Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Czwartek: ćwiczenia gimnastyczne.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; j. angielski.

Kwiecień

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosna w ogrodzie.
  2. Wielkanocne zwyczaje.
  3. Symbole narodowe.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
  • rozwijanie sprawności oraz ekspresji ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • kształtowanie motoryki małej i dużej,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • poszerzanie słownictwa,
  • kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • poznanie wybranych zwierząt żyjących w ogrodzie,
  • zapoznanie z procesem przemiany gąsienicy w motyla,
  • zapoznanie z nazwami wybranych narzędzi ogrodniczych,
  • zapoznanie z etapami rozwoju roślin,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • poznanie symboli Świąt Wielkanocnych,
  • rozwijanie umiejętności dzielenia się własnymi doświadczeniami i wiedzą,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej,
  • poszerzanie wiedzy na temat symboli narodowych,
  • wzbogacenie wiedzy ma temat własnego kraju.

Marzec

Tematy kompleksowe:

  1. W marcu jak w garncu.
  2. Nadchodzi wiosna.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • zapoznanie z zasadami korzystania z kącika czytelniczego, dbania o książki,
  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny,
  • rozpoznawanie prognozy pogody,
  • budzenie zainteresowań przyrodą nieożywioną,
  • obserwowanie typowych zjawisk atmosferycznych,
  • zapoznanie z tradycją powitania pierwszego dnia wiosny,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie ilustracji,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw,
  • utrwalanie części ciała,
  • przestrzeganie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie umiejętności słuchania,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • kształtowanie motoryki małej i dużej,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi.

Luty

Tematy kompleksowe:

  1. Świat kiedyś.
  2. Zdobywamy Kosmos!

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • ćwiczenie umiejętności łączenia opisu z odpowiednim obrazkiem,
  • poznanie sposobu wykorzystania telefonu,
  • poznanie numeru alarmowego 112,
  • poznanie sposobu prowadzenia rozmowy telefonicznej z operatorem numeru alarmowego,
  • zapoznanie z Kosmosem: Słońcem, Ziemią, planetami,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się poza przedszkolem,
  • kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • zachęcanie do dostrzegania u siebie i innych wyjątkowych cech,
  • uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa zimą,
  • zwracanie uwagi na okazywanie szacunku drugiej osobie.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy Nowy Rok.
  2. Zima.
  3. Święto Babci i Dziadka.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • ćwiczenie umiejętności łączenia opisu z odpowiednim obrazkiem,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji związanych ze światem teatru,
  • zapoznanie z zasadami prawidłowego zachowania się w teatrze,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się poza przedszkolem,
  • ćwiczenie nazywania pór roku,
  • kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • zachęcanie do dostrzegania u siebie i innych wyjątkowych cech,
  • uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa zimą,
  • kształtowanie świadomego przygotowywania niespodzianek dla babć i dziadków z okazji ich święta,
  • zwracanie uwagi na rolę dziadków w życiu dzieci,
  • zwracanie uwagi na okazywanie szacunku drugiej osobie.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem Przedszkolakiem.
  2. Grudniowe życzenia.
  3. Świąteczne zwyczaje.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozbudzanie u dzieci zainteresowania kulturą i sztuką,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji związanych ze światem teatru,
  • zapoznanie z zasadami prawidłowego zachowania się w teatrze,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się poza przedszkolem,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziećmi, rodzicami i nauczycielem,
  • prezentowanie swoich umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu,
  • rozbudzanie wiary i pewności siebie u dzieci,
  • wspomaganie dziecka w budowaniu pozytywnego obrazu siebie,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych – klasyfikowanie wg określonej cechy, segregowanie, używanie określeń: mały, duży,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich pragnień,
  • poszerzanie słownika czynnego,
  • kształtowanie nawyku właściwego zachowania się przy stole,
  • wprowadzanie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia,
  • zapoznanie z wybranymi kolędami, świątecznymi piosenkami,
  • kształtowanie umiejętności matematycznych – ćwiczenie orientacji w przestrzeni,
  • zapoznanie z wybranymi zwyczajami i tradycjami świątecznymi,
  • czerpanie radości i satysfakcji z pracy w grupie,
  • integracja personelu przedszkola między sobą i z dziećmi.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Owoce.
  2. Warzywa.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
  • przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych,
  • rozwijanie umiejętności nazywania owoców i warzyw,
  • zwrócenie uwagi na konieczność mycia owoców i warzyw przed spożyciem oraz ich walory odżywcze,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • stosowanie określeń: całe, pół,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • rozwijanie umiejętności nazywania kolorów,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Przyszła jesień.
  2. Tydzień edukacji o bezpieczeństwie.
  3. Jesienne barwy.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
  • przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
  • utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
  • utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, związanych z jesienią,
  • wzbudzanie zainteresowania przyrodą,
  • poszerzanie informacji na temat bezpieczeństwa,
  • zapoznanie z numerem alarmowym,
  • zapoznanie ze służbami ratunkowymi: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
  • zachęcanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu.
  2. Wspólne zabawy.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • integracja grupy,
  • tworzenie miłej i życzliwej atmosfery,
  • rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników,
  • zachęcanie dzieci do poznawania nowego otoczenia,
  • budowanie poczucia bezpieczeństwa,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego i systematycznego mycia rąk,
  • rozwijanie umiejętności maszerowania w takt muzyki bez potrąceń,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się po obwodzie koła,
  • budzenie zainteresowania tekstem poprzez wykorzystywanie ilustracji,
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
  • zapoznanie z zasadami grupowymi,
  • ćwiczenie samodzielności w wykonywaniu prostych czynności,
  • kształtowanie umiejętności korzystania z urządzeń i pomieszczeń przedszkolnych zgodnie z ich przeznaczeniem,
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
  • utrwalanie imion dzieci z grupy,
  • ćwiczenie umiejętności przedstawiania się ,
  • ćwiczenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobie pokrzywdzonej,
  • ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej.