Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Tygrysków

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 4 i 5-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Sylwia i Pani Patrycja. Pani Małgosia przychodzi do nas dwa razy w tygodniu i uczy nas języka angielskiego.

Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też  ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Dzień pluszowego misia

W środę 25 listopada obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia i z tej okazji bawiliśmy się i tańczyliśmy przy piosenkach o misiach. Rozwiązywaliśmy zagadki i braliśmy udział w konkurencjach sportowych na jak najszybsze dotarcie do ula. Żeby nie było tak łatwo, musieliśmy przedostać się przez tajemniczy tunel. Na koniec każdy z nas zrobił swojego misia i dostaliśmy odznaki prawdziwego przyjaciela Pluszowego Misia.

zdjęcie dzieci bawiących się w kółku

zdjęcie dzieci bawiących się w kółku

zdjęcie dzieci bawiących się w parach bądź trójkach

zdjęcie dzieci trzymających dyplomy

zdjęcie dziecka pokonującego tor przeszkód

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie prac plastycznych dzieci

Co można zrobić z butelki PET

We wtorek 24 listopada dalej kontynuowaliśmy temat segregowania odpadów. Bawiliśmy się w zabawę "Odpady do koszy” – musieliśmy dopasować odpad do odpowiedniego kosza. Następnie malowaliśmy to, co można zrobić z butelki PET oraz sami wymyślaliśmy swój pomysł na jej wykorzystanie.

zdjęcie dzieci patrzących na obrazki

zdjęcie dzieci patrzących na obrazki

zdjęcie dzieci patrzących na obrazki

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie prac plastycznych dzieci

zdjęcie prac plastycznych dzieci

Działaj z imPETem

W poniedziałek 23 listopada, w ramach programu "Działaj z imPETem" dowiedzieliśmy się, jak należy segregować odpady i co trzeba zrobić z butelką  PET, aby zajęła mniej miejsca w pojemniku na śmieci. Porównaliśmy też, ile przestrzeni zajmują butelki zgniecione i te wrzucone bez zgniatania i doszliśmy do wniosku, że jednak warto zgniatać butelki przed ich wyrzuceniem. Dzięki temu śmieciarki jeżdżą rzadziej i mniej zanieczyszczają powietrze. Na koniec oglądaliśmy filmiki o śmieciarce Mieci, żeby utrwalić wiedzę poznaną na dzisiejszych zajęciach.

zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

zdjęcie dzieci przed tablicą

zdjęcie butelek

zdjęcie dzieci bawiących się butelkami

zdjęcie dzieci bawiących się butelkami

zdjęcie dzieci bawiących się butelkami

zdjęcie dzieci bawiących się butelkami

Zabawy popołudniowe

W poniedziałek 23 listopada bawiliśmy się po południu woreczkami napełnionymi powietrzem. Tańczyliśmy w parach trzymając woreczek brzuchem, plecami oraz głową. Na koniec mogliśmy zrobić wybuch woreczków.

zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem

zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem

zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem

zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem

Droga mrówki do mrowiska

W piątek 20 listopada pokonywaliśmy drogę mrówki do mrowiska. Po drodze musieliśmy wykonać zadania – podzielić na sylaby rzeczy znajdujące się na obrazkach. Po skończonej zabawie, układaliśmy rytmy dwu- i trzyelementowe. Świetnie się przy tym bawiliśmy.

zdjęcie dziewczynki pracującej na macie do kodowania

zdjęcie dziewczynki pracującej na macie do kodowania

zdjęcie chłopca pracującego na macie do kodowania

Góra Gorsza

Drodzy Rodzice! Zapraszamy do przynoszenia groszówek (2 gr., 1 gr., 5 gr.) w ramach akcji Góra Grosza, w której bierze udział nasze przedszkole. Jak widać już przygotowaliśmy skarbonkę.

zdjęcie dziewczynki ozdabiającej skarbonkę

zdjęcie dziewczynki wrzucającej pieniądze do skarbonki

zdjęcie dziewczynki wrzucającej pieniądze do skarbonki

zdjęcie chłopca wrzucającego pieniądze do skarbonki

Poznajemy figury kontrastowe

W środę 18 listopada na rytmice ćwiczyliśmy układ taneczny do piosenki "Miś z laleczką" oraz bawiliśmy się w pokazywanie figur kontrastowych. Było to dla nas coś nowego.

Dzieci tańczące na rytmice

Świat mrówki

W środę 18 listopada pracowaliśmy na tablicy multimedialnej. Najpierw odkryliśmy, o czym będziemy mówić. Poznaliśmy budowę mrówki oraz mrowiska. Obejrzeliśmy film o życiu mrówek. A na koniec wykonaliśmy krótkie zadanie matematyczne.
zdjęcie dziecka wykonującego zadania na tablicy
zdjęcie dziecka wykonującego zadania na tablicy
zdjęcie dziecka wykonującego zadania na tablicy

zdjęcie dzieci oglądających prezentację multimedialną
zdjęcie dzieci oglądających prezentację multimedialną
zdjęcie dzieci oglądających prezentację multimedialną

Nasze mrówki

zdjęcie pracy plastycznej dzieci

We wtorek 17 listopada robiliśmy sobie nawzajem mrówkowe masażyki. Następnie wykonaliśmy swoje mrówki oraz stworzyliśmy mrowisko.

zdjęcie pracy plastycznej dzieci
Dzieci robią masażyki
zdjęcie dzieci robiących masażyki

Mrówka Gapcio

W poniedziałek 16 listopada zaczęliśmy tydzień od wysłuchania bajki o "Mrówce Gapciu". Historia ta dotyczy przyjaźni pomiędzy trzema owadami. Początkowo pracowaliśmy w dwóch zespołach i ułożyliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności. Sprawdziliśmy też, czy dobrze wykonaliśmy zadanie. Następnie przenieśliśmy się w świat mrówek i zamieszkaliśmy w mrowisku. Tam w trzech grupach pokonywaliśmy labirynty ukryte w ziemi. Odwiedzaliśmy swoje mieszkania i sprawdzaliśmy, co się w nich kryje.

zdjęcie dzieci pokonujących tor przeszkód
zdjęcie dzieci na sali gimnatsycznej
zdjęcie dzieci na sali gimnatsycznej

zdjęcie dzieci wykonujących zadania
zdjęcie dzieci wykonujących zadania
zdjęcie dzieci wykonujących zadania

Mały bohater w Polsce

W ostatnim tygodniu tematem przewodnim naszych zajęć była Polska. Mieliśmy okazję obejrzeć ciekawą prezentację multimedialną, a nawet udać się do "Escape roomu", z którego udało nam się wyjść, poprawnie rozwiązując wszystkie zagadki. Ćwiczyliśmy też umiejętność współpracowania w parach, dzięki czemu powstały prace plastyczne przedstawiające "Najpiękniejsza miejsca w Polsce".

zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci

zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci

zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci

A oto nasze prace:

praca dziecka
praca dziecka
praca dziecka

praca dziecka
praca dziecka
praca dziecka

Polskie góry

W piątek 13 listopada rozmawialiśmy o górach i krajobrazie górskim. Odkrywaliśmy kolejne fragmenty krajobrazu górskiego, liczyliśmy owieczki, układaliśmy rytmy, których elementami były owieczki białe i czarne, w zabawie naśladowaliśmy te zwierzęta.

dzieci przy tablicy na zajęciach
dzieci przy tablicy na zajęciach
dzieci przy tablicy na zajęciach

dzieci przy tablicy na zajęciach
dzieci przy tablicy na zajęciach

A na koniec w parach malowaliśmy krajobraz górski - współpraca była bardzo udana i twórcza, czego efektem są nasze piękne, malowane obrazy.

dzieci malujące farbami
dzieci malujące farbami

dzieci malujące farbami

Święto Niepodległości

szkoła do hymnu plakat

We wtorek 10 listopada wzięliśmy udział w akcji "Szkoła do Hymnu", organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

zdjęcie grupowe dzieci

Wielka dynia

W piątek 6 listopada zaczęliśmy dzień od ćwiczeń gimnastycznych z kolorowymi laseczkami. Następnie obejrzeliśmy bajkę "Maks i Ruby - Idealna dynia, Latarnia z dyni". Potem przystąpiliśmy do sprawdzenia, co kryje się w środku dyni. Wspólnymi siłami wyjęliśmy pestki i miąższ. Pani Beatka wycięła dyni oczy oraz buzię. Na końcu wstawiliśmy do niej świeczkę. I tak oto wyszedł nam lampion z dyni.

zdjęcie dzieci patrzących na dynię
zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami
zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami

zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami
zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami
zdjęcie tańczących dzieci

Zabawy w ogrodzie

Pan Piotr, dozorca, ostatnio nam sprawił ogromną przyjemność - mimo, że pozamiatał już liście i miał je zapakować do worka, to pozwolił nam się nimi pobawić. Zaczęliśmy więc rzucać liśćmi w górę, układaliśmy też różne postacie z liści. Dobrze, że pogoda nam jeszcze na to pozwala.

zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie

Przedstawienie "Brzydkie Kaczątko"

W czwartek 5 listopada obejrzeliśmy przedstawienie teatralne online, zakupione przez Radę Rodziców, pt. "Brzydkie kaczątko".

zdjęcie dzieci oglądających bajkę
zdjęcie dzieci oglądających bajkę
zdjęcie dzieci oglądających bajkę

Zabawy matematyczne

Na zajęciach matematycznych w czwartek 5 listopada szukaliśmy marchewek ukrytych w sali. Dzieci, które odnalazły sylwety określały miejsce, w których były ukryte, posługując się odpowiednimi przyimkami, np. na, pod, obok, za. Nie zapomnieliśmy też o przeliczeniu wszystkich znalezionych marchewek. Następnie próbowaliśmy wykonać to samo zadanie, bawiąc się z krzesełkami. Nazywaliśmy też warzywa umieszczone w koszu. Określaliśmy ich kolor i wielkość względem siebie, np.: pomidor jest mniejszy od kapusty, ale większy od brukselki. Na sam koniec wykonaliśmy karty pracy, przeliczając i porównując elementy w zbiorach.

Pani Cebula

W środę 4 listopada zaczęliśmy się uczyć wierszyka o ,,Pani cebuli". Dowiedzieliśmy się, o co chodzi z tymi ,,płaszczykami", sprawdzając co cebula w sobie ma.

Nasze marchewki

We wtorek 3 listopada zaczęliśmy nasze zajęcia od zagadki. Musieliśmy sprawdzić za pomocą dotyku, co kryje się w worku. Zgadywaliśmy, czy może być to ogórek, kamień, patyk lub marchewka. Jedno z nas zgadło. Była to marchewka. Zrobiliśmy burzę mózgów i wymyślaliśmy sposoby jedzenia marchewki. Dodatkowo Pani pokazała nam, co można zrobić z marchewką za pomocą tarki. Następnie udaliśmy się do stołów i wykonywaliśmy nasze własne marchewki. Na koniec zajęć Pani poczęstowała nas marchewką, którą chętnie zjedliśmy.

Zbieranie pomidorów

W poniedziałek 2 listopada bawiliśmy się po południu w zbieranie pomidorów. Robiliśmy to jednak za pomocą naszej buzi i słomek. Ćwiczyliśmy wdechy i wydechy. Pomidor musiał trzymać się naszej słomki do momentu, aż został odłożony na tackę. Pracowaliśmy w dwóch drużynach i zbieraliśmy pomidory na czas. Różnica w zbiorach była niewielka, a zabawa przednia.

W listopadzie nauczymy się...

  • Piosenka "Pomidorek"
    1. Wyrósł pomidorek
      mały i zielony,
      Pięknie się rozejrzał na wszystkie strony.
      Tam czerwony goździk, a tam różę widzi,
      więc się zieloności swojej zawstydził.

Ref. Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
Pomi-, pomi-, pomidorowy.

2. A ten pomidorek dobrze jest nam znany
Dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.
Bo i kolor ładny i potrawa zdrowa,
zupa lub sałatka pomidorowa.

Ref. Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
pomi-, pomi-, pomidorowy.

  • Wierszyk "Pani cebula" - Włodzimierz Ścisłowski

Pani Cebula poszła na koncert,
bo już jej było nudno na grządce.
Stanęła w szatni i zdjęła płaszczyk,
ale pan szatniarz aż czoło zmarszczył.
Pod płaszczykiem był drugi,
Pod drugim trzeci w złociste smugi.
Pod trzecim czwarty, pod czwartym piąty...
Pan szatniarz aż się w płaszczach zaplątał.
I ciągle nosił nowe płaszczyki –
takich kłopotów nie miewał z nikim.
Koncert się zaczął, koncert się skończył,
a szatniarz biegał, blady i drżący.
W szatni już wisiał płaszczyków szereg,
a tu znów trzeba wydać numerek!
-Nie ma numerków? Koncert skończony?-
biedna Cebula gęste łzy roni.
Poszła do domu smutna Cebula
i do tej pory tak się rozczula.

Dziękujemy!

Bal dyniowy

W piątek 30 października w naszej grupie odbył się Bal Dyniowy. Naszą zabawę rozpoczęliśmy od pokazu mody. Każdy z nas zaprezentował swój strój. Następnie odnajdywaliśmy pochowane dynie, bawiąc się w zabawę ciepło-zimno. Gdy już wszystkie dynie zostały znalezione, mogliśmy chwilę im się przyjrzeć i dowiedzieć kilku ciekawostek na ich temat.

Sprawdziliśmy, która dynia jest najcięższa, a która najlżejsza. Następnie przeszliśmy do sportowych dyniowych konkurencji: dyniowego slalomu, dyniowego toru przeszkód oraz podawania dyni na różne sposoby. Podczas ćwiczeń wspieraliśmy się nawzajem oraz integrowaliśmy się. Na koniec zabawy tańczyliśmy przy muzyce.

Otrzymaliśmy też smaczne smakołyki, dyniowe medale, kolorowe bransoletki oraz inne haloweenowe prezenty.

Przygotowanie do balu dyniowego

Chcieliśmy, by nasze sale na bal dyniowy były ładnie przystrojone, dlatego sami zajęliśmy się dekoracją.

Mały bohater w Europie

W tym tygodniu dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o Unii Europejskiej. Poznaliśmy jej symbole - takie, jak hymn i flaga oraz charakterystyczne dla poszczególnych państw obiekty architektury, kultury, literatury itp. Układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej. Mieliśmy też okazję udać się na "matematyczną wyspę", gdzie uczyliśmy się liczyć sylaby i porównywać długość wyrazów, odtwarzać rytm według zaprezentowanego wzoru graficznego oraz układać schemat graficzny do usłyszanego rytmu.

Dzień Drzewa

W piątek 23 października z okazji Światowego Dnia Drzewa zaczęliśmy dzień od ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu. Ćwiczyliśmy skoczność, równowagę oraz celność. Następnie wspólnie rozmawialiśmy o drzewach, o ich budowie i roli w środowisku. Odrysowywaliśmy też korę drzew na kartkach i sprawdzaliśmy, co nam wychodzi.

Zabawy w ogrodzie

Uwielbiamy bawić się na placu zabaw. Ostatnio skakaliśmy po chmurkach, narysowanych kredą na chodniku - w ten sposób ćwiczyliśmy równowagę i koordynację ruchową.

Sprzątamy ogród

Jesteśmy bardzo chętni do pomocy. W czwartek 22 października pomagaliśmy Panu Piotrowi w grabieniu jesiennych liści. Prawdziwi z nas mali bohaterowie.

Zajęcia matematyczne

W czwartek 22 października uczyliśmy się klasyfikowania w kilkuosobowych zespołach. Porównywaliśmy też liczebność zbiorów i rozwijaliśmy umiejętność liczenia w zakresie 7.

Poznajemy zawód rolnika

W środę 21 października poznaliśmy bliżej zawód rolnika. Dowiedzieliśmy się, skąd się biorą ziemniaki, które często jemy. Pani Patrycja przygotowała dla nas prezentację multimedialną i przeniosła nas w świat wykopków. Pokazała nam, jak wygląda ciągnik rolniczy, kombajn do ziemniaków oraz samo pole z ziemniakami. Oprócz zdjęć, mogliśmy też obejrzeć filmy, w których widać, jak się wykopuje ziemniaki.

Jeszcze raz uprzejmie dziękujemy mamie Krysi za cudowne nagrania opowiadań autorstwa J. Papuzińskiej w ramach projektu "Mały miś w świecie wielkiej literatury".

Serdecznie zachęcamy do czytania i nagrywania filmików innych rodziców.

Kasztanowe zwierzątka

We wtorek 20 października rozwijaliśmy swoje umiejętności manualne i kreatywność - wykonując kasztanowe zwierzątka. Efekty można podziwiać w naszym małym kąciku przyrody.

Piosenka "Pada deszcz"

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze
Taki mokry, że już bardziej
mokry być nie może.

Lecą w dół, lecą w dół
srebrne koraliki.
Zmoczą drzewa, zmoczą pola,
domy i chodniki.

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Stuka, puka, stuka, puka,
straszy kogo może.

Mała mysz, mała mysz
chodzi na paluszkach.
I deszczowe koraliki
zbiera do fartuszka.

Jesienny Smok

We wtorek 20 października dalej kontynuowaliśmy przygodę z Hanią i smokiem. Najpierw ułożyliśmy smoka z rozsypanych obrazków. Tym samym dowiedzieliśmy się, co będziemy robić. A potem stworzyliśmy nasze jesienne smoki przy pomocy liści.

Dziecko w świecie wartości - "Hania i Smok"

W poniedziałek 19 października zaczęliśmy tydzień od wysłuchania bajki "O Hani, smoku i czarodziejskich okruszkach". Historia ta opowiada o Hani, która postanawia pomóc smutnemu smokowi w odzyskaniu jego czarodziejskiego złotego pierścienia, zabranego przez złego i zimnego północnego wiatru. Dziewczynka odzyskuje skradziony przedmiot i tym samym zyskuje nowego przyjaciela. Wspólnie układaliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności, a także bawiliśmy się w smoka. Smok był smutny i trzeba było go pocieszać. 

Tygrysy mierzą

W tym tygodniu poznawaliśmy Superbohaterów w ramach projektu "Nie każdy bohater nosi pelerynę". Wykonywaliśmy również zadania sprawnościowe w parach, rozwijające umiejętność klasyfikowania i przeliczania klocków różnej długości. Samodzielnie próbowaliśmy zmierzyć długość naszej sali za pomocą stóp - robiąc małe kroczki i oraz duże tak, jakbyśmy mieli na sobie "Siedmiomilowe buty".

Na koniec matematycznych zajęć mierzyliśmy w zespołach wszystko to, co nam przyszło do głowy za pomocą różnych akcesoriów: centymetra krawieckiego, metrówki, linijek, sznurka. Zabawy i uśmiechu było przy tym "co niemiara".

Jesienne liście

Pracowaliśmy w kilkuosobowych zespołach, rozwijając sprawności manualne (podczas kolorowania, wycinania i przyklejania liści) oraz umiejętność współpracy - wykonując pracę plastyczną "Nasze jesienne liście".

Superbohater

W tym tygodniu rozmawiamy o tym, kim jest bohater i kim superbohater. Już wiemy, że występują oni zarówno w bajkach w książkach, jak i w filmach, czy tv. Wczoraj nasza koleżanka obchodziła urodziny i w związku z tym wykonaliśmy dla niej prezent superbohaterki. Każdy z grupy wymyślił coś od siebie.

Naprawiacze uśmiechu

Nasz szczęśliwy portret

Dziecko w świecie wartości - "Szczęście"

W czwartek 8 października w ramach projektu "Dziecko w świecie wartości" próbowaliśmy znaleźć drogę Achacego do szczęścia. Droga została ułożona na macie do kodowania w formie gry planszowej. Po naszych minach widać było, że bardzo nam się podobało.

Dziecko w świecie wartości - "Szczęście"

W środę 7 października wspólnie pracowaliśmy na monitorze. Losowaliśmy i pokazywaliśmy emocje kręcąc ruletką oraz sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat bajki o Achacym poprzez mały "teścik". Pracowaliśmy na zadaniach przygotowanych przez Panią Patrycję w aplikacji Wordwall. Świetnie się przy tym bawiliśmy i okazało się, że znamy wszystkie odpowiedzi na pytania.

Na zajęciach uczyliśmy się na pamięć wiersza J. Brzechwy "Ryby, żaby i raki", a następnie wykonaliśmy do niego ilustracje.

Dziecko w świecie wartości - "Uśmiech"

W poniedziałek 5 października, w ramach realizacji programu "Dziecko w świecie wartości" wysłuchaliśmy bajki "O chłopcu, który zgubił uśmiech". Dowiedzieliśmy się, że uśmiech jest lekarstwem na wszystko. Wspólnie w grupach układaliśmy ilustracje do bajki we właściwej kolejności.

Spór o liście

W piątek 2 października, w ramach odpoczynku, wysłuchaliśmy teatrzyku pt. "Spór o liście". Następnie wybraliśmy się do sali multimedialnej, gdzie oglądaliśmy filmik nagrany przez naszą Panią Dyrektor. Pani Agnieszka, będąc na wakacjach nie zapomniała o przedszkolakach i przygotowała dla nas bajkę "O rybaku i złotej rybce". Byliśmy bardzo zaskoczeni i szczęśliwi z przygotowanej niespodzianki. Na koniec wspólnie wykonaliśmy złote rybki na monitorze.

Koncert muzyczny "Marimba - Chcemy być razem"

Na zajęciach w poniedziałek 28 września, realizowanych w ramach programu "Mały miś w świecie wielkiej literatury" przenieśliśmy się do krainy bajek. Na początek wysłuchaliśmy opowiadania pt. "Misja ratunkowa w Krainie Bajek" A. Bugajskiej. Następnie uczyliśmy się bajkowych zaklęć, ćwicząc poprawną wymowę trudniejszych głosek. Aby wejść do Krainy Bajek, musieliśmy też poćwiczyć swoją spostrzegawczość, aby odpowiednio dopasować klucze do kłódek. Na sam koniec współpracowaliśmy ze sobą w 4 zespołach, by uniknąć spotkania ze smokiem i uratować księżniczkę uwięzioną w wieży.

Nasze makiety miast

W piątek 25 września pracowaliśmy w grupach trzyosobowych i tworzyliśmy makiety własnych miast. Tworzyliśmy ulice, przejścia dla pieszych, ronda i znaki drogowe. Powstała: Warszawa, Warszawa i Warszawa Wileńska.

Serdecznie dziękujemy Mamie Krysi, która przeczytała dzieciom dwa opowiadania pt. "Lokator" i "Śpiąca królewna" autorstwa Renaty Piątkowskiej w ramach realizacji programu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury".

"Trzymaj się drogi"

Na zajęciach ćwiczyliśmy utrzymywanie równowagi na skakankowej drodze.

Bezpieczeństwo na drodze

W środę 23 września zapoznaliśmy się z takimi pojęciami, jak przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, rondo, skrzyżowanie i sygnalizator świetlny. Dodatkowo rozmawialiśmy na temat tego, kto pilnuje porządku na drodze. A więc poznaliśmy zawód policjanta oraz jego atrybuty. Mieliśmy również możliwość przymierzenia czapki policjanta oraz kamizelki odblaskowej, a także zobaczenia lizaka policyjnego oraz kabury, w której policjant trzyma broń.

Rytmika

Na zajęciach z Panią Lidką śpiewamy piosenkę "Leśne krasnoludki". Poniżej tekst piosenki - zachęcamy do wspólnego śpiewania w domu. A także bawimy się w rowerzystów i osoby na hulajnogach.

"Leśne krasnoludki"

słowa: Dorota Gellner, muzyka: Aleksander Pałac

1. W lesie wcale nie jest pusto!
Krasnoludków jest tam mnóstwo!
Chociaż bardzo uważamy,
Wciąż się o nie potykamy!

Ref.:

Są za nami,
i przed nami,
gubią czapki
z pomponami,
tu się kręcą,
pchają tam
i po piętach
depczą nam!

2. Przeskakują przez strumyki,
ciągną kosze i koszyki,
przewracają się i wstają,
muchomorom się kłaniają.

Ref.

Są za nami,
i przed nami,
gubią czapki
z pomponami,
tu się kręcą,
pchają tam
i po piętach
depczą nam!

3. Przemykają pod krzakami,
Rozpychają się łokciami,
chyba lepiej stanąć z boku,
by nie zgubić się w tym tłoku!

Przedstawienie "Pinokio"

W poniedziałek 22 września obejrzeliśmy online spektakl pt. "Pinokio" Teatru Forma, zakupionego dla nas przez Radę Rodziców.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Amelki

za klocki.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Mikołaja

za zabawki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Wiktorii

za ryzę papieru.

Sprzątanie Świata

Tak pracujemy

Serdecznie dziękujemy

Mamie Wandy

za ryzę papieru.

Gimnastyka korekcyjna w ogrodzie

Dzień Kropki

Prace plastyczne dzieci przedstawiające kropki

Kodeks Tygrysków

prace dzieci przyklejone na ścianie

Nasze zabawy

dzieci bawią się klockami na podłodze
dziewczynki rysują przy stole
dzieci układają klocki przy stole

Serdecznie dziękujemy

Mamie Kamila

za ryzę papieru.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Wandy

za książki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Kuby i Mamie Kaliny

za ryzy papieru.

Nasza pierwsza praca plastyczna

papierowe misie wykonane z talerzyków