Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Tygrysków

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 4 i 5-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielka Pani Hania.

Z Panią Hanią można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Naszej nauczycielce i nam pomaga Pani Mariia, która porozumiewa się z nami w języku polskim i ukraińskim.

Jest z nami również Pani Ela, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też  ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego

W piątek 23 czerwca Tygrysy odwiedziły park Królikarnia. Pod rozłożystym drzewem zjedliśmy bułki i napiliśmy się herbaty. Następnie udaliśmy się do budynku muzeum. Obejrzeliśmy rzeźby wykonane z różnych materiałów, poznaliśmy różnicę pomiędzy rzeźbą, a płaskorzeźbą. Mieliśmy okazję sprawdzić swoją spostrzegawczość poprzez odszukiwanie rzeźb ze zdjęcia w sali. Na zakończenie sami wykonaliśmy rzeźby z gliny.

Na kocu siedzą dzieci w zielonych kamizelkach i jedzą bułki, głowy mają zwrócone do góry.
Na podłodze siedzi pani, w jednej dłoni trzyma obrazek, a w drugiej rzeźbę. Za nią widać półki z ustawionymi rzeźbami, przed nią siedzą dzieci.
Dzieci siedzą na podłodze, przed panią siedzi chłopiec, który wkłada dłoń do woreczka.
Przy stole stoją dwaj chłopcy którzy gniotą w dłoniach glinę.
Przy stole stoi chłopiec, przed nim ułożona jest glina w kształcie owalu. Chłopiec w prawej dłoni trzyma patyczek i rysuje uśmiech na glinie.
Chłopiec trzyma patyczek którym rysuje na rozwałkowanym kawałku gliny.

Warsztaty z Panią Karoliną

W czwartek 15 czerwca po raz kolejny odbyło się spotkanie z panią Karoliną. Tym razem dowiedzieliśmy się ciekawych informacji o bakteriach i wirusach. Chociaż ich nie widać, sprawdziliśmy to przy użyciu lup, to są wszędzie. Dlatego utrwaliliśmy sposób mycia dłoni oraz prawidłowe wycieranie nosa, przestrzeganie dystansu. Sami wykonaliśmy bakterie z plasteliny.

Dzieci siedzą na matach, w dłoniach trzymają lupy.
Dzieci siedzą na podłodze, przed nimi leżą dwie plansze. Na pierwszej przedstawione są okrągłe kształty, zaś na drugiej podłużne.
Dzieci siedzą na podłodze, przed nimi stoi plastikowa umywalka napełniona wodą do której pani wkłada palec.
Chłopiec trzyma w dłoniach żółtą piłkę.
Przy stoliku siedzi czworo dzieci, każde ma przed sobą kartkę i kółko, które wyklejają plasteliną.
Przy stoliku siedzi dwóch chłopców, na blacie stoi pojemnik z plasteliną. Chłopiec po lewej stronie rozwałkowuje plastelinę w dłoniach. Chłopiec po prawej stronie turla plastelinę w palcach.

Patyczaki

W środę 7 czerwca Pani Ania – psycholog pokazała nam swojego patyczaka. Pani Ania opowiedziała nam o ich budowie, przyzwyczajeniach żywieniowych. Dużo frajdy sprawiło nam trzymanie patyczaka na swojej dłoni. Zachwyceni tym spotkaniem każdy narysował patyczaka.

Dzieci siedzą na podłodze, po prawej stronie widać dłoń osoby dorosłej na której jest patyczak.
Na krzesełku siedzi chłopiec z wyciągniętą dłonią. Przed nim kuca pani, ma przysunięta dłoń do chłopca. Z dłoni na dłoń wędruje patyczak.
Widać dwanaście rysunków, które przedstawiają patyczaki.

Wycieczka do Labiryntu

W poniedziałek 5 czerwca wzięliśmy udział w wycieczce autokarowej do Milanówka. Przed wejściem do labiryntu otrzymaliśmy kartę z narysowanymi obrazkami związanymi z zimą. Naszym zadaniem było przejść przez labirynt i odszukanie obrazków z otrzymanej karty. Po trudnym zadaniu zjedliśmy bułkę, a następnie ruszyliśmy do zabawy. Mieliśmy możliwość huśtania się na hamaku, wspinania na drabinki, przejścia przez mały labirynt.

Przed płotem stoi dziecko z wyciągniętą ręką wskazuje na płot na którym umocowany jest rysunek zimowej czapki.
W zielonym hamaku siedzi troje dzieci, obok stoi chłopiec który porusza hamakiem. W dali widać dzieci bawiące się na piasku.
Na piasku widać dzieci. Dwoje ukucnęło i bawi się zabawkami do piasku. Za nimi jest drabinka w kształcie kuli na którą wspinają się dzieci. Po lewej stronie widać chłopca siedzącego na leżaku.

Galaretka

Jedną z atrakcji na Dzień Dziecka miała być galaretka - my wybraliśmy kolor czerwony. Panie kucharki odwiedziły naszą grupę i pokazały, jak przygotowuje się galaretkę. Po jej ostygnięciu zobaczyliśmy, jak ze stanu wodnego zmieniła się w trzęsącą masę.

Dzieci stoją w rządku, pani kucharka podchodzi do dzieci, które wąchają galaretkę.
Dzieci stoją wokół stolika, pani kucharka łyżką wazową wlewa galaretkę z miski do białego półmiska.
Dzieci stoją przed panią kucharką która trzyma w rękach półmisek z zielona galaretką.

Święto Rodziny

Z okazji Dnia Rodziny, w ostatni dzień maja, naszą grupę odwiedzili Rodzice. Zaprezentowaliśmy występ artystyczny, śpiewaliśmy piosenki, recytowaliśmy wiersze, tańczyliśmy. Na koniec był czas na wspólne chwile podczas poczęstunku.

Dzieci stoją w parach naprzeciw siebie i klaszczą w dłonie.
Dzieci wykonują pozę taneczną haczyki.
Dzieci stoją na tle dekoracji, każde dziecko trzyma w dłoni prezent dla rodziców.

Mniszek lekarski

W poniedziałek 22 maja Pani Kasia – logopeda odwiedziła nas, by porozmawiać o Mniszku lekarskim. Obejrzeliśmy film o etapach rozwoju rośliny, przemiany z mlecza w dmuchawiec. Układaliśmy obrazki w odpowiedniej kolejności, wspólnie ułożyliśmy puzzle. Podczas pracy w parach naszym zadaniem było zdmuchnięcie z kartki kawałków papieru.

Dzieci siedzą przed tablica multimedialną. Obok tablicy na krzesełku siedzi pani, przed tablicą stoi dziewczynka która przesuwa element puzzla.
Dzieci siedzą na podłodze, dziewczynka trzyma w dłoni kartkę z ułożonymi kółeczkami na które dmucha.
Przed tablica stoi chłopiec który przesuwa obrazek na pole nr cztery.

Wiosna w zielonych okularach

Miło nam poinformować, że nasza koleżanka Natalka zdobyła wyróżnienie, w konkursie plastycznym "Wiosna w zielonych okularach", organizowanym przez Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty" w Warszawie.

Dwie dziewczynki i chłopiec stoją przed granatowym materiałem i pozują z nagrodami w rękach do zdjęcia.

Serdeczne gratulacje!

Konkurs „Moja Mama”

Część z nas wzięła udział w konkursie plastycznym „Moja Mama”, organizowanym przez Dom Kultury Dorożkarnia. Vlad i Tymofiy zdobyli nagrody. Natomiast pozostali z nas otrzymali wyróżnienie.

Grupa dzieci stoi w rzędzie z papierowymi torebkami i pozuje do zdjęcia. Za dziećmi znajduje się granatowy parawan.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Neli

za papier xero.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Natalki

za dekoracje.

Drzewka

Na niebieskim stoliku znajdują się drzewka z kuleczkami z bibuły. Drzewka są zrobione z rolek po papierze toaletowym.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Vlada

za zabawki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Dominika

za kolorowanki.

Cukierkowa tęcza

Na talerzu ułożyliśmy koło z kolorowych cukierków, utrwalaliśmy nazwy kolorów oraz liczyliśmy cukierki. Poznaliśmy sposób korzystania z pipety. Za jej pomocą na środek talerza wlewaliśmy ciepłą wodę. Po tych czynnościach nadszedł czas na obserwację zachodzących zmian.

Dzieci stoją wokół stolika na którym ustawiony jest talerz z ułożonymi kolorowymi cukierkami. Chłopiec w niebieskiej bluzce trzyma w dłoni cukierek.
Dzieci stoją wokół stolika. Chłopiec w żółtej bluzie trzyma w dłoni pipetę, która wlewa wodę na talerz.
Na białym talerzu ułożone są kolorowe cukierki, które pod wpływem wody wypuściły barwnik.

Rzeżucha

Początek kwietnia to czas przygotowań do Świąt Wielkanocnych. Z tej okazji postanowiliśmy posiać rzeżuchę. Najpierw obejrzeliśmy nasiona, rozmawialiśmy o tym, co jest potrzebne, by rośliny rosły. Następnie każdy wypełnił pojemnik watą, na którą po namoczeniu sypaliśmy nasiona.

przy stoliku stoi troje dzieci. Każde do pojemnika wkłada watę.
Na stoliku położona jest serwetka z ustawionym pojemniczkiem z nasionami. Dziewczynka trzyma w jednej dłoni żółty pojemnik a drugą sypie ziarenka. Obok stoją dzieci i się przyglądają.
Na stoliku ułożone są małe pojemniczki wypełnione ziarenkami. Z lewej strony widać pojemnik z ziarnami, a po prawej opakowanie po rzeżuszce.

Tęcza

Na podłodze znajdują się ułożone prace plastyczne dzieci, przedstawiające tęcze wyklejone plasteliną w różnych kolorach.

Motyle

Wiosna obfituje w barwy, to nie tylko kwiaty, ale i owady. Chcąc poznać mieszkańców łąki obejrzeliśmy film edukacyjny, rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy owady na ilustracjach. Następnie w parach ozdobiliśmy kolorowymi elementami skrzydła motyla.

Na podłodze siedzi dwoje dzieci, przed nimi leży motyl. Na skrzydłach symetrycznie ułożone są kolorowe kształty.
Na podłodze siedzą dwie dziewczynki. Dziewczynka po lewej stronie wyjmuje z pojemnika zielone półkole, zaś dziewczynka po prawej stronie kładzie na skrzydle motyla zielony trójkąt.
Na stoliku ułożone jest osiem prac przedstawiających motyle z naklejonymi symetrycznie kolorowymi elementami.

Biedronki

Na stoliku ułożone jest czternaście prac. Na białych kartkach narysowane są zielone kreski, przyklejony jest zielony liść, na którym umieszczona jest papierowa biedronka.

Wiosenne kwiaty

Podczas realizacji tematu o wiośnie poznaliśmy nazwy wiosennych kwiatów. Chcąc cieszyć się kolorami wiosny wykonaliśmy własne bukiety kwiatów.

Przy stoliku siedzi czworo dzieci. W zieloną krepinę owijają rolkę po papierze toaletowym.
Przy stoliku siedzi pięcioro dzieci, które do zielonej rolki przyklejają kwiaty.
 Na stoliku ustawione są zielone rolki obklejone kolorowymi kwiatami.

Światowy Dzień wody

22 marca obchodzony jest Dzień Wody. Z tej okazji rozmawialiśmy na temat wykorzystania wody w życiu codziennym. Wykonaliśmy eksperymenty z wykorzystaniem wody. Podczas oglądania filmu edukacyjnego poznaliśmy sposób obiegu wody w przyrodzie.

Dwoje dzieci siedzi na podłodze. Przed nimi leży biały prostokąt na którym dzieci rysują flamastrami.
Wokół miski zgromadzone są dzieci. Jedno dziecko wkłada do miski z wodą białą kartkę na której widać rysunek.
Na stoliku ustawione są trzy kubeczki. W pierwszym jest zielony płyn w którym zanurzony jest biały rulon włożony do drugiego kubeczka. Do trzeciego kubeczka z czerwonym płynem dziecko wkłada biały rulon.

Warsztaty ceramiczne

We wtorek 21 marca uczestniczyliśmy w warsztatach ceramicznych. Najpierw wysłuchaliśmy bajki o żółwiu i tygrysie, poznaliśmy sposób łączenia glinianych elementów. Następnie zaczęliśmy tworzyć z gliny swoje zwierzęta. Po ulepieniu figurek ozdabialiśmy je rysując wzory. Na koniec każda figurka została pomalowana.

Teraz czekamy na wypalenie naszych prac w specjalnym piecu.

Przy trzech stolikach siedzą dzieci. Przed każdym dzieckiem położony jest kawałek materiału i glina.
Przy stoliku siedzi dwóch chłopców, każdy ma patyczek którym rysują po figurce.
Przy stoliku siedzą trzy dziewczynki. Każda w ręku trzyma pędzelek którym maluje swoją figurkę.

Zabawy logopedyczne

W poniedziałek 20 marca z okazji Dnia Szczęścia, Pani Kasia przygotowała dla nas i Biedronek, zabawy usprawniające nasze aparaty mowy. Były to zabawy wykonane w aplikacji Wordwall, takie jak: Koło emocji, Wiosenny quiz oraz Wiosenne memory. Zadania rozwiązywaliśmy uważnie i dokładnie, bawiąc się przy tym doskonale.

Na podłodze siedzą dzieci i spoglądają na nauczycielkę w beżowym swetrze, która stoi przy monitorze. Na monitorze wyświetlane jest koło z emocjami i obrazkami ukazującymi pogodę.
Na podłodze siedzą dzieci i spoglądają na chłopca w brązowej bluzce oraz na nauczycielkę w beżowym swetrze, która kuca przy monitorze. Na monitorze wyświetlane jest koło z emocjami i obrazkami ukazującymi pogodę.
Na podłodze siedzą dzieci i spoglądają na chłopca w buzce moro oraz na nauczycielkę w beżowym swetrze, która kuca przy monitorze. Na monitorze wyświetlane jest koło z emocjami i obrazkami ukazującymi pogodę.
Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym. Wszystkie uśmiechają się.
Dziewczynka w spódnicy i z dwoma kucykami, stoi przy monitorze i palcem wskazuje obrazek. Przy niej kuca pani w beżowym swetrze oraz chłopiec w niebieskiej bluzce.
Przy monitorze znajduje się chłopiec, który wskazuje obrazki w memory. Obok niego kuca pani w beżowym swetrze.

Wycieczka do Chatki Spełnionych Marzeń

We wtorek 14 marca wybraliśmy się na wycieczkę do Chatki Spełnionych Marzeń w Głoskowie. Wzięliśmy udział w warsztatach pt. "Marzanna". Po zapoznaniu z różnymi rodzajami kukiełek sami wykonaliśmy swoją laleczkę. Do jej wykonania wykorzystaliśmy skrawki materiału, kolorowe druciki, cekiny oraz flamastry. Wykorzystując słomę i paski białej krepiny zrobiliśmy Marzannę. Pragnąc wygonić zimę powiedzieliśmy zaklęcie, a następnie kukła została spalona. Po tak emocjonujących wydarzeniach, nadszedł czas na zabawę na placyku, a następnie zjedliśmy pieczoną kiełbaskę oraz pyszny chleb.

Dzieci stoją przy stole i ozdabiają drewniane łyżki kawałkami materiału, kolorowymi drucikami, cekinami.
Na trawie ustawione są dzieci. po środku kuca pani oraz dziecko, które układa słomę wokół patyków.
Pani trzyma słomianą kukłę, a dwóch chłopców zawiesza na niej białe wstążki. Z tyłu stoją pozostałe dzieci.
Na zdjęciu widać panią, która trzyma w dłoni słomianą kukłę – Marzannę. Przed panią ustawione są dzieci.
Na zdjęciu widać drewniany plac zabaw. Na zjeżdżalni siedzi chłopiec, po pomoście przechodzi dziecko. Po prawej stronie widać dwoje dzieci które idą w stronę schodów. Wyżej na podeście stoją dzieci.
Przy stole siedzą dzieci i jedzą kiełbasę. Przed każdym dzieckiem ustawiony jest talerz i kubeczek.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Vladyslava

za klocki.

Wykopaliska

W piątek 10 marca rozmawialiśmy na temat wykopalisk. Część dzieci wykazała się ogromną wiedzą na temat pracy paleontologa. Każdy otrzymał swój pędzelek, którym ćwiczył delikatne ruchy na swojej dłoni. Następnie w grupach zaczęliśmy odkopywać piasek znajdujący się w pudełku. Po wytrwałej pracy naszym oczom ukazał się szkielet dinozaura.

Na matach siedzi troje dzieci. w jednej dłoni trzymają pędzelek, którym poruszają po drugiej dłoni.
Nad pudełkiem z piaskiem nachylone są dzieci, które pędzelkami przesuwają piasek.
Dzieci siedzą wokół pudełka z piaskiem. Wewnątrz widać szkielet dinozaura.

Wulkan

Na zielonej macie znajduję się butelka octu, opakowanie sody oczyszczonej oraz barwniki spożywcze.

W środę 8 marca zaprosiliśmy grupę Biedronek na wspólne oglądanie wybuchu wulkanu. Najpierw omówiliśmy z nimi, czym jest wulkan, jak wygląda i co się z niego wydostaje. Przygotowaliśmy potrzebne materiały takie, jak: ocet, soda oczyszczona oraz barwniki spożywcze, które potem zostały dodane do makiety wulkanu. Sprawdziliśmy, jak pachnie ocet oraz jak wygląda soda oczyszczona. Gdy wszystkie składniki znalazły się już w naszym wulkanie, zobaczyliśmy wybuch.

Dzieci siedzą na kolorowych poduszkach oraz krzesełkach w kółeczku. Na środku kółka znajduję się makieta wulkanu.
Chłopiec w czarnej bluzce wącha butelkę z octem. Chłopiec i dziewczynka siedzący obok niego zgłaszają się.
Chłopiec w brązowej bluzie wsypuje sodę oczyszczoną do środka czarnego worka. Reszta dzieci siedząca za nim, obserwuje go.
Dziewczynka w różowej sukience wsypuje coś do środka czarnego worka. Reszta dzieci i panie spoglądają na nią.
Pani wlewa ocet do środka czarnego worka.
Ze środka czarnego worka wydobywa się czerwona ciecz.

Zakodowane dinozaury

W piątek 3 marca poznaliśmy zasady korzystania z maty do kodowania. Określaliśmy kierunki: do góry, na dół oraz w prawo, w lewo. Następnie według zakodowanej instrukcji doprowadziliśmy małego dinozaura do dużego.

Po lewej stronie zdjęcia siedzą dzieci, przed nimi leży mata z narysowanymi kwadratami, na górze każdy kwadrat jest opisany literą od A do J. natomiast z boku kwadraty opisane są od 1 do 10. Przy macie kuca chłopiec, który trzyma w ręku małego dinozaura i przesuwa go w prawą stronę do dużego dinozaura.

Plastelinowe dinozaury

W czwartek 2 marca postanowiliśmy wykonać własne dinozaury z plasteliny. Najpierw ciężko pracowaliśmy ugniatając ją. Kiedy stała się plastyczna każdy zajął się tworzeniem własnego dinozaura. Swoje figurki umieściliśmy na tekturkach z narysowaną roślinnością.

Na stoliku leżą podkładki. Na jednej leży niebieska plastelina, a dziecko pociera dłonie w których trzyma plastelinę. Dziecko obok robi wałek z zielonej plasteliny.
Dwoje dzieci siedzi przy stoliku i rysuje na tekturkach flamastrami.
Na stoliku ułożone są tekturki z ustawionymi dinozaurami z plasteliny.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Juliana

za książeczki do kolorowania - Dinozaury.

Jajko dinozaura

We wtorek 28 lutego oglądaliśmy jajko dinozaura. Mówiliśmy o swoich spostrzeżeniach. Okazało się, że jest to jajko lodowe, a w środku – mały dinozaur.

Na podłodze siedzi dwóch chłopców. Chłopiec po prawej stronie trzyma w dłoniach białe jajko.
W misce widać kawałki lodu oraz głowę dinozaura.
Przy misce stoi troje dzieci i wkładają dłonie do środka.

Prace plastyczne

Na stole leży czternaście kartek z rysunkiem dinozaura, które wyklejone są kolorowymi kulkami plasteliny.
Na stole leży sześć prac z rysunkami dinozaurów narysowanych przez dzieci.
Na stole leży szesnaście prac. Na zielonych kartkach widać połowę skorupki jajka oraz głowę dinozaura.

Dawno, dawno temu

W lutym postanowiliśmy zgłębić tajemnicę dinozaurów. Przynieśliśmy do przedszkola figurki dinozaurów, poznaliśmy ich nazwy, sposób żywienia. Swoją wiedzę poszerzaliśmy dzięki książkom, filmom edukacyjnym, układaliśmy puzzle. Swoje umiejętności manualne rozwijaliśmy dzięki pomocom sensorycznym: nawijaliśmy sznurek na rurkę, by przyciągnąć dinozaura, mocowaliśmy klamerki na grzbiecie dinozaura, rzucaliśmy kółka na głowę Triceratopsa.

Przed tablicą multimedialną stoi dziewczynka, która rysuje drogę dinozaura do gniazda.
Przy stoliku siedzi piątka dzieci, każde wykleja rysunek dinozaura kulkami plasteliny.
W sali stoją dzieci i trzymają przed swoją twarzą pokolorowaną głowę dinozaura.
Z przodu stoi dziewczynka, druga w głębi sali klęczy. Obie nawijają sznurek na rurkę, na końcu każdego sznurka przymocowane są dinozaury.
Na stole leżą puzzle, wokół stoi piątka dzieci, która dopasowuje puzzle.
Na zdjęciu widać cztery dziewczynki. Na stole położony jest papier pakowy na którym widać głowy dinozaurów oraz wycięte liście. Dwie dziewczynki moczą gąbki w zielonej farbie.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Igi i Majki

 za kolorowanki.

Telefony komórkowe

Na stoliku leży jedenaście papierowych telefonów komórkowych. Każdy telefon jest inaczej pokolorowany.

Plastelinowa pizza

Na kartkach narysowane jest koło. Każde koło – pizza wyklejone jest plasteliną.

Masaż sensoryczny

Pani Kasia pokazała nam, jak można wykorzystać makaron do pływania podczas masażu sensorycznego. Chętne były oklepywane, cały czas informowały o swoich potrzebach – czy chcą uderzenia mocniejsze lub słabsze.

Czwórka dzieci siedzi na podłodze, jeden chłopiec trzyma w dłoni rurkę i ją ogląda.
Na macie leży dziewczynka na brzuchu, nad nią pochyla się pani, która trzyma w dłoni makaron do pływania.
Na macie na plecach leży chłopiec, który ma nogę zgiętą w kolanie. Pani stuka makaronem w kolano chłopca.
Dziękujemy Pani Kasi za wypożyczenie makaronu, którym będziemy masowani przez nasze panie.

Patyczkowy zamek

Na matach ustawiona jest konstrukcja z kolorowych patyczków, która tworzy zamek.

Świnki

Na stole widać dziesięć kartek, na środku każdej kartki jest pomalowana świnka, domalowane jest niebo oraz trawa.

W krainie bajek

W styczniu poznaliśmy krainę baśni i legend. Wysłuchaliśmy różnych bajek: „Czerwony Kapturek”, „Trzy świnki”, „Jaś i Małgosia”, „Kopciuszek”, „Królowa Śniegu”. Po wysłuchaniu tekstu ocenialiśmy zachowanie bohaterów, wykonywaliśmy różne działania plastyczne, budowaliśmy z klocków zamki, tworzyliśmy z figur budowle. Zamalowaliśmy postać świnki z wykorzystaniem mokrej chusteczki oraz pędzelka na paluszek. Wykonaliśmy z rolki po papierze toaletowym smoka wawelskiego. Dużo radości sprawiło nam wykonanie domku Baby Jagi z bajki o Jasiu i Małgosi.

Przy stole siedzi czworo dzieci, na palcach mają owinięte chusteczki zamoczone w farbie, którymi wypełniają kontur świnki.
Przy stoliku siedzi dziecko. Układa z figur geometrycznych zamek.
Na matach siedzi ośmioro dzieci, które z kolorowych patyczków układają budowle.
Z okienka tekturowego domku wygląda dziecko. Domek ozdobiony jest papierowymi ciastkami, cukierkami i piernikami.
Dwoje dzieci siedzi przy stoliku. Dziewczynka trzyma rolkę po papierze toaletowym i przykleja kolorowy pasek krepiny. Na stoliku leży rolka – smok.
Przed monitorem stoi dziewczynka i układa puzzle – zamek.

Warsztaty ze stomatologiem

W piątek 3 lutego spotkaliśmy się z panią stomatolog. Na zajęciach dowiedzieliśmy się, jak dbać o nasze zęby, by nie pojawiała się na nich próchnica. Karmiliśmy Olka i Tosię zdrową żywnością oraz słodyczami. Bawiliśmy się w zabawę ruchową "Ząbki i wirusy" wskazując, kiedy wirusy mogą się pojawić. Dowiedzieliśmy się, jak prawidłowo myć zęby i mieliśmy okazję tego spróbować. Na koniec każdy z nas otrzymał ząbka, którego całego musiał umyć pastą do zębów.

Dzieci siedzą na kolorowych matach i spoglądają na ilustracje, którą wskazuje im pani.
Dziewczynka podchodzi do krzeseł, na których ustawione są kartonowe buzie chłopca i dziewczynki. Pani siedzi za krzesełkami.
Dzieci siedzą na kolorowych matach i spoglądają na panią, która przykłada sobie do buzi duża, sztuczną szczękę z zębami.
Chłopcy siedzą na kolorowych matach i wybierają szczoteczkę do zębów, którą podaje im pani.
Dzieci myją sztuczne zęby szczoteczkami.
Dzieci siedzą przy stoliku i palcami przesuwają pastę do zębów po papierowych ząbkach wsadzonych w koszulki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Valentyna

za wykonanie rysunków.

Prezenty dla Babć i Dziadków

Na stoliku znajdują się laurki w postaci kartek z narysowanymi wazonami i doklejonymi kwiatkami oraz z dużym kwiatem.

Uroczystość z okazji Święta Babci i Dziadka

Dzieci ubrane na galowo, stoją w półkolu.

We wtorek 31 stycznia odbyła się uroczystość z okazji Święta Babci i Dziadka. Zaśpiewaliśmy Im piosenki, podczas jednej piosenki nasi goście uczestniczyli we wspólnej zabawie i na koniec zatańczyliśmy. Po obfitującym we wrażenia widowisku wszyscy zasiedli przy stołach z przygotowanym poczęstunkiem. Dzieci obdarowały swoich bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami.

Dzieci stoją w strojach galowych w półkolu i część z nich się kłania.
Dorośli robią zdjęcia telefonami komórkowymi. Wielu z nich się uśmiecha.
Dzieci w parach idą w kółeczku.

Dzieci stoją na przeciw siebie w parach i trójce i klaszczą do siebie.
Dzieci stoją w parach, jedno za drugim trzymając się za ręce.
W sali znajduje się dużo dorosłych i dzieci, którzy siedzą i stoją przy stolikach, jedząc i pijąc.

Na placu zabaw

Dwoje dzieci w żółtych kamizelkach odblaskowych bawi się na sprzętach na placu zabaw.
Dwoje dzieci w żółtych kamizelkach odblaskowych bawi się na sprzętach na placu zabaw.
Dziewczynka w żółtej kamizelce odblaskowej idzie po równi, trzymając kogoś za rękę, na placu zabaw.

Maleńki Król

W środę 11 stycznia nasza koleżanka Adela przeczytała nam i Biedronkom, książkę "Maleńki Król", którą przyniosła z domu. Dziękujemy Adelko!

Dzieci siedzą na matach i patrzą na dziewczynkę siedzącą na krześle, która pokazuje im ilustracje z książki.
Dzieci siedzą na matach i patrzą na dziewczynkę siedzącą na krześle, która pokazuje im ilustracje z książki.

Renifery

Prace plastyczne dzieci, które leżą na stoliku. Na niebieskich kartkach zrobione są renifery z szarego papieru, naklejek z oczami oraz tekturowych paseczków.

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za przygotowanie poczęstunku na spotkanie świąteczne.

Spotkanie świąteczne

Dzieci stoją na tle granatowego materiału z gwiazdkami. Na głowach mają opaski ze srebrnymi gwiazdkami, dłońmi wskazują na siebie.

We wtorek 20 grudnia odbyło się spotkanie świąteczne. Zaprezentowaliśmy swoje umiejętności wokalne i taneczne. Wraz z rodzicami, babciami i rodzeństwem ozdobiliśmy papierowe choinki. Po tych emocjach wszyscy zasiedliśmy do stołu z poczęstunkiem, przygotowanym przez rodziców.

Dzieci ustawione są w parach, pierwsze dziecko ma ręce do tyłu i trzyma drugie dziecko.
Dzieci stoją na tle granatowego materiału, mają ręce wzniesione do góry.
Przy stoliku siedzą dzieci i rodzice. Przed każdym dzieckiem leży choinka na którą dzieci naklejają kolorowe elementy.
Dziękujemy wszystkim za przybycie na spotkanie.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Igi

za kolorowanki.

Śnieg – lód

Grudniowa pogoda dostarczyła nam dużo śniegu i zimna. Korzystając z panujących warunków atmosferycznych sprawdziliśmy, jak skrzypi śnieg i czy da się z niego ulepić bałwana. Niestety, zbyt duży mróz nie pozwolił nam ulepić nawet najmniejszej kulki. Zabraliśmy śnieg do sali, gdzie obserwowaliśmy zachodzące zmiany. Sprawdziliśmy, czy w sali też śnieg jest zimny i jak szybko się rozpuści. Po rozpuszczeniu śniegu część wody przelaliśmy  do plastikowej butelki, którą wystawiliśmy za okno. Następnego dnia obserwowaliśmy zmiany: woda zamieniła się w lód.

Na stole ustawiona jest miska ze śniegiem, który dotykają dzieci.
Dwie dziewczynki trzymają plastikową butelkę i lejek. Nauczycielka przelewa z miski wodę.
Dziewczynka siedzi i ogląda butelkę w której widać lód.

Nasze prace

Na stole leży sześć prac przedstawiających choinki. Kształt choinki jest pokolorowany na zielono. Na ich powierzchni przyklejone są gwiazdki, serduszka, kwadraty, trójkąty. Pod choinką dzieci dorysowały prezenty.
Na stole leży dziewięć kolorowanek przedstawiające bombki. Kształt bombki jest pokolorowany oraz wyklejony plasteliną.
Na stole ułożone jest dziewięć papierowych bombek, które są wyklejone kolorowym papierem.

Łańcuchy

Postanowiliśmy wykonać łańcuch na choinkę. Z kolorowych pasków robiliśmy kółka, które były elementami łańcucha. Po wykonaniu łańcuchów porównaliśmy ich długość, używaliśmy określeń: długi, krótki, najdłuższy.

Przy stole siedzą dzieci, na stole położone są kolorowe paski papieru. Dzieci sklejają paski w kółka i tworzą łańcuch.
Pięcioro dzieci stoi, zaś dwóch chłopców kuca, dzieci trzymają w dłoniach swoje łańcuchy.
Przy stole widać troje dzieci. dwoje klei paski i tworzy łańcuch. Chłopiec po środku podnosi do góry swój łańcuch.

Zajęcia sportowe

W piątek 16 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie w ramach rozgrywek piłkarskich. Nasze ostatnie spotkanie upamiętniliśmy pamiątkowym zdjęciem.

Na zdjęciu widać dzieci oraz panią. Część dzieci stoi, a pozostałe siedzą na podłodze, każde dziecko trzyma piłkę.

Kalendarz adwentowy

W oczekiwaniu na święta postanowiliśmy zrobić swój kalendarz adwentowy. Każdy wybrał sobie kształt i kolor bombki, który został ozdobiony według własnych pomysłów. Następnie losowo zawiesiliśmy papierowe bombki ponumerowane od 1 do 23, na czubku choinki zawieszona została  gwiazdka z liczbą 24. Teraz codziennie odkrywamy jedną bombkę i liczymy dni do świąt.

Na stole widać kolorowe kształty papierowych bombek , które zostały ozdobione kolorowymi papierkami.
Przed drewnianą choinką stoi dziewczynka, która zawiesza na czubku gwiazdkę z napisaną liczbą 24.
Na drewnianej choince zawieszone są papierowe bombki z liczbami od 2 do 23, na czubku wisi gwiazda z liczbą 24. Po prawej stronie widać jedną kolorową bombkę.

Pudełko mocy

W poniedziałek 28 listopada pani Kasia zaprosiła naszą grupę oraz Biedronki na zajęcia grupowe. Z Pudełka mocy każdy z nas mógł wybrać jeden przedmiot, który zachęcał nas do wykonywania ćwiczeń buzi.

Dzieci siedzą na podłodze, na środku widać dziewczynkę, która z pudełka wyjmuje muszlę.
Dzieci siedzą na podłodze, chłopiec trzyma w ręku muszlę.
Dzieci siedzą i patrzą w stronę osoby dorosłej, która dłonią pokazuje jak należy ułożyć usta.

W przestrzeni kosmicznej

W poniedziałek 28 listopada reprezentanci naszej grupy uczestniczyli w rozstrzygnięciu konkursu gier planszowych. Nasz pomysł na grę zajął drugie miejsce, oprócz dyplomu otrzymaliśmy grę „Emocje kodowane”.

Dziewczynka z chłopcem stoją przed panią, która wręcza dyplomy.
Na tle napisu Konkurs gier planszowych „W przestrzeni kosmicznej” stoją kobiety zaś po środku stoi mężczyzna. Przed osobami dorosłymi stoi dziewięcioro dzieci.
Pięcioro dzieci stoi. Dwie dziewczynki trzymają grę „Emocje”, a chłopiec dyplom za zajęcie drugiego miejsca. Przed nimi siedzi troje dzieci.
Na stole ułożone są kartki z narysowanymi elementami buźki. Dziecko wsuwa element do książeczki.
Dzieci stoją wokół stołu, na środku widać buźkę przedstawiającą zaskoczenie.

Serdecznie dziękujemy

Wszystkim Rodzicom

za przyniesione ryzy papieru.

Wycieczka do Dyniolandii

W czwartek 17 listopada wzięliśmy udział w wycieczce do Dyniolandii. Największą atrakcją było karmienie zwierząt wiejskich: kaczek, gęsi, kóz, królików. Zwiedziliśmy szklarnię, w której rozpoznaliśmy kalarepę, sałatę, pomidory oraz arbuza. Po takich wrażeniach zjedliśmy słodką bułeczkę i napiliśmy się ciepłej herbaty. Po posiłku ruszyliśmy do zabawy. Bawiliśmy się w oktagonie, gdzie były różne huśtawki i drabinki. Przeszliśmy labirynt, lecz najwięcej radości sprawiło nam przejście parku linowego.

Dwoje dzieci stoi przy drewnianym płocie. Dziecko w jednej ręce trzyma papierową torebkę a w drugiej kawałek marchewki. Za ogrodzeniem widać owcę.
Przed zagrodą stoją dzieci i karmią kozy. Zwierzęta wystawiają głowy ponad ogrodzenie by sięgnąć kawałki warzyw.
Na sznurkową huśtawkę wspina się dwoje dzieci. Za nimi widać dzieci na różnego rodzaju huśtawkach.
W szklarni stoją dzieci i oglądają warzywa i owoce.
Na ławce siedzą dzieci. w dłoniach trzymają bułki, na stole stoją plastikowe kubeczki.
Czworo dzieci przechodzi po drewnianej desce zawieszonej na linach. Na pomoście stoi chłopiec i trzyma się liny.

Święto Niepodległości

Chcąc uczcić Święto Niepodległości obejrzeliśmy film o polskich symbolach narodowych – „Polak mały”. Rysowaliśmy flagę Polski, rozwiązywaliśmy zadania edukacyjne na tablicy: gra memory „Flagi”, wskazywaliśmy budowle w Polsce oraz w innych krajach Europy.

Przed tablicą multimedialną stoi dziewczynka, palcem rysuje linie od zdjęcia Krakowa do napisu Polska.
Przed tablicą siedzą dzieci i patrzą w ekran monitora. Na ekranie widać rysunkową postać chłopca, który wskazuje na biało – czerwoną flagę.
Dzieci siedzą przy stolikach i rysują flagę Polski.

Miś Uszatek

We wrześniu i w październiku wysłuchaliśmy opowiadań z książki Czesława Janczarskiego pod tytułem „Miś Uszatek”. Obejrzeliśmy animowaną bajkę o misiu Uszatku i rysowaliśmy swojego bohatera.

Dzieci siedzą przed ekranem monitora i oglądają bajkę. Na ekranie widać kukiełkę misia.
Przy stoliku siedzi troje dzieci. Na kartkach rysują postać misia.
Na stoliku leży książka pt: Miś uszatek.

Straż Miejska

W poniedziałek 7 listopada naszą grupę odwiedziła Pani ze Staży Miejskiej. Obejrzeliśmy mundur strażnika oraz przedmioty, które są mu potrzebne do pracy: notes, legitymacja, krótkofalówka, lizak, kamizelka odblaskowa. Najwięcej emocji było podczas oglądania kajdanek, chętne dzieci nawet je przymierzyły. Na zakończenie spotkania pochwaliliśmy się znajomością numeru alarmowego: 112.

Na krześle siedzi kobieta ubrana w mundur strażnika miejskiego. Prawą dłonią wskazuje emblemat straży miejskiej z herbem Warszawy.
Na matach siedzą dzieci. Dziewczynka trzyma lizak do zatrzymywania pojazdów. Obok siedzi chłopiec, który ma założone na rękach kajdanki.
Na dużym krześle siedzi pani strażnik. Obok stoi chłopiec z założoną kamizelką odblaskową, w dłoniach trzyma lizak i kajdanki.

Muchomory

Podczas rozmów o jesieni poznaliśmy grzyby trujące i jadalne. Najbardziej spodobał nam się muchomor, którego postanowiliśmy zrobić. W małych zespołach kolorowaliśmy kapelusz grzyba, a następnie przykleiliśmy po 3 kropki. Ostatnim zadaniem było porwanie krepiny i przyklejenie jej jako trawy.

Na podłodze przy kartkach siedzą dzieci, przy jednej kartce dwoje dzieci i kolorują kapelusz grzyba czerwona kredką.
Nad kartką pochylone są dwie dziewczynki, które przyklejają białe kropki na kapelusz grzyba.
Chłopcy trzymają w dłoniach zielona krepinę, którą rwą i przyklejają na dół kartki.

Jesienne drzewa

Zachwyceni kolorami jesieni postanowiliśmy sami stworzyć kolorowe drzewa. Białe kartki papieru posmarowaliśmy klejem, na który przykleiliśmy kolorowe paski papieru – tak powstała korona drzewa.

Troje dzieci smaruje białą kartkę papieru klejem.
Na stole leżą długie kolorowe paski papieru. Dziewczynka smaruje kartkę klejem, zaś druga przykleja paski.
Przy stoliku siedzi dziewczynka przed którą leży kartka wyklejona kolorowymi paskami.

Jesienne prace plastyczne

Jesienne drzewa namalowane farbami. Brązowy pień i kolorowe liście.
Na tablicy korkowej znajdują się prace plastyczne dzieci. Są to muchomory z białymi kropkami oraz zielona trawą.

Spotkanie z architektem

W środę 28 września naszą grupę i grupę Biedronek odwiedziła mama Rozalki. Pani Magdalena opowiedziała nam o swojej pracy. Obejrzeliśmy projekty rozrysowane na papierze, ale i rysunek wykonany na komputerze. Dowiedzieliśmy się, jak należy być ubranym idąc na budowę. Rozwiązaliśmy quiz, dotyczący nazw różnych maszyn budowlanych. Na zakończenie naszego spotkania sami zaprojektowaliśmy swoje pokoje.

Dzieci siedzą na podłodze, na kolorowych poduszkach w siadzie skrzyżnym. Przed nimi na środku klęczy pani i pokazuje im duże arkusze papieru.
Chłopiec w bluzce w paski ogląda książkę. Ze stron książki wystaje papierowa. łódka
Troje dzieci siedzi na podłodze. Przyklejają do kartki papieru małe elementy.

Zabawy z ciastoliną

We wtorek 27 września zajęcia rozpoczęliśmy od dzikich dance'ów z Biedronkami. Wspólnie tańczyliśmy i poruszaliśmy się do muzyki wraz z Akademią Lamy i Krokieta. Następnie mieliśmy okazję polepić ciekawe kształty z ciastoliny. Bawiliśmy się przy tym doskonale.

Dzieci stoją przed monitorem i wykonują pozy, które są na nim wyświetlane.
Dzieci siedzą przy stole. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dzieci bawią się nimi i lepią.
Dziewczynka siedzi przy stole. Na stole znajdują się maty, foremki oraz pudełka z ciastoliną. Dziewczynka bawi się nimi i lepi.

Dzień Kropki w Bibliotece

15 września nasza grupa odwiedziła Bibliotekę nr XXXIII. Pan oprowadził nas po poszczególnych pomieszczeniach. Poznaliśmy zasady obowiązujące podczas oglądania i czytania książek, oglądaliśmy różne książki. Wspólnie obejrzeliśmy książkę pt. „Naciśnij mnie”, następnie z kolorowych kółek wyczarowaliśmy własne obrazki. Na zakończenie spotkania pobawiliśmy się zabawkami.

dzieci ustawione są przed Panem, który wkłada na półkę książkę o Cliffordzie.
troje dzieci siedzi na dywanie, pośrodku jest dziewczynka, do twarzy Pan przyłożył książkę z narysowanym okiem.
dzieci siedzą na dywanie i oglądają książki.

Pan trzyma książkę z narysowanymi kółkami, chłopiec wskazuje palcem na żółte kółko.
dzieci siedzą na dywanie, przed nimi leżą kartki z kółkami, które przyklejają.
dziewczynki siedzą na dywanie, dziewczynka w czerwonej bluzce trzyma pacynkę – kotka. Dziewczynka w bluzce w paski trzyma konika którego czesze różową szczotką.

Przedszkolaki na start

Wzmacniamy nasze mięśnie podczas zajęć sportowych.

dzieci mają dłonie oparte o podłogę, pupa oraz jedna noga uniesiona w górę.
Dzieci siedzą na podłodze, stopy oparte są na podłodze.
Dzieci przebrane w stroje gimnastyczne schylają się po kolorowe kółka, które układają na środku sali.