Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia, rytmika.
Wtorek: zajęcia plastyczne/artystyczno-techniczne, zajęcia ruchowe.
Środa: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia, rytmika.
Czwartek: edukacja matematyczna, przyrodnicza, zajęcia ruchowe.
Piątek: zajęcia plastyczne/artystyczno-techniczne, ćwiczenia gimnastyczne.

J. angielski w codziennej pracy z dziećmi.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Nasze postanowienia noworoczne.
  2. Kim będę, kiedy dorosnę.
  3. Co można robić zimą?
  4. Święto Babci i Dziadka.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych,
  • kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich członków rodziny,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej,
  • zachęcanie dzieci do prezentowania swoich umiejętności,
  • budowanie pewności siebie,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw,
  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,
  • zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności fizycznej oraz spędzania czasu na świeżym powietrzu,
  • rozwijanie umiejętności rzutu do celu,
  • kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji,
  • kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby poprzez rytmizowanie, wyklaskiwanie,
  • wspieranie ciekawości i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w parach i małych zespołach,
  • kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Grudniowe życzenia.
  2. Zimno, coraz zimniej.
  3. Idą Święta.
  4. Kończy się już rok.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • podtrzymywanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • zapoznanie z tradycjami obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia,
  • zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną,
  • wprowadzenie radosnej świątecznej atmosfery,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia znaków graficznych i symboli,
  • utrwalanie wiedzy na temat pór roku,
  • kształtowanie znajomości rozmieszczania elementów na kartce, rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności następstw czasu - pór roku,
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
  • zapoznanie dzieci z baśniami o tematyce świątecznej i zimowej,
  • zapoznanie z wybranymi ptakami zimującymi w Polsce,
  • zachęcanie dzieci do niesienia pomocy zwierzętom podczas zimy,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • budowanie pewności siebie podczas prezentowania swoich umiejętności w czasie występu gwiazdkowego.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Jesienne zabawy.
  2. Jestem Polakiem i Europejczykiem.
  3. Dbam o zdrowie.
  4. Jesienna pogoda.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie przynależności narodowej,
  • poszerzanie wiedzy na temat swojego kraju,
  • zapoznanie z symbolami narodowymi Polski: godło, flaga, hymn,
  • nauka śpiewu hymnu Polski,
  • integrowanie dzieci,
  • rozwijanie przynależności do grupy przedszkolnej,
  • uwrażliwianie dzieci na konieczność używania zwrotów grzecznościowych,
  • zachęcanie dzieci do niesienia pomocy sobie nawzajem,
  • wdrażanie dzieci do dbania o swoje zdrowie,
  • uwrażliwianie dzieci na konieczność prawidłowego mycia rąk,
  • zapoznanie dzieci ze sposobami zapobiegania chorobom,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci,
  • zachęcanie dzieci do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych poprzez różnego rodzaju prace plastyczne: lepienie z plasteliny, kolaż, stemple, wycinanki, wydzieranki,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
  • utrwalanie nazw kolorów oraz sposobów mieszania barw,
  • ćwiczenia pamięci i koncentracji poprzez naukę wierszyków,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych: kontynuowanie rytmów, odtwarzanie rytmów, tworzenie zbiorów, liczenie przedmiotów,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i rytmicznych,
  • ćwiczenia słuchu oraz spostrzegania wzrokowego.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Szukamy jesieni w parku.
  2. Co słychać w lesie.
  3. Jesień daje nam warzywa.
  4. Moja rodzina i ja.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie zainteresowań przyrodą, wskazywanie i opisywanie oznak związanych ze zmianą pór roku,
  • zapoznanie dzieci z wybranymi drzewami w parkach,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami leśnymi,
  • zachęcanie dzieci do zdrowego odżywiania się, tj. jedzenia warzyw,
  • wdrażanie dzieci do dbania o swoje zdrowie, tj. ubieranie się adekwatnie do pogody,
  • wzbogacanie słownictwa dzieci,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych: liczenie, klasyfikowanie, odtwarzanie rytmów, porównywanie zbiorów,
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni poprzez różnego rodzaju prace plastyczne,
  • budowanie pewności siebie dzieci oraz integrowanie grupy,
  • ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych oraz przynależności do grupy.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Witaj przedszkole.
  2. Mały uczestnik ruchu drogowego.
  3. Wszędzie kropki.
  4. Jestem czyściochem.
  5. Owoce od kuchni.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integrowanie dzieci poprzez zabawy i zajęcia,
  • zapoznanie dzieci z wyglądem przedszkola, sal, kącików zainteresowań,
  • stworzenie i utrwalanie kodeksu przedszkolaka,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy w sali przedszkolnej oraz w ogrodzie przedszkolnym,
  • budowanie pewności siebie oraz dobrego samopoczucia w przedszkolu,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji,
  • zachęcanie dzieci do wspólnej zabawy,
  • ćwiczenia prawidłowych nawyków higienicznych,
  • wdrażanie dzieci do dbania o swoje zdrowie i bezpieczeństwo,
  • poszerzanie wiedzy na temat wybranych owoców,
  • zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności badawczej poprzez doświadczenia,
  • rozwijanie zainteresowań otaczającym światem,
  • zapoznanie z zawodem strażnika miejskiego,
  • wdrażanie do bezpiecznego i ostrożnego poruszania się po drogach i ulicach,
  • wskazanie znaczenia noszenia odblasków, dzięki którym uczestnicy ruchu drogowego są bardziej widoczni na drodze, a przez to bardziej bezpieczni,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • kształtowanie reakcji na sygnał wzrokowy,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci: liczenie, klasyfikowanie przedmiotów,
  • zachęcanie dzieci do dbania o przyrodę,
  • zapoznanie dzieci ze sposobem segregacji śmieci: plastik, papier, szkło.