GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Mikołaj Święty niesie nam prezenty.
  2. Idzie zima.
  3. Zbliżają się święta.
  4. Tradycje świąteczne i noworoczne.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy w grupie,
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną i więcej cech,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego wysławiania się,
  • ćwiczenie umiejętności manualnych poprzez stosowanie różnych technik plastyczno-technicznych,
  • poszerzanie wiedzy na temat tradycji świątecznych, mikołajek, Nowego Roku,
  • ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
  • nabywanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych,
  • kształtowanie empatii,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich,
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości,
  • poszerzanie wiedzy na temat zimy,
  • doskonalenie umiejętności samoobsługi.

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Kto ty jesteś? Polak mały.
  2. Dzieckiem być.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozbudzanie tożsamości narodowej,
  • rozpoznawanie flagi i godła Polski,
  • poszerzanie słownictwa; zwrócenie uwagi na poprawne budowanie zdań,
  • rozpoznawanie podstawowych emocji,
  • przeliczanie w zakresie trzech i więcej,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
  • kształtowanie umiejętności szanowania emocji innych osób,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze złością w sposób akceptowalny społecznie,
  • utrwalanie rozpoznawania kolorów i nazywania ich,
  • rozpoznawanie figur geometrycznych: koło i kwadrat,
  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • rozwijanie kreatywności oraz umiejętności plastyczno-technicznych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania części ciała,
  • kształtowanie umiejętności poprawnego zachowania podczas uroczystości przedszkolnych,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną cechę,
  • rozwój umiejętności wokalnych, umuzykalnianie dzieci,
  • poszerzanie informacji na temat świata zwierząt leśnych i domowych.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień wokół nas.
  2. Dary jesieni.
  3. Barwy jesieni.
  4. Zabawy jesienne.
  5. W czasie deszczu dzieci się nie nudzą!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • ćwiczenie samodzielności w zakresie samoobsługi,
  • rozwijanie umiejętności adaptacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • poszerzanie wiedzy z zakresu przyrody,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
  • ćwiczenie umiejętności orientacji przestrzennej,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach trudnych dla dziecka,
  • kultywowanie czasu spędzanego z rodziną,
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas przestawień, koncertów,
  • rozwijanie motoryki małej oraz sprawności fizycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu.
  2. Jestem przedszkolakiem.
  3. Mróweczki to my.
  4. Gramy w zielone.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy, poznanie imion kolegów, tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali oraz ogrodzie przedszkolnym,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach trudnych,
  • utrwalanie rozpoznawania kolorów.