ROZKŁAD MATERIAŁU DLA DZIECI 5-LETNICH

Plan został opracowany w oparciu podstawę programową wychowania przedszkolnego, program wychowania przedszkolnego „Trampolina” oraz portal edukacyjny „Super Simple”.

Cele ogólne
  • kształtowanie postawy zaciekawienia innym językiem i kulturą, tolerancja,
  • praca nad pozytywnym nastawieniem do nauki języka obcego,
  • dawanie dzieciom poczucia przyjemności słuchania i posługiwania się językiem angielskim,
  • osłuchanie z językiem angielskim, budowanie fundamentów wiedzy i podstawowych umiejętności językowych,
  • wystawienie dzieci na kontakt z językiem obcym,
  • stymulowanie inteligentnego zgadywania sensu wypowiedzi w języku obcym, pokonanie niepewności i poradzenie sobie z „obcością”, przedstawienia w języku obcym,
  • stymulowanie komunikacji niewerbalnej i werbalnej w społeczności dzieci,
  • rozwijanie sprawności mówienia, słuchania, zabawy ze słowami,
  • uwrażliwianie na język obcy i ojczysty,
  • rozwijanie inteligencji językowej,
  • zachęcanie do wspólnej zabawy, integrowanie dzieci.
Cele szczegółowe Dziecko:

  • rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie,
  • uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, w języku angielskim,
  • używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności,
  • powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie,
  • rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.
Sytuacje i funkcje komunikacyjne
  • witanie się,
  • przedstawianie siebie i innych,
  • wyrażanie swoich upodobań i zainteresowań,
  • przedstawianie swoich umiejętności,
  • opisywanie wyglądu osób,
  • przedstawianie swojej rodziny,
  • opisywanie cech przedmiotów (wielkość, kolor, kształt),
  • nazywanie zabawek, przyborów szkolnych,
  • nazywanie zwierząt,
  • nazywanie produktów żywnościowych i posiłków,
  • opisywanie codziennych czynności,
  • nazywanie pomieszczeń w domu,
  • opisywanie pogody,
  • nazywanie ubioru,
  • nazywanie środków transportu,
  • nazywanie i opisywanie świąt i zwyczajów,
  • składanie życzeń świątecznych i okolicznościowych.
Materiał leksykalny
  • kolory,
  • zwierzęta,
  • zabawki,
  • przybory szkolne,
  • wyposażenie sali,
  • członkowie rodziny,
  • części ciała i twarzy,
  • nazwy ubrań,
  • produkty żywnościowe,
  • pomieszczenia w domu,
  • sprzęty domowe,
  • umiejętności umysłowe i ruchowe,
  • stany emocjonalne i uczucia,
  • codzienne czynności,
  • dyscypliny sportowe,
  • pogoda,
  • transport,
  • liczby.

 

WRZESIEŃ

Hello everybody!

NR
TEMAT TYGODNIA SŁÓWKA, ZWROTY PIOSENKI, WIERSZE
Hello everybody My name is...

What's your name?

Hello, good morning, hi, bye, good bye,

listen, learn watch, play, sing, fun, rules,

 

One, two who are you?
Three, four walk the door.
Five, six let’s make kicks.
Seven, eight don’t be late.
Nine and ten walk li

 

www.youtube.com.pl/??v=hjFaqDNUVFo

Pick up your pencil, pencil, pencil
Write your name, write your name
Put your pencil down
Touch your book Time's up!
Touch your bag Time's up!
Pick up your pencil, pencil, pencil
Write your name, write your name
Put your pencil down
Touch your eraser Time's up!
Touch your ruler Time's up!
Pick up your pencil, pencil, pencil
Write your name, write your name
Put your pencil down
Touch your paper Time's up!
Touch your glue Time's up!
Pick up your pencil, pencil, pencil
Write your name, write your name
Put your pencil down
Put your pencil down

 

www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

Hello Song
(Verse 1)
Every day I go to school
I meet my friends
And we all say
(Chorus) Hello, hello! How are you?
I'm good, I'm great! How about you? (repeat)
Na, na, na...
(Verse 2)
Every day I go and play
I meet new friends
And we all say (Chorus)
Hello, hello! What's your name?
Nice to meet you!
Do you want to play? (repeat) Na, na, na....

Colours black, white, orange, blue, brown, pink, purple, yellow, green, red, grey, gold,

What colour is this?

This is...

Give me....

Pick up the card

Numbers Numbers 0 - 20

Let's count

more, less

School supplies and toys

pen, pencil, notebook, crayons, school bag, backpack, eraser, desk,

doll, car, blocks, jumping rope, puzzle, kite,