Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: zajęcia poznawcze, kształtujące mowę; rytmika.
Wtorek: zajęcia plastyczne; gimnastyka korekcyjna; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze, kształtujące mowę; rytmika.
Czwartek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Piątek: zajęcia plastyczne; ćwiczenia gimnastyczne.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. W ogrodzie warzywnym.
  2. Mały bohater w Polsce.
  3. Poznajemy życie mrówek.
  4. Przygody Mieci i IMPETA.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie różnych zmysłów sensorycznych,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • ćwiczenie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
  • ćwiczenie procesów myślowych poprzez uważne słuchanie i oglądanie prezentacji multimedialnej,
  • zapoznanie z legendą powstania Warszawy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • przybliżanie wiadomości na temat polskich gór,
  • rozwijanie umiejętności społecznych – uwrażliwianie na drugą osobę,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie i współdziałania,
  • rozwijanie wiedzy na temat tego, jak wygląda mrówka i mrowisko,
  • kształtowanie postaw ekologicznych,
  • zapoznanie z podstawowymi pojęciami i zasadami postępowania z butelkami PET,
  • zainteresowanie dzieci tematyką segregacji śmieci,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego segregowania śmieci,
  • zachęcanie do pomocy zwierzętom poprzez dbanie o środowisko naturalne.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Książki dzieciństwa.
  2. Chce być uśmiechnięty.
  3. Superbohaterowie.
  4. Jesienny smok.
  5. Witamy w Europie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie mowy i myślenia w oparciu o ilustracje,
  • ćwiczenie procesów myślowych poprzez uważne słuchanie,
  • ćwiczenie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności zauważania emocji u innych osób,
  • zapoznanie dzieci z wyrażeniem „dobry uczynek”, zachęcanie do jego tworzenia,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania właściwych wniosków: konsekwencją dobrego uczynku jest czyjeś zadowolenie,
  • zapoznanie z zawodem rolnika – z tym co robi, jakiego sprzętu używa,
  • rozwijanie u dzieci wiedzy na temat czynności wykonywanych na wsi podczas jesieni – wykopki ziemniaków, zbieranie jabłek, jeżdżenie ciągnikiem rolniczym,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie i współdziałania,
  • rozwijanie świadomości u dzieci roli drzewa w przyrodzie,
  • pobudzanie wyobraźni twórczej, kreatywności, fantazji, twórczego myślenia,
  • wyjaśnienie dzieciom znaczenia słowa: bohaterstwo,
  • rozwijanie umiejętności odróżniania rzeczywistości od fikcji,
  • rozwijanie umiejętności liczenia sylab i porównywania długości wyrazów,
  • utrwalanie znajomości określenia: krótki, dłuższy, najdłuższy,
  • zapoznanie z historią powstania Unii Europejskiej,
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i europejskiej.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. W naszej grupie.
  2. W przedszkolu.
  3. Bawimy się razem.
  4. Jestem bezpieczny.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • tworzenie pozytywnej atmosfery w grupie,
  • kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania w przedszkolu,
  • rozwijanie umiejętności podnoszenia ręki, gdy dziecko chce coś powiedzieć,
  • zachęcanie do współpracy i współdziałania,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się zwrotami grzecznościowymi: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam,
  • zapoznanie z zawodem policjanta – jego atrybutami, ubiorem,
  • kształtowanie wiedzy na temat zasad ruchu drogowego,
  • zapoznawanie z wyglądem i znaczeniem wybranych znaków drogowych,
  • zachęcanie dzieci do dbania o porządek wokół siebie,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie i budowania poczucia własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności ruchowo-tanecznych,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • przygotowanie dzieci do czytania globalnego.