Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: edukacja poznawcza – rozwijanie mowy i myślenia, rytmika, język angielski
Wtorek: zajęcia plastyczne (artystyczno–techniczne), ćwiczenia gimnastyczne, język angielski
Środa: edukacja poznawcza – rozwijanie mowy i myślenia, rytmika, język angielski
Czwartek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze, ćwiczenia gimnastyczne
Piątek: zajęcia plastyczne (artystyczno–techniczne), ćwiczenia gimnastyczne

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Dbam o siebie i środowisko
  2. Zwierzęta Domowe.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • określanie lewej i prawej strony swojego ciała,
  • polisensoryczne poznawanie świata,
  • rozumienie potrzeby dbania o higienę własnego ciała,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie w grupie,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie,
  • kształtowanie zachowań prozdrowotnych,
  • praktyczna nauka prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalenie informacji o profilaktyce chorób,
  • utrwalenie zasad zdrowego żywienia,
  • zapoznanie z literami: o, a, i, e,
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek,
  • rozwijanie sprawności oraz ekspresji ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • kształtowanie motoryki małej i dużej,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • poszerzanie słownictwa,
  • zapoznanie z liczbą i cyfrą 0 i 1,
  • rozwijanie umiejętności ustalania liczebności zbiorów,
  • rozwijanie zdolności do harmonijnego odbierania, przetwarzania i reagowania na bodźce z otoczenia,
  • rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
  • poznanie zawodu weterynarza,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności w stosunku do podopiecznych zwierząt,
  • rozwijanie empatii i współpracy,
  • poznanie zasad bezpiecznych relacji z psami.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Odważne Orły.
  2. Zmysłami poznajemy jesień.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie zainteresowań życiem orła,
  • przestrzeganie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozpoznawanie i podawanie nazw emocji własnych i innych osób,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • pogłębianie znajomości darów jesieni oraz wykorzystanie ich w życiu codziennym,
  • rozwijanie umiejętności polisensorycznego poznawania świata,
  • rozpoznawanie i poprawne nazywanie darów jesieni,
  • kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi ustnych,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez: segregowanie, przeliczanie i porównywanie zbiorów,
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego,
  • rozwijanie umiejętności społecznych,
  • rozwijanie sprawności motoryki małej i dużej,
  • kształcenie słuchu muzycznego i wrażliwości słuchowej,
  • rozwijanie pamięci, spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej oraz koncentracji uwagi,
  • pobudzanie wyobraźni i kreatywności,
  • integracja grupy rówieśniczej,
  • rozbudzanie wyobraźni i ciekawości poznawczej,
  • rozwijanie wyczucia ciała i przestrzeni,
  • kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
  • poszerzenie słownictwa,
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola, podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym.