Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Tygrysków

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 4 i 5-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Sylwia i Pani Patrycja. Pani Małgosia przychodzi do nas dwa razy w tygodniu i uczy nas języka angielskiego.

Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też  ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Zimowe drzewo

Chłopiec i dziewczynka w czerwonej pelerynie, wyciągające ręce do przodu. W tle globus. Napis: Mały bohater w Europie. Przedszkole nr 148 w Warszawie

We wtorek 23 lutego na zajęciach rozmawialiśmy o emocjach, jakie towarzyszyły bohaterom bajki „Czarodziejski dąb”. Wspólnie śpiewaliśmy piosenkę „Przyjaciel przyrody”, zastanawiając się przy tym, kogo można nazwać przyjacielem przyrody. Na koniec zajęć wykonaliśmy w parach pracę plastyczną przedstawiającą zimowe drzewo.

Dzieci trzymające pędzle w ręku i malujące po kartce papieru, znajdującej się na stole. W tle dziecko wycina nożyczkami brązową bibułę.

Dzieci przyklejające srebrną bibułę na kartkę papieru, leżącą na stole. Obok siedzi dziecko z pędzlem w ręku. W tle widoczna jest praca, z przyklejoną brązową bibułą.

Sześć kartek papieru leżących obok siebie na podłodze, przedstawiających drzewa. Oklejone są srebrną i brązową bibułą oraz brązowym kartonem.

Czarodziejski dąb

Chłopiec i dziewczynka w czerwonej pelerynie, wyciągające ręce do przodu. W tle globus. Napis: Mały bohater w Europie. Przedszkole nr 148 w Warszawie

Kartki papieru z naklejoną korą i namalowanymi flamastrami postaciami

W poniedziałek 22 lutego zaczęliśmy zajęcia od wysłuchania bajki „Czarodziejski dąb”. Następnie pobawiliśmy się w zabawę „Rośniemy jak dąb”. Potem wspólnie porozmawialiśmy o bajce i w zespołach ułożyliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności. Na samym końcu obejrzeliśmy figurki z drewna, a potem sami wykonaliśmy takie na kartkach, pojedynczo lub w parach.

Dzieci siedzące w kółku, na podłodze w sali. w siadzie skrzyżnym. Dwójka dzieci leży

Dzieci wykonujące różne ruchy - klęczenie, stanie, wyciąganie rąk w górę.

Dzieci siedzące na podłodze, trzymające w rękach kartki bądź kładące je na podłodze

Dzieci siedzące w grupce na podłodze. Trzymające w rękach figurki z drewna, pokazując je sobie nawzajem. Obok na podłodze stoi koszyk z korą.

Dzieci trzymające pędzle lub korę w dłoni. Na stole znajdują się prace z naklejoną korą drzewa, klej, kora i plastikowa filiżanka.

Kartki papieru z naklejoną korą i namalowanymi flamastrami postaciami

Smok czy smog

Logo programu Mały miś w świecie wielkiej literatury

W czwartek 18 lutego na zajęciach dowiedzieliśmy się, czym tak naprawdę jest „smog” i czym różni się on od Smoka Wawelskiego. Najpierw omówiliśmy wiersz, a później wykonywaliśmy ciekawe zadania, które mogłyby pomóc w oczyszczeniu powietrza w naszym mieście, abyśmy w końcu mogli zwyczajnie pobawić się na dworze. Uświadomiliśmy sobie też, że działając razem – możemy zdziałać o wiele więcej !

Dzieci siedzące na podłodze, oglądające kolorowe obrazki

Dzieci siedzące na podłodze na przeciwko siebie, układające przed sobą kartoniki z kolorowymi obrazkami

Dzieci pracujące przy stole, kolorujące flamastrami prace

Dzień kota

Prace plastyczne wiszące na tablicy, przedstawiające koty z włóczką

W środę 17 lutego obchodziliśmy w naszym przedszkolu „Dzień Kota”. Z tej okazji wysłuchaliśmy bajki pt. „Kot w butach”, która bardzo nam się podobała i bawiliśmy się, tańcząc do „Kocich piosenek”. A na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną. Dodatkowo dzieci, które brały udział w konkursie "Koty, kotki, kocięta" otrzymały dyplomy i nagrody.

Dzieci tańczące w parach na sali i trzymające się za ręce

Dzieci trzymające w rękach dyplomy, stojące obok siebie na sali

Dzieci siedzące na krzesełkach przy stole. Kolorujące prace kredkami

Zagrożone zwierzęta

Logo programu Mały miś w świecie wielkiej literatury

Zdjęcie pracy plastycznej dzieci

We wtorek 16 lutego mówiliśmy o zwierzętach zagrożonych wyginięciem. Zaczęliśmy od krótkiej rozmowy i dowiedzieliśmy się, co to znaczy „wyginięcie” oraz kto i co doprowadza do tego, że zwierzęta giną. Następnie wspólnie odgadywaliśmy zagrożone zwierzęta, widząc tylko jakąś część ich ciała. Potem pobawiliśmy się w zabawę ruchowo-naśladowczą „Szczęśliwe zwierzęta”, w której zamienialiśmy się w goryla, pandę oraz w niedźwiedzia polarnego, wykonując przy tym wcześniej ustalone ruchy.

Zdjęcie dzieci pracujących przy tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Zdjęcie dzieci oglądających film na tablicy interaktywnej

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Obejrzeliśmy również film edukacyjny na dany temat. Na koniec zajęć podzieliliśmy się na zespoły i rysowaliśmy lepszy świat dla zwierząt.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Drodzy Rodzice!

Nasze Przedszkole realizuje projekt pt.

Zmisiowany Eko-Kalendarz

I potrzebujemy Waszej pomocy!

Pomóżcie nam zorganizować ekologiczny kącik książki.

Prosimy o książki o tematyce:

  • ekologicznej,
  • przyrodniczej,
  • o zwierzętach i roślinach.
Liczymy na Was!

Zielony szlaczek

Ekologia

Logo programu Mały miś w świecie wielkiej literatury

W poniedziałek 15 lutego na zajęciach rozmawialiśmy o „Ekologii”. Rozwiązywaliśmy ciekawe zagadki, tańczyliśmy ze wstążkami, a na koniec stworzyliśmy nasz własny „Eko-Kalendarz”.

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

Walentynki

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

W piątek 12 lutego obchodziliśmy Dzień Walentego. Zaczęliśmy od rozmowy na temat tego, co wiemy o Walentynkach. Następnie tańczyliśmy w parach na sercach z papieru. Zadanie nie było proste – nie mogliśmy z niego wypaść.

Zdjęcie dzieci siedzących na podłodze

Zdjęcie dzieci tańczących na podłodze

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Potem bawiliśmy się w zabawę „Z serduszka na serduszko”. Gdy emocje już opadły, zasiedliśmy w kółku i losowaliśmy z magicznego kuferka serduszka z imionami kolegów i koleżanek – naszym zadaniem było zrobić coś miłego dla tej osoby.

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Zdjęcie dzieci oglądających prezentację na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dziecka przymierzającego maskę

Następnie wspólnie udaliśmy się pod tablicę interaktywną, by móc obejrzeć prezentację ze zdjęciami z karnawału we Włoszech. Pani przyniosła nam weneckie maski, które mogliśmy przymierzyć. Na koniec zajęć sami wykonaliśmy walentynkowe maski karnawałowe.

Zdjęcie dziecka przymierzającego maskę

Zdjęcie dziecka przymierzającego maskę

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Pizzicato

W środę 10 lutego przenieśliśmy się w świat Batti Strauss i słuchaliśmy utworu „Pizzicato” L.Delibes z włoskiego pizzicare, czyli szarpać. Zaczęliśmy od wyboru kolorowych chustek i zabawy w „Ducha Chucha”. Następnie stworzyliśmy własne instrumenty muzyczne z kubków, gumek recepturek, bibuły i taśmy klejącej.

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Gdy instrumenty mieliśmy już gotowe, zamieniliśmy się w twórców i graliśmy do utworu w odpowiednich momentach, które pokazywała nam dyrygent, czyli Pani. Na koniec zajęć wykonaliśmy też taniec kubków.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Zdjęcie dzieci siedzących na podłodze

We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Zaczęliśmy od zastanowienia się, co jedzą Włosi. Następnie obejrzeliśmy prezentację o historii pizzy. Potem pobawiliśmy się w dostawców pizzy – droga nie była łatwa, ale każdemu udało się ją pokonać.

Zdjęcie dzieci oglądających prezentację na tablicy multimedialnej

Zdjęcie dzieci oglądających prezentację na tablicy multimedialnej

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Na koniec zajęć sami wykonaliśmy własne pizze z kartonu i dodaliśmy dodatki, które każdy z nas lubi.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Wspólnie z Panią zrobiliśmy piec i deskę do pieczenia pizzy – dzięki czemu każdy kawałek mógł się upiec. Pani też przygotowała dla nas niespodziankę smakową – spróbowaliśmy mozzarelli. Okazało się, że nie jest taka zła. Sprawdziliśmy, jak smakuje przed upieczeniem i po, gdyż Panie kucharki zrobiły nam na obiad pizzę, która była pyszna.

Zdjęcie dzieci bawiących się w sali

Zdjęcie dzieci bawiących się w sali

Zdjęcie dzieci bawiących się w sali

Włochy

Zdjęcie tablicy w sali

W poniedziałek 8 lutego rozpoczęliśmy tydzień włoski. Poznaliśmy flagę Włoch, ich występowanie na mapie, czyli tzw. „Bucik”. Dowiedzieliśmy się, że we Włoszech mieszka Włoszka i Włoch, a także jak możemy się z nimi przywitać i pożegnać po włosku. Dodatkowo słuchaliśmy znanej nam piosenki, ale w języku włoskim – „Mam tę moc”. Wspólnie do niej tańczyliśmy. Na koniec zajęć wykonaliśmy włoskie flagi.

Zdjęcie dziecka pracującego przy tablicy

Zdjęcie dziecka pracującego przy tablicy

Zdjęcie dziecka pracującego przy tablicy

Zdjęcie dzieci tańczących na podłodze

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Na rytmice

Na rytmice bawiliśmy się w zabawę taneczną do piosenki „Bałwankowa rodzina”, co sprawiło nam dużo radości. Poznaliśmy też podstawowe kroki walca.

Zdjęcie dzieci tańczących na podłodze

Zdjęcie dzieci tańczących na podłodze

Ziemia

W piątek 5 lutego obejrzeliśmy ciekawy filmik dotyczący  Ziemi. Dowiedzieliśmy się jak wygląda jądro Ziemi i w jaki sposób powstają trzęsienia Ziemi. Tego dnia wykonaliśmy także eksperyment, który uświadomił nam, jak może wyglądać wybuch wulkanu. Emocje były ogromne! „Jakie to szczęście, że mieszkamy w Polsce !” – te słowa najlepiej podsumowują nasz dzisiejszy dzień.

Zdjęcie dzieci oglądających film na tablicy multimedialnej

Zdjęcie dzieci wykonujących eksperyment

Zdjęcie dzieci wykonujących eksperyment

Woda

W czwartek 4 lutego przeprowadziliśmy doświadczenia z wodą w 4 zespołach. Pierwsze doświadczenie polegało na założeniu mokrej chusteczki na szklankę z wodą i sprawdzeniu, co się stanie, gdy odwrócimy szklankę do góry dnem. Część z nas myślała, że woda się wyleje. Była jednak część osób, która mówiła, że woda pozostanie w środku i te osoby miały rację.

Zdjęcie dzieci wykonujących eksperymenty

Zdjęcie dzieci wykonujących eksperymenty

Zdjęcie eksperymentu wykonanego przez dzieci

W kolejnym doświadczeniu sprawdzaliśmy, co pływa w wodzie, a co tonie. Następnie wrzucaliśmy plasterki ziemniaka do szklanek ze zwykłą wodą i z roztworem soli. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że w zwykłej wodzie ziemniak opada na dno, za to w słonej swobodnie sobie pływa. W ostatnim eksperymencie obserwowaliśmy, co się stanie, kiedy do szklanki z wodą dodamy sól, cukier, kawę i herbatę liściastą. Na zakończenie zajęć każdy z nas wykonał instrukcję do swojego doświadczenia. W czasie wolnym możemy przeprowadzać swoje własne badania w kąciku eksperymentów.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci wykonujących eksperyment

Zdjęcie kącika badawczego dzieci

Zdjęcie kącika eksperymentów

 Powietrze

W środę 3 lutego na zajęciach szukaliśmy powietrza - wykonaliśmy doświadczenie z butelką i miską wody. Na początek sprawdziliśmy, czy rzeczywiście butelka jest pusta. Po zanurzeniu butelki w wodzie pojawiły się bąbelki, czyli powietrze, które z niej „uciekło”, gdy zaczęła wlewać się tam woda. W kolejnym doświadczeniu sprawdzaliśmy siłę powietrza. Wprawialiśmy przedmioty w ruch za pomocą papierowych talerzy lub plastikowych krążków i określaliśmy, co jest ciężkie, a co lekkie. Na koniec zajęć narysowaliśmy instrukcję potrzebną do wykonania doświadczenia z powietrzem.

Zdjęcie dzieci wykonujących eksperymenty

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Eksperyment ze świeczką

Zdjęcie pracy plastycznej dziecka

We wtorek 2 lutego rozmawialiśmy o wykonywaniu eksperymentów - jak należy się zachowywać, by być bezpiecznym w trakcie jego wykonywania. Zrobiliśmy doświadczenie ze świeczką. Najpierw obejrzeliśmy film, który pokazał nam, jakie materiały musimy przygotować oraz jak będzie przebiegał nasz eksperyment. Następnie sami zabraliśmy się za jego wykonanie. Początkowo sprawdziliśmy, czy Pani wzięła ze sobą wszystkie przyrządy, a potem obserwowaliśmy cały proces, dbając o bezpieczeństwo swoje i innych.

Zdjęcie dzieci obserwujących eksperyment

Zdjęcie dzieci obserwujących eksperyment

Zdjęcie dzieci obserwujących eksperyment

Był to nasz pierwszy eksperyment w tym tygodniu, a będzie ich więcej. W związku z tym założyliśmy „Księgę Eksperymentów Małego Misia”, w której będziemy rysować i opisywać nasze eksperymenty. Musieliśmy stworzyć okładkę do naszej Księgi. Wybraliśmy ją wspólnie głosując na pracę, która nam się najbardziej podobała. Wygrała praca Krysi !

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Żywioły

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

W poniedziałek 1 lutego rozpoczęliśmy zajęcia podróżą do „Krainy Żywiołów”.  Każde z nas wylosowało bilet z nazwą żywiołu i odszukało w sali taki sam napis.

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

Następnie uczyliśmy się na pamięć wiersza „Żywiołowa wyliczanka”. Potem poruszaliśmy się po sali w rytmie żywiołowego utworu muzycznego, a na przerwie podnosiliśmy literę pasującą do naszego „Herbu żywiołów”. Na koniec  zajęć wykonaliśmy w zespołach pracę techniczną przedstawiającą „Cztery żywioły”.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

W lutym nauczymy się wiersza...

  • "Żywiołowa wyliczanka" - M.Ledwoń

Matka Natura miała dzieci czworo.
Niech się w jednej krainie wszystkie szybko zbiorą.
I Ogień gorący, co tańczy z iskrami,
i Ziemia stateczna, co włada roślinami,
i Powietrze figlarne, co ciągle gdzieś gna,
i Woda wytrwała, co sięga mórz dna.
"A jak się spotkają i usiądą w kole,
to na małe figle czasem im pozwolę".

W lutym nauczymy się piosenki...

  • "Przyjaciel przyrody" 
    1. Z przyrodą zgodnie żyj,
      w powietrzu, lądzie oraz w wodzie.
      Bo każdy serce musi dać,
      k
      ochanej swej przyrodzie.

Ref.  Wszystko, co fruwa i co śpiewa,
i to, co pływa, rośnie i dojrzewa.
Słońce, powietrze, ziemia, woda,
z
aczarowana to przyroda.

    1. Z przyrodą zgodnie żyj,
      i całą nią się dzisiaj podziel.
      I pokaż, że naprawdę Ci,
      z
      ależy na przyrodzie.

Ref. Wszystko, co fruwa i co śpiewa,
i to, co pływa, rośnie i dojrzewa.
Słońce, powietrze, ziemia, woda,
z
aczarowana to przyroda / 2x

Naszym Babciom i Dziadkom

życzymy wszystkiego najlepszego!

Nasze pokoje

W piątek 29 stycznia tworzyliśmy kolaż swojego pokoju. Wycinaliśmy z gazet rzeczy, które mamy albo chcielibyśmy mieć w swoim pokoju.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Dom

W środę 27 stycznia pracowaliśmy na tablicy interaktywnej. Szukaliśmy skojarzeń ze słowem dom. Przenieśliśmy się do domu marzeń. Słuchaliśmy muzyki relaksacyjnej i wymyślaliśmy, jak ten dom ma wyglądać, kto ma w nim być oraz jakie przedmioty powinien mieć. Na koniec wykonaliśmy kilka zadań, które przygotowała dla nas Pani.

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci leżących na podłodze

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Zdjęcie dzieci pracujących na tablicy interaktywnej

Bajka nie bajka o gwiazdce z nieba

W poniedziałek 25 stycznia rozpoczęliśmy tydzień od nowej bajki pt. „Bajka nie bajka o gwiazdce z nieba”. Temat dla nas niełatwy, bo dotyczył adopcji dzieci. Gwiazdka z bajki pomagała dzieciom znaleźć rodziców oraz kochający dom. Na koniec zajęć stworzyliśmy swoje własne gwiazdki – jak widać każda jest wyjątkowa. We wtorek 26 stycznia temat kontynuowaliśmy i wykonaliśmy pracę plastyczną malując farbami.

To nasze gwiazdki i szczęśliwe rodziny!

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Pinokio

W środę 20 stycznia razem z Mróweczkami wysłuchaliśmy bajki czytanej przez Panią Dyrektor w ramach popołudniowego odpoczynku i akcji „Cała Polska czyta dzieciom” oraz „Mały miś w świecie wielkiej literatury".

Zdjęcie dzieci siedzących na macie i słuchających bajki

Zdjęcie dzieci siedzących na macie i słuchających bajki

Jak się drukuje

W piątek 15 stycznia na zajęciach poznaliśmy Jana Gutenberga, który wynalazł druk. Oglądaliśmy zdjęcia oraz dwa filmy, które pokazały, jak kiedyś drukowano książki, a jak dzisiaj się to robi. Na koniec przy stołach pisaliśmy piórkami z atramentem oraz stawialiśmy stemple.

Zdjęcie dzieci oglądających film na tablicy multimedialnej

Zdjęcie dzieci oglądających film na tablicy multimedialnej

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Las braci Grimm

W czwartek 14 stycznia w ramach zajęć matematycznych rozegraliśmy grę planszową, w  której wygrana drużyna jako pierwsza wydostała się z lasu Braci Grimm. Musieliśmy pokonać różne przeszkody i dobrze policzyć pola, więc emocji było przy tym, co nie miara. Radość zwycięskiej drużyny można zobaczyć na ostatnim zdjęciu !

Zdjęcie dzieci bawiących się matą do kodowania

Zdjęcie dzieci bawiących się matą do kodowania

Zdjęcie dzieci cieszących się

Tworzymy muzykę

Na zajęciach w środę 13 stycznia poznaliśmy zawód kompozytora i dyrygenta na przykładzie Jana Sebastiana Bacha. Potem sami zamieniliśmy się w dyrygentów i tworzyliśmy muzykę, grając na bum bum rurkach.

Zdjęcie dzieci grających na bum bum rurkach

Zdjęcie dzieci grających na bum bum rurkach

Zdjęcie dzieci grających na bum bum rurkach

Zabawy na śniegu

Zdjęcie bałwana

W środę 13 stycznia udało nam się wreszcie ulepić pierwszego wspólnego bałwana. Pracowaliśmy razem. Korzystaliśmy tez z łopaty, którą dostarczaliśmy śniegu dla bałwana.

zdjęcie dzieci bawiących się na śniegu

Zdjęcie chłopca odgarniającego śnieg

Zdjęcie dzieci z bałwanem

Udało nam się też stoczyć bitwy na śnieżki z Mróweczkami i Biedronkami.

Zdjęcie dzieci bawiących się na śniegu

Zdjęcie dzieci bawiących się na śniegu

Zdjęcie dzieci bawiących się na śniegu

Na koniec niektórzy z nas zrobili w śniegu aniołki.

zdjęcie dziecka robiącego aniołka na śniegu

zdjęcie dziecka robiącego aniołka na śniegu

zdjęcie dziecka robiącego aniołka na śniegu

zdjęcie dziecka robiącego aniołka na śniegu

To był dobry poranek!

Bal karnawałowy

We wtorek 12 stycznia wszyscy bawiliśmy się na „Urwanym z choinki balu karnawałowym”. Każdy z nas był bardzo pomysłowo przebrany. Wspólnie z rodzicami stworzyliśmy fantastyczne stroje. Tańczyliśmy i bawiliśmy się przy muzyce. Podczas balu odbyło się również rozstrzygnięcie konkursu plastycznego na "Najbardziej niekonwencjonalny pojazd Świętego Mikołaja". Gratulujemy Wszystkim uczestnikom zajęcia pierwszego miejsca.

Zdjęcie grupowe dzieci z paniami

Zdjęcie dzieci bawiących się

Zdjęcie dzieci bawiących się

Zdjęcie dzieci bawiących się

zdjęcie dzieci jedzących przy stole

Zdjęcie dzieci bawiących się

Szukamy śniegu

Staramy się łapać każdą okazje zabawy śniegiem. Mimo, że było go nie dużo to wykorzystaliśmy go w celach badawczych. Sprawdziliśmy, jak wygląda nasz plac zabaw, gdy jest pokryty lodem i śniegiem. Z małej ilości śniegu udało nam się stworzyć jedną kulkę.

Zdjęcie dzieci bawiących się na placu zabaw

Zdjęcie dzieci bawiących się na placu zabaw

Zdjęcie dzieci bawiących się na placu zabaw

Gdzie leżą Niemcy

W poniedziałek 11 stycznia poznawaliśmy nowy kraj – Niemcy. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda flaga Niemiec, gdzie leżą na mapie oraz co to znaczy, że Niemcy są naszym sąsiadem. Następnie przywitaliśmy się ze sobą po niemiecku mówiąc: Guten Morgen oraz Hallo. Usłyszeliśmy, jak brzmi język niemiecki słuchając piosenki o małym krokodylku Schnappim. Sprawdziliśmy, co jedzą Niemcy na przykładzie Franfurterek i Bratwurst, czyli białej kiełbasy. Na koniec sami narysowaliśmy flagę Niemiec.

Zdjęcie dzieci siedzących na podłodze

Zdjęcie dzieci patrzących na mapę

Zdjęcie prac plastycznych dzieci

Sposoby na smutek

W ubiegłym tygodniu w ramach programu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” rozmawialiśmy o emocjach, a dokładnie o smutku. Stworzyliśmy „Słoik dobrych wspomnień”, do którego wkładamy rysunki z naszymi najlepszymi wspomnieniami z przedszkola oraz „Kuferek Emocji”.

Zdjęcie dzieci pracujących w zespole

zdjęcie kuferka emocji

Zdjęcie dzieci pracujących w zespole

Pracowaliśmy w zespołach, opracowując wspólnie sposoby na smutek, stworzyliśmy również „Magiczne butelki”, do których możemy wrzucić wszystkie nasze smutki. Każdy z nas rysował też własny – ulubiony sposób na smutek. A oto efekty naszej pracy!

zdjęcie pracy plastycznej dzieci

zdjęcie słoika dobrych wspomnień

zdjęcie pracy plastycznej dzieci

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

zdjęcie ozdobionych butelek

zdjęcie prac plastycznych dzieci

Co można zrobić z rolki?

W czwartek 7 stycznia, razem z Biedronkami mieliśmy za zadanie stworzyć coś z rolki po ręczniku papierowym. Mieliśmy dużo ciekawych pomysłów. Powstały koty, psy, lalki, lunety, rakieta oraz tuby.

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Zabawy popołudniowe

We wtorek 5 stycznia bawiliśmy się woreczkami z powietrzem w środku, które dostaliśmy od Pani Dyrektor. Początkowo ćwiczyliśmy w parach z nimi, trzymając je między sobą plecami. Następnie dostaliśmy flamastry i narysowaliśmy na nich coś, co chcieliśmy. A na koniec sprawdzaliśmy, jak nasze rysunki wyglądają, gdy w woreczku nie ma już powietrza.

Zdjęcie dzieci rysujących na podłodze na woreczkach z powietrzem

Zdjęcie dzieci rysujących na podłodze na woreczkach z powietrzem

Zdjęcie dzieci rysujących na podłodze na woreczkach z powietrzem

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Mikołaja

za zabawki.

Jak widać zabawki bardzo nam się podobają!

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

Zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze

W styczniu nauczymy się wiersza...

  • "Z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka" - Anna Deliś

Moja babcia ukochana
Śmieje do mnie się od rana.
Zawsze coś dobrego ma
i buziaka da.

Dziadek dużo bajek zna,
śmieje głośno się ha, ha.
A my dzisiaj zawołamy:
BARDZO WAS KOCHAMY!

W styczniu nauczymy się piosenki...

  • "Babciu, droga Babciu..." 
Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy tup-tup-tup
Teraz babciu ty to zrób!
Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy raz dwa trzy
Teraz babciu zrób to ty.
Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy raz, dwa, trzy
Teraz dziadku podskocz ty!
Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy ci,
Teraz dziadku daj nam ty!

Spotkanie z Mikołajem

W piątek 18 grudnia odwiedził nas Święty Mikołaj. Każdemu z nas przyniósł prezent. Chyba byliśmy grzeczni.

List do Świętego Mikołaja

W czwartek 17 grudnia obejrzeliśmy prezentację wykonaną specjalnie dla nas przez Panią Hanię. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek o Finlandii oraz Laponii, krainie Świętego Mikołaja. Zobaczyliśmy, jak wygląda jego wioska oraz poczta mikołajowa.

Następnie razem z Mróweczkami rozmawialiśmy na temat prezentów, które chcielibyśmy dostać pod choinkę. Po krótkiej rozmowie na temat zabawek, stwierdziliśmy, że w tym roku poprosimy Mikołaja o coś wartościowego: zdrowie dla całej rodziny, uśmiech i szczęście. Narysowaliśmy to, co chcielibyśmy dostać. Ciekawym rysunkiem był koronawirus w więzieniu oraz życzenie, abyśmy w końcu mogli zapraszać przyjaciół do siebie do domu.

Następnie każdy z nas włożył swój list do koperty i nakleił znaczek. List został wysłany. Ciekawe, czy Mikołaj nam odpisze...

Kartki Świąteczne

Ubieramy choinkę

We wtorek 15 grudnia pomogliśmy naszym młodszym kolegom z grupy Mróweczek ubrać choinkę. Teraz czekamy na prezenty!

Moja dzielnica, moja ulica

Serdecznie gratulujemy naszej koleżance Wiktorii zajęcia 2 miejsca w kategorii 4-latków w konkursie plastycznym "Moja dzielnica, moja ulica", organizowanym przez Przedszkole nr 344 w Warszawie.

zdjęcie dziecka i nauczyciela trzymających nagrody
zdjęcie dziecka trzymającego dyplom

Ile jest ptaków?

W czwartek 3 grudnia po południu liczyliśmy ptaki, które przylatywały do karmnika oraz karmiliśmy je odpowiednią ilością ziaren. Musieliśmy uważnie słuchać historii, którą opowiadała nam Pani.

zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali
zdjęcie dzieci pracujących na podłodze w sali

Placki z dyni

zdjęcie placków z dyni

W czwartek 3 grudnia robiliśmy placki z dyni. Na początek wyjęliśmy pestki, by móc następnie zetrzeć dynie na tarce o małych oczkach. Dalej placki robiliśmy wg przepisu: starannie odmierzaliśmy ilość potrzebnych składników, ćwicząc przy okazji umiejętność liczenia. Na koniec wymieszaliśmy wszystkie składniki, a panie z kuchni usmażyły placki. Wszystkim bardzo smakowały i nawet największe niejadki prosiły o dokładkę. Zachęcamy do wykonania placków w domu.

A to przepis: https://www.kwestiasmaku.com/przepis/placki-z-dyni

Smacznego!

zdjęcie dzieci pracujących przy stole z dynią
zdjęcie dzieci pracujących przy stole z dynią
zdjęcie dzieci pracujących przy stole z dynią

zdjęcie dzieci pracujących przy stole z dynią
zdjęcie dzieci pracujących przy stole z dynią
zdjęcie dzieci jedzących przy stole

Na rytmice

Na rytmice śpiewaliśmy piosenkę „Święty Mikołaju” oraz bawiliśmy się w Mikołaja, który rozwozi prezenty dzieciom. Gdy już dostaliśmy prezent, wymyślaliśmy co jest w jego środku.

zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze
zdjęcie dzieci z woreczkami na głowie
zdjęcie dzieci bawiących się woreczkami

Dlaczego karmić ptaki zimą?

W środę 2 grudnia zaczęliśmy zajęcia od zabawy ruchowej, związanej z pogodą. Musieliśmy uważnie słuchać, by wiedzieć, co mamy robić. Rozpoczęliśmy naukę wiersza „Póki mróz nie zginie”. Rozmawialiśmy również o tym, dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą i co można dawać im do jedzenia. Szukaliśmy ukrytych w sali ptaków oraz bawiliśmy się w ptaki, które jedzą ziarenka w karmniku.

zdjęcie dzieci ćwiczących na podłodze
zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze krążkami
zdjęcie dzieci szukających czegoś w sali

Zimowy krajobraz

We wtorek 1 grudnia rozmawialiśmy o tym, czy lubimy zimę i tworzyliśmy w parach zimowe krajobrazy, z różnych artykułów plastycznych.

zdjęcie dzieci pracujących przy stole
zdjęcie dzieci pracujących przy stole
zdjęcie prac plastycznych dzieci

W grudniu nauczymy się wiersza...

  • "Póki mróz nie zginie” - E. Szelburg-Zarembina

Mam ja kromkę chleba,
z wróblem się podzielę.
O ptaszki dbać trzeba,
jedz, wróbelku, śmiele.

Mam kubeczek mleka,
naleję kotkowi,
bo ten kotek jest kulawy,
nic dzisiaj nie złowi.

Pali się ogieniek,
ciepło przy kominie.
Chodź, ogrzej się, piesku,
póki mróz nie zginie.

W grudniu nauczymy się piosenki...

  • "Choinka piękna jak las"
    1. Stała pod śniegiem panna zielona.
      Nikt prócz zająca nie kochał jej.
      Nadeszły święta i przyszła do nas.
      Pachnący gościu, prosimy wejdź!

Ref.: Choinko piękna jak las,
c
hoinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
c
hoinko zostań wśród nas!

2. Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.
Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

Ref.: Choinko piękna jak las,
choinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
choinko zostań wśród nas!

Bajka o misiu

W poniedziałek 30 listopada słuchaliśmy bajki o misiu, który nie mógł zasnąć. Układaliśmy również ilustracje w odpowiedniej kolejności. Dodatkowo bawiliśmy się w niedźwiadki, które jedzą miodek oraz w starego niedźwiedzia. Przed zajęciami ćwiczyliśmy też czworakowanie oraz czołganie.

zdjęcie dzieci pokonujących tor przeszkód
zdjęcie dzieci pokonujących tor przeszkód
zdjęcie dzieci siedzących w kole i patrzących na tablicę

Na dworze zaś bawiliśmy się po raz pierwszy śniegiem, a właściwie tym, co zostało z niego, na naszym placu zabaw. Co to była za zabawa!

zdjęcie dzieci bawiących się śniegiem na dworze
zdjęcie dzieci bawiących się śniegiem na dworze
zdjęcie dzieci bawiących się śniegiem na dworze

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Mikołaja

za zabawki.

Segregacja śmieci, a zwierzęta

W piątek 27 listopada rozmawialiśmy o tym, jaki wpływ na zwierzęta ma segregacja, a raczej jej brak. Oglądaliśmy bajkę edukacyjną na ten temat, a potem wykonaliśmy pracę plastyczną.

zdjęcie dzieci oglądających bajkę na tablicy multimedialnej
zdjęcie prac plastycznych dzieci
zdjęcie dzieci pracujących przy stole

W ramach podsumowania całego tygodnia - braliśmy udział w różnych zadaniach, które utrwaliły naszą wiedzę, poznaną na zajęciach. Nie zapomnieliśmy też o ruchu - ćwiczyliśmy z chustą animacyjną i pokonywaliśmy tor przeszkód. Zabawa była świetna!

zdjęcie dziecka pokonującego tor przeszkód
zdjęcie dziecka skaczącego przez kółka
zdjęcie dzieci bawiących się chustą animacyjną

Nasze popołudniowe zabawy

Często popołudniami bawimy się w kalambury. Dosyć szybko odgadujemy, co ktoś narysował. Pani zrobiła też nam tabliczki, po których możemy rysować kredą. Spróbowaliśmy też zabawy kolorowymi gumeczkami.

zdjęcie dzieci stojących i rysujących coś na tablicy
zdjęcie dzieci pracujących przy stole
zdjęcie dzieci bawiących się gumkami

Dzień pluszowego misia

W środę 25 listopada obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia i z tej okazji bawiliśmy się i tańczyliśmy przy piosenkach o misiach. Rozwiązywaliśmy zagadki i braliśmy udział w konkurencjach sportowych na jak najszybsze dotarcie do ula. Żeby nie było tak łatwo, musieliśmy przedostać się przez tajemniczy tunel. Na koniec każdy z nas zrobił swojego misia i dostaliśmy odznaki prawdziwego przyjaciela Pluszowego Misia.

zdjęcie dzieci bawiących się w kółku
zdjęcie dzieci bawiących się w kółku
zdjęcie dzieci bawiących się w parach bądź trójkach
zdjęcie dzieci trzymających dyplomy

zdjęcie dziecka pokonującego tor przeszkód
zdjęcie dzieci pracujących przy stole
zdjęcie prac plastycznych dzieci

Co można zrobić z butelki PET

We wtorek 24 listopada dalej kontynuowaliśmy temat segregowania odpadów. Bawiliśmy się w zabawę "Odpady do koszy” – musieliśmy dopasować odpad do odpowiedniego kosza. Następnie malowaliśmy to, co można zrobić z butelki PET oraz sami wymyślaliśmy swój pomysł na jej wykorzystanie.

zdjęcie dzieci patrzących na obrazki
zdjęcie dzieci patrzących na obrazki

zdjęcie dzieci patrzących na obrazki

zdjęcie dzieci pracujących przy stole
zdjęcie prac plastycznych dzieci
zdjęcie prac plastycznych dzieci

Działaj z imPETem

W poniedziałek 23 listopada, w ramach programu "Działaj z imPETem" dowiedzieliśmy się, jak należy segregować odpady i co trzeba zrobić z butelką  PET, aby zajęła mniej miejsca w pojemniku na śmieci. Porównaliśmy też, ile przestrzeni zajmują butelki zgniecione i te wrzucone bez zgniatania i doszliśmy do wniosku, że jednak warto zgniatać butelki przed ich wyrzuceniem. Dzięki temu śmieciarki jeżdżą rzadziej i mniej zanieczyszczają powietrze. Na koniec oglądaliśmy filmiki o śmieciarce Mieci, żeby utrwalić wiedzę poznaną na dzisiejszych zajęciach.

zdjęcie dzieci bawiących się na podłodze
zdjęcie dzieci przed tablicą
zdjęcie butelek

zdjęcie dzieci bawiących się butelkami
zdjęcie dzieci bawiących się butelkami
zdjęcie dzieci bawiących się butelkami
zdjęcie dzieci bawiących się butelkami

Zabawy popołudniowe

W poniedziałek 23 listopada bawiliśmy się po południu woreczkami napełnionymi powietrzem. Tańczyliśmy w parach trzymając woreczek brzuchem, plecami oraz głową. Na koniec mogliśmy zrobić wybuch woreczków.

zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem
zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem
zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem
zdjęcie dzieci tańczących w parach z woreczkiem

Droga mrówki do mrowiska

W piątek 20 listopada pokonywaliśmy drogę mrówki do mrowiska. Po drodze musieliśmy wykonać zadania – podzielić na sylaby rzeczy znajdujące się na obrazkach. Po skończonej zabawie, układaliśmy rytmy dwu- i trzyelementowe. Świetnie się przy tym bawiliśmy.

zdjęcie dziewczynki pracującej na macie do kodowania
zdjęcie dziewczynki pracującej na macie do kodowania
zdjęcie chłopca pracującego na macie do kodowania

Góra Gorsza

Drodzy Rodzice! Zapraszamy do przynoszenia groszówek (2 gr., 1 gr., 5 gr.) w ramach akcji Góra Grosza, w której bierze udział nasze przedszkole. Jak widać już przygotowaliśmy skarbonkę.

zdjęcie dziewczynki ozdabiającej skarbonkę
zdjęcie dziewczynki wrzucającej pieniądze do skarbonki
zdjęcie dziewczynki wrzucającej pieniądze do skarbonki
zdjęcie chłopca wrzucającego pieniądze do skarbonki

Poznajemy figury kontrastowe

W środę 18 listopada na rytmice ćwiczyliśmy układ taneczny do piosenki "Miś z laleczką" oraz bawiliśmy się w pokazywanie figur kontrastowych. Było to dla nas coś nowego.

Dzieci tańczące na rytmice

Świat mrówki

W środę 18 listopada pracowaliśmy na tablicy multimedialnej. Najpierw odkryliśmy, o czym będziemy mówić. Poznaliśmy budowę mrówki oraz mrowiska. Obejrzeliśmy film o życiu mrówek. A na koniec wykonaliśmy krótkie zadanie matematyczne.
zdjęcie dziecka wykonującego zadania na tablicy
zdjęcie dziecka wykonującego zadania na tablicy
zdjęcie dziecka wykonującego zadania na tablicy

zdjęcie dzieci oglądających prezentację multimedialną
zdjęcie dzieci oglądających prezentację multimedialną
zdjęcie dzieci oglądających prezentację multimedialną

Nasze mrówki

zdjęcie pracy plastycznej dzieci

We wtorek 17 listopada robiliśmy sobie nawzajem mrówkowe masażyki. Następnie wykonaliśmy swoje mrówki oraz stworzyliśmy mrowisko.

zdjęcie pracy plastycznej dzieci
Dzieci robią masażyki
zdjęcie dzieci robiących masażyki

Mrówka Gapcio

W poniedziałek 16 listopada zaczęliśmy tydzień od wysłuchania bajki o "Mrówce Gapciu". Historia ta dotyczy przyjaźni pomiędzy trzema owadami. Początkowo pracowaliśmy w dwóch zespołach i ułożyliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności. Sprawdziliśmy też, czy dobrze wykonaliśmy zadanie. Następnie przenieśliśmy się w świat mrówek i zamieszkaliśmy w mrowisku. Tam w trzech grupach pokonywaliśmy labirynty ukryte w ziemi. Odwiedzaliśmy swoje mieszkania i sprawdzaliśmy, co się w nich kryje.

zdjęcie dzieci pokonujących tor przeszkód
zdjęcie dzieci na sali gimnatsycznej
zdjęcie dzieci na sali gimnatsycznej

zdjęcie dzieci wykonujących zadania
zdjęcie dzieci wykonujących zadania
zdjęcie dzieci wykonujących zadania

Mały bohater w Polsce

W ostatnim tygodniu tematem przewodnim naszych zajęć była Polska. Mieliśmy okazję obejrzeć ciekawą prezentację multimedialną, a nawet udać się do "Escape roomu", z którego udało nam się wyjść, poprawnie rozwiązując wszystkie zagadki. Ćwiczyliśmy też umiejętność współpracowania w parach, dzięki czemu powstały prace plastyczne przedstawiające "Najpiękniejsze miejsca w Polsce".

zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci

zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci

zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci
zdjęcie pracujących i bawiących się dzieci

A oto nasze prace:

praca dziecka
praca dziecka
praca dziecka

praca dziecka
praca dziecka
praca dziecka

Polskie góry

W piątek 13 listopada rozmawialiśmy o górach i krajobrazie górskim. Odkrywaliśmy kolejne fragmenty krajobrazu górskiego, liczyliśmy owieczki, układaliśmy rytmy, których elementami były owieczki białe i czarne, w zabawie naśladowaliśmy te zwierzęta.

dzieci przy tablicy na zajęciach
dzieci przy tablicy na zajęciach
dzieci przy tablicy na zajęciach

dzieci przy tablicy na zajęciach
dzieci przy tablicy na zajęciach

A na koniec w parach malowaliśmy krajobraz górski - współpraca była bardzo udana i twórcza, czego efektem są nasze piękne, malowane obrazy.

dzieci malujące farbami
dzieci malujące farbami

dzieci malujące farbami

Święto Niepodległości

szkoła do hymnu plakat

We wtorek 10 listopada wzięliśmy udział w akcji "Szkoła do Hymnu", organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

zdjęcie grupowe dzieci

Wielka dynia

W piątek 6 listopada zaczęliśmy dzień od ćwiczeń gimnastycznych z kolorowymi laseczkami. Następnie obejrzeliśmy bajkę "Maks i Ruby - Idealna dynia, Latarnia z dyni". Potem przystąpiliśmy do sprawdzenia, co kryje się w środku dyni. Wspólnymi siłami wyjęliśmy pestki i miąższ. Pani Beatka wycięła dyni oczy oraz buzię. Na końcu wstawiliśmy do niej świeczkę. I tak oto wyszedł nam lampion z dyni.

zdjęcie dzieci patrzących na dynię
zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami
zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami

zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami
zdjęcie dzieci w czasie zajęć z dyniami
zdjęcie tańczących dzieci

Zabawy w ogrodzie

Pan Piotr, dozorca, ostatnio nam sprawił ogromną przyjemność - mimo, że pozamiatał już liście i miał je zapakować do worka, to pozwolił nam się nimi pobawić. Zaczęliśmy więc rzucać liśćmi w górę, układaliśmy też różne postacie z liści. Dobrze, że pogoda nam jeszcze na to pozwala.

zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie
zdjęcie dzieci w ogrodzie

Przedstawienie "Brzydkie Kaczątko"

W czwartek 5 listopada obejrzeliśmy przedstawienie teatralne online, zakupione przez Radę Rodziców, pt. "Brzydkie kaczątko".

zdjęcie dzieci oglądających bajkę
zdjęcie dzieci oglądających bajkę
zdjęcie dzieci oglądających bajkę

Zabawy matematyczne

Na zajęciach matematycznych w czwartek 5 listopada szukaliśmy marchewek ukrytych w sali. Dzieci, które odnalazły sylwety określały miejsce, w których były ukryte, posługując się odpowiednimi przyimkami, np. na, pod, obok, za. Nie zapomnieliśmy też o przeliczeniu wszystkich znalezionych marchewek. Następnie próbowaliśmy wykonać to samo zadanie, bawiąc się z krzesełkami. Nazywaliśmy też warzywa umieszczone w koszu. Określaliśmy ich kolor i wielkość względem siebie, np.: pomidor jest mniejszy od kapusty, ale większy od brukselki. Na sam koniec wykonaliśmy karty pracy, przeliczając i porównując elementy w zbiorach.

Pani Cebula

W środę 4 listopada zaczęliśmy się uczyć wierszyka o ,,Pani cebuli". Dowiedzieliśmy się, o co chodzi z tymi ,,płaszczykami", sprawdzając co cebula w sobie ma.

Nasze marchewki

We wtorek 3 listopada zaczęliśmy nasze zajęcia od zagadki. Musieliśmy sprawdzić za pomocą dotyku, co kryje się w worku. Zgadywaliśmy, czy może być to ogórek, kamień, patyk lub marchewka. Jedno z nas zgadło. Była to marchewka. Zrobiliśmy burzę mózgów i wymyślaliśmy sposoby jedzenia marchewki. Dodatkowo Pani pokazała nam, co można zrobić z marchewką za pomocą tarki. Następnie udaliśmy się do stołów i wykonywaliśmy nasze własne marchewki. Na koniec zajęć Pani poczęstowała nas marchewką, którą chętnie zjedliśmy.

Zbieranie pomidorów

W poniedziałek 2 listopada bawiliśmy się po południu w zbieranie pomidorów. Robiliśmy to jednak za pomocą naszej buzi i słomek. Ćwiczyliśmy wdechy i wydechy. Pomidor musiał trzymać się naszej słomki do momentu, aż został odłożony na tackę. Pracowaliśmy w dwóch drużynach i zbieraliśmy pomidory na czas. Różnica w zbiorach była niewielka, a zabawa przednia.

W listopadzie nauczymy się...

  • Piosenka "Pomidorek"
    1. Wyrósł pomidorek
      mały i zielony,
      Pięknie się rozejrzał na wszystkie strony.
      Tam czerwony goździk, a tam różę widzi,
      więc się zieloności swojej zawstydził.

Ref. Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
Pomi-, pomi-, pomidorowy.

2. A ten pomidorek dobrze jest nam znany
Dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.
Bo i kolor ładny i potrawa zdrowa,
zupa lub sałatka pomidorowa.

Ref. Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
pomi-, pomi-, pomidorowy.

  • Wierszyk "Pani cebula" - Włodzimierz Ścisłowski

Pani Cebula poszła na koncert,
bo już jej było nudno na grządce.
Stanęła w szatni i zdjęła płaszczyk,
ale pan szatniarz aż czoło zmarszczył.
Pod płaszczykiem był drugi,
Pod drugim trzeci w złociste smugi.
Pod trzecim czwarty, pod czwartym piąty...
Pan szatniarz aż się w płaszczach zaplątał.
I ciągle nosił nowe płaszczyki –
takich kłopotów nie miewał z nikim.
Koncert się zaczął, koncert się skończył,
a szatniarz biegał, blady i drżący.
W szatni już wisiał płaszczyków szereg,
a tu znów trzeba wydać numerek!
-Nie ma numerków? Koncert skończony?-
biedna Cebula gęste łzy roni.
Poszła do domu smutna Cebula
i do tej pory tak się rozczula.

Dziękujemy!

Bal dyniowy

W piątek 30 października w naszej grupie odbył się Bal Dyniowy. Naszą zabawę rozpoczęliśmy od pokazu mody. Każdy z nas zaprezentował swój strój. Następnie odnajdywaliśmy pochowane dynie, bawiąc się w zabawę ciepło-zimno. Gdy już wszystkie dynie zostały znalezione, mogliśmy chwilę im się przyjrzeć i dowiedzieć kilku ciekawostek na ich temat.

Sprawdziliśmy, która dynia jest najcięższa, a która najlżejsza. Następnie przeszliśmy do sportowych dyniowych konkurencji: dyniowego slalomu, dyniowego toru przeszkód oraz podawania dyni na różne sposoby. Podczas ćwiczeń wspieraliśmy się nawzajem oraz integrowaliśmy się. Na koniec zabawy tańczyliśmy przy muzyce.

Otrzymaliśmy też smaczne smakołyki, dyniowe medale, kolorowe bransoletki oraz inne haloweenowe prezenty.

Przygotowanie do balu dyniowego

Chcieliśmy, by nasze sale na bal dyniowy były ładnie przystrojone, dlatego sami zajęliśmy się dekoracją.

Mały bohater w Europie

W tym tygodniu dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o Unii Europejskiej. Poznaliśmy jej symbole - takie, jak hymn i flaga oraz charakterystyczne dla poszczególnych państw obiekty architektury, kultury, literatury itp. Układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej. Mieliśmy też okazję udać się na "matematyczną wyspę", gdzie uczyliśmy się liczyć sylaby i porównywać długość wyrazów, odtwarzać rytm według zaprezentowanego wzoru graficznego oraz układać schemat graficzny do usłyszanego rytmu.

Dzień Drzewa

W piątek 23 października z okazji Światowego Dnia Drzewa zaczęliśmy dzień od ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu. Ćwiczyliśmy skoczność, równowagę oraz celność. Następnie wspólnie rozmawialiśmy o drzewach, o ich budowie i roli w środowisku. Odrysowywaliśmy też korę drzew na kartkach i sprawdzaliśmy, co nam wychodzi.

Zabawy w ogrodzie

Uwielbiamy bawić się na placu zabaw. Ostatnio skakaliśmy po chmurkach, narysowanych kredą na chodniku - w ten sposób ćwiczyliśmy równowagę i koordynację ruchową.

Sprzątamy ogród

Jesteśmy bardzo chętni do pomocy. W czwartek 22 października pomagaliśmy Panu Piotrowi w grabieniu jesiennych liści. Prawdziwi z nas mali bohaterowie.

Zajęcia matematyczne

W czwartek 22 października uczyliśmy się klasyfikowania w kilkuosobowych zespołach. Porównywaliśmy też liczebność zbiorów i rozwijaliśmy umiejętność liczenia w zakresie 7.

Poznajemy zawód rolnika

W środę 21 października poznaliśmy bliżej zawód rolnika. Dowiedzieliśmy się, skąd się biorą ziemniaki, które często jemy. Pani Patrycja przygotowała dla nas prezentację multimedialną i przeniosła nas w świat wykopków. Pokazała nam, jak wygląda ciągnik rolniczy, kombajn do ziemniaków oraz samo pole z ziemniakami. Oprócz zdjęć, mogliśmy też obejrzeć filmy, w których widać, jak się wykopuje ziemniaki.

Jeszcze raz uprzejmie dziękujemy mamie Krysi za cudowne nagrania opowiadań autorstwa J. Papuzińskiej w ramach projektu "Mały miś w świecie wielkiej literatury".

Serdecznie zachęcamy do czytania i nagrywania filmików innych rodziców.

Kasztanowe zwierzątka

We wtorek 20 października rozwijaliśmy swoje umiejętności manualne i kreatywność - wykonując kasztanowe zwierzątka. Efekty można podziwiać w naszym małym kąciku przyrody.

Piosenka "Pada deszcz"

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze
Taki mokry, że już bardziej
mokry być nie może.

Lecą w dół, lecą w dół
srebrne koraliki.
Zmoczą drzewa, zmoczą pola,
domy i chodniki.

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Stuka, puka, stuka, puka,
straszy kogo może.

Mała mysz, mała mysz
chodzi na paluszkach.
I deszczowe koraliki
zbiera do fartuszka.

Jesienny Smok

We wtorek 20 października dalej kontynuowaliśmy przygodę z Hanią i smokiem. Najpierw ułożyliśmy smoka z rozsypanych obrazków. Tym samym dowiedzieliśmy się, co będziemy robić. A potem stworzyliśmy nasze jesienne smoki przy pomocy liści.

Dziecko w świecie wartości - "Hania i Smok"

W poniedziałek 19 października zaczęliśmy tydzień od wysłuchania bajki "O Hani, smoku i czarodziejskich okruszkach". Historia ta opowiada o Hani, która postanawia pomóc smutnemu smokowi w odzyskaniu jego czarodziejskiego złotego pierścienia, zabranego przez złego i zimnego północnego wiatru. Dziewczynka odzyskuje skradziony przedmiot i tym samym zyskuje nowego przyjaciela. Wspólnie układaliśmy ilustracje do bajki w odpowiedniej kolejności, a także bawiliśmy się w smoka. Smok był smutny i trzeba było go pocieszać. 

Tygrysy mierzą

W tym tygodniu poznawaliśmy Superbohaterów w ramach projektu "Nie każdy bohater nosi pelerynę". Wykonywaliśmy również zadania sprawnościowe w parach, rozwijające umiejętność klasyfikowania i przeliczania klocków różnej długości. Samodzielnie próbowaliśmy zmierzyć długość naszej sali za pomocą stóp - robiąc małe kroczki i oraz duże tak, jakbyśmy mieli na sobie "Siedmiomilowe buty".

Na koniec matematycznych zajęć mierzyliśmy w zespołach wszystko to, co nam przyszło do głowy za pomocą różnych akcesoriów: centymetra krawieckiego, metrówki, linijek, sznurka. Zabawy i uśmiechu było przy tym "co niemiara".

Jesienne liście

Pracowaliśmy w kilkuosobowych zespołach, rozwijając sprawności manualne (podczas kolorowania, wycinania i przyklejania liści) oraz umiejętność współpracy - wykonując pracę plastyczną "Nasze jesienne liście".

Superbohater

W tym tygodniu rozmawiamy o tym, kim jest bohater i kim superbohater. Już wiemy, że występują oni zarówno w bajkach w książkach, jak i w filmach, czy tv. Wczoraj nasza koleżanka obchodziła urodziny i w związku z tym wykonaliśmy dla niej prezent superbohaterki. Każdy z grupy wymyślił coś od siebie.

Naprawiacze uśmiechu

Nasz szczęśliwy portret

Dziecko w świecie wartości - "Szczęście"

W czwartek 8 października w ramach projektu "Dziecko w świecie wartości" próbowaliśmy znaleźć drogę Achacego do szczęścia. Droga została ułożona na macie do kodowania w formie gry planszowej. Po naszych minach widać było, że bardzo nam się podobało.

Dziecko w świecie wartości - "Szczęście"

W środę 7 października wspólnie pracowaliśmy na monitorze. Losowaliśmy i pokazywaliśmy emocje kręcąc ruletką oraz sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat bajki o Achacym poprzez mały "teścik". Pracowaliśmy na zadaniach przygotowanych przez Panią Patrycję w aplikacji Wordwall. Świetnie się przy tym bawiliśmy i okazało się, że znamy wszystkie odpowiedzi na pytania.

Na zajęciach uczyliśmy się na pamięć wiersza J. Brzechwy "Ryby, żaby i raki", a następnie wykonaliśmy do niego ilustracje.

Dziecko w świecie wartości - "Uśmiech"

W poniedziałek 5 października, w ramach realizacji programu "Dziecko w świecie wartości" wysłuchaliśmy bajki "O chłopcu, który zgubił uśmiech". Dowiedzieliśmy się, że uśmiech jest lekarstwem na wszystko. Wspólnie w grupach układaliśmy ilustracje do bajki we właściwej kolejności.

Spór o liście

W piątek 2 października, w ramach odpoczynku, wysłuchaliśmy teatrzyku pt. "Spór o liście". Następnie wybraliśmy się do sali multimedialnej, gdzie oglądaliśmy filmik nagrany przez naszą Panią Dyrektor. Pani Agnieszka, będąc na wakacjach nie zapomniała o przedszkolakach i przygotowała dla nas bajkę "O rybaku i złotej rybce". Byliśmy bardzo zaskoczeni i szczęśliwi z przygotowanej niespodzianki. Na koniec wspólnie wykonaliśmy złote rybki na monitorze.

Koncert muzyczny "Marimba - Chcemy być razem"

Na zajęciach w poniedziałek 28 września, realizowanych w ramach programu "Mały miś w świecie wielkiej literatury" przenieśliśmy się do krainy bajek. Na początek wysłuchaliśmy opowiadania pt. "Misja ratunkowa w Krainie Bajek" A. Bugajskiej. Następnie uczyliśmy się bajkowych zaklęć, ćwicząc poprawną wymowę trudniejszych głosek. Aby wejść do Krainy Bajek, musieliśmy też poćwiczyć swoją spostrzegawczość, aby odpowiednio dopasować klucze do kłódek. Na sam koniec współpracowaliśmy ze sobą w 4 zespołach, by uniknąć spotkania ze smokiem i uratować księżniczkę uwięzioną w wieży.

Nasze makiety miast

W piątek 25 września pracowaliśmy w grupach trzyosobowych i tworzyliśmy makiety własnych miast. Tworzyliśmy ulice, przejścia dla pieszych, ronda i znaki drogowe. Powstała: Warszawa, Warszawa i Warszawa Wileńska.

Serdecznie dziękujemy Mamie Krysi, która przeczytała dzieciom dwa opowiadania pt. "Lokator" i "Śpiąca królewna" autorstwa Renaty Piątkowskiej w ramach realizacji programu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury".

"Trzymaj się drogi"

Na zajęciach ćwiczyliśmy utrzymywanie równowagi na skakankowej drodze.

Bezpieczeństwo na drodze

W środę 23 września zapoznaliśmy się z takimi pojęciami, jak przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, rondo, skrzyżowanie i sygnalizator świetlny. Dodatkowo rozmawialiśmy na temat tego, kto pilnuje porządku na drodze. A więc poznaliśmy zawód policjanta oraz jego atrybuty. Mieliśmy również możliwość przymierzenia czapki policjanta oraz kamizelki odblaskowej, a także zobaczenia lizaka policyjnego oraz kabury, w której policjant trzyma broń.

Rytmika

Na zajęciach z Panią Lidką śpiewamy piosenkę "Leśne krasnoludki". Poniżej tekst piosenki - zachęcamy do wspólnego śpiewania w domu. A także bawimy się w rowerzystów i osoby na hulajnogach.

"Leśne krasnoludki"

słowa: Dorota Gellner, muzyka: Aleksander Pałac

1. W lesie wcale nie jest pusto!
Krasnoludków jest tam mnóstwo!
Chociaż bardzo uważamy,
Wciąż się o nie potykamy!

Ref.:

Są za nami,
i przed nami,
gubią czapki
z pomponami,
tu się kręcą,
pchają tam
i po piętach
depczą nam!

2. Przeskakują przez strumyki,
ciągną kosze i koszyki,
przewracają się i wstają,
muchomorom się kłaniają.

Ref.

Są za nami,
i przed nami,
gubią czapki
z pomponami,
tu się kręcą,
pchają tam
i po piętach
depczą nam!

3. Przemykają pod krzakami,
Rozpychają się łokciami,
chyba lepiej stanąć z boku,
by nie zgubić się w tym tłoku!

Przedstawienie "Pinokio"

W poniedziałek 22 września obejrzeliśmy online spektakl pt. "Pinokio" Teatru Forma, zakupionego dla nas przez Radę Rodziców.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Amelki

za klocki.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Mikołaja

za zabawki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Wiktorii

za ryzę papieru.

Sprzątanie Świata

Tak pracujemy

Serdecznie dziękujemy

Mamie Wandy

za ryzę papieru.

Gimnastyka korekcyjna w ogrodzie

Dzień Kropki

Prace plastyczne dzieci przedstawiające kropki

Kodeks Tygrysków

prace dzieci przyklejone na ścianie

Nasze zabawy

dzieci bawią się klockami na podłodze
dziewczynki rysują przy stole
dzieci układają klocki przy stole

Serdecznie dziękujemy

Mamie Kamila

za ryzę papieru.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Wandy

za książki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Kuby i Mamie Kaliny

za ryzy papieru.

Nasza pierwsza praca plastyczna

papierowe misie wykonane z talerzyków