Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski
Witamy na stronie Biedronek
Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Sylwia i Pani Patrycja. Pani Małgosia przychodzi do nas dwa razy w tygodniu i uczy nas języka angielskiego.
Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:
Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.
Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.
Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.
Spotkanie z pielęgniarką
We wtorek 21 czerwca odbyło się ostatnie spotkanie z panią pielęgniarką. Podsumowaliśmy wiadomości, które zdobywaliśmy przez cały rok. Wybraliśmy rzeczy, które muszą się znaleźć w wakacyjnej apteczce, ratowaliśmy naszego Franka, utrwaliliśmy numery alarmowe do służb ratunkowych, a także przypomnieliśmy sobie, jak wygląda piramida zdrowego żywienia. Na koniec zajęć każdy z nas otrzymał pamiątkowy dyplom.
Olimpiada Przedszkolaka
W poniedziałek 20 czerwca wybraliśmy się pieszo do Szkoły Podstawowej nr 202. Zostaliśmy zaproszeni do wzięcia udziału w Olimpiadzie Przedszkolaka. Czekało nas tam wiele trudnych, sportowych wyzwań, z którymi świetnie sobie poradziliśmy. Zdobyliśmy puchar jako jedna drużyna. W czasie konkurencji wszyscy sobie nawzajem kibicowaliśmy.
Delfin z butelki
W piątek 10 czerwca na zajęciach wykonywaliśmy pracę plastyczną z przyniesionych butelek po wodzie. Odrysowaliśmy na niebieskich kartkach kształty płetw, wycięliśmy je, a następnie przyczepiliśmy do butelek przy pomocy taśmy klejącej. Dzięki temu powstał nam delfin.
W sali zabaw
W środę 8 czerwca wybraliśmy się tramwajem do sali zabaw. Towarzyszyło nam przy tym dużo emocji. Próbowaliśmy swoich sił na wszystkich sprzętach, zjeżdżając na zjeżdżalniach, jeżdżąc na samochodach i rowerach oraz bawiąc się w kulkach. To był super dzień, ale też mocno wyczerpujący.
Ahoj przygodo!
W poniedziałek 6 czerwca na zajęciach wybraliśmy się na wyprawę poprzez oceany. Załogami pływaliśmy do poszczególnych wysp, czytaliśmy ich nazwy oraz dowiadywaliśmy się, co na danej wyspie lubi się robić. Następnie odkryliśmy tajemniczą skrzynkę, w której ukryta była wskazówka do skarbu piratów. Udało nam się go znaleźć – była to historia piratów, opowiedziana ilustracjami. Ułożyliśmy ją w odpowiedniej kolejności.
Prezenty na Dzień Mamy i Taty
Tajne niespodzianki, które robiliśmy dla Was rodzice, już dostarczone. Wykonaliśmy piękne naszyjniki z makaronu, ozdobione kwiatem, samochodziki breloczki, laurkę tulipana oraz pudełko na te cudowne skarby. A oto kilka ujęć z naszej pracy.
Dziecko w świecie wartości
Od 23 do 27 maja realizowaliśmy tematy z programu „Dziecko w świecie wartości”. Czytaliśmy opowiadania o ludziach z innych krajów i poznaliśmy bliżej takie wartości, jak: tolerancja, życzliwość i pomoc drugiej osobie. W ramach zajęć wykonywaliśmy szereg różnych aktywności – układaliśmy sylaby w wyraz, dzieliliśmy wyraz na głoski, sprawdzaliśmy, jak się niesie ciężką skrzynię w pojedynkę i w parach, odgrywaliśmy scenki dramowe z opowiadania, a także rysowaliśmy kogoś, z kim lubimy coś robić, gdy nam pomaga oraz sytuacje, w których jesteśmy życzliwi dla innych.
Serdecznie dziękujemy
Wszystkim Rodzicom
za zaangażowanie i przynoszenie zabawek
dla dzieci z Domu Dziecka !
„Wiosenny czas – chodźmy w las” – zajęcia w CEPL
W czwartek 26 maja wyruszyliśmy na zajęcia do CEPL w Powsinie miejskimi autobusami. Była to pierwsza nasza wspólna tego typu wyprawa. Towarzyszyło nam przy tym dużo pozytywnych emocji. Na zajęciach obejrzeliśmy film o świecie zwierząt, a także głaskaliśmy część z nich w sali. Następnie udaliśmy się na spacer po lesie, gdzie odkrywaliśmy tajemnice ukryte w worku i skrzynce, budowaliśmy w grupkach gniazda dla ptaków, a także próbowaliśmy swoich sił w chodzeniu po linie, patrząc na nią z perspektywy komara. Nie było to łatwe zadanie, lin - jak się okazało - było całe mnóstwo. Nie zabrakło też oczywiście przerwy jedzeniowej, na którą wszyscy mocno czekaliśmy już od początku wyprawy. Na koniec zajęć otrzymaliśmy lupy, które wykorzystaliśmy do szukania małych owadów oraz wysłuchaliśmy informacji na temat ośrodka rehabilitacyjnego dla chorych zwierząt.
Serdecznie dziękujemy mamie Wiktorii C. za pomoc w opiece podczas wycieczki!
Wiosna w zielonych okularach
Miło nam poinformować, że nasza koleżanka Kalinka zdobyła wyróżnienie w konkursie plastycznym "Wiosna w zielonych okularach", organizowanym przez Przedszkole nr 244 "Niegocińskie Skrzaty" w Warszawie.
Czym możemy się poruszać po drogach?
We wtorek 17 maja na zajęciach poruszyliśmy temat bezpieczeństwa na drodze. Rozmawialiśmy o tym, czym możemy się poruszać po drogach. Stworzyliśmy sami własne projekty samochodów, rowerów i ciężarówek.
Odczarowanie Królowej Śniegu
Miło nam poinformować, że nasza koleżanka Krysia zdobyła wyróżnienie w konkursie plastycznym "Odczarowanie Królowej Śniegu", organizowanym przez Przedszkole nr 349 Barcelonka w Warszawie.
Spotkanie z pielęgniarką
W czwartek 12 kwietnia spotkaliśmy się z panią pielęgniarką, która opowiedziała nam historię swojego zawodu. Obejrzeliśmy ciekawy teatrzyk na ten temat, a pani pielęgniarka pokazała nam także, w jaki sposób pobierana jest krew oraz dlaczego nie należy się tego bać. W naszej grupie najodważniejszymi osobami, które zgodziły się wziąć udział w pokazie były Amelka, Krysia i Kuba.
Tajemnice książek
W dniach od 9 do 13 maja na zajęciach rozmawialiśmy o książkach. Tworzyliśmy sami książki polisensoryczne, z różnych materiałów. Dodatkowo w parach budowaliśmy proste zdania, opisując instrukcje konstruowania z klocków. Bawiliśmy się w księgarnię, ćwicząc tym samym umiejętność dodawania i odejmowania oraz utrwalając nominały banknotów i monet.
Nasze prace plastyczne
Dzień tworzenia zabawek
W piątek 29 kwietnia na zajęciach mówiliśmy o recyklingu i co dokładnie się z nim wiąże. Dzięki wsparciu naszych rodziców i dostarczonym przez nich materiałom, mogliśmy stworzyć własne zabawki z kartonów dużych i małych, resztek tapet, pudełek i innych produktów, których mieliśmy duże ilości, więc było w czym wybierać.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione materiały!
Dzień w gospodarstwie
We wtorek 19 kwietnia na zajęciach rozmawialiśmy o zwierzętach wiejskich. Wysłuchaliśmy wiersza „Rozmowy zwierząt” i następnie dzieliliśmy się na forum grupy naszym doświadczeniem i wiedzą, związanymi z wsią. Odgadywaliśmy odgłosy zwierząt, a także tworzyliśmy zagrody, przyporządkowując zwierzęta w odpowiednie rodziny gatunkowe i czytaliśmy ich nazwy. Na koniec zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną „Świnka”, wykorzystując do jej zrobienia figurę geometryczną - koło.
Zabawy plasteliną
Wielkanoc
W dniach od 11 do 15 kwietnia realizowaliśmy na zajęciach temat o Wielkiej Nocy. Poznaliśmy tradycje, związane z tym świętem, bawiliśmy się w zabawę „Przygotowania do świąt”, w której przedstawiliśmy ruchem czynności porządkowe. Ćwiczyliśmy naszą pamięć słuchową poprzez zabawę w „Wielkanocny głuchy telefon”. Wykonywaliśmy świąteczne zadania tekstowe, używając do tego liczmanów, odkodowywaliśmy hasło z pisanek oraz ćwiczyliśmy odejmowanie. W grupach bawiliśmy się również w zabawy „Wyturlaj jajo” oraz „Wyturlaj kurczaka”. Było przy tym dużo śmiechu. Dla rodziców przygotowaliśmy wielkanocny koszyczek, w którym wysialiśmy rzeżuchę.
Przetwory mleczne
W piątek 8 kwietnia na zajęciach mówiliśmy o przetworach mlecznych. Wysłuchaliśmy wiersza, a następnie wymienialiśmy produkty, które zapamiętaliśmy. Wybraliśmy się również do sklepu, gdzie mając odpowiednią ilość pieniędzy, mogliśmy kupić określone produkty. Ćwiczyliśmy tym samym umiejętność dodawania i odejmowania, a także rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy banknoty i monety.
W kolejnej części zajęć mieliśmy okazję spróbować produktów, które dostarczyliśmy do przedszkola z pomocą rodziców. Najpierw najodważniejsi z nas zasłonili oczy i próbowali, za pomocą smaku i węchu odgadnąć, co jedzą. Niektóre produkty znaliśmy, inne były dla nas nowością, nie zawsze smaczną, ale zjedliśmy je do końca. Zaprosiliśmy również Panią Hanię z Mróweczek do wyzwania smakowego. Dała sobie świetnie radę. Na koniec zajęć mogliśmy już sami wybierać i próbować to, na co mamy ochotę.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione produkty mleczne!
Zwierzęta na wiejskim podwórku
W dniach od 4 do 8 kwietnia rozmawialiśmy o wszystkim tym, co wiąże się z życiem na wsi. Utrwaliliśmy wiedzę na temat zwierząt, żyjących w wiejskich zagrodach. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią, dodając i odejmując patyczki w zakresie 10. Układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej, ćwiczyliśmy umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby i głoski. Świetnie poradziliśmy sobie również z pracą zespołową, tworząc wspólnie gry planszowe i własne instrukcje.
Sadzimy kwiatki
W środę i w czwartek, tj. 6 i 7 kwietnia, po południu sadziliśmy kwiatki do naszych skrzynek. Były to bratki i stokrotki. Skrzynki zagościły przed naszym wejściem do przedszkola. Musimy teraz o nie dbać, podlewać i pilnować, by nikt ich nie podeptał.
Kiełki
Nasze kiełki wyrosły! Spróbowaliśmy je dzisiaj do śniadania na kanapki. Wielu z nas dało się namówić do sprawdzenia, jak smakują kiełki brokułu i rzodkiewki. Były bardzo smaczne. Delegacja naszej grupy wybrała się poczęstować całe przedszkole. Na koniec wędrówki dotarliśmy do Mróweczek, z którymi rozmawialiśmy o tym, jak stworzyć własny ogródek przedszkolny i jak rosną kiełki. Oni też dali się namówić do skosztowania. Dalej czekamy na kiełki buraka, które jeszcze rosną.
Instrukcja siania
We wtorek 5 kwietnia na zajęciach tworzyliśmy instrukcje siania nasion i kiełków. Najpierw wspólnie stworzyliśmy jeden wzór, na podstawie naszych zeszłotygodniowych działań, a następnie sami stworzyliśmy swoje własne instrukcje.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Laury, Poli i Leona oraz Hani i Basi
za plastelinę oraz kleje.
Jak rosną kiełki?
W środę 30 marca dokończyliśmy sianie nasion do naszej skrzyneczki i ją dokładnie podlaliśmy. Następnie zajęliśmy się kiełkami. Pojemniki wyłożyliśmy gazą, a na nią wysypaliśmy nasiona kiełków: buraka, brokułu i rzodkiewki. Wszystkie nasionka okazały się zupełnie różne. Naszym zadaniem teraz będzie je nawadniać, a gdy urosną spróbować zjeść. Na koniec prac ogrodniczych wspólnymi siłami sprzątaliśmy salę.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione artykuły ogrodnicze, dużą ilość ziemi i nasionka!
Siejemy nasionka
We wtorek 29 marca na zajęciach przyjrzeliśmy się od środka pracy ogrodnika. Nasza Pani Beatka – ekspert od kwiatów, pomogła nam przygotować wszystkie niezbędne narzędzia do tego, byśmy mogli zasiać nasionka do naszej skrzyneczki. Dzięki artykułom, podarowanym przez naszych rodziców, mogliśmy przystąpić do pracy. Udało nam się zasiać na razie pomidory, miętę oraz bratki. Mogliśmy też porównać nasiona, które okazały się zupełnie różne. Najmniejsze do tej pory były nasiona mięty. Wszystko dokładnie obserwowaliśmy, gdyż będziemy wspólnie tworzyć instrukcje siania i sadzenia roślin.
Wiosna
W dniach od 21 do 25 marca omawialiśmy wiosenny temat, a więc rozmawialiśmy o rozkwitających pączkach kwiatów i powracających z ciepłych krajów ptakach. Wysłuchaliśmy opowiadania "Tajemniczy lot", dzięki któremu dowiedzieliśmy się w jakiej kolejności ptaki przylatują na wiosnę, jak wygląda skowronek oraz które kwiaty zwiastują wiosnę. Rozwiązywaliśmy zadania matematyczne, przeliczając w zakresie 10 za pomocą patyczków. Wykonaliśmy też w zespołach plakaty na temat zdrowego stylu życia. Poznaliśmy także literkę "g" i utrwalaliśmy jej sposób pisania w liniaturze. Wykonaliśmy też piękne prace plastyczne "Bocian" i "Barwne kwiaty".
Nasze planety
W piątek 18 marca kilka naszych koleżanek i kolega, zaprezentowali swoje rysunki planet i ciekawostki o nich, które przygotowali w domu z pomocą rodziców. Wszyscy z zaciekawieniem słuchaliśmy informacji o wybranych planetach. Dziękujemy, że je dla nas przygotowaliście !
Kosmos
W dniach od 14 do 18 marca realizowaliśmy temat o kosmosie. Rozmawialiśmy o tym, na jakiej planecie mieszkamy, określaliśmy jej położenie względem słońca, a także wymienialiśmy pozostałe planety. Wykonaliśmy własne rakiety kosmiczne z rolek po papierze. Oglądaliśmy filmy edukacyjne i słuchaliśmy piosenki o Układzie Słonecznym. Dodatkowo wykonywaliśmy różne kosmiczne zadania.
Edukacja klimatyczna
W piątek 11 marca w naszym przedszkolu odbyły się kolejne zajęcia z zakresu edukacji klimatycznej, przeprowadzone przez młodzież z Technikum Ogrodniczego. Na zajęciach utrwaliliśmy wiedzę przyrodniczą na temat zanieczyszczeń naszej planety. Poznaliśmy też takie pojęcia, jak: smog, czy fotosynteza. Zajęcia przebiegły w miłej atmosferze, a najbardziej spodobała nam się gra planszowa.
Zabawy popołudniowe
Dzięki przyniesionym różnym, ciekawym wynalazkom do naszego kącika, mieliśmy okazję bliżej się im przyjrzeć. Obejrzeliśmy i przeczytaliśmy bajkę z projektora, a także sprawdzaliśmy, jak działa mikroskop. Dodatkowo mieliśmy możliwość wykonania doświadczenia – wulkanu. Obserwowaliśmy, co dzieje się z wodą i olejem, gdy wrzucimy do nich kolorowe tabletki musujące.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione wynalazki.
Pralki
We wtorek 1 marca zamieniliśmy się w wynalazców i sami tworzyliśmy własne pralki z papierowych talerzyków, korków i torebek śniadaniowych.
Podróże dawniej i dziś
W poniedziałek 28 lutego mówiliśmy na zajęciach o podróżowaniu dawniej i dziś. Obejrzeliśmy zdjęcia pojazdów, bawiliśmy się w zabawę „Co zniknęło”, ćwicząc przy tym naszą pamięć i spostrzegawczość. Słuchaliśmy dźwięków środków lokomocji, ćwicząc umiejętność identyfikowania dźwięków z otoczenia. Poznaliśmy zapis litery P. Na koniec zajęć stworzyliśmy kącik wynalazcy.
Ewaluacja Projektu Szkoła
W piątek 25 lutego po południu przedstawiliśmy dzieciom z grupy Tygrysków podsumowanie naszego Projektu Szkoła. Opowiedzieliśmy im o tym, czego dowiedzieliśmy się o szkole i pokazaliśmy, jak wyglądają poszczególne pomieszczenia w szkole, nauczycielka, oceny, czy szafki. Następnie Tygryski same oglądały naszą książkę z ilustracjami.
Edukacja Klimatyczna
W piątek 25 lutego nasza grupa uczestniczyła w warsztatach z zakresu edukacji klimatycznej i ochrony środowiska, prowadzonych przez uczniów Technikum Ogrodniczego. Młodzież na początku za pomocą pacynek przygotowała dla nas „Teatrzyk”, a później mogliśmy zagrać w specjalnie dla nas przygotowaną grę planszową na temat smogu i innych zanieczyszczeń środowiska.
Zabawy popołudniowe
Zabawa w archeologów - poszukiwanie dinozaurów, jajek i śladów w kaszy mannej oraz zabawa w rysowanie - dorysowywanie elementów według wzoru z papierowej kostki.
W dawnych czasach
Od 21 do 24 lutego wspólnie rozmawialiśmy o „Dawnych czasach”. W związku z tym stworzyliśmy specjalny kącik tematyczny. Rysowaliśmy własne dinozaury, bawiliśmy się w jaskinię, a także poznaliśmy słynne rysunki z jaskiń, które później sami stworzyliśmy. Przeprowadziliśmy również eksperyment na temat tego „Jak działają gazy w wulkanie?”. Rozwiązywaliśmy zagadki na temat przeszłości i bawiliśmy się w „Muzeum Paleontologiczne”, oglądając na wystawach przedmioty, które przynieśliśmy.
Pogadanki Pielęgniarki:
"Bo zdrowie jest najważniejsze"
We wtorek 22 lutego odwiedziła nas pani pielęgniarka. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się, co jest najważniejsze dla naszego zdrowia. Zajęcia rozpoczęliśmy od gimnastyki. Poznaliśmy zdrowe zamienniki dla słodyczy, a mianowicie chipsy z ziemniaków, buraków i pietruszki, które mogliśmy spróbować. Wspólnie omawialiśmy piramidę żywienia, uzupełniając ją o odpowiednie produkty. Następnie wykonaliśmy wesołe buzie z warzyw i owoców na papierowych talerzykach.
Zabawy szkolne
W poniedziałek 21 lutego po południu oglądaliśmy filmiki z zabawami szkolnymi. Były to: gra w klasy, kapsle, w fajerkę, zabawa w piekło niebo, klaskanie-łapanie i gra w gumę. Następnie chętni mogli robić z panią różne zadania na tablicy.
Spotkanie z ekspertem
W piątek 18 lutego mieliśmy okazję wysłuchać listu ze wspomnieniami szkolnymi, jednej z mam naszych koleżanek. Była to bardzo ciekawa historia i na koniec wszyscy bez wyjątku bili brawo. Następnie odbyliśmy krótką rozmowę o szkole, czego do tej pory udało nam się o niej dowiedzieć. Mogliśmy oglądać rzeczy z naszego kącika, który z dnia na dzień się powiększa, za sprawą naszych wspaniałych rodziców i naszym. Na koniec zaprosiliśmy naszego eksperta – była nim Pani Gosia. Mogliśmy zadać jej pytania, a ona opowiedziała nam o swoich odczuciach związanych z byciem uczennicą. Poznaliśmy też ciekawe szkolne zabawy: krowa, pomidor i drewniak. Chyba ta szkoła jednak nie będzie taka zła 🙂
Nasz kącik
Odkrywamy szkołę
W środę 16 lutego dalej kontynuowaliśmy zajęcia, poszerzające naszą wiedzę o szkole. Dzisiaj sami rozwiązywaliśmy zadania, chodząc po całej sali i szukając odpowiedzi na zadania, które przygotowała nam Pani. Szukaliśmy przedmiotów i osób, które są związane ze szkołą, musieliśmy napisać ich nazwy, policzyć, ile ich jest i napisać odpowiednią cyfrę. Każdy z nas mógł dowolnie wybierać, od czego chce zacząć, a później, gdy już wszystko mieliśmy wykonane, sami sprawdzaliśmy, czy dobrze wykonaliśmy zadanie. Na koniec obejrzeliśmy prezentację ze zdjęciami różnych miejsc, znajdujących się w budynku szkoły, dzięki czemu znaleźliśmy odpowiedzi na część pytań z naszej siatki pytań.
We wtorek zajęliśmy się naszym kącikiem tematycznym. Przynieśliśmy do przedszkola różne ciekawe gadżety. Pani przyniosła książki, z których uczyli się kilka lat temu pierwszoklasiści, dzięki czemu możemy się dowiedzieć, jak wygląda nauka w szkole.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przyniesione przedmioty, zdjęcia i legitymacje.
Dalej zachęcamy do wysyłania nagrań bądź napisania listu ze wspomnieniami szkolnymi.
Projekt Szkoła
W poniedziałek 14 lutego rozpoczęliśmy tydzień pracy metodą projektu. Projekt nosi nazwę: „Szkoła”, gdyż przy swobodnych rozmowach pojawiło się dużo niepewności i strachów, związanych z wrześniowym pójściem do szkoły. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się temu tematowi i trochę go odczarować. Dzisiaj stworzyliśmy siatkę wiedzy, skojarzeń, związanych ze słowem "szkoła" oraz siatkę pytań, czyli to, czego chcemy się o niej dowiedzieć.
Spotkanie ze Strażnikami Miejskimi
W środę 9 lutego nasze przedszkole odwiedzili strażnicy miejscy. Dużo rozmawialiśmy o pracy strażnika miejskiego, o bezpieczeństwie w domu i poza nim. A na koniec mogliśmy zobaczyć z bliska radiowóz. Pan strażnik był bardzo miły i pozwolił nam nawet wejść do środka.
Biedronki na wesoło 😉
Prezenty dla Babci i Dziadka
Przygotowania do tego ważnego dnia zaczęły się już bardzo dawno temu. Zakładki dla babci i krawaty dla dziadka tworzyliśmy sami własnoręcznie. Mamy nadzieję, że upominki spodobają się naszym dziadkom. Nagraliśmy też dla nich występ z wierszami i piosenkami. Zanim go wysłaliśmy do dziadków, sami sprawdziliśmy, jak wypadliśmy.
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Babci i Dziadka od wszystkich Biedronek!
Zimowe zabawy
W czwartek 13 stycznia rozwiązywaliśmy zagadki zimowe, rzucając kostką i odsłaniając odpowiednią cyferkę, pod którą skrywała się zagadka. Następnie doskonaliliśmy spostrzegawczość wzrokową na monitorze, zaznaczając różnice między obrazkami. Możemy pochwalić się, że udało nam się odgadnąć je wszystkie, mimo iż zadanie nie należało do najłatwiejszych – wszystkich różnic było aż 16! Na zakończenie ćwiczyliśmy syntezę wzrokową, składając obrazek w całość.
Zabawy na placu zabaw
U jak ulica
W poniedziałek 10 stycznia na zajęciach poznaliśmy literkę U. W związku z tym, żeby ją utrwalić bawiliśmy się ozobotami i budowaliśmy ulicę dla naszych robotów. Musieliśmy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie. Towarzyszyło nam przy tym bardzo dużo pozytywnych emocji.
Serdecznie dziękujemy
Sarze i jej rodzicom
za artykuły plastyczne.
Serdecznie dziękujemy
Amelii i jej mamie
za zabawki.
Zegar
We wtorek 4 stycznia na zajęciach rozmawialiśmy o zegarze. Poznaliśmy jego budowę oraz oglądaliśmy zdjęcia różnych rodzajów zegarów. Ćwiczyliśmy pamięć wzrokową i używanie liczebników porządkowych odkrywając, które zegary zniknęły lub zamieniły się miejscami. Przy okazji tego tematu poznaliśmy cyfrę 7 i jej zapis. Na koniec zajęć obejrzeliśmy film edukacyjny o historii zegara.
My friend robot
W okresie świątecznym przesłaliśmy nasz występ gwiazdkowy z języka angielskiego naszym kolegom z Przedszkola nr 65 "Tarchominek". Mogliśmy zaprezentować nasze umiejętności innym dzieciom w ramach partnerstwa w programie "My friend robot". Poniżej przedszkolaki z Przedszkola nr 65 oglądają nasze nagranie. Mamy nadzieję, że się podobało.
Kim chcę być w przyszłości?
W piątek 17 grudnia na zajęciach rozmawialiśmy o zawodach. Najpierw nazywaliśmy zawody rozpoznane na obrazkach oraz mówiliśmy o tych, które wykonują nasi rodzice. Następnie bawiliśmy się w kalambury i w parach pokazywaliśmy określone zawody, a reszta je odgadywała. Na koniec zajęć każdy z nas narysował to, kim chce być w przyszłości. Ci z nas, którzy jeszcze nie wiedzieli, narysowali zawód, który bardzo lubią.
My friend robot - Mój przyjaciel robot
W czwartek 16 grudnia podczas zajęć z języka angielskiego Pani Gosia przeczytała nam książeczkę w języku angielskim "Robot with no bottom". Książka bardzo nam się spodobała, ponieważ opisywała historię robota, który zgubił własną pupę. Książeczkę tę oraz kilka innych, również o robotach w język angielskim, pożyczyły nam przedszkolaki z Przedszkola nr 65 "Tarchominek" w ramach partnerstwa w projekcie "My friend Robot" Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne. Wszystkie książeczki dokładnie obejrzeliśmy, a następnie narysowaliśmy roboty naszego pomysłu. Zdjęcia naszych prac przesłaliśmy do Przedszkola nr 65.
To jeszcze nie koniec naszej współpracy...
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Wiktorii C.
za żywe gałązki do ozdobienia choinki.
Historia zapisana w dźwiękach
W poniedziałek 13 grudnia rozmawialiśmy o dźwiękach, na przykładzie wiersza Wojciecha Próchniewicza „Dźwięki”. Słuchaliśmy utworu „Walc Kwiatów” Piotra Czajkowskiego. Początkowo wyobrażaliśmy sobie historię, jaką opisują dźwięki i kolory, w jakich byśmy ją narysowali. Następnie przenieśliśmy je na kartki papieru. Gdy wszyscy już skończyli swoje prace, wspólnie w kółku sobie je pokazaliśmy i opowiedzieliśmy, co się na nich znajduje. Dzięki rozmowom o rysunkach, poznaliśmy również literkę R i ćwiczyliśmy jej pisanie.
Sylabowa gra planszowa
W piątek 10 grudnia podzieliliśmy się na dwie drużyny i rozegraliśmy partię w grę planszową na macie do kodowania. Na określonych polach czekało na nas zadanie. Losowaliśmy kartonik z sylabą. Naszym zadaniem było odczytać ją oraz podać słowo, rozpoczynające się tą sylabą.
Coraz bliżej święta
W tym tygodniu omawialiśmy tematykę związaną z Mikołajem. Rozmawialiśmy o tym, gdzie mieszka Mikołaj, czyli o Laponii. Wykonaliśmy pracę plastyczną przestawiającą „Krainę świętego Mikołaja”, doskonaląc w ten sposób umiejętność planowania własnej pracy. Zapoznaliśmy się z cyferką „6” i literką „K”. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią, dodając i odejmując koperty w zakresie 10. Przeliczaliśmy patyczki matematyczne, a następnie układaliśmy z nich prostokąt przypominający kopertę. Pisaliśmy literkę K, pracując w stacjach, tzn. po specjalnie wypukłym śladzie, samodzielnie na tablicy, w kaszy mannej i w zeszycie ćwiczeń. Rysowaliśmy także „Elfa” wg instrukcji obrazkowej.
Śladami zwierząt
Miło nam poinformować, że nasza grupa dziewczyn zdobyła wyróżnienie w konkursie gier planszowych pt. "Śladami zwierząt", organizowanym przez Przedszkole nr 142 w Warszawie.
Serdeczne gratulacje dla Zuzi, Liliany, Kaliny, Sary i Krysi!
Kto przyleci do karmnika
W piątek 3 grudnia rozmawialiśmy o ptakach, które odlatują z Polski, zostają w niej lub do niej przylatują. Ćwiczyliśmy uważne słuchanie wierszy pt. „Żurawie” i „Gile” Wandy Chotomskiej. Bawiliśmy się w zabawę „Sylabowe kody”, ćwicząc odczytywanie i przetwarzanie kodów obrazkowo-językowych. Na koniec zajęć wykonaliśmy karmniki dla ptaków.
Przedświąteczna wycieczka do Żabiej Woli
W czwartek 2 grudnia ponownie wybraliśmy się do Żabiej Woli na przedświąteczną wycieczkę. Zaczęliśmy od zabawy na naszej ulubionej tyrolce i statku. Następnie udaliśmy się na szarlotkę i wspólne kolędowanie przy gitarze. Pogoda nam dopisywała, więc ponownie udaliśmy się na spacer po lesie, podczas którego wysłuchaliśmy wiele ciekawostek na temat świąt Bożego Narodzenia. W czasie spaceru towarzyszył nam pies Brooklyn. Braliśmy również udział w warsztatach i wykonaliśmy samodzielnie ozdoby choinkowe z cynamonu oraz brokatu. Udało nam się pogłaskać króliki oraz zobaczyć konia i krowę. Na koniec zjedliśmy przepyszną kiełbaskę z ogniska i przejechaliśmy się sankami.
Poznaliśmy 5
W poniedziałek 29 listopada na zajęciach poznaliśmy cyfrę 5. Ćwiczyliśmy jej zapisywanie oraz pokazywanie jej na dwóch dłoniach. Bawiliśmy się w zabawę „Zapasy wiewiórki”. Musieliśmy uważnie słuchać gry na bębenku i wykonywać odpowiednie polecenia. W trakcie zabawy każdy z nas musiał dobrać tyle żołędzi, by było ich razem 5, w zależności ile miał ich wcześniej. Na koniec zajęć wykonaliśmy „Kwiatka z piątki”.
Piosenka na grudzień
„Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju”
-
- Siedzę cichuteńko, patrzę przez okienko.
Poruszyły się zasłonki!
Chyba już go widzę! Chyba już go słyszę!
Zabrzęczały jego sanek dzwonki.
- Siedzę cichuteńko, patrzę przez okienko.
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty.
Dzyń, dzyń, dzyń, przynieś nam prezenty.
-
- Właśnie tutaj idzie, jest już coraz bliżej,
Niesie do nas wielkie worki.
Chyba już go widzę! Chyba już go słyszę!
Zabrzęczały jego sanek dzwonki.
- Właśnie tutaj idzie, jest już coraz bliżej,
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty.
Dzyń, dzyń, dzyń, przynieś nam prezenty.
Zwierzęta domowe
W tym tygodniu omawialiśmy temat związany ze zwierzętami domowymi. Opowiadaliśmy więc, jakie zwierzątka mamy w domu, doskonaląc umiejętność wypowiadania się na określony temat i ćwicząc cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej. Dowiedzieliśmy się, co kryje się za stwierdzeniem: zwierzęta domowe, gospodarskie, czy towarzyszące i sami układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej. Zapoznaliśmy się z literką „D” i doskonaliliśmy umiejętność analizy i syntezy głoskowej w słowie „Deska”. „Łamaliśmy języki”, słuchając wiersza M. Strzałkowskiej „Szczeniak” i powtarzając trudne słowa, świetnie się przy tym bawiąc. Ćwiczyliśmy też umiejętność określania głoski w nagłosie i wygłosie, a także stworzyliśmy własne kotki z rolek po papierze toaletowym.
Elementarz finansowy
W środę 24 listopada odwiedziła nas pani, która porozmawiała z nami na temat pieniędzy. Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat znaczenia pieniędzy oraz tego, co można z nimi zrobić i w jaki sposób je otrzymać. Oglądaliśmy wielkie modele banknotów oraz monet. Dowiedzieliśmy się, jak nazywają się polskie pieniądze oraz czym się różnią od siebie. Nasz gość wyjaśnił nam, co oznaczają symbole na banknotach oraz kim są osoby na nich zamieszczone. Układaliśmy banknoty według nominału, wskazywaliśmy różnice oraz ich wartości. Dowiedzieliśmy się, czym jest karta płatnicza oraz na czym polega płacenie nią. Wiemy już do czego służą bankomaty i jak rodzice wybierają z nich pieniądze. Pani zachęciła nas do oszczędzania nawet złotówki dziennie do skarbonek – dzięki temu możemy uzbierać w ciągu roku 365 złotych i mieć na różne przyjemności. Na koniec każdy z nas otrzymał dyplom.
Pływa, chodzi, lata, pełza
We wtorek 23 listopada na zajęciach mówiliśmy o zwierzętach, które latają, pływają, chodzą i pełzają. Rozpoznawaliśmy je na zdjęciach i nazywaliśmy, a następnie klasyfikowaliśmy je w odpowiednie grupy. Nasze koleżanki, Liliana i Kalina czytały nam informacje wyświetlane na monitorze. W trakcie ćwiczeń poznaliśmy również cyfrę 4. Ćwiczyliśmy jej pisanie oraz bawiliśmy się w zabawy i liczyliśmy do 4.
Pieczemy ciasteczka
W czwartek 18 listopada piekliśmy ciasteczka na słodki poczęstunek z okazji Dnia Życzliwości. Najpierw nasza koleżanka Liliana przeczytała przepis, następnie sprawdziliśmy, czy mamy wszystkie potrzebne produkty i po kolei sami odmierzaliśmy odpowiednią ilość składników, wsypując je do miski. Gdy ciasto zostało zagniecione – mogliśmy sami wycinać nasze ciasteczka.
Co już wiemy i umiemy
W środę 17 listopada na zajęciach pracowaliśmy na monitorze. Tworzyliśmy własne mapy myśli w aplikacji Mind Meister. Dotyczyły one liter i cyfr, które do tej pory poznaliśmy. Na koniec zajęć sami wykonaliśmy własne mapy myśli na kartkach papieru.
Czyste ręce to zdrowy przedszkolak
We wtorek 16 listopada nasze przedszkole ponownie odwiedziła pani pielęgniarka. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się o zarazkach, które są wokół nas. Rysowaliśmy flamastrami zarazki na odrysowanej dłoni, a następnie próbowaliśmy je zmyć. To było bardzo trudne. By zarazki zniknęły potrzebne było mydło. Ćwiczyliśmy prawidłowe etapy mycia dłoni. Na koniec oglądaliśmy pod mikroskopem preparaty z różnymi zarazkami.
Jesienne drzewa naszej wyobraźni
Miło nam poinformować, że nasza koleżanka z grupy, Krysia zajęła III miejsce w kategorii 5-latków w konkursie plastycznym pt. "Jesienne drzewa naszej wyobraźni", organizowanym przez Przedszkole nr 344 w Warszawie.
Krysi serdecznie gratulujemy!
Co dymi?
We wtorek 9 listopada rozmawialiśmy o tym, co dymi i dlaczego. W grupach rysowaliśmy nasze przykłady dymów, a potem wspólnie je omawialiśmy. Dowiedzieliśmy się, że są różne rodzaje dymów, mają różne pochodzenie i są bardzo szkodliwe.
Wycieczka do Szkoły Podstawowej nr 202
W poniedziałek 8 listopada wybraliśmy się do Szkoły Podstawowej nr 202. Pani Martyna oprowadziła nas po budynku, pokazując m.in. świetlicę szkolną, salę gimnastyczną, bibliotekę, jadalnię. Udało nam też się trafić na lekcję przyrody, na której Pani omawiała układ kostny człowieka na podstawie szkieletu. Okazało się, że sporo już wiemy na ten temat. Wycieczka bardzo nam się podobała i dzięki niej wiemy, że szkoła może być całkiem fajna.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Poli i Leona
za gipsowe dynie do malowania.
Kolczasty zwierz - Jeż
W piątek 15 października na zajęciach poznawaliśmy bliżej zwyczaje naszego kolczastego przyjaciela czyli jeża. Pomogła nam w tym nasza koleżanka Lila, która czytała nam dymki z ilustracji. Dodatkowo bawiliśmy się w zabawę ruchową „Idzie jeż”. Na koniec zajęć sami wykonaliśmy jeże, przy pomocy igieł zebranych podczas wycieczki.
Bukiet jesiennych liści
W czwartek 14 października zamieniliśmy się w mieszkańców lasu. Najpierw zostaliśmy podzieleni na zespoły, losując literki poznane dotychczas na zajęciach. Każda literka przyporządkowana była innemu zwierzęciu. Następnie wspólnie zastanawialiśmy się, jak mogą czuć się wybrane zwierzęta mieszkające w lesie, kiedy ludzie głośno się zachowują. Na końcu przedstawialiśmy efekt naszych wspólnych przemyśleń – wcielając się w mieszkańców lasu. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną: „Bukiet jesiennych liści”. Oprócz kolorowania i wycinania, ćwiczyliśmy umiejętność planowania własnej pracy, tak aby wszystkie elementy zmieściły się na kartce i tworzyły estetyczną kompozycję.
Na rytmice
Zwyczaje zwierząt
W środę 13 października kontynuowaliśmy temat dotyczący zwyczajów zwierząt. Naśladowaliśmy zwierzęta, poruszając się jak one do muzyki. Wyszukaliśmy ukrytych kopert, w których były informacje dotyczące zwierząt i ich zwyczajów jesiennych. Naszym zadaniem było zgadnąć, o kim jest mowa. Sprawdzaliśmy nasze odpowiedzi poprzez podejście do odpowiedniego stołu i podniesienie obrazka, według klucza napisanego na kopercie. Na koniec zajęć podzieliliśmy zwierzęta na te, które śpią zimą i na te, które nie śpią.
Wycieczka do Żabiej Woli
We wtorek 12 października uczestniczyliśmy w wycieczce do Żabiej Woli. Cały dzień spędziliśmy na świeżym powietrzu, świetnie się bawiąc. Zjeżdżaliśmy na tyrolce, huśtaliśmy się na huśtawkach oraz graliśmy w piłkę. W przerwie jedliśmy pyszną szarlotkę.
Z Panem gospodarzem wybraliśmy się na spacer po lesie, podczas którego wysłuchaliśmy ciekawostek na temat zwierząt, szykujących się do zimy. Przytulaliśmy drzewa i drapaliśmy się o nie, jak zwierzęta.
W środku lasu mogliśmy również pozjeżdżać na tyrolce, pohuśtać się na oponach, pochodzić po linii i pniach drzew.
Mieliśmy również okazję pogłaskać króliki, nakarmić owce oraz bawić się z psem Brooklynem oraz kotem, który towarzyszył nam w czasie jedzenia.
Samodzielnie obraliśmy i ścieraliśmy jabłka, z których został zrobiony przepyszny dżem, który zabraliśmy do domu.
Na koniec wycieczki udało nam się przejechać kolejką po polach i łąkach.
Jesienne biegi
W czwartek 7 października część naszej grupy wybrała się na jesienne biegi, organizowane przy Dolince Służewieckiej. Oddzielnie odbyły się biegi dziewcząt i chłopców. Wszyscy dobrze się bawiliśmy i każdy z nas dobiegł do mety. Dwóm naszym kolegom udało się zająć 4 i 5 miejsce. Serdeczne gratulacje chłopaki!
Odpoczynek – wspólne masażyki
W środę 6 października odwiedziła nas Pani Hania z Mróweczek. W ramach odpoczynku braliśmy udział we wspólnych masażykach. Podążaliśmy za słowami płynącymi z płyty oraz za instrukcjami Pani Hani. Po skończonym masażu rozmawialiśmy o tym, która jego część nam się najbardziej podobała. Dziękujemy Pani Hani za wspólny czas i liczymy na kolejne spotkania.
Jak ubieramy się wiosną, latem, jesienią, zimą?
W środę 6 października uczyliśmy się słów do piosenki „Hartuj ciało”, doskonaląc pamięć słuchową. Rozmawialiśmy o jesieni i o tym, jak zmienna bywa pogoda o tej porze roku. Porównywaliśmy ilustracje słonecznej jesieni i szarugi jesiennej – rozwijając percepcję wzrokową. Bawiliśmy się w „Deszczowy spacer”, próbując stanąć na jednej nodze. Na koniec zajęć pracowaliśmy w zespołach, wykonując prace pt. „Jak ubieramy się wiosną, latem, jesienią, zimą?”. Zadaniem każdego zespołu było narysowanie dziecka i ubranie go odpowiednio do pogody panującej w danej porze roku. W ten sposób uczyliśmy się zgodnej pracy zespołowej.
Poznajemy dwa
We wtorek 5 października zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania piosenki „Hartuj ciało” i chwilę o niej rozmawialiśmy. Następnie bawiliśmy się w zabawę „Czego mamy po dwa” – musieliśmy klaskać, bądź siadać, w zależności od tego, czy dana część naszego ciała występuje podwójnie, czy pojedynczo. Daliśmy się złapać w pułapkę przy palcach. Następnie poznaliśmy zapis dwójki, kreśliliśmy ją w powietrzu, a potem próbowaliśmy zapisać ją na tablicy. Na koniec zajęć ćwiczyliśmy pisanie przy stołach.
Piramida Zdrowego Żywienia
W poniedziałek 4 października bawiliśmy się w „Trudne zakupy”, starając się zapamiętać wszystkie produkty z listy, którą sami stworzyliśmy. Naszemu koledze Ignacemu udało zapamiętać się najwięcej produktów. Wysłuchaliśmy też wiersza „Dla każdego coś zdrowego” S. Karaszewskiego. W ten sposób doskonaliliśmy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się. Następnie poznaliśmy Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Dzięki temu wiemy, że codziennie powinniśmy dużo się ruszać, a produkty, które znajdują się na samej górze piramidy – spożywać jak najrzadziej. Na zakończenie wykonaliśmy własne Piramidy Żywienia w zespołach.
Piosenka na październik
Piosenka „Hartuj ciało" - R. Dreger
-
- W zdrowym ciele zdrowy duch,
a dla ducha dobry ruch.
Siła, sprawność i odwaga
nie przeszkadza lecz pomaga.
Życie jak bieg z przeszkodami
trudne może być czasami.
- W zdrowym ciele zdrowy duch,
Ref. Zatem raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery,
raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery.
-
- Hartuj ciało, hartuj ducha
od podeszwy aż do ucha.
Rower deska bieg na setkę,
ścieżka zdrowia, gra w kometkę.
Gdy rodzina się wygina,
to nie weźmie jej angina,
a jak dziadek nie da rady
niech wykona dwa przysiady.
- Hartuj ciało, hartuj ducha
Ref. Zatem raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery,
raz, dwa i trzy, i cztery,
wyłączamy komputery.
Żołędzie
W piątek 1 października bawiliśmy się w zabawę „Hop do słoika” oraz wykonywaliśmy pracę plastyczną „Żołądź” przy pomocy czapeczek z żołędzi oraz bibuły. Dziękujemy naszym rodzicom za pomoc przy zbieraniu czapeczek.
Memory dotykowe
W czwartek 30 września na zajęciach wysłuchaliśmy wiersza pt. „Żołędzie”. Staraliśmy się słuchać uważanie, aby zapamiętać jak najwięcej informacji. Później razem z panią sprawdzaliśmy - komu udało się to najlepiej. Następnie zostaliśmy podzieleni na zespoły i graliśmy w „Memory dotykowe” z zamkniętymi oczami. Na zakończenie wykonaliśmy karty pracy – ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość wzrokową i umiejętności matematyczne.
Poznajemy „A”
W poniedziałek 27 września poznawaliśmy literkę A. Bawiliśmy się w zabawę „Z aparatem po lesie” i szukaliśmy grzybków z literami O i A. Każdy z nas musiał chodzić na palcach lub na piętach, w zależności od znalezionej litery. Wymyślaliśmy słowa na A lub z A. Szło nam bardzo dobrze.
W środę 29 września kontynuowaliśmy temat na przykładzie jesiennych owoców. Układaliśmy rytmy owocowe 2 i 3-elementowe. Zauważyliśmy, że w słowach śliwka, gruszka i jabłko występuje literka A. Rozwiązywaliśmy zadania z treścią przy pomocy żetonów. Po skończonej zabawie wspólnie sprzątaliśmy. Na koniec zajęć nasza koleżanka Lila zapisywała nasze pomysły wyrazów z A lub na A na tablicy.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Poli i Leona oraz Leopolda
za markery, długopisy oraz artykuły kreatywne.
Przedszkolaki na start
Poznajemy „O”
Zachęcamy naszych rodziców do zabawy z nami w zabawę „Wymyśl słowo na O lub z O”.
Higiena naszych rąk i zębów
We wtorek 21 września rozmawialiśmy o higienie naszych rąk i zębów. Wykonaliśmy doświadczenie, w którym pomalowaliśmy naszym dwóm kolegom ręce fioletową farbą. Ich zadaniem było umyć ręce w ciągu 15 sekund, gdyż w tym czasie niektórzy z nas je myją. Okazało się, że jest to zbyt krótko, by dokładnie je umyć. Dzięki temu wiemy, że musimy myć je dłużej, by znikły z nich bakterie. Następnie rozmawialiśmy o prawidłowym myciu zębów. A w zespołach wykonaliśmy nasze podniebienia z zębami.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Kuby i Ignacego
za ryzy papieru.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Wiktorii K., Liliany i Leopolda
za kasztany i żołędzie.
Poznajemy zero
W poniedziałek 13 września poznaliśmy cyfrę i liczbę zero. Najpierw szukaliśmy sposobu, jak sprawdzić, ile kasztanów znajduję się pod chustami, nie zaglądając pod nie. Następnie poprzez dotyk liczyliśmy, ile kasztanów jest w danej obręczy. Okazało się, że w dwóch nie było ich wcale. Obręcze były puste, a więc kasztanów było zero. Tym samym poznaliśmy różne określenia informujące o tym, że czegoś jest zero. W grupach układaliśmy ze skakanek zera oraz wystukiwaliśmy sylaby słowa zero. A przy stołach ćwiczyliśmy jego pisanie.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Laury
za zabawki do piasku.
Piosenka na wrzesień
Piosenka „Pamiątki z wakacji” U. Piotrowska
-
- Skąd te śmiechy, skąd te piski?
To plecaki i walizki.
Zgromadziły się na stacji,
bo już wracać czas z wakacji.
Były w górach i nad morzem,
żeglowały po jeziorze,
odwiedziły każdy kątek,
teraz wiozą moc pamiątek.
- Skąd te śmiechy, skąd te piski?
Ref.: Muszelki, bursztyny, z kory łódeczki,
kamyki i szyszki, śmieszne kubeczki,
latawce bez sznurka, wędki składane,
koszulki ze zdjęciem, piłki dmuchane.
-
- Wszyscy dobrze wiedzą o tym,
że najmilsze są powroty.
A radości więcej mamy,
gdy jedziemy z pamiątkami.
Położymy je w szufladach,
będą chętnie opowiadać.
O słoneczku, plaży, lesie,
Kiedy przyjdzie słotna jesień.
- Wszyscy dobrze wiedzą o tym,
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Wiktorii C. i Krysi
za ryzy papieru.
Zasady dobrej zabawy
W czwartek 9 września odwiedziła naszą grupę Pani Strażnik Miejska. Przyprowadziła ze sobą Rysia strażnika. Wspólnie opowiadali nam o zasadach dobrej zabawy. Pani Strażnik przygotowała dla nas zabawę z Rysiem, wcześniej ustaliła z nami zasady – mieliśmy nikomu nie zdradzić, gdzie jest Ryś i usiąść po cichu na swoje miejsce, gdy już go znajdziemy. Za pierwszym razem nam nie wyszło, więc Pani powtórzyła zabawę i przypomniała zasady. Drugim razem poszło nam lepiej. Wiemy już, że zabawa będzie udana, gdy będziemy przestrzegać zasad.