Tygodniowy rozkład zajęć
Poniedziałek: poznawcze, kształtujące mowę, wprowadzenie litery; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia plastyczne; gimnastyka korekcyjna.
Środa: zajęcia poznawcze, kształtujące mowę; rytmika; j. angielski.
Czwartek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne, ćwiczenia gimnastyczne.
Piątek: zajęcia plastyczne; ćwiczenia gimnastyczne.
Czerwiec
Tematy kompleksowe:
- Święto dzieci.
- W dziecięcej krainie.
- Czas z rodziną.
- Wkrótce wakacje.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z dwuznakami,
- utrwalenie wyglądu poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
- doskonalenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania,
- wdrażanie do przestrzegania kolejności,
- rozwijanie wyobraźni,
- odwoływanie się do doświadczeń dzieci – doskonalenie logicznego myślenia,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- ćwiczenia małej motoryki,
- rozwijanie kreatywności,
- wdrażanie do zgodnej zabawy,
- rozbudzanie zainteresowań matematycznych, pomiar długości,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie wadom postawy,
- rozwijanie koordynacji ruchowej,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych i prozdrowotnych,
- poszerzenie wiadomości na temat krajów skandynawskich, szczególnie Norwegii.
Maj
Tematy kompleksowe:
- Dziecko w świecie wartości.
- Majowa łąka.
- Święto mam.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- poszerzanie wiedzy ogólnej na temat Danii, bajkopisarza H.Ch. Andersena,
- zapoznanie z utworami literackimi o charakterze patriotycznym,
- utrwalenie wiadomości o Polsce i symbolach narodowych,
- rozbudzanie zainteresowań krajem ojczystym,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
- rozwijanie umiejętności muzycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym – poznanie roślinności i zwierząt łąki,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- wzmacnianie własnej wartości,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- doskonalenie logicznego myślenia,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w odniesieniu do otoczenia,
- utrwalanie pojęcia symetria,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- poznanie zapisu graficznego głosek: H, h oraz Ch, ch,
- utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.
Kwiecień
Tematy kompleksowe:
- Wiosenne nastroje.
- Hiszpania.
- Nasza Ziemia.
- Dbam o zdrowie.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z nowo poznaną głoską: f,
- utrwalenie wyglądu poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
- doskonalenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania,
- wdrażanie do przestrzegania kolejności,
- rozwijanie wyobraźni,
- doskonalenie spostrzegawczości,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- odwoływanie się do doświadczeń dzieci – doskonalenie logicznego myślenia,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- ćwiczenia małej motoryki,
- rozwijanie kreatywności,
- wdrażanie do zgodnej zabawy,
- rozbudzanie zainteresowań matematycznych,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie wadom postawy,
- rozwijanie koordynacji ruchowej,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych i prozdrowotnych,
- poszerzenie wiadomości na temat Hiszpanii: kuchnia, język, zwyczaje, taniec.
Marzec
Tematy kompleksowe:
- Tajemnice zamków.
- Czy jesteśmy sami w kosmosie?
- Dziecko w świecie wartości.
- Wiosna idzie przez świat.
- Wielkanoc.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- poszerzanie wiedzy ogólnej na temat oznak wiosny, nazw ptaków powracających do Polski, wiosennych kwiatów, zwyczajów wielkanocnych, nazw planet w Układzie słonecznym,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
- rozwijanie umiejętności muzycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym,
- rozwijanie postaw proekologicznych – oszczędzanie wody,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- wzmacnianie własnej wartości,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- doskonalenie logicznego myślenia,
- utrwalanie nazw tygodnia i miesięcy,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w otoczeniu,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- poznanie zapisu graficznego głosek: z, r, w oraz znaków: <, >, =, -, +,
- utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.
Luty
Tematy kompleksowe:
- Jaki jest śnieg?
- Włochy.
- Zawody.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z nowo poznanymi głoskami: ł, s, y,
- utrwalenie wyglądu poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
- doskonalenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania,
- wdrażanie do przestrzegania kolejności,
- rozwijanie wyobraźni,
- doskonalenie spostrzegawczości,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych,
- odwoływanie się do doświadczeń dzieci – doskonalenie logicznego myślenia,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- ćwiczenia małej motoryki,
- rozwijanie kreatywności,
- wdrażanie do zgodnej zabawy,
- obserwowanie, dociekanie,
- rozbudzanie zainteresowań matematycznych – poznanie cyfr: 8, 9,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie wadom postawy,
- rozwijanie koordynacji ruchowej,
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
- ćwiczenia pamięci,
- poszerzenie wiadomości na temat Włoch: kuchnia, język, zwyczaje, karnawał.
Styczeń
Tematy kompleksowe:
- Jestem EKO.
- W krainie baśni.
- Z babcią i dziadkiem.
- Zimo, gdzie jesteś?
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- poszerzanie wiedzy ogólnej,
- kształtowanie postaw ekologicznych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- doskonalenie sztuki argumentowania wyboru,
- rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
- rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- wzmacnianie własnej wartości,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- doskonalenie logicznego myślenia,
- utrwalanie nazw tygodnia i miesięcy,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- poznanie zapisu graficznego głosek: p, b, n oraz cyfr: 7, 8.
- utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.
Grudzień
Tematy kompleksowe:
- Skarby ziemi.
- Niedługo święta.
- W krainie Świętego Mikołaja.
- Zwyczaje bożonarodzeniowe.
- Po świętach.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- poszerzanie wiedzy ogólnej,
- poszerzanie wiedzy o Finlandii,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- doskonalenie sztuki argumentowania wyboru,
- rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- wzmacnianie własnej wartości,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- doskonalenie logicznego myślenia,
- utrwalanie nazw tygodnia i miesięcy,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- poznanie zapisu graficznego głosek: g, y, c, k oraz cyfr: 5,6,0,
- utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.
Listopad
Tematy kompleksowe:
- Mój dom, moja ojczyzna.
- Jak spędzamy czas.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- poszerzanie wiedzy ogólnej,
- rozwijanie postaw patriotycznych: utrwalanie znajomości symboli narodowych,
- rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych:
- poznanie zapisu graficznego głosek: d, i, e oraz cyfr: 3, 4,
- ćwiczenie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej.
Październik
Tematy kompleksowe:
- Czyste powietrze wokół nas.
- Już jesień.
- Dary jesieni.
- Zabawy z tatą.
- Mama i ja.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
- kształtowanie logicznego myślenia,
- stosowanie zwrotów grzecznościowych,
- wdrażanie do utrzymywania porządku,
- poszerzanie wiedzy ogólnej,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie, przeliczanie, stosowanie liczebników porządkowych,
- rozwijanie świadomości w schemacie ciała, określanie kierunków,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
- poznanie zapisu graficznego głosek: u, t, m, cyfr: 1 i 2,
- rozwijanie wyobraźni, kreatywności.
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
1. W przedszkolu.
2. Jestem bezpieczny.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
- kształtowanie logicznego myślenia,
- stosowanie zwrotów grzecznościowych,
- wdrażanie do utrzymywania porządku,
- poszerzanie wiedzy ogólnej,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
- rozwijanie świadomości w schemacie ciała, określanie kierunków,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
- poznanie zapisu graficznego głosek: o, a.