Tygodniowy rozkład zajęć
Poniedziałek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze, kształtujące mowę; rytmika.
Czwartek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Listopad
Tematy kompleksowe:
- Z naszej przeszłości.
- Jesienna szaruga.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- kształtowanie tożsamości narodowej,
- rozbudzanie uczuć patriotycznych,
- utrwalenie symboli narodowych Polski,
- utrwalenie herbu Warszawy,
- stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku,
- poszerzanie wiedzy dotyczącej ruchu ziemi,
- poznanie zjawiska skraplania się pary wodnej i jego skutków dla środowiska przyrodniczego,
- utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku,
- kształtowanie rozumienia pojęcia prognoza pogody,
- zapisywanie obserwacji dotyczących zjawisk atmosferycznych,
- kształtowanie pojęcia liczby 2, 3,
- rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej i pisanej: t, T, u, U,
- przestrzeganie zasad obowiązujących w przedszkolu,
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
- rozwiązywanie zagadek,
- rozwijanie sprawności oraz ekspresji ruchowej,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- kształtowanie motoryki małej i dużej,
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- poszerzanie słownictwa,
- ustalanie liczebność zbiorów,
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola, podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym.
Październik
Tematy kompleksowe:
- Dary jesieni.
- Dbamy o zdrowie.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozróżnianie i nazywanie warzyw i owoców krajowych i egzotycznych,
- odróżnianie grzybów jadalnych od trujących,
- utrwalanie zasad zdrowego żywienia,
- kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie,
- przybliżenie pracy strażaka,
- poznanie zasad zachowania podczas pożaru,
- wypowiadanie się na podany temat,
- przestrzeganie zasad obowiązujących w miejscach publicznych,
- rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej i pisanej a, A, i, I, m, M,
- kształtowanie motoryki małej i dużej,
- podejmowanie próby pisania liter i cyfr,
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
- poszerzanie słownictwa,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności stosowania się do reguł,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się.
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- Sumienne sowy.
- Pani Jesień.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozpoznawanie zjawisk charakterystycznych dla jesieni,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
- rozpoznawanie i nazywanie leśnych zwierząt,
- rozwijanie zainteresowań życiem sowy,
- poznanie zasad pierwszej pomocy,
- wypowiadanie się na podany temat,
- przestrzeganie zasad obowiązujących w przedszkolu,
- rozpoznawanie i podawanie nazw emocji własnych i innych osób,
- rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej i pisanej o, O,
- kształtowanie motoryki małej i dużej,
- podejmowanie próby pisania liter,
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
- poszerzanie słownictwa,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności stosowania się do reguł,
- rozwijanie kreatywności,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola, podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym.