Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Biedronek

Logo grupy "Biedronek"

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Sylwia i Pani Patrycja. Pani Małgosia przychodzi do nas dwa razy w tygodniu i uczy nas języka angielskiego.

Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Spotkanie z pielęgniarką

Dzieci siedzą na podłodze, na matach. Przed nimi stoi Pani pielęgniarka. Na podłodze zaś leży koc.

We wtorek 21 czerwca odbyło się ostatnie spotkanie z panią pielęgniarką. Podsumowaliśmy wiadomości, które zdobywaliśmy przez cały rok. Wybraliśmy rzeczy, które muszą się znaleźć w wakacyjnej apteczce, ratowaliśmy naszego Franka, utrwaliliśmy numery alarmowe do służb ratunkowych, a także przypomnieliśmy sobie, jak wygląda piramida zdrowego żywienia. Na koniec zajęć każdy z nas otrzymał pamiątkowy dyplom.

Chłopiec sięga ręką do worka, który podaje mu pani pielęgniarka. Reszta dzieci się temu przygląda.
Dzieci wybierają artykuły z apteczki.
Chłopiec w rękawiczkach przykleja plaster na rysunek z chłopcem.
Dziewczynki i chłopiec przyporządkowują numery alarmowe do obrazków. Reszta dzieci się temu przygląda.
Dzieci układają magnesy na szarej tablicy.
Pani pielęgniarka wręcza dyplom dziewczynce.

Olimpiada Przedszkolaka

Dzieci stoją w gromadzie w strojach biało granatowych. Chłopiec trzyma w dłoniach puchar, a drugi kijek z kartką i napisem P 148.

W poniedziałek 20 czerwca wybraliśmy się pieszo do Szkoły Podstawowej nr 202. Zostaliśmy zaproszeni do wzięcia udziału w Olimpiadzie Przedszkolaka. Czekało nas tam wiele trudnych, sportowych wyzwań, z którymi świetnie sobie poradziliśmy. Zdobyliśmy puchar jako jedna drużyna. W czasie konkurencji wszyscy sobie nawzajem kibicowaliśmy.

Dzieci siedzą w rzędzie na boisku. Mają na sobie stroje biało granatowe.
Dzieci siedzą na ławkach w strojach biało granatowych.
Jeden chłopiec biegnie po boisku. Dziewczynki czekają w rzędzie i patrzą w jego kierunku.
Dzieci czekają ustawione w rzędzie. Chłopiec z przodu trzyma w rękach piłkę. Dzieci mają stroje biało granatowe.
Dzieci siedzą na ławce i kibicują. Mają na sobie biało granatowe stroje sportowe.
Chłopiec i dziewczynki trzymają w rękach puchar. Na boisku jest napis 202.

Delfin z butelki

W piątek 10 czerwca na zajęciach wykonywaliśmy pracę plastyczną z przyniesionych butelek po wodzie. Odrysowaliśmy na niebieskich kartkach kształty płetw, wycięliśmy je, a następnie przyczepiliśmy do butelek przy pomocy taśmy klejącej. Dzięki temu powstał nam delfin.

Dzieci siedzą na podłodze i wycinają nożyczkami kształty z niebieskich kartek. Przed nimi leżą puste butelki po wodzie.
Dziewczynka wycina nożyczkami kształty z niebieskiej kartki. Na podłodze leżą puste butelki po wodzie.
Dzieci siedzą przy stoliku i pokazują swoje butelki z płetwami. Jeden chłopiec coś opowiada.

W sali zabaw

W środę 8 czerwca wybraliśmy się tramwajem do sali zabaw. Towarzyszyło nam przy tym dużo emocji. Próbowaliśmy swoich sił na wszystkich sprzętach, zjeżdżając na zjeżdżalniach, jeżdżąc na samochodach i rowerach oraz bawiąc się w kulkach. To był super dzień, ale też mocno wyczerpujący.

Dziewczynka wspina się na piankowe kostki.
Chłopiec bawi się w kulkach. Dziewczynka do niego wchodzi.
Jeden chłopiec siedzi na samochodzie, drugi chłopiec go pcha.
Dziewczynka stoi na brązowej desce.
Dwie dziewczynki bawią się na motorach.
Dzieci znajdują się w sali zabaw. Jedna dziewczynka zjechała na zjeżdżalni, część dzieci bawi się w kulkach, a jedna dziewczynka stoi.

Ahoj przygodo!

W poniedziałek 6 czerwca na zajęciach wybraliśmy się na wyprawę poprzez oceany. Załogami pływaliśmy do poszczególnych wysp, czytaliśmy ich nazwy oraz dowiadywaliśmy się, co na danej wyspie lubi się robić. Następnie odkryliśmy tajemniczą skrzynkę, w której ukryta była wskazówka do skarbu piratów. Udało nam się go znaleźć – była to historia piratów, opowiedziana ilustracjami. Ułożyliśmy ją w odpowiedniej kolejności.

Dzieci wraz z panią siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym, w kółeczku.
Dzieci siedzą w grupach, jedno za drugim na podłodze. Przechylają się do przodu.
Dzieci wraz z panią siedzą w kółeczku na podłodze. Jedna dziewczynka trzyma w rękach drewnianą skrzynkę. Wszystkie dzieci na nią spoglądają.
Dzieci stoją przy niebieskim stoliku i szukają czegoś pod nim.
Chłopiec trzyma w rękach kopertę i ją otwiera. Reszta dzieci na niego spogląda.
Dziewczynka układa ilustracje w rzędzie. Dzieci się temu przyglądają.

Prezenty na Dzień Mamy i Taty

Dwa pudełka leżą na niebieskim tle. Jedno z nich zamknięte, ozdobione jest kwiatami, listkami oraz motylkami. W drugim w środku znajdują się naszyjnik makaronowy, samochodzik breloczek oraz laurka.

Tajne niespodzianki, które robiliśmy dla Was rodzice, już dostarczone. Wykonaliśmy piękne naszyjniki z makaronu, ozdobione kwiatem, samochodziki breloczki, laurkę tulipana oraz pudełko na te cudowne skarby. A oto kilka ujęć z naszej pracy.

Trzy dziewczynki siedzą przy stole. Dwie z nich malują makaron farbami, jedna z nich rysuje flamastrami po białej kartce.
Dwie dziewczynki nakładają makaron na patyki wbite w plastelinę.
Dziewczynka przewleka bibułę przez plastikowe kółko.
Dziewczynka przykleja klejem coś do pudełka. Na stole leżą dwa pudełka, pojemniki z kolorowymi wyciętymi elementami oraz kartki papieru.
Chłopiec i dziewczynka ozdabiają papierowe pudełka. Chłopiec wycina nożyczkami brązowy element, a dziewczynka przykleja coś do pudełka.
W środku pudełka znajduje się czerwony naszyjnik z makaronu, żółty breloczek samochodzik oraz laurka przewiązana wstążką.

Dziecko w świecie wartości

Symbol dziecka w świecie wartości

Od 23 do 27 maja realizowaliśmy tematy z programu „Dziecko w świecie wartości”. Czytaliśmy opowiadania o ludziach z innych krajów i poznaliśmy bliżej takie wartości, jak: tolerancja, życzliwość i pomoc drugiej osobie. W ramach zajęć wykonywaliśmy szereg różnych aktywności – układaliśmy sylaby w wyraz, dzieliliśmy wyraz na głoski, sprawdzaliśmy, jak się niesie ciężką skrzynię w pojedynkę i w parach, odgrywaliśmy scenki dramowe z opowiadania, a także rysowaliśmy kogoś, z kim lubimy coś robić, gdy nam pomaga oraz sytuacje, w których jesteśmy życzliwi dla innych.

Dzieci siedzą na podłodze. Przed nimi leżą białe kartoniki z literami. Dzieci je układają.
Dzieci są na podłodze i układają napis z liter. Napis: tolerancja.
Dziewczynka niesie skrzynkę z zabawkami. Reszta dzieci na nią spogląda.
Dwoje dzieci niesie skrzynkę z zabawkami. Reszta dzieci na nie spogląda.
Piątka dzieci siedzi przy stole i rysuje flamastrami na białych kartkach.
Trójka dzieci znajduję się na środku sali w pozycji stojącej. Reszta dzieci siedzi przy stołach i na nie patrzy.
Prace dzieci ułożone na podłodze obok siebie. Prace wykonane flamastrami.
Trójka dzieci siedzi przy stolikach i rysuje pastelami na białych kartkach.
Prace dzieci ułożone obok siebie na podłodze. Prace wykonane pastelami.

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za zaangażowanie i przynoszenie zabawek

dla dzieci z Domu Dziecka !

„Wiosenny czas – chodźmy w las” – zajęcia w CEPL

W czwartek 26 maja wyruszyliśmy na zajęcia do CEPL w Powsinie miejskimi autobusami. Była to pierwsza nasza wspólna tego typu wyprawa. Towarzyszyło nam przy tym dużo pozytywnych emocji. Na zajęciach obejrzeliśmy film o świecie zwierząt, a także głaskaliśmy część z nich w sali. Następnie udaliśmy się na spacer po lesie, gdzie odkrywaliśmy tajemnice ukryte w worku i skrzynce, budowaliśmy w grupkach gniazda dla ptaków, a także próbowaliśmy swoich sił w chodzeniu po linie, patrząc na nią z perspektywy komara. Nie było to łatwe zadanie, lin - jak się okazało - było całe mnóstwo. Nie zabrakło też oczywiście przerwy jedzeniowej, na którą wszyscy mocno czekaliśmy już od początku wyprawy. Na koniec zajęć otrzymaliśmy lupy, które wykorzystaliśmy do szukania małych owadów oraz wysłuchaliśmy informacji na temat ośrodka rehabilitacyjnego dla chorych zwierząt.

Dwie dziewczynki siedzą na siedzeniach w autobusie i się uśmiechają.
Grupka dzieci w zielonych kamizelkach, stoi na przystanku autobusowym.
Dzieci siedzą przy długim, drewnianym stole i zjadają bułki.
Dzieci siedzą na podłodze i oglądają film o świecie zwierząt na tablicy.
Dzieci głaszczą wilka.
Dziewczynka głaszczę dzika.
Dzieci stoją w półkolu. Chłopiec trzyma w rękach zielony woreczek.
Dzieci stoją na gniazdem ułożonym z patyków i liści.
Dzieci stoją z paniami w kole. Pani trzyma w rękach drewnianą skrzynkę, z której coś wyciąga.
Dziewczynka trzyma w rękach okulary komara i idzie. Za nią stoją w pociągu inne dzieci.
Dzieci trzymają w rękach lupy i przykładają je do drzewa.
Dzieci spoglądają na obrazek z małą sarenką, który trzyma pani.
Serdecznie dziękujemy mamie Wiktorii C. za pomoc w opiece podczas wycieczki!

Wiosna w zielonych okularach

Miło nam poinformować, że nasza koleżanka Kalinka zdobyła wyróżnienie w konkursie plastycznym "Wiosna w zielonych okularach", organizowanym przez Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty" w Warszawie.

Dziewczynka stoi z dyplomem i prezentem w rękach. Uśmiecha się do zdjęcia.

Czym możemy się poruszać po drogach?

We wtorek 17 maja na zajęciach poruszyliśmy temat bezpieczeństwa na drodze. Rozmawialiśmy o tym, czym możemy się poruszać po drogach. Stworzyliśmy sami własne projekty samochodów, rowerów i ciężarówek.

Prace plastyczne dzieci ułożone na podłodze. Na pracach znajdują się rysunki samochodów, ciężarówek, rowerów.

Odczarowanie Królowej Śniegu

Miło nam poinformować, że nasza koleżanka Krysia zdobyła wyróżnienie w konkursie plastycznym "Odczarowanie Królowej Śniegu", organizowanym przez Przedszkole nr 349 Barcelonka w Warszawie.

Dziewczynka stoi z dyplomem w ręku. W tle za nią są drzwi z naklejonymi kolorowymi, papierowymi kredkami i nazwą biedronki.

Spotkanie z pielęgniarką

W czwartek 12 kwietnia spotkaliśmy się z panią pielęgniarką, która opowiedziała nam historię swojego zawodu. Obejrzeliśmy ciekawy teatrzyk na ten temat, a pani pielęgniarka pokazała nam także, w jaki sposób pobierana jest krew oraz dlaczego nie należy się tego bać. W naszej grupie najodważniejszymi osobami, które zgodziły się wziąć udział w pokazie były Amelka, Krysia i Kuba.

Dzieci siedzą na przeciwko pani ubranej na biało. Pani pokazuje dzieciom żółtą skrzynkę.
Dzieci siedzą przy stoliku i rysują kredkami na białych kartkach.
Jedna z dziewczynek ma na głowie czapkę pielęgniarki. Przed nią na macie leżą artykuły lecznicze takie jak strzykawka, rękawiczki, patyczki drewniane.

Dziewczynka siedzi obok pani pielęgniarki i trzyma w rękach dużą, materiałową lalkę. Dzieci na nie spoglądają.
Pani pielęgniarka trzyma w rękach woreczek od kroplówki. Dzieci na niego patrzą.
Dziewczynka siedzi obok pani pielęgniarki. Pani pielęgniarka zakłada dziewczynce wenflon. Dzieci na to patrzą.
Pani pielęgniarka zakłada chłopcu wenflon w rękę.

Tajemnice książek

W dniach od 9 do 13 maja na zajęciach rozmawialiśmy o książkach. Tworzyliśmy sami książki polisensoryczne, z różnych materiałów. Dodatkowo w parach budowaliśmy proste zdania, opisując instrukcje konstruowania z klocków. Bawiliśmy się w księgarnię, ćwicząc tym samym umiejętność dodawania i odejmowania oraz utrwalając nominały banknotów i monet.

Dzieci siedzą na podłodze i mają przed sobą żetony i poduszki. Przesuwają placem po żetonach.
Chłopcy i dziewczynka siedzą przy stolikach i tworzą prace plastyczne. Na stoliku leżą flamastry, nożyczki, gazetki, tapety i kleje.
Dwóch chłopców siedzi przy stole i wycina nożyczkami coś z gazetki. Dodatkowo na stoliku leżą flamastry, bibuły, nożyczki i klej.
Dzieci siedzą na podłodze w parach. Przed sobą mają klocki, które układają.
Dziewczynka sięga po książkę ze stołu. Druga dziewczynka siedzi za domkiem drewnianym. Reszta dzieci spogląda na nie.
Dziewczynka trzyma w rękach duży banknot papierowy 10 złotowy. Chłopiec siedzi za drewnianym domkiem i trzyma w rękach książki. Obok domku stoi dziewczynka.

Nasze prace plastyczne

Prace plastyczne dzieci ułożone na podłodze. Na rysunkach widnieje syrenka warszawska z tarczą i mieczem.
Prace plastyczne z godłem Polski ułożone na podłodze. Ozdobione na biało i czerwono.

Dzień tworzenia zabawek

W piątek 29 kwietnia na zajęciach mówiliśmy o recyklingu i co dokładnie się z nim wiąże. Dzięki wsparciu naszych rodziców i dostarczonym przez nich materiałom, mogliśmy stworzyć własne zabawki z kartonów dużych i małych, resztek tapet, pudełek i innych produktów, których mieliśmy duże ilości, więc było w czym wybierać.

Grupka chłopców niesie w rękach puste kartony. Reszta dzieci szuka swoich materiałów.
Chłopcy stoją przy stoliku. Jeden z nich trzyma w rękach dwa kartony, dwoje chłopców na przeciwko trzyma rolki po papierze toaletowym.
Trzy dziewczynki i chłopiec pracują przy stoliku i wycinają elementy z kolorowych gazet.
Grupa dzieci pracuje przy stolikach z kartonami. Na pierwszym planie dziewczynka spogląda w stronę aparatu, a chłopiec owija rolkę wstążką.
Dwie dziewczynki wycinają elementy z kolorowych gazet. Na stoliku znajdują się rolki po papierze, kartony, flamastry i talerzyki papierowe.
Dzieci pracują przy stolikach i na podłodze na kartonach. Wycinają i przyklejają do nich elementy.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione materiały!

Dzień w gospodarstwie

Prace plastyczne dzieci, na których przedstawione są różowe świnki, wykonane z kółek.

We wtorek 19 kwietnia na zajęciach rozmawialiśmy o zwierzętach wiejskich. Wysłuchaliśmy wiersza „Rozmowy zwierząt” i następnie dzieliliśmy się na forum grupy naszym doświadczeniem i wiedzą, związanymi z wsią. Odgadywaliśmy odgłosy zwierząt, a także tworzyliśmy zagrody, przyporządkowując zwierzęta w odpowiednie rodziny gatunkowe i czytaliśmy ich nazwy. Na koniec zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną „Świnka”, wykorzystując do jej zrobienia figurę geometryczną - koło.

Dziewczynka trzyma w ręku obrazek. Na podłodze leżą rozłożone szarfy i obrazki. Pozostałe dzieci się temu przypatrują.
Dziewczynki siedzą przy stoli i wycinają nożyczkami różowe koła. Na stole leżą kleje, kartki papieru i kółka.
Na podłodze leżą prace plastyczne dzieci. Są to różowe świnki z kółek.

Zabawy plasteliną

Dzieci siedzą przy stolikach. Na stole leżą rozłożone książki. Dzieci trzymają w rękach plastelinę.
Dzieci siedzą przy stolikach. Na stole leżą rozłożone książki. Dzieci trzymają w rękach plastelinę.
Chłopiec trzyma w rękach papugę ulepioną z plasteliny.

Wielkanoc

W dniach od 11 do 15 kwietnia realizowaliśmy na zajęciach temat o Wielkiej Nocy. Poznaliśmy tradycje, związane z tym świętem, bawiliśmy się w zabawę „Przygotowania do świąt”, w której przedstawiliśmy ruchem czynności porządkowe. Ćwiczyliśmy naszą pamięć słuchową poprzez zabawę w „Wielkanocny głuchy telefon”. Wykonywaliśmy świąteczne zadania tekstowe, używając do tego liczmanów, odkodowywaliśmy hasło z pisanek oraz ćwiczyliśmy odejmowanie. W grupach bawiliśmy się również w zabawy „Wyturlaj jajo” oraz „Wyturlaj kurczaka”. Było przy tym dużo śmiechu. Dla rodziców przygotowaliśmy wielkanocny koszyczek, w którym wysialiśmy rzeżuchę.

Dziewczynka stoi w środku kółka i pokazuje coś ciałem. Reszta dzieci patrzy na nią z zainteresowaniem.
Dzieci siedzą w kółku i przekazują sobie wiadomość szepcząc do ucha. Chłopiec nachyla się do chłopca. Reszta dzieci wyczekuje.
Ręce dzieci sypią nasiona do koszyczków, w których jest włożona wata.
Wielkanocne koszyczki stoją na parapecie. Są ozdobione naklejkami pisanek, motylków i króliczków. W środku koszyczków wyłożona jest wata z nasionami.
Dzieci stoją w rozsypce w sali i przyjmują odpowiednią pozę.
Dzieci mają przed sobą poduszki, na których leżą liczmany. Dzieci je liczą.
Na podłodze w sali leżą kartki z pisankami i literami. Dzieci patrzą na kartoniki i litery i piszą flamastrami na białych kartkach.
Troje dzieci siedzi przy stole i pisze flamastrami na kartach pracy. Na stoliku stoi pudełko z flamastrami.
Dzieci siedzą przy stole i rysują flamastrami na białych kartkach. Na środku przed nimi leżą dwie zapisane kartki.

Przetwory mleczne

Dziewczynka stoi przed stołem, na którym umieszczone są różne opakowania z cenami.

W piątek 8 kwietnia na zajęciach mówiliśmy o przetworach mlecznych. Wysłuchaliśmy wiersza, a następnie wymienialiśmy produkty, które zapamiętaliśmy. Wybraliśmy się również do sklepu, gdzie mając odpowiednią ilość pieniędzy, mogliśmy kupić określone produkty. Ćwiczyliśmy tym samym umiejętność dodawania i odejmowania, a także rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy banknoty i monety.

Dzieci spoglądają na stół, na którym znajduję się pięć talerzy z produktami mlecznymi.
Dzieci układają duże monety na podłodze. Na podłodze znajdują się również duże banknoty o nominale 10 i 20 złotych.
Dziewczynka siedzi w siadzie skrzyżnym, z założoną opaską na oczy. Druga dziewczynka daje jej do buzi wykałaczkę z jedzeniem. Reszta dzieci się temu przygląda.

W kolejnej części zajęć mieliśmy okazję spróbować produktów, które dostarczyliśmy do przedszkola z pomocą rodziców. Najpierw najodważniejsi z nas zasłonili oczy i próbowali, za pomocą smaku i węchu odgadnąć, co jedzą. Niektóre produkty znaliśmy, inne były dla nas nowością, nie zawsze smaczną, ale zjedliśmy je do końca. Zaprosiliśmy również Panią Hanię z Mróweczek do wyzwania smakowego. Dała sobie świetnie radę. Na koniec zajęć mogliśmy już sami wybierać i próbować to, na co mamy ochotę.

Dziewczynki i chłopcy siedzą na podłodze w parach. Dwie dziewczynki mają łyżeczki i dają je koleżankom z zasłoniętymi oczami opaską.
Pani siedzi na krzesełku z zasłoniętymi oczami opaską. Dziewczynka daje jej wykałaczkę z jedzeniem. Reszta dzieci obserwuje panią.
Dzieci stoją przy stole, na którym znajdują się cztery talerze z produktami mlecznymi. Dzieci po nie sięgają wykałaczkami.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione produkty mleczne!

Zwierzęta na wiejskim podwórku

Prace plastyczne dzieci przedstawiające gry planszowe.

W dniach od 4 do 8 kwietnia rozmawialiśmy o wszystkim tym, co wiąże się z życiem na wsi. Utrwaliliśmy wiedzę na temat zwierząt, żyjących w wiejskich zagrodach. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią, dodając i odejmując patyczki w zakresie 10. Układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej, ćwiczyliśmy umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby i głoski. Świetnie poradziliśmy sobie również z pracą zespołową, tworząc wspólnie gry planszowe i własne instrukcje.

Dzieci siedzą na podłodze i mają przed sobą kolorowe poduszki. Na nich układają patyczki.
Dzieci siedzą przy stołach i rysują flamastrami i kredkami na kartkach.

Sadzimy kwiatki

Skrzynka z kwiatkami, stojąca na ziemi.
Skrzynka z kwiatkami, stojąca na ziemi.

W środę i w czwartek, tj. 6 i 7 kwietnia, po południu sadziliśmy kwiatki do naszych skrzynek. Były to bratki i stokrotki. Skrzynki zagościły przed naszym wejściem do przedszkola. Musimy teraz o nie dbać, podlewać i pilnować, by nikt ich nie podeptał.

Dzieci przesypują łopatkami ziemię do skrzynki, reszta dzieci stoi dookoła.
Ręka w rękawiczce, a na niej dżdżownica.
Dzieci stoją na podwórku. Pani kuca, obok niej stoi pan, który trzyma włókninę w dłoniach. Dzieci przyglądają się temu co robią.
Dzieci stoją nad panią, która kuca i przesypuje ziemię do skrzynki.
Dziewczynka trzyma w ręku łopatkę i wykopuje ziemię dla kwiatka, którego trzyma pani.
Dwójka chłopców podlewa konewką kwiatki w skrzynce.

Kiełki

W pojemnikach znajdują się wyrośnięte trzy rodzaje kiełków.

Nasze kiełki wyrosły! Spróbowaliśmy je dzisiaj do śniadania na kanapki. Wielu z nas dało się namówić do sprawdzenia, jak smakują kiełki brokułu i rzodkiewki. Były bardzo smaczne. Delegacja naszej grupy wybrała się poczęstować całe przedszkole. Na koniec wędrówki dotarliśmy do Mróweczek, z którymi rozmawialiśmy o tym, jak stworzyć własny ogródek przedszkolny i jak rosną kiełki. Oni też dali się namówić do skosztowania. Dalej czekamy na kiełki buraka, które jeszcze rosną.

Chłopiec je chleb z kiełkami. Na stole leży biały talerz.
Dwoje dzieci częstuje panią kiełkami leżącymi na białym talerzu. Pani siedzi na krześle.
Dwoje dzieci siedzi na krzesełkach i trzyma w rękach talerz z kiełkami. Obok nich klęczy pani. A przed nimi siedzą dzieci na matach i się w nie wpatrują.

Instrukcja siania

We wtorek 5 kwietnia na zajęciach tworzyliśmy instrukcje siania nasion i kiełków. Najpierw wspólnie stworzyliśmy jeden wzór, na podstawie naszych zeszłotygodniowych działań, a następnie sami stworzyliśmy swoje własne instrukcje.

Dzieci siedzą na podłodze i mają przed sobą białe kartki papieru, na których rysują coś flamastrami.
Dwoje dzieci siedzi przy stole i rysuje coś flamastrami, na białej kartce papieru. Na stoliku leża również kredki, nożyczki i kleje.
Na podłodze leżą ułożone cztery kartki A3, na których narysowane są różne elementy.
Na podłodze leżą ułożone cztery kartki A3, na których narysowane są różne elementy.
Na podłodze leżą ułożone cztery kartki A3, na których narysowane są różne elementy.
Na podłodze leżą ułożone cztery kartki A3, na których narysowane są różne elementy.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Laury, Poli i Leona oraz Hani i Basi

za plastelinę oraz kleje.

Jak rosną kiełki?

W czarnych pojemnikach znajduję się biała gaza, na której wysypane są nasiona różniej wielkości.

W środę 30 marca dokończyliśmy sianie nasion do naszej skrzyneczki i ją dokładnie podlaliśmy. Następnie zajęliśmy się kiełkami. Pojemniki wyłożyliśmy gazą, a na nią wysypaliśmy nasiona kiełków: buraka, brokułu i rzodkiewki. Wszystkie nasionka okazały się zupełnie różne. Naszym zadaniem teraz będzie je nawadniać, a gdy urosną spróbować zjeść. Na koniec prac ogrodniczych wspólnymi siłami sprzątaliśmy salę.

Pani trzyma w ręku nasionka, które chłopiec wkłada do skrzyneczki z ziemią. Reszta chłopców się temu przygląda.
Pani trzyma w rękach opakowanie z nasionami.
Chłopiec podlewa czerwoną konewką ziemię. Chłopiec się temu przygląda.
Pani trzyma rolkę gazy w rękach, a chłopiec ją tnie nożyczkami. Dziewczynka się temu przygląda.
Dzieci wybierają nasionka z rąk pani i wsypują je do czarnych pojemników z białą gazą.
Chłopcy sprzątają stoły, wycierając je białymi chusteczkami.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione artykuły ogrodnicze, dużą ilość ziemi i nasionka!

Siejemy nasionka

Ziemia w skrzynce z wbitymi słomkami i kartkami. Napisy: pomidor, bratek, mięta.

We wtorek 29 marca na zajęciach przyjrzeliśmy się od środka pracy ogrodnika. Nasza Pani Beatka – ekspert od kwiatów, pomogła nam przygotować wszystkie niezbędne narzędzia do tego, byśmy mogli zasiać nasionka do naszej skrzyneczki. Dzięki artykułom, podarowanym przez naszych rodziców, mogliśmy przystąpić do pracy. Udało nam się zasiać na razie pomidory, miętę oraz bratki. Mogliśmy też porównać nasiona, które okazały się zupełnie różne. Najmniejsze do tej pory były nasiona mięty. Wszystko dokładnie obserwowaliśmy, gdyż będziemy wspólnie tworzyć instrukcje siania i sadzenia roślin.

Dziewczynka trzyma w dłoniach nożyczki i tnie biały materiał, który trzyma w rękach pani.
Dzieci siedzą na podłodze w sali. Przed nimi znajdują się narzędzia ogrodnicze, ziemia do kwiatów, czarne pojemniki i saszetki z nasionami.
Dzieci stoją przy stołach, na których znajdują się drewniana skrzynka, ziemia, miski z ziemią, ręcznik papierowy. Pani sypie ziemię do miski, a dziewczynka trzyma w rękach łopatkę.
Troje dzieci trzyma w rękach łopatki z nabraną ziemią. Reszta dzieci i pani się temu przyugląda.
Dziewczynka i pani przesypują ziemię w misce. Obok dziewczynka nabiera ziemię na łopatkę, a chłopiec nakłada rękawiczki.
Dwoje chłopców i dziewczynka trzymają w dłoniach łopatki i przesypują ziemię z miski do skrzynki. Reszta dzieci i pani się temu przygląda.
Dziewczynka sieje nasionka do skrzynki z ziemią. Na przeciwko niej stoi dziewczynka i pani.
Dwoje dzieci chwyta w palce nasiona, które trzyma pani. Pod nimi leży skrzynka z ziemią i miska.
Dzieci stoją przy stoliku i rękami dotykają ziemi.

Wiosna

W dniach od 21 do 25 marca omawialiśmy wiosenny temat, a więc rozmawialiśmy o rozkwitających pączkach kwiatów i powracających z ciepłych krajów ptakach. Wysłuchaliśmy opowiadania "Tajemniczy lot", dzięki któremu dowiedzieliśmy się w jakiej kolejności ptaki przylatują na wiosnę, jak wygląda skowronek oraz które kwiaty zwiastują wiosnę. Rozwiązywaliśmy zadania matematyczne, przeliczając w zakresie 10 za pomocą patyczków. Wykonaliśmy też w zespołach plakaty na temat zdrowego stylu życia. Poznaliśmy także literkę "g" i utrwalaliśmy jej sposób pisania w liniaturze. Wykonaliśmy też piękne prace plastyczne "Bocian" i "Barwne kwiaty".

Dziewczynka nachyla się nad stołem. Na stole leżą kartoniki z literkami. Drugie dziecko trzyma w ręku kartoniki.
Chłopiec przykleja kawałek gazety do niebieskiej kartki papieru, na której już są przyklejone inne kawałki gazet.
Dwoje chłopców siedzi przy stole i pisze ołówkiem literkę g w liniaturze.
Dwoje chłopców stoi obok siebie. Jeden z nich trzyma w ręku kartonik z emocją, a drugi chłopiec przedstawia ją na swojej twarzy.

Chłopiec i dziewczynka stoją obok siebie. Dziewczynka trzyma w ręku kartonik z emocją, a chłopiec przedstawia ją na swojej twarzy.
Dwóch chłopców stoi obok siebie. Jeden z nich trzyma kartonik z emocją w dłoni, a drugi przedstawia ją na swojej twarzy,
dwie dziewczynki i chłopiec siedzą przy stole i malują farbami obrazek z kwiatami.
Dzieci siedzą na podłodze i stykają się plecami.

Nasze planety

W piątek 18 marca kilka naszych koleżanek i kolega, zaprezentowali swoje rysunki planet i ciekawostki o nich, które przygotowali w domu z pomocą rodziców. Wszyscy z zaciekawieniem słuchaliśmy informacji o wybranych planetach. Dziękujemy, że je dla nas przygotowaliście !

Dziewczynka stoi z rysunkiem planety w dłoniach. Za nią stoją stoliki i krzesła
Chłopiec stoi z rysunkiem planety w dłoniach. Za nim stoją stoliki i krzesła.
Dziewczynka stoi z rysunkiem planety w dłoniach. Za nią stoją stoliki i krzesła
Dziewczynka stoi z rysunkiem planety w dłoniach. Za nią stoją stoliki i krzesła

Kosmos

Na parapecie znajdują się rakiety dzieci, wykonane z papieru kolorowego z wiszącymi kawałkami bibuły i ze świecącymi elementami.

W dniach od 14 do 18 marca realizowaliśmy temat o kosmosie. Rozmawialiśmy o tym, na jakiej planecie mieszkamy, określaliśmy jej położenie względem słońca, a także wymienialiśmy pozostałe planety. Wykonaliśmy własne rakiety kosmiczne z rolek po papierze. Oglądaliśmy filmy edukacyjne i słuchaliśmy piosenki o Układzie Słonecznym. Dodatkowo wykonywaliśmy różne kosmiczne zadania.

Dzieci siedzą na podłodze w kółku. Przed nimi leżą karteczki z literkami.
Dzieci siedzą przed tablicą multimedialną i oglądają film. Na tablicy widać planety w układzie słonecznym.
Dzieci siedzą na podłodze w kółku. Dziewczynka układa napisy jeden po drugim.
Dzieci siedzą przy stole i przyklejają kolorowe kartki do rolek po papierze toaletowym. Na stoliku leży również pudełko z bibułą, nożyczki i kleje.
Dzieci siedzą przy stoliku i rozwiązują kartę pracy z planetami, statkami kosmicznymi i gwiazdami.
Dzieci siedzą przy stoliku i zaznaczają flamastrami napisy na kartkach.

Edukacja klimatyczna

W piątek 11 marca w naszym przedszkolu odbyły się kolejne zajęcia z zakresu edukacji klimatycznej, przeprowadzone przez młodzież z Technikum Ogrodniczego. Na zajęciach utrwaliliśmy wiedzę przyrodniczą na temat zanieczyszczeń naszej planety. Poznaliśmy też takie pojęcia, jak: smog, czy fotosynteza. Zajęcia przebiegły w miłej atmosferze, a najbardziej spodobała nam się gra planszowa.

Dzieci wraz z paniami stoją z planszami z obrazkami i pokazują je innym.
Dzieci oglądają przedstawienie kukiełek, które wystają znad białej kurtyny.
Dzieci siedzą w małych grupkach i układają elementy na kolorowych planszach.

Zabawy popołudniowe

Dzięki przyniesionym różnym, ciekawym wynalazkom do naszego kącika, mieliśmy okazję bliżej się im przyjrzeć. Obejrzeliśmy i przeczytaliśmy bajkę z projektora, a także sprawdzaliśmy, jak działa mikroskop. Dodatkowo mieliśmy możliwość wykonania doświadczenia – wulkanu. Obserwowaliśmy, co dzieje się z wodą i olejem, gdy wrzucimy do nich kolorowe tabletki musujące.

Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione wynalazki.

Dziewczynka nalewa wody do kubeczka.
Pani przelewa olej do pojemnika z wodą. Ma nałożone niebieskie rękawiczki. Wykonuje to nad niebieską miską. Dzieci stoją na około stolika.
Dzieci obserwują co się dzieje w naczyniu stojącym przed nimi na misce.
Dziewczynka patrzy przez mikroskop. Chłopiec jej pomaga. Za nim ustawiona jest kolejka dzieci.
Dzieci siedzą na podłodze przed tablicą multimedialną. Pani trzyma w rękach projektor.
Chłopiec i dziewczynka stoją przy stole i wkładają do pojemnika próbki mikroskopowe.

Pralki

We wtorek 1 marca zamieniliśmy się w wynalazców i sami tworzyliśmy własne pralki z papierowych talerzyków, korków i torebek śniadaniowych.

Dzieci siedzą przy stoliku, na którym leżą arkusze papieru białego i kolorowe, flamastry, nożyczki, paleta z klejem, papierowe talerzyki, korki plastikowe oraz pędzelki.
Dwoje dzieci pracuje przy stole, na którym leżą arkusze białego i kolorowego papieru, nożyczki, plastikowe korki, flamastry, papierowe talerzyki, paleta z klejem oraz torebka śniadaniowa. Dziewczynka wycina coś nożyczkami.
Prace dzieci leżą na podłodze. Przedstawione są na nich pralki stworzone z plastikowych korków, papierowych talerzyków i torebek śniadaniowych.

Podróże dawniej i dziś

W poniedziałek 28 lutego mówiliśmy na zajęciach o podróżowaniu dawniej i dziś. Obejrzeliśmy zdjęcia pojazdów, bawiliśmy się w zabawę „Co zniknęło”, ćwicząc przy tym naszą pamięć i spostrzegawczość. Słuchaliśmy dźwięków środków lokomocji, ćwicząc umiejętność identyfikowania dźwięków z otoczenia. Poznaliśmy zapis litery P. Na koniec zajęć stworzyliśmy kącik wynalazcy.

Dzieci i pani są zwrócone głowami do tablicy multimedialnej i patrzą na zdjecia.
Dzieci i pani są zwrócone do tablicy multimedialnej. Na tablicy widnieje napis: ZADANIE.
Na parapecie dzieci ułożyły kamienie, lupę i szkiełka. Dzieci przyglądają się temu.

Ewaluacja Projektu Szkoła

W piątek 25 lutego po południu przedstawiliśmy dzieciom z grupy Tygrysków podsumowanie naszego Projektu Szkoła. Opowiedzieliśmy im o tym, czego dowiedzieliśmy się o szkole i pokazaliśmy, jak wyglądają poszczególne pomieszczenia w szkole, nauczycielka, oceny, czy szafki. Następnie Tygryski same oglądały naszą książkę z ilustracjami.

Czwórka dziewczynek przedstawia rysunki w formie książki, dzieciom siedzącym na podłodze. Dzieci są zwrócone głowami do dziewczynek.
Szóstka dzieci siedzi przy stole. Chłopcy oglądają książkę z rysunkami i przewracają w niej strony.

Edukacja Klimatyczna

W piątek 25 lutego nasza grupa uczestniczyła w warsztatach z zakresu edukacji klimatycznej i ochrony środowiska, prowadzonych przez uczniów Technikum Ogrodniczego. Młodzież na początku za pomocą pacynek przygotowała dla nas „Teatrzyk”, a później mogliśmy zagrać w specjalnie dla nas przygotowaną grę planszową na temat smogu i innych zanieczyszczeń środowiska.

Dzieci siedzą na podłodze na matach. Przed nimi wiszą dwie białe kurtyny, znad których wystają głowy pacynek.
Chłopak i dziewczyna prezentują dzieciom zdjęcia. Na podłodze wokół nich leżą plansze ze zdjęciami.
Na matach siedzą cztery dziewczynki. W rękach trzymają różne papierowe rekwizyty.
Dzieci wraz z dziewczyną stoją na środku sali i pokazują planszę ze zdjęciami. Dziewczyna trzyma w ręku czarną kostkę do gry.
Dziewczynka trzyma w rękach planszę ze zdjęciem i pokazuje ją reszcie grupy.
Chłopiec trzyma w rękach planszę ze zdjęciem i pokazuje ją reszcie grupy. Za nim stoi dziewczynka.

Zabawy popołudniowe

Zabawa w archeologów - poszukiwanie dinozaurów, jajek i śladów w kaszy mannej oraz zabawa w rysowanie - dorysowywanie elementów według wzoru z papierowej kostki.

Dziewczynka pędzelkiem przebiera w kaszy mannej, a trójka dzieci się temu przygląda. Jeden chłopiec trzyma karteczkę w dłoniach.
Dziewczynki siedzą przy stole i rysują flamastrami na kartce, na której widniej zarys głowy. Rzucają przy tym papierową kostką.

W dawnych czasach

Dzieci przyglądają się rzeczom ułożonym na parapetach pod oknami.

Od  21 do 24 lutego wspólnie rozmawialiśmy o „Dawnych czasach”. W związku z tym stworzyliśmy specjalny kącik tematyczny. Rysowaliśmy własne dinozaury, bawiliśmy się w jaskinię, a także poznaliśmy słynne rysunki z jaskiń, które później sami stworzyliśmy. Przeprowadziliśmy również eksperyment na temat tego „Jak działają gazy w wulkanie?”. Rozwiązywaliśmy zagadki na temat przeszłości i bawiliśmy się w „Muzeum Paleontologiczne”, oglądając na wystawach przedmioty, które przynieśliśmy.

Dzieci wykonują kocie grzbiety na podłodze w sali.
Dzieci siedzą przy stolikach i palcami, brązową farbą wykonują rysunki na kartkach.
Pismo obrazkowe wykonane przez dzieci brązową farbą.
Dzieci siedzą przy stolikach i kolorują kredkami dinozaury.
Na parapecie pod oknem leżą książki o dinozaurach.
Na tablicy multimedialnej wyświetlany jest film, na którym widać chłopca przy piaskownicy. Dzieci siedzą na krzesełkach i na podłodze i wpatrują się w ekran.
Dziewczynki wykonują eksperyment. Jedna z nich wlewa wody do butelki, a druga trzyma butelkę i lejek. Reszta dzieci się temu przygląda.
Chłopiec potrząsa butelką. Reszta dzieci na to patrzy i się cieszy.
Na stoliku stoi butelka z wodą, z której coś wypływa. Dzieci cieszą się na jej widok.

Pogadanki Pielęgniarki:

"Bo zdrowie jest najważniejsze"

We wtorek 22 lutego odwiedziła nas pani pielęgniarka. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się, co jest najważniejsze dla naszego zdrowia. Zajęcia rozpoczęliśmy od gimnastyki. Poznaliśmy zdrowe zamienniki dla słodyczy, a mianowicie chipsy z ziemniaków, buraków i pietruszki, które mogliśmy spróbować. Wspólnie omawialiśmy piramidę żywienia, uzupełniając ją o odpowiednie produkty. Następnie wykonaliśmy wesołe buzie z warzyw i owoców na papierowych talerzykach.

Dzieci siedzą na matach na podłodze. Przed nimi stoi pani w stroju pielęgniarki i pokazuje im tablicę z piramidą żywienia.
Dzieci siedzą na matach na podłodze. Przed nimi stoi pani w stroju pielęgniarki i dziewczynka, która przyczepia coś do białej tablicy.
Szóstka dzieci siedzi przy stoliku i koloruje kredkami warzywa i owoce.
Dzieci siedzą na matach na podłodze. Przed nimi stoi pani w stroju pielęgniarki i rozmawia z dziećmi.
Dzieci siedzą na podłodze, jeden chłopiec na krzesełku niedaleko tablic.. Przed nimi stoi pani w stroju pielęgniarki i pokazuje im planszę.
Na podłodze leżą dwa talerzyki, z naklejonymi owocami i warzywami, tworzące smutną i uśmiechniętą buźkę.

Zabawy szkolne

W poniedziałek 21 lutego po południu oglądaliśmy filmiki z zabawami szkolnymi. Były to: gra w klasy, kapsle, w fajerkę, zabawa w piekło niebo, klaskanie-łapanie i gra w gumę. Następnie chętni mogli robić z panią różne zadania na tablicy.

Dzieci siedzą na podłodze i krzesełkach przed tablicą multimedialną. Na tablicy wyświetlany jest filmik, gdzie dziewczynka skaczę na jednej nodze.
Dzieci siedzą na podłodze przed tablicą multimedialną. Na tablicy wyświetlany jest filmik, gdzie dziecko trzyma rękę nad kapslem, który leży na ziemi.
Dziewczynka piszę pisakiem po tablicy multimedialnej. Na tablicy widnieje napisana 4 i 5

Spotkanie z ekspertem

W piątek 18 lutego mieliśmy okazję wysłuchać listu ze wspomnieniami szkolnymi, jednej z mam naszych koleżanek. Była to bardzo ciekawa historia i na koniec wszyscy bez wyjątku bili brawo. Następnie odbyliśmy krótką rozmowę o szkole, czego do tej pory udało nam się o niej dowiedzieć. Mogliśmy oglądać rzeczy z naszego kącika, który z dnia na dzień się powiększa, za sprawą naszych wspaniałych rodziców i naszym. Na koniec zaprosiliśmy naszego eksperta – była nim Pani Gosia. Mogliśmy zadać jej pytania, a ona opowiedziała nam o swoich odczuciach związanych z byciem uczennicą. Poznaliśmy też ciekawe szkolne zabawy: krowa, pomidor i drewniak. Chyba ta szkoła jednak nie będzie taka zła 🙂

Pani siedzi na krześle i trzyma w rękach kartkę. Dzieci siedzą przed nią na podłodze.
Chłopiec i dziewczynka siedzą przy stoliku i oglądają książki z zadaniami.
Chłopiec przesuwa palcem po książce, która znajduję się na stoliku. Na stoliku leżą jeszcze dwie książki.
Dwie dziewczynki oglądają książkę o kaligrafii. Na stronie są napisane literki K i D.
Dzieci siedzą przy stoliku i oglądają książki. Jednak książka stoi na stoliku.
Pani siedzi na krzesełku, dzieci trzymają ją za palce u rąk.

Nasz kącik

Na parapecie pod oknem znajdują się dwa globusy, pojemnik, ekierki, zdjęcia, zeszyt, bidon, kalkulator i plan lekcji.
Na parapecie pod oknem znajdują się książki, plecak z Elzą i Anną oraz piórnik metalowy.

Odkrywamy szkołę

W środę 16 lutego dalej kontynuowaliśmy zajęcia, poszerzające naszą wiedzę o szkole. Dzisiaj sami rozwiązywaliśmy zadania, chodząc po całej sali i szukając odpowiedzi na zadania, które przygotowała nam Pani. Szukaliśmy przedmiotów i osób, które są związane ze szkołą, musieliśmy napisać ich nazwy, policzyć, ile ich jest i napisać odpowiednią cyfrę. Każdy z nas mógł dowolnie wybierać, od czego chce zacząć, a później, gdy już wszystko mieliśmy wykonane, sami sprawdzaliśmy, czy dobrze wykonaliśmy zadanie. Na koniec obejrzeliśmy prezentację ze zdjęciami różnych miejsc, znajdujących się w budynku szkoły, dzięki czemu znaleźliśmy odpowiedzi na część pytań z naszej siatki pytań.

Dzieci siedzą przy stoliku. Przed nimi na stole leżą kartki papieru z zadaniami. Dzieci wypełniają je flamastrami.
Chłopiec siedzi na podłodze i pisze flamastrem w swojej białej kartce z zadaniem. Patrzy na ścianę, gdzie wisi kartka z napisem kredki.
Dzieci siedzą na podłodze przed tablicą multimedialną. Na tablicy widać zdjęcia boiska szkolnego.

We wtorek zajęliśmy się naszym kącikiem tematycznym. Przynieśliśmy do przedszkola różne ciekawe gadżety. Pani przyniosła książki, z których uczyli się kilka lat temu pierwszoklasiści, dzięki czemu możemy się dowiedzieć, jak wygląda nauka w szkole.

Dwie dziewczynki oglądają książki szkolne z zadaniami.

Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione przedmioty, zdjęcia i legitymacje.
Dalej zachęcamy do wysyłania nagrań bądź napisania listu ze wspomnieniami szkolnymi.

Projekt Szkoła

W poniedziałek 14 lutego rozpoczęliśmy tydzień pracy metodą projektu. Projekt nosi nazwę: „Szkoła”, gdyż przy swobodnych rozmowach pojawiło się dużo niepewności i strachów, związanych z wrześniowym pójściem do szkoły. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się temu tematowi i trochę go odczarować. Dzisiaj stworzyliśmy siatkę wiedzy, skojarzeń, związanych ze słowem "szkoła" oraz siatkę pytań, czyli to, czego chcemy się o niej dowiedzieć.

Dzieci wraz z panią siedzą na podłodze na kolorowych poduszkach. Przed panią leży zielony brystol.
Brystol z napisami wykonanymi różnymi flamastrami. Na środku napis SZKOŁA
Brystol zielony z napisami. Na środku napis SZKOŁA

Spotkanie ze Strażnikami Miejskimi

W  środę 9 lutego nasze przedszkole odwiedzili strażnicy miejscy. Dużo rozmawialiśmy o pracy strażnika miejskiego, o bezpieczeństwie w domu i poza nim. A na koniec mogliśmy zobaczyć z bliska radiowóz. Pan strażnik był bardzo miły i pozwolił nam nawet wejść do środka.

Na środku sali siedzi na krzesełku pan ubrany w mundur. Dookoła niego w kółku, również na krzesełkach siedzą dzieci. Głowami są zwrócone do niego.
Na środku sali siedzi na krzesełku pan ubrany w mundur, w rękach trzyma kartkę.. Dookoła niego w kółku, również na krzesełkach siedzą dzieci. Głowami są zwrócone do niego.
Dzieci stoją przy radiowozie straży miejskiej. Drzwi samochodu i bagażnik są otwarte.

Biedronki na wesoło 😉

Dzieci i panie pozują do grupowego zdjęcia w strojach karnawałowych.

Prezenty dla Babci i Dziadka

Na stoliku leża dwie zakładki, dwa krawaty oraz różowa koperta.

Przygotowania do tego ważnego dnia zaczęły się już bardzo dawno temu. Zakładki dla babci i krawaty dla dziadka tworzyliśmy sami własnoręcznie. Mamy nadzieję, że upominki spodobają się naszym dziadkom. Nagraliśmy też dla nich występ z wierszami i piosenkami. Zanim go wysłaliśmy do dziadków, sami sprawdziliśmy, jak wypadliśmy.

Dziewczynka siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Chłopiec siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Dziewczynka siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Dziewczynka siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Chłopiec siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Dziewczynka siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Dziewczynka siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Chłopiec siedzi na krzesełku. W ręku trzyma igłę z muliną i przekłada ją przez dziurki
Dziewczynka przykleja papierowe elementy do szarego krawatu.
Dzieci siedzą przed tablicą multimedialną i oglądają siebie na ekranie.
Chłopiec przykleja papierowe elementy do szarego krawatu.
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Babci i Dziadka od wszystkich Biedronek!

Zimowe zabawy

W czwartek 13 stycznia rozwiązywaliśmy zagadki zimowe, rzucając kostką i odsłaniając odpowiednią cyferkę, pod którą skrywała się zagadka. Następnie doskonaliliśmy spostrzegawczość wzrokową na monitorze, zaznaczając różnice między obrazkami. Możemy pochwalić się, że udało nam się odgadnąć je wszystkie, mimo iż zadanie nie należało do najłatwiejszych – wszystkich różnic było aż 16! Na zakończenie ćwiczyliśmy syntezę wzrokową, składając obrazek w całość.

Dzieci wraz z panią siedzą w kółku na podłodze i trzymają dłońmi uszy.
Dziewczynka zaznacza coś na monitorze. Reszta dzieci i pani patrzą na to co robi. Część dzieci podnosi rękę do góry.
Piątka dzieci siedzi przy stoliku i dopasowuje wycięte elementy w całość oraz je przykleja.

Zabawy na placu zabaw

Trójka dzieci stoi na placu zabaw. Jedna dziewczynka trzyma w ręku lód.
Dzieci zbierają łopatkami śnieg ze zjeżdżalni i wrzucają go do wiaderka.
Dwie dziewczynki czyszczą łopatkami zabawkę ze śniegu.

U jak ulica

W poniedziałek 10 stycznia na zajęciach poznaliśmy literkę U. W związku z tym, żeby ją utrwalić bawiliśmy się ozobotami i budowaliśmy ulicę dla naszych robotów. Musieliśmy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie. Towarzyszyło nam przy tym bardzo dużo pozytywnych emocji.

Dzieci siedzą na podłodze i układają puzzle.
Dzieci przypatrują się robotom jeżdżącym na puzzlach ułożonych w drogę.
Dzieci układają puzzle i puszczają mini roboty po trasach.

Serdecznie dziękujemy

Sarze i jej rodzicom

za artykuły plastyczne.

Serdecznie dziękujemy

Amelii i jej mamie

za zabawki.

Zegar

We wtorek 4 stycznia na zajęciach rozmawialiśmy o zegarze. Poznaliśmy jego budowę oraz oglądaliśmy zdjęcia różnych rodzajów zegarów. Ćwiczyliśmy pamięć wzrokową i używanie liczebników porządkowych odkrywając, które zegary zniknęły lub zamieniły się miejscami. Przy okazji tego tematu poznaliśmy cyfrę 7 i jej zapis. Na koniec zajęć obejrzeliśmy film edukacyjny o historii zegara.

Dzieci siedzą przed tablicą multimedialną i podnoszą jedną rękę do góry. Na tablicy przedstawione są obrazki zegarów. Obok tablicy na krzesełku znajduję się laptop.
Przy stoliku siedzi trójka dzieci. Dziewczynki mają na swoich kartkach tarczę zegarów, w których rysują elementy flamastrami.
Dzieci siedzą przed tablicą multimedialną. Na tablicy wyświetlany jest film z zegarami.

My friend robot

W okresie świątecznym przesłaliśmy nasz występ gwiazdkowy z języka angielskiego naszym kolegom z Przedszkola nr 65 "Tarchominek". Mogliśmy zaprezentować nasze umiejętności innym dzieciom w ramach partnerstwa w programie "My friend robot". Poniżej przedszkolaki z Przedszkola nr 65 oglądają nasze nagranie. Mamy nadzieję, że się podobało.

grupa dzieci siedzi przed monitorem

Kim chcę być w przyszłości?

Na podłodze leżą prace plastyczne dzieci na temat zawodów.

W piątek 17 grudnia na zajęciach rozmawialiśmy o zawodach. Najpierw nazywaliśmy zawody rozpoznane na obrazkach oraz mówiliśmy o tych, które wykonują nasi rodzice. Następnie bawiliśmy się w kalambury i w parach pokazywaliśmy określone zawody, a reszta je odgadywała. Na koniec zajęć każdy z nas narysował to, kim chce być w przyszłości. Ci z nas, którzy jeszcze nie wiedzieli, narysowali zawód, który bardzo lubią.

Dzieci siedza na podłodze na kolorowych poduszkach. Jedna dziewczynka wskazuje palcem na plansze. Reszta dzieci na to spogląda.
Dwie dziewczynki stoją przed grupą dzieci siedzącą na podłodze.
Na stoliku leżą cztery kartki A4 oraz pastele. Dzieci rysują na kartkach różne postaci.

My friend robot - Mój przyjaciel robot

W czwartek 16 grudnia podczas zajęć z języka angielskiego Pani Gosia przeczytała nam książeczkę w języku angielskim "Robot with no bottom". Książka bardzo nam się spodobała, ponieważ opisywała historię robota, który zgubił własną pupę. Książeczkę tę oraz kilka innych, również o robotach w język angielskim, pożyczyły nam przedszkolaki z Przedszkola nr 65 "Tarchominek" w ramach partnerstwa w projekcie "My friend Robot" Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne. Wszystkie książeczki dokładnie obejrzeliśmy, a następnie narysowaliśmy roboty naszego pomysłu. Zdjęcia naszych prac przesłaliśmy do Przedszkola nr 65.

To jeszcze nie koniec naszej współpracy...

nauczycielka czyta dzieciom książeczkę
dzieci oglądają książeczkę o robocie
dziewczynka stoi przy oknie i ogląda książeczki o robotach
dzieci rysują roboty przy stoliku
rysunek robota
prace rysunkowe dzieci przedstawiające roboty

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Wiktorii C.

za żywe gałązki do ozdobienia choinki.

Historia zapisana w dźwiękach

Na podłodze leżą prace plastyczne dzieci wykonane kredkami, na których widać kolorowe tęcze, czołgi i zwierzątka.

W poniedziałek 13 grudnia rozmawialiśmy o dźwiękach, na przykładzie wiersza Wojciecha Próchniewicza „Dźwięki”. Słuchaliśmy utworu „Walc Kwiatów” Piotra Czajkowskiego. Początkowo wyobrażaliśmy sobie historię, jaką opisują dźwięki i kolory, w jakich byśmy ją narysowali. Następnie przenieśliśmy je na kartki papieru. Gdy wszyscy już skończyli swoje prace, wspólnie w kółku sobie je pokazaliśmy i opowiedzieliśmy, co się na nich znajduje. Dzięki rozmowom o rysunkach, poznaliśmy również literkę R i ćwiczyliśmy jej pisanie.

Czwórka dzieci siedzi przy stole i rysuje kredkami na białych kartkach papieru.
Cztery dziewczynki siedzą na podłodze. Przed nimi leżą kartki papieru. Jedna z nich coś pokazuje palcem, reszta na nią patrzy.
Czwórka dzieci piszę ołówkiem po śladzie literkę R.

Sylabowa gra planszowa

W piątek 10 grudnia podzieliliśmy się na dwie drużyny i rozegraliśmy partię w grę planszową na macie do kodowania. Na określonych polach czekało na nas zadanie. Losowaliśmy kartonik z sylabą. Naszym zadaniem było odczytać ją oraz podać słowo, rozpoczynające się tą sylabą.

dzieci siedzą na około maty do kodowania, na której ułożona jest gra planszowa z kolorowych kartoników
dzieci siedzą na około maty do kodowania, na której ułożona jest gra planszowa z kolorowych kartoników
dzieci siedzą na około maty do kodowania, na której ułożona jest gra planszowa z kolorowych kartoników

Coraz bliżej święta

W tym tygodniu omawialiśmy tematykę związaną z Mikołajem. Rozmawialiśmy o tym, gdzie mieszka Mikołaj, czyli o Laponii. Wykonaliśmy pracę plastyczną przestawiającą „Krainę świętego Mikołaja”, doskonaląc w ten sposób umiejętność planowania własnej pracy. Zapoznaliśmy się z cyferką „6” i literką „K”. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią, dodając i odejmując koperty w zakresie 10. Przeliczaliśmy patyczki matematyczne, a następnie układaliśmy z nich prostokąt przypominający kopertę. Pisaliśmy literkę K, pracując w stacjach, tzn. po specjalnie wypukłym śladzie, samodzielnie na tablicy, w kaszy mannej i w zeszycie ćwiczeń. Rysowaliśmy także „Elfa” wg instrukcji obrazkowej.

Dzieci siedzą przy stolikach. Malują pędzlami na niebieskich kartkach, przyklejając do nich białą bibułę.
Piątka dzieci siedzi na podłodze. Przed nimi leżą kolorowe poduszki z białymi kopertami. dzieci je trzymają i układają.
Na podłodze siedzi trójka dzieci. Przed nimi leżą kolorowe poduszki. Na nich dzieci układają kolorowe patyczki.

Dziecko stoi przy tablicy magnetycznej z flamastrem w ręku. Na tablicy zapisane są literki k.
Dziecko stoi przy tablicy magnetycznej. Palcem dotyka literki k. Napisy na tablicy: opert i literki k.
Dziecko stoi przy szafce, na której stoją kubeczki z kredkami i pędzlami oraz pudełko z temperówką. Dziecko piszę w kaszy mannej palcem.
Na białej kartce znajduję się narysowany kredkami elf, w zielonej czapce z czerwonym pomponem.

Śladami zwierząt

Miło nam poinformować, że nasza grupa dziewczyn zdobyła wyróżnienie w konkursie gier planszowych pt. "Śladami zwierząt", organizowanym przez Przedszkole nr 142 w Warszawie.

Dyplom dla grupy dzieci z Przedszkola nr 148 za zdobycie wyróżnienia w konkursie gier planszowych "Śladami zwierząt".

Serdeczne gratulacje dla Zuzi, Liliany, Kaliny, Sary i Krysi!

Kto przyleci do karmnika

Na białych kartkach znajdują się fioletowo-niebieskie karmniki dla ptaków z kawałkami bibuły. W środku karmników siedzą narysowane ptaszki.

W piątek 3 grudnia rozmawialiśmy o ptakach, które odlatują z Polski, zostają w niej lub do niej przylatują. Ćwiczyliśmy uważne słuchanie wierszy pt. „Żurawie” i „Gile” Wandy Chotomskiej. Bawiliśmy się w zabawę „Sylabowe kody”, ćwicząc odczytywanie i przetwarzanie kodów obrazkowo-językowych. Na koniec zajęć wykonaliśmy karmniki dla ptaków.

Dziewczynka przyczepia do tablicy nazwę ptaka. Na podłodze siedzi dwójka dzieci. Dziewczynka się zgłasza.
Chłopiec wskazuje palcem na obrazki ptaków znajdujące się na tablicy magnetycznej.
Dzieci siedzą przy stoliku i przyklejają elementy do kartki. Na stole leżą nożyczki, kartki fioletowe i niebieskie oraz kawałki bibuły.

Przedświąteczna wycieczka do Żabiej Woli

Pięć dziewczynek siedzi na sankach i macha.

W czwartek 2 grudnia ponownie wybraliśmy się do Żabiej Woli na przedświąteczną wycieczkę. Zaczęliśmy od zabawy na naszej ulubionej tyrolce i statku. Następnie udaliśmy się na szarlotkę i wspólne kolędowanie przy gitarze. Pogoda nam dopisywała, więc ponownie udaliśmy się na spacer po lesie, podczas którego wysłuchaliśmy wiele ciekawostek na temat świąt Bożego Narodzenia. W czasie spaceru towarzyszył nam pies Brooklyn. Braliśmy również udział w warsztatach i wykonaliśmy samodzielnie ozdoby choinkowe z cynamonu oraz brokatu. Udało nam się pogłaskać króliki oraz zobaczyć konia i krowę. Na koniec zjedliśmy przepyszną kiełbaskę z ogniska i przejechaliśmy się sankami.

Pan pomaga wsiąść dziewczynce na tyrolkę. Za nią stoją dzieci w kolejce.
Dzieci siedzą przy drewnianym stole. Przed nimi stoją kubki ze słomkami oraz talerzyk z ciastem. W oddali stoi pan z gitarą.
Troje dzieci stoi przy lalce ułożonej na sianku.
Pan w ręku trzyma karton z rysunkami i zwraca się do dzieci. Dzieci stoją odwrócone w kierunku pana.
Dzieci siedzą przy drewnianym stole i malują pędzlami na biało drewienka ułożone na ręczniku papierowym.
Dziewczynki posypują brokatem swoje śnieżynki z drewna.
Dwie dziewczynki głaszczą królika, który siedzi w klatce.
Dzieci stoją w lesie na ścieżce. Przed nimi idzie Pan.
Dzieci siedzą na czterech sankach.

Poznaliśmy 5

W poniedziałek 29 listopada na zajęciach poznaliśmy cyfrę 5. Ćwiczyliśmy jej zapisywanie oraz pokazywanie jej na dwóch dłoniach. Bawiliśmy się w zabawę „Zapasy wiewiórki”. Musieliśmy uważnie słuchać gry na bębenku i wykonywać odpowiednie polecenia. W trakcie zabawy każdy z nas musiał dobrać tyle żołędzi, by było ich razem 5, w zależności ile miał ich wcześniej. Na koniec zajęć wykonaliśmy „Kwiatka z piątki”.

Dziewczynka stoi przy tablicy i piszę na niej mazakiem 5. Na podłodze siedzą dzieci i trzymają rękę w górze.
Na podłodze siedzi czwórka dzieci. Jeden chłopiec pokazuje na jednej ręce trzy palce, na drugiej dwa palce.
Dzieci chodzą na czworakach po podłodze.
Pani kuca przy stoliku, przy dzieciach. Dzieci mają w rękach żołędzie.
Dzieci odrysowują swoje dłonie na kartkach papieru. Na stoliku leżą kartki, nożyczki i ołówki.
Na stoliku leżą kolorowe kwiatki na patykach z zielonymi listkami.

Piosenka na grudzień

„Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju”

    1. Siedzę cichuteńko, patrzę przez okienko.
      Poruszyły się zasłonki!
      Chyba już go widzę! Chyba już go słyszę!
      Zabrzęczały jego sanek dzwonki.

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty.
Dzyń, dzyń, dzyń, przynieś nam prezenty.

    1. Właśnie tutaj idzie, jest już coraz bliżej,
      Niesie do nas wielkie worki.
      Chyba już go widzę! Chyba już go słyszę!
      Zabrzęczały jego sanek dzwonki.

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty.
Dzyń, dzyń, dzyń, przynieś nam prezenty.

Zwierzęta domowe

Na parapecie stoją kotki wykonane z rolek od papieru, z papierowymi brązowymi i czarnymi głowami, żółtymi wąsami, białymi nosami oraz oczami.

W tym tygodniu omawialiśmy temat związany ze zwierzętami domowymi. Opowiadaliśmy więc, jakie zwierzątka mamy w domu, doskonaląc umiejętność wypowiadania się na określony temat  i ćwicząc cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej. Dowiedzieliśmy się, co kryje się za stwierdzeniem: zwierzęta domowe, gospodarskie, czy towarzyszące i sami układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej. Zapoznaliśmy się z literką „D” i doskonaliliśmy umiejętność analizy i syntezy głoskowej w słowie „Deska”. „Łamaliśmy języki”, słuchając wiersza M. Strzałkowskiej „Szczeniak” i powtarzając trudne słowa, świetnie się przy tym bawiąc. Ćwiczyliśmy też umiejętność określania głoski w nagłosie i wygłosie, a także stworzyliśmy własne kotki z rolek po papierze toaletowym.

NA tablicy magnetycznej znajduję się przyczepiony magnesami napis: Dynia oraz literka D,d. Pod nimi znajdują się niebieskie i czerwone prostokąty.
Na tablicy magnetycznej znajdują się obrazki i napisy: zwierzęta towarzyszące, żółw, pies, kot, ryba.
Dzieci siedzą przy stołach i trzymają w rękach pędzelki, którymi kleją elementy kota.

Elementarz finansowy

W środę 24 listopada odwiedziła nas pani, która porozmawiała z nami na temat pieniędzy. Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat znaczenia pieniędzy oraz tego, co można z nimi zrobić i w jaki sposób je otrzymać. Oglądaliśmy wielkie modele banknotów oraz monet. Dowiedzieliśmy się, jak nazywają się polskie pieniądze oraz czym się różnią od siebie. Nasz gość wyjaśnił nam, co oznaczają symbole na banknotach oraz kim są osoby na nich zamieszczone. Układaliśmy banknoty według nominału, wskazywaliśmy różnice oraz ich wartości. Dowiedzieliśmy się, czym jest karta płatnicza oraz na czym polega płacenie nią. Wiemy już do czego służą bankomaty i jak rodzice wybierają z nich pieniądze. Pani zachęciła nas do oszczędzania nawet złotówki dziennie do skarbonek – dzięki temu możemy uzbierać w ciągu roku 365 złotych i mieć na różne przyjemności. Na koniec każdy z nas otrzymał dyplom.

Dzieci siedzą w półkolu na podłodze w sali. Przed nimi siedzi pani w siadzie skrzyżnym. Przed nią leżą na podłodze dwa obrazki.
Dzieci obserwują leżące na podłodze obrazki monet i banknotów oraz modele monet.
Dzieci obserwują chłopca, który układa modele banknotów w określonej kolejności. Na podłodze leżą modele banknotów 50,200,500,100,20,10.
Pani pokazuje dzieciom obrazek i wskazuje na niego palcem. Dzieci obserwują obrazek.
Na podłodze znajdują się modele banknotów 500,200,100,50 złotych. Na jednym z nich stoi ustawiona zielono-czerwono-niebieska skrzynka. Na niej ułożona jest skarbonka, a za nią stoi pies pluszak.
Panie wręcza dyplom uczestnikom warsztatów. Dziecko bierze dyplom w ręce, reszta dzieci to obserwuje.

Pływa, chodzi, lata, pełza

We wtorek 23 listopada na zajęciach mówiliśmy o zwierzętach, które latają, pływają, chodzą i pełzają. Rozpoznawaliśmy je na zdjęciach i nazywaliśmy, a następnie klasyfikowaliśmy je w odpowiednie grupy. Nasze koleżanki, Liliana i Kalina czytały nam informacje wyświetlane na monitorze. W trakcie ćwiczeń poznaliśmy również cyfrę 4. Ćwiczyliśmy jej pisanie oraz bawiliśmy się w zabawy i liczyliśmy do 4.

Dziecko stoi przy monitorze i wskazuje palcem zdjęcia dzięcioła. Na monitorze wyświetlanych jest pięć zdjęć.
Dzieci stoją w kilku pociągach w sali.
Dziewczynka stoi przy monitorze i pisze na nim cyfrę 4. Na monitorze znajdują się również inne czwórki.

Pieczemy ciasteczka

W czwartek 18 listopada piekliśmy ciasteczka na słodki poczęstunek z okazji Dnia Życzliwości. Najpierw nasza koleżanka Liliana przeczytała przepis, następnie sprawdziliśmy, czy mamy wszystkie potrzebne produkty i po kolei sami odmierzaliśmy odpowiednią ilość składników, wsypując je do miski. Gdy ciasto zostało zagniecione – mogliśmy sami wycinać nasze ciasteczka.

Dzieci siedzą przy stolikach. Dwie dziewczynki wsypują mąkę do kubka. Na stole stoi metalowa miska i cukier puder.
Dziewczynka wsypuję przyprawę do piernika do miski, w której znajduję się mąka.
Dzieci wlewają jajko do miski, w której jest mąka, przyprawa do piernika i masło.
Na stole leży stolnica oraz rozwałkowane ciasto. Dziecko przykłada foremkę w kształcie serca do ciasta.
Na stole leży stolnica oraz rozwałkowane ciasto. Dziecko przykłada foremkę w kształcie serca do ciasta. Pozostałe dzieci patrzą.
Dziewczynka wykrawa w cieście ciastko foremką.

Co już wiemy i umiemy

W środę 17 listopada na zajęciach pracowaliśmy na monitorze. Tworzyliśmy własne mapy myśli w aplikacji Mind Meister. Dotyczyły one liter i cyfr, które do tej pory poznaliśmy. Na koniec zajęć sami wykonaliśmy własne mapy myśli na kartkach papieru.

Chłopiec stoi przy monitorze. Na monitorze wyświetla się klawiatura.
Troje dzieci siedzi przy stole i rysuje flamastrami po kolorowych kartkach.
Dzieci leżą i siedzą na podłodze z kartkami papieru i flamastrami. Na środku sali leżą literki na białym tle: I,i,T,t,Y,y,E,e,O,o,A,a,M,m.

Czyste ręce to zdrowy przedszkolak

Na podłodze, na matach siedzi grupa dzieci. Przed nimi stoi pielęgniarka w różowym stroju.

We wtorek 16 listopada nasze przedszkole ponownie odwiedziła pani pielęgniarka. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się o zarazkach, które są wokół nas. Rysowaliśmy flamastrami zarazki na odrysowanej dłoni, a następnie próbowaliśmy je zmyć. To było bardzo trudne. By zarazki zniknęły potrzebne było mydło. Ćwiczyliśmy prawidłowe etapy mycia dłoni. Na koniec oglądaliśmy pod mikroskopem preparaty z różnymi zarazkami.

Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym na podłodze. Mają otwarte dłonie i rozsunięte palce.
Dzieci siedzą przy stolikach z kartkami przed sobą. Pani w różowym stroju coś im tłumaczy.
Dzieci pracują przy stołach flamastrami. Na stole leżą kartki z odrysowanymi dłońmi.

Pani stawia dzieciom stemple niebieskie na dłoniach.
Dzieci stoją w łazience przy umywalkach i myją ręce. W lustrze widać ich odbicia.
Pani i dziewczynka siedzą przy stole. Dziewczynka patrzy przez mikroskop. W tle na podłodze siedzi dziewczynka.

Jesienne drzewa naszej wyobraźni

Miło nam poinformować, że nasza koleżanka z grupy, Krysia zajęła III miejsce w kategorii 5-latków w konkursie plastycznym pt. "Jesienne drzewa naszej wyobraźni", organizowanym przez Przedszkole nr 344 w Warszawie.

Dziewczynka stoi z torebką prezentową i dyplomem w rękach
Dziewczynka stoi z torebką prezentową w rękach
Krysi serdecznie gratulujemy!

Co dymi?

We wtorek 9 listopada rozmawialiśmy o tym, co dymi i dlaczego. W grupach rysowaliśmy nasze przykłady dymów, a potem wspólnie je omawialiśmy. Dowiedzieliśmy się, że są różne rodzaje dymów, mają różne pochodzenie i są bardzo szkodliwe.

Napis: dym?
Prace plastyczne dzieci. Znajdują się na nich rysunki dymów pochodzących z różnych źródeł
Dzieci pracują w grupach przy stołach. Każda grupa ma białą kartkę A3 i flamastry.

Wycieczka do Szkoły Podstawowej nr 202

Na ścianie wisi logo szkoły podstawowej nr 202 oraz tablice informacyjne.

W poniedziałek 8 listopada wybraliśmy się do Szkoły Podstawowej nr 202. Pani Martyna oprowadziła nas po budynku, pokazując m.in. świetlicę szkolną, salę gimnastyczną, bibliotekę, jadalnię. Udało nam też się trafić na lekcję przyrody, na której Pani omawiała układ kostny człowieka na podstawie szkieletu. Okazało się, że sporo już wiemy na ten temat. Wycieczka bardzo nam się podobała i dzięki niej wiemy, że szkoła może być całkiem fajna.

W tle widać regały z książkami. Przed nimi stoją dwie dziewczynki.
Dzieci stoją w sali szkolnej. W tle widać szkielet człowieka, tablice kredowe oraz liczman.
Dzieci biegają po sali gimnastycznej.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Poli i Leona

za gipsowe dynie do malowania.

Kolczasty zwierz - Jeż

Na czerwonej kartce A4, znajduję się bały jeż, z przyklejonymi do siebie zasuszonymi igiełkami

W piątek 15 października na zajęciach poznawaliśmy bliżej zwyczaje naszego kolczastego przyjaciela czyli jeża. Pomogła nam w tym nasza koleżanka Lila, która czytała nam dymki z ilustracji. Dodatkowo bawiliśmy się w zabawę ruchową „Idzie jeż”. Na koniec zajęć sami wykonaliśmy jeże, przy pomocy igieł zebranych podczas wycieczki.

Dzieci chodzą po podłodze z nałożonymi na głowę woreczkami sensorycznymi
Dzieci siedzą na podłodze. Dziewczynka trzyma kartkę i z niej czyta
Dzieci siedzą przy stołach i wykonują pracę plastyczną. Na stole znajduję się paleta z klejem, flamastry, kartki z jeżem oraz zasuszone igiełki

Bukiet jesiennych liści

Na żółtej kartce A4 widnieje naklejony wazon. Z niego wystają liście.

W czwartek 14 października zamieniliśmy się w mieszkańców lasu. Najpierw zostaliśmy podzieleni na zespoły, losując literki poznane dotychczas na zajęciach. Każda literka przyporządkowana była innemu zwierzęciu. Następnie wspólnie zastanawialiśmy się, jak mogą czuć się wybrane zwierzęta mieszkające w lesie, kiedy ludzie głośno się zachowują. Na końcu przedstawialiśmy efekt naszych wspólnych przemyśleń – wcielając się w mieszkańców lasu. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną: „Bukiet jesiennych liści”. Oprócz kolorowania i wycinania, ćwiczyliśmy umiejętność planowania własnej pracy, tak aby wszystkie elementy zmieściły się na kartce i tworzyły estetyczną kompozycję.

Na podłodze siedzi grupka dzieci i ze sobą rozmawia
Na podłodze siedzi grupka dzieci i ze sobą rozmawia
Dzieci pracują przy stołach. Na stole znajdują się kartki, kredki oraz wazony, które dzieci kolorują.

Na rytmice

Dzieci leżą na podłodze, na brzuchach ze zgiętymi nogami w kolanach.
Dzieci klęczą na podłodze w kółku i poruszają rękami.
Dzieci siedzą na podłodze w kółku. Trzymają w rękach instrumenty - grzechotki i marakasy

Zwyczaje zwierząt

W środę 13 października kontynuowaliśmy temat dotyczący zwyczajów zwierząt. Naśladowaliśmy zwierzęta, poruszając się jak one do muzyki. Wyszukaliśmy ukrytych kopert, w których były informacje dotyczące zwierząt i ich zwyczajów jesiennych. Naszym zadaniem było zgadnąć, o kim jest mowa. Sprawdzaliśmy nasze odpowiedzi poprzez podejście do odpowiedniego stołu i podniesienie obrazka, według klucza napisanego na kopercie. Na koniec zajęć podzieliliśmy zwierzęta na te, które śpią zimą i na te, które nie śpią.

Dzieci znajdują się na podłodze. Niektóre czworakują, inne klęczą.
Chłopiec stoi przy stole. Sięga ręką po białą kartkę. Na stole leżą trzy kartki.
Dzieci siedzą na podłodze. Przed nimi leża obrazki ze zwierzętami oraz kartki z napisami: zasypiają na zimę, nie śpią

Wycieczka do Żabiej Woli

We wtorek 12 października uczestniczyliśmy w wycieczce do Żabiej Woli. Cały dzień spędziliśmy na świeżym powietrzu, świetnie się bawiąc. Zjeżdżaliśmy na tyrolce, huśtaliśmy się na huśtawkach oraz graliśmy w piłkę. W przerwie jedliśmy pyszną szarlotkę.

Dzieci stoją na drewnianej zabawce na dworze. Obok nich znajduję się dwójka dorosłych. Mężczyzna pomaga chłopcu wsiąść na tyrolkę.
Dzieci siedzą na dworze przy dużym stole. Na stole stoją kubki oraz talerzyki z ciastem. Dzieci spożywają i piją
Dzieci bawią się na drewnianym statku, na dworze.

Z Panem gospodarzem wybraliśmy się na spacer po lesie, podczas którego wysłuchaliśmy ciekawostek na temat zwierząt, szykujących się do zimy. Przytulaliśmy drzewa i drapaliśmy się o nie, jak zwierzęta.

Dzieci stoją w lesie i obserwują pana, który pokazuje im dwie drewniane tabliczki
Dzieci stoją w grupce w lesie i obserwują ptasie gniazdo na krzaku
Dzieci stoją w grupie w lesie, przygotowują się do biegu.
Dzieci stoją w lesie, każde przy swoim drzewie
Trzy dziewczynki stoją oparte plecami o drzewa
Dzieci stoją każde przy swoim drzewie i odpychają się od nich rękami

W środku lasu mogliśmy również pozjeżdżać na tyrolce, pohuśtać się na oponach, pochodzić po linii i pniach drzew.

Dzieci chodzą po konarach drzew, które leżą na ziemi
Chłopcy stoją na linie zaczepionej do drzewa i trzymają się linki, również umocowanej do drzewa
Dziewczynki stoją na ziemi lub na pniach i patrzą się w stronę aparatu

Mieliśmy również okazję pogłaskać króliki, nakarmić owce oraz bawić się z psem Brooklynem oraz kotem, który towarzyszył nam w czasie jedzenia.

Dwoje dzieci stoi przy klatce z królikiem
Trójka dzieci głaszcze dużego psa
Dzieci siedzą przy stole i jedzą bułki z kiełbasą. Towarzyszy im kot na ławce

Samodzielnie obraliśmy i ścieraliśmy jabłka, z których został zrobiony przepyszny dżem, który zabraliśmy do domu.

Dzieci siedzą przy stołach, na których leżą jabłka. Słuchają instrukcji od pani.
Dzieci obierają jabłka obieraczkami
Dzieci ścierają jabłka na mniejsze kawałki

Na koniec wycieczki udało nam się przejechać kolejką po polach i łąkach.

Dzieci i panie siedzą na wagonach kolejki i przechylają się z rękami na jedną stronę.
Dzieci karmią owce trawą
Dzieci siedzą na wagonach kolejki

Jesienne biegi

W czwartek 7 października część naszej grupy wybrała się na jesienne biegi, organizowane przy Dolince Służewieckiej. Oddzielnie odbyły się biegi dziewcząt i chłopców. Wszyscy dobrze się bawiliśmy i każdy z nas dobiegł do mety. Dwóm naszym kolegom udało się zająć 4 i 5 miejsce. Serdeczne gratulacje chłopaki!

Dzieci stoją na dworze. Są ubrane w zielone odblaskowe kamizelka. Pozują do zdjęcia
Dzieci stoją w rozsypce na trawie. Dziewczynki wykonują podskoki.
Dziewczynki stoją na trawie w jednym rzędzie i pozują do zdjęć
Chłopcy stoją na trawie i pozują do zdjęcia
Chłopcy stoją na trawie w jednym rzędzie. Zaczynają wyścig biegowy
Trójka chłopców stoi przy podeście medalowym. Są ubrani w zielone i żółte kamizelki odblaskowe.

Odpoczynek – wspólne masażyki

W środę 6 października odwiedziła nas Pani Hania z Mróweczek. W ramach odpoczynku braliśmy udział we wspólnych masażykach. Podążaliśmy za słowami płynącymi z płyty oraz za instrukcjami Pani Hani. Po skończonym masażu rozmawialiśmy o tym, która jego część nam się najbardziej podobała. Dziękujemy Pani Hani za wspólny czas i liczymy na kolejne spotkania.

Część dzieci leży na brzuchu na podłodze, pozostali wraz z nauczycielką klęczą przy nich. Dzieci są zwrócone głowami w stronę nauczycielki.
Część dzieci leży na brzuchu na podłodze, część klęczy przy nich i wykonuje im masaż pleców.
Pani z dziećmi siedzi na podłodze. Przed nią leży fioletowa mata. Dzieci są zwrócone do nauczycielki.

Jak ubieramy się wiosną, latem, jesienią, zimą?

W środę 6 października uczyliśmy się słów do piosenki „Hartuj ciało”, doskonaląc pamięć słuchową. Rozmawialiśmy o jesieni i o tym, jak zmienna bywa pogoda o tej porze roku. Porównywaliśmy ilustracje słonecznej jesieni i szarugi jesiennej – rozwijając percepcję wzrokową. Bawiliśmy się w „Deszczowy spacer”, próbując stanąć na jednej nodze. Na koniec zajęć pracowaliśmy w zespołach, wykonując prace pt. „Jak ubieramy się wiosną, latem, jesienią, zimą?”. Zadaniem każdego zespołu było narysowanie dziecka i ubranie go odpowiednio do pogody panującej w danej porze roku. W ten sposób uczyliśmy się zgodnej pracy zespołowej.

Dzieci pracują wspólnie przy stole i ozdabiają kartkę A3 pastelami
Dzieci pracują wspólnie przy stole i ozdabiają kartkę A3 pastelami
Dzieci pracują wspólnie przy stole i ozdabiają kartkę A3 pastelami

Poznajemy dwa

We wtorek 5 października zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania piosenki „Hartuj ciało” i chwilę o niej rozmawialiśmy. Następnie bawiliśmy się w zabawę „Czego mamy po dwa” – musieliśmy klaskać, bądź siadać, w zależności od tego, czy dana część naszego ciała występuje podwójnie, czy pojedynczo. Daliśmy się złapać w pułapkę przy palcach. Następnie poznaliśmy zapis dwójki, kreśliliśmy ją w powietrzu, a potem próbowaliśmy zapisać ją na tablicy. Na koniec zajęć ćwiczyliśmy pisanie przy stołach.

Dzieci chodzą po całej sali i się ruszają
Dziewczynka stoi przy tablicy magnetycznej i zapisuje dwójkę markerem, reszta dzieci siedząca na podłodze na nią patrzy.
Czwórka dzieci siedzi przy stoliku. Na stole leżą rozłożone książki, na których widnieją dwójki i trójki. Dzieci poprawiają ślady ołówkiem.

Piramida Zdrowego Żywienia

W poniedziałek 4 października bawiliśmy się w „Trudne zakupy”, starając się zapamiętać wszystkie produkty z listy, którą sami stworzyliśmy. Naszemu koledze Ignacemu udało zapamiętać się najwięcej produktów. Wysłuchaliśmy też wiersza „Dla każdego coś zdrowego” S. Karaszewskiego. W ten sposób doskonaliliśmy umiejętność uważnego słuchania  i wypowiadania się. Następnie poznaliśmy Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Dzięki temu wiemy, że codziennie powinniśmy dużo się ruszać, a produkty, które znajdują się na samej górze piramidy – spożywać jak najrzadziej. Na zakończenie wykonaliśmy własne Piramidy Żywienia w zespołach.

Dzieci siedzą przy stole i malują flamastrami po kartce, na której narysowana jest piramida żywienia.
Dzieci siedzą przy stole i malują flamastrami po kartce, na której narysowana jest piramida żywienia.
Dzieci siedzą przy stole i malują flamastrami po kartce, na której narysowana jest piramida żywienia.

Piosenka na październik

Piosenka „Hartuj ciało" - R. Dreger

    1. W zdrowym ciele zdrowy duch,
      a dla ducha dobry ruch.
      Siła, sprawność i odwaga
      nie przeszkadza lecz pomaga.
      Życie jak bieg z przeszkodami
      trudne może być czasami.

Ref. Zatem raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery,

raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery.

    1. Hartuj ciało, hartuj ducha
      od podeszwy aż do ucha.
      Rower deska bieg na setkę,
      ścieżka zdrowia, gra w kometkę.
      Gdy rodzina się wygina,
      to nie weźmie jej angina,
      a jak dziadek nie da rady
      niech wykona dwa przysiady.

Ref. Zatem raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery,

raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery.

Żołędzie

Prace plastyczne dzieci - żołędzie stworzone z czapeczek żołędzi oraz z brązowej bibuły
Prace plastyczne dzieci - żołędzie stworzone z czapeczek żołędzi oraz z brązowej bibuły

W piątek 1 października bawiliśmy się w zabawę „Hop do słoika” oraz wykonywaliśmy pracę plastyczną „Żołądź” przy pomocy czapeczek z żołędzi oraz bibuły. Dziękujemy naszym rodzicom za pomoc przy zbieraniu czapeczek.

Dzieci chodzą po sali. Na podłodze leżą rozłożone w kółka szarfy.
Czwórka dzieci biega wokół ułożonych na podłodze szarf
Dzieci siedzą przy stole. Trzymają w rękach pędzelki. Na stole leżą pudełka z brązową bibułą oraz z czapeczkami od żołędzi. Dzieci przykleją elementy do kartki, na której widnieje narysowany żołądź

Memory dotykowe

W czwartek 30 września na zajęciach wysłuchaliśmy wiersza pt. „Żołędzie”. Staraliśmy się słuchać uważanie, aby zapamiętać jak najwięcej informacji. Później razem z panią sprawdzaliśmy - komu udało się to najlepiej. Następnie zostaliśmy podzieleni na zespoły i graliśmy w „Memory dotykowe” z zamkniętymi oczami. Na zakończenie wykonaliśmy karty pracy – ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość wzrokową i umiejętności matematyczne.

Dzieci siedzą przy stoliku. Dziewczynka ma nałożoną czarną opaskę na czoło. Na stole leży obręcz, a w niej znajdują się kasztany, szyszki i żołędzie
Dzieci siedzą przy stoliku. Chłopiec ma nałożoną czarną opaskę na oczy. Na stole leży obręcz, a w niej znajdują się kasztany, szyszki i żołędzie
Dzieci siedzą przy stoliku. Chłopcy mają nałożoną czarną opaskę na czoło i oczy. Na stole leży obręcz, a w niej znajdują się kasztany, szyszki i żołędzie

Poznajemy „A”

W poniedziałek 27 września poznawaliśmy literkę A. Bawiliśmy się w zabawę „Z aparatem po lesie” i szukaliśmy grzybków z literami O i A. Każdy z nas musiał chodzić na palcach lub na piętach, w zależności od znalezionej litery. Wymyślaliśmy słowa na A lub z A. Szło nam bardzo dobrze.

Jedna dziewczynka kuca nad białym kółkiem. Wokół niej stoją inne dzieci, które trzymają kółka w rękach.
Dwie dziewczynki zgłaszają się do odpowiedzi, poprzez podniesienie ręki. Pozostałe dzieci siedzą i słuchają.
Dziewczynka siedzi na podłodze i układa rytm z obrazków jabłek. Pozostałe dzieci ją obserwują.

W środę 29 września kontynuowaliśmy temat na przykładzie jesiennych owoców. Układaliśmy rytmy owocowe 2 i 3-elementowe. Zauważyliśmy, że w słowach śliwka, gruszka i jabłko występuje literka A. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią przy pomocy żetonów. Po skończonej zabawie wspólnie sprzątaliśmy. Na koniec zajęć nasza koleżanka Lila zapisywała nasze pomysły wyrazów z A lub na A na tablicy.

Dzieci siedzą na podłodze. Przed nimi leżą białe kartki, a na nich leżą żetony.
Dzieci wrzucają dziewczynce, która kuca żetony
Dziewczynka zapisuje na tablicy słowa z literką A

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Poli i Leona oraz Leopolda

za markery, długopisy oraz artykuły kreatywne.

Przedszkolaki na start

Dzieci stoją w dwóch kolumnach czekając na polecenia nauczyciela
Dzieci stoją w dwóch kolumnach. Dwie dziewczynki trzymają w rękach pachołki
Dziewczynki wykonują ćwiczenia z pachołkami i obręczami
Chłopiec przeskakuje przez obręcze, które leżą na podłodze.

Poznajemy „O”

Na tablicy znajdują się kartki z napisami: Okulary, O, noga, ucho, oko, dłoń. Na dole zdjęcia znajduję się kartka ze słowami na O.

Zachęcamy naszych rodziców do zabawy z nami w zabawę „Wymyśl słowo na O lub z O”.

Higiena naszych rąk i zębów

Na stole leżą cztery podniebienia wykonane z różowych kartek z czerwonymi językami i białymi zębami wykonanymi z wytłaczanek po jajkach.

We wtorek 21 września rozmawialiśmy o higienie naszych rąk i zębów. Wykonaliśmy doświadczenie, w którym pomalowaliśmy naszym dwóm kolegom ręce fioletową farbą. Ich zadaniem było umyć ręce w ciągu 15 sekund, gdyż w tym czasie niektórzy z nas je myją. Okazało się, że jest to zbyt krótko, by dokładnie je umyć. Dzięki temu wiemy, że musimy myć je dłużej, by znikły z nich bakterie. Następnie rozmawialiśmy o prawidłowym myciu zębów. A w zespołach wykonaliśmy nasze podniebienia z zębami.

Dwoje dzieci stoi przed umywalkami. Widać ich odbicia w lustrze. Oboje mają fioletowe dłonie.
Dzieci siedzą przy stole. Każdy z nich maluje pędzlem kawałek wytłaczanki po jajkach.
Dziewczynka klei pędzelkiem kawałek zęba. Na stole leży podniebienie z różowej kartki z przyklejonym jednym zębem.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Kuby i Ignacego

za ryzy papieru.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Wiktorii K., Liliany i Leopolda

za kasztany i żołędzie.

Poznajemy zero

W poniedziałek 13 września poznaliśmy cyfrę i liczbę zero. Najpierw szukaliśmy sposobu, jak sprawdzić, ile kasztanów znajduję się pod chustami, nie zaglądając pod nie. Następnie poprzez dotyk liczyliśmy, ile kasztanów jest w danej obręczy. Okazało się, że w dwóch nie było ich wcale. Obręcze były puste, a więc kasztanów było zero. Tym samym poznaliśmy różne określenia informujące o tym, że czegoś jest zero. W grupach układaliśmy ze skakanek zera oraz wystukiwaliśmy sylaby słowa zero. A przy stołach ćwiczyliśmy jego pisanie.

Dzieci siedzą na podłodze wokół obręczy przykrytych chustami. Jedno dziecko dotyka niebieskiej chusty.
Dzieci siedzą w grupie na podłodze. Układają zero ze skakanki
Dzieci stoją stopami na skakankach

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Laury

za zabawki do piasku.

Piosenka na wrzesień

Piosenka „Pamiątki z wakacji” U. Piotrowska

    1. Skąd te śmiechy, skąd te piski?
      To plecaki i walizki.
      Zgromadziły się na stacji,
      bo już wracać czas z wakacji.
      Były w górach i nad morzem,
      żeglowały po jeziorze,
      odwiedziły każdy kątek,
      teraz wiozą moc pamiątek.

Ref.: Muszelki, bursztyny, z kory łódeczki,
kamyki i szyszki, śmieszne kubeczki,
latawce bez sznurka, wędki składane,
koszulki ze zdjęciem, piłki dmuchane.

    1. Wszyscy dobrze wiedzą o tym,
      że najmilsze są powroty.
      A radości więcej mamy,
      gdy jedziemy z pamiątkami.
      Położymy je w szufladach,
      będą chętnie opowiadać.
      O słoneczku, plaży, lesie,
      Kiedy przyjdzie słotna jesień.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Wiktorii C. i Krysi

za ryzy papieru.

Zasady dobrej zabawy

Dzieci stoją i siedzą w sali z uniesionymi rękami do góry. Razem z nimi na podłodze siedzi pluszak Ryś.

W czwartek 9 września odwiedziła naszą grupę Pani Strażnik Miejska. Przyprowadziła ze sobą Rysia strażnika. Wspólnie opowiadali nam o zasadach dobrej zabawy. Pani Strażnik przygotowała dla nas zabawę z Rysiem, wcześniej ustaliła z nami zasady – mieliśmy nikomu nie zdradzić, gdzie jest Ryś i usiąść po cichu na swoje miejsce, gdy już go znajdziemy. Za pierwszym razem nam nie wyszło, więc Pani powtórzyła zabawę i przypomniała zasady. Drugim razem poszło nam lepiej. Wiemy już, że zabawa będzie udana, gdy będziemy przestrzegać zasad.

Dzieci siedzą na podłodze zwrócone w stronę Pani strażnik miejskiej. Pani strażnik miejska trzyma w rękach pluszaka rysia.
Dzieci siedzą na podłodze z zamkniętymi oczami i odwrócone w stronę szafek.
Dzieci szukają pluszaka schowanego w sali.