Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Biedronek

Logo grupy "Biedronek"

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Hania i Pani Monika. Pani Małgosia przychodzi do nas dwa razy w tygodniu i uczy nas języka angielskiego.

Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest z nami również Pani Ela, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Kształcenie zdalne, piątek 16.04.2021 r.

Flamenco i macarena

Cele:

  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć plastycznych,
  • rozwijanie kreatywności, łączenia różnych materiałów,
  • doskonalenie umiejętności współpracy,
  • rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
  • rozwijanie poczucia rytmu.
  1. Obejrzyj film tancerki flamenco - Taniec flamenco
  • Kto jest bohaterem filmu?
  • Jak wygląda tancerka?
  • Czy potrzebne jej jakieś rekwizyty?
  1. Spróbuj zrobić wachlarz z papieru. Ozdób go według własnego pomysłu. Prześlij zdjęcie na stronę przedszkola.
  2. Poproś rodzica o włączenie muzyki hiszpańskiej. Zatańcz ze swoim wachlarzem. Poproś rodzica do tańca. Na pewno sprawi mu to przyjemność.
  3. Poznaj kolejny taniec hiszpański. Nazywa się macarena. Obejrzyj jak tańczą go dzieci z przedszkola Baśniowa Kraina Taniec macarena
  4. Alternatywnie, za zgodą rodziców, można obejrzeć oryginalny teledysk zespołu Los Del Río.

Pora na gimnastykę

Cele:

  • doskonalenie umiejętności chwytania,
  • ćwiczenia celności,
  • integracja obu półkul mózgowych.

Maszerują żołnierze – maszeruj  z wysokim unoszeniem kolan i przekładaj maskotkę pod kolanami raz pod prawym, raz pod lewym;

Spacerujący stoliczek – przyjmij pozycję stolika – wszystkie kończyny na podłodze, brzuch zwrócony  ku górze, z maskotką na brzuchu, „stolik” może przesuwać się do przodu lub do tyłu, tak aby maskotka nie spadła;

Klaśnij i złap – stojąc podrzucaj maskotkę do góry, klaszcz i staraj się złapać spadającą maskotkę do rąk;

Podrzuć i łap – podrzucaj i chwytaj maskotkę na przemian, lewą i prawą ręką;

Złap myszkę – połóż się na plecach, staraj się między stopami podnieść maskotkę do góry;

Rzuć w okienko – z wyznaczonego miejsca celuj do kosza, powtarzaj ćwiczenie prawą i lewą ręką.

Flaga Weroniki

Flaga Hiszpanii wykonana ze sznurka i czerwonych materiałów. Na środku leży godło

Kształcenie zdalne, czwartek 15.04.2021 r.

Hiszpańskie owoce

Cele:

  • zapoznanie z owocami, które rosną w Hiszpanii,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
  • stosowanie zapisu graficznego.

W Hiszpanii, dzięki dużej ilości dni słonecznych i wysokiej temperaturze, uprawiane są owoce przywiezione między innymi z Ameryki Północnej. Są to: banany, ananasy, mango, papaja, awokado, daktyle, pomarańcze i mandarynki.

„Owoce” – na kartce stwórz obrazek, przedstawiający owoce, które lubisz i rosną w Hiszpanii. Możesz je narysować, namalować lub wyciąć z papieru kolorowego. Stworzony obrazek wykorzystaj do zrobienia własnych puzzli – przetnij ilustrację na 6 - 8 części i układaj. Zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Przedszkolaku, rozwiąż zadania, zapisz działania:

  1. Kasia kupiła dwie pomarańcze, trzy mandarynki i arbuza. Ile owoców kupiła Kasia?
  2. Po drodze zjadła dwie mandarynki. Ile owoców ma teraz?
  3. Marek ma trzy cytryny, awokado i cztery truskawki. Ile owoców ma Marek? Jego siostra kupiła mango i melona. Ile owoców mają razem?

Przedszkolaku, ułóż samodzielnie zadanie i je rozwiąż.

Zabawa ruchowa "Zbieramy mandarynki"
Cztery kartki papieru lub serwetki zgnieć w kulki, wyznacz miejsce, np. róg pokoju, do którego będziesz przesuwać je dmuchając.

Pora na gimnastykę

Cele:

  • wzmacnianie mięśni karku i brzucha,
  • wzmacnianie mięśni łopatek poprzez ich ściągnięcie,
  • kształtowanie równowagi.

Każde ćwiczenie wykonaj trzy razy.

  1. Zabawa „Samolot - rakieta - odrzutowiec”
    Połóż się na brzuchu, dłonie pod brodą, nogi wyprostowane, złączone. Na hasło „samolot” – weź ręce w bok, na hasło „rakieta” – ramiona przenieś do przodu, na hasło „odrzutowiec” – przenieś ramiona do tyłu. Pamiętaj: ramiona muszą być uniesione nad podłogą.
  1. Przeskoki
    Wykonaj przeskoki z lewej na prawą nogę.
  1. Siad skrzyżny
    Usiądź w siadzie skrzyżnym, prawą ręką sięgnij do lewego ucha, następnie ćwiczenie wykonaj druga ręką.
  1. Ćwiczenie „Bicie brawa stopami”
    W siadzie skrzyżnym, na hasło „Bijemy brawo” unieś stopy nad podłogą i uderzaj jedną o drugą, uderzaj przez 5 sekund. Na hasło „Stopy odpoczywają” wróć do siadu skrzyżnego.
  1. „Rowerek”
    Połóż się na plecy i wykonaj wymachy nogami.

Kształcenie zdalne, środa 14.04.2021 r.

Królestwo Hiszpanii

Cele:

  • poszerzanie wiadomości na temat wiedzy ogólnej,
  • rozbudzanie zainteresowania życiem, kulturą i językiem hiszpańskim,
  • zapoznanie z położeniem Hiszpanii w Europie,
  • poznanie słów powitania w języku hiszpańskim.

Przedszkolaku, wyruszamy w podróż do Hiszpanii. Usiądź wygodnie, zapnij pasy, samolot startuje, rozłóż ręce w bok i naśladuj lot samolotu, lądujemy.

Hiszpania leży na Półwyspie Iberyjskim. Czy pamiętasz, które państwo leży na półwyspie? Obejrzyj mapę Hiszpanii, opowiedz, co widzisz, pamiętaj o znaczeniu kolorów na mapie, powiedz czy jest tam teren górzysty, czy nizinny (płaski).

Mapa Hiszpanii

Na mapie odszukaj Madryt, stolicę Hiszpanii, a jednocześnie najbardziej zieloną stolicę Europy.

Przedszkolaku, jeżeli byłeś w Hiszpanii to razem z rodzicami obejrzyj zdjęcia, powspominajcie, co się wam podobało.

Na świecie wiele osób mówi w języku hiszpańskim. Spróbuj zapamiętać zwroty powitania:

  • „Buenos dias” (błenos dijas) – dzień dobry.
  • „Hola” (Ole) – cześć.

Obejrzyj flagę Hiszpanii:

Flaga Hiszpanii w kolorach żółtym i czerwonym. Na żółtym tle znajduję się herb Hiszpanii

Flaga Hiszpanii to prostokąt podzielony na trzy poziome pasy – czerwony, żółty, czerwony. Na środkowym pasie znajduje się godło królewskie w otoczeniu słupów Herkulesa. Uważa się, że kolor czerwony symbolizuje barwy torreadora, a żółty – kolor piasku na arenie. Ułóż flagę Hiszpanii – wykorzystaj przedmioty znajdujące się w twoim domu. Prześlij zdjęcie swojej flagi.

Obejrzyj bajkę: Bolek i Lolek w Hiszpanii.

Zajęcia rytmiczne

Cele:

  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • uwrażliwianie na dźwięki z otoczenia,
  • nauka tekstu piosenki „Nasza planeta”.

Ćwiczenia i zabawy słuchowe

  • Zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w dźwięki dochodzące z otoczenia, następnie powiedzcie co usłyszeliście.
  • Rodzicu, wykorzystując przedmioty w pokoju sam wydaj dźwięki, np. zaklaszcz, tupnij, zamknij drzwi, okno, drap po różnych powierzchniach. Zamieńcie się rolami.

Wersja trudniejsza: rodzic wydobywa 3-4 dźwięki, zadaniem dziecka jest podać je w odpowiedniej kolejności.

Przedszkolaku, wysłuchaj piosenkę "Nasza planeta"

Nasza planeta wzywa nas,
na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni,
czystej atmosfery,
segregacji śmieci,
pomogą w tym dzieci.

Ekologiczna misja trwa,
sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni,
czystej atmosfery,
segregacji śmieci,
pomogą w tym dzieci. (2x)

Porozmawiajcie na temat treści piosenki. Zastanówcie się, jak w domu możecie zadbać o naszą planetę.

Kształcenie zdalne, poniedziałek 12.04.2021 r.

Język angielski

Cele:

  • przypomnienie słownictwa,
  • utrwalanie poleceń w języku angielskim.

Hello - zabawa na powitanie

  • “Hello hand” - podajcie sobie ręce
  • “Hello head” - dotknijcie się głowami
  • “Hello foot” - dotknijcie się stopami
  • “Hello belly”- dotknijcie się brzuchami
  • “Hello knee” - dotknijcie się kolanami
  • "Hello nose" - dotknijcie się nosami
  • "Hello toes" - dotknijcie się palcami u stóp
  • "Hello fingers" - dotknijcie się palcami u rąk

Przedszkolaku, wysłuchaj piosenki "This is me"

This is my head.
These are my eyes.
This is my nose.
These are my ears.
This is my mouth.
These are my teeth.
This is my chin.
These are my cheeks.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Head!
Eyes!
Nose!
Ears!
Mouth!
Teeth!
Chin!
Cheeks!

This is my neck.
This is my chest.
This is my back.
This is my stomach.
These are my shoulders.
These are my arms.
These are my hands.
These are my fingers.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Neck!
Chest!
Back!
Stomach!
Shoulders!
Arms!
Hands!
Fingers!

These are my legs.
These are my knees.
These are my feet.
These are my toes.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Legs!
Knees!
Feet!
Toes!

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
This is me!

Jakie części ciała są wymienione w piosence?

  • Head - głowa
  • Eyes - oczy
  • Nose - nos
  • Ears - uszy
  • Mouth - buzia
  • Teeth - zęby
  • Chin - broda
  • Cheeks - policzki
  • Neck - szyja
  • Chest - klatka piersiowa
  • Back - plecy
  • Stomach - brzuch
  • Shoulders - ramiona
  • Arms - ręce
  • Hands - dłonie
  • Fingers - palce
  • Legs - nogi
  • Knees - kolana
  • Feet - stopy
  • Toes - palce u nóg

What is missing? - rysowanie brakujących części twarzy
Rodzicu, narysuj kilka twarzy, jednak na każdym rysunku musi brakować jakiegoś elementu, np. nosa. Pytasz dziecko: “What is missing?” “Czego brakuje?”. Zadaniem dziecka jest dorysować i nazwać brakujące części twarzy. Możecie utrudnić grę rysując całe ciało. 

Kształcenie zdalne, czwartek 08.04.2021 r.

Język angielski

Cele:

  • zachęcanie dzieci do zabawy z językiem angielskim.

Wysłuchaj piosenki i obejrzyj video. Naśladuj ruchy owadów, tak jak dzieci na teledysku.

Dum diddy diddy doo
Dum diddy dum
Dum diddy diddy doo
Dum diddy dum
Oo-oo-oo!
Bug ’n Roll! 

The ants in the grass all
march, march, march.
March!
March, march, march.
March, march, march.
The ants in the grass all
march, march, march.
March!
All day long. 

The bees around the flowers all
buzz, buzz, buzz.
Buzz!
Buzz, buzz, buzz.
Buzz, buzz, buzz.
The bees around the flowers all
buzz, buzz, buzz.
Buzz!
All day long.
Oo-oo-oo!
Bug ’n Roll! 

The fireflies at night all
blink, blink, blink.
Blink!
Blink, blink, blink.
Blink, blink, blink.
The fireflies at night all
blink, blink, blink.
Blink!
All night long. 

The caterpilllars in the field all
creep, creep, creep.
Creep!
Creep, creep, creep.
Creep, creep, creep.
The catrepillars in the field all
creep, creep, creep.
Creep!
All day long.
Dum diddy diddy doo
Dum diddy dum
Yeah!

"Hide and seek" - Chowanego
Pobawcie się w chowanego. Nasze przedszkolaki doskonale znają zasady tej zabawy. Na początku obejrzyjcie video. Rodzicu, ty będziesz szukać. Przedszkolaku, ty się chowasz.

Hide and seek. Hide and seek. (zakrywasz i odsłaniasz oczy)
Let's play hide and seek.
(klaszczesz w dłonie do rytmu)

Hide and seek. Hide and seek.
Let's play hide and seek.

Are you ready? Yeah! (nadstawiasz ucho, potem unosisz ręce w górę)
Are you ready? Yeah!
Everybody...HIDE!
(zataczasz ręką koło)

Teraz jest czas, aby dziecko się schowało gdzieś w mieszkaniu/ogrodzie. Ty rodzicu masz zamknięte oczy i liczysz do dziesięciu.

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10... 

Ready or not, here I come! (gotowy, czy nie, nadchodzę) - zaczynasz szukać dziecka. Musisz znaleźć dziecko, dopóki trwa melodia.
Jeżeli udało Ci się odnaleźć dziecko, druga tura i zmiana ról.

"Where is the phone?" - Gdzie jest telefon?
Rodzicu, ukryj telefon z puszczoną cichutko ulubioną piosenką dziecka. Możecie wybrać piosenkę ze strony internetowej naszego przedszkola z zakładek. Zadaniem dziecka jest odnaleźć telefon po dźwięku i zaśpiewać piosenkę (ewentualnie także zatańczyć).

Pisanki Adama

kolroowe pisanki na patyczkach

Praca An

rysunek dziecka: dwa króliczki

Kształcenie zdalne, wtorek 06.04.2021 r.

Język angielski

Cele:

  • zachęcanie do zabaw w języku angielskim.

Przedszkolaku, przywitaj się z rodzicem naszym wierszykiem:

Hello, hello,
How are you?
Hello, hello,
Make a move.
Hello, hello,
Jump up!
Hello, hello,
Have fun!

Wysłuchaj piosenki i obejrzyj video:

Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butter-, butter-, butter-, butter-, butterfly.

Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Lady-, lady-, lady-, lady-, ladybug. 

Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumble-, bumble-, bumble-, bumble-, bumblebee. 

Butterfly, ladybug, and bumblebee.
Flying all around the trees.
Ladybug, bumblebee, and butterfly.
Flying high into the sky.

Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butter-, butter-, butter-, butter-, butterfly.

Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Lady-, lady-, lady-, lady-, ladybug. 

Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumble-, bumble-, bumble-, bumble-, bumblebee. 

Butterfly, ladybug, and bumblebee.
Flying all around the trees.
Ladybug, bumblebee, and butterfly.
Flying high into the sky.

Butterfly, ladybug, bumblebee.
Butterfly, ladybug, bumblebee.
Butterfly, ladybug, bumblebee.
Butterfly, ladybug, and bumblebee.

Jakie owady występowały w piosence?

  • Butterfly - motyl
  • Ladybug - biedronka
  • Bumblebee - trzmiel

Spider is coming - pająk nadchodzi
Do tej zabawy potrzebujemy jednej osoby, która będzie pajączkiem, np. rodzic lub starsze rodzeństwo. Przedszkolaku, ty jesteś muszką. Kiedy pająk (rodzic) woła: “Fly is flying” (muszka lata) biegasz machając skrzydełkami. Kiedy pająk zawoła “Spider!” zatrzymujesz się bez ruchu. Jeżeli pająk zauważy, że się poruszysz, musisz wykonać zadanie np.:

  • Jump five times - podskocz pięć razy
  • Stomp your feet - tupnij stopami
  • Find something green/blue/yellow/black - znajdź coś zielonego, niebieskiego, żółtego, czarnego
  • Touch your toes/head/belly/ears - dotknij palców u nóg/głowy/brzucha/uszu
  • Clap your hands - zaklaszcz w dłonie
  • Pat your knees - poklep się w kolana

Jumping Frog - skacząca żaba
Rozłóżcie na dywanie kartki z cyframi (np. od 1 do 6). Mogą to być również kartki z oczkami. Przedszkolaku, stajesz na wybranej przez siebie cyfrze (np. 3). Rodzicu, wydajesz komendę po angielsku, np. 3 plus 1 (three plus one). Zadaniem dziecka jest dodanie i przeskoczenie na kartkę z numerem 4.

Wierszyk na pożegnanie:

See you later,
Aligator.
Bye, bye,
Butterfly.
Give a hug,
Ladybug

Kształcenie zdalne, piątek 02.04.2021 r.

Język angielski

Cele:

  • rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał w języku angielskim,
  • zachęcanie do zabaw w języku angielskim.

Wysłuchaj uważnie piosenki: “The way the bunny hops”

This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!

This is the way he wiggles his nose,
Wiggle. wiggle, wiggle,
Wiggle, wiggle, wiggle
This is the way the bunny wiggles his nose
On Easter day!

This is the way he flops his ears,
Flop, flop, flop.
Flop, flop, flop
This is the way he flops his ears
On Easter day!

This is the way he shakes his tail,
Shake, shake, shake,
Shake, shake, shake
This is the way he shakes his tail
On Easter day!

This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
On Easter day!

Zabawa “Easter Bunny says”
Twoim zadaniem będzie wykonać polecenia zajączka wielkanocnego. Ale, żeby nie było za łatwo, utrudnimy zadanie. Połóż ugotowane jajko na łyżce. Musisz w taki sposób wykonywać polecenia zajączka, aby jajko nie upadło na podłogę. 

Ready? - Gotowy?

  • jump - skacz
  • wiggle your ears - poruszaj uszami
  • shake your tail - poruszaj ogonkiem
  • stomp your feet - tupnij
  • turn around - zakręć się
  • sit down - usiądź
  • stand up - wstań
  • walk - idź
  • run - biegnij
  • bend your knees - ugnij kolana

Prace Jasia, Natalki i Weroniki

rysunek dziecka na rtce papieru
rysunek dziecka o tematyce wielkanocy
praca plastyczna dziecka, wyklejony kurczak
litera jot ułożona z klocków leży na stole
litera jot ułożona z plasteliny
litera jot ułożona z kolorowych klocków

Kształcenie zdalne, środa 31.03.2021 r.

Przy stole

Cele:

  • rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole,
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych,
  • utrwalanie zasad prawidłowego nakrywania do stołu,
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych.

Wysłuchaj wiersza M. Mazana „Prosiaczek Tadek”

Patrzcie, to prosiaczek Tadek.
Zaraz będzie jadł obiadek.
Jejku, jejku, co za zwierzak!
Ryjkiem będzie jadł z talerza!
A widelec, łyżka, nóż?
Nie używa ich i już!
A serwetka? Bez serwetki!
Zjadł obiadek, dwie wuzetki,
Potem wstał, nie podziękował.
Tadku, jakżeś się zachował?
- Jak prosiaczek, bo prosiaki
właśnie mają zwyczaj taki.
Ale gdybym był chłopczykiem,
siadłbym prosto za stolikiem,
bez mlaskania i sztućcami
zjadłbym obiad z rodzicami.
A na koniec bym koniecznie
podziękował, bo to grzecznie.

Odpowiedz na pytania:

  • Dlaczego Tadek został porównany do prosiaczka?
  • Jakimi słowami należy rozpoczynać i kończyć posiłek?
  • Co to znaczy kulturalnie zachowywać się przy stole?

Przyjrzyj się jak należy prawidłowo układać sztućce wokół talerza, pomóż nakryć do stołu. Pokaż, że potrafisz prawidłowo zachować się przy stole, wszystko zjadasz, a wokół Ciebie jest czysto, mówisz zwroty: „smacznego, proszę, dziękuję”.

Posłuchaj piosenki o zającu. Spróbuj zapamiętać słowa. Zaproś bliskich do wspólnej zabawy. Możesz wykonać uszy zająca lub pokazywać rękoma.

Zając długie uszy ma,
tra la la, tra la la.
Nosek słodki, oczka dwa,
hopsa, hopsa, SA.

Każdy zając skacze hop,
hop, hop, hop ,hop, hop, hop.
Jeden skok, drugi skok,
Teraz wszyscy hop.

Język angielski

Cele:

  • rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał,
  • utrwalanie nazw kolorów,
  • powtarzanie zwrotów w języku angielskim.

,,Easter hunt” - Poszukiwanie jajek wielkanocnych

Wytnijcie razem kolorowe jajka z papieru. Rodzicu, pochowaj je w mieszkaniu. Przedszkolaku, twoim zadaniem jest odnaleźć pisanki. Rodzicu, możesz podpowiadać dziecku, jeśli zbliża lub oddala się od schowanej pisanki słowami “hot - cold”, “ciepło - zimno”. Przedszkolaku, kiedy znajdziesz pisankę, podaj nazwę jej koloru w języku angielskim.

Przedszkolaku, wysłuchaj piosenki o zajączkach.

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
hopping all around!

hop hop hop  STOP! - Skaczesz na około obunóż. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
hop hop hop STOP!
hop hop hop  STOP!
hop hop STOP!

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
running all around!

run run run  STOP! - Biegniesz do rytmu. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
run run run STOP!
run run run  STOP!
run run STOP!

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
walking all around!

walk walk walk STOP! - Idziesz do rytmu. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
walk walk walk STOP!
walk walk walk  STOP!
walk walk STOP!

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
skipping all around!

skip skip skip STOP! - Przeskakujesz z nogi na nogę. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
skip skip skip STOP!
skip skip skip  STOP!
skip skip STOP!

Bunnies says - Zajączek mówi

Przedszkolaku, wykonuj polecenia zajączka:

Hop - podskakujemy
wiggle nose – kręcimy, ruszamy na boki noskiem
flap ears – nadstawiamy uszu
shake a tail - potrząsamy ogonkiem

Wysłuchaj piosenki o zajączkach.

See bunnies sleeping till it's nearly noon
Shall we wake them with a merry tune?
They're so still, are they ill?
Wake up soon!
Wake up little bunnies!
Hop little bunnies,
hop, hop, hop, hop,
hop, hop, hop, hop, hop
Hop little bunnies
hop hop hop, hop hop hop

Przedszkolaku, zamieniasz się w zajączka, który śpi zwinięty w kulkę przy piosence. Kiedy usłyszysz dźwięk budzika, zaczynasz skakać.

Praca Leona

praca plastyczna dziecka: kurczak wielkanocny w jajku

Kształcenie zdalne, wtorek 30.03.2021 r.

Kurczątko

Cele:

  • kultywowanie tradycji wielkanocnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

Charakterystyczną cechą Świąt Wielkanocnych jest ozdabianie jajek. W zależności od sposobu ich wykonania rozróżniamy:

  • Pisanki - jajko pokryte wzorami wykonanymi roztopionym woskiem.
  • Kraszanki – jajka barwione na jeden kolor, pokryte wzorami wyskrobanymi cienkim, ostrym nożykiem.
  • Nalepianki – jajka ozdabiane wycinankami z kolorowego papieru.

Obejrzyj film o sposobach Ozdabiania jajek

Pomoce: kartka papieru A4, brązowy papier np. torebka papierowa po pieczywie, papier kolorowy – żółty lub biały pokolorowany na żółto.

Kurczątko w jajku

Z żółtego papieru wytnij dwa kółka (duże i małe), naklej na kartce tak, by powstał kurczaczek. Z brązowego papieru wytnij kształt jajka, zrób dziurkę (pęknięcie jajka), naklej na kurczaczka. Dorysuj oczy, doklej dziób, ozdób resztę kartki – możesz narysować trawę lub koszyczek. A może masz inny pomysł?

Na białej kartce znajdują się dwa żółte kółka - jedno małe, drugie duże.
Na stole znajduję się żółta i biała kartka, dwie niebieskie nakrętki od słoików oraz papierowa torba
Na białej kartce znajduję się żółty kurczak w środku papierowej pisanki

Pora na gimnastykę

Cele:

  • ćwiczenie dużych grup mięśniowych,
  • kształtowanie równowagi,
  • wzmacnianie pojemności płuc.

Kwiaty rosną

Ukucnij, na hasło: „kwiatki rosną” powoli prostuj się, stań na palcach, a ręce wyciągnij do góry.

Wyścig z jajkiem

Na łyżce połóż jajko (ugotowane lub styropianowe lub małą piłeczkę), teraz idź do przodu od ściany do ściany. Poproś rodzica o ustawienie przeszkód, np. krzesła, które musisz ominąć.

Turlamy jajko

Na podłodze połóż styropianowe jajko (piłkę lub kulkę z papieru),wyznacz start i metę, przesuwaj jajko dmuchając w nie. Ustaw różne przeszkody, które będziesz omijać. Zaproś do ćwiczeń innych domowników i urządźcie zawody.

Kształcenie zdalne, poniedziałek 29.03.2021 r.

J jak jajko

Cele:

  • podtrzymywanie tradycji,
  • poznanie litery j, J,
  • rozwijanie zainteresowań czytaniem,
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
  • ćwiczenie pamięci.

Na kartce papieru napisz wielkimi literami WIELKANOC, następnie napisz lub narysuj, z czym ci się kojarzą te święta.

Przedszkolaku, poproś osobę dorosłą o przeczytanie wiersza lub przeczytaj go samodzielnie.

  • Dorota Gellner „Pisanki”

Patrzcie, ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie, żeby się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie - pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Przedszkolaku, razem z rodzicami stwórz własne życzenia, spróbuj je samodzielnie zapisać lub poproś o pomoc osobę dorosłą.

  • Rozwiąż zagadkę:

Ma skorupkę, tak jak orzech,
Ale bardzo, bardzo cienką,
Na śniadanie zjeść je możesz,
Raz na twardo, raz na miękko. (jajko)

  • Poznajemy literę „J” - propozycje zabaw
    1. Podziel na głoski wyrazy: jajko, Jacek - jaka głoska jest pierwsza?
    2. Na kartce narysuj lub napisz wyrazy, które zaczynają się na głoskę „j”.
    3. Ułóż z różnych przedmiotów (zabawek) kształt litery j, J.
    4. Wykonaj ćwiczenia z książki „Planeta dzieci” ze stron 55 – 60.

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Zaproś osoby będące w domu do wspólnego tańca, podczas refrenu pokaż krok walczyka. Narysuj ilustrację do tej piosenki.

Dzień wody

W poniedziałek 22 marca obchodziliśmy Dzień Wody. Na początku zajęć rysowaliśmy swoje skojarzenia z wodą. Na kartkach przeważały rysunki przedstawiające wykorzystanie wody do mycia, picia oraz dla roślin i zwierząt. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. ”Przygody Kropelki”, dzięki któremu poznaliśmy cykl obiegu wody. Następnie w zespołach wykleiliśmy kolorowymi papierami Pana Kropelkę. Poznaliśmy trzy stany skupienia wody: ciekły, stały i gazowy. Wykonaliśmy doświadczenie, polegające na obserwacji skraplania się wody z wykorzystaniem gotującej wody w czajniku elektrycznym i talerzyka. Bawiliśmy się w tworzenie wzoru H2O. Naszym zadaniem było połączenie się w trójki.

Na podłodze leży kartka z narysowanym kształtem kropli, który dzieci wyklejają kawałkami niebieskich papierów.
Troje dzieci stoi obok siebie, jedno dziecko trzyma biały balon, a dwoje dzieci po niebieskim kółku.
Dziecko rysuje na kartce położonej na podłodze.

Serdecznie dziękujemy

Jasiowi i Jego Rodzicom

za rośliny do kącika przyrodniczego.

Na parapecie ustawiona jest doniczka z żonkilami, po środku w małej doniczce rośnie hiacynt, po prawej stronie w wazonie włożone są gałązki z pączkami.

Dzień Drzewa

W piątek 19 marca obchodziliśmy Dzień Lasu. Z wykorzystaniem tablicy obejrzeliśmy prezentację zdjęć z różnymi rodzajami lasu: liściastego, iglastego, bambusowego oraz dżungli. Rozmawialiśmy o krzywym lesie, rozpoznawaliśmy odgłosy lasu: śpiew ptaków i innych jego mieszkańców, szum drzew. Za pomocą dotyku rozpoznaliśmy, co kryje się w worku. Przy użyciu lupy oglądaliśmy kawałki drewna, próbowaliśmy policzyć wiek drzewa.

Dzieci siedzą na podłodze, dziewczynka trzyma w ręku krążek drewna i go ogląda.
Chłopiec siedzi na podłodze, wkłada rękę do worka.
Chłopiec z wykorzystaniem lupy ogląda krążek drewna.
Dzieci stoją w różnych miejscach sali, ręce mają wzniesione w górę.
Na stole ułożone są prace plastyczne przedstawiające drzewa.
Na zielonej kartce ustawiona jest rolka po papierze toaletowym, w górnej jej części przyklejone są kawałki zielonej krepiny.

Serdecznie dziękujemy

Lilce i jej Rodzicom

za prezenty dla chłopców z okazji Dnia Mężczyzn.

Kosmos

W drugim tygodniu marca obejrzeliśmy film o układzie słonecznym. Na mapie odszukiwaliśmy również poszczególne planety. Śpiewaliśmy piosenkę „W układzie słonecznym”. Oglądaliśmy książki, czytaliśmy ciekawostki o kosmosie. Rysowaliśmy układ słoneczny.

Przed mapą układu słonecznego stoją dwaj chłopcy, chłopiec z lewej strony wskazuje Ziemię.
Na stole leży książka o kosmosie, którą oglądają dziewczynki.
Na dużym kartonie papieru chłopiec rysuje planety z układu słonecznego

Rozmawialiśmy o lądowaniu łazika na Marsie oraz zastanawialiśmy się, czy ufoludki istnieją. Wykonaliśmy pracę plastyczną ”Ufoludki”- jedni wykonali rysunek, inni wykorzystali rolki po papierze.

Na podłodze siedzą dzieci, każde ma w ręku kartonik z literą. Na podłodze leżą dwie litery UF.
Pomiędzy napisem UFOLUDKI leżą rysunki kosmitów
Rolki po papierze obklejone są zielonym papierem, przyklejone są oczy w ilości od 2 do 4, na głowie mają czułki.

Wykorzystując figury geometryczne wykonaliśmy rakiety. Wycięty kształt rakiety okleiliśmy krepiną, a następnie udaliśmy się w podróż kosmiczną.

Na niebieskich kartkach przyklejone są trójkąty, prostokąty, które przedstawiają rakiety.
Na tle mapy z układem słonecznym widać rakietę, przez górne okrągłe okienko widać twarz dziecka.
Na podłodze wokół dużego kształtu rakiety siedzi pięcioro dzieci, wyklejają ją paskami kolorowej krepiny.

Serdecznie dziękujemy

Leonowi R. i jego Mamie

za prezenty dla dziewczynek z okazji Dnia Kobiet.

Zamki, zameczki

W pierwszym tygodniu marca obejrzeliśmy legendę o Smoku Wawelskim, wirtualnie zwiedziliśmy Wawel. Zachęceni starymi budowlami zaczęliśmy tworzyć swoje zamki: z klocków, wykorzystując trójkąty. Najwięcej frajdy sprawiła nam budowa zamków z różnych pudełek, rurek i dostępnych materiałów.

Sami ułożyliśmy bajkę:

"Dawno, dawno temu w pięknym zamku żyli król i królowa. Pewnego razu do zamku przyleciał smok, co zęby szczerzył. Rycerze próbowali go pokonać, lecz im się to nie udało. Smok zerwał brzoskwinie z królewskiego ogrodu i poleciał do swoich dzieci. Postanowił również zabrać małego kotka, by małe smoki miały czym się bawić. Kotek postanowił uciec, ale po chwili wrócił, by polecieć ze smokiem do jego domu. Kiedy brzoskwinie się skończyły smok postanowił ponownie ruszyć do zamku. Tym razem zrobił jak mu powiedział kotek: poprosił o jedzenie dla swoich dzieci. Król i królowa dali mu owoce ze swojego ogrodu. Smok wracając ujrzał czterolistną koniczynę, której pilnował piesek w czapeczce z napisem Ochroniarz koniczyny…"

Kolejowe ABC

W poniedziałek 1 marca uczestniczyliśmy w zajęciach online Kolejowe ABC. Kampania ta jest realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego. Jest to ogólnopolska akcja informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym oraz ich nauczycieli i wychowawców. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Podczas zajęć poznaliśmy zasady korzystania z komunikacji kolejowej oraz sprawdziliśmy znajomość zasad bezpieczeństwa.

zdjęcie dzieci przed monitorem w czasie zajęć online
zdjęcie dzieci przed monitorem w czasie zajęć online
dzieci przed monitorem w czasie zajęć online

Serdecznie dziękujemy

Mamie Weronki

za przeczytanie ciekawostek o koniach.

W marcu nauczymy się...

  • "Pisanki" D. Gellner – wiersz

Patrzcie, ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie – pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia!

  • "Śmigus – dyngus wodą chlapie" – piosenka

Śmigus-dyngus wodą chlapie!
Wodą chlapie, wodą chlapie.
Uciekajmy, bo nas złapie!
Bo nas złapie, bo nas złapie.
Śmigus-dyngus wodą pryska!
Wodą pryska, wodą pryska.
Gdy jest blisko – pryska z bliska!
Pryska z bliska, hej!

Ref. Śmigus-dyngus ta ra, ra,
śmigus- dyngus ta ra, ra,
śmigus- dyngus ta ra,ra,
Śmigus mokry jest!

Śmigus-dyngus wodą leje!
Wodą leje, wodą leje.
My piszczymy, on się śmieje!
On się śmieje, on się śmieje.
Śmigus-dyngus wodą chlapie!
Wodą chlapie, wodą chlapie!
Uciekajmy, bo nas złapie!
Bo nas złapie, hej!

Ref. Śmigus-dyngus ta ra, ra...

Koty

zdjęcie prac dzieci

Walentynki

W piątek 12 lutego przygotowaliśmy kartki z okazji Walentynek. Rozmawialiśmy o konieczności wykonywania drobnych gestów codziennie, a nie tylko z okazji święta. W tym dniu otrzymaliśmy drobne prezenty.

zdjęcie dzieci w sali
zdjęcie dziecka ciągnącego los
zdjęcie dzieci robiących laurki

Wulkan Etna

W piątek 12 lutego obejrzeliśmy prezentację o Włoszech. Szczególnie zainteresowały nas informacje o wulkanie  Etna. W sali obejrzeliśmy model wulkanu, a następnie po użyciu octu, wody i sody obserwowaliśmy jego wybuch. Dzięki rodzicom Basi mogliśmy obejrzeć i dotknąć lawę z Etny. Na zakończenie w zespołach rysowaliśmy miejsce, które nam się  najbardziej podobało we Włoszech.

zdjęcie dziecka oglądającego kawałek wulkanu
zdjęcie prac dzieci
zdjęcie rysującego dziecka
zdjęcie rysujących dzieci
zdjęcie dzieci wykonujących wulkan
zdjęcie makiety wulkanu

Zawody

Zaczynamy cykl zajęć związanych z periodyzacją zawodową. Oto plany na przyszłość naszych Biedronek.

zdjęcie rysunku dzieci
Zdjęcie rysunków dzieci
Zdjęcie rysunków dzieci
Zdjęcie rysunków dzieci
Zdjęcie rysunków dzieci
Zdjęcie rysunków dzieci

Miasta we Włoszech

Logo programu "Mały bohater w Europie"

W czwartek 11 lutego obejrzeliśmy prezentację o Włoszech, wysłuchaliśmy informacji z książki przyniesionej przez Gustawa, zaś Leon przeczytał wiadomości o Krzywej Wieży w Pizie. Następnie z drewnianych klocków budowaliśmy własne wieże. Przy pomocy poziomicy sprawdziliśmy własne umiejętności w budownictwie.

zdjęcie dziecka prze monitorem
zdjęcie dziecka z kątownicą
zdjęcie prezentacji

Układaliśmy nazwę Rzymu po włosku: ROMA, a następnie odczytywaliśmy litery od końca, co dało nam słowo: AMOR. Z drewnianych klocków stworzyliśmy włoskie miasto, o czym świadczy włoska flaga.

zdjęcie dzieci bawiących się klockami
zdjęcie dzieci układających wyrazy
zdjęcie dziecka bawiącego się literami

Dużo radości mieliśmy budując Koloseum z kubeczków.

zdjęcie zieci bawiących się kubeczkami
zdjęcie dzieci bawiących się kubeczkami
zdjęcie dzieci bawiących się kubeczkami

Pizza

Logo programu "Mały bohater w Europie"

We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Obejrzeliśmy prezentację o historii pizzy, z której dowiedzieliśmy się, od czego pochodzi nazwa pizzy Margherita oraz dlaczego są na niej bazylia, mozarella i pomidory - bo to barwy włoskiej flagi. Podczas zajęć poznaliśmy pojęcia: połowa oraz ćwiartka. W zespołach układaliśmy własne pizze.
zdjęcie dzieci układających pizze
zdjęcie dzieci układających pizze
zdjęcie dzieci jedzących pizze

Następnie wykonaliśmy własne pizze dodając swoje ulubione dodatki. O tym, że pizzę każdy lubi przekonaliśmy się podczas obiadu, na który była PIZZA.

zdjęcie pracy plastycznej dzieci
zdjęcie pizzy wykonanej z papieru
zdjęcie prac dzieci
zdjęcie wycinających dzieci
Zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie prac dzieci

WłochyLogo programu "Mały bohater w Europie"

zdjęcie plakatu o Włoszech

W poniedziałek 8 lutego rozpoczęliśmy tydzień włoski. Pracując metodą projektu stworzyliśmy siatkę pojęciową, zapisaliśmy to, co nas interesuje, np.:

  • Gdzie leżą Włochy?
  • Co jedzą Włosi?
  • Czy są tam wulkany?

Kształt Włoch poznaliśmy odkodowując kolorowankę. Wiele informacji przekazała nam Ania, która przyniosła książkę oraz włoską monetę.

zdjęcie dzieci oglądających album
Zdjęcie prac dzieci
zdjęcie kolorujących dzieci

Śnieżynki

W czwartek 4 lutego obejrzeliśmy film o powstawaniu śniegu. Dowiedzieliśmy się, że nie ma dwóch identycznych płatków śniegu. Następnie sami zaczęliśmy układać z patyczków swoje gwiazdki śniegu. Rzeczywiście każda wyszła inaczej.

zdjęcie monitora
Zdjęcie dziecka układającego płatek śniegu
Zdjęcie ułożonych patyczków
zdjęcie dzieci na sali
zdjęcie dziewczynek układających płatki śniegu
Zdjęcie śnieżynek z patyczków

Doświadczenia

W pierwszym tygodniu lutego robiliśmy doświadczenia związane z lodem i śniegiem. Dobrze, że zdążyliśmy zanim stopniał. Już wiemy, dlaczego nie można jeść śniegu.

zdjęcie dziecka trzymającego lód
zdjęcie dzieci w kole
zdjęcie lodu w kubeczku
zdjęcie dziewczynki oglądającjh lód
zdjęcie kubeczka lodu
zdjęcie kubeczka oglądającego lód

Serdecznie dziękujemy

Babci i Mamie Marianki

za zorganizowanie dla dzieci lekcji online pt. "Karnawał".

Karnawał - lekcja online

Dzięki babci Marianki uczestniczyliśmy w lekcji online, zorganizowanej przez Muzeum Etnograficzne. Dowiedzieliśmy się, co to są zapusty i jak wyglądają dziady żywieckie. Obejrzeliśmy bułgarską maskę, związaną z obrzędem survikari. Najładniejsze maski zobaczyliśmy we Włoszech. Ostatnim krajem, który odwiedziliśmy była Brazylia, gdzie zakończenie karnawału jest wielkim świętem. Zdobyte wiadomości sprawdziliśmy podczas rozwiązywania quizu. Na zakończenie wykonaliśmy z papieru kolorowe pióropusze.

zdjęcie dzieci oglądających lekcję online
zdjęcie dzieci oglądających lekcję online
zdjęcie dzieci oglądających lekcję online
zdjęcie dzieci oglądających lekcję online
zdjęcie dzieci oglądających lekcję online
zdjęcie dzieci oglądających lekcję online
zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie grupowe

Dziecko w świecie wartości

Logo programu "Mały bohater w Europie"

W piątek 22 stycznia, przed wysłuchaniem "Bajki nie bajki o gwiazdce z nieba" spróbowaliśmy na podstawie ilustracji opowiedzieć jej treść. Po wysłuchaniu bajki porównaliśmy nasze przypuszczenia z usłyszaną historią, wskazywaliśmy jej bohaterów.

zdjęcie dziecka przy tablicy
zdjęcie dzieci w sali
zdjęcie ilustracji

Rozmawialiśmy na temat rodziny, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, po czym poznajemy, że rodzina się kocha. W grupach odgrywaliśmy scenki, przedstawiające rodzinny spacer, czytanie książki przez mamę. Na zakończenie bawiliśmy się w zabawę "Słońce - deszcz".

zdjęcie dzieci
zdjęcie dzieci
zdjęcie dzieci

W krainie liczb

W czwartek 21 stycznia wysłuchaliśmy opowiadania, którego bohaterem była liczba osiem. W zespołach układaliśmy tę właśnie liczbę.

zdjęcie dzieci
zdjęcie dzieci
zdjęcie dzieci

Wyklejaliśmy wzór 8 kolorowymi papierkami. Poznaliśmy pojęcie liczby: parzyste i nieparzyste. Na tablicy tworzyliśmy zbiory zgodnie z liczbą.

zdjęcie dzieci przy monitorze
zdjęcie dzieci przy stole
zdjęcie dzieci

Podczas zajęć układaliśmy w kolejności liczby, liczyliśmy domy stosując liczebniki porządkowe. Stosując działanie dodawania obliczaliśmy motyle na łące. Poznaliśmy ogród ósemki - ośmiokąt, z patyczków układaliśmy figurę ośmiokąta. Ćwiczyliśmy pisanie ósemki, rysowaliśmy leniwą ósemkę.

zdjęcie dziecka
Zdjęcie dziecka
zdjęcie dzieci na podłodze
zdjęcie dzieci
zdjęcie dziecka
zdjęcie dziecka

Biedronki dla Babci i Dziadka

W środę 20 stycznia podczas rytmiki wystąpiliśmy dla naszych Babć i Dziadków.

Z okazji Waszego Święta życzymy Wam wszystkiego dobrego!

 

Bracia Grimm

Logo programu "Mały bohater w Europie"

W drugim tygodniu stycznia poznaliśmy ojczyznę Braci Grimm. Na mapie  odnaleźliśmy Niemcy, a w zespołach układaliśmy flagę. Słuchaliśmy i oglądaliśmy baśnie Braci Grimm. Dzięki znajomości bajek poradziliśmy sobie z ułożeniem ilustracji do bajek. Obejrzeliśmy film "Byli sobie wynalazcy - Gutenberg", który wynalazł druk.

zdjęcie dzieci przy tablicy
zdjęcie pracujących dzieci przy stolikach
zdjęcie dzieci pracujących przy stołach
Zdjęcie dzieci bawiących się flagą
zdjęcie dzieci bawiących się flagą
zdjęcie mapy Europy
zdjęcie dzieci przy stole
zdjęcie pracujących dzieci
zdjęcie dzieci przy stołach

Zabawy na śniegu

W środę 13 stycznia Zima przyszła do przedszkola.

Nasz bałwan ma na imię Olaf.

zdjęcie dzieci na śniegu
zdjęcie bałwana
zdjęcie dzieci na śniegu
Dziękujemy rodzicom Lilki za marchewkę.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Marianki

za udział w akcji "Cała Polska czyta dzieciom" i przesłanie nagrania.

zdjęcie dzieci oglądających bajkę

Bal Karnawałowy

We wtorek 12 stycznia w naszej grupie odbył się bal karnawałowy. Wszystkie dzieci były przebrane w fantastyczne stroje. Na szczególne uznanie zasługują stroje wykonane przez rodziców. Zabawy nie było końca. Muzyka, konkursy, prezenty. Zachęcamy Państwa do zainicjowania rozmowy z dziećmi na temat balu i przygotowanych dla nich atrakcji.

Podczas balu odbyło się również rozstrzygnięcie konkursu plastycznego na "Najbardziej niekonwencjonalny pojazd Świętego Mikołaja". Gratulujemy Wszystkim uczestnikom zajęcia pierwszego miejsca.

zdjęcie dziecka na balu
zdjęcie dziecka na balu
zdjęcie dzieci na balu

Działaj z ImPETem

Logo programu "Działaj z ImPETem"

W pierwszym tygodniu stycznia poznaliśmy Miecię (śmieciarkę) i imPETa (butelkę) - bohaterów programu "Działaj z impetem". Za pomocą dotyku próbowaliśmy odgadnąć, co było ukryte w worku. Opisywaliśmy, jaka jest butelka cała i zgnieciona.

Zdjęcie dzieci bawiących się butelkami w ramach realizacji programu "Działaj z ImPETem"
Zdjęcie dzieci oglądających butelki PET w ramach realizacji programu "Działaj z ImPETem"
Zdjęcie dzieci bawiących się plastikową folią w ramach realizacji programu "Działaj z ImPETem"

Sprawdziliśmy, ile butelek mieści się w pojemniku, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Czy może ich być więcej? Okazało się, że więcej butelek będzie w pojemniku po ich zgnieceniu.

Zdjęcie dziecka zgniatającego butelkę
Zdjęcie butelek plastikowych w pudełku
Zdjęcie butelek plastikowych w pudełku - doświadczenie

Bawiliśmy się w ustawianie butelek w rzędzie, tańczyliśmy przy muzyce tak, by nie potrącić żadnej butelki. Na koniec każdy zgniótł swoją butelkę - śmiechu i hałasu było dużo. Do zgniatania butelek wykorzystaliśmy specjalne urządzenie.

Zdjęcie butelek zgniecionych na różne sposoby
Zdjęcie dziecka oglądającego butelkę
Zdjęcie dzieci bawiących się z butelkami
Zdjęcie dzieci bawiących się butelkami
Zdjęcie dzieci bawiących się butelkami
Zdjęcie dzieci bawiących się butelkami

Obejrzeliśmy filmy o przygodach Mieci i imPETa, którzy pokazali nam, jak należy segregować śmieci. Swoją wiedzę sprawdziliśmy bawiąc się w grę "Segreguj na 5".

Zdjęcie dzieci oglądających film edukacyjny
Zdjęcie dziecka wykonującego segregację śmieci na tablicy
Zdjęcie dziecka wykonującego segregację śmieci na tablicy

Wykorzystując butelki wykonaliśmy postać imPETa oraz Miecię.

Zdjęcie butelkowych stworków
Zdjęcie dzieci wykonujących butelkowe stworki
Zdjęcie dzieci wykonujących butelkowe stworki

Spotkanie z Mikołajem

Zdjęcie grupowe Biedronek z Mikołajem

W piątek 18 grudnia odwiedził nas Mikołaj. Odpowiedział nam nasz list, który przesłaliśmy mu wcześniej. Każdy z nas otrzymał piękny prezent. Chyba byliśmy grzeczni w tym roku.

Zdjęcie dzieci trzymających bombkę
zdjęcie pani nauczycielki w czapce
zdjęcie mikołaja
Zdjęcie dzieci słuchających listu od Świętego Mikołaja

Śnieżki

W czwartek 17 grudnia robiliśmy z papieru gwiazdki śniegu. Po złożeniu kartki papieru rysowaliśmy projekt gwiazdki, a następnie je wykonaliśmy.

Zdjęcie chłopca pokazującego papierową śnieżynkę
Zdjęcie wycinających śnieżynki dzieci
zdjęcie wycinających dzieci
zdjęcie dzieci
zdjęcie dzieci
zdjęcie dzieci

Konkurs plastyczny "Jesienne liście"

Serdecznie dziękujemy i gratulujemy Weronice, Hani i Ninie za udział w konkursie.

zdjęcie dzieci z dyplomami

Pracujemy z monitorem

Dzięki monitorowi oglądaliśmy prezentacje o Mikołaju i Laponii. Następnie rysowaliśmy ozdoby na choince.

Zdjęcie dzieci oglądających prezentację o biegunie północnym
zdjęcie dzieci oglądających prezentację
zdjęcie dzieci oglądających prezentację
Zdjęcie dzieci oglądających prezentację o Laponii
Zdjęcie dzieci oglądających prezentację o Laponii

Poznajemy cyfrę 6

W czwartek 17 grudnia poznaliśmy cyfrę 6. Staramy się zapamiętywać nowe rzeczy na różne sposoby. Tym razem wykorzystaliśmy ozdoby choinkowe oraz monitor. Każdy mógł wybrać samodzielnie kolor i napisać cyfrę na ogromnym monitorze. Na zakończenie robiliśmy quiz ze znajomości cyfr.

Zdjęcie szóstki wykonanej z łańcucha choinkowego
Zdjęcie szóstki wykonanej z łańcucha choinkowego
Zdjęcie szóstki wykonanej z łańcucha choinkowego
Zdjęcie dzieci wykonujących zadania na monitorze
Zdjęcie dzieci wykonujących zadania na monitorze
Zdjęcie dzieci wykonujących zadania na monitorze

Ubieramy choinkę

W środę 16 grudnia po południu ubraliśmy choinkę. Każdy miał szansę zawiesić bombki. Teraz czekamy na prezenty.

Zdjęcie dzieci przy choince
Zdjęcie dzieci przy choince
Zdjęcie dzieci przy choince
Zdjęcie dzieci przy choince
Zdjęcie dzieci przy choince
Zdjęcie dzieci przy choince

Christmas is comingLogo programu "Mały bohater w Europie"

W środę 16 grudnia podczas zajęć języka angielskiego utrwalaliśmy słownictwo związane ze świętami. Rozwiązaliśmy świąteczny test w aplikacji WordWall oraz wykonaliśmy zadania na monitorze.

Zdjęcie dzieci rozwiązujących zadania z języka angielskiego przy monitorze
Zdjęcie dzieci rozwiązujących zadania z języka angielskiego przy monitorze
Zdjęcie dzieci rozwiązujących zadania z języka angielskiego przy monitorze

List do Świętego Mikołaja

Nadchodzą Święta, więc przygotowaliśmy kartki z reniferami. Dzieci, które miały ochotę tworzyły kartki według własnych pomysłów. Wspólnie przygotowaliśmy list do Mikołaja - mieliśmy kłopot z adresem, ale znaleźliśmy go w internecie. Może dzieci opowiedzą rodzicom, o co prosiły... Starszaki nie prosiły tym razem o zabawki...

Zdjęcie adresu do Świętego Mikołaja w Laponii
Zdjęcie dzieci wykonujących pracę plastyczną
Zdjęcie dzieci wykonujących pracę plastyczną
Zdjęcie dzieci wykonujących pracę plastyczną

Kartki Świąteczne

Zdjęcie kartek świątecznych Biedronek - renifery

W kopalni

W poniedziałek 14 grudnia obejrzeliśmy prezentację o pracy górnika. Oglądaliśmy  pamiątkę z kopalni soli w Wieliczce.

Zdjęcie dziecka oglądającego sól
Zdjęcie dzieci oglądających bryłę soli
Zdjęcie dzieci oglądających prezentację o segregacji

W grudniu nauczymy się...

    1. Przyniosły krasnoludki choinkę
      ubraną w nutki -
      Wesoło srebrem dzwoniące
      jak bombki błyszczące.

Ref.: Choinka cała nam gra,
piosenki cichutko śpiewa.
La, la, la, la, la, la, la, la,
Kolęda serca nam rozgrzewa.

2. Na szczycie gwiazda mruga,
zimowa nocka jest długa.
Usiadły wkoło śnieżynki
by słuchać choinki.

Ref.: Choinka cała nam gra...

3. Kluczyki wiolinowe
przypięło drzewko jodłowe.
Łańcuszek jak pięciolinia
gałązki owija.

Zabawy z kodowaniem

Podczas zajęć poruszaliśmy się według kodu.  Sami tworzyliśmy obrazki do szyfrowania.

Dzieci kodujące na macie do kodowania
dzieci kodujące na macie
dzieci kodujące na macie
dzieci kodujące na macie
Dzieci kodujące na macie do kodowania
dzieci kodujące na macie

Życzenia dla Mikołaja

W piątek 4 grudnia rozmawialiśmy o zbliżającym się święcie- Mikołajkach. Każdy wykonał piękny rysunek z najlepszymi życzeniami dla Mikołaja.

zdjęcie prac dzieci

Skarby Dominika

W czwartek 3 grudnia  Dominik pokazał nam i opowiedział o zwierzętach wykonanych przez niego  z masy solnej.

zdjęcie chłopca
zdjęcie chłopca

Kryształki soli

W czwartek 3 grudnia przeprowadziliśmy doświadczenie. W dwóch pojemnikach rozpuściliśmy sól, do jednego dodaliśmy pięć kropel czerwonego tuszu. Następnie w każdym pojemniku zamoczyliśmy włóczkę.

zdjęcie eksperymentu z solą
zdjęcie dzieci wykonujących eksperyment
zdjęcie dzieci wykonujących eksperyment

Na pytanie: Co się stanie? Odpowiedzieliśmy:

  • nitka zmieni kolor,
  • zniknie sól,
  • sól zmieni kolor,
  • zrobi się  kryształ.
Swoje tezy mogliśmy sprawdzić w piątek.
zdjęcie kryształków soli

Lód i sól

Grudzień przywitał nas bardzo mroźno. W ogrodzie obserwowaliśmy, co się stanie po posypaniu zamarzniętej kałuży solą. W sali układaliśmy gwiazdki śniegu, każda wyszła wspaniale.

zdjęcie dzieci układających patyczki
zdjęcie dzieci w ogrodzie oglądających lód
zdjęcie dzieci w ogrodzie oglądających lód

Kalendarz adwentowy

W poniedziałek 30 listopada ozdabialiśmy szablony bombek, które zawiesiliśmy na naszym kalendarzu adwentowym.

zdjęcie dziewczynki przy kalendarzu adwentowym
zdjęcie rysujących dzieci
zdjęcie rysujących dzieci

W krainie liczb

W czwartek odwiedziliśmy Krainę liczb. Wysłuchaliśmy opowiadania, a następnie podzieleni na zespoły zbudowaliśmy ogród liczb 1-5.

zdjęcie bawiących się dzieci
zdjęcie bawiących się dzieci
zdjęcie bawiących się dzieci

Chcąc dostać się do ogrodu liczby 5 musieliśmy wykonać działania dodawania: 1+4; 2+3.

zdjęcie dzieci spacerujących po cyfrach
zdjęcie dzieci spacerujących po cyfrach
zdjęcie dziecka przy liczydle

W kopalni

W tym tygodniu rozmawialiśmy o pracy górnika. Po wysłuchaniu opowiadania i obejrzeniu zdjęć rysowaliśmy białą kredką po czarnej kartce.

zdjęcie rysujących dzieci
zdjęcie rysujących dzieci
zdjęcie prac dzieci

Rozmawialiśmy o kopalni soli i sposobie wykorzystania soli. Z masy solnej lepiliśmy skarbnika kopalni.

zdjęcie prac dzieci
zdjęcie dzieci lepiących z masy solnej
zdjęcie dzieci lepiących z masy solnej

W grudniu nauczymy się...

"Sanie Mikołaja"

W białych saniach, pod gwiazdami,
jedzie do nas z prezentami,
obdarować nimi pragnie
dziś każdego z nas…
Mikołaju, już czekamy
z kolędami, z pierniczkami,
więc przybywaj jak najszybciej
w ten świąteczny czas!
Dzwoneczkami dzwonią dzieci:
dzyń, dzyń, dzyń,
a na niebie gwiazdka świeci:
dzyń, dzyń, dzyń.
Spróbuj barszczu z pierogami,
zjedz makowca razem z nami
i odpocznij sobie chwilę,
zanim ruszysz w świat.
Nie masz w saniach GPS -u,
zawsze dotrzesz bez adresu,
podróżując tak wytrwale
od tysięcy lat!

"Orszak mikołajowy" autor Dorota Gellner

Polem srebrzystym,
polem zimowym,
wędruje orszak
mikołajowy.
Najpierw Aniołki
idą parami.
Niosą koszyczki.
Z czym?
Z prezentami!
Potem Mikołaj
poważnie kroczy,
wśród zmarszczek błyszczą
niebieskie oczy.
Mikołaj także
ma paczek mnóstwo,
a lód na rzece
świeci jak lustro.
Za Mikołajem
w śnieżnej zamieci
idą choinki.
Dokąd?
Do dzieci!
Wędruje orszak
Dalej i dalej…
A dzieci w domach
nie śpią dziś wcale!

Zjawisko szronu

W czwartek 26 listopada obserwowaliśmy zjawisko szronu, sprawdziliśmy, jak szybko się rozpuszcza. Dużo radości mieliśmy podczas ślizgania się po nawierzchni w ogrodzie.

Zdjęcie dziecka w ogrodzie
Zdjęcie dziecka w ogrodzie
Zdjęcie dziecka w ogrodzie

Sznur korali

W czwartek 26 listopada wraz z Mróweczkami układaliśmy kolorowe kwadraty według ustalonego wzoru. Następnie każdy wykonał swój sznur korali.

Zdjęcie dzieci wykonujących papierowy sznur korali
Zdjęcie dzieci wykonujących papierowy sznur korali
Zdjęcie dzieci kontynuujących sekwencję
Zdjęcie dzieci kontynuujących sekwencję
Zdjęcie dzieci kontynuujących sekwencję
Zdjęcie dzieci kontynuujących sekwencję

Dzień Pluszowego Misia

W środę 25 listopada obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia. Z tej okazji rysowaliśmy misia według kodu.

Zdjęcie dziecka przy tablicy
Zdjęcie dzieci pracujących przy stole
Zdjęcie dzieci grających w grę planszową

Nasze zakodowane misie.

Zdjęcie rysunków dzieci

Wykonaliśmy maski przedstawiające misie.

Zdjęcie dzieci wykonujących maski
Zdjęcie dzieci wykonujących maski

Po południu  wysłuchaliśmy informacji na temat niedźwiedzia brunatnego, a następnie odpowiadaliśmy na pytania. Łączyliśmy kropki, a po otrzymaniu obrazka niedźwiedzia wycięliśmy go, by stworzyć własne obrazki.

Zdjęcie rysunków dzieci
Zdjęcie dzieci pracujących przy stole
Zdjęcie dzieci pracujących przy stole

Mrówka Gapcio

Logo programu "Mały bohater w Europie"

We wtorek 24 listopada wysłuchaliśmy opowiadania o przyjaźni wśród owadów. W parach zdecydowaliśmy o kolejności ilustracji do opowiadania. Rozmawialiśmy o prawdziwym przyjacielu, jaki powinien być. Każdy wykonał swoją mrówkę, która zamieszkała w mrowisku.

Zdjęcie dzieci oglądających rysunki na podłodze
Zdjęcie dzieci oglądających rysunki na podłodze
Zdjęcie dzieci oglądających rysunki mrowiska na tablicy
Zdjęcie dzieci pracujących przy stołach
Zdjęcie dzieci pracujących przy stołach
Zdjęcie dzieci wykonujących model mrowiska na tablicy

Zabawa w teatr

W czwartek 19 listopada bawiliśmy się w prawdziwy teatr. Poprzedniego dnia wykonaliśmy z papieru lalki na patykach. Dziś wykorzystujemy je do zabawy. Oficjalnie graliśmy 4 spektakle w grupach: apteka, lekarz, biblioteka i przedszkole.

zdjęcie pacynek dzieci
zdjęcie pacynek dzieci
zdjęcie dzieci oglądających przedstawienie
zdjęcie pacynek dzieci

zdjęcie kłaniających się dzieci

zdjęcie pacynek dzieci

Serdecznie dziękujemy

Dziadziowi Leosia

za dzwonek.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Dominika

za koszulki.

Fotograf

We wtorek 17 listopada rozmawialiśmy o pracy fotografa. Najpierw próbowaliśmy rozpoznać za pomocą dotyku co jest w worku. Zadanie było trudne i potrzebna była podpowiedź.

zdjęcie dziewczynki

Oglądaliśmy stare aparaty fotograficzne, bawiliśmy się w wykonywanie zdjęć. Zobaczyliśmy najstarszy aparat fotograficzny, który ma prawie 200 lat.

zdjęcie dzieci oglądających prezentację
zdjęcie dzieci bawiących się starym aparatem
zdjęcie dzieci bawiących się starym aparatem

W swojej pracy fotograf często wykorzystuje tła. My wykonaliśmy swoje projekty, był kosmos, las i sceneria świąteczna.

zdjęcie dzieci rysujących na podłodze
zdjęcie dzieci rysujących na podłodze

Starówka

W czwartek 12 listopada oglądaliśmy albumy przedstawiające zdjęcia Starówki. Opowiadaliśmy o zdobieniach na kamienicach. Efektem naszych zajęć jest praca plastyczna. Oto ona:

zdjęcie pracy plastycznej dzieci

Święto Niepodległości

Logo akcji "Szkoła do hymnu"

We wtorek 10 listopada wzięliśmy udział w akcji "Szkoła do Hymnu", organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Zdjęcie grupowe Biedronek - Szkoła do hymnu

Serdecznie dziękujemy

Tacie Natalki

za odbitki ksero.

Polska nasz kraj

W tym tygodniu oglądaliśmy mapę Polski, poznaliśmy różne krajobrazy, które pokazywaliśmy na mapie.

Zdjęcie dziecka oglądającego ilustracje
Zdjęcie dziecka przy mapie Polski
Zdjęcie dziecka przy mapie Polski

Przygotowując się do uroczystego odśpiewania hymnu wykonaliśmy kokardy narodowe.

Zdjęcie dzieci wykonujących kotyliony
Zdjęcie dzieci wykonujących kotyliony

We wtorek odkodowaliśmy obrazek. Po odczytaniu kodu musieliśmy ułożyć kartkę w odpowiednim kolorze i miejscu.

Zdjęcie zakodowanego Orła Białego
Zdjęcie dzieci bawiących się na macie do kodowania
Zdjęcie dzieci bawiących się na macie do kodowania

Rysowaliśmy też godło Polski.

zdjęcie prac dzieci - Orzeł Biały
Zdjęcie dzieci rysujących przy stołach

Obejrzeliśmy film pt. "Symbole narodowe". Układaliśmy układankę, uczyliśmy się też wiersza Czesława Janczarskiego.

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień. 
Czerwień- to miłość, 
biel- serca czyste.
Piękne są nasze barwy ojczyste

Bohaterowie II wojny światowej

logo programu Mały bohater w EuropieW poniedziałek 9 listopada obejrzeliśmy prezentację pt. "Bohater", przygotowaną przez Panią Hanię. Rozpoznaliśmy pomniki znajdujące się w naszej okolicy. Wysłuchaliśmy opowieści o bohaterstwie Jerzego Horczaka oraz odwadze małych warszawiaków. 

Serdecznie dziękujemy

Mamie Helenki

za papier ksero.

Poznajemy zawody

W tym tygodniu poznaliśmy zawód architekta i projektanta. Wykonaliśmy projekt wymarzonego placu zabaw. Następnie nastąpiła realizacja projektu. A oto efekt.

Legenda o Warsie i Sawie

Na zajęciach wysłuchaliśmy Legendy o Warsie i Sawie. Układaliśmy obrazki z pomnikiem warszawskiej syrenki.

Wykonaliśmy pracę plastyczną: wykleiliśmy ogon syrenki kółkami, ozdobiliśmy tarczę i miecz.

Zabawy z korkami

Zebrane korki wykorzystaliśmy do zabaw matematycznych: liczyliśmy, dodawaliśmy i  odejmowaliśmy. Układaliśmy obrazki, bawiliśmy się w kółko i krzyżyk.

Masaż CMC

Uczestniczyliśmy w masażu CMC, który pomaga się wyciszyć oraz wsłuchać w potrzeby drugiego dziecka.

Nasz kraj

W tym tygodniu uczymy się o naszym kraju, żeby w przyszłości zostać prawdziwymi patriotami. Wybraliśmy się na wycieczkę po naszej stolicy. Niestety była to tylko wymyślona zabawa, bo nie możemy pozwiedzać miasta. Byliśmy na stadionie, na starym mieście, w Łazienkach Królewskich, przy pomniku Syreny. Oto efekty.

W listopadzie nauczymy się...

Piosenka "Jesteśmy Polką i Polakiem"

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …

2. Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …

3. Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …

4. Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …

Serdecznie dziękujemy

Mamie Tomka

za papier ksero.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Dominika

za kredki do malowania twarzy.

Bal dyniowy

W piątek 30 października nasza zabawa Halloweenowa rozpoczęła się od szukania małych pajączków, które ukryły się w sali. Układaliśmy sekwencje zgodnie ze wzorem, a następnie same tworzyliśmy nowy wzór.

zdjęcie dziecka przy tablicy
zdjęcie dziecka przy tablicy

Pierwszym zadaniem było przeniesienie kawałków papieru za pomocą słomki. Z pomarańczowych papierków wykleiliśmy dynię.

zdjęcie dzieci z rurkami na podłodze
zdjęcie dzieci bawiązych się an podłodze

Następnym zadaniem było nawleczenie na sznurek drewnianej dyni.

zdjęcie dzieci nawlekających dynie na sznurki

Nasza zabawa zakończyła się wspólnym tańcem i śpiewaniem piosenki "Duszki leśne". Dominik rysował nam na rękach elementy związane z Halloween.

zdjęcie dzieci bawiących się na sali
zdjęcie dzieci bawiących się na sali

Pani Dyrektor przeczytała nam fragmenty książki pt."Pinokio"

zdjęcie pani dyrektor czytającej dzieciom

Dzień bez zabawek

W piątek 30 października czekała na nas niespodzianka. Zamiast zabawek na półkach leżały różne opakowania.

zdjęcie szafek
zdjęcie szafek

Ze zgromadzonych skarbów zaczęliśmy tworzyć swoje dzieła. Niektóre samodzielne, inne w zespołach.

zdjęcie dzieci pracujących przy stolikach

zdjęcie dzieci bawiących się pudłami
zdjęcie dzieci bawiących się pudłami
zdjęcie dzieci bawiących się pudłami
zdjęcie dzieci bawiących się pudłami
zdjęcie dzieci bawiących się pudłami
zdjęcie dzieci bawiących się pudłami

A o to efekty końcowe naszej pracy.

zdjęcie prac dzieci
zdjęcie prac dzieci

Przeciąganie liny

zdjęcie dzieci w ogrodzie przeciągających linę

W piątek 30 października przeciągaliśmy linę w ogrodzie. Najpierw rozgrzewka. Potem czekała na nas para silnych zawodników - Pani Hania i Pan Piotr. Wygraliśmy!

zdjęcie dzieci w ogrodzie przeciągających linę
zdjęcie dzieci w ogrodzie przeciągających linę
zdjęcie dzieci w ogrodzie przeciągających linę

Serdecznie dziękujemy

Mamie Kariny

za kolorowanki i dynię ze świeczkami.

Serdecznie dziękujemy

Tacie Natalki

za kolorowanki.

Poznajemy literę "T"

zdjęcie litery t ułożonej ze sznurka
zdjęcie dziecka przy tablicy
zdjęcie dzieci na podłodze

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Szymona

za kartki do rysowania.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Liliany

za rolki po papierze.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Kariny

za książki i rolki po papierze.

U jak Ul

logo programu Mały bohater w Europie

zdjęcie prac dzieci

Przy okazji poznania głoski "u" jak "ul" obejrzeliśmy film o życiu pszczół, a swoją wiedzę sprawdziliśmy podczas ćwiczeń z wykorzystaniem tablicy. Wykonaliśmy własne pszczoły, które zamieszkały na oknie.

Jesienny potwór

Po wysłuchaniu wiersza Doroty Gellner pt. "Jesienny potwór" narysowaliśmy potwora z warzyw.

Ozoboty i owoce

logo programu Mały bohater w Europie

W piątek 16 października przypomnieliśmy sobie zasady korzystania z ozobotów. Układaliśmy trasę z gotowych elementów. W zespołach układaliśmy jabłko i gruszkę, następnie sprawdziliśmy, jak ozobot się porusza. Każdy z nas zamalował narysowany kontur - tu liczyła się dokładność. Im staranniej pokolorowane, tym robocik poruszał się sprawniej.

Zapasy

W tym tygodniu rozmawialiśmy  o warzywach i owocach. Rozpoznawaliśmy warzywa, dzieliliśmy nazwy na sylaby, mówiliśmy, na jaką  głoskę zaczyna się  dany wyraz. Tworzyliśmy zbiory w zależności od wykorzystania warzyw w kuchni. Stworzyliśmy swoją spiżarnię - rysowaliśmy warzywa i owoce w słoikach. Wiedzę utrwalaliśmy podczas ćwiczeń przy tablicy - tworzyliśmy zbiory warzyw i owoców.

logo porgramu Mały Miś

Serdecznie dziękujemy

Mamie Helenki i Rozalki

za przesłanie nagrań opowiadań.

Dary Jesieni

Na zajęciach robiliśmy stworki z darów jesieni. Zabawy do południa było bardzo dużo. Oto efekty.

Na spacerze

W poniedziałek 5 października wybraliśmy się na spacer po okolicy w poszukiwaniu jesieni. Obserwowaliśmy zmieniającą się przyrodę. Nasze bystre oczy zaobserwowały nawet hubę drzewną. Z wycieczki przynieśliśmy różne dary jesieni: kasztany, żołędzie i liście. Na pewno do czegoś je wykorzystamy.

Piosenka "Jesienny pociąg"

Słowa: Dorota Gellner
Muzyka: Adam Skorupka

I. Stoi pociąg na peronie -
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie,
dokąd z nimi jechać będzie?

Ref.
Przed siebie, przed siebie wprost!
Przez mokry, deszczowy most!
Przed siebie, przed siebie w dal!
Na pierwszy jesienny bal!

II. Rusza pociąg sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce, wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

Ref.
Przed siebie, przed siebie wprost…

III. Pędzi pociąg lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.

Ref.
Przed siebie, przed siebie wprost…

W bieżącym roku szkolnym uczestniczymy w realizacji programu "Mały miś w świecie wielkiej literatury". Naszą grupową maskotką został miś o imieniu Damisia. Elegancki miś obserwuje i uważnie słucha, co czytają nam nasze Panie. Wspólnie z Damisią wysłuchaliśmy m.in. bajki "O rybaku i złotej rybce", nagranej przez Panią Dyrektor.

Dzień uśmiechu

W piątek 2 października Jaś przyniósł wykonane wraz z mamą uśmiechy. W ten sposób dowiedzieliśmy się, że takie święto jest. Rozmawialiśmy o tym, jak ważny jest uśmiech.

Mamie Jasia i Jasiowi bardzo dziękujemy.

Zabawy z kredą

Korzystając z ładnej pogody pobyt w ogrodzie wykorzystaliśmy na stworzenie małych dzieł. Dziewczynki narysowały klasy i zaczęły w nie grać. Chłopcy rozegrali mecz piłkarski na narysowanym boisku.

Koncert Marimba - Chcemy być razem

Piosenka Biedronek "Duszki, duszki"

1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki,
duszki leśne
wstają co dzień
bardzo wcześnie
i ziewając
raz po raz
zaczynają
sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
Bo te duszki to czyścioszki.

Ref. Duszki, duszki,
duszki leśne …

3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: Nie śmieć więcej!

Język angielski

W środę 30 września Biedronki utrwalały słownictwo związane z kolorami oraz zwierzętami za pomocą aplikacji Wordwall. Ćwiczyły zwroty takie, jak: "What is this?" oraz "This is a...".

Jesteśmy bezpieczni

W ramach tematu o bezpieczeństwie utrwalaliśmy numery alarmowe, ćwiczyliśmy wzywanie pomocy. Po obejrzeniu filmu nt. zachowania się podczas ataku psa ćwiczyliśmy postawę żółwia, układaliśmy numery alarmowe, napisy WOPR, GOPR, pies.

Gimnastyka korekcyjna w ogrodzie

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Hani, Szymona, Natalki, Jasia i Tomka

za papier xero.

Sprzątanie Świata

W piątek 18 września w ramach akcji "Sprzątanie Świata", wyposażeni w rękawiczki, sprzątaliśmy teren przedszkola. Doskonale posegregowaliśmy zebrane śmieci na papier i metal. Na placu przedszkolnym wyzbieraliśmy też żołędzie.

Przedstawienie "Pinokio"

W czwartek 17 września obejrzeliśmy przedstawienie pt. "Pinokio" Teatru Forma, które zostało zakupione w formie online dla dzieci przez Radę Rodziców.

Dzień Kropki

We wtorek 15 września z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki obejrzeliśmy film o Vashtii, dziewczynce, która uwierzyła w siebie i poznała swój talent. Opowiadaliśmy o swoich umiejętnościach, bawiliśmy się kropkami - określaliśmy ich kolor, liczyliśmy. Na koniec zamieniliśmy się w Vashtii i namalowaliśmy swoją kropkę.

Poznajemy głoskę "o"

Na zajęciach dydaktycznych ćwiczyliśmy wysłuchiwanie głoski na początku i na końcu wyrazu. Zaznaczaliśmy rozmieszczenie samogłoski w wyrazach. Ćwiczyliśmy prawidłowe pisanie litery. Plasteliną ozdabialiśmy kształt litery O.

Zajęcia dodatkowe

Oprócz codziennych zajęć, prowadzonych przez nauczycielki Panią Hanię i Panią Monikę, uczestniczymy w zajęciach gimnastyki korekcyjnej, prowadzonych przez Panią Anię, rytmiki, prowadzonej przez Panią Lidkę i języka angielskiego z Panią Małgosią.

Nasze prace

papierowe biedronki