Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: rytmika.
Wtorek: zajęcia rozwijające mowę i myślenie, j. angielski.
Środa: rytmika.
Czwartek: działalność plastyczno-konstrukcyjna, j. angielski.
Piątek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy w Nowy Rok.
  2. Wesoła zabawa.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy ogólnej,
  • zapoznanie z porami roku,
  • pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów,
  • posługiwanie się określeniami: duży, średni, mały, para,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Zimno, coraz zimniej.
  2. Święta tuż, tuż.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat Świąt Bożego Narodzenia,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole,
  • pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów,
  • posługiwanie się określeniami: miękki, twardy,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień.
  2. Dbamy o zdrowie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • poszerzanie wiedzy na temat zdrowego żywienia,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania kolorów podstawowych,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w sadzie i w ogrodzie.
  2. Co robią zwierzęta jesienią?

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
  • przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt leśnych,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • stosowanie określeń: całe jabłko, pół jabłka,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie koła,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu.
  2. Poznajemy zasady.
  3. Pomocna dłoń.
  4. Idzie jesień.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integrowanie dzieci poprzez zabawy,
  • budowanie dobrego samopoczucia w przedszkolu,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu, poznanie kodeksu przedszkolaka,
  • ćwiczenie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • poznanie zasad bezpieczeństwa,
  • ćwiczenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania się, spożywania posiłków, czynności higienicznych,
  • zachęcanie do zabaw swobodnych w sali i w ogrodzie,
  • poznanie środków komunikacji oraz zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z kolorami: czerwony, zielony,
  • zapoznanie z pierwszymi oznakami jesieni,
  • kształtowanie nawyku sprzątania zabawek, odkładania ubrań na wyznaczone miejsce, składanie ubrań.