16 marca odbyła się konferencja „We’ve got the PO WER” dla nauczycieli i dyrektorów z innych placówek. Podczas spotkania Pani Małgosia, Pani Patrycja i Pani Agnieszka, przedstawiły uczestnikom prezentację z najważniejszymi informacjami dotyczącymi pisania projektu Erasmusowego, spraw finansowych oraz podzieliły się wrażeniami z odbytych mobilności. Uczestnicy otrzymali specjalnie przygotowane materiały, podsumowujące temat konferencji.
24 października odbyły się zajęcia pokazowe prowadzone przez Panią Patrycję i Panią Małgosię dla nauczycieli naszego przedszkola. Podczas spotkania nauczycielki zaprezentowały wszystkie aplikacje oraz programy, które poznały we Florencji na kursie metodycznym "Audiovisuals and social media for the classroom". W czasie zajęć nauczycielki wykonały też zadania praktyczne takie jak: udział w grze terenowej z wykorzystaniem aplikacji "Goose Chase" oraz stworzenie własnego filmu poklatkowego w aplikacji "Stop Motion Studio".
Po wyprawie Pani Małgosi i Pani Patrycji do Florencji zorganizowaliśmy w przedszkolu kącik ze zdjęciami z ich mobilności. Foto relacja zawiera zdjęcia oraz informacje o kursie, w którym uczestniczyły. Zdjęcia przedstawiają również miejsca, które odwiedziły we Włoszech, tradycyjne jedzenie oraz roślinność i zabytki.
Baner promocyjny odbytą mobilność
Informacja o projekcie, która będzie nam towarzyszyć podczas mobilności
Baner promujący realizację projektu
Pierwsza pomoc
W poniedziałek 21 czerwca wszystkie nasze przedszkolaki miały okazję kolejny raz przećwiczyć na specjalnych fantomach szkoleniowych sposób uciskania klatki piersiowej podczas udzielania pierwszej pomocy. Dowiedziały się też, jak sprawdzić, czy ktoś oddycha. Nasi mali ratownicy przećwiczyli również układanie nieprzytomnego w pozycji bocznej bezpiecznej.
Poznajemy Danię
W poniedziałek 31 maja na zajęciach poznaliśmy kolejny kraj – Danię. Początkowo dowiedzieliśmy się, jak wygląda flaga Danii. Obejrzeliśmy jej mapę. Posłuchaliśmy, jak brzmi język duński, słuchając dobrze nam znanej w wersji polskiej, piosenki o autobusie. Poznaliśmy zabytki znajdujące się na niektórych wyspach Danii. Na koniec zajęć stworzyliśmy własne flagi Danii.
Warsztaty pierwszej pomocy z Misiem Edziem
We wtorek 18 maja nasze przedszkolaki wzięły udział w warsztatach z pierwszej pomocy. Dowiedziały się, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz wykonały wiele ćwiczeń praktycznych.
Zapraszamy do zakładek grupowych na szczegółową fotorelację.
Przegląd piosenki angielskiej
W piątek 7 maja odbył się w naszym przedszkolu przegląd piosenki angielskiej. Dzieci z każdej grupy przygotowały utwory, które pięknie zaprezentowały podczas występów. Przegląd został zorganizowany w ramach projektu "Mały bohater w Europie".
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy trudu włożonego w przygotowania oraz udanego występu.
Mróweczki "One little finger"
Tygrysy "How's the weather"
Tygrysy "If you're happy"
Biedronki "Halloween song"
Biedronki "The wheels on the bus"
Biedronki "Open shut them"
Słoneczna Hiszpania
W ostatnim tygodniu kwietnia poznaliśmy słoneczną Hiszpanię. Zobaczyliśmy, jak wygląda flaga tego kraju. Obejrzeliśmy również prezentację o tradycjach i zwyczajach hiszpańskich, takich, jak: taniec Flamenco (spróbowaliśmy nawet swoich sił jako tancerze) oraz Corrida. Jednak najbardziej podobała nam się La Tomantina, czyli bitwa na pomidory. Dowiedzieliśmy się, jak wyglądają tradycyjne stroje hiszpańskie. Poznaliśmy również owoce, które rosną w Hiszpanii. Wykonaliśmy papierowe drzewka pomarańczowe. Obejrzeliśmy obrazy słynnego malarza hiszpańskiego Pabla Picasso.
Poznajemy Hiszpanię
We wtorek 4 maja na zajęciach wybraliśmy się w podróż, by poznać nowy kraj – Hiszpanię. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda flaga Hiszpanii, gdzie znajduje się na mapie oraz jak mówimy na osoby mieszkające w niej. Poznaliśmy słowa na przywitanie się po hiszpańsku – Beunos dias i Hola. Obejrzeliśmy filmiki z tańcami hiszpańskimi – macarena i flamenco. Sami próbowaliśmy swoich sił w macarenie. Na koniec zajęć wykonaliśmy własne flagi hiszpańskie.
Pozycja boczna ustalona
We wtorek 13 kwietnia nasze przedszkolaki wysłuchały historii o małych bohaterach. Poznały historie dzieci, które dzwoniąc po pomoc lub ostrzegając przed niebezpieczeństwem uratowały dorosłym życie. Dzieci obejrzały również film instruktażowy, na którym trzyletnia dziewczynka samodzielnie układa tatę w pozycji bocznej ustalonej. Nasze przedszkolaki dowiedziały się, dlaczego warto wiedzieć, jak wykonać tę pozycje oraz dlaczego jest taka ważna. Następnie chętne dzieci spróbowały samodzielnie ją poćwiczyć. Udało się im nawet w przypadku pani Sylwii i pani Małgosi. Każdy przedszkolak został dziś małym bohaterem.
Dzień Św. Patryka
W środę 17 marca bawiliśmy się z okazji Dnia Świętego Patryka. Dzień wcześniej wysłuchaliśmy ciekawostek na temat Irlandii. Nadal mamy problem z nazwą tego kraju... Idraldia, Iraldia... Iralda... W każdym razie wiemy, że to zielona wyspa, na której mieszkają skrzaty, w tym jeden, który lubi robić psikusy. Skrzat Leprechaun. Z okazji tego zielonego dnia ubraliśmy się na zielono. Wzięliśmy udział w różnych konkurencjach, takich, jak: rzut z tęczy złotą monetą do garnca, zbieranie monet na czas oraz koniczynek, wspólne układanie wielkiej koniczyny oraz złotej monety z klocków. Rozwiązywaliśmy również zagadki związane ze skrzatem irlandzkim, a odpowiedzi przyczepialiśmy na tablicy. Po zajęciach czekała na nas zielona galaretka! Na koniec każdy z nas wykonał chmurkę z tęczą.
Tego dnia nie mogło zabraknąć również ciekawych zabaw, m.in. sztafety z woreczkami, zabawy z wachlarzami i piórkami, czy quizu. Na zakończenie każdy zespół musiał policzyć zdobyte punkty.
Nasze skrzaty
We wtorek 16 marca na zajęciach rozmawialiśmy o skrzatach. Przeczytaliśmy bajkę „Rodzina skrzatów”, bawiliśmy się w zabawę „Znajdź skrzata", tańczyliśmy do piosenki „Tańczące skrzaty” oraz poznaliśmy skrzata Leprechaun’a, który jest symbolem Irlandii. Na koniec zajęć sami tworzyliśmy swoje skrzaty i je nazywaliśmy.
Poznajemy Irlandię
W poniedziałek 15 marca zaczęliśmy omawiać tematykę związaną z Irlandią, w ramach programu „Mały bohater w Europie”. Na początek dowiedzieliśmy się, gdzie leży Irlandia, a następnie sami wskazywaliśmy ją palcem na mapie. Oglądaliśmy też ciekawe filmiki z krajobrazem, muzyką, a nawet tańcem irlandzkim. Po obejrzeniu filmików sami próbowaliśmy tańczyć do muzyki irlandzkiej. Na zakończenie zajęć kolorowaliśmy flagę Irlandii.
Kodujemy
W marcu zamieniliśmy się w małych koderów. Klasyfikowaliśmy ilustracje ze względu na różne cechy, opisywaliśmy je i tworzyliśmy zespoły. Segregowaliśmy tabliczki ze względu na kolor i grupowaliśmy je w odpowiednich domkach. Uczestniczyliśmy w zabawach orientacyjno-porządkowych. Wspólnie ustalaliśmy, jakie czynności mamy wykonać widząc konkretny obrazek lub kolor. Zbieraliśmy kubeczki według poleceń oraz budowaliśmy domki według instrukcji. Bawiliśmy się chustą animacyjną.
Trzy ważne zawody
W poniedziałek 8 marca w ramach programu „Nie każdy bohater nosi pelerynę” rozmawialiśmy o tym, skąd superbohaterowie mają magiczne moce, a także, że nie każda moc jest magiczna. Poznaliśmy trzech superbohaterów, którzy na co dzień dbają o nasze bezpieczeństwo i zdrowie: strażaka, policjanta oraz lekarza. Na koniec zajęć sami narysowaliśmy wybrany zawód.
Strażak i Straż Pożarna
We wtorek 9 marca na zajęciach rozmawialiśmy o zawodzie strażaka. Wysłuchaliśmy i obejrzeliśmy video do piosenki „Pali się” w wykonaniu Śpiewających Brzdąców. Zaczęliśmy też uczyć się jej na pamięć. Dzięki temu znamy już numer do straży pożarnej. Wspólnie bawiliśmy się w zabawę „Gasimy pożar”, gdzie musieliśmy jeździć i gasić pożary na ulicy Kazimierzowskiej, Madalińskiego oraz Różanej.
W środę 10 marca na zajęciach wysłuchaliśmy wiersza Władysława Broniewskiego „Pożar”. Rozmawialiśmy na jego temat. Następnie bawiliśmy się kolorowymi patyczkami i układaliśmy drabiny dla strażaków, według wzoru, który podawała nam Pani. Musieliśmy się skupić i zapamiętywać, co mówiła. Potem sami układaliśmy domek oraz to, co chcieliśmy. Na koniec zajęć bawiliśmy się chustą animacyjną w zabawę „W wozie strażaka”.
Orkiestra
W ramach zajęć muzycznych graliśmy na instrumentach. Pani podzieliła nas na cztery grupy, sama zamieniła się w dyrygenta i pokazywała nam, która grupa ma grać. Graliśmy do utworu „Le Basque” Jamesa Galway'a. Na koniec sami mogliśmy poczuć, jak trudnym zadaniem jest dyrygować całą orkiestrą.
Tygrysy mierzą
W ramach projektu "Nie każdy bohater nosi pelerynę" wykonywaliśmy również zadania sprawnościowe w parach, rozwijające umiejętność klasyfikowania i przeliczania klocków różnej długości. Samodzielnie próbowaliśmy zmierzyć długość naszej sali za pomocą stóp - robiąc małe kroczki i oraz duże tak, jakbyśmy mieli na sobie "Siedmiomilowe buty".
Czarodziejski dąb
We wtorek 23 lutego na zajęciach rozmawialiśmy o emocjach, jakie towarzyszyły bohaterom bajki „Czarodziejski dąb”. Wspólnie śpiewaliśmy piosenkę „Przyjaciel przyrody”, zastanawiając się przy tym, kogo można nazwać przyjacielem przyrody. Na koniec zajęć wykonaliśmy w parach pracę plastyczną przedstawiającą zimowe drzewo.
W poniedziałek 22 lutego zaczęliśmy zajęcia od wysłuchania bajki „Czarodziejski dąb”. Następnie pobawiliśmy się w zabawę „Rośniemy jak dąb”. Potem wspólnie porozmawialiśmy o bajce i w zespołach ułożyliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności. Na samym końcu obejrzeliśmy figurki z drewna, a potem sami wykonaliśmy takie na kartkach, pojedynczo lub w parach.
Pizzicato
W środę 10 lutego przenieśliśmy się w świat Batti Strauss i słuchaliśmy utworu „Pizzicato” L.Delibes z włoskiego pizzicare, czyli szarpać. Zaczęliśmy od wyboru kolorowych chustek i zabawy w „Ducha Chucha”. Następnie stworzyliśmy własne instrumenty muzyczne z kubków, gumek recepturek, bibuły i taśmy klejącej.
Gdy instrumenty mieliśmy już gotowe, zamieniliśmy się w twórców i graliśmy do utworu w odpowiednich momentach, które pokazywała nam dyrygent, czyli Pani. Na koniec zajęć wykonaliśmy też taniec kubków.
Miasta we Włoszech
W czwartek 11 lutego obejrzeliśmy prezentację o Włoszech, wysłuchaliśmy informacji z książki przyniesionej przez Gustawa, zaś Leon przeczytał wiadomości o Krzywej Wieży w Pizie. Następnie z drewnianych klocków budowaliśmy własne wieże. Przy pomocy poziomicy sprawdziliśmy własne umiejętności w budownictwie.
Układaliśmy nazwę Rzymu po włosku: ROMA, a następnie odczytywaliśmy litery od końca, co dało nam słowo: AMOR. Z drewnianych klocków stworzyliśmy włoskie miasto, o czym świadczy włoska flaga.
Dużo radości mieliśmy budując Koloseum z kubeczków.
Tydzień pizzy
Obchodziliśmy tydzień pizzy. Z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy 9 lutego wszystkie nasze zajęcia były związane z tą pyszną potrawą. Na początku poznaliśmy flagę Włoch. Omówiliśmy jej kolory. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną na temat ciekawostek o pizzy. Dowiedzieliśmy się, skąd pochodzi pizza Margherita oraz co oznaczają na niej kolory składników: bazylia - zielony, mozzarella - biały, pomidor - czerwony. To kolory flagi Włoch. Zobaczyliśmy, jak wyglądała najdłuższa i największa pizza na świecie.
Następnie wykonaliśmy własne pizze dodając swoje ulubione dodatki. O tym, że pizzę każdy lubi przekonaliśmy się podczas obiadu, na który była PIZZA.
Wspólnie z Panią zrobiliśmy piec i deskę do pieczenia pizzy – dzięki czemu każdy kawałek mógł się upiec. Pani też przygotowała dla nas niespodziankę smakową – spróbowaliśmy mozzarelli. Okazało się, że nie jest taka zła. Sprawdziliśmy, jak smakuje przed upieczeniem i po, gdyż Panie kucharki zrobiły nam na obiad pizzę, która była pyszna.
Podczas tygodnia włoskiego poznaliśmy flagę Włoch, ich występowanie na mapie, czyli tzw. „Bucik”. Dowiedzieliśmy się, że we Włoszech mieszka Włoszka i Włoch, a także jak możemy się z nimi przywitać i pożegnać po włosku. Dodatkowo słuchaliśmy znanej nam piosenki, ale w języku włoskim – „Mam tę moc”. Wspólnie do niej tańczyliśmy. Na koniec zajęć wykonaliśmy włoskie flagi.
Pracując metodą projektu stworzyliśmy siatkę pojęciową, zapisaliśmy to, co nas interesuje, np.:
- Gdzie leżą Włochy?
- Co jedzą Włosi?
- Czy są tam wulkany?
Kształt Włoch poznaliśmy odkodowując kolorowankę. Wiele informacji przekazała nam Ania, która przyniosła książkę oraz włoską monetę.
Szkolenie z metody projektów
Karnawał - lekcja online
Uczestniczyliśmy w lekcji online, zorganizowanej przez Muzeum Etnograficzne. Dowiedzieliśmy się, co to są zapusty i jak wyglądają dziady żywieckie. Obejrzeliśmy bułgarską maskę, związaną z obrzędem survikari. Najładniejsze maski zobaczyliśmy we Włoszech. Ostatnim krajem, który odwiedziliśmy była Brazylia, gdzie zakończenie karnawału jest wielkim świętem. Zdobyte wiadomości sprawdziliśmy podczas rozwiązywania quizu. Na zakończenie wykonaliśmy z papieru kolorowe pióropusze.
Bajka nie bajka o gwiazdce z nieba
W poniedziałek 25 stycznia rozpoczęliśmy tydzień od nowej bajki pt. „Bajka nie bajka o gwiazdce z nieba”. Temat dla nas niełatwy, bo dotyczył adopcji dzieci. Gwiazdka z bajki pomagała dzieciom znaleźć rodziców oraz kochający dom. Na koniec zajęć stworzyliśmy swoje własne gwiazdki – jak widać każda jest wyjątkowa. We wtorek 26 stycznia temat kontynuowaliśmy i wykonaliśmy pracę plastyczną malując farbami.
To nasze gwiazdki i szczęśliwe rodziny!
Rozmawialiśmy na temat rodziny, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, po czym poznajemy, że rodzina się kocha. W grupach odgrywaliśmy scenki, przedstawiające rodzinny spacer, czytanie książki przez mamę. Na zakończenie bawiliśmy się w zabawę "Słońce - deszcz".
Gutenberg i Stempelki
W środę 21 stycznia obejrzeliśmy film edukacyjny o tym, jak kiedyś drukowano książki. Przypomnieliśmy sobie również wybrane Baśnie Braci Grimm. Jednak największą frajdę sprawiło nam stemplowanie. Zabawiliśmy się w drukarnię balonową. Podczas stemplowania balonami byliśmy cali w farbie, nasza sala była cała w farbie i nasze panie były całe w farbie. Wszystko było całe w farbie! Ale warto było.
W piątek 15 stycznia na zajęciach poznaliśmy Jana Gutenberga, który wynalazł druk. Oglądaliśmy zdjęcia oraz dwa filmy, które pokazały, jak kiedyś drukowano książki, a jak dzisiaj się to robi. Na koniec przy stołach pisaliśmy piórkami z atramentem oraz stawialiśmy stemple.
Las braci Grimm
W czwartek 14 stycznia w ramach zajęć matematycznych rozegraliśmy grę planszową, w której wygrana drużyna jako pierwsza wydostała się z lasu Braci Grimm. Musieliśmy pokonać różne przeszkody i dobrze policzyć pola, więc emocji było przy tym, co nie miara. Radość zwycięskiej drużyny można zobaczyć na ostatnim zdjęciu.
Jaś i Małgosia
W piątek 15 stycznia wysłuchaliśmy kolejnej baśni Braci Grimm pt. "Jaś i Małgosia". Po omówieniu bajki ułożyliśmy z kół (okruszków) trasę dzieci do domu. Liczyliśmy okruszki oraz odtwarzaliśmy rytmy. Kontynuowaliśmy sekwencję kolorów na macie do kodowania. Następnie wykonaliśmy domek Baby Jagi.
Podczas zajęć poruszaliśmy się według kodu. Sami tworzyliśmy obrazki do szyfrowania.
Czerwony Kapturek
W czwartek 14 stycznia dowiedzieliśmy się, kim byli Bracia Grimm. Wiemy, że pochodzili z Niemiec oraz jakie baśnie są ich autorstwa. Wysłuchaliśmy piosenki w języku niemieckim "Schnappi, das kleine Krokodil. Następnie wysłuchaliśmy bajki o "Czerwonym Kapturku". Opisywaliśmy po kolei ilustracje do opowiadania oraz ułożyliśmy historyjkę obrazkową aż z czterech elementów.
Gdzie leżą Niemcy
W poniedziałek 11 stycznia poznawaliśmy nowy kraj – Niemcy. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda flaga Niemiec, gdzie leżą na mapie oraz co to znaczy, że Niemcy są naszym sąsiadem. Następnie przywitaliśmy się ze sobą po niemiecku mówiąc: Guten Morgen oraz Hallo. Usłyszeliśmy, jak brzmi język niemiecki słuchając piosenki o małym krokodylku Schnappim. Sprawdziliśmy, co jedzą Niemcy na przykładzie Franfurterek i Bratwurst, czyli białej kiełbasy. Na koniec sami narysowaliśmy flagę Niemiec.
Na mapie odnaleźliśmy Niemcy, a w zespołach układaliśmy flagę. Słuchaliśmy i oglądaliśmy baśnie Braci Grimm. Dzięki znajomości bajek poradziliśmy sobie z ułożeniem ilustracji do bajek. Obejrzeliśmy film "Byli sobie wynalazcy - Gutenberg", który wynalazł druk.
Magiczne słowa
W czwartek 7 stycznia rozmawialiśmy na temat magicznych słów oraz o sytuacjach, w jakich należy ich używać. Dowiedzieliśmy się, jak w języku migowym należy pokazać słowo "proszę, dziękuję i przepraszam" oraz wykonaliśmy czarodziejskie różdżki. Uczyliśmy się również zaklęcia:
"Jeśli umieć chcesz czarować,
musisz znać magiczne słowa.
Proszę, przepraszam i dziękuję,
teraz każdy z nas czaruje!"
List do Świętego Mikołaja
W czwartek 17 grudnia obejrzeliśmy prezentację wykonaną specjalnie dla nas przez Panią Hanię. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek o Finlandii oraz Laponii, krainie Świętego Mikołaja. Zobaczyliśmy, jak wygląda jego wioska oraz poczta mikołajowa.
Christmas is coming
W środę 16 grudnia podczas zajęć języka angielskiego utrwalaliśmy słownictwo związane ze świętami. Rozwiązaliśmy świąteczny test w aplikacji WordWall oraz wykonaliśmy zadania na monitorze.
Bajka o misiu
W poniedziałek 30 listopada słuchaliśmy bajki o misiu, który nie mógł zasnąć. Układaliśmy również ilustracje w odpowiedniej kolejności. Dodatkowo bawiliśmy się w niedźwiadki, które jedzą miodek oraz w starego niedźwiedzia. Przed zajęciami ćwiczyliśmy też czworakowanie oraz czołganie.
Zabawa z MozaBookiem
W czwartek 19 listopada poznaliśmy MozaBooka, oprogramowanie do nauki i zabawy. Obejrzeliśmy prezentację o pracujących psach. Dowiedzieliśmy się, jak pomaga człowiekowi pies pasterski, myśliwski, przewodnik oraz policyjny. Zobaczyliśmy model 3d pieska oraz innych zwierząt domowych. Na koniec pograliśmy w multimedialne memory oraz odtwarzaliśmy rytmy z pamięci na wielkich cymbałkach.
Mrówka Gapcio
W poniedziałek 16 listopada zaczęliśmy tydzień od wysłuchania bajki o "Mrówce Gapciu". Historia ta dotyczy przyjaźni pomiędzy trzema owadami. Początkowo pracowaliśmy w dwóch zespołach i ułożyliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności. Sprawdziliśmy też, czy dobrze wykonaliśmy zadanie. Następnie przenieśliśmy się w świat mrówek i zamieszkaliśmy w mrowisku. Tam w trzech grupach pokonywaliśmy labirynty ukryte w ziemi. Odwiedzaliśmy swoje mieszkania i sprawdzaliśmy, co się w nich kryje.
Bohaterowie II wojny światowej
W poniedziałek 9 listopada obejrzeliśmy prezentację pt. "Bohater", przygotowaną przez Panią Hanię. Rozpoznaliśmy pomniki znajdujące się w naszej okolicy. Wysłuchaliśmy opowieści o bohaterstwie Jerzego Horczaka oraz odwadze małych warszawiaków.
Dziecko w świecie wartości - "Złość"
W poniedziałek 2 listopada wysłuchaliśmy wierszyka pt. "Złośnik". Rozmawialiśmy na temat magicznego słowa "przepraszam" oraz o złości. Kiedy jesteśmy źli i dlaczego. Oglądaliśmy swoje buzie w lusterkach. Ocenialiśmy, które miny podobają nam się bardziej. Uśmiechnięte, czy te złe, obrażone? Słuchaliśmy też o różnych sytuacjach. Za pomocą wskazówki zaznaczaliśmy na zegarze emocji, o jakich uczuciach jest mowa.
Mały bohater w Polsce
Tematem przewodnim naszych zajęć była Polska. Mieliśmy okazję obejrzeć ciekawą prezentację multimedialną, a nawet udać się do "Escape roomu", z którego udało nam się wyjść, poprawnie rozwiązując wszystkie zagadki. Ćwiczyliśmy też umiejętność współpracowania w parach, dzięki czemu powstały prace plastyczne przedstawiające "Najpiękniejsze miejsca w Polsce".
Mały bohater w Europie
Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o Unii Europejskiej. Poznaliśmy jej symbole - takie, jak hymn i flaga oraz charakterystyczne dla poszczególnych państw obiekty architektury, kultury, literatury itp. Układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej. Mieliśmy też okazję udać się na "matematyczną wyspę", gdzie uczyliśmy się liczyć sylaby i porównywać długość wyrazów, odtwarzać rytm według zaprezentowanego wzoru graficznego oraz układać schemat graficzny do usłyszanego rytmu.
Dziecko w świecie wartości - "Hania i Smok"
W poniedziałek 19 października zaczęliśmy tydzień od wysłuchania bajki "O Hani, smoku i czarodziejskich okruszkach". Historia ta opowiada o Hani, która postanawia pomóc smutnemu smokowi w odzyskaniu jego czarodziejskiego złotego pierścienia, zabranego przez złego i zimnego północnego wiatru. Dziewczynka odzyskuje skradziony przedmiot i tym samym zyskuje nowego przyjaciela. Wspólnie układaliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności, a także bawiliśmy się w smoka. Smok był smutny i trzeba było go pocieszać.
Mały bohater w Europie - "Poznajemy emocje"
W piątek 9 października rozwiązywaliśmy zadania na monitorze. Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy prezentowane emocje w grach multimedialnych, takich, jak memory i ruletka. Naśladowaliśmy minki oraz łączyliśmy obrazki w pary. Próbowaliśmy powiedzieć, co może czuć osoba na ilustracji i dlaczego.
Dziecko w świecie wartości - "Przyjaźń"
W czwartek 8 października wymienialiśmy cechy prawdziwego przyjaciela. Następnie podczas zabawy złączyliśmy się sznurkiem "nicią przyjaźni" i współpracując musieliśmy wykonywać zadania, tak, aby nić przyjaźni się nie rozerwała.
Następnie prowadziliśmy swojego przyjaciela z pary, który miał zamknięte oczy. Byliśmy bardzo uważni, pilnowaliśmy, aby nasz partner się nie potknął. Na koniec uczestniczyliśmy w zabawie "Pomocna dłoń". Podtrzymując przyjaciela pomagaliśmy mu przejść po skakance "kładce nad rzeką" tak, aby nie wpadł do wody. Na koniec doszliśmy do wniosku, że zadanie było trudne, ale udało nam się je wykonać z pomocą przyjaciela.
Superbohater
W tym tygodniu rozmawiamy o tym, kim jest bohater i kim superbohater. Już wiemy, że występują oni zarówno w bajkach w książkach, jak i w filmach, czy tv. Wczoraj nasza koleżanka obchodziła urodziny i w związku z tym wykonaliśmy dla niej prezent superbohaterki. Każdy z grupy wymyślił coś od siebie.
Dziecko w świecie wartości - "Szczęście"
W czwartek 8 października w ramach projektu "Dziecko w świecie wartości" próbowaliśmy znaleźć drogę Achacego do szczęścia. Droga została ułożona na macie do kodowania w formie gry planszowej. Po naszych minach widać było, że bardzo nam się podobało.
W środę 7 października wspólnie pracowaliśmy na monitorze. Losowaliśmy i pokazywaliśmy emocje kręcąc ruletką oraz sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat bajki o Achacym poprzez mały "teścik". Pracowaliśmy na zadaniach przygotowanych przez Panią Patrycję w aplikacji Wordwall. Świetnie się przy tym bawiliśmy i okazało się, że znamy wszystkie odpowiedzi na pytania.
Czterolistna koniczynka
We wtorek 6 października odnajdywaliśmy pochowane w sali koniczynki. Wśród nich była ukryta jedna czterolistna. Na szczęście udało się ją odnaleźć. Nakleiliśmy ją w "słoiku pełnym szczęścia", który powiesiliśmy w sali. Wysłuchaliśmy również opowiadania pt. "Szczęście". Poznaliśmy Majkę, bohaterkę opowiadania, która znalazła czterolistną koniczynę, lecz nie chciała się swoim szczęściem podzielić z nikim innym. Była niekoleżeńska w stosunku do innych dzieci. Ku zdziwieniu dziewczynki, spotkały ją same pechowe zdarzenia. Dopiero po czasie zrozumiała, że szczęściu trochę trzeba pomagać oraz dzielić się z nim z innymi ludźmi. Po wysłuchaniu opowiadania wspólnie wykonaliśmy swoje czterolistne koniczynki.
Wesoły, czy smutny?
W poniedziałek 5 października wzięliśmy udział w zajęciach z programu "Dziecko w świecie wartości", którego autorkami są nauczycielki z naszego przedszkola. Obejrzeliśmy smutną i wesołą buzię. Powiedzieliśmy, w jakich sytuacjach się uśmiechamy, kiedy jesteśmy zadowoleni oraz kiedy odczuwamy smutek, a kiedy jest nam przykro i nasze buzie są smutne. Z pomocą papierowych masek/ ust z uśmiechem lub smutną buzią pokazywaliśmy, jakbyśmy się czuli w sytuacjach przykładowych, podanych przez nauczycielkę. Poznaliśmy również czterolistną koniczynę, która jest symbolem szczęścia.
Dziecko w świecie wartości - "Uśmiech"
W poniedziałek 5 października, w ramach realizacji programu "Dziecko w świecie wartości" wysłuchaliśmy bajki "O chłopcu, który zgubił uśmiech". Dowiedzieliśmy się, że uśmiech jest lekarstwem na wszystko. Wspólnie w grupach układaliśmy ilustracje do bajki we właściwej kolejności.
U jak Ul
Przy okazji poznania głoski "u" jak "ul" obejrzeliśmy film o życiu pszczół, a swoją wiedzę sprawdziliśmy podczas ćwiczeń z wykorzystaniem tablicy. Wykonaliśmy własne pszczoły, które zamieszkały na oknie.
W świecie TIK
W związku z realizacją projektu PO WER "Mały bohater w Europie", którego jednym z założeń jest wykorzystywanie technologii w edukacji, Mróweczki rozpoznawały i wskazywały warzywa i owoce podczas zajęć z monitorem i aplikacją Worldwall.
Ozoboty i owoce
W piątek 16 października przypomnieliśmy sobie zasady korzystania z ozobotów. Układaliśmy trasę z gotowych elementów. W zespołach układaliśmy jabłko i gruszkę, następnie sprawdziliśmy, jak ozobot się porusza. Każdy z nas zamalował narysowany kontur - tu liczyła się dokładność. Im staranniej pokolorowane, tym robocik poruszał się sprawniej.
Język angielski
W środę 30 września Biedronki utrwalały słownictwo związane z kolorami oraz zwierzętami za pomocą aplikacji Wordwall. Ćwiczyły zwroty takie, jak: "What is this?" oraz "This is a...".
Szkolenie TIK
We wtorek 13 października 2020 r. odbyło się szkolenie Rady Pedagogicznej, dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w pracy nauczyciela przedszkola. Szkolenie przygotowała i poprowadziła nauczycielka Małgorzata Bień.
Nauczycielki naszego przedszkola poznały różne programy i aplikacje oraz sposób ich działania i wykorzystania w pracy, m.in. podczas zajęć dydaktycznych z dziećmi, m.in. Canva, Youtube. Poznały sposoby tworzenia dokumentów, tj. kart pracy, prezentacji, pocztówek, plakatów, filmików edukacyjnych oraz gromadzenia ich na dysku Google celem udostępniania do wykorzystania przez innych nauczycieli.
Nauczycielki poznały też sposób szyfrowania dokumentów word.
Kolejnym punktem szkolenie było wykorzystanie ozobotów podczas zajęć dydaktycznych z dziećmi w przedszkolu.