Tygodniowy rozkład zajęć
Poniedziałek: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Czwartek: ćwiczenia gimnastyczne.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; j. angielski.
Grudzień
Tematy kompleksowe:
- Jestem Przedszkolakiem.
- Grudniowe życzenia.
- Świąteczne zwyczaje.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozbudzanie u dzieci zainteresowania kulturą i sztuką,
- wyzwalanie pozytywnych emocji związanych ze światem teatru,
- zapoznanie z zasadami prawidłowego zachowania się w teatrze,
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się poza przedszkolem,
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziećmi, rodzicami i nauczycielem,
- prezentowanie swoich umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu,
- rozbudzanie wiary i pewności siebie u dzieci,
- wspomaganie dziecka w budowaniu pozytywnego obrazu siebie,
- rozwijanie kompetencji matematycznych – klasyfikowanie wg określonej cechy, segregowanie, używanie określeń: mały, duży,
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich pragnień,
- poszerzanie słownika czynnego,
- kształtowanie nawyku właściwego zachowania się przy stole,
- wprowadzanie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia,
- zapoznanie z wybranymi kolędami, świątecznymi piosenkami,
- kształtowanie umiejętności matematycznych – ćwiczenie orientacji w przestrzeni,
- zapoznanie z wybranymi zwyczajami i tradycjami świątecznymi,
- czerpanie radości i satysfakcji z pracy w grupie,
- integracja personelu przedszkola między sobą i z dziećmi.
Listopad
Tematy kompleksowe:
- Owoce.
- Warzywa.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
- przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
- kształtowanie postaw prozdrowotnych,
- rozwijanie umiejętności nazywania owoców i warzyw,
- zwrócenie uwagi na konieczność mycia owoców i warzyw przed spożyciem oraz ich walory odżywcze,
- kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
- stosowanie określeń: całe, pół,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
- rozwijanie umiejętności nazywania kolorów,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Październik
Tematy kompleksowe:
- Przyszła jesień.
- Tydzień edukacji o bezpieczeństwie.
- Jesienne barwy.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
- przestrzeganie zasad korzystania z placu zabaw,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- utrwalanie prawidłowego zdejmowania skarpetek, spodni,
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, związanych z jesienią,
- wzbudzanie zainteresowania przyrodą,
- poszerzanie informacji na temat bezpieczeństwa,
- zapoznanie z numerem alarmowym,
- zapoznanie ze służbami ratunkowymi: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe,
- kształtowanie umiejętności przeliczania z uwzględnieniem możliwości dzieci,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich,
- zachęcanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych.
Wrzesień
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu.
- Wspólne zabawy.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- integracja grupy,
- tworzenie miłej i życzliwej atmosfery,
- rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników,
- zachęcanie dzieci do poznawania nowego otoczenia,
- budowanie poczucia bezpieczeństwa,
- kształtowanie umiejętności prawidłowego i systematycznego mycia rąk,
- rozwijanie umiejętności maszerowania w takt muzyki bez potrąceń,
- rozwijanie umiejętności poruszania się po obwodzie koła,
- budzenie zainteresowania tekstem poprzez wykorzystywanie ilustracji,
- rozwijanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
- zapoznanie z zasadami grupowymi,
- ćwiczenie samodzielności w wykonywaniu prostych czynności,
- kształtowanie umiejętności korzystania z urządzeń i pomieszczeń przedszkolnych zgodnie z ich przeznaczeniem,
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
- utrwalanie imion dzieci z grupy,
- ćwiczenie umiejętności przedstawiania się ,
- ćwiczenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobie pokrzywdzonej,
- ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej.