LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Mój kraj Polska.
  2. Zimno, coraz zimniej.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • poszerzenie wiedzy na temat Polski i Warszawy,
  • poznanie legend związanych z Warszawą i Polską,
  • odśpiewanie hymnu polskiego,
  • poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
  • poszerzenie wiedzy na temat dbania o zdrowie oraz higienę osobistą,
  • zachęcanie do spożywania zdrowej żywności,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o zdrowie.
  2. Świat artysty.
  3. Brygada Enfosia.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na szacunku i akceptacji,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie, przedszkolu i ogrodzie,
  • doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszerzanie wiedzy ekologicznej,
  • poszerzanie wiedzy na temat własnego ciała: budowy, funkcji niektórych narządów,
  • poznawanie miejsc kultury: Muzeum Narodowe, Zamek Królewski,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. To my Biedronki.
  2. Wakacyjne wspomnienia.
  3. Jesień wokół nas.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie, przedszkolu i ogrodzie,
  • doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt,
  • poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • aktywne uczestnictwo w zabawach, grach i  zajęciach ruchowych.