Zamierzenia dyd.-wych.

Witamy na stronie Serdecznych Sarenek

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy przedszkolakami, mamy 3 i 4 lata. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami nauczycielkami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki Pani Patrycja i Pani Agnieszka.

Z Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomości mailowe na poniższe adresy:

Jest też z nami Pani Agnieszka, która pomaga nam we wszystkim, jeśli trzeba oraz druga Pani Agnieszka, która również nam pomaga oraz dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Dynia

Na podłodze leży 9 prac plastycznych przedstawiających dynie, które są pomalowane farbami - pomarańczową i zieloną.

W piątek 15 listopada na zajęciach rozmawialiśmy o dyni. Szukaliśmy takich samych par dyń i używaliśmy określeń: duży, mały. Dodatkowo wykonaliśmy pracę plastyczną. Malowaliśmy dynie patyczkami do uszu.

Dzieci siedzą w kółku. Przed nimi leżą obrazki dyń. Dziewczynka w czarnej bluzce sięga po jeden z obrazków. Reszta dzieci się temu przygląda.
Dzieci siedzą przy stoliku i malują patyczkami do uszu dynie. Patyczki maczają w palecie z farbami - pomarańczową i zieloną.
Dzieci siedzą przy stoliku i malują patyczkami do uszu dynie. Patyczki maczają w palecie z farbami - pomarańczową i zieloną.

Nazywamy warzywa

W czwartek 14 listopada na zajęciach zajmowaliśmy się warzywami. Początkowo obejrzeliśmy filmik „Jesień w sadzie i ogrodzie”, który pokazał nam, gdzie rosną owoce i warzywa, jak należy o nie dbać i co można z nich robić. Następnie łączyliśmy w pary połówki warzyw i je nazywaliśmy, wskazywaliśmy odpowiedni obrazek do nazwy warzywa, a także kręciliśmy kołem i nazywaliśmy warzywo, które zostało wylosowane.

Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem i oglądają film, na którym widać desery z owoców.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem i oglądają film, na którym widać rzodkiewki.
Chłopiec stoi przy monitorze i wskazuje palcem na połówkę buraka, próbując ją dopasować w odpowiednie miejsce.
Dziewczynka stoi przy monitorze i wskazuje palcem na ogórki. Na slajdzie wyświetlany jest napis pomidor oraz obrazki innych warzyw.
Chłopiec stoi przy monitorze i wskazuje palcem na obrazek kalafiora. Na slajdzie wyświetlany jest napis kalafior oraz obrazki innych warzyw.
Chłopiec stoi przy monitorze i wskazuje palcem na koło, które losuje obrazek warzywa.

Jabłko

Na talerzu leży sześć połówek jabłka. Dwie zielone, dwie żółte i dwie brązowe. Połówki jabłka są pomalowane farbami.

We wtorek 5 listopada na zajęciach wykonaliśmy pracę plastyczną „Jabłko”. Całe jabłko ozdobiliśmy stemplami z połówek jabłek w trzech kolorach – żółtym, zielonym i brązowym.

Chłopiec odciska połówkę jabłka na kartce, na której narysowane jest całe jabłko.
Dziewczynka maluje pędzlem zamoczonym w brązowej farbie połówkę jabłka.
Chłopiec odciska połówkę jabłka pomalowanego na brązowo na kartce, na której narysowane jest całe jabłko.
Dziewczynka koloruje kredką narysowany na kartce liść jabłka.
Chłopiec odciska połówkę jabłka na kartce, na której narysowane jest całe jabłko.
Chłopiec odciska połówkę jabłka na kartce, na której narysowane jest całe jabłko.

Na podłodze leży 9 prac plastycznych dzieci, przedstawiających jabłka, na których odciśnięte są połówki jabłek w trzech różnych kolorach farb: żółtym, zielonym i brązowym.

Owoce

W czwartek 31 października na zajęciach mówiliśmy o owocach. Zaczęliśmy od znalezienia i połączenia w pary połówek owoców, a następnie wszystkie nazywaliśmy. Pani pokazała nam, jak wygląda w środku jabłko i banan. Zanim jednak to zrobiła, musiała wszystkie owoce dokładnie umyć w wodzie. Zobaczyliśmy połówkę banana oraz jabłka, a potem mogliśmy je skosztować.

Dzieci siedzą w kole na podłodze wraz z panią. Jeden chłopiec sięga po kartonik do środka koła.
Dzieci siedzą w kole na podłodze. Dziewczynka w niebieskiej sukience łączy obrazek cytryny w całość. Przed pozostałymi dziećmi również leżą obrazki owoców.
Dzieci siedzą w kole na podłodze wraz z panią. Pani łączy dwie połówki obrazka w całość.
Dzieci siedzą w kole na podłodze wraz z panią. Pani nalewa wody z dzbanka do miski. Przed miską na ręcznikach papierowych leżą dwa jabłka i dwa banany.
Dzieci siedzą w kole na podłodze wraz z panią. Pani zanurza w misce z wodą jedno jabłko i je myje, w ręku trzyma ręczniki papierowe. Przed miską leżą dwa banany i jabłko na ręczniku papierowym.
Dzieci siedzą w kole na podłodze wraz z panią. Pani wyciera jabłko w ręcznik papierowy. Przed miską leżą dwa banany i jabłko na ręczniku papierowym.
Dzieci i pani siedzą na podłodze w kółku. Pani pokazuje dzieciom połowę jabłka.
Dzieci i pani siedzą na podłodze w kółku. Pani pokazuje dzieciom połowę banana.
Chłopiec i dziewczynka siedzą przy stoliku i jedzą jabłko i banana.

Grzybek

Na podłodze leży 8 prac plastycznych przedstawiających pomalowane farbami grzybki.

W piątek 25 października na zajęciach poznaliśmy kolejną technikę malowania farbami. Do tej pory próbowaliśmy już malować gąbką i pędzlem. Tym razem tworzyliśmy przy użyciu naszych palców.

Pani pokazuje dzieciom gąbkę, pędzelek oraz palec. Przed nią na podłodze leży obrazek grzybka, chusteczki mokre oraz paleta z trzema farbami.
Czworo dzieci siedzi przy stole i maluje palcami umoczonymi w farbie grzybki.
Czworo dzieci siedzi przy stole i maluje palcami umoczonymi w farbie grzybki.

Jesienny wiatr

W czwartek 24 października na zajęciach bawiliśmy się chustą animacyjną. Wrzuciliśmy na nią nasze zebrane liście i wspólnie tworzyliśmy jesienny wiatr. Musieliśmy uważnie słuchać pani, żeby móc tworzyć silny albo słaby wiatr. Wiatr sprawiał, że liście odfruwały z chusty. Tak samo, jak robi w przypadku drzew, z których zabiera liście.

Pani wraz z dziećmi siedzi wokół chusty animacyjnej.
Pani wraz z dziećmi siedzi wokół chusty animacyjnej. Pani wrzuca na chustę liście .
Pani wraz z dziećmi siedzi wokół chusty animacyjnej. Na chuście leżą liście.

W co się ubrać?

We wtorek 22 października na zajęciach rozmawialiśmy o jesiennym ubiorze. Nazywaliśmy części garderoby, które musimy zakładać np. gdy jest zimno lub gdy pada deszcz. Opowiedzieliśmy sobie historię o dzieciach w parku, wydając dźwięki, dzięki czemu ćwiczyliśmy nasz aparat mowy. Następnie ilustrowaliśmy tę historię za pomocą ruchu.

Pani wraz z dziećmi siedzi na podłodze. Przed nią leżą obrazki. Pani trzyma się za ręce pokazując, że jej zimno.
Grupa dzieci i pani siedzą na podłodze. Pani oraz kilkoro dzieci zgłasza się. Przed dziećmi i panią leżą obrazki.
Pani oraz dzieci siedzą w kółku na podłodze. Pani wskazuje na jeden z sześciu obrazków.
Pani i dzieci stoją w sali. Dzieci próbują pokazywać to co pani.

Zabawa liśćmi

Na podłodze leży praca plastyczna - wielki liść wykonany z liści.

W piątek 18 października na zajęciach rozmawialiśmy o liściach, które zebraliśmy w Królikarni. Szukaliśmy par podobnych do siebie liści, pod względem kształtu. Zrobiliśmy liścia z liści, a także buźki z liści.

Dzieci stoją wokół stołu z liśćmi.
Dzieci siedzą na podłodze w kółku. Dziewczynka sięga po jednego liścia.
Dzieci siedzą przy białym papierze na podłodze i przykleją liście.
Dziewczynka siedzi przy stoliku, na którym leżą liście i klej.
Chłopiec siedzi przy stoliku, na którym leżą liście i klej.
Chłopiec siedzi przy stoliku, na którym leżą liście i klej.

Na stoliku leży 6 dużych liści. Są to wykonane buźki z liści.

Jesienne liście

Na niebieskim tle widać liścia. NA liściu przedstawiona jest buźka.

W czwartek 17 października na zajęciach opisywaliśmy to, co widzimy na plakacie – nazywaliśmy czynności, które wykonywały osoby na obrazku. Następnie porównywaliśmy wielkość liści – używaliśmy określeń największy, średni i najmniejszy.

Czworo dzieci z panią siedzi na podłodze i wskazują palcami na plakat.
Czworo dzieci wraz z panią siedzą na podłodze. Na środku leżą liście ułożone obok siebie.
Czworo dzieci wraz z panią siedzą na podłodze. Na środku leżą liście ułożone obok siebie. Dziewczynka w kucyku wskazuje palcem małego liścia.

Wybraliśmy się również na spacer do Królikarni. Oglądaliśmy rzeźby, a także zbieraliśmy liście i inne skarby jesieni. Dzięki temu mogliśmy poszerzyć nasz kącik przyrodniczy.

Na parapecie stoi koszyk i miska z darami jesieni.

Czworo dzieci stoi przed rzeźbą.
Czworo dzieci stoi przed rzeźbą.
Czworo dzieci stoi przed rzeźbą.
Troje dzieci zbiera liści z trawy.
Troje dzieci zbiera korę pod drzewem.
Dziewczynka trzyma w dłoniach liścia.

Jesienne zabawy przy monitorze

Na zajęciach mieliśmy okazję ponownie spróbować swoich sił w malowaniu palcem po ekranie monitora. Towarzyszyło nam przy tym mnóstwo pozytywnych emocji. Dodatkowo bawiliśmy się z Mary z kamery z Akademii Lamy i Krokieta, z którą wspólnie utrwalaliśmy informacje o jesieni.

Czwórka chłopców rysuje palcem po monitorze. Rysują w kolorze czerwonym.
Czwórka chłopców rysuje palcem po monitorze. Rysują w kolorze niebieskim.
Czwórka chłopców stoi przed monitorem i ogląda film o jesieni.

Lisek

Na stole leży 7 prac plastycznych przedstawiająych liska z liści.

Na zajęciach w ramach rozwijania naszych zdolności manualnych, tym razem tworzyliśmy liski z liści. Musieliśmy pomalować je białą farbą, a następnie dokleić oczy oraz nos.

Dziewczynka siedzi przy stole i maluje pędzlem liścia. Przed nią leży paleta z farbą.
Chłopiec siedzi przy stole i maluje pędzlem liścia. Przed nią leży paleta z farbą.
Dziewczynka siedzi przy stole i maluje pędzlem liścia.
Chłopiec siedzi przy stole i maluje pędzlem liścia.

Gra na kasztanach

Na zajęciach rytmiki śpiewaliśmy piosenkę o kasztanach i graliśmy na nich, wystukując odpowiednio rytm.

Dzieci siedzą na podłodze razem z panią. Wszyscy trzymają w dłoniach kasztany. Pani pokazuje dzieciom jak nimi grać.
Dzieci siedzą na podłodze razem z panią. Wszyscy trzymają w dłoniach kasztany. Pani pokazuje dzieciom jak nimi grać. Obok dzieci i pani gra na pianinie pani.

Arbuz

Na podłodze leży pięć prac plastycznych przedstawiających pokolorowanego arbuza.

W piątek 4 października uczestniczyliśmy w zajęciach starszaków i wspólnie z nimi wykonywaliśmy prace plastyczną – arbuza. Starszaki wykonały prace przy użyciu bibuły, my natomiast ćwiczyliśmy kolorowanie.

Przy stoliku siedzi piątka dzieci i koloruje prace plastyczną - arbuza.
Przy stoliku siedzi piątka dzieci, która koloruje arbuza.

Jesienna pogoda

Plakat przedstawia rysunek słońca, sześć obrazków ukazujących zjawiska pogodowe oraz napis jesienna pogoda.

W czwartek 3 października kontynuowaliśmy temat jesieni. Tym razem na podstawie obrazka opisywaliśmy strój pani jesieni, wskazując dary na jej spódnicy. Następnie skupiliśmy się na jesiennej pogodzie. Odkrywaliśmy obrazki i nazywaliśmy zjawiska pogodowe. Zobaczyliśmy, że wśród obrazków brakuje słońca. Więc postanowiliśmy sami je narysować i pokolorować. Na koniec wywiesiliśmy nasz plakat z jesienną pogodą na ścianie.

Pani i trójka dzieci siedzi na podłodze. Pani wskazuje plakat z panią jesień.
Pani i trójka dzieci siedzi na podłodze. Jedna z dziewczynek podaje pani obrazek. Reszta obrazków leży przed dziećmi.
Pani obrysowuje kosz z klockami. Dzieci się temu przyglądają.
Dwie dziewczynki i chłopiec kolorują żółtymi kredkami słońce.

Jesień

We wtorek 1 października na zajęciach zajęliśmy się tematyką jesieni. Zobaczyliśmy, ile jest pór roku. Wspólnie omówiliśmy dary jesieni, jakie widzimy na plakacie. Odwiedziła nas wiewiórka, która zbierała żołędzie, więc ją nakarmiliśmy. A potem sami zamieniliśmy się w wiewiórki i szukaliśmy swoich domów, a następnie robiliśmy zapasy zbierając żołędzie.

Dzieci wraz z panią siedzą w kółku. Pani wskazuje palcem na plakat, na którym znajdują się narysowane pory roku. Pani wskazuje na jesień.
Dzieci wraz z panią siedzą w kółku. Obserwują plakat z darami jesieni, który leży na środku kółka.
Dzieci wraz z panią siedzą w kółku. Pani trzyma w dłoniach obrazek z wiewiórką i pokazuje go dzieciom.
Pani i trójka dzieci trzymają żołędzie w dłoni. Przykładają żołędzie do obrazka z wiewiórką udając, że ją karmią.
Dzieci i pani stoją w różnych miejscach w sali w swoich kółkach z szarf.
Dzieci zbierają żołędzie w sali i układają je w swoich szarfach.

Malujemy farbami

Na białym brystolu znajduję się pomalowana farbami parasolka.

W czwartek 26 września na zajęciach malowaliśmy farbami. Do tego wykorzystaliśmy gąbki. Malowaliśmy dużą parasolkę oraz tworzyliśmy własne dzieła.

Dwóch chłopców, dziewczynka i dwie panie maczają gąbki w farbie i malują parasolkę narysowaną na białym brystolu. Na stoliku stoją również dwie palety z farbami.
Dwóch chłopców oraz dziewczynka malują gąbką maczaną w farbie po białych kartkach. Na stoliku znajdują się również dwie palety z farbami.

Zabawy na monitorze

We wtorek 24 września na zajęciach mieliśmy możliwość zabawy na monitorze. Sprawdzaliśmy więc różne pisaki i rysowaliśmy to, na co mieliśmy ochotę.

Trzy dziewczynki i dwoje chłopców rysuje palcem po monitorze. Rysują w kolorze zielonym.
Trzy dziewczynki i dwoje chłopców rysuje palcem po monitorze. Rysują w kolorze żółtym.
Dwie dziewczynki i dwoje chłopców rysuje palcem po monitorze. Rysują w kolorze niebieskim.

Przed obiadem

Przed obiadem często pani czyta nam książki. Jednak gdy pomaga nam w łazience, czasem potrzebne jest zastępstwo. Chętni przejmują jej obowiązki i czytają pozostałym.

Chłopiec opowiada co znajduję się w książce trzem dziewczynkom, które siedzą przed nim.
Chłopiec opowiada co znajduję się w książce trzem dziewczynkom, które siedzą przed nim.
Chłopiec opowiada co znajduję się w książce trzem dziewczynkom, które siedzą przed nim.

Na placu zabaw

Chłopiec w czapce z sonikiem rusza rączką po piasku.
Dziewczynka i chłopiec znajdują się na zabawce na placu zabaw. Za nimi dwie dziewczynki wspinają się po taśmie.
Dwie dziewczynki i chłopiec wspinają się taśmach na placu zabaw.
Chłopiec trzyma w rękach łopatkę z pisakiem. Za nim dziewczynki chłopiec bawią się w piasku.
Dziewczynka w czapce sypie piasek z łopatki do wiaderka.

Nasze zasady

Na różowym brystolu widnieje napisa nasze zasady oraz obrazki: oczu, ucha, ręki, ust i nóg. Dodatkowo wiszą dłonie dzieci i pań z imionami.

Oczy, usta, ucho, ręce, nogi – czyli ustalamy nasze zasady

We wtorek 17 września wspólnie bawiliśmy się do muzyki, a następnie zasiedliśmy w kółku, by omówić zasady, jakie będą panowały w naszej grupie. Nasze oczy muszą uważnie patrzeć, uszy słuchać, a nogi uważać, żeby na nikogo nie wpaść lub nie nadepnąć. Rączki mają pomagać, a nie zabierać zabawki, a usta mówić, śpiewać, jeść, a nie rozmawiać w tym czasie. Odbiliśmy nasze dłonie w farbie na kartkach jako znak, że zgadzamy się przestrzegać tych zasad.

Dzieci i pani chodzą w kółku po sali. Pani gra na tamburynie.
Dzieci wraz z panią trzymają się za ręce i tworzą kółeczko.
Dzieci wraz z panią siedzą w kółeczku. Pani pokazuje dzieciom kartkę z napisem nasze zasady.
Dzieci siedzą w kółeczku. Pani pokazuje im obrazek ust.
Pani w okularach maluje dziewczynce dłoń pędzelkiem. Przed nimi na stole widać odciśniętą na kartce fioletową dłoń.
Pani w okularach maluje niebieską farbą dłoń chłopca. Przed nimi na stole leży kartka z odciśniętą fioletową dłonią.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Neli

za książeczki.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Mikołaja Kl. i Neli

za ryzy papieru.

Wyprawka 3-4-latka

  • podpisana kołderka/śpiworek o wymiarach (po złożeniu na pół) 140/65,
  • podpisana piżamka,
  • podpisany worek z kompletem ubrań na zmianę, w tym minimum 2 pary majteczek,
  • kapcie,
  • podpisany kubeczek na wodę do picia (który można wyparzać),
  • podpisana teczka tekturowa A4 na prace plastyczne.

Ponadto raz w miesiącu należy przynieść:

  • 2 duże pudełka chusteczek higienicznych (tzw. "wyciąganych"),
  • 2 opakowania nawilżanego papieru toaletowego biodegradowalnego,
  • 2 opakowania ręczników papierowych zz.