LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. W krainie baśni.
  2. Muzyka jest wszędzie.
  3. Poznajemy przyrodę.
  4. Mali naukowcy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie zainteresowania czytelnictwem,
  • wzbogacanie słownictwa u dzieci,
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
  • wdrażanie dzieci do dbania o swoje zdrowie oraz higienę osobistą,
  • uwrażliwianie dzieci na konieczność utrzymywania porządku,
  • zachęcanie do spożywania warzyw i owoców,
  • rozwijanie prawidłowej postawy ciała oraz ogólnej sprawności fizycznej,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • zauważanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku,
  • rozwijanie zainteresowań techniką,
  • wykonywanie doświadczeń,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i muzycznych dzieci,
  • ćwiczenia umiejętności matematycznych,
  • ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej,
  • przygotowanie do nauki czytania i pisania,
  • utrwalenie poznanych liter oraz głosek,
  • ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz zdolności manualnych,
  • zachęcanie dzieci do rysowania z wyobraźni.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Dary Jesieni.
  2. Jesień w sadzie i lesie.
  3. Dbamy o przyrodę.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku,
  • zapoznanie z popularnymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w parku i w lesie,
  • uwrażliwienie na piękno przyrody w okresie jesieni,
  • uświadomienie konieczności ochrony przyrody,
  • kształcenie krytycznego stosunku do wszelkich przejawów wandalizmu, czy działania na szkodę przyrody,
  • pogłębienie wiadomości na temat zjawisk pogodowych, charakterystycznych dla bieżącej pory roku,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw,
  • uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia,
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem przez globalne czytanie wyrazów,
  • doskonalenie umiejętności dokonywania klasyfikacji oraz wyodrębniania podzbioru,
  • zrozumienie procesów i zmian zachodzących w roślinach w związku z przygotowaniem do zimy,
  • wzbudzenie przeżyć estetycznych w kontakcie z przyrodą i sztuką,
  • doskonalenie umiejętności konstruowania i rozgrywania gier planszowych,
  • dostrzeganie wartości świadczących o pięknie wewnętrznym człowieka,
  • przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze,
  • uświadomienie konieczności dbania i szanowania dóbr naturalnych i materialnych w otoczeniu człowieka,
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych, umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Moje przedszkole.
  2. Pamiątki z wakacji.
  3. Ruch uliczny.
  4. To ja.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integrowanie grupy,
  • ustalenie i omówienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa podczas zabaw i zajęć,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • rozwijanie umiejętności formułowania odpowiedzi na pytania,
  • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych,
  • kształtowanie umiejętności analizy sylabowej,
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się za pomocą różnych technik plastycznych,
  • ćwiczenia orientacji swojego ciała w przestrzeni,
  • określanie kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • uwrażliwianie na przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej,
  • rozwijanie umiejętności porównywania wielkości,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
  • poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • wprowadzenie litery O.