GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Mikołaju, czekamy!
  2. Stroimy choinkę.
  3. Czy to już zima?
  4. Zabawa w teatr.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • wdrażanie do współpracy w grupie i pracy zespołowej,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą,
  • poszerzanie wiadomości z zakresu przyrody,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej,
  • wyrażanie emocji za pomocą różnych środków wyrazu,
  • wdrażanie do uważnego słuchania i przestrzegania reguł gry,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej,
  • rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia,
  • utrwalanie pojęć dotyczących stosunków przestrzennych,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania i definiowania,
  • doskonalenie umiejętności skupiania uwagi,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów bożonarodzeniowych,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • poznawanie nowych technik plastycznych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • zajęcia otwarte dla rodziców.

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch.
  2. Kap, kap, kap.
  3. Jakie to ciekawe!
  4. Jaki jestem?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • zapoznanie z matą edukacyjną,
  • doskonalenie umiejętności skupiania uwagi,
  • ćwiczenia pamięci oraz koordynacji wzrokowo - ruchowej,
  • wdrażanie do samodzielności,
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat,
  • dostrzeganie swojej niepowtarzalności,
  • poznawanie swoich mocnych i słabych stron,
  • zachęcenie do zdrowego odżywiania.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Pani Jesień.
  2. Droga do przedszkola.
  3. Moja rodzina i ja.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • wdrażanie do współpracy w grupie,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • poszerzanie wiadomości z zakresu przyrody,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy,
  • poznanie niektórych znaków drogowych oraz przypomnienie zasad sygnalizacji świetlnej,
  • kształtowanie świadomości siebie i swojej rodziny,
  • wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na różne tematy,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania przedmiotów,
  • kształtowanie orientacji przestrzennej i w schemacie własnego ciała,
  • rozwijanie sprawności manualnych oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • wdrażanie do samodzielności i dbałości o porządek,
  • przypominanie zasad regulujących współżycie w grupie oraz zasad bezpiecznej zabawy w ogródku przedszkolnym,
  • doskonalenie umiejętności skupiania uwagi.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Witaj przedszkole!
  2. Dzień w przedszkolu.
  3. Znam zwierzęta.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • zapoznanie z wyglądem sali oraz funkcjonowaniem przedszkola,
  • współtworzenie oraz przestrzeganie umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • doskonalenie umiejętności skupiania uwagi,
  • wdrażanie do wspólnej zabawy,
  • wdrażanie do szanowania emocji innych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami (wiejskie, morskie, egzotyczne),
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.