Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Mróweczek

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy przedszkolakami, mamy 3 i 4 lata. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki: Pani Małgosia i Pani Agnieszka, która jest dyrektorem naszego Przedszkola. Pani Małgosia uczy nas też języka angielskiego.

Z Panią Małgosią i Panią Agnieszką można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest też z nami Pani Agnieszka, która pomaga nam we wszystkim, jeśli trzeba oraz Pani Krysia, która również nam pomaga oraz dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Piosenki na grudzień

"Mój kochany Mikołaju"

1.Puk, puk, puk do drzwi stuka ktoś.
Klik, klik, klik, radośnie dzwoni gość.
Otwieram drzwi, to jesteś ty.
Czekałem tyle dni, więc usiądź tu i ogrzej się.
A ja zaśpiewam Ci.

ref.: Mój kochany Mikołaju cały rok czekałem.
Byłem bardzo, bardzo grzeczny, bardzo się starałem.

2.Ha, ha, ha uśmiech miło brzmi
Hi, hi, hi radośnie dzisiaj mi.
Otwierasz wór prezentów sznur, przyniosłeś wiele mi.
Ja cieszę się tak miło jest
Zaśpiewam znowu Ci.

ref.: Mój kochany Mikołaju cały rok czekałem.
Byłem bardzo, bardzo grzeczny, bardzo się starałem.

 

"Mikołaj jedzie samochodem"

1.Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
Bo gdzieś zgubił saneczki
W tę mroźną pogodę.

ref.: Hu hu ha, tra la la
Co to za Mikołaj /x2

2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku
A prezenty dziś wiezie
Dzieciom w bagażniku.

ref.: Hu hu ha, tra la la
Co to za Mikołaj /x2

 

Wierszyki i rymowanki

Mikołaju nasz,
dużo paczek masz.
Jak cię ładnie poprosimy,
to nam jedną dasz!

"Miś"
Autor: Bartosz Poszwa

Nigdy się nie złości
Nieraz pomrukuje
Zabawia moich gości
Zabawek nie psuje

I jest najwierniejszy
Mój przyjaciel z wielu
Bo zawsze na mnie czeka
Siedząc na fotelu

Na rytmice

Przygrywamy do piosenki o Mikołaju na instrumentach: grzechotce, kołatce i klawesach.

Międzynarodowy Dzień Puszowego Misia

W środę 25 listopada nie byliśmy Mróweczkami, tylko Misiami. Każdy z nas, nawet panie, nosił przez cały dzień misiowe uszy. Obejrzeliśmy prezentację o pluszowym misiu. Jaka była jego historia? Jak powstał? Omawialiśmy znane misie z bajek i literatury. Obejrzeliśmy również bajkę o najsławniejszym misiu w Polsce, Misiu Uszatku. Następnie bawiliśmy się misiami. Opisywaliśmy również ich cechy. Miękkość, kolor, wielkość oraz to, w jaki sposób spędzamy z misiem czas. Na koniec ułożyliśmy misiowe puzzle. Porządkowaliśmy misie w kolejności rosnącej oraz przeliczaliśmy je.

Działaj z imPETem

We wtorek 24 listopada wzięliśmy udział w zajęciach przeprowadzonych w ramach programu "Działaj z imPETem". Najpierw opisywaliśmy cechy butelki: czy są lekkie? pełne? co w nich było? z czego są zrobione? Następnie dowiedzieliśmy się, że butelki mogą mieć drugie życie. Mogą np.: posłużyć do zabawy.

Wystukiwaliśmy butelkami rytm do marszu i biegu. Skakaliśmy obunóż z butelkami między stopami i kolanami. Pani Małgosia ustawiła dla nas również butelkowy tor przeszkód. Na koniec zrobiliśmy doświadczenie. Sprawdziliśmy, ile butelek całych, a ile zgniecionych zmieści się do pojemnika. Wiemy już, że butelki należy zgniatać przed wyrzuceniem. Nakrętki po butelkach wykorzystaliśmy do zrobienia ciasteczek z ciastoliny.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Matyldy

za ciastolinę.

zdjęcie dziecka ugniatającego ciastolinę

zdjęcie dziecka ugniatającego ciastolinę

zdjęcie dzieci ugniatających ciastolinę

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

W piątek 20 listopada dowiedzieliśmy się, czym są prawa dziecka oraz świętowaliśmy ten dzień poprzez chyba nasze ulubione prawo, a mianowicie prawo do zabawy.

zdjęcie dzieci pod chustą

zdjęcie dzieci siedzących na matach

zdjęcie dzieci bawiących się chustą

Nasze akwarium

zdjęcie pracy plastycznej dzieci

Zabawa z MozaBookiemlogo programu Mały bohater w Europie

W czwartek 19 listopada poznaliśmy MozaBooka, oprogramowanie do nauki i zabawy. Obejrzeliśmy prezentację o pracujących psach. Dowiedzieliśmy się, jak pomaga człowiekowi pies pasterski, myśliwski, przewodnik oraz policyjny. Zobaczyliśmy model 3d pieska oraz innych zwierząt domowych. Na koniec pograliśmy w multimedialne memory oraz odtwarzaliśmy rytmy z pamięci na wielkich cymbałkach.

zdjęcie dzieci oglądających prezentację
zdjęcie dziewczynki przy monitorze
zdjęcie chłopca przy monitorze

Nasi pupile

zdjęcie galerii prac plastycznych
zdjęcie pracy plastycznych dzieci

W tym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach domowych. Opowiadaliśmy o naszych zwierzakach. Okazało się, że każdy z nas (bez wyjątków) ma w domu jakieś zwierzątko: kota, psa.. i papugę... i rybki... i chomika... i świnkę morską. Wysłuchaliśmy ciekawostek o psach i kotach oraz dowiedzieliśmy się, jak należy dbać o zwierzęta domowe. Na koniec wykonaliśmy pieski z tektury oraz pokolorowaliśmy kotki.

zdjęcie dzieci wykonujących papierowe pieski
zdjęcie papierowego pieska
zdjęcie dzieci wykonujących prace plastyczne

Wycinanki

W środę 18 listopada uczyliśmy się prawidłowo trzymać nożyczki. Ćwiczyliśmy również wycinanie, jak trzymać kartkę oraz jak ustawić rękę podczas cięcia. Bardzo dobrze nam szło. Poznaliśmy też zasady bezpiecznego korzystania  z nożyczek. Wiemy, jak prawidłowo i bezpiecznie poruszać się po sali z nożyczkami. Wiemy już też, że nożyczki nie służą do zabawy... przede wszystkim we fryzjera.

zdjęcie dzieci wycinających nożyczkami
zdjęcie dzieci wycinających nożyczkami
zdjęcie dzieci wycinających nożyczkami

Zabawy z kubeczkami

W czwartek 12 listopada liczyliśmy kubeczki, określaliśmy, których jest więcej, nazywaliśmy kolory. Odtwarzaliśmy również układ kubeczków według wzoru oraz z pamięci.

zdjęcie dzieci bawiących się kubeczkami
zdjęcie dzieci bawiących się kubeczkami

Flaga Polski

W czwartek 12 listopada utrwalaliśmy symbole narodowe. Jednym z zadań było ułożenie flagi Polski z rzeczy i zabawek dostępnych w naszej sali. Ćwiczyliśmy klasyfikowanie oraz współpracę.

zdjęcie dziecka układającego flagę polski
zdjęcie dziecka układającego flagę polski

Serdecznie dziękujemy

Mamie Laury G. i Laurze

za puzzle.

Święto Niepodległości

logo szkoła do hymnu

We wtorek 10 listopada wzięliśmy udział w akcji "Szkoła do Hymnu", organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

zdjęcie grupowe na tle flagi

Polskie symbole narodowe

zdjęcie pracy plastycznych dzieci

We wtorek 10 listopada poznaliśmy pozostałe symbole narodowe: Hymn Państwowy "Mazurek Dąbrowskiego" oraz godło Polski - białego orła na czerwonym tle. Najpierw obejrzeliśmy film edukacyjny, co owe symbole oznaczają i jaka jest ich historia. Tygrysy nagrały dla nas również filmik, na którym pokazują nam, jak należy zachowywać się podczas odśpiewywania hymnu. Dzięki temu i my spisaliśmy się na medal podczas udziału w akcji "Szkoła do hymnu".

zdjęcie dzieci oglądających grupę straszą
zdjęcie dzieci oglądających bajkę o symbolach narodowych

Ponownie układaliśmy też flagę Polski, tym razem z kolorowych klocków. Następnie wyklejaliśmy ją z plasteliny.

zdjęcie dzieci układających flagę Polski
zdjęcie dzieci układających flagę Polski
zdjęcie dziecka wyklejającego flagę polski plasteliną

Flaga Polski

W poniedziałek 9 listopada dowiedzieliśmy się, jak wygląda flaga Polski. Omówiliśmy jej kolory oraz dowiedzieliśmy się, dlaczego jest tak ważna dla naszej ojczyzny. Następnie układaliśmy flagę z kubeczków. W zabawie ruchowej dobieraliśmy się w pary tak, aby kolorowe kartki przez nas trzymane, po złożeniu razem tworzyły naszą ojczystą flagę. Na koniec wspólnie wykleiliśmy wielką flagę.

zdjęcie dziecka układającego kubeczki
zdjęcie dziecka układającego kubeczki
zdjęcie dziecka układającego flagę polski

zdjęcie dziecka układającego flagę polski
zdjęcie dzieci klejących flagę polski
flaga polski

Wiatr i liście

Dmucha wiatr,
szumią drzewa.
Idzie burza
i ulewa.
A ja w domu schowam się,
deszcz nie zmoczy mnie.

Kap kap kap,
kap kap kap,
deszcz nie zmoczy mnie.
Kap kap kap,
kap kap kap,
deszcz nie zmoczy mnie.

W piątek 6 listopada rozmawialiśmy o wietrze i szukaliśmy odpowiedzi na pytania z nim związane: Co to jest wiatr? Co robi wiatr? Czy widać wiatr? Po czym poznajemy, że wiatr wieje? Sami zachowywaliśmy się, jak wiatr i dmuchaliśmy w kolorowe jesienne liście. Na koniec układaliśmy liście w różne kompozycje. I oczywiście śpiewaliśmy piosenki o wietrze, o deszczu i o jesieni.

zdjęcie dzieci bawiących się w sali
zdjęcie dzieci bawiących się w sali
zdjęcie dzieci bawiących się w sali

Jesienne zabawy w ogrodzie

zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie

zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie

zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie

Kolorowy parasol

Pada, pada
deszczyk pada.
Deszczu już za wiele,
deszczu już za wiele.

Pójdę do przedszkola,
bo mi tam weselej.
Pójdę do przedszkola,
bo mi tam weselej.

Pożycz, pożycz
mi babuniu
swego parasola,
swego parasola.

Chociaż deszczyk pada
pójdę do przedszkola.
Chociaż deszczyk pada
pójdę do przedszkola.

Parasol... Jak wygląda? Czy jest potrzebny? Komu jest potrzebny? Kiedy jest potrzebny? - na te i inne pytania w czwartek 5 listopada szukaliśmy odpowiedzi. Śpiewaliśmy o deszczyku i parasolu, naśladowaliśmy padający deszczyk, wiejący wiatr, a nawet burzę. A na koniec ozdabialiśmy parasole, by były takie, jak nam podobają się najbardziej.

zdjęcie dzieci wykonujących prace plastyczną
zdjęcie dzieci wykonujących prace plastyczną
zdjęcie dzieci wykonujących prace plastyczną

Tak bawimy się w przedszkolu...

Naprawiamy, majsterkujemy, konstruujemy, gotujemy, przyjęcia robimy...

zdjęcie dzieci bawiących się w sali
zdjęcie dzieci bawiących się w sali
zdjęcie dzieci bawiących się w sali

zdjęcie dzieci bawiących się w sali
zdjęcie dzieci bawiących się w sali
zdjęcie dzieci bawiących się w sali

Dziecko w świecie wartości - "Złość"

logo programu Mały bohater w Europie

W poniedziałek 2 listopada wysłuchaliśmy wierszyka pt. "Złośnik". Rozmawialiśmy na temat magicznego słowa "przepraszam" oraz o złości. Kiedy jesteśmy źli i dlaczego. Oglądaliśmy swoje buzie w lusterkach. Ocenialiśmy, które miny podobają nam się bardziej. Uśmiechnięte, czy te złe, obrażone? Słuchaliśmy też o różnych sytuacjach. Za pomocą wskazówki zaznaczaliśmy na zegarze emocji, o jakich uczuciach jest mowa.

W listopadzie nauczymy się...

Rymowanka

Jedzie pociąg fu fu fu!
Trąbi trąbka tru tru tru!
A bębenek bum bum bum!
Na to żabka kum kum kum!
Konik człapie człap człap człap!
Woda z kranu kap kap kap!
Mucha bzyczy bzy bzy bzy!
A wąż syczy sy sy sy!
Baran beczy be be be!
A owieczki me me me!

Piosenka "Deszczowa piosenka" Śpiewające Brzdące

1. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.

Ref. Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. (2x)

2. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.

Ref. Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. (2x)

Bal Dyniowy

W piątek 30 października w naszej grupie odbył się Bal Dyniowy. Tak naprawdę wykonywaliśmy sporo zadań związanych z dyniami. Najpierw wysłuchaliśmy ciekawostek o tradycji obchodzenia Halloween. Następnie odnaleźliśmy pochowane w sali dynie halloweenowe. Musieliśmy posegregować je do zbiorów: wesołe, smutne, zdenerwowane. Opisaliśmy również wygląd dyni: kształt, wielkość, kolor, twardość. Próbowaliśmy ją podnieść... ale okazała się za ciężka! Udało się tylko dwóm chłopcom 🙂

zdjęcie dziecka przy tablicy
zdjęcie dziecka z dynią
zdjęcie dziecka z dynią

Kolejnym zadaniem była gimnastyka z dyniami. W parach trzymaliśmy balon-dynię i wykonywaliśmy różne zadania tak, aby balon-dynia nie upadł na podłogę. Musieliśmy też ostrożnie przenieść dynię po kładce jednocześnie prowadząc kolegę po niej tyłem.

zdjęcie dzieci z balonami
zdjęcie dzieci bawiących się w parach z balonami na kładce z kartonu
zdjęcie dzieci bawiących się w parach z balonami na kładce z kartonu

Kolejnym zadaniem był spacer po polu dyniowym. Na sygnał zbieraliśmy dynie dobre - pomarańczowe lub dynie - zgniłki czarne. W między czasie okazało się, że nasze przedszkole odwiedziła wielka dynia, która przyniosła nam medale do pomalowania oraz słodkie przekąski.

zdjęcie dzieci spacerujących między kubeczkami
zdjęcie dziecka malującego drewnianą dynię
zdjęcie dzieci malujących dynię

Teatrzyk "Brzydkie Kaczątko"

W czwartek 29 października obejrzeliśmy przedstawienie teatralne online, zakupione przez Radę Rodziców, pt. "Brzydkie Kaczątko".

zdjęcie dzieci oglądających spektakl na monitorze
zdjęcie dzieci oglądających spektakl na monitorze
zdjęcie dzieci oglądających spektakl na monitorze

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Ali

za wielką dynię.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Matyldy

za zakup pasteli dla grupy.

Drzewo

W piątek 23 października poznawaliśmy drzewo. Wiemy, że drzewo posiada korzenie, pień oraz koronę. Dowiedzieliśmy się również, czym są sęki oraz jak wygląda kora. Następnie pastelami odrysowaliśmy sęki i powierzchnię kawałków drewna. Przeszliśmy też po drewnianej kładce nad zimną wodą. Ćwiczyliśmy równowagę.

zdjęcie dzieci spacerujących po torze z kawałków drewna
zdjęcie dzieci spacerujących po torze z kawałków drewna
zdjęcie dzieci spacerujących po torze z kawałków drewna

zdjęcie dzieci i nauczycielki w ogrodzie przedszkolnym słcuhających ciekawostek o drzewie
zdjęcie dzieci i nauczycielki w ogrodzie przedszkolnym słcuhających ciekawostek o drzewie
zdjęcie dzieci i nauczycielki w ogrodzie przedszkolnym słcuhających ciekawostek o drzewie

zdjęcie dzieci i nauczycielki w ogrodzie przedszkolnym słcuhających ciekawostek o drzewie
zdjęcie dzieci malujących drewno na kartce
zdjęcie dzieci w ogrodzie

Pasowanie na Przedszkolaka

W środę 21 października świętowaliśmy bardzo ważny dzień. A mianowicie pasowanie na Przedszkolaka. Nie było to jednak zwykłe święto. Ponad miesiąc pracowaliśmy na miano prawdziwego Przedszkolaka. Dzisiaj odbył się ostatni test. Mieliśmy do wykonania pięć bardzo ważnych zadań:

  1. Samodzielne zdjęcie i założenie butów na czas.
  2. Spacer pomiędzy przeszkodami.
  3. Sprzątanie i segregowanie klocków.
  4. Wspólna zabawa z balonami i chustą animacyjną.
  5. Zjedzenie cytryny z uśmiechem.

Bez problemu poradziliśmy sobie ze wszystkimi zadaniami. Współpracowaliśmy i dawaliśmy z siebie wszystko. Za każde wykonane zadanie otrzymywaliśmy punkt - mrówkę. Następnie wspólnie z Panią Dyrektor złożyliśmy przysięgę przedszkolaka. Pani Dyrektor również każdego osobiście pasowała wielką, przedszkolną kredką na Przedszkolaka. Otrzymaliśmy na pamiątkę dyplomy oraz medale.

zdjęcie dzieci słuchających nauczycielki przy tablicy
zdjęcie dzieci bawiących się kubeczkami w sali
zdjęcie dzieci bawiących się kubeczkami w sali

zdjęcie dzieci przy tablicy
zdjęcie dzieci klasyfikujących klocki
zdjęcie dzieci z chustą animacyjną

zdjęcie chusty animacyjnej z balonami
zdjęcie dzieci bawiących się chustą animacyjną z balonami
zdjęcie dzieci w sali

zdjęcie nauczycieli pasującej dziecko na przedszkolaka
zdjęcie pani dyrektor i dzieci
zdjęcie pani dyrektor pasującej dziecko na przedszkolaka

Po pasowaniu wzięliśmy udział w zdrowym, owocowym (okej, było trochę ciastek i czekolady 😉 ) poczęstunku. Kiedy brzuchy były pełne, dostaliśmy prezent z okazji pasowania, zakupiony przez Radę Rodziców - klocki, słomki konstrukcyjne. A tuż przed obiadem odbyły się tańce i zabawy z balonami.

zdjęcie dzieci bawiących się klockami
zdjęcie dzieci bawiących się balonami
zdjęcie dzieci jedzących przekąski

Wiewiórki

zdjęcie dekoracji przedszkolnej - drzewo i okno

We wtorek 20 października słuchaliśmy ciekawostek o wiewiórkach. Liczyliśmy kasztany zbierane do dziupli. Na koniec wykonaliśmy ogonki wiewiórek z piórek.

zdjęcie dzieci bawiących się kasztanami w sali
zdjęcie dzieci bawiących się kasztanami w sali
zdjęcie dzieci bawiących się kasztanami w sali

zdjęcie dziecka wyklejającego wiewiórkę
zdjęcie dziecka wyklejającego wiewiórkę
zdjęcie prac dzieci - wiewiórki

Jesienne drzewa

zdjęcie dzieci malujących farbami
zdjęcie dzieci malujących farbami
zdjęcie dzieci malujących farbami

Jesienne stempelki

Jeszcze nie wiemy, że ze zrobionych przez nas stempelków powstaną jesienne drzewa...

zdjęcie dzieci malujących farbami
zdjęcie dzieci malujących farbami
zdjęcie dzieci malujących farbami

Serdecznie dziękujemy

Mamie Roberta

za książeczki do nauki języka angielskiego.

Mały bohater w Europie - "Poznajemy emocje"logo programu Mały bohater w Europie

W piątek 9 października rozwiązywaliśmy zadania na monitorze. Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy prezentowane emocje w grach multimedialnych, takich, jak memory i ruletka. Naśladowaliśmy minki oraz łączyliśmy obrazki w pary. Próbowaliśmy powiedzieć, co może czuć osoba na ilustracji i dlaczego.

Dziecko w świecie wartości - "Przyjaźń"

logo programu Mały bohater w Europie

W czwartek 8 października wymienialiśmy cechy prawdziwego przyjaciela. Następnie podczas zabawy złączyliśmy się sznurkiem "nicią przyjaźni" i współpracując musieliśmy wykonywać zadania, tak, aby nić przyjaźni się nie rozerwała.

Następnie prowadziliśmy swojego przyjaciela z pary, który miał zamknięte oczy. Byliśmy bardzo uważni, pilnowaliśmy, aby nasz partner się nie potknął. Na koniec uczestniczyliśmy w zabawie "Pomocna dłoń". Podtrzymując przyjaciela pomagaliśmy mu przejść po skakance "kładce nad rzeką" tak, aby nie wpadł do wody. Na koniec doszliśmy do wniosku, że zadanie było trudne, ale udało nam się je wykonać z pomocą przyjaciela.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Poli

za papier ksero.

Spiżarnia Mróweczek

Dziecko w świecie wartości - "Szczęście - Czterolistna koniczyna"

logo programu Mały bohater w Europie

We wtorek 6 października odnajdywaliśmy pochowane w sali koniczynki. Wśród nich była ukryta jedna czterolistna. Na szczęście udało się ją odnaleźć. Nakleiliśmy ją w "słoiku pełnym szczęścia", który powiesiliśmy w sali. Wysłuchaliśmy również opowiadania pt. "Szczęście". Poznaliśmy Majkę, bohaterkę opowiadania, która znalazła czterolistną koniczynę, lecz nie chciała się swoim szczęściem podzielić z nikim innym. Była niekoleżeńska w stosunku do innych dzieci. Ku zdziwieniu dziewczynki, spotkały ją same pechowe zdarzenia. Dopiero po czasie zrozumiała, że szczęściu trochę trzeba pomagać oraz dzielić się z nim z innymi ludźmi. Po wysłuchaniu opowiadania wspólnie wykonaliśmy swoje czterolistne koniczynki.

Dziecko w świecie wartości - "Szczęście"

logo programu Mały bohater w Europie

W poniedziałek 5 października wzięliśmy udział w zajęciach z programu "Dziecko w świecie wartości", którego autorkami są nauczycielki z naszego przedszkola. Obejrzeliśmy smutną i wesołą buzię. Powiedzieliśmy, w jakich sytuacjach się uśmiechamy, kiedy jesteśmy zadowoleni oraz kiedy odczuwamy smutek, a kiedy jest nam przykro i nasze buzie są smutne. Z pomocą papierowych masek/ ust z uśmiechem lub smutną buzią pokazywaliśmy, jakbyśmy się czuli w sytuacjach przykładowych, podanych przez nauczycielkę. Poznaliśmy również czterolistną koniczynę, która jest symbolem szczęścia.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Laury G.

za papier ksero.

Mróweczki w świecie TIK

logo programu Mały bohater w Europie

W związku z realizacją projektu PO WER "Mały bohater w Europie", którego jednym z założeń jest wykorzystywanie technologii w edukacji, Mróweczki rozpoznawały i wskazywały warzywa i owoce podczas zajęć z monitorem i aplikacją Worldwall.

Dary Jesieni: Pomidor cz. 2

W środę 30 października wychwytywaliśmy i kontynuowaliśmy powtarzające się rytmy. Ćwiczyliśmy określenia "duży", "mały" oraz przeliczaliśmy pomidory. Następnie wykonaliśmy papierowe przetwory pomidorowe.

"Marimba" - chcemy być razem

Dary Jesieni: Pomidor

We wtorek 29 października poznaliśmy dary, jakie niesie nam w koszyku Pani Jesień. Dzisiaj był pomidor. Przedszkolaki wyskakiwały, wytupywały oraz wyklaskiwały rytmicznie słowo "pomidor". Zbierały pomidory do koszyka, próbowały liczyć zebrane owoce, porównywały, na którym talerzyku jest dużo pomidorów, a na którym mało. Na koniec każdy przedszkolak kolorował pomidorka.

Wierszyki i piosenki na październik

  • Zabawa ruchowa z piosenką "Idzie Jaś, idzie Staś"

Idzie Jaś, idzie Staś,
idzie też Marysia.
Wszyscy dziś grzeczni są
i nie tylko dzisiaj.
Tup, tup, tup,
tup, tup, tup,
daleko wędrują.
Hop, hop, hop,
hop, hop, hop,
raźno podskakują.

  • Piosenka "Kap, kap..." Muzolaki

http:/www.youtube.com/watch?v=j7af3--EWWQ

  • "Pac gruszka"

http://www.youtube.com/watch?v=KMfo4NKfwzw

Sprzątanie Świata

W piątek 18 września wzięliśmy udział w zajęciach poświęconych dbaniu o środowisko. Dowiedzieliśmy się, że niektóre śmieci dostają drugie życie, są wykorzystywane wielokrotnie i dlatego należy je segregować. W ramach doświadczenia ze starej folii bąbelkowej zrobiliśmy kładkę, po której chodziliśmy ćwicząc równowagę. Następnie wspólnie wykonaliśmy z niej piłkę, którą bawiliśmy się w ogrodzie. Na koniec wysprzątaliśmy teren przedszkola ze śmieci, segregując papier i metal.

Przedstawienie "Pinokio"

W czwartek 17 września obejrzeliśmy spektakl pt. "Pinokio" Teatru Forma, który został zakupiony w formie online specjalnie dla nas przez Radę Rodziców. Z treści spektaklu dowiedzieliśmy się, kim są aktorzy oraz jak wygląda scena i widownia. Podczas oglądania nagrania zachowywaliśmy się grzecznie, jak w prawdziwym teatrze.

Dzień Kropki

praca plastyczna wykonana przez dzieci
koszulka dziewczynki z napisem kocham kropki

We wtorek 15 września z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki obejrzeliśmy znaną na całym świecie historię dziewczynki o imieniu Vashti, która poprzez malowanie kropek uwierzyła w siebie. Następnie poznaliśmy nazwy kolorów w multimedialnym kole fortuny "Zakręć kropką!". Wyklejaliśmy kropkami sylwety mrówek według wylosowanych przez koło kolorów. Dopasowywaliśmy również kolory kropek do kolorów zwierząt. Na koniec wzięliśmy udział w zabawach ruchowych, podczas których dobieraliśmy się w grupy ze względu na kolor kropek. Za aktywny udział w zajęciach każdy z nas otrzymał kropkowy medal.

dzieci wykonujące wspólnie prace plastyczną na podłodze
dzieci przed monitorem kręcą kołem fortuny
dzieci wyklejają pracę plastyczną mrówki na podłodze

dziecko kręci multimedialnym kołem fortuny
dziecko przed monitorem
dziecko przed monitorem

Gimnastyka korekcyjna w ogrodzie

zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie

Tak pracujemy na co dzień

zdjęcie dziecka z kartą pracy
zdjęcie dziecka wyklejającego pracę plastyczną
zdjęcie dziecka wyklejającego pracę plastyczną

zdjęcie dziecka wyklejającego pracę plastyczną
zdjęcie dzieci przy tablicy
zdjęcie dziecka malującego farbą

zdjęcie dziecka wyklejającego z papieru
zdjęcie dziecka wyklejającego z papieru
zdjęcie dzieci

zdjęcie dzieci bawiących się matami
zdjęcie dzieci bawiących się matami

zdjęcie dzieci pracujących przy stolikach
zdjęcie dzieci bawiących się butami
zdjęcie dziewczynki przy tablicy

zdjęcie dzieci pracujaych przy stolikach
zdjęcie dzieci pracujaych przy stolikach

dzieci przy stole nakleją sylwety człowieka
dzieci malują palcami farbą
dzieci wyklejają karton bibułą

Nasze prace

zdjęcie prac dzieci
zdjęcie prac dzieci

zdjęcie prac dzieci
zdjęcie prac dzieci
zdjęcie prac dzieci

zdjęcie prac dzieci
zdjęcie prac dzieci