Witamy na stronie Serdecznych Sarenek
Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy przedszkolakami, mamy 3 i 4 lata. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami nauczycielkami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki Pani Patrycja i Pani Agnieszka.
Z Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomości mailowe na poniższe adresy:
Jest też z nami Pani Agnieszka, która pomaga nam we wszystkim, jeśli trzeba oraz druga Pani Agnieszka, która również nam pomaga oraz dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.
Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.
Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.
W chatce Świętego Mikołaja
W środę 18 grudnia odwiedziliśmy Mikołaja. Po wyjściu z autokaru przywitały nas dwa elfy, które poprosiły o pomoc w poszukiwaniach worka Mikołaja. Idąc według wskazówek trafiliśmy do kuchni Pani Mikołajowej, gdzie poznaliśmy tajniki powstawania pierników. Szukając worka odwiedziliśmy stajnię z reniferami, a na koniec trafiliśmy do chatki Mikołaja. Święty Mikołaj opowiedział nam o swojej pracy, poczęstował cukierkami, niektóre dzieci wrzuciły listy do Mikołaja. Każdy z nas wykonał bombkę na choinkę, niektórzy namalowali bałwanka, inni zrobili Mikołaja.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Neli
za płytę do zabaw.
Jaki to kolor?
We wtorek 10 grudnia bawiliśmy się w przyporządkowywanie klocków do odpowiedniego koloru na chuście animacyjnej. Przy okazji tej zabawy uczymy się nazywać kolory.
Klub Mleczaka
W ramach realizacji projektu Klub Mleczaka we wtorek 10 grudnia odbyły się drugie zajęcia. Przywitaliśmy się z Mleczakiem i wysłuchaliśmy opowiadania o przygodzie krokodyla, którego rozbolał ząb. Dowiedzieliśmy się o konieczności wizyt kontrolnych u dentysty raz na pół roku. Opowiedzieliśmy o wyposażeniu gabinetu dentystycznego, ułożyliśmy w kolejności ilustracje przedstawiające etapy mycia zębów. Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej, polegającej na uważnym słuchaniu i ustawieniu się w odpowiednim miejscu.
Nasze bombki
Kids in Red – zakręcony czerwony piątek
W piątek 6 grudnia obchodziliśmy Mikołajki. W tym dniu w przedszkolu dominował kolor czerwony, wszędzie podskakiwały czapki Mikołaja. Po śniadaniu udaliśmy się do sali Sówek, gdzie przywitał nas świąteczny nastrój: zawieszone były łańcuchy, światełka. Wisiał też portret Mikołaja. Naszym zadaniem było odszukanie czerwonych kartek i przyklejenie ich na czapkę. Drugim zadaniem było przeciągnięcie sań z Mikołajem przez renifera. Każdy z nas miał możliwość bycia Mikołajem i reniferem. Ostatnim zadaniem było przeniesienie prezentów przez skrzaty. Trudność polegała na tym, że każdy skrzat – czyli każdy z nas, miał przyczepiony dzwoneczek i musieliśmy być przy tym bardzo ostrożni. Na koniec tańczyliśmy do muzyki świątecznej.
Pasowanie na Przedszkolaka
W środę 4 grudnia odbył się nasz pierwszy występ artystyczny przed publicznością – naszymi Rodzicami. Udało nam się zaśpiewać piosenki, wyrecytować wiersze oraz zatańczyć walczyka. W tańcu towarzyszyli nam również nasi rodzice.
Po części artystycznej przyszła pora na część oficjalną, czyli pasowanie. Pani Dyrektor odczytała dla nas i naszych rodziców przysięgę, którą złożyliśmy. Po uroczystości udaliśmy się do sali, w której wspólnie z rodzicami się pobawiliśmy, zjedliśmy obiad oraz poczęstunek, który dla nas przygotowali.
Rodzice - Dziękujemy, że byliście z nami!
Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
W piątek 29 listopada odbyły się zajęcia z naszą panią psycholog, Panią Anią, która przybliżyła nam trudności, z jakimi zmagają się osoby niepełnosprawne. Oglądaliśmy zdjęcia, na których były osoby niewidzące, głuchonieme, poruszające się na wózkach inwalidzkich. Siedzieliśmy na krzesełkach i wspólnie bawiliśmy się balonem. Naszym zadaniem było nie wstawać z krzesełek w momencie odbijania balona. Próbowaliśmy też skakać na jednej nodze oraz przesuwać się na podłodze bez użycia nóg.
Tor przeszkód
W czwartek 28 listopada na zajęciach pokonywaliśmy tor przeszkód. Ćwiczyliśmy skakanie obunożne przez hula-hop, chodzenie po poduszkach i utrzymywanie równowagi, a także rzut woreczkiem do kosza. Dodatkowo w parach rzucaliśmy do siebie woreczkami, a na koniec zajęć ćwiczyliśmy nasze stopy, poruszając nimi w skarpetkach po woreczkach.
Klub Mleczaka
We wtorek 26 listopada rozpoczęliśmy realizację programu Klub Mleczaka. Wysłuchaliśmy opowiadania o Mleczaku i jego przyjaciołach – lisicy i krokodylu. Zobaczyliśmy z bliska jak wygląda lusterko dentystyczne oraz przyrządy służące do czyszczenia zębów. Sami też sprawdzaliśmy jak się czyści nicią dentystyczną zęby, próbując swoich sił na klockach. Dowiedzieliśmy się również, że należy wymieniać szczoteczki do mycia zębów raz na trzy miesiące. Na koniec zajęć pokolorowaliśmy, a także narysowaliśmy naszą wymarzoną szczoteczkę do zębów.
Dynia
W piątek 15 listopada na zajęciach rozmawialiśmy o dyni. Szukaliśmy takich samych par dyń i używaliśmy określeń: duży, mały. Dodatkowo wykonaliśmy pracę plastyczną. Malowaliśmy dynie patyczkami do uszu.
Nazywamy warzywa
W czwartek 14 listopada na zajęciach zajmowaliśmy się warzywami. Początkowo obejrzeliśmy filmik „Jesień w sadzie i ogrodzie”, który pokazał nam, gdzie rosną owoce i warzywa, jak należy o nie dbać i co można z nich robić. Następnie łączyliśmy w pary połówki warzyw i je nazywaliśmy, wskazywaliśmy odpowiedni obrazek do nazwy warzywa, a także kręciliśmy kołem i nazywaliśmy warzywo, które zostało wylosowane.
Jabłko
We wtorek 5 listopada na zajęciach wykonaliśmy pracę plastyczną „Jabłko”. Całe jabłko ozdobiliśmy stemplami z połówek jabłek w trzech kolorach – żółtym, zielonym i brązowym.
Owoce
W czwartek 31 października na zajęciach mówiliśmy o owocach. Zaczęliśmy od znalezienia i połączenia w pary połówek owoców, a następnie wszystkie nazywaliśmy. Pani pokazała nam, jak wygląda w środku jabłko i banan. Zanim jednak to zrobiła, musiała wszystkie owoce dokładnie umyć w wodzie. Zobaczyliśmy połówkę banana oraz jabłka, a potem mogliśmy je skosztować.
Grzybek
W piątek 25 października na zajęciach poznaliśmy kolejną technikę malowania farbami. Do tej pory próbowaliśmy już malować gąbką i pędzlem. Tym razem tworzyliśmy przy użyciu naszych palców.
Jesienny wiatr
W czwartek 24 października na zajęciach bawiliśmy się chustą animacyjną. Wrzuciliśmy na nią nasze zebrane liście i wspólnie tworzyliśmy jesienny wiatr. Musieliśmy uważnie słuchać pani, żeby móc tworzyć silny albo słaby wiatr. Wiatr sprawiał, że liście odfruwały z chusty. Tak samo, jak robi w przypadku drzew, z których zabiera liście.
W co się ubrać?
We wtorek 22 października na zajęciach rozmawialiśmy o jesiennym ubiorze. Nazywaliśmy części garderoby, które musimy zakładać np. gdy jest zimno lub gdy pada deszcz. Opowiedzieliśmy sobie historię o dzieciach w parku, wydając dźwięki, dzięki czemu ćwiczyliśmy nasz aparat mowy. Następnie ilustrowaliśmy tę historię za pomocą ruchu.
Zabawa liśćmi
W piątek 18 października na zajęciach rozmawialiśmy o liściach, które zebraliśmy w Królikarni. Szukaliśmy par podobnych do siebie liści, pod względem kształtu. Zrobiliśmy liścia z liści, a także buźki z liści.
Jesienne liście
W czwartek 17 października na zajęciach opisywaliśmy to, co widzimy na plakacie – nazywaliśmy czynności, które wykonywały osoby na obrazku. Następnie porównywaliśmy wielkość liści – używaliśmy określeń największy, średni i najmniejszy.
Wybraliśmy się również na spacer do Królikarni. Oglądaliśmy rzeźby, a także zbieraliśmy liście i inne skarby jesieni. Dzięki temu mogliśmy poszerzyć nasz kącik przyrodniczy.
Jesienne zabawy przy monitorze
Na zajęciach mieliśmy okazję ponownie spróbować swoich sił w malowaniu palcem po ekranie monitora. Towarzyszyło nam przy tym mnóstwo pozytywnych emocji. Dodatkowo bawiliśmy się z Mary z kamery z Akademii Lamy i Krokieta, z którą wspólnie utrwalaliśmy informacje o jesieni.
Lisek
Na zajęciach w ramach rozwijania naszych zdolności manualnych, tym razem tworzyliśmy liski z liści. Musieliśmy pomalować je białą farbą, a następnie dokleić oczy oraz nos.
Gra na kasztanach
Na zajęciach rytmiki śpiewaliśmy piosenkę o kasztanach i graliśmy na nich, wystukując odpowiednio rytm.
Arbuz
W piątek 4 października uczestniczyliśmy w zajęciach starszaków i wspólnie z nimi wykonywaliśmy prace plastyczną – arbuza. Starszaki wykonały prace przy użyciu bibuły, my natomiast ćwiczyliśmy kolorowanie.
Jesienna pogoda
W czwartek 3 października kontynuowaliśmy temat jesieni. Tym razem na podstawie obrazka opisywaliśmy strój pani jesieni, wskazując dary na jej spódnicy. Następnie skupiliśmy się na jesiennej pogodzie. Odkrywaliśmy obrazki i nazywaliśmy zjawiska pogodowe. Zobaczyliśmy, że wśród obrazków brakuje słońca. Więc postanowiliśmy sami je narysować i pokolorować. Na koniec wywiesiliśmy nasz plakat z jesienną pogodą na ścianie.
Jesień
We wtorek 1 października na zajęciach zajęliśmy się tematyką jesieni. Zobaczyliśmy, ile jest pór roku. Wspólnie omówiliśmy dary jesieni, jakie widzimy na plakacie. Odwiedziła nas wiewiórka, która zbierała żołędzie, więc ją nakarmiliśmy. A potem sami zamieniliśmy się w wiewiórki i szukaliśmy swoich domów, a następnie robiliśmy zapasy zbierając żołędzie.
Malujemy farbami
W czwartek 26 września na zajęciach malowaliśmy farbami. Do tego wykorzystaliśmy gąbki. Malowaliśmy dużą parasolkę oraz tworzyliśmy własne dzieła.
Zabawy na monitorze
We wtorek 24 września na zajęciach mieliśmy możliwość zabawy na monitorze. Sprawdzaliśmy więc różne pisaki i rysowaliśmy to, na co mieliśmy ochotę.
Przed obiadem
Przed obiadem często pani czyta nam książki. Jednak gdy pomaga nam w łazience, czasem potrzebne jest zastępstwo. Chętni przejmują jej obowiązki i czytają pozostałym.
Na placu zabaw
Nasze zasady
Oczy, usta, ucho, ręce, nogi – czyli ustalamy nasze zasady
We wtorek 17 września wspólnie bawiliśmy się do muzyki, a następnie zasiedliśmy w kółku, by omówić zasady, jakie będą panowały w naszej grupie. Nasze oczy muszą uważnie patrzeć, uszy słuchać, a nogi uważać, żeby na nikogo nie wpaść lub nie nadepnąć. Rączki mają pomagać, a nie zabierać zabawki, a usta mówić, śpiewać, jeść, a nie rozmawiać w tym czasie. Odbiliśmy nasze dłonie w farbie na kartkach jako znak, że zgadzamy się przestrzegać tych zasad.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Neli
za książeczki.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Mikołaja Kl. i Neli
za ryzy papieru.
Wyprawka 3-4-latka
- podpisana kołderka/śpiworek o wymiarach (po złożeniu na pół) 140/65,
- podpisana piżamka,
- podpisany worek z kompletem ubrań na zmianę, w tym minimum 2 pary majteczek,
- kapcie,
- podpisany kubeczek na wodę do picia (który można wyparzać),
- podpisana teczka tekturowa A4 na prace plastyczne.
Ponadto raz w miesiącu należy przynieść:
- 2 duże pudełka chusteczek higienicznych (tzw. "wyciąganych"),
- 2 opakowania nawilżanego papieru toaletowego biodegradowalnego,
- 2 opakowania ręczników papierowych zz.