Tygodniowy rozkład zajęć
Poniedziałek: rytmika.
Wtorek: zajęcia rozwijające mowę i myślenie, j. angielski.
Środa: rytmika.
Czwartek: działalność plastyczno-konstrukcyjna, j. angielski.
Piątek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne.
Czerwiec
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta małe i duże.
- Wakacje.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie i w Zoo,
- zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi,
- poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego i górskiego,
- zapoznanie ze sposobem spędzania czasu nad morzem,
- poznanie właściwości piasku podczas zabaw w ogrodzie,
- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji i skojarzeń,
- rozwijanie umiejętności słuchania i wypowiadania się,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie zmysłu dotyku,
- klasyfikowanie pojazdów na wodne, powietrzne i lądowe,
- utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- utrwalenie znajomości kolorów podstawowych,
- kształtowanie umiejętności porządkowania elementów według wielkości,
- kształtowanie umiejętności stosowania określeń: duży/mały, długi/krótki,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w lesie, w podróży i w sali zabaw,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
Maj
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta wiejskie i domowe.
- Kocham mamę i tatę.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i wiejskich,
- poznanie produktów, które powstają z mleka,
- rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zdrowia,
- podawanie nazw członków rodziny,
- rozpoznawanie części ciała,
- dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka,
- zachęcanie do pomagania w codziennych obowiązkach,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
- doskonalenie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał dźwiękowy,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji i skojarzeń,
- ćwiczenie pamięci,
- rozwijanie umiejętności słuchania,
- ćwiczenia mięśni narządów mowy,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- przeliczanie elementów,
- klasyfikowanie,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
Kwiecień
Tematy kompleksowe:
- Wiosna.
- Wielkanoc.
- Dbamy o Ziemię.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat: wiosny, Wielkanocy i środowiska przyrodniczego,
- dostrzeganie w otoczeniu oznak wiosny,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę,
- wskazywanie właściwego i niewłaściwego zachowania wobec przyrody,
- wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- ćwiczenie pamięci,
- rozwijanie umiejętności słuchania,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie zmysłu dotyku,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy,
- posługiwanie się określeniami: miękkie, puszyste, miłe,
- przeliczanie w zakresie 4,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
Marzec
Tematy kompleksowe:
- Piłka - praca metodą projektu.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- stwarzanie przyjaznej atmosfery,
- poszerzanie wiedzy na temat różnego rodzaju piłek,
- przybliżenie historii powstania piłki,
- poznanie różnych gier, sportów z wykorzystaniem piłek,
- ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- ćwiczenie pamięci,
- wzbogacanie słownictwa,
- rozwijanie umiejętności słuchania,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
- budowanie poczucia przynależności do grupy,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- nazywanie swojego stanu emocjonalnego,
- rozpoznawanie emocji,
- radzenie sobie z porażkami,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie zmysłu dotyku,
- posługiwanie się określeniami: miękka, twarda,
- poszerzanie umiejętności matematycznych: przeliczanie, segregowanie, określanie wielkości,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
Luty
Tematy kompleksowe:
- Baśnie i bajki.
- Dziecko w świecie wartości.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- wzbogacanie wiedzy ogólnej,
- rozwijanie zainteresowania książką,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- ćwiczenie pamięci,
- kształtowanie szacunku do książki,
- pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
- stosowanie określeń: dużo, mało, tyle samo,
- doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach,
- segregowanie przedmiotów według jednej cechy,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- integrowanie grupy, zachęcanie do współpracy,
- dostrzeganie uczuć innych osób,
- zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze złością, tak, aby nikomu nie robić krzywdy,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Styczeń
Tematy kompleksowe:
- Witamy w Nowy Rok.
- Wesoła zabawa.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- wzbogacanie wiedzy ogólnej,
- zapoznanie z porami roku,
- pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów,
- posługiwanie się określeniami: duży, średni, mały, para,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Grudzień
Tematy kompleksowe:
- Zimno, coraz zimniej.
- Święta tuż, tuż.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- poszerzanie wiedzy na temat Świąt Bożego Narodzenia,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole,
- pobudzanie wyobraźni, skupiania uwagi,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów,
- posługiwanie się określeniami: miękki, twardy,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Listopad
Tematy kompleksowe:
- Jesień.
- Dbamy o zdrowie.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi,
- pobudzanie wyobraźni,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
- poszerzanie wiedzy na temat zdrowego żywienia,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- kształtowanie umiejętności rozróżniania kolorów podstawowych,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Październik
Tematy kompleksowe:
- Jesień w sadzie i w ogrodzie.
- Co robią zwierzęta jesienią?
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
- przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią,
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt leśnych,
- kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
- stosowanie określeń: całe jabłko, pół jabłka,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
- kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie koła,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu.
- Poznajemy zasady.
- Pomocna dłoń.
- Idzie jesień.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- integrowanie dzieci poprzez zabawy,
- budowanie dobrego samopoczucia w przedszkolu,
- zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu, poznanie kodeksu przedszkolaka,
- ćwiczenie prawidłowych nawyków higienicznych,
- poznanie zasad bezpieczeństwa,
- ćwiczenie samodzielności podczas ubierania i rozbierania się, spożywania posiłków, czynności higienicznych,
- zachęcanie do zabaw swobodnych w sali i w ogrodzie,
- poznanie środków komunikacji oraz zasad ruchu drogowego,
- zapoznanie z kolorami: czerwony, zielony,
- zapoznanie z pierwszymi oznakami jesieni,
- kształtowanie nawyku sprzątania zabawek, odkładania ubrań na wyznaczone miejsce, składanie ubrań.