Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: rozwijanie mowy i myślenia dzieci; rytmika.
Wtorek: działalność plastyczno-konstrukcyjna; zabawy umuzykalniające; gimnastyka korekcyjna.
Środa: kształtowanie pojęć matematycznych; rytmika.
Czwartek: działalność plastyczno-konstrukcyjna; zabawy umuzykalniające.
Piątek: rozwijanie mowy i myślenia dzieci; rozwijanie sprawności ruchowej.

J. angielski w codziennej pracy z dziećmi.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Jesienne nastroje.
  2. Polska moja ojczyzna.
  3. Zwierzęta domowe.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych: mycie rąk po wyjściu z toalety, przed jedzeniem, po powrocie z dworu, ćwiczenia w samodzielnym wycieraniu nosa, zwrócenie uwagi na prawidłowe zakrywanie ust podczas kaszlu/ kichania,
  • ćwiczenia samodzielności: ubieranie i rozbieranie się, składanie ubrań oraz przekładanie ich na prawą stronę, sprzątanie po sobie po posiłku: odnoszenie kubeczków, talerzyków, pomoc w zajęciach: roznoszenie klejów, rozdawanie kartek, porządkowanie swojego miejsca pracy,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu, rozwijanie umiejętności odpowiada na pytania dotyczące tekstu,
  • zachęcanie do współdziała w parach, zespole, grupie,
  • rozwijanie wyobraźni, zachęcanie dzieci do ekspresji ruchowej przy muzyce,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania pogody, rozwijanie zainteresowań pogodą,
  • rozwijanie spostrzegania słuchowego,
  • kształtowanie spostrzegawczości słuchowej w trakcie odtwarzania rytmu poprzez stukanie w gazetę i klaskanie,
  • ćwiczenia równowagi i ogólnej sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi,
  • rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy i obrazkowy,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się takimi pojęciami, jak “na górze”, “na dole”,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • uświadomienie dzieciom, że Polska to nasza ojczyzna: zapoznanie z wyglądem symboli narodowych,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych - zapoznanie z budową książki: strony, okładka, tytuł, rozwijanie szacunku do książek,
  • rozwijanie zainteresowań zwierzętami, poszerzanie wiedzy na ich temat, kształtowanie szacunku wobec nich.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Dary Jesieni.
  2. Dziecko w świecie wartości.
  3. Idzie jesień.
  4. Jesień w parku i ogrodzie.
  5. Zabawy na jesienne wieczory.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integrowanie dzieci poprzez zabawy w grupie,
  • budowanie pewności siebie u dzieci oraz dobrego samopoczucia w przedszkolu,
  • budowanie wśród dzieci przynależności do grupy,
  • rozwijanie samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o higienę,
  • ćwiczenia motoryki małej oraz percepcji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodą, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku,
  • wzbogacanie słownictwa dzieci: rozpoznawanie warzyw i podawanie ich nazw, wskazywanie i nazywanie owoców oraz darów jesieni, zwierząt leśnych,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych (kasztanowiec i dąb) oraz ich owoców,
  • zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności matematycznej: przeliczanie, porównywanie zbiorów, rozróżnianie pojęcia: mało, dużo, długi, krótki,
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę: kolor, kształt, wielkość,
  • układanie rytmów,
  • zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności ruchowej: zabawy z elementem rzutu i chwytu, czworakowania, równowagi, reagowanie na sygnał, swobodna ekspresja przy muzyce,
  • przekazanie dzieciom informacji na temat różnych emocji: radość, smutek.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Poznajemy przedszkole.
  2. Ja i moi koledzy.
  3. Jestem samodzielny.
  4. Jestem bezpieczny.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integrowanie dzieci poprzez zabawy w grupie,
  • budowanie pewności siebie u dzieci oraz dobrego samopoczucia w przedszkolu,
  • zapoznanie z salą przedszkolną, oglądanie kącików i zabawek,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w społeczności przedszkolnej, poznanie kodeksu przedszkolaka oraz zasad bezpieczeństwa,
  • ćwiczenia samodzielności: ubieranie i rozbieranie się, samodzielne spożywanie posiłków, załatwianie swoich potrzeb oraz informowania o nich w sposób werbalny,
  • rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał poprzez zabawy orientacyjno-porządkowe, ruchowe, muzyczne: ustawianie się w koło, pociąg,
  • zachęcanie do zabaw swobodnych w sali,
  • zachęcanie do zabaw z całą grupą, zabaw w kole,
  • zapoznanie z kolorami, wyszukiwanie wskazanych kolorów na obrazkach i otoczeniu,
  • kształtowanie nawyków dbania o porządek w swoim otoczeniu, sprzątania zabawek, dbania o porządek w swoim pudełku na rysunki, odwieszania swoich ubranek, składania pidżamek.