MARZEC
Tematy kompleksowe:
- Dinozaury.
- Eureka!
- Wiosna tuż, tuż.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie aktywności badawczej,
- rozwijanie myślenia, rozumowania przyczynowo-skutkowego,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
- poznawanie zwiastunów wiosny,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych,
- przebywanie na świeżym powietrzu,
- poznawanie wybranych zwierząt – dinozaurów,
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
- nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
- poszukiwanie różnych źródeł informacji,
- aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.
LUTY
Tematy kompleksowe:
- Sporty zimowe bez śniegu.
- W krainie liczb – c.d.
- Dinozaury.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych,
- przebywanie na świeżym powietrzu,
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną lub więcej cech,
- nazywanie figur geometrycznych,
- poznawanie wybranych zwierząt – dinozaurów,
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
- nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
- poszukiwanie różnych źródeł informacji,
- aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.
STYCZEŃ
Tematy kompleksowe:
- Raz, dwa, trzy! Liczysz ty!
- Rodzice moich rodziców.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poznanie roli kalendarzy w życiu codziennym,
- nazywanie kolejnych pór roku, dni, miesięcy,
- poznanie mierników czasu,
- określanie pór dnia,
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
- nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
- poszukiwanie różnych źródeł informacji,
- przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka,
- wykonanie upominków dla bliskich,
- aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.
GRUDZIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Świąteczny czas.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich,
- tworzenie wzajemnych relacji opartych name szacunku, akceptacji i miłości,
- zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi,
- poznanie historii powstania węgla kamiennego i jego właściwości,
- przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków,
- przybliżenie zalet szczepień ochronnych, wskazanie ich wartości zdrowotnych,
- sygnalizowanie złego samopoczucia,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- wyrabianie umiejętności poprawnej wymowy.
LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
- Mój kraj Polska.
- Zimno, coraz zimniej.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
- poszerzenie wiedzy na temat Polski i Warszawy,
- poznanie legend związanych z Warszawą i Polską,
- odśpiewanie hymnu polskiego,
- poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt przygotowujących się do zimy,
- rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
- nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
- kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
- poszerzenie wiedzy na temat dbania o zdrowie oraz higienę osobistą,
- zachęcanie do spożywania zdrowej żywności,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej,
- aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.
PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
- Dbamy o zdrowie.
- Świat artysty.
- Brygada Enfosia.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- integracja grupy,
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na szacunku i akceptacji,
- zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie, przedszkolu i ogrodzie,
- doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszerzanie wiedzy ekologicznej,
- poszerzanie wiedzy na temat własnego ciała: budowy, funkcji niektórych narządów,
- poznawanie miejsc kultury: Muzeum Narodowe, Zamek Królewski,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
- nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
- poszukiwanie różnych źródeł informacji,
- aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.
WRZESIEŃ
Tematy kompleksowe:
- To my Biedronki.
- Wakacyjne wspomnienia.
- Jesień wokół nas.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- integracja grupy,
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
- zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie, przedszkolu i ogrodzie,
- doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt,
- poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
- nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
- poszukiwanie różnych źródeł informacji,
- aktywne uczestnictwo w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.