KWIECIEŃ
Tematy kompleksowe:
- W moim ogródeczku.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- zapoznanie z wybranymi sposobami pomiaru długości,
- doskonalenie umiejętności porównywania długości przedmiotów,
- kształtowanie postawy opiekuńczej wobec roślin,
- utrwalanie wiedzy na temat pracy w ogrodzie,
- stwarzanie okazji do wypowiedzi w formie plastycznej,
- rozwijanie wyobraźni i zainteresowania twórczością plastyczną,
- zdobywanie wiedzy na temat czynników niezbędnych do wzrostu roślin,
- zapoznanie z etapami siania nasion i sadzenia.
MARZEC
Tematy kompleksowe:
- Kochajmy ptaki.
- Zdrowe odżywianie.
- Żegnamy zimę.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie zainteresowania otaczającą nas przyrodą,
- rozwijanie ekspresji ruchowej inspirowanej muzyką,
- zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu,
- rozwijanie umiejętności aktywnego śpiewania piosenki,
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny,
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6.
LUTY
Tematy kompleksowe:
- Lubimy się śmiać.
- Lubimy eksperymentować.
- Jak dorosnę to będę...
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
- wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad,
- rozwijanie umiejętności wnioskowania o tym, co tonie, a co pływa w wodzie,
- zapoznanie z historią powstania radia,
- poznawanie nazw i czynności związanych z zawodami,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6,
- kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
STYCZEŃ
Tematy kompleksowe:
- Bajki, baśnie, bajeczki.
- Karnawałowe zabawy.
- Prezenty dla babci i dziadka.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
- kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiadomości i przeżyć,
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych,
- kształtowanie umiejętności twórczego opowiadania,
- wzmacnianie więzi rodzinnych z dziadkami,
- poznanie tradycyjnych zabaw,
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6.
GRUDZIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Czekamy na Ciebie, Mikołaju!
- Zabawa w teatr.
- Święta tuż, tuż.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat,
- kształtowanie umiejętności ilustrowania muzyki ruchem oraz dostosowywania ruchu ciała do rytmu słyszanej muzyki,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności łączenia w pary logicznie pasujących obrazków,
- rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania w miarę swoich możliwości przed wyjściem do ogrodu,
- wdrażanie do przestrzegania zasady kolejności wypowiadania się,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się niektórymi technikami, materiałami i przyborami plastycznymi,
- rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie w różnych porach roku,
- poznanie niektórych zwyczajów związanych ze świętami.
LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
- Dbamy o czystość.
- Deszczowa pogoda.
- Jest coraz chłodniej.
- Zwierzęta przygotowują się do zimy.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie wrażliwości na świat przyrody,
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w lesie, ich mieszkań, omawiania ich wyglądu, zapoznanie ze sposobem poruszania, odżywiania i zwyczajami,
- rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy,
- kształtowanie umiejętności grupowania przedmiotów wg przeznaczenia,
- utrwalanie znajomości barw podstawowych i pochodnych,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, szybkiej reakcji na sygnał słuchowy,
- kształtowanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
- Jesień daje nam owoce.
- Jesień daje nam warzywa.
- Dary Jesieni.
- Grzyby.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności liczenia oraz grupowania wg określonej cechy,
- poznanie drzew owocowych: jabłoni, gruszy, śliwy, oraz znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia,
- kształtowanie umiejętności rozróżniania kształtów: okrągłe, podłużne,
- utrwalanie nazw i kolorów warzyw,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, szybkiej reakcji na sygnał słuchowy,
- utrwalenie wiadomości o darach jesieni,
- poznanie zasad bezpiecznego zachowania w lesie,
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt i roślin leśnych, poznanie budowy grzyba: nóżka i kapelusz,
- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu i poza nim,
- integrowanie grupy.
WRZESIEŃ
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu.
- Wakacyjne wspomnienia.
- Jesteśmy bezpieczni.
- Dbam o środowisko.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- zapoznanie się z zasadami panującymi w przedszkolu i przestrzeganie norm współżycia, opartych na wartościach,
- integrowanie dzieci,
- akceptowanie równości praw wszystkich,
- dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich, dbanie o bezpieczeństwo własne oraz kolegów i koleżanek,
- przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego,
- przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabaw w przedszkolu,
- formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach,
- kształtowanie umiejętności przedstawiania się,
- kształtowanie umiejętności odczytywania symboli,
- rozwijanie umiejętności matematycznych.