Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Czwartek: ćwiczenia gimnastyczne.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; j. angielski.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem Przedszkolakiem.
  2. Grudniowe życzenia.
  3. Świąteczne zwyczaje.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozbudzanie u dzieci zainteresowania kulturą i sztuką,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji związanych ze światem teatru,
  • zapoznanie z zasadami prawidłowego zachowania się w teatrze,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się poza przedszkolem,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziećmi, rodzicami i nauczycielem,
  • prezentowanie swoich umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu,
  • rozbudzanie wiary i pewności siebie u dzieci,
  • wspomaganie dziecka w budowaniu pozytywnego obrazu siebie,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych – klasyfikowanie wg określonej cechy, segregowanie, używanie określeń: mały, duży,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich pragnień,
  • poszerzanie słownika czynnego,
  • kształtowanie nawyku właściwego zachowania się przy stole,
  • wprowadzanie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia,
  • zapoznanie z wybranymi kolędami, świątecznymi piosenkami,
  • kształtowanie umiejętności matematycznych – ćwiczenie orientacji w przestrzeni,
  • zapoznanie z wybranymi zwyczajami i tradycjami świątecznymi,
  • czerpanie radości i satysfakcji z pracy w grupie,
  • integracja personelu przedszkola między sobą i z dziećmi.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Owoce.
  2. Warzywa.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
  • przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych,
  • rozwijanie umiejętności nazywania owoców i warzyw,
  • zwrócenie uwagi na konieczność mycia owoców i warzyw przed spożyciem oraz ich walory odżywcze,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • stosowanie określeń: całe, pół,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • rozwijanie umiejętności nazywania kolorów,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Przyszła jesień.
  2. Tydzień edukacji o bezpieczeństwie.
  3. Jesienne barwy.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
  • przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, związanych z jesienią,
  • wzbudzanie zainteresowania przyrodą,
  • poszerzanie informacji na temat bezpieczeństwa,
  • zapoznanie z numerem alarmowym,
  • zapoznanie ze służbami ratunkowymi: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • zachęcanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu.
  2. Wspólne zabawy.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • tworzenie miłej i życzliwej atmosfery,
  • rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników,
  • zachęcanie dzieci do poznawania nowego otoczenia,
  • budowanie poczucia bezpieczeństwa,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego i systematycznego mycia rąk,
  • rozwijanie umiejętności maszerowania w takt muzyki bez potrąceń,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się po obwodzie koła,
  • budzenie zainteresowania tekstem poprzez wykorzystywanie ilustracji,
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
  • zapoznanie z zasadami grupowymi,
  • ćwiczenie samodzielności w wykonywaniu prostych czynności,
  • kształtowanie umiejętności korzystania z urządzeń i pomieszczeń przedszkolnych zgodnie z ich przeznaczeniem,
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
  • utrwalanie imion dzieci z grupy,
  • ćwiczenie umiejętności przedstawiania się ,
  • ćwiczenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobie pokrzywdzonej,
  • ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej.