Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika; j. angielski.
Wtorek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Środa: zajęcia poznawcze, kształtujące mowę; rytmika.
Czwartek: zajęcia kształtujące umiejętności matematyczne/ przyrodnicze; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Z naszej przeszłości.
  2. Jesienna szaruga.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie tożsamości narodowej,
  • rozbudzanie uczuć patriotycznych,
  • utrwalenie symboli narodowych Polski,
  • utrwalenie herbu Warszawy,
  • stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku,
  • poszerzanie wiedzy dotyczącej ruchu ziemi,
  • poznanie zjawiska skraplania się pary wodnej i jego skutków dla środowiska przyrodniczego,
  • utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku,
  • kształtowanie rozumienia pojęcia prognoza pogody,
  • zapisywanie obserwacji dotyczących zjawisk atmosferycznych,
  • kształtowanie pojęcia liczby 2, 3,
  • rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej i pisanej: t, T, u, U,
  • przestrzeganie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • rozwiązywanie zagadek,
  • rozwijanie sprawności oraz ekspresji ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • kształtowanie motoryki małej i dużej,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • poszerzanie słownictwa,
  • ustalanie liczebność zbiorów,
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola, podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Dary jesieni.
  2. Dbamy o zdrowie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozróżnianie i nazywanie warzyw i owoców krajowych i egzotycznych,
  • odróżnianie grzybów jadalnych od trujących,
  • utrwalanie zasad zdrowego żywienia,
  • kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie,
  • przybliżenie pracy strażaka,
  • poznanie zasad zachowania podczas pożaru,
  • wypowiadanie się na podany temat,
  • przestrzeganie zasad obowiązujących w miejscach publicznych,
  • rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej i pisanej a, A, i, I, m, M,
  • kształtowanie motoryki małej i dużej,
  • podejmowanie próby pisania liter i cyfr,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
  • poszerzanie słownictwa,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności stosowania się do reguł,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Sumienne sowy.
  2. Pani Jesień.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • rozpoznawanie zjawisk charakterystycznych dla jesieni,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • rozpoznawanie i nazywanie leśnych zwierząt,
  • rozwijanie zainteresowań życiem sowy,
  • poznanie zasad pierwszej pomocy,
  • wypowiadanie się na podany temat,
  • przestrzeganie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozpoznawanie i podawanie nazw emocji własnych i innych osób,
  • rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej i pisanej o, O,
  • kształtowanie motoryki małej i dużej,
  • podejmowanie próby pisania liter,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
  • poszerzanie słownictwa,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności stosowania się do reguł,
  • rozwijanie kreatywności,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola, podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym.