Zamierzenia dyd.-wych.

Witamy na stronie Sumiennych Sów

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielki Pani Patrycja.

Z Panią Patrycją można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższy adres mailowy:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Dziupla w kształcie zera

W piątek 22 września na zajęciach podsumowaliśmy temat o drzewach i ich roli w przyrodzie, a także o zerze. Pani połączyła temat drzew z zerem – mieliśmy za zadanie stworzyć dziuple dla wiewiórki, która mogła zaprosić do niej swojego kolegę jeża. Mogliśmy pracować w parach lub w pojedynkę. Następnie na forum grupy, opowiadaliśmy sobie, co nam wyszło i co się dzieje w naszych dziuplach.

Troje dzieci siedzi przy stoliku i koloruje wiewiórkę i jeża. Na stoliku stoją kredki, klej i nożyczki.
Dwójka dzieci siedzi przy stoliku i wykonuje prace plastyczną. Chłpiec wycina wiewiórkę, a dziewczynka koloruje. Na stoliku stoją kredki, klej i nożyczki.

Dzieci siedzą na podłodze wokół plakatu z drzewem, na którym leży rysunek dziupli z wiewiórką.
Dzieci siedzą na podłodze wokół plakatu z drzewem, na którym leży rysunek dziupli z wiewiórką. Jedna dziewczynka klęczy na drzewie.
Dzieci siedzą na podłodze wokół plakatu z drzewem, na którym leży rysunek dziupli z wiewiórką. Jedna dziewczynka wskazuje palcem dziuplę z wiewiórką.
Dzieci siedzą na podłodze wokół plakatu z drzewem, na którym leży rysunek dziupli z wiewiórką. Jedna dziewczynka wskazuje palcem dziuplę z wiewiórką.

Zero

W czwartek 21 września na zajęciach poznaliśmy zero. Najpierw sprawdzaliśmy nasz zmysł wzroku i dotyku, poprzez zadanie z kocem i ukrytymi pod nim kółkami. Nie było to proste. Udało nam się jedynie zgadnąć, że jedno kółko było puste. Reszta okazała się zbyt trudna, by móc prawidłowo określić ilość kółek. Układaliśmy zera z szarf, pisząc po nich palcami. Dodatkowo pisaliśmy zero ołówkami po kartach pracy oraz na monitorze.

Na podłodze wokół niebieskiego koca, na poduszkach siedzą dzieci i na niego spoglądają.
Dzieci dotykają niebieskiego koca, siedząc wokół niego.
Na podłodze znajdują się cztery duże kółka. W trzech z nich znajdują się mniejsze kółka. Dzieci siedzą wokół nich na podłodze.

Dzieci siedzą na podłodze. Przed sobą mają ułożone szarfy w kształcie zera. Na górze znajduję się duże kółko z małymi kółkami.
Troje dzieci siedzi przy stoliku i piszę ołówkami zera na kartach papieru A4.
Chłopiec piszę zero na monitorze.

Po południu odpoczywaliśmy przy dźwiękach lasu, które były dla nas przyjemne.

Dzieci leżą na matach i spoglądają na monitor, na którym wyświetlone jest zdjęcie drzew liściastych.

Przedszkolaki na start

Pierwsze zajęcia już za nami. Jak zwykle mieliśmy dużo frajdy podczas zabaw, które proponowała nam Pani. Dużo ćwiczyliśmy w parach, z piłkami, a także skupialiśmy się na rozciąganiu ciała.

Dzieci w strojach gimnastycznych stoją w rzędzie przed panią w różowej bluzce.
Dzieci w strojach gimnastycznych stoją w parach. Jedna osoba z pary trzyma w rękach piłkę.
Dzieci w strojach gimnastycznych siedzą w parach na podłodze. Jedna osoba z pary trzyma w rękach piłkę, którą stara się podać drugiej osobie.

Drzewa jak z bajki

Na podłodze znajdują się prace plastyczne dzieci, które przedstawiają drzewa. Prace wykonane są farbami.

We wtorek 19 września na zajęciach malowaliśmy farbami. Najpierw odrysowywaliśmy kontur pnia, a następnie malowaliśmy go pędzlem. Bawiliśmy się mieszając kolory palcami na kartce i tworzyliśmy bajkowe drzewa.

Troje dzieci siedzi przy stole i maluje farbami po kartce, na której znajduję się brązowy pień drzewa. Na stole znajduję się również paleta z farbami.
Troje dzieci siedzi przy stole i maluje farbami po kartce, na której znajduję się brązowy pień drzewa. Na stole znajduję się również paleta z farbami.
Troje dzieci siedzi przy stole i maluje farbami po kartce, na której znajduję się brązowy pień drzewa. Na stole znajduję się również paleta z farbami.

Higiena dla planety

W poniedziałek 18 września na zajęciach rozmawialiśmy o drzewach. Najpierw udaliśmy się na spacer, gdzie mieliśmy się zastanowić, jaką rolę pełnią drzewa w przyrodzie. Następnie w sali dzieliliśmy się ze wszystkimi swoimi przemyśleniami, oglądaliśmy kawałek pnia drzewa i wspólnie mówiliśmy, z czego się składa. Na koniec sprawdziliśmy, czy nasze pomysły były prawidłowe. W tym pomogła nam nasza koleżanka Adela, która przeczytała nam treści zawarte w liściach na plakacie.

Dzieci są ubrane w zielone, odblaskowe kamizelki i stoją w parach na chodniku, na dworze. Pani pokazuje im igły drzewa iglastego.
Dzieci siedzą w kółeczku, w sali. Jeden chłopiec rysuje coś na białej kartce, a obok niego znajduję się kawałek przeciętego drzewa.
Dzieci siedzą na podłodze w sali przed monitorem, na którym wyświetlany jest plakat. Dziewczynka w żółtej sukience wskazuje coś na nim.

Sprzątanie świata

Troje dzieci siedzi przy stoliku i przykleja zieloną bibułę do kartki, na której narysowany jest kubeł.
Dzieci siedzą na podłodze i podnoszą swoją rękę do góry. Jedna dziewczynka na środku kółka wybiera sobie kartonik.
Czworo dzieci siedzi przy stole i koloruje kolorowankę o sprzątaniu zieleni.

Zasady dobrej zabawy

Dzieci stoją wspólnie z panią strażnik miejską w mundurze i pluszakiem, pozując do zdjęcia w sali przedszkolnej.

W czwartek 14 września odwiedziła naszą grupę Pani Strażnik Miejska. Przyprowadziła ze sobą Rysia strażnika. Wspólnie opowiadali nam o zasadach dobrej zabawy. Pani Strażnik przygotowała dla nas zabawę z Rysiem, wcześniej ustaliła z nami zasady – mieliśmy nikomu nie zdradzić, gdzie jest Ryś i usiąść po cichu na swoje miejsce, gdy już go znajdziemy. Za pierwszym razem nam nie wyszło, więc Pani powtórzyła zabawę i przypomniała zasady. Drugim razem poszło nam lepiej. Wiemy już, że zabawa będzie udana, gdy będziemy przestrzegać 3 zasad: uczciwości, dobrowolności i bezpieczeństwa.

Dzieci siedzą na matach i spoglądają na panią strażnik miejską, która trzyma na kolanach pluszaka. Pani jest ubrana w mundur.
Dzieci stoją w koncie i mają odwrócone głowy w stronę ściany lub zielonej zasłony.
Dzieci szukają w sali pluszaka, który jest w niej ukryty,

Jabłka, śliwki i gruszki

Dzieci stoją przed stołami i gryzą jabłka. Za nimi stoi pani w białej bluzce, która trzyma w rękach deskę i noż.

W drugim tygodniu września rozmawialiśmy o owocach i witaminach w nich zawartych. Szukaliśmy ukrytych w sali owoców i dzieliliśmy je na grupy, wskazując których jest najwięcej, a których najmniej. Zastanawialiśmy się wspólnie, co można zrobić z jabłek, śliwek i gruszek, a także jak te owoce wyglądają w środku. Sprawdziliśmy to na przykładzie jabłka. Malowaliśmy śliwki, jabłka i gruszki bibułą, mocząc ją wodą.

Dzieci biegają po sali i podnoszą małe kartoniki, które leżą na podłodze.
Dzieci segregują kartoniki z owocami według koloru, do odpowiedniego kółka.
Dzieci siedzą na podłodze w kółku. Przed nimi leżą poduszki, na których widać znaczniki. W środku kółka znajdują się cztery kolorowe kółeczka, w których leżą kartoniki.
Troje dzieci siedzi przy stole i maluje wodą kartkę, do której przyczepia fioletową lub zieloną bibułę.
Na podłodze leżą prace plastyczne dzieci, które przedstawiają jabłko, gruszkę lub śliwkę.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem, na którym wyświetlane jest zdjęcie deseru z gruszki.

Sówki

Na podłodze leżą ułożone prace plastyczne, które przedstawiają kolorowe sówki.
Na podłodze leżą ułożone prace plastyczne, które przedstawiają kolorowe sówki.

Poznaliśmy się

Pierwszy tydzień września spędziliśmy na integrowaniu się i poznawaniu nawzajem. Szukaliśmy swoich wizytówek z imionami, układaliśmy z nich wieżę od najmniejszej do największej, a także dzieliliśmy imiona na sylaby. Wykonaliśmy dwie prace plastyczne – sówki. Ustaliliśmy nasze zasady grupowe, które zatwierdziliśmy poprzez wycięcie naszych rąk. Popołudniami odpoczywaliśmy przy bajkach na monitorze, bajkach czytanych lub słuchanych. Dodatkowo ćwiczyliśmy z Lamą i Krokietem, których już dobrze znamy z zeszłego roku.

Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie i wykonują rożne ruchy. Obok dzieci stoi czarny monitor.
Dzieci pochylają głowy nad małymi karteczkami z imionami. Część dzieci podnosi karteczki do góry.
Dziewczynki układają z karteczek z imionami wieżę, od najmniejszej karteczki do największej.
Dziecko nachyla się nad słoneczkiem ułożonym z karteczek z imionami. Obok niego a podłodze leżą cztery ilustracje. Reszta dzieci na niego spogląda.
Czworo dzieci ma założone szarfy na nogi i wspólnie w parach idą po sali.
Dzieci stoją przed monitorem, na którym wyświetlany jest film.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem, na którym wyświetlana jest bajka.
Czwórka chłopców koloruje kredkami postać sówki.
Czworo dzieci przykleja do sówek bibułę.