Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Tygrysków

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 4 i 5-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki Pani Hania i Pani Basia.

Z Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Naszym nauczycielkom i nam pomaga Pani Mariia, która porozumiewa się z nami w języku polskim i ukraińskim.

Jest z nami również Pani Ela, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też  ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Na placu zabaw

Dwoje dzieci w żółtych kamizelkach odblaskowych bawi się na sprzętach na placu zabaw.
Dwoje dzieci w żółtych kamizelkach odblaskowych bawi się na sprzętach na placu zabaw.
Dziewczynka w żółtej kamizelce odblaskowej idzie po równi, trzymając kogoś za rękę, na placu zabaw.

Maleńki Król

W środę 11 stycznia nasza koleżanka Adela przeczytała nam i Biedronkom, książkę "Maleńki Król", którą przyniosła z domu. Dziękujemy Adelko!

Dzieci siedzą na matach i patrzą na dziewczynkę siedzącą na krześle, która pokazuje im ilustracje z książki.
Dzieci siedzą na matach i patrzą na dziewczynkę siedzącą na krześle, która pokazuje im ilustracje z książki.

Renifery

Prace plastyczne dzieci, które leżą na stoliku. Na niebieskich kartkach zrobione są renifery z szarego papieru, naklejek z oczami oraz tekturowych paseczków.

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za przygotowanie poczęstunku na spotkanie świąteczne.

Spotkanie świąteczne

Dzieci stoją na tle granatowego materiału z gwiazdkami. Na głowach mają opaski ze srebrnymi gwiazdkami, dłońmi wskazują na siebie.

We wtorek 20 grudnia odbyło się spotkanie świąteczne. Zaprezentowaliśmy swoje umiejętności wokalne i taneczne. Wraz z rodzicami, babciami i rodzeństwem ozdobiliśmy papierowe choinki. Po tych emocjach wszyscy zasiedliśmy do stołu z poczęstunkiem, przygotowanym przez rodziców.

Dzieci ustawione są w parach, pierwsze dziecko ma ręce do tyłu i trzyma drugie dziecko.
Dzieci stoją na tle granatowego materiału, mają ręce wzniesione do góry.
Przy stoliku siedzą dzieci i rodzice. Przed każdym dzieckiem leży choinka na którą dzieci naklejają kolorowe elementy.
Dziękujemy wszystkim za przybycie na spotkanie.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Igi

za kolorowanki.

Śnieg – lód

Grudniowa pogoda dostarczyła nam dużo śniegu i zimna. Korzystając z panujących warunków atmosferycznych sprawdziliśmy, jak skrzypi śnieg i czy da się z niego ulepić bałwana. Niestety, zbyt duży mróz nie pozwolił nam ulepić nawet najmniejszej kulki. Zabraliśmy śnieg do sali, gdzie obserwowaliśmy zachodzące zmiany. Sprawdziliśmy, czy w sali też śnieg jest zimny i jak szybko się rozpuści. Po rozpuszczeniu śniegu część wody przelaliśmy  do plastikowej butelki, którą wystawiliśmy za okno. Następnego dnia obserwowaliśmy zmiany: woda zamieniła się w lód.

Na stole ustawiona jest miska ze śniegiem, który dotykają dzieci.
Dwie dziewczynki trzymają plastikową butelkę i lejek. Nauczycielka przelewa z miski wodę.
Dziewczynka siedzi i ogląda butelkę w której widać lód.

Nasze prace

Na stole leży sześć prac przedstawiających choinki. Kształt choinki jest pokolorowany na zielono. Na ich powierzchni przyklejone są gwiazdki, serduszka, kwadraty, trójkąty. Pod choinką dzieci dorysowały prezenty.
Na stole leży dziewięć kolorowanek przedstawiające bombki. Kształt bombki jest pokolorowany oraz wyklejony plasteliną.
Na stole ułożone jest dziewięć papierowych bombek, które są wyklejone kolorowym papierem.

Łańcuchy

Postanowiliśmy wykonać łańcuch na choinkę. Z kolorowych pasków robiliśmy kółka, które były elementami łańcucha. Po wykonaniu łańcuchów porównaliśmy ich długość, używaliśmy określeń: długi, krótki, najdłuższy.

Przy stole siedzą dzieci, na stole położone są kolorowe paski papieru. Dzieci sklejają paski w kółka i tworzą łańcuch.
Pięcioro dzieci stoi, zaś dwóch chłopców kuca, dzieci trzymają w dłoniach swoje łańcuchy.
Przy stole widać troje dzieci. dwoje klei paski i tworzy łańcuch. Chłopiec po środku podnosi do góry swój łańcuch.

Zajęcia sportowe

W piątek 16 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie w ramach rozgrywek piłkarskich. Nasze ostatnie spotkanie upamiętniliśmy pamiątkowym zdjęciem.

Na zdjęciu widać dzieci oraz panią. Część dzieci stoi, a pozostałe siedzą na podłodze, każde dziecko trzyma piłkę.

Kalendarz adwentowy

W oczekiwaniu na święta postanowiliśmy zrobić swój kalendarz adwentowy. Każdy wybrał sobie kształt i kolor bombki, który został ozdobiony według własnych pomysłów. Następnie losowo zawiesiliśmy papierowe bombki ponumerowane od 1 do 23, na czubku choinki zawieszona została  gwiazdka z liczbą 24. Teraz codziennie odkrywamy jedną bombkę i liczymy dni do świąt.

Na stole widać kolorowe kształty papierowych bombek , które zostały ozdobione kolorowymi papierkami.
Przed drewnianą choinką stoi dziewczynka, która zawiesza na czubku gwiazdkę z napisaną liczbą 24.
Na drewnianej choince zawieszone są papierowe bombki z liczbami od 2 do 23, na czubku wisi gwiazda z liczbą 24. Po prawej stronie widać jedną kolorową bombkę.

Pudełko mocy

W poniedziałek 28 listopada pani Kasia zaprosiła naszą grupę oraz Biedronki na zajęcia grupowe. Z Pudełka mocy każdy z nas mógł wybrać jeden przedmiot, który zachęcał nas do wykonywania ćwiczeń buzi.

Dzieci siedzą na podłodze, na środku widać dziewczynkę, która z pudełka wyjmuje muszlę.
Dzieci siedzą na podłodze, chłopiec trzyma w ręku muszlę.
Dzieci siedzą i patrzą w stronę osoby dorosłej, która dłonią pokazuje jak należy ułożyć usta.

W przestrzeni kosmicznej

W poniedziałek 28 listopada reprezentanci naszej grupy uczestniczyli w rozstrzygnięciu konkursu gier planszowych. Nasz pomysł na grę zajął drugie miejsce, oprócz dyplomu otrzymaliśmy grę „Emocje kodowane”.

Dziewczynka z chłopcem stoją przed panią, która wręcza dyplomy.
Na tle napisu Konkurs gier planszowych „W przestrzeni kosmicznej” stoją kobiety zaś po środku stoi mężczyzna. Przed osobami dorosłymi stoi dziewięcioro dzieci.
Pięcioro dzieci stoi. Dwie dziewczynki trzymają grę „Emocje”, a chłopiec dyplom za zajęcie drugiego miejsca. Przed nimi siedzi troje dzieci.
Na stole ułożone są kartki z narysowanymi elementami buźki. Dziecko wsuwa element do książeczki.
Dzieci stoją wokół stołu, na środku widać buźkę przedstawiającą zaskoczenie.

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za przyniesione ryzy papieru.

Wycieczka do Dyniolandii

W czwartek 17 listopada wzięliśmy udział w wycieczce do Dyniolandii. Największą atrakcją było karmienie zwierząt wiejskich: kaczek, gęsi, kóz, królików. Zwiedziliśmy szklarnię, w której rozpoznaliśmy kalarepę, sałatę, pomidory oraz arbuza. Po takich wrażeniach zjedliśmy słodką bułeczkę i napiliśmy się ciepłej herbaty. Po posiłku ruszyliśmy do zabawy. Bawiliśmy się w oktagonie, gdzie były różne huśtawki i drabinki. Przeszliśmy labirynt, lecz najwięcej radości sprawiło nam przejście parku linowego.

Dwoje dzieci stoi przy drewnianym płocie. Dziecko w jednej ręce trzyma papierową torebkę a w drugiej kawałek marchewki. Za ogrodzeniem widać owcę.
Przed zagrodą stoją dzieci i karmią kozy. Zwierzęta wystawiają głowy ponad ogrodzenie by sięgnąć kawałki warzyw.
Na sznurkową huśtawkę wspina się dwoje dzieci. Za nimi widać dzieci na różnego rodzaju huśtawkach.
W szklarni stoją dzieci i oglądają warzywa i owoce.
Na ławce siedzą dzieci. w dłoniach trzymają bułki, na stole stoją plastikowe kubeczki.
Czworo dzieci przechodzi po drewnianej desce zawieszonej na linach. Na pomoście stoi chłopiec i trzyma się liny.

Święto Niepodległości

Chcąc uczcić Święto Niepodległości obejrzeliśmy film o polskich symbolach narodowych – „Polak mały”. Rysowaliśmy flagę Polski, rozwiązywaliśmy zadania edukacyjne na tablicy: gra memory „Flagi”, wskazywaliśmy budowle w Polsce oraz w innych krajach Europy.

Przed tablicą multimedialną stoi dziewczynka, palcem rysuje linie od zdjęcia Krakowa do napisu Polska.
Przed tablicą siedzą dzieci i patrzą w ekran monitora. Na ekranie widać rysunkową postać chłopca, który wskazuje na biało – czerwoną flagę.
Dzieci siedzą przy stolikach i rysują flagę Polski.

Miś Uszatek

We wrześniu i w październiku wysłuchaliśmy opowiadań z książki Czesława Janczarskiego pod tytułem „Miś Uszatek”. Obejrzeliśmy animowaną bajkę o misiu Uszatku i rysowaliśmy swojego bohatera.

Dzieci siedzą przed ekranem monitora i oglądają bajkę. Na ekranie widać kukiełkę misia.
Przy stoliku siedzi troje dzieci. Na kartkach rysują postać misia.
Na stoliku leży książka pt: Miś uszatek.

Straż Miejska

W poniedziałek 7 listopada naszą grupę odwiedziła Pani ze Staży Miejskiej. Obejrzeliśmy mundur strażnika oraz przedmioty, które są mu potrzebne do pracy: notes, legitymacja, krótkofalówka, lizak, kamizelka odblaskowa. Najwięcej emocji było podczas oglądania kajdanek, chętne dzieci nawet je przymierzyły. Na zakończenie spotkania pochwaliliśmy się znajomością numeru alarmowego: 112.

Na krześle siedzi kobieta ubrana w mundur strażnika miejskiego. Prawą dłonią wskazuje emblemat straży miejskiej z herbem Warszawy.
Na matach siedzą dzieci. Dziewczynka trzyma lizak do zatrzymywania pojazdów. Obok siedzi chłopiec, który ma założone na rękach kajdanki.
Na dużym krześle siedzi pani strażnik. Obok stoi chłopiec z założoną kamizelką odblaskową, w dłoniach trzyma lizak i kajdanki.

Muchomory

Podczas rozmów o jesieni poznaliśmy grzyby trujące i jadalne. Najbardziej spodobał nam się muchomor, którego postanowiliśmy zrobić. W małych zespołach kolorowaliśmy kapelusz grzyba, a następnie przykleiliśmy po 3 kropki. Ostatnim zadaniem było porwanie krepiny i przyklejenie jej jako trawy.

Na podłodze przy kartkach siedzą dzieci, przy jednej kartce dwoje dzieci i kolorują kapelusz grzyba czerwona kredką.
Nad kartką pochylone są dwie dziewczynki, które przyklejają białe kropki na kapelusz grzyba.
Chłopcy trzymają w dłoniach zielona krepinę, którą rwą i przyklejają na dół kartki.

Jesienne drzewa

Zachwyceni kolorami jesieni postanowiliśmy sami stworzyć kolorowe drzewa. Białe kartki papieru posmarowaliśmy klejem, na który przykleiliśmy kolorowe paski papieru – tak powstała korona drzewa.

Troje dzieci smaruje białą kartkę papieru klejem.
Na stole leżą długie kolorowe paski papieru. Dziewczynka smaruje kartkę klejem, zaś druga przykleja paski.
Przy stoliku siedzi dziewczynka przed którą leży kartka wyklejona kolorowymi paskami.

Jesienne prace plastyczne

Jesienne drzewa namalowane farbami. Brązowy pień i kolorowe liście.
Na tablicy korkowej znajdują się prace plastyczne dzieci. Są to muchomory z białymi kropkami oraz zielona trawą.

Spotkanie z architektem

W środę 28 września naszą grupę i grupę Biedronek odwiedziła mama Rozalki. Pani Magdalena opowiedziała nam o swojej pracy. Obejrzeliśmy projekty rozrysowane na papierze, ale i rysunek wykonany na komputerze. Dowiedzieliśmy się, jak należy być ubranym idąc na budowę. Rozwiązaliśmy quiz, dotyczący nazw różnych maszyn budowlanych. Na zakończenie naszego spotkania sami zaprojektowaliśmy swoje pokoje.

Dzieci siedzą na podłodze, na kolorowych poduszkach w siadzie skrzyżnym. Przed nimi na środku klęczy pani i pokazuje im duże arkusze papieru.
Chłopiec w bluzce w paski ogląda książkę. Ze stron książki wystaje papierowa. łódka
Troje dzieci siedzi na podłodze. Przyklejają do kartki papieru małe elementy.

Zabawy z ciastoliną

We wtorek 27 września zajęcia rozpoczęliśmy od dzikich dance'ów z Biedronkami. Wspólnie tańczyliśmy i poruszaliśmy się do muzyki wraz z Akademią Lamy i Krokieta. Następnie mieliśmy okazję polepić ciekawe kształty z ciastoliny. Bawiliśmy się przy tym doskonale.

Dzieci stoją przed monitorem i wykonują pozy, które są na nim wyświetlane.
Dzieci siedzą przy stole. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dzieci bawią się nimi i lepią.
Dziewczynka siedzi przy stole. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dziewczynka bawi się nimi i lepi.

Dzień Kropki w Bibliotece

15 września nasza grupa odwiedziła Bibliotekę nr XXXIII. Pan oprowadził nas po poszczególnych pomieszczeniach. Poznaliśmy zasady obowiązujące podczas oglądania i czytania książek, oglądaliśmy różne książki. Wspólnie obejrzeliśmy książkę pt. „Naciśnij mnie”, następnie z kolorowych kółek wyczarowaliśmy własne obrazki. Na zakończenie spotkania pobawiliśmy się zabawkami.

dzieci ustawione są przed Panem, który wkłada na półkę książkę o Cliffordzie.
troje dzieci siedzi na dywanie, pośrodku jest dziewczynka, do twarzy Pan przyłożył książkę z narysowanym okiem.
dzieci siedzą na dywanie i oglądają książki.

Pan trzyma książkę z narysowanymi kółkami, chłopiec wskazuje palcem na żółte kółko.
dzieci siedzą na dywanie, przed nimi leżą kartki z kółkami, które przyklejają.
dziewczynki siedzą na dywanie, dziewczynka w czerwonej bluzce trzyma pacynkę – kotka. Dziewczynka w bluzce w paski trzyma konika którego czesze różową szczotką.

Przedszkolaki na start

Wzmacniamy nasze mięśnie podczas zajęć sportowych.

dzieci mają dłonie oparte o podłogę, pupa oraz jedna noga uniesiona w górę.
Dzieci siedzą na podłodze, stopy oparte są na podłodze.
Dzieci przebrane w stroje gimnastyczne schylają się po kolorowe kółka, które układają na środku sali.