MARZEC

Tematy kompleksowe:

  1. Dinozaury.
  2. Eureka!
  3. Wiosna tuż, tuż.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie aktywności badawczej,
  • rozwijanie myślenia, rozumowania przyczynowo-skutkowego,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poznawanie zwiastunów wiosny,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych,
  • przebywanie na świeżym powietrzu,
  • poznawanie wybranych zwierząt – dinozaurów,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

LUTY

Tematy kompleksowe:

  1. Sporty zimowe bez śniegu.
  2. W krainie liczb – c.d.
  3. Dinozaury.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych,
  • przebywanie na świeżym powietrzu,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną lub więcej cech,
  • nazywanie figur geometrycznych,
  • poznawanie wybranych zwierząt – dinozaurów,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

STYCZEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Raz, dwa, trzy! Liczysz ty!
  2. Rodzice moich rodziców.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • poznanie roli kalendarzy w życiu codziennym,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni, miesięcy,
  • poznanie mierników czasu,
  • określanie pór dnia,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka,
  • wykonanie upominków dla bliskich,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Świąteczny czas.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich,
  • tworzenie wzajemnych relacji opartych name szacunku, akceptacji i miłości,
  • zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi,
  • poznanie historii powstania węgla kamiennego i jego właściwości,
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków,
  • przybliżenie zalet szczepień ochronnych, wskazanie ich wartości zdrowotnych,
  • sygnalizowanie złego samopoczucia,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
  • wyrabianie umiejętności poprawnej wymowy.

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Mój kraj Polska.
  2. Zimno, coraz zimniej.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • poszerzenie wiedzy na temat Polski i Warszawy,
  • poznanie legend związanych z Warszawą i Polską,
  • odśpiewanie hymnu polskiego,
  • poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
  • poszerzenie wiedzy na temat dbania o zdrowie oraz higienę osobistą,
  • zachęcanie do spożywania zdrowej żywności,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o zdrowie.
  2. Świat artysty.
  3. Brygada Enfosia.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na szacunku i akceptacji,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie, przedszkolu i ogrodzie,
  • doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszerzanie wiedzy ekologicznej,
  • poszerzanie wiedzy na temat własnego ciała: budowy, funkcji niektórych narządów,
  • poznawanie miejsc kultury: Muzeum Narodowe, Zamek Królewski,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach, grach i zajęciach ruchowych.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. To my Biedronki.
  2. Wakacyjne wspomnienia.
  3. Jesień wokół nas.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie, przedszkolu i ogrodzie,
  • doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt,
  • poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez prace plastyczne,
  • nabywanie szerszego zasobu słownictwa,
  • poszukiwanie różnych źródeł informacji,
  • aktywne uczestnictwo w zabawach, grach i  zajęciach ruchowych.