Zamierzenia dyd.-wych.

Witamy na stronie Sumiennych Sów

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielka Pani Hania Pani Justyna.

Z Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy mailowe:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Dzień Zdrowia

W poniedziałek 7 kwietnia w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Zdrowia. Tego dnia spotkaliśmy się wszyscy, by porozmawiać o tym, jak ważny jest zdrowy styl życia i co musimy robić, by takowy prowadzić. Wspólnie czytaliśmy i oglądaliśmy książkę "Pucio rośnie zdrowo", ćwiczyliśmy podczas zabaw ruchowych oraz omawialiśmy piramidę żywienia.

Dzieci znajdują się w sali. Stoją w rozsypce na szeroko rozstawionych nogach. Każde z nich trzyma podniesioną w górę rękę.
Dzieci siedzą w siadzie w skrzyżnym na dywanie. Przed nimi siedzi nauczycielka i w ręku trzyma książkę "Pucio rośnie zdrowo". Obok nauczycielki stoi dziewczynka, która wskazuje coś w książce.
Na białej tablicy wiszą 2 plansze edukacyjne. Na pierwszej planszy przedstawiona jest piramida żywienia, a na drugiej zasady przestrzegania higieny.

Wiemy, że ruch i przebywanie na świeżym powietrzu jest bardzo zdrowe, dlatego po zajęciach chętnie wyszliśmy na spacer oraz bawiliśmy się na naszym przedszkolnym placu zabaw.

Dzieci przebywają w ogrodzie przedszkolnym. Na pierwszym planie znajduje się uśmiechnięta dziewczynka, która siedzi na hamaku. W tle widać bawiące się dzieci oraz dużą, niebieską konstrukcję ze zjeżdżalniami.
4 chłopców bawi się w samochodzie. Jeden z nich prowadzi, dwóch siedzi z tyłu. Czwarty chłopiec stoi obok auta z nogą postawioną w środku i uśmiecha się do zdjęcia. W tle widać huśtawkę, domek oraz budynki.

Od nasiona do rośliny

Nadeszła wiosna, rozpoczęliśmy więc wiosenne przebudzenie podczas zajęć edukacyjnych "Od nasiona do rośliny".

Grupa dzieci siedzi przy stole, mają wyciągnięte ręce przed siebie w rękawiczkach gumowych.

Sami sialiśmy roślinki: kwiatki, słonecznik, ogórki i pomidory. Poszerzaliśmy wiadomości na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin oraz uczyliśmy się zakładać hodowle w naszym przedszkolu. Stworzyliśmy kącik przyrody, który jest dla nas doskonałym miejscem do prowadzenia częstych badań, eksperymentów i obserwacji. Dzięki bezpośredniej obserwacji mamy możliwość poznania cyklu rozwoju roślin. Ponadto uczymy się systematycznej pielęgnacji roślin.

Grupa dzieci siedzi przy stole i sadzi nasiona do małych doniczek.
Ręce dziecka pokazujące sianie nasion w małej doniczce napełnioną ziemią.
Kilkoro dzieci siedzi przy stole, przed nimi doniczki jednorazowe z ziemią z zasianymi nasionami.

Grupa dzieci siedzi przy stole w altanie przedszkolnej i prezentuje swoje prace - doniczki z zasadzonymi roślinami. Każda doniczka jest opisana tabliczką z imieniem dziecka.

Składamy serdeczne podziękowania rodzicom,
którzy wyposażyli nas w nasiona i niezbędne akcesoria do sadzenia roślin.

Optymistyczny Dzień Żółty

W piątek 28 marca obchodziliśmy Optymistyczny Dzień Żółty. Kolor żółty kojarzy się nam ze słońcem oraz z pszczołami. Poznaliśmy zwyczaje pszczół, sposób, w jaki powstaje miód oraz pracę pszczelarza. Dowiedzieliśmy się, co oznacza nazwa miodu, na przykład wielokwiatowy, lipowy. Spróbowaliśmy miodu wielokwiatowego, który nam bardzo smakował. Z wykorzystaniem kół origami wykonaliśmy nasze pszczółki.

Przy stole troje dzieci wycina z czarnego papieru elementy.
Dziewczynka smaruje klejem czarny pasek papieru.
Przy stoliku siedzi pięcioro dzieci, każde trzyma łyżeczkę z miodem.
Przy stoliku siedzi dwoje dzieci. Chłopiec uśmiecha się, dziewczynka wkłada do buzi łyżeczkę.
Przy stole siedzi pięcioro dzieci, dwoje trzyma łyżkę w buzi. Chłopiec patrzy w stronę dziewczynki.
Przed dziećmi leżą karty pracy, dzieci zaznaczają drogę pszczoły do ula.
Na stole leży pięć pszczół wykonanych z żółtych kół, z czarnymi elementami oraz białymi skrzydłami.
Dziewczynka w stroju pszczoły stoi przed tablicą z planszami o owadach.
Na stole leży piętnaście pszczół wykonanych z żółtych kół, z czarnymi elementami oraz białymi skrzydłami.

Spacer do Parku Dreszera

W czwartek 27 marca, wraz z Serdecznymi Sarenkami, wybraliśmy się na spacer do pobliskiego Parku Dreszera. Obserwowaliśmy przyrodę, przyglądaliśmy się roślinom: kwiatom, krzewom, drzewom. Nasłuchiwaliśmy śpiewu ptaków i stukania dzięcioła.

Grupa przedszkolaków, ubranych w zielone kamizelki odblaskowe stoi przed tablicą informacyjną przy wejściu do parku.
Grupa dzieci w kamizelkach odblaskowych i dwie panie stoją tyłem i przyglądają się roślinom w parku.
Grupa dzieci w kamizelkach odblaskowych i trzy panie stoją przodem i przyglądają się roślinom w parku.

Widzieliśmy też dwie wiewiórki, biegające i skaczące po gałęziach drzew. Jedna z nich nawet bardzo nam się przyglądała, patrząc na nas z góry. Zatrzymaliśmy się też przy Pomniku Mokotów Walczący 1944. Na koniec spaceru chcieliśmy pobawić się na tamtejszym placu zabaw, ale właśnie był w remoncie, dlatego chwilę pobawiliśmy się przy nieuruchomionej jeszcze po zimie fontannie.

Na gałęzi drzewa siedzi wiewiórka.
Grupa dzieci w kamizelkach odblaskowych stoi przy Pomniku Mokotów Walczący 1944.
Dzieci w kamizelkach odblaskowych biegają wokół nieczynnej fontanny.

Pierwszy dzień wiosny

W piątek 21 marca przypadł pierwszy dzień wiosny i z tej okazji wykonaliśmy Marzanny. Poznaliśmy dawne obyczaje, związane z pierwszym dniem wiosny, kiedy Marzannę się paliło lub wrzucano do rzeki. My, dbając o naszą planetę, postanowiliśmy obejść ogród przedszkolny, by w ten sposób przegonić zimę. Nasze zadanie wykonaliśmy bardzo dobrze, ponieważ pogoda była typowo wiosenna, a podczas zabaw w ogrodzie słońce świeciło nam nad głowami.

Na stoliku leży czternaście kukiełek.
Przed przedszkolem stoi grupa dzieci, w uniesionych dłoniach trzymając kolorowe kukiełki Marzanny.
Dzieci idą wokół zabawek w ogrodzie, w dłoniach trzymają kolorowe kukiełki.

WIOSNA

We wtorek 11 marca ponownie odwiedziliśmy Bibliotekę nr XXX. Tym razem rozmawialiśmy o zwiastunach wiosny. Pani Edyta pokazała nam książki o tematyce wiosennej, obejrzeliśmy również film edukacyjny. Poznaliśmy nazwy pierwszych kwiatów: pierwiosnek, krokus, przebiśnieg. Dowiedzieliśmy się, co robią zwierzęta wiosną oraz kto to jest Marzanna. Na zakończenie spotkania wyklejaliśmy plasteliną wiosenne gałązki.

Pani w czerwonej bluzce trzyma otwartą książkę ze zdjęciem Marzanny.
Pani siedzi na krzesełku, w dłoniach trzyma książkę z rysunkami, dotyczącymi oznak wiosny. Dzieci siedzą i patrzą na ilustracje.
Dzieci siedzą przy stoliku, przed nimi leżą kolorowe kartki z narysowanymi gałązkami i doniczką. Dzieci toczą z plasteliny kulki, które przyklejają do gałązek.

Nasze emocje

W piątek 7 marca, Pani Ania spotkała się z nami, by porozmawiać o emocjach, jakie nam towarzyszą. Na kartce z twarzą mieliśmy narysować swoją aktualną emocję. Okazało się, że niektórzy są radośni, zadowoleni, inni źli lub smutni. W parach odgrywaliśmy emocję przedstawioną na zdjęciu, zadaniem drugiej osoby było nazwanie ujrzanej emocji. Na koniec spotkania zabawiliśmy się w krzesełko. Dziecko, które siedziało na krzesełku słuchało pozytywnych informacji o sobie.

Na dywanie siedzi pani, w dłoniach trzyma kartkę z narysowaną twarzą chłopca. Przed nią siedzą chłopcy i dziewczynki.
Przy stoliku siedzi troje dzieci, przed nimi leżą kartki z narysowaną twarzą.
Na dywanie siedzi czworo dzieci, a przed każdym położony jest rysunek twarzy.
Naprzeciw siebie stoi chłopiec i dziewczynka. Dziewczynka jedną ręką trzyma chłopca za rękę, a drugą przytrzymuje kartę.
Przed sobą stoją dwie dziewczynki. Dziewczynka z prawej strony ma otwartą buzię, w wyciągniętej dłoni trzyma kartę.
Na krzesełku siedzi dziewczynka, przed nią stoją w półkolu dzieci oraz klęczy pani.

Europejski Dzień Logopedy

6 marca w Europie obchodzony jest Dzień Logopedy. Z tej okazji naszą grupę odwiedziła pani Kasia, która opowiedziała nam o swojej pracy. Przygotowała też ćwiczenia logopedyczne, które wykonaliśmy według Jej instrukcji. Mieliśmy za zadanie zgniecenie słomki ustami - to zadanie okazało się dość trudne, ale po kilku próbach wykonaliśmy je.

Przed tablicą siedzą dzieci, z boku widać panią, która mówi. Na tablicy zawieszone jest sześć kartek z informacjami.
Na dywanie siedzą dwie dziewczynki, kciukiem dotykają do swojej brody.
Dzieci siedzą na dywanie, w ustach trzymają słomki.
Bardzo dziękujemy Pani Kasi za miłą zabawę.

Dzień Dentysty

W środę 5 marca w naszym przedszkolu było nie tylko zdrowo, ale i wesoło! Świętowaliśmy Ogólnopolski Dzień Dentysty. A to oznaczało jedno – mnóstwo ciekawostek o naszych ząbkach! Podczas zajęć mieliśmy okazję zapoznać się z pracą dentysty, a przede wszystkim przełamać lęk i nieśmiałość przed wizytą w gabinecie stomatologicznym oraz utrwalić wiedzę na temat profilaktyki oraz higieny jamy ustnej.

Poznaliśmy też wielką tajemnicę – resztki jedzenia, które zostają na zębach, gniją i stają się pysznym daniem dla bakterii. A my przecież wolimy, żeby nasze ząbki były silne i zdrowe!

Nie zabrakło świetnej zabawy – zagadki i łamigłówki – odkrywaliśmy, które przysmaki mogą sprawić, że nasze ząbki szybciej się psują, a które produkty są zdrowe dla zębów.

Najważniejsza lekcja? Zepsuty ząb boli, ale każdy z nas może tego uniknąć! Wystarczy dbać o higienę jamy ustnej już od najmłodszych lat.

Dziecko siedzi na krzesełku, nauczycielka trzyma w ręku przyrząd do przeglądu zębów. Obok nich dwoje dzieci siedzi na dywanie.
Kilkanaście dzieci siedzi w na dywanie w kole, wśród nich nauczycielka, która pokazuje obrazek. Na środku dywanu ustawione są dwa pudełka, jedno pudełko z uśmiechniętym ząbkiem, drugie ze smutnym ząbkiem. Wokół pudełek rozsypane są obrazki.
Kilkoro dzieci siedzi na dywanie w kole. W środku koła dziecko zastanawia się, do którego z dwóch pudełek wrzucić obrazek z produktem, który może powodować próchnicę lub też nie.
Kilkoro dzieci siedzi na dywanie w kole. W środku koła dziecko wkłada do pudełka ze smutnym ząbkiem obrazek, przedstawiający produkt, który powoduje próchnicę.
Tablica demonstracyjna z 5 rysunkami, przedstawiającymi, co robić, aby mieć zdrowe zęby.
Dziewięcioro dzieci uśmiechniętych pozuje do zdjęcia w opaskach z papieru na głowie, prezentujących zdrowego ząbka.

To był dzień pełen uśmiechu!

Spektakl w Szkole Podstawowej nr 157

We wtorek 3 marca zostaliśmy zaproszeni do Szkoły Podstawowej nr 157 na spektakl pod tytułem "Kopciuszek". Przedstawienie zostało odegrane przez uczniów klasy trzeciej. Zobaczyły, jak starsi uczniowie odegrali swoje role. Mieliśmy również możliwość obejrzenia sali gimnastycznej, szatni sportowej oraz placu zabaw dla uczniów.

Dzieci siedzą i patrzą w głąb sali gimnastycznej, na niebieskiej kotarze widać trzy białe kartony imitujące okna, a pośrodku ustawiona jest duża, szara pufa. Po lewej stronie sali stoją chłopcy, zaś po drugiej ustawione są dziewczynki.
Z prawej strony stoi pięć dziewczynek ubranych w długie kolorowe suknie. Po lewej stronie zdjęcia widać dziewczynkę w białej sukience. Na dzieci sypią się kolorowe konfetti.
Na pufie siedzi chłopiec w zielonej pelerynie i złotej koronie. Z boku stoi chłopiec ubrany w niebiesko - czerwony strój, na głowie ma koronę. Chłopiec trzyma za dłoń dziewczynkę w białej sukience.

Zdobywamy Kosmos

Przez ostatnie dwa tygodnie lutego uczestniczyliśmy w zajęciach "Zdobywamy Kosmos".

Na początku przeprowadziliśmy burzę mózgów i zadawaliśmy pytania, na które chcieliśmy uzyskać odpowiedzi. Pytania były bardzo ciekawe, wnikliwe i trudne. W kolejnym etapie m.in tworzyliśmy kosmos w słoiku, uczestniczyliśmy w doświadczeniu pn. "Lawa z Marsa".

Dzięki współpracy z rodzicami, za co serdecznie dziękujemy, przynosiliśmy do przedszkola przedmioty związane z kosmosem - książki, projektory gwiazd, plansze układu słonecznego i wiele innych.

Wykonywaliśmy również prace plastyczne i techniczne związane z kosmosem, uczestniczyliśmy w wielu zabawach badawczych, ruchowych i tematycznych: wylecieliśmy na kosmos odpalając rakietę, oglądaliśmy gwiazdy i planety na "niebie" dzięki projektorowi gwiazd.

Realizując zajęcia  udało nam się odpowiedzieć na pytania: jak zbudowany jest układ słoneczny, jak żyją w kosmosie astronauci, kto był jako pierwszy w kosmosie, czy na innych planetach są obce istoty, czemu mamy dzień i noc, ciekawostki o planetach oraz wiele innych zajęć, które dostarczyły nam mnóstwo radości.

A tak bawiliśmy się podczas realizacji zajęć:

Troje dzieci stoi wokół globusa, jedno dziecko podświetla latarką, drugie kręci globusem, w tle tablice demonstracyjne układu słonecznego i planet. Na pierwszym planie kilkoro dzieci siedzi na dywanie i przygląda się temu, co dzieje się przy globusie.
Troje dzieci stoi wokół globusa, jedno dziecko podświetla latarką, drugie kręci globusem, w tle tablice demonstracyjne układu słonecznego i planet
Pięcioro dzieci siedzi na dywanie i układa na macie układu słonecznego planety
Dzieci siedzą na dywanie, przed nimi leży mata z układem planet. Jedno dziecko wskazuje planety
Troje dzieci przy stoliku przegląda książki o tematyce związanej z kosmosem
Pięcioro dzieci siedzi przy stoliku i napełnia słoiki watą, brokatem i barwnikami, zmieszanymi z wodą, tworząc pracę "kosmos w słoiku"
Na stoliku stoją 3 słoiki, przedstawiające kosmos w słoiku, wykonane z waty, wody, barwników spożywczych i brokatu
Kilkanaście dzieci siedzi w kole na dywanie pokrytym folią, w środku koła jest nauczycielka, która wykonuje eksperyment w słoiku "Lawa z kosmosu"
Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykonuje pracę plastyczną pn. "wydrapywanka" o tematyce kosmosu.

Na tablicy przypiętych jest 17 niebieskich kartek, do których przyklejone są okrągłe papierowe talerze oklejone folią aluminiową, w środku narysowane są buzie

Wulkan

W piątek 28 lutego dzień rozpoczęliśmy od eksperymentu. W naszej sali na czarnej foli stał wulkan, do którego wsypywaliśmy sodę oczyszczoną oraz barwniki spożywcze. Zdziwienie było wielkie, ponieważ nic się nie działo. Zaproponowaliśmy dolanie wody – to również nie przyniosło żadnego efektu. Dopiero dodanie octu obudziło nasz wulkan do działania.

Dzieci siedzą wokół czarnej foli, na której ustawiony jest prototyp wulkanu. Z lewej strony dziewczynka wsypuje do środka proszek.
Z lewej strony wulkanu klęczy mała dziewczynka i wsypuje do środka proszek.
Z wulkanu wylewa się lawa w kolorze zielono – czerwonym.

Zimowy czas

W Walentynki pogoda zrobiła nam prezent: spadł śnieg. Wykorzystaliśmy ten fakt na zabawy na śniegu, lepiliśmy śniegowe kulki, z których powstały bałwanki. Po południu malowaliśmy zimowe obrazki patyczkami do uszu na kawałkach kartonu. 

Przy ogrodzeniu widać troje dzieci. Chłopiec w czerwonej kurtce trzyma w dłoniach kule śnieżne. Z prawej strony dziewczynka w różowej kurtce pochyla się i toczy kulę ze śniegu.
O ogrodzenie oparty jest mały bałwanek. 
Przy stole siedzi czworo dzieci. Przed każdym z nich leży brązowy karton, dzieci w dłoniach trzymają patyczek do uszu, którym malują po kartonach. 

Wizyta w Bibliotece nr XXX

W czwartek 13 lutego wybraliśmy się z wizytą do Biblioteki nr XXX przy ulicy Melsztyńskiej. Pani bibliotekarka zapoznała nas z zasadami obowiązującymi w bibliotece, a następnie oprowadziła po bibliotece. Oglądaliśmy książki, które można wypożyczyć. Zobaczyliśmy, jak dużo książek jest o dinozaurach.

Przed regałami z książkami stoi czworo dzieci i pani.
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku i ogląda książkę o dinozaurach.
Chłopiec i dziewczynka siedzą na krzesełkach, na kolanach mają położone książki, które oglądają.

Przy pomocy lup odszukiwaliśmy ukryte rysunki. Na zakończenie zajęć, z okazji zbliżającego się Dnia Kota, ozdobiliśmy szablon kota.

Trzy dziewczynki pochylają się nad książką z czerwonymi stronami. Dwie dziewczynki trzymają w dłoniach kolorowe lupy.
Dzieci siedzą przy stolikach i kolorują szablony kotów.
Na szarym tle ułożonych jest dwanaście prac wykonanych przez dzieci: kolorowe koty.

Muzeum Geologiczne

W środę 12 lutego udaliśmy się na ulicę Rakowiecką, gdzie mieści się Muzeum Geologiczne. Już przed muzeum przywitała nas figura dinozaura. We wnętrzach muzeum oglądaliśmy skamieniałości, kamienie. Ogromne wrażenie zrobiły na nas błyszczące, kolorowe kamienie. Po środku sali wystawowej ustawione były zrekonstruowane szkielety zwierząt z epoki lodowcowej: niedźwiedzia włochatego, nosorożca wielkiego i mamuta oraz kopia upierzonego prajaszczura. 

Grupka dzieci stoi przed figurą upierzonego prajaszczura.
Dzieci patrzą w stronę szkieletu mamuta. 
Dziewczynka stoi przed gablotą w której ułożone są kolorowe kamienie.

Spotkanie ze Strażnikiem Miejskim

W ramach akcji "Zima w mieście" w środę – 5 lutego – odwiedziła nas funkcjonariuszka Straży Miejskiej wraz z maskotką Rysiem. Podczas spotkania i zajęć wskazywaliśmy na ilustracjach sytuacje zagrażające bezpieczeństwu w domu oraz podczas zabaw zimą. Mówiliśmy o tym, jak należy postąpić w sytuacji zagrożenia, kiedy należy zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej oraz że należy przestrzegać zakazów.

Kobieta ubrana w mundur strażnika miejskiego siedzi na małym krzesełku i trzyma w dłoniach kartkę formatu A3. Przed nią na dywanie siedzą dzieci i patrzą na ilustrację.
Kobieta w mundurze siedzi na krzesełku, a na kolanach trzyma apteczkę pierwszej pomocy. Przed nią siedzą trzy dziewczynki, dziewczynka z lewej strony podnosi rękę do góry.
Na dywanie siedzi troje dzieci: dziewczynka i dwóch chłopców. Chłopiec siedzący pośrodku trzyma w dłoniach maskotkę rysia, która jest ubrana w mundur strażnika miejskiego.

Na zakończenie spotkania pożegnaliśmy się z Rysiem.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Aliny i Timofiieja

za książki i kolorowanki.

Mamie Vladyslava

za samochód.

Rodzicom Makara

za karki białe i kolorowe.

Dzień Babci i Dziadka

Babcia i Dziadek to słowa, które kojarzą nam się się z ciepłem, miłością i wszystkim, co dobre. Dlatego w środę 29 stycznia gościliśmy swoje Babcie oraz Dziadków na uroczystości z tej okazji. Od samego rana z niecierpliwością wyczekiwaliśmy zaproszonych gości, nie mogąc się doczekać, kiedy zapukają do drzwi Przedszkola.

Licznie przybyli: Babcie i Dziadkowie, Rodzice, którzy mieli okazję podziwiać Nas w specjalnie dla Nich przygotowanym programie artystycznym.

Pod czujnym okiem naszych Pań nauczycielek zaprezentowaliśmy wiersze, piosenki oraz tańce, które ćwiczyliśmy na tę uroczystość. W wyjątkowej atmosferze wspaniale wystąpiliśmy przed bliskimi. Otrzymaliśmy ogromne brawa, a potem wręczyliśmy wykonane prezenty.

Grupa dzieci odświętnie ubranych stoi w półkolu, za nimi stoi granatowy parawan, na którym przypięte są czerwone serca.
Grupa dzieci odświętnie ubranych stoi w półkolu, za nimi stoi granatowy parawan, na którym przypięte są czerwone serca.
Na krzesełkach siedzą babcie, dziadkowie i rodzice, kilkoro z nich robi zdjęcia.
Dzieci stoją w parach na przeciw siebie i klaszczą w ręce. Za nimi stoi granatowy parawan, na którym przypięte są czerwone serca.
Dzieci tańczą w parach. Za nimi stoi granatowy parawan, na którym przypięte są czerwone serca.
Dzieci stoją przodem do widowni i klaszczą w ręce. Za nimi stoi granatowy parawan, na którym przypięte są czerwone serca.

Następnie zaprosiliśmy Babcie i Dziadków na pyszny poczęstunek, przygotowany przez rodziców, aby w szczególny sposób okazać swoim bliskim szacunek i po raz kolejny podziękować za miłość, cierpliwość i zrozumienie.

Dzieci siedzą na podłodze. Za nimi stoi granatowy parawan, na którym przypięte są czerwone serca.
Dzieci, babcie i dziadkowie siedzą przy stołach, na których jest poczęstunek.
Dzieci, babcie i dziadkowie siedzą przy stołach, na których jest poczęstunek.

To była naprawdę wyjątkowa uroczystość, pełna uśmiechu i radości.  Szczęśliwe i rozpromienione twarze Babć i Dziadków dały nam poczucie, jak ważne są takie spotkania i chwile spędzone wspólnie z nami.

Babciu, Dziadku, bardzo Was kochamy!

W księgarni

W czwartek 23 stycznia wybraliśmy się na spacer do pobliskiej księgarni iPoczytaj.

Grupa dzieci ogląda witrynę księgarni, w której wystawione są książki
Grupa dzieci stoi przed księgarnią blisko wejścia

Pani sprzedawczyni zapoznała nas z wyposażeniem sklepu i opowiedziała, jak wygląda praca księgarza. Ukazała nam różnorodność i bogactwo wydawanych publikacji. Po krótkiej prelekcji otrzymaliśmy upominki w postaci naklejek, za co serdecznie dziękujemy.

Dzieci zwiedzają księgarnię i oglądają książki
Dzieci zwiedzają księgarnię i oglądają książki
Pani księgarka opowiada dzieciom o swojej pracy pokazując księgarnię
Dzieci zwiedzają księgarnię i oglądają książki

Z zaciekawieniem przeglądaliśmy sklepowe regały, zwłaszcza te z literaturą dziecięcą. Byliśmy bardzo zainteresowani wyposażeniem sklepu, poczynając od książek, a kończąc na klockach, dziurkaczach i grach dydaktycznych.

Na zakończenie wizyty w księgarni, dzięki wsparciu Pani Dyrektor, zostały zakupione książki do Naszej „Krainy Wartości” o tematyce, związanej z wartościami. Będziemy z zaciekawieniem ich słuchać codziennie, gdy Panie będą nam czytać w przedszkolu.

Cztery książki: "Stefcia", "Co robi Frania?", "Księga emocji" i "Pomocne bajki"
Książka zielona i czerwona z serii "Przyjaciele żyrafy"

Wizyta w księgarni była kolejnym krokiem do rozwijania naszych zainteresowań i kompetencji czytelniczych oraz kształtowania właściwego stosunku do książek.

Grupa dzieci w przedszkolu prezentuje zakupione w księgarni książki

Bardzo dziękujemy pracownikom księgarni za pomoc i okazane wsparcie podczas naszej wizyty

Bal karnawałowy

We wtorek 14 stycznia w naszym przedszkolu odbył się bal karnawałowy. W sali balowej przywitaliśmy balony, serpentyny i kolorowe światełka. Bawiliśmy się przy rytmach przebojów dziecięcych. Był też czas na prezentację naszych przebrań, chętnie przechodziliśmy między serpentynami. Dużo radości sprawiła nam zabawa w rekina, zwłaszcza, że w rekina wcieliły się panie.

Na dywanie stoją poprzebierane dzieci. Z prawej strony stoją dzieci, które trzymają ręce w górze
Dwie panie trzymają kolorowe serpentyny przez które przechodzi dziewczynka w niebieskiej sukni
Pani i dzieci siedzą na dywanie i trzymają dłońmi kolorową chustę animacyjną

Zajęcia z psychologiem

W piątek 10 stycznia pani psycholog i pedagog specjalna Ania przeprowadziła dla nas zajęcia o emocjach. Rozpoznaliśmy buźki i określaliśmy, jaką emocję przedstawiają. Następnie opowiadaliśmy o sytuacjach, przedstawionych na ilustracjach i dopasowywaliśmy do odpowiedniej emocji. Wysłuchaliśmy też opowieści o Guciu i jego sposobie radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy ćwiczenia oddechowe w celu rozładowania negatywnych emocji.

Na podłodze leżą cztery buźki przedstawiające: złość, radość, smutek, strach. Chłopiec w bluzce w paski dłonią wskazuje buźkę uśmiechniętą
Na podłodze siedzą dzieci przed którymi leżą buźki przedstawiające: złość, radość, smutek, strach. Pod buźkami ułożone są ilustracje. Pani trzyma w dłoni ilustrację, chłopiec z lewej strony trzyma rękę w górze
Cztery dziewczynki siedzą na podłodze, mają zamknięte oczy i zaciśnięte dłonie w piąstki

W chatce Świętego Mikołaja

W środę 18 grudnia odwiedziliśmy Mikołaja. Po wyjściu z autokaru przywitały nas dwa elfy, które poprosiły o pomoc w poszukiwaniach worka Mikołaja. Idąc według wskazówek trafiliśmy do kuchni Pani Mikołajowej, gdzie poznaliśmy tajniki powstawania pierników. Szukając worka odwiedziliśmy stajnię z reniferami, a na koniec trafiliśmy do chatki Mikołaja. Święty Mikołaj opowiedział nam o swojej pracy, poczęstował cukierkami, niektóre dzieci wrzuciły listy do Mikołaja. Każdy z nas wykonał bombkę na choinkę, niektórzy namalowali bałwanka, inni zrobili Mikołaja.

Na dywanach siedzą dzieci, przed nimi stoją elfy.
Dzieci leżą na dywanach a elf sypie czarodziejski proszek.
Przed każdym dzieckiem leży krążek drzewa, który malują czerwoną farbą przy użyciu gąbki.
Dziewczynka wrzuca list do czerwonej skrzynki.
Przy choince siedzi Mikołaj, który częstuje dziewczynkę cukierkami.
Przed dzieckiem leży okrągłe drewienko z namalowanym bałwankiem. Dziecko przykleja niebieskie koraliki.

Zima w lesie

W czwartek 12 grudnia odbyły się kolejne zajęcia w CEPL w Powsinie. Po przybyciu na miejsce obejrzeliśmy historię o żołędziu, który się zagubił. W trakcie oglądania ilustracji poznaliśmy nazwy niektórych ptaków, które następnie kolorowaliśmy. Zapoznaliśmy się z zasadami odpowiedzialnego dokarmiania ptaków. Z tą wiedzą ruszyliśmy na wycieczkę do lasu, a naszym pierwszym zadaniem było odszukanie ukrytych zwierząt, stoczyliśmy również bitwę na śnieżki - papierowe kulki.

Dwoje dzieci siedzi przy stole i kolorują obrazki ptaków.
Troje dzieci stoi, w dłoniach trzymają obrazki przedstawiające ziarna oraz produkty spożywcze: chleb, ser.
Dziewczynka stoi przy drzewie i sięga po zabawkę – ptaka.
Dwie grupy dzieci stoi naprzeciw siebie i rzuca białymi kulkami.
Pani kuca rękę ma wyciągniętą w stronę mrowiska.
 Dzieci i pani stoją pośród drzew, głowy mają zwrócone ku koronom.

Klub Mleczaka

W ramach realizacji projektu Klub Mleczaka we wtorek 10 grudnia odbyły się drugie zajęcia. Przywitaliśmy się z Mleczakiem i wysłuchaliśmy opowiadania o przygodzie krokodyla, którego rozbolał ząb. Dowiedzieliśmy się o konieczności wizyt kontrolnych u dentysty raz na pół roku. Opowiedzieliśmy o wyposażeniu gabinetu dentystycznego, ułożyliśmy w kolejności ilustracje przedstawiające etapy mycia zębów. Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej, polegającej na uważnym słuchaniu i ustawieniu się w odpowiednim miejscu.

Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym w kółeczku. Pani pokazuje im postać papierowego ząbka na patyku.
Dzieci otwierają buzie i odchylają się do tyłu siedząc na podłodze.
Pani pokazuje dzieciom ilustracje, na której przedstawiony jest gabinet dentystyczny.
Dzieci oglądają ilustracje ukazujące dzieci w gabinecie dentystycznym.
Dziewczynka kuca na pięcioma ilustracjami ukazującymi etapy mycia rąk.
Dzieci stoją nad niebieską kartka ułożoną na podłodze.

Kids in Red – zakręcony czerwony piątek

W piątek 6 grudnia obchodziliśmy Mikołajki. W tym dniu w przedszkolu dominował kolor czerwony, wszędzie podskakiwały czapki Mikołaja. Po śniadaniu w naszej sali przywitał nas świąteczny nastrój: zawieszone były łańcuchy, światełka. Wisiał też portret Mikołaja. Naszym zadaniem było odszukanie czerwonych kartek i przyklejenie ich na czapkę. Drugim zadaniem było przeciągnięcie sań z Mikołajem przez renifera. Każdy z nas miał możliwość bycia Mikołajem i reniferem. Ostatnim zadaniem było przeniesienie prezentów przez skrzaty. Trudność polegała na tym, że każdy skrzat – czyli każdy z nas, miał przyczepiony dzwoneczek i musieliśmy być przy tym bardzo ostrożni. Na koniec tańczyliśmy do muzyki świątecznej.

Dzieci i dwie panie siedzą na podłodze w czerwonych strojach. Część dzieci i dwie panie mają na głowach czapki Mikołaja.
Panie i piątka dzieci stoją blisko siebie. Pani przekazuje dzieciom instrukcje, dzieci jej słuchają.
Dziewczynka w czerwonym stroju i czapce szuka czerwonych kawałków kartki.
Czwórka dzieci przyczepia czerwone karteczki do czapki Mikołaja, która wisi na szafie.
Szóstka dzieci przyczepia czerwone karteczki do czapki Mikołaja, która wisi na szafie.
Piątka dzieci przyczepia czerwone karteczki do czapki Mikołaja, która wisi na szafie.
Troje dzieci siedzi na ręcznikach, a troje trzyma hula hop i stoi przed nimi szykując się do ciągnięcia dzieci na ręcznikach.
Dzieci stoją na przeciwko siebie i słuchają tego co mówi pani w stroju Mikołaja. Dzieci ubrane są na czerwono.
Dwoje dzieci i pani siedzi na ręcznikach, a troje dzieci trzyma hula hop i stoi przed nimi szykując się do ciągnięcia dzieci na ręcznikach.
Dzieci udają skrzaty i trzymają w dłoniach woreczki.

Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami

W piątek 29 listopada odbyły się zajęcia z Panią Anią, która przybliżyła nam trudności, z jakimi zmagają się osoby niepełnosprawne. Wśród zdjęć, które oglądaliśmy były osoby niewidzące, głuchonieme, poruszające się na wózkach inwalidzkich. Dłońmi przesuwaliśmy po perforowanej kartce, tak jak robią to osoby posługujące się pismem Braille. Mieliśmy do wykonania różne zadania: mieliśmy narysować postać ludzką, ale drugą ręką niż zawsze. To zadanie było trudne, ale dzielnie je wykonaliśmy. Siedząc na krzesełkach odbijaliśmy balon, problem pojawił się, kiedy balon wypadł poza nasze koło. Znaleźliśmy rozwiązanie przesuwając się na krzesełku.

 Przed chłopcem leży kartka. Chłopiec dotyka kartkę palcami.
Chłopiec w lewej dłoni trzyma flamaster i rysuje postać ludzką.
Dziewczynka siedzi na krześle, które trzyma z boku i przesuwa się do przodu, by podnieść balon.

Klub Mleczaka

We wtorek 26 listopada rozpoczęliśmy realizację programu Klub Mleczaka. Wysłuchaliśmy opowiadania o Mleczaku i jego przyjaciołach – lisicy i krokodylu. Zobaczyliśmy z bliska jak wygląda lusterko dentystyczne oraz przyrządy służące do czyszczenia zębów. Sami też sprawdzaliśmy jak się czyści nicią dentystyczną zęby, próbując swoich sił na klockach. Dowiedzieliśmy się również, że należy wymieniać szczoteczki do mycia zębów raz na trzy miesiące. Na koniec zajęć pokolorowaliśmy, a także narysowaliśmy naszą wymarzoną szczoteczkę do zębów.

Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym w kółeczku. Razem z nimi siedzi pani.
Pani w okularach czyta opowiadanie z kartki, którą trzyma w rękach.
Pani pokazuje dzieciom szczoteczkę, którą używa się do czyszczenia zębów.
Dziewczynka próbuje patyczkiem wyczyścić plastelinę z żółtego klocka.
Dwoje dzieci siedzi przy stoliku i koloruje kartkę, na której narysowane są: szczoteczka, pasta, kubek. Na stoliku obok nich leżą również kredki.
Piątka dzieci siedzi przy stoliku i rysuje wymarzoną szczoteczkę do zębów. Na stoliku znajduje się również kubek z kredkami.
Na podłodze leży sześć prac plastycznych, które przedstawiają pokolorowane szczoteczki do zębów, pastę oraz kubek.
Na podłodze leży osiemnaście prac plastycznych, które przedstawiają narysowane szczoteczki do zębów.

Inca Play

Za udział w Rowerowym Maju w czwartek 24 października odwiedziliśmy salę zabaw Inca Play w Blue City. Korzystaliśmy ze wszystkich atrakcji w sali zabaw. Chętnie kręciliśmy się na karuzeli oraz bujaliśmy na statku. W małpim gaju pokonywaliśmy różne przeszkody, wnosiliśmy poduszki, by na nich zjechać na zjeżdżalni.

Na huśtawce – łodzi siedzą dzieci w trzech rzędach po dwoje.
Na karuzeli zawieszone są gondole w których siedzi po czworo dzieci.
Dwóch chłopców bawi się wśród dużych, kolorowych piłek.
Po zielonej zjeżdżalni jedzie dwoje dzieci które siedzą na czerwonych poduszkach.
Dwie dziewczynki przechodzą pomiędzy zawieszonymi wałkami.
Dziewczynka stoi na szarych piramidach, u góry trzyma się siatki. Za nią widać dwie dziewczynki, które chcą przejść przez okrągły otwór.

Z wizytą w Akademii Pożarniczej

W czwartek 17 października udaliśmy się z wizytą do Akademii Pożarniczej. W garażu poznaliśmy przeznaczenie różnych wozów, między innymi gaśniczy, z drabiną, do wyciągania ciężkich samochodów, z robotem do gaszenia pożarów, motorówkę oraz skuter wodny. Strażacy pokazali nam również wyposażenie wozu bojowego: węże, nożyce pneumatyczne, piły, torbę ratownika. Przez chwilę mogliśmy poczuć się jak prawdziwi strażacy siedząc w wozie strażackim oraz zakładając kask. Porównaliśmy ubiór strażaków podczas ćwiczeń oraz podczas akcji gaśniczej.

Przed wozem strażackim stoi strażak i trzyma nożyce pneumatyczne, przed nim stoją dzieci.
Chłopiec trzyma w dłoniach prądownicę od węża strażackiego.
Przed dziećmi stoi dwóch strażaków. Po lewej stronie stoi strażak w stroju do akcji, na głowie ma założony kask. Obok niego stoi mężczyzna w czarnym mundurze z napisem straż.
Dzieci stoją przed łodzią straży pożarnej.
Dzieci stoją przed wozem w którym stoi robot do gaszenia pożaru.
Czworo dzieci siedzi na krzesłach i je kanapki, za nimi widać drewniany wóz strażacki.

Martwa natura

W piątek 11 października poznaliśmy pojęcie martwa natura, obejrzeliśmy zdjęcia obrazów. W sali ułożyliśmy kompozycję z owoców, którą rysowaliśmy ołówkiem, a następnie kolorowaliśmy pastelami olejnymi.

Na czarnym tle ułożone są owoce. Po środku leży kiść czerwonych winogron, z lewej strony dwa banany. Z prawej strony za winogronami leży gruszka i jabłko.
Dzieci siedzą na podłodze, przed każdym dzieckiem leży kartka A3 na której rysują ołówkiem.
Zdjęcie przedstawia prace martwej natury wykonane przez dzieci.
Zdjęcie przedstawia prace martwej natury wykonane przez dzieci.

Utrwalamy literę M

Na zdjęciu widać piętnaście kartek z wyklejonymi plasteliną literami m.

W drugim tygodniu października poznaliśmy literę "m". Jej kształt utrwalaliśmy wyklejając wielką i małą literę kuleczkami z plasteliny.

Przy stoliku siedzą dzieci i toczą kulki z plasteliny w dłoniach.
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku. Przed nimi leżą kartki z wielką i małą pisaną literą m, którą wyklejają plasteliną.

Jesienne drzewa

Na zdjęciu widać szesnaście prac plastycznych, przedstawiają narysowane drzewa, w miejscu korony drzewa przyklejone są kolorowe paski papieru.

Jesień to czas kolorów. Chcąc uchwycić różnorodność kolorów jesiennych liści wykonaliśmy pracę plastyczną.

Troje dzieci siedzi przy stoliku. Na kartkach mają narysowane drzewa. Jeden chłopiec koloruje pień, drugi smaruje pomarańczowy pasek papieru klejem, trzecie dziecko przecina fioletowy pasek papieru.
Przy stoliku siedzi czworo dzieci. Chłopiec i dziewczynka kolorują drzewa. Dziewczynka smaruje czerwony pasek papieru klejem. Chłopiec przecina zielony pasek papieru wzdłuż linii.

A jak arbuz

Na podłodze leży 16 prac plastycznych przedstawiających arbuza wylepionego bibułą.

W piątek 4 października na zajęciach wykonywaliśmy pracę plastyczną przy użyciu bibuły. Wykonywaliśmy arbuza w ramach utrwalania literki „a”.

Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.
Czwórka dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.
Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.

Głowa, ramiona, klocek

Popołudnie minęło nam podczas zabawy "Głowa, ramiona, klocek". Utrwalaliśmy części ciała, a na hasło "klocek" musieliśmy jak najszybciej wziąć klocek do ręki.

Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek.
Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek.
Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek. Dzieci trzymają się za głowy.

Poznaliśmy O

We wtorek 24 września na zajęciach kontynuowaliśmy poznawanie litery „o”. Na monitorze w aplikacji Genially wykonywaliśmy różne zadania w celu jej utrwalania. Na koniec zajęć ćwiczyliśmy jej zapis.

Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Jedna dziewczynka stoi przy monitorze i wykonuje zadanie - zakreśla literę o.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Jeden chłopiec stoi przy monitorze i wykonuje zadanie - zakreśla słowa na literę o.
Cztery dziewczynki i chłopiec siedzą przy stoliku i piszą literkę o na karcie pracy.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Vladyslava

za zabawki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Valentyna

za grę.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Igi i Romana

za ryzy papieru.

Dzik jest dziki

We wtorek 17 września ponownie odwiedziliśmy Las Kabacki. Podczas spaceru po lesie szukaliśmy śladów bytności zwierząt, widzieliśmy nadgryzione łupiny orzechów i szyszki, obserwowaliśmy wiewiórki, które robiły zapasy na zimę. Dowiedzieliśmy się, dlaczego w żołędziach czasami jest dziurka. Obejrzeliśmy poroże łosia i sarny. Patyki wykorzystaliśmy do naśladowania stukania dzięcioła, nasza orkiestra pięknie grała.

Dzieci w kamizelkach odblaskowych siedzą przy stole drewnianym i jedzą kanapki.
Przed panem w zielonej koszulce stoją dzieci, które wyciągają dłonie z trzymanymi szyszkami.
Osoba dorosła trzyma w dłoni rozpołowionego żołędzia, w jednej połówce widać czerwonego robaka.
Wokół drzewa stoi czworo dzieci, które uderzają patykami w pień.
Dwoje dzieci trzyma w dłoniach elementy zjedzonej szyszki oraz rozłupaną skorupę orzecha włoskiego.
Widać troje dzieci, jedno trzyma poroże łosia, a drugie poroże sarny.

Wycieczka do lasu

We wtorek 10 września uczestniczyliśmy w pierwszej wycieczce w nowym roku szkolnym. Na miejsce podróżowaliśmy komunikacją miejską. Po przybyciu do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej zostaliśmy zaproszeni do sali na zajęcia: obejrzeliśmy filmy z foto pułapek, dopasowaliśmy liście do kształtu figur geometrycznych. Pani opowiedziała nam o sposobach przygotowania się do zimy przez wiewiórkę, jeża i borsuka. Na karcie pracy przykleiliśmy zwierzęta zgodnie z ich miejscem zimowania. Mieliśmy czas na drugie śniadanie, po którym wyszliśmy na zewnątrz. Wśród drzew szukaliśmy śladów żerowania zwierząt: rozłupane orzechy, nadjedzone szyszki. Na zakończenie zajęć każde z nas ukryło żołędzia, którego na następnych zajęciach mamy odnaleźć.

Na podłodze leżą figury geometryczne z ułożonymi liśćmi. Dziewczynka pochyla się nad kołem i kładzie liść.
Przed kobietą stoi troje dzieci, które wyciągają dłonie z trzymanymi skarbami leśnymi: liść, szyszka, ogonek od szyszki.
Piątka dzieci stoi przed atrapą drzewa, jeden chłopiec odczepia z niego liść.
Zdj.1 Dzieci siedzą przy stole. Przed nimi leży kartka z narysowanym drzewem z dziuplą, norą oraz liśćmi, dzieci przyklejają naklejki zwierząt.
Na trawie kuca dziewczynka, która chowa żołędzia w trawie.
Dzieci nachylają się wokół drewnianego stolika, na którym leżą szyszki, żołędzie, plastikowe pudełeczka.

Wyprawka 5-6-latka

  • podpisany worek z kompletem ubrań na zmianę,
  • podpisany worek ze strojem gimnastycznym (biały t-shirt i krótkie spodenki),
  • kapcie,
  • podpisany kubeczek na wodę do picia (który można wyparzać),
  • podpisana teczka tekturowa A4 na prace plastyczne.

Ponadto raz w miesiącu należy przynieść:

  • 2 duże pudełka chusteczek higienicznych (tzw. "wyciąganych"),
  • 2 opakowania nawilżanego papieru toaletowego biodegradowalnego,
  • 2 opakowania ręczników papierowych zz.