Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika.
Wtorek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika.
Czwartek: ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne.

Luty

Tematy kompleksowe:

  1. Bezpieczna zima.
  2. Domy i domki.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowywania się w czasie przedstawienia,
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie,
  • utrwalenie nazw kolorów,
  • uświadomienie dzieciom zagrożenia płynącego z niewłaściwych zabaw zimą na śniegu i lodzie,
  • rozwijanie umiejętności rysowania pastelami,
  • propagowanie aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu,
  • ćwiczenie umiejętności dobierania obrazków w pary,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w parach,
  • ćwiczenie umiejętności liczenia palców i obiektów w zakresie 3,
  • kształtowanie umiejętności pracowania w zespołach,
  • ćwiczenie umiejętności tworzenia kompozycji wg wzoru,
  • ćwiczenie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności oceniania zachowań bohaterów baśni,
  • ćwiczenie mięśni dłoni poprzez ugniatanie plasteliny,
  • ćwiczenie umiejętności segregowania figur wg wielkości,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek,
  • ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Baśniowe bale.
  2. Śnieżna kraina.
  3. Piosenki dla babci i dziadka.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przybliżenie literatury dziecięcej,
  • kształtowanie umiejętności ustalania kolejności obrazków,
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
  • ćwiczenie umiejętności poruszania się zgodnie z rytmem,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • propagowanie zdrowego trybu życia poprzez podejmowanie działań, zapobiegających zmarznięciu i przegrzaniu,
  • ćwiczenie małej motoryki,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w parach,
  • zachęcanie dzieci do wypowiadania się na forum grupy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • ćwiczenie pamięci słuchowej,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • usprawnianie narządów mowy,
  • ćwiczenie umiejętności porównywania wysokości budowli z klocków,
  • zapoznanie z pojęciem: wysoki i niski.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Wszyscy są ważni.
  2. Wesołych Świąt.
  3. Baśniowe bale.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • zapoznanie z zawodem: sprzedawca,
  • kształtowanie umiejętności wchodzenia w różne role i odgrywania ich,
  • zapoznanie z zawodem: kucharka,
  • kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa, np. nie zbliżamy się do niebezpiecznych urządzeń w kuchni,
  • ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,
  • ćwiczenie samodzielności w wykonywaniu prac plastycznych,
  • kultywowanie tradycji składania i wysyłania życzeń,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się,
  • zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi,
  • rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • kształtowanie umiejętności liczenia do dwóch i tworzenia par,
  • ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Przygotowania do zimy.
  2. Tajemnice mojego ciała.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia nauczyciela,
  • zapoznanie z techniką malowania „Mokre w mokre”,
  • kształtowanie umiejętności składania obrazka z części w całość wg wzoru,
  • zapoznanie z wyglądem i zimowymi zwyczajami jeża,
  • ćwiczenie spostrzegawczości,
  • kształtowanie postawy życzliwości i akceptacji wobec innych ludzi,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • zapoznanie z budową własnego ciała,
  • zachęcanie dzieci do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
  • ćwiczenie umiejętności rozwiązywania zagadek słownych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zapoznanie z cechami i rolą zawodu lekarza.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Jesteśmy ostrożni na drodze.
  2. Dary Jesiennej Wróżki.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu z kółek,
  • zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi na podstawie własnych spostrzeżeń,
  • kształtowanie umiejętności szeregowania figur według wielkości,
  • rozwijanie sprawności całego ciała,
  • poznanie cech i roli zawodu policjanta,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • ćwiczenie sprawności palców – lepienie z plasteliny,
  • rozbudzanie więzi emocjonalnej w grupie,
  • kształtowanie umiejętności nazywania obserwowanych zjawisk przyrodniczych: wiatr, deszcz,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania: segregowanie przedmiotów ze względu na kolor i wielkość,
  • kształtowanie umiejętności nazywania i rozpoznawania owoców: jabłka, gruszki, śliwki,
  • kształtowanie umiejętności reagowania na sygnały nauczyciela,
  • przezwyciężanie uprzedzeń do jedzenia warzyw,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania grzybów: jadalny – borowik, trujący – muchomor,
  • ćwiczenie małej motoryki.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem w przedszkolu.
  2. Wspólne zabawy.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • budzenie poczucia bezpieczeństwa u dzieci,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego i systematycznego mycia rąk,
  • rozwijanie umiejętności maszerowania w takt muzyki bez potrąceń,
  • kształtowanie nawyku właściwego zachowania się przy stole,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się po obwodzie koła,
  • budzenie zainteresowania tekstem poprzez wykorzystywanie ilustracji,
  • zapoznanie z budową, brzmieniem, technikami gry na grzechotkach (marakasach),
  • integrowanie dzieci w grupie,
  • zapoznanie z zasadą: podnosimy rękę do góry, gdy chcemy coś powiedzieć,
  • rozwijanie dużej motoryki,
  • zapoznanie się z zasadą oraz sposobami jej przestrzegania - dzielimy się zabawkami,
  • zapoznanie z zasadą - Po skończonej zabawie odkładamy zabawki na swoje miejsce,
  • zapoznanie z zasadą - Mówimy innym miłe słowa,
  • zapoznanie z zasadą - Mówimy, a nie krzyczymy,
  • zapoznanie z zasadą - Przysuwamy krzesełka do stolików,
  • zapoznanie z zasadą - Śmieci wyrzucamy do kosza,
  • zapoznanie z zasadą - Chcemy, by porządek był w łazience,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • ćwiczenie samodzielności w wykonywaniu prostych czynności,
  • kształtowanie umiejętności korzystania z urządzeń i pomieszczeń przedszkolnych zgodnie z ich przeznaczeniem.