CZERWIEC
Tematy kompleksowe:
- Wiosna na łące.
- Witamy lato!
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych występujących wiosną oraz latem,
- poszerzanie informacji na temat przyrody na łące,
- poszerzanie wiedzy dotyczącej Indian i kowbojów,
- pogłębianie i utrwalanie wiedzy na temat bezpiecznego zachowania w przedszkolu,
- zapoznanie dzieci ze standardami zachowania podczas niebezpiecznych sytuacji,
- poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa podczas wakacji,
- rozwijanie postawy empatycznej wobec innych osób,
- stymulacja sensoryczna dzieci poprzez stosowanie różnego rodzaju bodźców sensorycznych,
- doskonalenie umiejętności manualnych poprzez wykonywanie różnych prac technicznych,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, umiejętności wyrażania siebie poprzez śpiew i taniec,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 5 i więcej,
- rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych, dbania o wygląd.
MAJ
Tematy kompleksowe:
- Ruch to zdrowie.
- Na wiejskim podwórku.
- Dzień Mamy i Taty.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia człowieka,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt wiejskich, produktów, które od nich otrzymujemy,
- kultywowanie tradycji święta Mamy i Taty,
- rozwijanie postawy szacunku dla rodziców, podtrzymywanie więzi rodzinnych,
- ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek,
- kształtowanie umiejętności występowania przed publicznością,
- rozwijanie umiejętności manualnych poprzez korzystanie z różnych technik plastyczno-technicznych,
- kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach stresujących, np. występowanie na scenie,
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
- doskonalenie umiejętności w zakresie samodzielnego ubierania się, zapinania suwaków, guzików.
KWIECIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Kolorowy zawrót głowy.
- Zbliżają się święta.
- Dźwięki wokół nas.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat powstawania kolorów poprzez mieszanie barw podstawowych, eksperymentowanie z kolorami,
- zapoznanie ze zjawiskiem tęczy,
- poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów wielkanocnych,
- poszerzanie wiedzy muzycznej,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej, uwrażliwianie dzieci na zmianę tempa w muzyce, dynamikę utworu,
- kształtowanie postawy empatycznej i asertywnej,
- rozwijanie umiejętności respektowania zasad panujących w grupie, grze, zabawie,
- rozwijanie umiejętności słuchania w skupieniu czytanego tekstu, odpowiadania na zadany temat,
- rozwijanie małej motoryki poprzez korzystanie z różnych technik plastyczno-technicznych,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole,
- doskonalenie umiejętności w zakresie samodzielnego i dokładnego wykonywania czynności higienicznych.
MARZEC
Tematy kompleksowe:
- Poznajemy zawody.
- Karuzela pór roku.
- Witamy wiosnę.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat zwiastunów wiosny,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą i zmianami w niej zachodzącymi ze względu na porę roku,
- poszerzanie wiedzy na temat następujących po sobie pór roku,
- kształtowanie postawy empatycznej,
- rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi i dorosłymi,
- ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną i więcej cech,
- integracja sensoryczna,
- rozwijanie małej motoryki poprzez używanie chwytu pisarskiego podczas prac plastyczno-technicznych,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
- pogłębianie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych, kolorów,
- rozwijanie poczucia rytmu, pamięci słuchowej,
- doskonalenie umiejętności samoobsługi,
- rozwój koordynacji ruchowej podczas zabaw na świeżym powietrzu.
LUTY
Tematy kompleksowe:
- Sporty zimowe.
- Walentynki.
- Bal karnawałowy.
- Poznajemy zawody.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozpoznawanie zawodów po charakterystycznych dla nich przedmiotach,
- opowiadanie o czynnościach osób wykonujących określony zawód,
- rozpoznawanie podstawowych sportów zimowych i przedmiotów z nimi związanych,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych, rytmicznych,
- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
- rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad w grach,
- poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów karnawałowych,
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 5 i więcej,
- ćwiczenie umiejętności orientacji przestrzennej,
- rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie sprawności ruchowej,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- rozwijanie wyobraźni poprzez stosowanie różnorodnych technik plastycznych.
STYCZEŃ
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta zimą.
- Kochani Dziadkowie.
-
Spotkania ze śmiałkiem.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie zainteresowania przyrodą i zmianami w niej zachodzącymi ze względu na porę roku,
- poszerzanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy,
- kształtowanie postawy empatycznej w stosunku do zwierząt,
- integracja międzypokoleniowa podczas obchodów Dnia Babi i Dziadka,
- rozwijanie logicznego myślenia, syntezy i analizy wzrokowej podczas gier i zabaw stolikowych,
- rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi i dorosłymi,
- ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną i więcej cech,
- poszerzanie słownictwa i rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi,
- rozwijanie kreatywności dzięki korzystaniu z różnych technik plastyczno-technicznych,
- poszerzanie wiedzy na temat tego, po co należy szukać pomocy medycznej, budzenie zaufania do osób ze środowiska lekarskiego,
- poszerzanie wiedzy na temat konieczności utrzymywania czystości i higieny,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
- pogłębianie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych, kolorów,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich,
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
- doskonalenie umiejętności w zakresie samodzielnego ubierania i rozbierania się.
GRUDZIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Mikołaj Święty niesie nam prezenty.
- Idzie zima.
- Zbliżają się święta.
- Tradycje świąteczne i noworoczne.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy w grupie,
- ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną i więcej cech,
- rozwijanie umiejętności poprawnego wysławiania się,
- ćwiczenie umiejętności manualnych poprzez stosowanie różnych technik plastyczno-technicznych,
- poszerzanie wiedzy na temat tradycji świątecznych, mikołajek, Nowego Roku,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
- nabywanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych,
- kształtowanie empatii,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich,
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości,
- poszerzanie wiedzy na temat zimy,
- doskonalenie umiejętności samoobsługi.
LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
- Kto ty jesteś? Polak mały.
- Dzieckiem być.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozbudzanie tożsamości narodowej,
- rozpoznawanie flagi i godła Polski,
- poszerzanie słownictwa; zwrócenie uwagi na poprawne budowanie zdań,
- rozpoznawanie podstawowych emocji,
- przeliczanie w zakresie trzech i więcej,
- kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
- kształtowanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
- kształtowanie umiejętności szanowania emocji innych osób,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze złością w sposób akceptowalny społecznie,
- utrwalanie rozpoznawania kolorów i nazywania ich,
- rozpoznawanie figur geometrycznych: koło i kwadrat,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- rozwijanie kreatywności oraz umiejętności plastyczno-technicznych,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania części ciała,
- kształtowanie umiejętności poprawnego zachowania podczas uroczystości przedszkolnych,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną cechę,
- rozwój umiejętności wokalnych, umuzykalnianie dzieci,
- poszerzanie informacji na temat świata zwierząt leśnych i domowych.
PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
- Jesień wokół nas.
- Dary jesieni.
- Barwy jesieni.
- Zabawy jesienne.
- W czasie deszczu dzieci się nie nudzą!
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- ćwiczenie samodzielności w zakresie samoobsługi,
- rozwijanie umiejętności adaptacyjnych,
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
- wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- poszerzanie wiedzy z zakresu przyrody,
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie do 10,
- ćwiczenie umiejętności orientacji przestrzennej,
- kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach trudnych dla dziecka,
- kultywowanie czasu spędzanego z rodziną,
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się podczas przestawień, koncertów,
- rozwijanie motoryki małej oraz sprawności fizycznej,
- rozwijanie poczucia rytmu.
WRZESIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Pierwszy raz w przedszkolu.
- Jestem przedszkolakiem.
- Mróweczki to my.
- Gramy w zielone.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- integracja grupy, poznanie imion kolegów, tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
- wdrażanie do przestrzegania zasad panujących w grupie,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali oraz ogrodzie przedszkolnym,
- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- kształtowanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach trudnych,
- utrwalanie rozpoznawania kolorów.