LISTOPAD

TEMAT DZIAŁANIA EDUKACYJNE CELE SZCZEGÓŁOWE
Makaronowe wariacje
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie motoryki małej, precyzji ruchów,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • stymulacja lewej półkuli mózgu,
  • doskonalenie umiejętności poprawnego liczenia przedmiotów,
  • stymulacja sensoryczna,
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie,
  • wzbogacanie słownictwa
Dziecko:

  • doświadcza za pomocą zmysłów wzroku, słuchu, dotyku, równowagi,
  • bierze aktywny udział w zabawach ruchowych,
  • doskonali motorykę małą,
  • poszerza zasób słownictwa,
  • rozwija wyobraźnię,
  • poprawnie liczy przedmioty,
  • układa zdania proste poprawne gramatycznie,
  • tworzy sekwencje we właściwym porządku,
  • stosuje się do poleceń nauczyciela
Tajemnicze pudełko
  • stymulacja sensoryczna,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia i kreatywności,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • stymulacja percepcji słuchowej,
  • usprawnianie motoryki małej
Dziecko:

  • doskonali zmysł wzroku i dotyku,
  • doskonali pamięć wzrokową (potrafi zatrzymać w pamięci układ przedmiotów),
  • potrafi analizować, porównywać i różnicować proste kształty,
  • doskonali sprawność palców dłoni,
  • prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela,
  • rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych
Zabawa z wodą
  • kształtowanie umiejętności wnioskowania i logicznego myślenia,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie pamięci i uwagi słuchowej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • wzbogacanie słownictwa
Dziecko:

  • ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową,
  • rozwija sprawność ruchową ciała,
  • rozwija percepcję słuchową,
  • stosuje liczebniki porządkowe,
  • poszerza zasób słownictwa,
  • rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe oraz mowę opowieściową
Pluszowe misie
  • rozwijanie słownictwa,
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • doskonalenie motoryki małej,
  • wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch
Dziecko:

  • rozwija sprawność manualną i ruchową,
  • usprawnia motorykę artykulacyjną,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • zna zasady prawidłowego oddychania,
  • prawidłowo posługuje się nożyczkami

 

PAŹDZIERNIK

TEMAT DZIAŁANIA EDUKACYJNE CELE SZCZEGÓŁOWE
Jesienne liście
  • usprawnianie artykulatorów,
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • rozwijanie ekspresji mimicznej,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • doskonalenie umiejętności kategoryzowania,
  • stymulacja sensoryczna,
  • angażowanie dzieci do zespołowego wykonywania zadań.
Dziecko:

  • bierze aktywny udział w zabawach ruchowych, muzycznych i czerpie z nich radość,
  • interpretuje ruchem słowa piosenki,
  • rozwija ekspresję mimiczną,
  • poszerza zasób słownictwa,
  • rozwija wyobraźnię,
  • współpracuje w grupie,
  • porównuje przedmioty ze względu na wybraną cechę,
  • doświadcza za pomocą zmysłów wzroku, słuchu, dotyku, równowagi.
Papierowe zabawy
  • wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie motoryki małej,
  • doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • poszerzanie zasobu słownictwa,
  • stymulacja sensoryczna,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • doskonalenie analizy i syntezy głoskowej,
  • angażowanie do współdziałania z dziećmi w zabawie.
Dziecko:

  • rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • wykorzystuje twórczo niekonwencjonalne przedmioty,
  • umiejętnie współpracuje w grupie,
  • doskonali sprawność palców dłoni,
  • wzbogaca doświadczenia zmysłowe poprzez rozpoznawanie dotykiem różnych faktur,
  • rozpoznaje i nazywa rodzaje papieru,
  • rozwija zasób słownictwa,
  • dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazu,
  • prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela.
Deszczowa kraina
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • kształtowanie percepcji słuchowej,
  • usprawnianie motoryki małej,
  • stymulacja sensoryczna.
Dziecko:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • usprawnia motorykę artykulacyjną,
  • ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową
  • rozwija percepcję słuchową,
  • doskonali sprawność manualną,
  • rozwija zmysł dotyku.
Owoce jesieni
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • doskonalenie umiejętności segregowania przedmiotów i ich przeliczania,
  • stymulacja sensoryczna,
  • stymulacja percepcji słuchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości i poczucia rytmu,
  • doskonalenie sprawności ruchowej ciała
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w zabawach,
  • wie na czy polega prawidłowy tor oddychania,
  • rozpoznaje owoce jesieni i nazywa je,
  • rozwija sprawność ruchową ciała
  • rozwija wrażliwość w obrębie zmysłu dotyku, równowagi, propriocepcji,
  • potrafi segregować przedmioty, policzyć do 10 i określić liczebność zbiorów,
  • słyszy i prawidłowo realizuje zasłyszany rytm.