Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Tygrysków

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 4 i 5-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Małgosia i Pani Monika. Pani Małgosia uczy nas też języka angielskiego.

Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest z nami również Pani Ela, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też  ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Spotkanie z pielęgniarką

Przedszkolaki na start

dzieci ćwiczą na sali gimnastycznej
dzieci ćwiczą na sali gimnastycznej
dzieci ćwiczą na sali gimnastycznej

Dzień Życzliwości

W piątek 10 czerwca, z okazji Dnia Życzliwości wykonaliśmy dla naszego ulubionego kolegi laurkę. Nasze rysunki włożyliśmy do kolorowych kopert, które następnie zakleiliśmy i zaadresowaliśmy do przyjaciela.

W sali zabaw Digiloo

W środę 8 czerwca ruszyliśmy tramwajem do sali zabaw, gdzie mieliśmy okazję chować się przed naszymi paniami wysoko na drabinkach oraz zjeżdżalniach. Bawiliśmy się w kulkach, pokonywaliśmy tory przeszkód oraz jeździliśmy na samochodach.

dwóch chłopców siedzi na murku, jeden stoi po środku
chłopiec siedzi w samochodzie
dzieci budują z kolorowych, plastikowych klocków
chłopiec szykuje się do skoku w kulki
dzieci bawią się kolorowymi klockami
chłopiec stoi przy rowerku

Portret Mamy

Wydrapywanki

dyplom za udział w konkursie "Wiosna w zielonych okularach"

Spotkanie z pielęgniarką

W czwartek 12 kwietnia spotkaliśmy się z panią pielęgniarką, która opowiedziała nam historię swojego zawodu. Wysłuchaliśmy ciekawostek na temat Florence Nightingale, która uważana jest za matkę współczesnego pielęgniarstwa. Pani pielęgniarka pokazała nam również, w jaki sposób pobierana jest krew oraz dlaczego nie należy się tego bać.

dzieci bawią się rękawiczkami
lalka siedzi dziecku na kolanach, pielęgniarka robi zastrzyk
dzieci rysują na rozłożonej na macie chuście
pielęgniarka siedzi na krzesełku, pokazuje dzieciom obrazki
dziewczynka ogląda czarno-białą fotografię
pielęgniarka pokazuje dzieciom strój

Nasi pupile

Na wiejskim podwórku

Owies wielkanocny

Pisanki

prace plastyczne dzieci - pisanki

Owies wielkanocny

W czwartek 7 kwietnia dowiedzieliśmy się, co jest potrzebne, aby rośliny prawidłowo rosły. Wspólnie posialiśmy również owies wielkanocny.

na stole leży ziemia, doniczka, nasiona i łopata
chłopiec wsypuje ziemię z worka do doniczki
dzieci sieją owies do doniczki

Serdecznie dziękujemy

Mamie Krystiana

za chusteczki higieniczne dla dzieci.

Kolorowe zwierzęta

W piątek 1 kwietnia odgadywaliśmy zwierzęta po ich cieniu. Następnie kolorowaliśmy zwierzaki w ramkach palcami umoczonymi w farbach.

dzieci malują zwierzaki farbami
prace dzieci
dzieci malują zwierzaki farbami

Piłki z plasteliny

papierowe koła wyklejone plasteliną

Projekt "Piłka"

W tym tygodniu zobaczyliśmy film na temat powstania piłki nożnej. Dowiedzieliśmy się, jak piłka ta zmieniała się na przestrzeni lat. Porównywaliśmy je ze współczesnymi piłkami.

kadr na monitorze starej piłki

Projekt "Piłka"

Kolejnym etapem naszego projektu było ważenie piłek wagą kuchenną i ustawianie ich w kolejności od najlżejszej do najcięższej.

Dzień Kolorowej Skarpetki

Dzień Świętego Patryka

W czwartek 17 marca poznaliśmy tradycję obchodzenia Dnia Świętego Patryka. Wysłuchaliśmy ciekawostek o skrzacie Leprechaunie i jego garncu złota. Dowiedzieliśmy się, dlaczego trzylistna koniczyna jest symbolem Irlandii. Obejrzeliśmy również film edukacyjny o Dniu Św. Patryka. Na koniec wykonaliśmy własne koniczynki.

dzieci siedzą na około chusty animacyjnej
dzieci oglądają film o dniu świętego patryka na monitorze
dzieci wyklejają koniczynki bibułą

Projekt - piłka

W dalszym ciągu pracujemy metodą projektu. Ostatnio poznaliśmy piłkę do baseballu. Porównywaliśmy ją z innymi piłkami, określaliśmy jej cechy. Następnie za pomocą wagi sprawdzaliśmy, które piłki są lekkie, a które ciężkie. Próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: dlaczego? Co ma wpływ na ciężar piłek? Następnie tworzyliśmy piłki własnego pomysłu. Oblepialiśmy piłeczki ping-pongowe plasteliną.

dzieci siedzą w kole. Pani trzyma w ręku piłkę do baseballu. Przed nia kilka piłek
dzieci w kole podają sobie piłkę do baseballu
pani trzyma wagę, na przeciwko dziecko waży piłki
troje dzieci, chłopiec po środku trzyma w ręku piłkę do baseballu
pani odbija piłkę o stół, rzed nią siedzą dzieci
chłopiec waży piłki na wadze
chłopiec waży piłki na wadze
dziewczynka trzyma w ręku piłeczkę obklejoną plasteliną
piłeczki w folii obklejone plasteliną

"Skacze piłka” - uczymy się piosenki

Skacze piłka po podłodze,
klap, klap, klap.
Gdy do ciebie rzucam piłkę,
To ją złap!
Skacze piłka po podłodze
Stuk, stuk, stuk,
gdy nie złapiesz to ucieknie,
chociaż nie ma nóg!

Projekt - Piłka

W marcu wspólnie z grupą Mróweczek rozpoczęliśmy pracę metodą projektu. Tematem naszych zajęć jest piłka. Coś, co każdy z nas lubi, ma w domu, coś nam bliskiego. Na początku opisywaliśmy wygląd i rodzaje piłek. Podczas burzy mózgów wskazywaliśmy różnice w wyglądzie piłek. Wzbogacaliśmy nasze słownictwo oraz rozwijaliśmy logiczne myślenie. Dotykaliśmy je, ugniataliśmy, dokładnie opisywaliśmy. Próbowaliśmy samodzielnie wyciągać wnioski, wykonywać doświadczenia na temat: co potrafi robić piłka: skakać, turlać się, odbijać, kozłować, leżeć itd. Wspólnie z panią Hanią i Panią Gosią stworzyliśmy mapę myśli, która będzie nam towarzyszyła do końca projektu. Na kolejnych zajęciach porównywaliśmy wielkości piłek, liczyliśmy je. Wskazywaliśmy, kóra piłka jest pierwsza, druga, ostatnia itd. Oczywiście bawiliśmy się piłkami, ćwiczyliśmy rzuty i chwyty, turlanie. Przez cały czas trwania projektu w naszej sali jest zorganizowana przez nas wystawa piłek.

dzieci siedzą w kole z paniami na około piłek i kartonu
dzieci siedzą w kole z paniami na około piłek i kartonu. Pani zapisuje coś na kartonie
dzieci oglądają piłki pokazywane przez panią
dzieci siedzą w kole na podłodze, oglądają piłki
dziewczynka liczy piłki
dzieci siedzą w kole i oglądają piłki
dzieci siedzą w kole i oglądają piłki
dzieci siedzą w kole i oglądają piłki

Klocki z emocjami

dzieci układają klocki na kolorowych obrazkach

W piątek 4 marca bawiliśmy się naszymi nowymi klockami Lego. Pracowaliśmy w parach i układaliśmy ludziki według instrukcji obrazkowej. Ćwiczyliśmy umiejętności współpracy w grupie oraz spostrzegania wzrokowego. Na koniec opisywaliśmy nasze ludziki: jak wyglądają, jakie mają miny, jak według nas się czują.

dzieci bawią się klockami na podłodze
dziecko układa klocki na kolorowym wzorze
dzieci układają klocki na kolorowym wzorze
dziecko układa klocki na kolorowym wzorze
troje dzieci, jedna dziewczynka trzyma ilustracje, chłopiec trzyma ludzika z klocków
dwoje dzieci, jedno trzyma ilustracje inne robota z klocków

Dinozaury

na oknie naklejone papierowe dinozaury

dzieci kolorują dinozaury
na oknie naklejone papierowe dinozaury
na oknie naklejone papierowe dinozaury

Pogadanki Pielęgniarki:
"Bo zdrowie jest najważniejsze"

papierowe talerzyki

We wtorek 22 lutego odwiedziła nas pani pielęgniarka. Wspólnie z Mróweczkami dowiedzieliśmy się, co jest najważniejsze dla naszego zdrowia. Zajęcia rozpoczęliśmy od gimnastyki. Poznaliśmy zdrowe zamienniki dla słodyczy, a mianowicie chipsy z ziemniaków, buraków i pietruszki, które mogliśmy spróbować. Wspólnie omawialiśmy piramidę żywienia, uzupełniając ją o odpowiednie produkty. Następnie wykonaliśmy wesołe buzie z warzyw i owoców na papierowych talerzykach.

pani pielęgniarka prezentuje przed dziećmi gimnatyskę
chłopiec przyczepia cos do tablicy

Nasze akwarium

rybki wykonane z papiery naklejone na szybę

rybki wykonane z papiery naklejone na szybę
dzieci kolorujące rybki mazakami
dziecko kolorouje rybkę mazakami

Pozycja boczna bezpieczna

W środę 16 lutego wspólnie z dziećmi  z grupy Mróweczek przypomnieliśmy sobie i omówiliśmy numery alarmowe. Opisaliśmy, co robi policjant, lekarz i strażak. Następnie obejrzeliśmy film, w którym trzyletnia dziewczynka układa swojego tatę w pozycji bocznej bezpiecznej. Dowiedzieliśmy się, dlaczego powinniśmy umieć wykonać tę pozycję i dlaczego jest taka ważna. Następnie krok po kroku samodzielnie ją ćwiczyliśmy.

dziecko wybiera numer alarmowy na papierowym telefonie
dzieci siedzą przed monitorem
dzieci ćwiczą na matach pozycje boczne bezpieczne
dziewczynka ćwiczy razem z panią pozycję boczną bezpieczną
chłopiec i dziewczynka ćwiczą pozycję boczną bezpieczną
Pani pokazuje pozycję boczną bezpieczną na chłopczyku

Strażnik Miejski

W  środę 9 lutego nasze przedszkole odwiedzili strażnicy miejscy. Dużo rozmawialiśmy o pracy strażnika miejskiego, o bezpieczeństwie w domu i poza nim. A na koniec mogliśmy zobaczyć z bliska radiowóz. Pan strażnik był bardzo miły i pozwolił nam nawet wejść do środka.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Matyldy

za balony.

Nasze serca

praca plastyczna - serduszka obklejone materiałem

Buty

W piątek 14 stycznia uczestniczyliśmy w zajęciach na temat butów. Opisywaliśmy ich wygląd. Porównywaliśmy różnego rodzaju buty. Ustalaliśmy, które obuwie zakłada się podczas konkretnej okoliczności. Poznaliśmy między innymi buty sportowe, buty na siłownię, górskie, zimowe, na obcasie, japonki, kapcie oraz eleganckie buty męskie. Bawiliśmy się w siedmiomilowe buty. Liczyliśmy oczka na kartonie i tyle wykonywaliśmy kroków. Dopasowywaliśmy buty do ich właścicieli. Na koniec każdy z nas ozdobił buty według własnego pomysłu.

dzieci siedzą w półkolu. Na przeciwko nich pani pokazuje różnego rodzaju buty
dzieci ustawione są za butami
rząd butów na podłodze. Przed nimi siedzą dzieci
rząd butów. Przed nimi kartoniki z ilustracjami miejsc
pani pokazuje dziewczynce kolorowy rysunek
pani pokazuje dzieciom kolorowy rysunek
pani stoi i trzyma kartonik. Dzieci w rzędzie na przeciwko niej robią kroki
dzieci stoją w rzędzie za niebieską linią
chłopiec podchodzi do butów i podnosi jedną parę
rząd butów
pani kuca za butami, przed nią dzieci w półkole
dzieci siedzą w kole, po środku pani i koszyk z butami

W oceanie

praca plastyczna: dziewięć rekinów

W środę 5 stycznia wysłuchaliśmy ciekawostek na temat zwierząt morskich. Ćwiczyliśmy analizę i syntezę słuchową, liczyliśmy sylaby, układaliśmy tyle kół, ile słyszeliśmy sylab, wskazywaliśmy pierwszą z nich. Łączyliśmy obrazki w pary, ćwiczyliśmy skoki obunóż. Na koniec wykonaliśmy papierowe rekiny.

dzieci stoją za linią gotowe do skoku
dziewczynka układa koła pod ilustracjami zwierząt morskich
chłopiec wskazuje sylwetę wieloryba na ilustracji
chłopiec łączy w pary sylwety zwierząt morskich
dziewczynki układają sylwetę rekina z papieru
dziewczynki układają sylwetę rekina z papieru

My friend robot - Mój przyjaciel robot

W okresie świątecznym przesłaliśmy nasz występ gwiazdkowy z języka angielskiego naszym kolegom z Przedszkola nr 65 "Tarchominek". Mogliśmy zaprezentować nasze umiejętności innym dzieciom w ramach partnerstwa w programie "My friend robot". Poniżej przedszkolaki z Przedszkola nr 65 oglądają nasze nagranie. Mamy nadzieję, że się podobało.

grupa dzieci siedzi przed monitorem

Mikołaje

zdjęcie papierowych mikołajów na parapecie

My friend robot - Mój przyjaciel robot

W piątek 17 grudnia wysłuchaliśmy opowiadania w języku angielskim pt. "The robot with no bottom", które przeczytała nam Pani Gosia. Opowiadanie bardzo się nam spodobało, ponieważ była to historia o robocie, który zgubił pupę. Tę książeczkę oraz kilka innych, również o robotach i w języku angielskim, otrzymaliśmy od Przedszkola nr 65 "Tarachominek" w ramach partnerstwa w projekcie "My friend robot" Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne. Wspólnie zbudowaliśmy robota z klocków oraz wykonaliśmy własne roboty z papieru. Zdjęcia naszych prac przesłaliśmy naszym kolegom i koleżankom z Przedszkola nr 65.

To jeszcze nie koniec naszej współpracy...

pani siedzi na krześle, na przeciwko niej dzieci, słuchają jak czyta książkę
dzieci oglądają książeczki przy stole
zdjęcie robota z klocków na tle książek
dzieci wyklejają papierowe roboty
dzieci wspólnie układają z klocków robota
zdjęcie prac plastycznych dzieci

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Matyldy

za artykuły papiernicze.

Nasze choinki

Elfy Świętego Mikołaja

drewniana choinka z ozdobami na granatowym tle

Cały tydzień dzielnie pomagaliśmy stworzyć w przedszkolu atmosferę świąteczną. Samodzielnie pomalowaliśmy drewnianą choinkę oraz wykonaliśmy papierowe ozdoby, które przystroiły nie tylko drzewko w naszej sali, ale również przedszkolną choinkę.

dzieci przy stole malują drewnianą choinkę
dzieci przy stole malują drewnianą choinkę
dziecko zakłada bombki
dzieci przy stole wykonują ozdoby choinkowe
ozdoby choinkowe
dzieci przy stole wykonują ozdoby choinkowe

Kończy się jesień, nadchodzi zima

grupa dzieci trzyma gąsieniczkę z papieru

W piątek 3 grudnia powtarzaliśmy cechy charakterystyczne jesieni oraz zimy. Rozmawialiśmy na temat rzeczy, sytuacji, które kojarzą nam się z daną porą roku. Omawialiśmy zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie, co dzieje się z pogodą oraz co można robić jesienią, a co zimą. Graliśmy również w bingo z ubraniami. Ćwiczyliśmy orientację przestrzenną, określaliśmy położenie przedmiotów względem siebie, opisywaliśmy ich wygląd. Na koniec każdy z nas ozdobił buta dla gąsienicy Różyczki. To jej pierwsza zima. Tak, ta gąsienica postanowiła aktywnie spędzić czas zimowy, zobaczyć, jak wygląda świat przykryty śniegiem, więc pomogliśmy jej przygotować się do zimy. Ubraliśmy ją w szalik, czapkę i rękawiczki oraz przyozdobione przez nas buty.

Wycieczka do Żabiej Woli "Natura wzywa"

W czwartek 2 grudnia ponownie pojechaliśmy do Żabiej Woli na przedświąteczną wycieczkę. Pogoda nam dopisała, więc bawiliśmy się w ogrodzie, byliśmy na spacerze w lesie, podczas którego wysłuchaliśmy wiele ciekawostek na temat świąt Bożego Narodzenia. W czasie spaceru towarzyszył nam pies Brooklyn. Wykonaliśmy samodzielnie ozdoby choinkowe z cynamonu oraz brokatu. Byliśmy na przejażdżce kolejką, podczas której widzieliśmy owce. Głaskaliśmy młodą krówkę, króliki oraz oglądaliśmy kury. Na koniec zjedliśmy przepyszną kiełbaskę z ogniska.

pani pomaga dziecku zjeżdżać na tyrolce
chłopiec głaszcze krówkę
dzieci oberwują konie w stodole
dzieci siedzą przy stole i jedzą szarlotkę
pan w lesie pokazuje dzieciom sylwetę świętego mikołaja
dzieci oglądają rysunek stołu wigilijnego na desce
dzieci obserwują króliki w klatce
trzech chłopców trzyma głowę w inscenizacji do zdjęć
czterech chłopców wykonuje przy stole ozdobę świąteczną
chłopiec posypuje ozdobę brokatem
dzieci siedzą na zaprzęgu ciągniętym przez samochód

Kartki dla Domu Pomocy Społecznej Pracowników Oświaty

dzieci siedzą przy stole i wykonują kartki świąteczne
kartki świąteczne ułożone na stole obok siebie

Piosenka na grudzień

Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......

Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......

Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......

Wycinamy

Pilnie ćwiczymy wycinanie nożyczkami. Następnie tworzymy wspólnie kompozycje według własnego pomysłu.

Dzień i noc

na stole leżą prace dzieci w kształcie koła, podzielone kolorami czarnym i niebieskim, na dzień i noc

W piątek 26 listopada rozmawialiśmy na temat dnia i nocy. Co robimy w ciągu dnia, a co w nocy. Jakie posiłki jemy rano, a jakie wieczorem. Wskazywaliśmy i omawialiśmy ich cechy charakterystyczne. Dopasowywaliśmy ilustracje do odpowiedniej pory. Wiemy też, że po dniu następuje noc, a po nocy przychodzi dzień. Na koniec wykonaliśmy niebo nocą oraz w ciągu dnia.

dzieci siedzą na podłodze, przed nimi leży karton podzielony na dwa kolory, czarny i niebieski, dzieci dopasowują elementy do ilustracji
dzieci siedzą na podłodze, przed nimi leży karton podzielony na dwa kolory, czarny i niebieski, dzieci dopasowują elementy do ilustracji
dzieci siedzą przy stole i kolorują dzień i noc
grupa dzieci siedzi przy stole i koloruje okrągłe karty pracy dzień i noc
pięcioro dzieci kuca na około niebieskiego koła
pięcioro dzieci stoi na około żółtego koła i trzyma się za ręce

Mój elementarz finansowy

W środę 24 listopada odwiedziła nas pani, która porozmawiała z nami na temat pieniędzy. Na początku przeczytała nam historię pieska Sebastiana oraz jego przygody z zakupami. Porozmawialiśmy na temat znaczenia pieniędzy oraz tego, co można z nimi zrobić i w jaki sposób je otrzymać. Oglądaliśmy wielkie modele banknotów oraz monet. Dowiedzieliśmy się, jak nazywają się polskie pieniądze oraz czym się różnią od siebie. Nasz gość wyjaśnił nam, co znaczą symbole na banknotach oraz kim są osoby na nich zamieszczone. Układaliśmy banknoty według nominału, wskazywaliśmy różnice oraz ich wartości. Dowiedzieliśmy się, czym jest karta płatnicza oraz na czym polega płacenie nią. Wiemy już do czego służą banki. Na koniec każdy z nas otrzymał dyplom.

pani siedzi przed dziećmi i prezentuje modele banknotów
chłopiec ogląda modele monet
dziewczynka układa nakrętki obok modelu monety
pani siedzi przed dziećmi i prezentuje modele banknotów
pani pokazuje banknoty na tle modelu banknotu
pani siedzi przed dziećmi i prezentuje modele banknotów
pani wręcza dziewczynce dyplom
pani siedzi na podłodze, na przeciwko niej leżą modele monet i banknotów
pani pokazuje dzieciom skarbonkę
na przeciwko pani, która pokazuje dzieciom kartę siedzą dzieci

Co pływa, a co tonie

W środę 24 listopada rozmawialiśmy o wodzie. Zastanawialiśmy się, skąd się bierze, co można z nią zrobić i dlaczego jest taka ważna. Obejrzeliśmy też animację na temat powstawania deszczu. Następnie przeprowadziliśmy eksperymenty. Wiemy, że drewniane przedmioty unoszą się na wodzie, tak samo, jak plastikowe, a metalowe toną. Następnie każdy z nas ozdobił mazakami swój papierowy okręt. Cały dzień obserwowaliśmy, jak nasze statki unoszą się na wodzie. Zauważyliśmy, że pod wpływem wody mazaki zaczynają puszczać farbę. Widzieliśmy, jak woda zaczyna się barwić, a nasze okręty robiły się coraz cięższe i w końcu zatonęły.

dzieci przy stoliku sprawdzają jaki przedmiot tonie, kasztan, szyszka, ołówek
dzieci przy stoliku sprawdzają jaki przedmiot tonie, kasztan, szyszka, ołówek
dzieci przy stoliku sprawdzają jaki przedmiot tonie, kasztan, szyszka, ołówek
na monitorze wyświetla się film o kroplach
dzieci wkładają do wody papierowe okręty
dzieci kolorują okręty
papierowe okręty pływają na wodzie
chłopczyk obserwuje papierowe okręty

Jesienne zadania

W listopadzie często wykonywaliśmy zadania związane z jesienią. Układaliśmy pocięte obrazki w całość, tworzyliśmy zbiory liści ze względu na rodzaj oraz wielkość, układaliśmy je w kolejności rosnącej i malejącej. Rozwiązywaliśmy zagadki związane z darami jesieni.

Ozoboty

W poniedziałek 22 listopada przypomnieliśmy sobie, w jaki sposób działają ozoboty. Układaliśmy dla nich trasę ze specjalnych puzzli oraz próbowaliśmy odszyfrować znaczenie sekwencji kolorów. Następnie rozwiązywaliśmy zadania na monitorze związane z jesienią.

dzieci układają puzzle na podłodze w sali
troje dzieci układają puzzle
ozoboty jadące na trasie z puzzli
ozoboty jadące na trasie z puzzli
ozoboty jadące na trasie z puzzli, w tle dwoje dzieci
ozoboty jadące na trasie z puzzli
dziecko rozwiązuje zadanie na tablicy
dziecko rozwiązuje zadanie na tablicy
dziecko rozwiązuje zadanie na tablicy

Pieczemy pierniczki

W czwartek 18 listopada upiekliśmy pierniczki. Najpierw dowiedzieliśmy się, jakich produktów potrzebujemy oraz skąd je wziąć. Następnie samodzielnie dodawaliśmy składniki, mieszaliśmy i wałkowaliśmy ciasto oraz wycinaliśmy kształty.

pani pokazuje dzieciom jak robić ciasto
chłopiec dodaje składniki
dziewczynka dodaje składniki
chłopiec dodaje składniki
chłopiec miesza mąkę
chłopiec wałkuje ciasto
dziewczynka wałkuje ciasto
pani pomaga dzieciom układać pierniczki na blasze
pierniczki na blasze

Wiatrak matematyczny

W środę 17 listopada bawiliśmy się wiatrakiem matematycznym. Utrwalaliśmy kolory oraz reagowanie na sygnał. Ćwiczyliśmy naszą koordynację ruchową oraz równowagę. Następnie na kratownicy segregowaliśmy ilustracje ze względu na kolor oraz rodzaj przedmiotu. Dopasowywaliśmy ilustracje do odpowiednich kubeczków, chodząc bardzo ostrożnie, aby nie przewrócić żadnego kubeczka.

dzieci bawią się wiatrakiem matematycznym
dzieci bawią się wiatrakiem matematycznym
dzieci bawią się wiatrakiem matematycznym
dzieci bawią się wiatrakiem matematycznym
dzieci bawią się wiatrakiem matematycznym
dzieci bawią się wiatrakiem matematycznym
chłopiec układa ilustracje na kratownicy
dziecko układa ilustracje na kubeczkach
dziecko układa ilustracje na kubeczkach

Czyste ręce to zdrowy przedszkolak

Pani w różowym ubraniu klęczy na macie, w ręku trzyma mały koszyk. Za nią widać plakat, na którym jest dłoń z kolorowymi bakteriami.

We wtorek 16 listopada nasze przedszkole ponownie odwiedziła pani pielęgniarka. Na dzisiejszym spotkaniu dowiedzieliśmy się o zarazkach, które są wokół nas. Rysowaliśmy flamastrami zarazki na odrysowanej dłoni, a następnie próbowaliśmy je zmyć. To było bardzo trudne. By zarazki zniknęły potrzebne jest mydło. Ćwiczyliśmy prawidłowe etapy mycia dłoni. Na koniec oglądaliśmy pod mikroskopem preparaty z różnymi zarazkami.

Przy stole siedzi chłopiec który patrzy przez mikroskop.
Pani pielęgniarka stoi i pokazuje jak należy myć palce, dzieci siedzą na macie i naśladują jej ruchy.
Dzieci siedzą na macie, pani pielęgniarka nakłada mydło na dłonie dzieci.
Dzieci siedzą przy stole, na obrysie dłoni rysują flamastrami zarazki.
zdjęcie dłoni ze stempelkiem
zdjęcie dłoni ze stempelkiem
dzieci myją ręce

Godło Polski

praca plastyczna dzieci: godło polski i kontury Polski

10 listopada ponownie omawialiśmy symbole narodowe. Oglądaliśmy flagę oraz godło Polski. Wiemy, że symbole narodowe trzeba szanować. Każdy z nas bardzo dokładnie wykonał na koniec orła białego na czerwonym tle. Po tym zadaniu byliśmy już gotowi odśpiewać hymn Polski wspólnie z innymi dziećmi podczas akcji "Szkoła do hymnu".

dziecko koloruje godło Polski
dzieci siedzą przy stole i kolorują godło Polski

W zdrowym ciele zdrowy duch

We wtorek 19 października odwiedziła nas Pani Pielęgniarka. Podczas pogadanek dowiedzieliśmy się, co zrobić, żeby zachować zdrowie. Teraz jesień nam nie straszna.

Dziewczynka siedzi na macie, trzyma rękę w worku, w którym są owoce i warzywa i próbuje odgadnąć ich nazwę. Za nią jest pielęgniarka
Chłopiec idzie po sznurku ułożonym na podłodze w kształcie koła, próbuje utrzymać równowagę. Za nim idzie dziewczynka.
Chłopiec idzie do przodu, za nim jest tunel, przez który przechodzą inne dzieci.
Chłopiec czołga się przez tunel.
Chłopiec jest w tunelu, leży na plecach i się śmieje.
Dziecko dopasowuje obrazki do pór roku.
Plakat, na jego środku jest uśmiechnięte słoneczko, wokół którego są obrazki przedstawiajace zdrowe jedzenie i czynności związane z dbaniem o zdrowie.

W co się ubrać?

W piątek 15 października rozmawialiśmy na temat zmian zachodzących w przyrodzie w różnych porach roku. Dopasowywaliśmy ubrania do obrazków jesieni, zimy, wiosny i lata.  Porządkowaliśmy ubrania w "szafach".

Dzieci siedzą na około obrazków z ubraniami
dzieci oglądają ilustracje ubrań
dzieci spacerują pomiędzy stołami
dzieci oglądają ilustracje ubrań na stole
dzieci stoją na około ilustracji
dzieci siedzą przy stole i wypełniają karty pracy

Jesienny las

makieta lasu z papieru

W piątek 15 października z zebranych w naszej sali darów jesieni wykonaliśmy makietę jesiennego lasu.

dzieci wyklejają makietę liścmi
dzieci wyklejają makietę lasu igiełkami
dzieci przy stole wykonują makietę lasu

Wycieczka do Żabiej Woli

We wtorek 12 października uczestniczyliśmy w wycieczce do Żabiej Woli. Podczas całego pobytu towarzyszył nam tam bardzo przyjazny pies Brooklyn oraz kot. Cały dzień spędziliśmy na powietrzu. Jeździliśmy na tyrolce, wspinaliśmy się po drabinkach, bawiliśmy się na placu zabaw oraz graliśmy w piłkę. Pan gospodarz pokazał nam owce, które mieliśmy szansę nakarmić. Jeździliśmy też kolejką po polach i łąkach, gdzie zobaczyliśmy młodą krówkę. Spacerowaliśmy po lesie. Wysłuchaliśmy ciekawostek o zwierzętach szykujących się do zimy. Zbieraliśmy liście, z których zrobiliśmy domek dla jeża. Samodzielnie obraliśmy i kroiliśmy jabłka, z których następnie został zrobiony przepyszny dżem.

grupa dzieci karmi owce przez płot
dzieci jadą kolejką przez pole
dzieci wrzucają przetarte jabłka do miski
dzieci trą jabłka przy stole
dwóch chłopców trze jabłka
dzieci siedzą przy trzech stołach, panie pomagają im przy obieraniu jabłek
pani pomaga wejść dziecku na tyrolkę
dziecko karmi owce
grupa dzieci siedzi na wagoniku na tle łąki
dzieci otaczają drzewo liśćmi
grupa dzieci stoi na drodze w lesie

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Krystiana

za kolorowe papiery, chusteczki i papierowe ręczniki.

Jesienne liście

praca plastyczna liście

dzieci kolorują pastelami liście
dzieci kolorują pastelami liście
dzieci kolorują pastelami liście

Ordery na Dzień Uśmiechu

dziecko wykleja słoneczko z kolorowego papieru
dzieci stoją w sali obok pani
dziecko rysuje uśmiechniętą buzię na słoneczku

Rzeźby z plasteliny

rzeźby z plasteliny
rzeźby z plasteliny
rzeźby z plasteliny

Zabawy z monitorem

W czwartek 30 września wspólnie z Mróweczkami wykonywaliśmy zadania na monitorze. Rozwiązywaliśmy zagadki w aplikacji WordWall. Wskazywaliśmy i nazywaliśmy wybrane owoce.

dziewczynka rozwiązuje zadania na monitorze
dziewczynka gra w memory na monitorze
dziewczynka wskazuje owoce na monitorze

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Matyldy oraz Matyldzie

za pastele dla dzieci.

Dzień Jabłka

praca plastyczna dzieci, jabłoń

We wtorek 28 września przypadł Światowy Dzień Jabłka. Z tej okazji porozmawialiśmy sobie o jabłkach oraz ich zdrowych właściwościach. Wiemy, dlaczego należy jeść jabłka oraz co można z jabłek zrobić. Opisywaliśmy wygląd i smak tego owocu, a na koniec każdy z nas wykonał papierowe jabłuszko, które zawisło na naszej jabłonce.

dzieci naklejają na plakat papierowe jabłuszka
dzieci siedzą na około plakatu i naklejają papierowe jabłuszka
dzieci kolorują sylwety jabłek

Na rytmice z Mróweczkami

dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki

Zabawy matematyczne

W poniedziałek 27 września dowiedzieliśmy się, skąd się biorą rodzynki. Obejrzeliśmy video o tym, jak przebiega proces przemiany winogrona w rodzynki. Następnie tworzyliśmy zbiory rodzynkowe, liczyliśmy kropki, porównywaliśmy zbiory oraz odtwarzaliśmy wzory. Dodawaliśmy i odejmowaliśmy kasztany, liczyliśmy je i układaliśmy z nich różne kształty, według wzoru i z wyobraźni.

dzieci siedzą na przeciwko monitora
dzieci rozwiązują karty pracy
dzieci rozwiązują karty pracy
dzieci układają kasztany na stole
dzieci układają kasztany na stole
dzieci machają do kamery, siedzą przy stole, a na stole jest ułożona uśmiechnięta buzia z kasztanów

Zabawy z kropkami

W czwartek 16 września oglądaliśmy prezentację o zwierzętach w kropki. Nazywaliśmy je i wskazywaliśmy na ilustracjach. Liczyliśmy kropki, utrwalaliśmy kolory i graliśmy w kropkowe memory. Na koniec każdy z nas domalował kropki zwierzętom.

chłopiec stoi na przeciwko monitora
chłopiec rozwiązuje zadania na monitorze
ryba wyświetlona na monitorze
dzieci siedzą na podłodze, po środku leżą ilustracje zwierząt
dzieci kropkują patyczkami rysunki zwierząt

Piosenka na wrzesień

Śpiewające Brzdące "Biedronka i muchomor"

1. Zobaczyła raz biedronka,
Czerwonego muchomorka,
Co kapelusz miał w kropeczki,
Tak jak wszystkie biedroneczki.

Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
Kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)

2. Miał muchomor kropki białe,
Okrąglutkie i wspaniałe,
Więc biedronka je zabrała
I się sama w nie ubrała.

Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
Kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)

3. Kropki stracił pan muchomor
I ze złości tupnął nogą,
Jednak nic to nie zmieniło,
Bo biedronki już nie było.

Ref. Tu kropeczka, tam kropeczka,
Kropka w kropkę jest kropeczka. (4x)

Zajęcia sportowe

We wtorek 14 września po raz drugi uczestniczyliśmy w zajęciach sportowych, podczas których ćwiczyliśmy naszą sprawność fizyczną, reagowanie na sygnał dźwiękowy, równowagę oraz mięśnie.

grupa dzieci kopie piłeczki na sali
dzieci poruszają się za trenerką marszem
dzieci stoją na przeciwko trenerki i wykonują ćwiczenia