Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: rytmika.
Wtorek: zajęcia rozwijające mowę i myślenie, j. angielski.
Środa: rytmika.
Czwartek: działalność plastyczno-konstrukcyjna, j. angielski.
Piątek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne.

Czerwiec

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta małe i duże.
  2. Wakacje.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie i w Zoo,
  • zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi,
  • poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego i górskiego,
  • zapoznanie ze sposobem spędzania czasu nad morzem,
  • poznanie właściwości piasku podczas zabaw w ogrodzie,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji i skojarzeń,
  • rozwijanie umiejętności słuchania i wypowiadania się,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie zmysłu dotyku,
  • klasyfikowanie pojazdów na wodne, powietrzne i lądowe,
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • utrwalenie znajomości kolorów podstawowych,
  • kształtowanie umiejętności porządkowania elementów według wielkości,
  • kształtowanie umiejętności stosowania określeń: duży/mały, długi/krótki,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w lesie, w podróży i w sali zabaw,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Maj

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta wiejskie i domowe.
  2. Kocham mamę i tatę.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i wiejskich,
  • poznanie produktów, które powstają z mleka,
  • rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zdrowia,
  • podawanie nazw członków rodziny,
  • rozpoznawanie części ciała,
  • dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka,
  • zachęcanie do pomagania w codziennych obowiązkach,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
  • doskonalenie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał dźwiękowy,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji i skojarzeń,
  • ćwiczenie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności słuchania,
  • ćwiczenia mięśni narządów mowy,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • przeliczanie elementów,
  • klasyfikowanie,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Kwiecień

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosna.
  2. Wielkanoc.
  3. Dbamy o Ziemię.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie wiedzy na temat: wiosny, Wielkanocy i środowiska przyrodniczego,
  • dostrzeganie w otoczeniu oznak wiosny,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę,
  • wskazywanie właściwego i niewłaściwego zachowania wobec przyrody,
  • wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • ćwiczenie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności słuchania,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie zmysłu dotyku,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy,
  • posługiwanie się określeniami: miękkie, puszyste, miłe,
  • przeliczanie w zakresie 4,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Marzec

Tematy kompleksowe:

  1. Piłka - praca metodą projektu.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • stwarzanie przyjaznej atmosfery,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnego rodzaju piłek,
  • przybliżenie historii powstania piłki,
  • poznanie różnych gier, sportów z wykorzystaniem piłek,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • ćwiczenie pamięci,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • rozwijanie umiejętności słuchania,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • nazywanie swojego stanu emocjonalnego,
  • rozpoznawanie emocji,
  • radzenie sobie z porażkami,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie zmysłu dotyku,
  • posługiwanie się określeniami: miękka, twarda,
  • poszerzanie umiejętności matematycznych: przeliczanie, segregowanie, określanie wielkości,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Luty

Tematy kompleksowe:

  1. Baśnie i bajki.
  2. Dziecko w świecie wartości.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie zainteresowania książką,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • ćwiczenie pamięci,
  • kształtowanie szacunku do książki,
  • pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
  • stosowanie określeń: dużo, mało, tyle samo,
  • doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach,
  • segregowanie przedmiotów według jednej cechy,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • integrowanie grupy, zachęcanie do współpracy,
  • dostrzeganie uczuć innych osób,
  • zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze złością, tak, aby nikomu nie robić krzywdy,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy w Nowy Rok.
  2. Wesoła zabawa.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy ogólnej,
  • zapoznanie z porami roku,
  • pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów,
  • posługiwanie się określeniami: duży, średni, mały, para,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Zimno, coraz zimniej.
  2. Święta tuż, tuż.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat Świąt Bożego Narodzenia,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole,
  • pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów,
  • posługiwanie się określeniami: miękki, twardy,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień.
  2. Dbamy o zdrowie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • poszerzanie wiedzy na temat zdrowego żywienia,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania kolorów podstawowych,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w sadzie i w ogrodzie.
  2. Co robią zwierzęta jesienią?

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
  • przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt leśnych,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • stosowanie określeń: całe jabłko, pół jabłka,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie koła,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu.
  2. Poznajemy zasady.
  3. Pomocna dłoń.
  4. Idzie jesień.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integrowanie dzieci poprzez zabawy,
  • budowanie dobrego samopoczucia w przedszkolu,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu, poznanie kodeksu przedszkolaka,
  • ćwiczenie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • poznanie zasad bezpieczeństwa,
  • ćwiczenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania się, spożywania posiłków, czynności higienicznych,
  • zachęcanie do zabaw swobodnych w sali i w ogrodzie,
  • poznanie środków komunikacji oraz zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z kolorami: czerwony, zielony,
  • zapoznanie z pierwszymi oznakami jesieni,
  • kształtowanie nawyku sprzątania zabawek, odkładania ubrań na wyznaczone miejsce, składanie ubrań.