Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: poznawcze, kształtujące mowę, wprowadzenie litery; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia plastyczne; gimnastyka korekcyjna.
Środa: zajęcia poznawcze, kształtujące mowę; rytmika; j. angielski.
Czwartek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne, ćwiczenia gimnastyczne.
Piątek: zajęcia plastyczne; ćwiczenia gimnastyczne.

Czerwiec

Tematy kompleksowe:

  1. Święto dzieci.
  2. W dziecięcej krainie.
  3. Czas z rodziną.
  4. Wkrótce wakacje.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z dwuznakami,
  • utrwalenie wyglądu poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
  • doskonalenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania,
  • wdrażanie do przestrzegania kolejności,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • odwoływanie się do doświadczeń dzieci – doskonalenie logicznego myślenia,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • ćwiczenia małej motoryki,
  • rozwijanie kreatywności,
  • wdrażanie do zgodnej zabawy,
  • rozbudzanie zainteresowań matematycznych, pomiar długości,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie wadom postawy,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych i prozdrowotnych,
  • poszerzenie wiadomości na temat krajów skandynawskich, szczególnie Norwegii.

Maj

Tematy kompleksowe:

  1. Dziecko w świecie wartości.
  2. Majowa łąka.
  3. Święto mam.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej na temat Danii, bajkopisarza H.Ch. Andersena,
  • zapoznanie z utworami literackimi o charakterze patriotycznym,
  • utrwalenie wiadomości o Polsce i symbolach narodowych,
  • rozbudzanie zainteresowań krajem ojczystym,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym – poznanie roślinności i zwierząt łąki,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • wzmacnianie własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • doskonalenie logicznego myślenia,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w odniesieniu do otoczenia,
  • utrwalanie pojęcia symetria,
  • rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
  • poznanie zapisu graficznego głosek: H, h oraz Ch, ch,
  • utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.

Kwiecień

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosenne nastroje.
  2. Hiszpania.
  3. Nasza Ziemia.
  4. Dbam o zdrowie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z nowo poznaną głoską: f,
  • utrwalenie wyglądu poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
  • doskonalenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania,
  • wdrażanie do przestrzegania kolejności,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • doskonalenie spostrzegawczości,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • odwoływanie się do doświadczeń dzieci – doskonalenie logicznego myślenia,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • ćwiczenia małej motoryki,
  • rozwijanie kreatywności,
  • wdrażanie do zgodnej zabawy,
  • rozbudzanie zainteresowań matematycznych,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie wadom postawy,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych i prozdrowotnych,
  • poszerzenie wiadomości na temat Hiszpanii: kuchnia, język, zwyczaje, taniec.

Marzec

Tematy kompleksowe:

  1. Tajemnice zamków.
  2. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
  3. Dziecko w świecie wartości.
  4. Wiosna idzie przez świat.
  5. Wielkanoc.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej na temat oznak wiosny, nazw ptaków powracających do Polski, wiosennych kwiatów, zwyczajów wielkanocnych, nazw planet w Układzie słonecznym,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym,
  • rozwijanie postaw proekologicznych – oszczędzanie wody,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • wzmacnianie własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • doskonalenie logicznego myślenia,
  • utrwalanie nazw tygodnia i miesięcy,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w otoczeniu,
  • rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
  • poznanie zapisu graficznego głosek: z, r, w oraz znaków: <, >, =, -, +,
  • utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.

Luty

Tematy kompleksowe:

  1. Jaki jest śnieg?
  2. Włochy.
  3. Zawody.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z nowo poznanymi głoskami: ł, s, y,
  • utrwalenie wyglądu poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
  • doskonalenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania,
  • wdrażanie do przestrzegania kolejności,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • doskonalenie spostrzegawczości,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych,
  • odwoływanie się do doświadczeń dzieci – doskonalenie logicznego myślenia,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • ćwiczenia małej motoryki,
  • rozwijanie kreatywności,
  • wdrażanie do zgodnej zabawy,
  • obserwowanie, dociekanie,
  • rozbudzanie zainteresowań matematycznych – poznanie cyfr: 8, 9,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie wadom postawy,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej,
  • rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
  • ćwiczenia pamięci,
  • poszerzenie wiadomości na temat Włoch: kuchnia, język, zwyczaje, karnawał.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem EKO.
  2. W krainie baśni.
  3. Z babcią i dziadkiem.
  4. Zimo, gdzie jesteś?

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej,
  • kształtowanie postaw ekologicznych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • doskonalenie sztuki argumentowania wyboru,
  • rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
  • rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • wzmacnianie własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • doskonalenie logicznego myślenia,
  • utrwalanie nazw tygodnia i miesięcy,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
  • poznanie zapisu graficznego głosek: p, b, n oraz cyfr: 7, 8.
  • utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Skarby ziemi.
  2. Niedługo święta.
  3. W krainie Świętego Mikołaja.
  4. Zwyczaje bożonarodzeniowe.
  5. Po świętach.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej,
  • poszerzanie wiedzy o Finlandii,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • doskonalenie sztuki argumentowania wyboru,
  • rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • wzmacnianie własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • doskonalenie logicznego myślenia,
  • utrwalanie nazw tygodnia i miesięcy,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • poznanie zapisu graficznego głosek: g, y, c, k oraz cyfr: 5,6,0,
  • utrwalanie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej z nowo poznaną głoską.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Mój dom, moja ojczyzna.
  2. Jak spędzamy czas.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie postaw patriotycznych: utrwalanie znajomości symboli narodowych,
  • rozróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych:
  • poznanie zapisu graficznego głosek: d, i, e oraz cyfr: 3, 4,
  • ćwiczenie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Czyste powietrze wokół nas.
  2. Już jesień.
  3. Dary jesieni.
  4. Zabawy z tatą.
  5. Mama i ja.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych,
  • kształtowanie logicznego myślenia,
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych,
  • wdrażanie do utrzymywania porządku,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie, przeliczanie, stosowanie liczebników porządkowych,
  • rozwijanie świadomości w schemacie ciała, określanie kierunków,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
  • poznanie zapisu graficznego głosek: u, t, m, cyfr: 1 i 2,
  • rozwijanie wyobraźni, kreatywności.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

1. W przedszkolu.
2. Jestem bezpieczny.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozumienie konieczności przestrzegania obowiązujących zasad,
  • kształtowanie logicznego myślenia,
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych,
  • wdrażanie do utrzymywania porządku,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, nazywanie swoich emocji,
  • rozwijanie świadomości w schemacie ciała, określanie kierunków,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
  • poznanie zapisu graficznego głosek: o, a.