LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Mieszkam w Polsce i jestem Polakiem.
  2. My przedszkolaki znamy już swoje prawa.
  3. Niech żyją górnicy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich uczuć,
  • rozwijanie zainteresowań pracą ludzi różnych zawodów,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • utrwalanie przestrzegania zasad i reguł w grze i zabawie,
  • rozwijanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się oraz odpowiadania na pytania,
  • zachęcanie do wspólnej i zgodnej zabawy,
  • rozwijanie współpracy i współdziałania w grupie,
  • doskonalenie umiejętności samoobsługowych w ubieraniu się i rozbieraniu oraz czynnościach higienicznych,
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
  • poznanie nazw symboli narodowych,
  • kształtowanie zdrowych nawyków kulinarnych.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Przyszła Jesień.
  2. Lubię owoce i warzywa.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk atmosferycznych,
  • rozwijanie umiejętności komunikowania potrzeby pomocy,
  • doskonalenie umiejętności samoobsługowych,
  • rozwijanie umiejętności segregowania i klasyfikowania według wzoru,
  • uczestniczenie w wydarzeniach kulturowych,
  • rozwijanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się,
  • wdrażanie dzieci do uważnego słuchania,
  • zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu wolnego,
  • wdrażanie dzieci do dbania o salę oraz porządek w niej,
  • zachęcanie do wspólnej i zgodnej zabawy,
  • kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania, dotyczące wysłuchanego utworu literackiego.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Poznajemy się bliżej.
  2. W przedszkolu.
  3. Wspomnienia wakacyjne.
  4. Bezpieczeństwo w drodze do przedszkola.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy, poznanie imion kolegów,
  • zapoznanie się z zasadami funkcjonowania w grupie,
  • zapewnianie poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu,
  • poznanie rozkładu pomieszczeń,
  • omówienie zasad poruszania się w przedszkolu, jak i w drodze do niego,
  • poznanie zasad warunkujących bezpieczne przebywanie na terenie ogródka przedszkolnego,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych,
  • wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń,
  • wdrażanie do wyrażania opinii na dany temat,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, nazywanie ich.