LUTY

Tematy kompleksowe:

  1. Sporty zimowe.
  2. Walentynki.
  3. Bal karnawałowy.
  4. Poznajemy zawody.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozpoznawanie zawodów po charakterystycznych dla nich przedmiotach,
  • opowiadanie o czynnościach osób wykonujących określony zawód,
  • rozpoznawanie podstawowych sportów zimowych i przedmiotów z nimi związanych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych, rytmicznych,
  • doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
  • rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad w grach,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów karnawałowych,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 5 i więcej,
  • ćwiczenie umiejętności orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • doskonalenie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • rozwijanie wyobraźni poprzez stosowanie różnorodnych technik plastycznych.

STYCZEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta zimą.
  2. Kochani Dziadkowie.
  3. Spotkania ze śmiałkiem.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie zainteresowania przyrodą i zmianami w niej zachodzącymi ze względu na porę roku,
  • poszerzanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy,
  • kształtowanie postawy empatycznej w stosunku do zwierząt,
  • integracja międzypokoleniowa podczas obchodów Dnia Babi i Dziadka,
  • rozwijanie logicznego myślenia, syntezy i analizy wzrokowej podczas gier i zabaw stolikowych,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi i dorosłymi,
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną i więcej cech,
  • poszerzanie słownictwa i rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi,
  • rozwijanie kreatywności dzięki korzystaniu z różnych technik plastyczno-technicznych,
  • poszerzanie wiedzy na temat tego, po co należy szukać pomocy medycznej, budzenie zaufania do osób ze środowiska lekarskiego,
  • poszerzanie wiedzy na temat konieczności utrzymywania czystości i higieny,
  • ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
  • pogłębianie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych, kolorów,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich,
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • doskonalenie umiejętności w zakresie samodzielnego ubierania i rozbierania się.

GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Mikołaj Święty niesie nam prezenty.
  2. Idzie zima.
  3. Zbliżają się święta.
  4. Tradycje świąteczne i noworoczne.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy w grupie,
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną i więcej cech,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego wysławiania się,
  • ćwiczenie umiejętności manualnych poprzez stosowanie różnych technik plastyczno-technicznych,
  • poszerzanie wiedzy na temat tradycji świątecznych, mikołajek, Nowego Roku,
  • ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
  • nabywanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych,
  • kształtowanie empatii,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich,
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości,
  • poszerzanie wiedzy na temat zimy,
  • doskonalenie umiejętności samoobsługi.

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Kto ty jesteś? Polak mały.
  2. Dzieckiem być.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozbudzanie tożsamości narodowej,
  • rozpoznawanie flagi i godła Polski,
  • poszerzanie słownictwa; zwrócenie uwagi na poprawne budowanie zdań,
  • rozpoznawanie podstawowych emocji,
  • przeliczanie w zakresie trzech i więcej,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
  • kształtowanie umiejętności szanowania emocji innych osób,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze złością w sposób akceptowalny społecznie,
  • utrwalanie rozpoznawania kolorów i nazywania ich,
  • rozpoznawanie figur geometrycznych: koło i kwadrat,
  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • rozwijanie kreatywności oraz umiejętności plastyczno-technicznych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania części ciała,
  • kształtowanie umiejętności poprawnego zachowania podczas uroczystości przedszkolnych,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną cechę,
  • rozwój umiejętności wokalnych, umuzykalnianie dzieci,
  • poszerzanie informacji na temat świata zwierząt leśnych i domowych.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień wokół nas.
  2. Dary jesieni.
  3. Barwy jesieni.
  4. Zabawy jesienne.
  5. W czasie deszczu dzieci się nie nudzą!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • ćwiczenie samodzielności w zakresie samoobsługi,
  • rozwijanie umiejętności adaptacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • poszerzanie wiedzy z zakresu przyrody,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
  • ćwiczenie umiejętności orientacji przestrzennej,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach trudnych dla dziecka,
  • kultywowanie czasu spędzanego z rodziną,
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas przestawień, koncertów,
  • rozwijanie motoryki małej oraz sprawności fizycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu.
  2. Jestem przedszkolakiem.
  3. Mróweczki to my.
  4. Gramy w zielone.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy, poznanie imion kolegów, tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali oraz ogrodzie przedszkolnym,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach trudnych,
  • utrwalanie rozpoznawania kolorów.