Tygodniowy rozkład zajęć
Poniedziałek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika.
Wtorek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Środa: edukacja matematyczna, przyrodnicza; rytmika.
Czwartek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne, ćwiczenia gimnastyczne.
Czerwiec
Tematy kompleksowe:
- Dzikie zwierzęta.
- Lato.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poznanie znaczenia pojęcia zoo i zwierzęta egzotyczne,
- poznanie roli ZOO w ochronie gatunków,
- utrwalanie nazw zwierząt,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- osłuchanie z kolejnością pór roku oraz miesiącami,
- poszerzenie informacji na temat burzy i postępowania w jej trakcie,
- poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych,
- określanie charakterystycznych cech lata,
- rozwijanie prawidłowej percepcji i nazw kolorów,
- rozwijanie wyobraźni,
- zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami,
- rozwijanie motoryki małej,
- budowanie integracji,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności matematycznych,
- rozróżnianie wielkości,
- wyrażanie swoich przeżyć w formie ekspresji plastycznej,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- budowanie przyjaznej atmosfery.
Maj
Tematy kompleksowe:
- Co w trawie piszczy.
- Dziecko w świecie wartości.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące,
- poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka,
- utrwalenie nazw emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
- wzbudzanie wrażliwości na potrzeby innych,
- rozwijanie empatii,
- wdrażanie do wyrażania uczuć wobec najbliższych,
- budzenie szacunku i przywiązania do bliskich,
- rozumienie roli mamy i taty w rodzinie,
- zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami,
- rozwijanie prawidłowej percepcji i nazw kolorów,
- rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie motoryki małej,
- budowanie integracji,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności matematycznych,
- rozróżnianie wielkości,
- wyrażanie swoich przeżyć w formie ekspresji plastycznej,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- budowanie przyjaznej atmosfery.
Kwiecień
Tematy kompleksowe:
- Wielkanocne tradycje.
- W niebie i przestworzach – poznajemy kosmos.
- Dbamy o Ziemię.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zapoznanie ze zjawiskiem atmosferycznym jakim jest tęcza,
- rozwijanie umiejętności obserwacji otaczającego nas świata,
- rozwijanie prawidłowej percepcji i nazw kolorów,
- zapoznanie z budową Układu Słonecznego,
- wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska,
- rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza,
- doskonalenie umiejętności segregacji śmieci,
- wprowadzenie pojęcia recyklingu,
- zachęcani do eksperymentowania,
- zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami,
- zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi,
- przeliczanie,
- rozróżnianie wielkości,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie motoryki małej,
- budowanie integracji,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- zapoznanie z pojęciem tradycji,
- zapoznanie z niektórymi zwyczajami wielkanocnymi,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- rozwijanie umiejętności społecznych – współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych,
- budowanie przyjaznej atmosfery,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Marzec
Tematy kompleksowe:
- Dawno, dawno temu.
- Wiosna tuż, tuż.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie zasobu słownictwa,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- uwrażliwianie na świat przyrody,
- zapoznanie z tradycją topienia marzanny,
- aktywizowanie do współdziałania,
- dostrzeganie zachowań pozytywnych,
- poznawanie i określanie właściwości soli,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas zabaw badawczych,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności współdziałania,
- stosowanie określeń: mały, większy, średni, duży, największy,
- utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- stosowanie określeń: na, pod, w,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej,
- pobudzanie wyobraźni,
- kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.
Luty
Tematy kompleksowe:
- Nasze zdrowie.
- Dawno, dawno temu...
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie zasobu słownictwa,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- utrwalenie numeru alarmowego,
- poznanie ułożenia w pozycji bezpiecznej,
- aktywizowanie do współdziałania,
- dostrzeganie zachowań pozytywnych,
- poznawanie i określanie właściwości soli,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas zabaw badawczych,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- integracja grupy podczas imprezy karnawałowej,
- rozwijanie umiejętności współdziałania,
- stosowanie określeń: mały, większy, średni, duży, największy,
- utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- stosowanie określeń: na, pod, w,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- pobudzanie wyobraźni,
- kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.
Styczeń
Tematy kompleksowe:
- Nowy Rok.
- Bajkowy świat.
- Karnawał.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie zasobu słownictwa,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- zapoznanie z tradycją noworoczną,
- utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i ich charakterystycznych cech,
- nauka dni tygodnia,
- odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych,
- doskonalenie umiejętności oceny zachowań bohaterów,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- integracja grupy podczas imprezy karnawałowej,
- rozwijanie umiejętności współdziałania,
- stosowanie określeń: mały, większy, średni, duży, największy,
- utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- stosowanie określeń: na, pod, w,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- pobudzanie wyobraźni,
- kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.
Grudzień
Tematy kompleksowe:
- Świąteczny czas.
- Nowy Rok.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
- poszerzanie wiedzy na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce oraz innych krajach,
- zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną,
- utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i ich charakterystycznych cech,
- nauka dni tygodnia,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- przestrzeganie zasad grupowych,
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w trakcie spotkania z gośćmi,
- poszerzanie wiedzy poprzez doświadczanie,
- kształtowanie świadomości własnego ciała,
- doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz myślenia przyczynowo – skutkowego,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji, skojarzeń i pamięci,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Listopad
Tematy kompleksowe:
- Świat wokół nas.
- Jesienna pogoda.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- przestrzeganie zasad grupowych,
- rozróżnianie i nazywanie flag,
- poznanie symboli narodowych Polski,
- utrwalanie nazwy stolicy Polski,
- rozróżnianie, nazywanie zjawisk atmosferycznych,
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę oraz zachodzące w niej zmiany,
- kształtowanie świadomości własnego ciała,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze, stosowanie liczebników porządkowych,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się własnym imieniem i nazwiskiem,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz myślenia przyczynowo – skutkowego,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji, skojarzeń i pamięci,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Październik
Tematy kompleksowe:
- Jesień idzie przez świat.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat owoców i warzyw grzybów, zwierząt leśnych,
- wdrażanie do słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat,
- poszerzanie wiedzy na temat owoców i warzyw, grzybów, zwierząt leśnych,
- wdrażanie do słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat,
- poszerzanie zasobu słownictwa,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- rozróżnianie, nazywanie i klasyfikowanie owoców rosnących w Polsce,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie sprawności manualnej i ruchowej,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę oraz na zachodzące w niej zmiany,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- Witaj przedszkole.
- Jesteśmy bezpieczni.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- przestrzeganie zasad grupowych,
- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu,
- utrwalenie zasad przechodzenia przez ulicę,
- doskonalenie umiejętności dbania o swoje bezpieczeństwo,
- poszerzenie wiedzy dzieci na temat zasad kontaktu z nieznajomymi,
- doskonalenie umiejętności odgrywania scenek sytuacyjnych,
- utrwalanie kolorów na sygnalizatorze świetlnym,
- rozpoznawanie odgłosów ulicy,
- kształtowanie świadomości własnego ciała,
- stosowanie liczebników porządkowych,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się własnym imieniem i nazwiskiem,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji, skojarzeń i pamięci,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych,
- rozwijanie sprawności ruchowej.