Część dzieci stoi, a pozostałe siedzą na podłodze, każde dziecko trzyma piłkę.

Listy do Mikołaja i zaproszenia dla rodziców

Na podłodze znajdują się kolorowe kartki z rysunkami wykonanymi flamastrami i kredkami.
Na podłodze leżą czerwone koperty, które ozdobione są rysunkami wykonanymi kredkami i flamastrami oraz naklejkami świątecznymi.

Dzik nie jest taki zły

W czwartek 8 grudnia nasza grupa udała się na wycieczkę do CEPL w Powsinie. Podróżowaliśmy dwoma autobusami i dotarliśmy do celu. Zaczęliśmy zajęcia od spaceru w lesie, na którym wspólnie z panem zastanawialiśmy się nad tym, czy zwierzęta możemy podzielić na te dobre i złe. Pan pokazał nam co kryje w sobie szyszka, a także zorganizował nam szukanie poroża w ściółce leśnej.

Dzieci stoją na przystanku autobusowym. Mają na sobie kurtki i czapki oraz odblaskowe, zielone kamizelki. Na plecach mają plecaki.
Dzieci idą z panem do lasu. Dzieci mają na plecach plecaki. Są ubrane w czapki, kurtki oraz odblaskowe, zielone kamizelki.
Pan pokazuje dzieciom fragment szyszki. W drugiej ręce trzyma pojemnik z szyszkami.

Pan pokazuje dzieciom obrazek. Dzieci na niego spoglądają. Są ubrane w czapki, kurtki oraz odblaskowe, zielone kamizelki.
Pan pokazuje dzieciom obrazek oraz poroże. Dzieci na niego spoglądają. Są ubrane w czapki, kurtki oraz odblaskowe, zielone kamizelki.
Dzieci szukają czegoś w lesie. Są ubrane w czapki, kurtki oraz odblaskowe, zielone kamizelki.

Gdy wróciliśmy do budynku najpierw posililiśmy się bułką i jabłkiem oraz wypiliśmy kubek ciepłej herbaty, gdyż mocno zmarzliśmy podczas spaceru. Pan puścił nam dwa filmy edukacyjne i chwilę o nich rozmawialiśmy. Potem zaczęliśmy szykować się do drogi powrotnej. To był bardzo miły dzień i pogoda nam dopisała.

Dzieci siedzą na podłodze w sali i zjadają bułki. Przed nimi stoją kolorowe kubki z herbatą.
Dzieci siedzą na podłodze w sali i oglądają film, wyświetlany na projektorze.
Dzieci stoją i głaszczą zwierzę. Pozują do zdjęcia, uśmiechając się.

Poznaliśmy R

W poniedziałek i wtorek 5 i 6 grudnia, na zajęciach poznaliśmy literkę R na przykładzie słowa "rysunek". Doskonaliliśmy analizę i syntezę głoskową i sylabową, a także szukaliśmy innych wyrazów, które rozpoczynają się od tej literki. Rozmawialiśmy o marzeniach dużych i małych, a także wykonaliśmy swoje listy do Świętego Mikołaja.

Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym. Przed nimi dziewczynka układa słowo z rozsypanki literowej. Przed nią znajdują się plansze z literką r i słowo rysunek.
Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym. Jedne chłopiec coś mówi i pokazuje, a dwie dziewczynki zgłaszają się.
Troje dzieci siedzi przy stoliku i rysuje kredkami i flamastrami coś na kartkach.

Diamonds Academy

W piątek 2 grudnia na zajęciach wcielaliśmy się w smerfy i wykonywaliśmy dużo ciekawych ćwiczeń.

Dzieci biegają po sali z piłkami. Są przebrane w stroje gimnastyczne.
Dzieci biegają po sali z piłkami. Są przebrane w stroje gimnastyczne. Na podłodze leżą obręcze i koszulki.
Dzieci wraz panią stoją w gromadce i szykują się do oddania okrzyku.

Ćwiczenia popołudniowe z Krokietem i Lamą

Razem z piratem odkrywaliśmy ukryty skarb. Nie było to łatwe zadanie, ale daliśmy radę.

Dzieci stoją przed monitorem, na którym wyświetlany jest pan pirat, który znajduję się na wyspie skarbów.
Dzieci kucają przed monitorem, na którym wyświetlany jest pan pirat, który znajduję się na wyspie skarbów. Obok niego znajduję się mapa skarbów.
Dzieci klęczą przed monitorem, na którym wyświetlana jest kostka ruchowa z zestawem ćwiczeń.

Zorza polarna

Na podłodze znajdują się prace plastyczne dzieci. Są to czarne kartki, na których narysowane są zorze polarne pastelami.

We wtorek 30 listopada na zajęciach rozmawialiśmy o „Krainie wiecznego lodu”. Oglądaliśmy prezentację ze zdjęciami i ciekawymi informacjami, na temat życia na Antarktydzie. Obejrzeliśmy filmik z pingwinami, które wskakują do wody. Na koniec zajęć wykonaliśmy swoje zorze polarne, pastelami, które rozcieraliśmy palcami.

Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Na monitorze wyświetlany jest bałwan z termometrem.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem, na którym wyświetlane są pingwiny stojące na lodzie, pływającym po wodzie.
Troje dzieci siedzi przy stole i na czarnych kartkach rysują pastelami. Dwoje z nich narysowało góry.

Pudełko mocy

W poniedziałek 28 listopada pani Kasia zaprosiła naszą grupę oraz Tygrysy na zajęcia grupowe. Z Pudełka mocy każdy z nas mógł wybrać jeden przedmiot, który zachęcał nas do wykonywania ćwiczeń buzi.

Dzieci siedzą na podłodze, na środku widać dziewczynkę, która z pudełka wyjmuje muszlę.
Dzieci siedzą na podłodze, chłopiec trzyma w ręku muszlę.
Dzieci siedzą i patrzą w stronę osoby dorosłej, która dłonią pokazuje jak należy ułożyć usta.

Poznaliśmy K

W poniedziałek 28 listopada na zajęciach wysłuchaliśmy piosenki na literę K „Karliku, karliku”. Wymyślaliśmy słowa na głoskę K, a także układaliśmy słowo kot i koperta z rozsypanych liter. Poznaliśmy również instrument na K – kontrabas.

Chłopiec układa słowo kot z rozsypanych liter. Za nim siedzą dzieci na poduszkach. Przed chłopcem znajdują się plansze z literą k, na których widnieją napisy: kokarda, koperta, korale.
Chłopiec układa słowo koperta z rozsypanych liter. Za nim siedzą dzieci na poduszkach. Przed chłopcem znajdują się plansze z literą k, na których widnieją napisy: kokarda, koperta, korale.
Czwórka dzieci stoi przed monitorem i ogląda pana, który gra na kontrabasie.

Po południu natomiast nasza koleżanka Basia czytała nam książkę. Basia dopiero zaczyna swoją przygodę z czytaniem, ale naprawdę dobrze sobie radzi. Dziękujemy Basia i czekamy na więcej!

Dziewczynka z książką siedzi na krzesełku przed dziećmi, które siedzą na matach.

Serdecznie dziękujemy

Basi i jej mamie

za przyniesione puzzle i gry planszowe.

Poznaliśmy Y

W środę 23 listopada na zajęciach poznaliśmy literkę Y. Rozmawialiśmy o niej i dowiedzieliśmy się, że gdy dodamy ją do pewnych słów, to może nam się zwiększyć ilość danych elementów. Sprawdziliśmy to na przykładzie słowa dom – domy. Wysłuchaliśmy wiersza „Zagadka” M. Barańskiej. Próbowaliśmy też kreślić literkę Y, najpierw jednak sprawdzaliśmy palcami, jak się ją pisze.

Dzieci siedzą na poduszkach w siadzie skrzyżnym. Układają swoje ręce w kształt litery Y.
Dziewczynka w beżowej bluzie w białe kropki układa wyraz z rozsypanych na podłodze liter. Przed nią leżą dwie plansze z literą D i Y. Za nią siedzą dzieci na poduszkach i się jej przypatrują.
Dwóch chłopców i dziewczynka siedzą na poduszkach i przypatrują się kartce z napisaną literą Y, małą i wielką, którą trzyma w dłoniach dziewczynka.

W Dyniolandii

W czwartek 17 listopada uczestniczyliśmy w wycieczce na farmę dyń. Na miejscu czekały na nas ciekawe atrakcje. Mogliśmy spróbować doić krowę, karmić zwierzęta wiejskie takie, jak: kury, kaczki, króliki, kozy, owieczki oraz gęsi. Wybraliśmy się również do szklarni, gdzie zgadywaliśmy nazwy warzyw, które tam rosną. Spróbowaliśmy też jak smakuje jarmuż i zielona pietruszka. Mieliśmy również przerwę na posiłek – bułkę, jabłko i gorącą herbatę, która pomogła nam się trochę rozgrzać. Następnie mieliśmy czas dla siebie, który wykorzystaliśmy w labiryncie, na różnego rodzaju huśtawkach oraz na dobrze nam już znanej tyrolce. Gdy czas zabawy dobiegł końca, wróciliśmy autokarem do przedszkola.

Dziewczynka w zielonej, odblaskowej kamizelce, siedzi na drewnianym taborecie i ściska ręką wymiono plastikowej krowy. Pod wymionem stoi wiadro.
Dzieci w odblaskowych kamizelkach stoją przy ogrodzeniu, z którego nachyla się do nich koza. Obok dzieci stoją panie.
Dziewczynki w zielonych, odblaskowych kamizelkach stoją przy krzaku z pomidorami, który znajduję się w szklarni.
Dzieci w odblaskowych kamizelkach siedzą w jednym rzędzie i jedzą bułki. Przed nimi na stoliku leżą kawałki ręcznika papierowego oraz brązowe kubki.
Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach biegają w labiryncie z siana.
Dzieci w zielonych, odblaskowych kamizelkach bujają się na piłkach.

Poznaliśmy D

Dzieci siedzą na podłodze i się uśmiechają do zdjęcia. Przed nimi leżą papierowe duszki.

Od poniedziałku 14 listopada na zajęciach bawimy się literką D. Poznaliśmy ją w różnych wyrazach oraz próbowaliśmy ją kreślić. Bawiliśmy się w zabawę „Dinozaur”, którą bardzo lubimy. W ramach zajęć plastycznych wykonaliśmy duszki.

Dziewczynka w zielonej opasce układa wyraz z rozsypanych liter. Przed nią leży książka i plansze z literą D.
Dzieci biegają po szatni.
Na podłodze leżą papierowe duszki. Każdy z nich ma inną minę wykonaną czarną kredką.

Wycieczka do strażaków

W czwartek 10 listopada nasza grupa wybrała się pierwszy raz na wycieczkę metrem. Towarzyszyło nam przy tym mnóstwo emocji, ale z powodzeniem dotarliśmy na miejsce. Na stacji metra dotknęliśmy tablicy dla niewidomych, a także porozmawialiśmy o punkcie, w którym znajduję się defibrylator do ratowania życia.

Dzieci stojące w parach wraz z dorosłymi schodzą po schodach.
Dzieci stoją w grupce i dotykają palcami tablicy dla niewidomych.
Dzieci wraz z dorosłymi stoją na stacji metra. Pani w fioletowej kurtce pokazuje palcem na tablice ostrzegawcze z ogniem i z serduszkiem.

Na miejscu przywitali nas strażacy, którzy od razu zaczęli nas oprowadzać po swoim garażu. Zobaczyliśmy wozy strażackie oraz sprzęt strażaka, którego używa się przy różnych wypadkach. Mieliśmy okazje zmierzyć czas strażakowi, który zjechał z rury i musiał szybko ubierać się do akcji ratowniczej. Sprawdziliśmy też jak działa wąż strażacki, celując wodą w pachołki. Na koniec wizyty przekazaliśmy strażakom prezent w formie naszych rysunków, o których im opowiedzieliśmy. To był naprawdę udany dzień.

Dzieci stoją w kamizelkach odblaskowych w garażu. Spoglądają na strażaka, który zjeżdża na rurze strażackiej.
Dzieci w kamizelkach odblaskowych spoglądają na strażaków. Jeden z nich ubrany jest w strój strażaka, który jedzie na akcje ratowniczą i ma na sobie hełm.
Dzieci w kamizelkach odblaskowych spoglądają na strażaka, który ubrany jest w strój gdy jedzie na akcje ratowniczą, ma na sobie hełm oraz maskę gazowniczą.
Strażak i dzieci stoją przy wozie strażackim. Chłopiec wskazuje palcem na samochód.
Dzieci siedzą wraz ze strażakiem i oglądają książeczkę z rysunkami.
Dziecko w hełmie strażaka celuję wężem strażackim z wodą w pachołek. W tle stoją samochody straży pożarnej.

Spotkanie ze Strażnikiem Miejskim

W poniedziałek 7 listopada na zajęciach z panią Strażnik poznaliśmy zasady bezpiecznej zabawy w sali i na podwórku. Na koniec zajęć mogliśmy przetestować zrozumienie zasad w praktyce w trakcie świetnej zabawy.

Dzieci siedzą na matach. Przed nimi siedzi pani z pluszakiem w ręku. Pani ubrana jest w granatowy mundur.
Dzieci chodzą po sali i rozglądają się.
Dzieci siedzą w kółeczku na podłodze w sali. Dziewczynka w żółtej bluzce trzyma w dłoniach pluszaka.

Zabawy z trójką i biedronką

Na parapecie leżą dwie prace wykonane z plasteliny, liści i kasztanów, przedstawiające owady.

W czwartek i piątek, 3 i 4 listopada, na zajęciach poznawaliśmy cyfrę 3. Bawiliśmy się w zabawę „Policz kółka”, a także określaliśmy ilość rzeczy, przypasowując do nich odpowiednią cyfrę. Na zajęciach plastycznych tworzyliśmy biedronki i inne owady, przy użyciu kasztanów, liści i plasteliny. Słuchaliśmy również utworu Śpiewających Brzdąców "Biedronka i muchomor".

Chłopiec na środku koła dzieci, klęczy przy czerwonej obręczy, w której znajdują się dwie zabawki i plansza z cyfrą 2. Na podłodze znajduję się jeszcze żółta i czerwona obręcz. Pozostałe dzieci przyglądają mu się.
Chłopiec zbiera fioletowe kółko. Na podłodze leżą kółka zielone, czerwone i fioletowe oraz kostka czerwona i biała do gry.
Trójka dzieci siedzi przy stoliku . Na stoliku znajdują się maty, na których dzieci lepią z plasteliny.

Poznaliśmy M

W środę 2 listopada na zajęciach poznaliśmy literkę M. Układaliśmy wyraz „mama” z rozsypanych liter, słuchaliśmy piosenki „Mango”, a także próbowaliśmy kreślić literkę "m" w naszych zeszytach ćwiczeń.

Dziewczynka siedzi na środku kółka i układa kartoniki z literkami. Przed nią leżą planszę z obrazkami i literką M. Reszta dzieci z kółka się jej przygląda.
Dzieci siedzą przy stoliku. Trzymając w dłoni ołówek kreślą literkę M w zeszycie ćwiczeń.
Dzieci siedzą przy stoliku. Trzymając w dłoni ołówek kreślą literkę M w zeszycie ćwiczeń.

Diamonds Academy

Dzieci w strojach gimnastycznych biegają po sali. Trzymają w rękach czapeczki do ćwiczeń.
Dzieci siedzą i stoją na podłodze. Przed nimi na podłodze ustawione są pomarańczowe pachołki oraz stoi pani w bordowej bluzie.
Dziewczynka stoi przy szafkach, między pachołkami. Druga dziewczynka kopie do niej piłką, a trzecia się temu przygląda i trzyma w rękach piłkę.

Tańce i hulanki na jesienne dni

W środę 26 października na zajęciach bawiliśmy się tanecznie do piosenki „Dwóm tańczyć się zachciało”. Łączyliśmy się w pary, „kłóciliśmy się ze sobą” i je zmienialiśmy. Wykonywaliśmy sobie nawzajem masażyki, zwracając uwagę na potrzeby naszego partnera. Na koniec rozpoznawaliśmy instrumenty z piosenki „Muzykanci, Konszabelanci”, śpiewaliśmy ją, a także graliśmy na kołatkach w jej rytm.

Dzieci tańczą w parach, trzymając się pod ręką.
Dzieci siedzą w parach na podłodze. Jedna osoba z pary siedzi do drugiej plecami. Druga osoba palcem ją masuje.
Dzieci siedzą na podłodze i krzesełkach i trzymają w rękach kołatki. Uderzają nimi o dłonie.

Poznaliśmy E

W poniedziałek i wtorek, 24 i 25 października bliżej przyglądaliśmy się literce E. Z rozrzuconych liter układaliśmy słowo "ekran", a także podejmowaliśmy próbę pisania "e" w naszych książeczkach. Wykonywaliśmy pracę plastyczną „Ekran”. Przy użyciu stron z książek, na naszych ekranach przedstawialiśmy prognozy pogody.

Chłopiec w czarnej bluzce układa literki na podłodze w kolejności. Reszta dzieci siedząca za nim, patrzy na to.
Dwie dziewczynki i chłopiec siedzą przy stoliku i piszą ołówkiem w książkach.
Trzy dziewczynki i chłopiec siedzą przy stoliku. Na stoliku leżą białe kartki, czarne pudełko z flamastrami, nożyczki, kleje i strony z gazet.
Trzy dziewczynki i chłopiec siedzą przy stoliku. Na stoliku leżą białe kartki, czarne pudełko z flamastrami, nożyczki, kleje i strony z gazet.
Prace plastyczne dzieci leżą na podłodze. Są to ekrany wykonane z białych i szarych kartek i żółtych antenek.
Prace plastyczne dzieci leżą na podłodze. Są to ekrany wykonane z białych i szarych kartek i żółtych antenek.

Jesienny rozruch z Lamą i Krokietem

W październiku oglądaliśmy filmy o jesieni z programu "Akademia Veolia - Zdrowie i Integracja". Decydowaliśmy, które czynności lubimy robić jesienią, a także rzucaliśmy kostką i wykonywaliśmy odpowiednie ćwiczenia.

Dzieci stoją przed monitorem i wykonują ćwiczenia, które wykonuje na monitorze pani.
Dzieci stoją przed monitorem i wykonują ćwiczenia, które wykonuje na monitorze pani.
Dzieci stoją przed monitorem i wykonują ćwiczenia, które wykonuje na monitorze pani.

Kałuże

W piątek 21 października na zajęciach ćwiczyliśmy nasz oddech, robiąc kałuże z farb. Świetnie się przy tym bawiliśmy.

Dzieci przy stolikach siedzą i trzymają w rękach słomki. Na stoliku przed nimi leżą kartki z kleksami farby. Dzieci w nie dmuchają.
Dzieci przy stolikach siedzą i trzymają w rękach słomki. Na stoliku przed nimi leżą kartki z kleksami farby. Dzieci w nie dmuchają.
Prace plastyczne dzieci. Kartki białe A4 z kleksami farby żółtej, niebieskiej, różowej i czerwonej.

Figury geometryczne

W czwartek 20 października na zajęciach układaliśmy figury geometryczne z patyczków. Przeliczaliśmy elementy, układaliśmy swoje własne pomysły sami oraz w grupach, ćwicząc współpracę.

Dwóch chłopców i dziewczynka układają na stoliku z kolorowych patyczków dwa kwadraty.
Trzy dziewczynki przy stoliku dzielą patyczki na odpowiednie kolory.
Dwie dziewczynki i chłopiec układają budowlę z kolorowych patyczków.

Jesień

W środę 19 października na zajęciach rozmawialiśmy o jesieni. Zaczęliśmy od zabawy ruchowej „Jesienna pogoda”. Musieliśmy zapamiętać, jak mamy się poruszać do danej pogody. Potem układaliśmy historyjkę w odpowiedniej kolejności, rozwiązywaliśmy zagadki, a także nazywaliśmy części garderoby potrzebne podczas jesiennej, zmiennej pogody.

Dziewczynki siedza w siadzie skrzyżnym na poduszkach. Jedna z nich w różowej bluzce nachyla się nad białymi kartonikami ułożonymi w rzędach. Przed dziećmi znajdują się również ilustracje.
Pani wskazuje elementy na białych kartonikach. Dzieci siedzą w kółku i na to patrzą. Przed dziećmi ułożone są ilustracje.
Dzieci siedzą w kółku na kolorowych poduszkach, przed nimi ułożone są ilustracje. Jedna dziewczynka się zgłasza. Pani wskazuje jej kartonik z ilustracją.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Poli, Mamie Laury oraz Mamie Basi

za przyniesione zabawki i książki.

Jeże

W piątek 14 października na zajęciach plastycznych wykonywaliśmy jeże. Najpierw Pani zapoznała nas z niektórymi zwyczajami jeży. Następnie wyjaśniła nam, co mamy robić. Każdy z nas doskonale poradził sobie z tym zadaniem.

Dwie dziewczynki siedzą przy stoliku. Jedna z nich wycina beżowy element. Na stoliku leżą brązowe paski, kleje, białe kartki A3 oraz nożyczki.
Dwóch chłopców i dziewczynka siedzą przy stoliku i wykonują pracę plastyczną. Dziewczynka i chłopiec przyklejają elementy do białej kartki A3. Drugi chłopiec wycina beżowe elementy.
Prace plastyczne dzieci. Na białych kartkach A3 przedstawione są beżowe jeże z odstającymi brązowymi pętelkami.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Matyldy

za glinę.

Detektywi w akcji

W środę 12 października na zajęciach zamieniliśmy się w detektywów i szukaliśmy ukrytych w sali kopert, a następnie rozwiązywaliśmy zagadki w nich ukryte. Dzieliliśmy zwierzęta na te, które zasypiają na zimę oraz na te, które tego nie robią. Na koniec bawiliśmy się w zabawę ruchową „Wiewiórki do dziupli”.

Dzieci z paniami siedzą wokół białych kartoników ułożonych w rzędzie. Dziewczynka w fioletowej bluzie wskazuje jeden z kartoników.
Dzieci i panie spoglądają na dziewczynkę w fioletowej bluzie, która stoi przy stoliku.
Dziewczynka w fioletowej bluzie odsłania kartonik z ilustracją. Przed panią leżą kartoniki z ilustracjami .

Ćwiczymy razem z Akademią Veolia

Popołudniami lubimy bawić się razem z Mary z kamery. Ostatnio zamieniliśmy się w koszykarzy i rozgrzewaliśmy się jak oni. Rzucaliśmy też kostką i ćwiczyliśmy to, co akurat wypadało.

Dzieci stoją przed monitorem i wykonują ćwiczenia, które wykonuje na monitorze pani.
Dzieci stoją przed monitorem i wykonują ćwiczenia, które wykonuje na monitorze pani.
Dzieci stoją przed monitorem i wykonują ćwiczenia, które wykonuje na monitorze pani.

Poznajemy I

W poniedziałek 10 października na zajęciach poznawaliśmy literkę I. Bawiliśmy się w zabawę ruchową „Jeżyk” – każdy z nas musiał wykonywać ćwiczenia, które proponował ktoś, ze środka kółka. Słuchaliśmy piosenki na I oraz poznaliśmy instrumenty na tę literę (idiofony). Zastanawialiśmy się wspólnie nad rodzajami igieł. A także podejmowaliśmy próby pisania literki I.

Dziewczynka stoi w środku kółka i stoi na jednej nodze. Reszta dzieci w kółku również stoi na jednej nodze.
Chłopiec układa słowo z rozsypanych kartoników z literkami. Przed nim leżą ilustracje igieł, a także monografia litery I. Reszta dzieci za chłopcem na niego spogląda.
Dzieci siedzą wokół ilustracji z igłami, monografią litery I oraz słowem igła. Dwoje chłopców leży na brzuchu.

Liczymy przetwory

W czwartek 6 października na zajęciach liczyliśmy owoce w przetworach. Ćwiczyliśmy przeliczanie w zakresie 10 i rozwiązywanie zadań tekstowych. Przydały nam się do tego liczmany.

Dzieci siedzą w rzędzie obok siebie na kolorowych poduszkach i mają przed sobą liczmany.
Czwórka dzieci siedzi na poduszkach i ma obok siebie kolorowe liczmany. Przed nimi leży brązowa półka papierowa, na której stoją papierowe słoiki, z owocami.
Czwórka dzieci siedzi obok siebie na poduszkach i ma ze sobą liczmany. Dziewczynka wskazuje papierowe słoiki z owocami, które stoją na brązowej papierowej półce.

Na rytmice

W środę 5 października na zajęciach z Panią Lidką, graliśmy na instrumentach oraz ćwiczyliśmy układ taneczny do koziorajki.

Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym na podłodze w kółeczku. Pani kuca przy jednym dziecku i trzyma w ręku kołatkę. Na środku kółka leży pudełko z instrumentami.
Dzieci stoją w małych grupkach trzyosobowych i trzymają się za ręce.

Przedszkolaki na start

Dzieci stoją w rozsypce w sali. Mają wzniesione głowy do góry. Są przebrane w stroje gimnastyczne.
Dzieci przebrane w stroje gimnastyczne siedzą na ławkach. Przed nimi na podłodze leżą kolorowe kółka.
Dwoje chłopców i dziewczynka w strojach gimnastycznych, pokonują tor przeszkód.

Nasz Kocyk Mocyk

We wtorek 4 października gościliśmy mamę Matyldy, która czytała nam książkę pt. „Tappi i Kocyk Mocyk”. Byliśmy mocno zasłuchani w opowieść. Na koniec każdy z nas narysował to, co mu się najbardziej podobało z opowieści.

Dzieci siedzą w kółeczku w siadzie skrzyżnym, na podłodze. Razem z nimi na krześle siedzi Pani w fioletowym swetrze i trzyma książkę na kolanach. Dzieci spoglądają na panią.
Na podłodze leżą prace plastyczne dzieci narysowane kredkami.
Serdecznie dziękujemy Pani Kasi za wizytę!

Literka A

W poniedziałek 3 października na zajęciach poznawaliśmy literkę A. Ćwiczyliśmy jej zapis na monitorze. Układaliśmy słowo album z rozsypanych liter. A także rozmawialiśmy o domowej aptece, czyli o przetworach, które możemy gromadzić początkiem jesieni, tak, by służyły naszemu zdrowiu.

Na podłodze znajdują kartki z monografią litery A, książka z ilustracjami i literką A i B. Dziewczynka w białej kamizelce układa wyraz z literek.
Dzieci siedzą przed monitorem i się w niego wpatrują. Na monitorze wyświetlone są słoiki z przetworami.
Chłopiec stoi przy monitorze i piszę literkę A. Dziewczynka za nim na niego spogląda.

Ćwiczymy z Lamą i Krokietem

Od początku roku nasza grupa dzielnie ćwiczy z Lamą i Krokietem korzystając z programu "Akademia Veolia – Zdrowie i Integracja". Uwielbiamy tańczyć dzikie densy i wygłupiać się razem z Mary z kamery.

Dzieci stoją przed monitorem i spoglądają na niego. Na monitorze wyświetlany jest filmik z panią, która wykonuje ćwiczenia.
Dzieci stoją przed monitorem i spoglądają na niego. Na monitorze wyświetlany jest filmik z panią, która wykonuje ćwiczenia.

Europejski Dzień Sportu Szkolnego

W piątek 30 września w naszym przedszkolu odbył się Europejski Dzień Sportu Szkolnego. Nasza grupa dzielnie ćwiczyła z pozostałymi przedszkolakami. Jak zwykle świetnie bawiliśmy się z "Akademią Veolia - Zdrowie i Integracja". Nie zabrakło dzikich densów, z także zabaw do piosenki "Głowa, ramiona, kolana, pięty" w wersji ukraińskiej.

Dzieci stoją ustawione w gromadzie i trzymają ręce zaciśnięte w pięść, udając, że grają na trąbce.
Dzieci stoją w gromadce i wpatrują się w ekran monitora. Na monitorze wyświetlane są postaci Lamy i Krokieta.
Dzieci opierają ręce o podłogę i unoszą jedną nogę do góry. Jeden chłopiec się temu przygląda.

Spotkanie z architektem

W środę 28 września naszą grupę i grupę Tygrysków odwiedziła mama Rozalki. Pani Magdalena opowiedziała nam o swojej pracy. Obejrzeliśmy projekty rozrysowane na papierze, ale i rysunek wykonany na komputerze. Dowiedzieliśmy się, jak należy być ubranym idąc na budowę. Rozwiązaliśmy quiz, dotyczący nazw różnych maszyn budowlanych. Na zakończenie naszego spotkania sami zaprojektowaliśmy swoje pokoje.

Dzieci siedzą na podłodze w sali i spoglądają na panią siedzącą na krześle. Pani jest ubrana w odblaskową, żółtą kamizelkę, na głowie ma hełm, a w rękach trzyma tableta.
Dwie dziewczynki siedzą na podłodze i przyklejają do białej kartki papieru małe elementy.
Dzieci siedzą na podłodze i przyklejają do białej kartki papieru małe elementy.
Serdecznie dziękujemy mamie Rozalki za spotkanie!

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za przyniesione ryzy papieru.

Ciastolina

We wtorek 27 września na zajęciach mieliśmy okazje pobawić się ciastoliną. Początkowo wykonaliśmy literkę o, którą poznaliśmy dzień wcześniej. Następnie mieliśmy już dowolność w lepieniu i formowaniu ciekawych kształtów. Bardzo dziękujemy naszej koleżance Laurze i jej rodzicom, za super pomysł i możliwość świetnej zabawy.

Dziewczynka trzyma na dłoni ułożoną literkę o z ciastoliny. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dzieci lepią ciastolinę.
Dzieci siedzą przy stole. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dzieci bawią się nimi i lepią.
Dzieci siedzą przy stole. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dzieci bawią się nimi i lepią

Woreczki w ruch

W czwartek 15 września bawiliśmy się woreczkami. Ćwiczyliśmy naszą równowagę, stopy, celność i koordynację wzrokowo-ruchową. Na koniec zajęć relaksowaliśmy się głęboko oddychając i poruszając woreczkami przy pomocy naszego brzucha.

Dzieci w krótkich spodenkach i bluzkach, leżą na podłodze na plecach. Mają nogi zgięte w kolanach.
Dzieci siedzą w parach na przeciwko siebie, w strojach sportowych i trzymają w rękach woreczki.
Dzieci leżą na plecach na podłodze. Ubrane są w stroje sportowe. Na brzuchach mają woreczki.

Pamiątki z wakacji

W poniedziałek 12 września wspominaliśmy wakacje. Wysłuchaliśmy piosenki „Pamiątki z wakacji”. Pani przyniosła nam pudełko z wakacyjnymi skarbami, które odgadywaliśmy za pomocą dotyku. Na koniec bawiliśmy się w zabawę „Czego nam będzie brakowało”, w której musieliśmy pokazać czynność lub przedmiot wakacyjny, za którą, bądź którym będziemy tęsknić.

Dziewczynka dotyka dmuchanego kółka. Przed nią na podłodze leży pudełko. Dwoje chłopców i dziewczynka się temu przygląda.
Dwie dziewczynki siedzą na podłodze. Jedna ma na nosie różowe okulary przeciwsłoneczne, a druga na głowie oliwkowy kapelusz.
Dzieci siedzą w kółku na podłodze. Jedna dziewczynka leży w środku niego, na plecach.

Spotkanie w bibliotece

W czwartek 8 września wybraliśmy się na wycieczkę do Biblioteki nr XXXIII. Poznaliśmy jej zakamarki, a Pan pokazał nam ciekawe książki dla dzieci. Ustaliliśmy wspólnie zasady, które należy stosować podczas oglądania i czytania książek. Wysłuchaliśmy bajki o gąsienicy, którą później sami wykonaliśmy z kolorowych kółek. Na koniec zajęć mieliśmy możliwość zabawy w kąciku.

Dzieci stoją w rozsypce w sali z książkami, ustawionymi na regałach.
Dwoje chłopców ogląda wspólnie książkę. Jeden chłopiec trzyma książkę opartą na kolanach.
Dziewczynka przykłada twarz do książki. Na ilustracjach widnieje słoń. Książka ma w środku dziurę, przez którą wystaje twarz dziewczynki.
Dzieci siedzą na dywanie i oglądają ilustracje książki. Na dywanie lezą kartoniki z ilustracjami.
Dzieci przyklejają kolorowe kółka do białych kartek A4. Pracują na drewnianej dykcie, która leży na dywanie.
Dzieci bawią się w kąciku na dywanie zabawkami.

Pociąg naszych imion

W kolejnych dniach dalej się bliżej poznawaliśmy. Układaliśmy pociąg z naszych imion, od najkrótszego do najdłuższego. Odrysowywaliśmy nasze dłonie, wycinaliśmy je i przyczepialiśmy do tablicy z naszymi zasadami. Bawiliśmy się w odnajdywanie par, kierując się kolorem szarfy.

Dzieci siedzą przy stoliku i wycinają nożyczkami odrysowane dłonie. Na stoliku stoją kubki z flamastrami i kredkami.
Dziewczynka przygląda się kawałkom papierków z czarnymi napisami. Reszta dzieci siedzi wokół niej.
Dzieci chodzą po całej sali z szarfami przewieszonymi na szyjach.

Integrujemy się

W poniedziałek 5 września rozpoczęliśmy tydzień zabaw integracyjnych, które pozwolą nam bliżej siebie nawzajem poznać. Stworzyliśmy promienie słońca z naszych imion i omówiliśmy zasady, które będą nas obowiązywać w nowej grupie. Wspólnie razem zawiesiliśmy je na tablicy. Dzięki temu będzie nam je lepiej zapamiętać.

Dzieci siedzą w kółku na podłodze. Przed nimi na środku podłogi leży żółta poduszka, wokół niej widnieją karteczki ułożone w odstępach od siebie.
Dzieci siedzą na podłodze w kółeczku. Przed nimi na środku podłogi leży żółta poduszka, odchodzące od niej karteczki z napisami ułożone w odstępach, a wokół nich znajdują się ilustracje, na które dzieci spoglądają.
Na podłodze lezą ilustracje z podpisami. Nad nimi znajduję się ilustracja dzieci i napis nasze zasady. Obok ilustracji leży żółta poduszka, od której odchodzą ułożone w odstępach karteczki z napisami.