GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Hu, hu ha! Zima... nie jest zła?
  2. Idą Święta, czas pomyśleć o prezentach.
  3. To, co Tygrysy lubią najbardziej 😉

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • przygotowanie do nauki pisania i czytania,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • ćwiczenia umiejętności recytatorskich i wokalnych,
  • przygotowania do występu na uroczystość choinkową,
  • kultywowanie tradycji obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i grach,
  • ćwiczenia samodzielności,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej i muzycznej.

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch.
  2. Ciekawe zawody.
  3. Matematyka – królowa nauk.
  4. W deszczowe dni nie straszna nam nuda.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno - zdrowotnych,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • zachęcanie do spożywania warzyw i owoców,
  • zapoznanie dzieci ze sposobem uprawy wybranych owoców i warzyw,
  • uświadomienie konieczności spożywania owoców i warzyw, jako źródła witamin i zdrowia,
  • zapoznanie z wybranymi zawodami,
  • kształtowanie u dzieci postawy pracy i motywacji do działania,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania zbiorów oraz klasyfikowania przedmiotów,
  • ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowej,
  • kształtowanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu,
  • rozwijanie wrażliwości na krzywdę innych z jednoczesnym aktywizowaniem do niesienia pomocy w konkretnych sytuacjach.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Wyraźni na drodze.
  2. Eureka – eksperymentujemy.
  3. Idzie jesień.
  4. Halloween – let's play together.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • wdrażanie do wspólnej zabawy,
  • zapoznanie dzieci z wiedzą na temat podstawowych zasad poruszania się w ruchu drogowym,
  • praktyczna nauka pożądanych zachowań związanych z poruszaniem się chodnikami i wzdłuż jezdni, przechodzeniem przez ulicę w miejscach oznakowanych,
  • zapoznanie ze sposobem prawidłowego korzystania z elementów odblaskowych w celu poprawy widoczności na drodze,
  • zapoznanie z podstawowymi znakami drogowymi,
  • wskazanie prawidłowych i negatywnych zachowań się w ruchu drogowym,
  • rozbudzanie zainteresowań nauką,
  • wykonywanie ciekawych doświadczeń oraz omawianie ich,
  • zachęcanie dzieci do próby przewidywania efektów wykonywanej czynności,
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami praw fizyki,
  • kształtowanie umiejętności opisywania ilustracji,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania oraz klasyfikowania przedmiotów,
  • ćwiczenia koncentracji uwagi,
  • nauka piosenek i wierszyków o tematyce jesiennej,
  • ekspozycja na język angielski,
  • zapoznanie z tradycją obchodzenia Halloween w innych krajach,
  • wzbogacanie języka dzieci, poszerzanie słownictwa.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Witaj przedszkole.
  2. Tygrysy to my!
  3. Świat oceanów.
  4. Niezwykła przyroda.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • ustalenie oraz utrwalenie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz w grupie przedszkolnej,
  • podpisanie kodeksu przedszkolaka,
  • zapoznanie z salą oraz kącikami aktywności,
  • wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa w przedszkolu oraz poza nim,
  • zachęcanie do spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu,
  • kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
  • doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt,
  • słuchanie ciekawostek o świecie oceanów,
  • zapoznanie z niezwykłymi roślinami oraz zwierzętami świata,
  • ekspozycja na język angielski przez zabawę i piosenki,
  • doskonalenie umiejętności przedstawiania się pełnym imieniem i nazwiskiem,
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się oraz opisywania przedmiotów, sytuacji,
  • ćwiczenia koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowo – ruchowej.