Tygodniowy rozkład zajęć
Poniedziałek: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Czwartek: ćwiczenia gimnastyczne.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; j. angielski.
Listopad
Tematy kompleksowe:
- Owoce.
- Warzywa.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
- przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
- kształtowanie postaw prozdrowotnych,
- rozwijanie umiejętności nazywania owoców i warzyw,
- zwrócenie uwagi na konieczność mycia owoców i warzyw przed spożyciem oraz ich walory odżywcze,
- kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
- stosowanie określeń: całe, pół,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
- rozwijanie umiejętności nazywania kolorów,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Październik
Tematy kompleksowe:
- Przyszła jesień.
- Tydzień edukacji o bezpieczeństwie.
- Jesienne barwy.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
- przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, związanych z jesienią,
- wzbudzanie zainteresowania przyrodą,
- poszerzanie informacji na temat bezpieczeństwa,
- zapoznanie z numerem alarmowym,
- zapoznanie ze służbami ratunkowymi: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe,
- kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- zachęcanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu.
- Wspólne zabawy.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- integracja grupy,
- tworzenie miłej i życzliwej atmosfery,
- rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników,
- zachęcanie dzieci do poznawania nowego otoczenia,
- budowanie poczucia bezpieczeństwa,
- kształtowanie umiejętności prawidłowego i systematycznego mycia rąk,
- rozwijanie umiejętności maszerowania w takt muzyki bez potrąceń,
- rozwijanie umiejętności poruszania się po obwodzie koła,
- budzenie zainteresowania tekstem poprzez wykorzystywanie ilustracji,
- rozwijanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
- zapoznanie z zasadami grupowymi,
- ćwiczenie samodzielności w wykonywaniu prostych czynności,
- kształtowanie umiejętności korzystania z urządzeń i pomieszczeń przedszkolnych zgodnie z ich przeznaczeniem,
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
- utrwalanie imion dzieci z grupy,
- ćwiczenie umiejętności przedstawiania się ,
- ćwiczenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobie pokrzywdzonej,
- ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej.