Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski
Witamy na stronie Biedronek
Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki, Pani Hania i Pani Monika. Pani Małgosia przychodzi do nas dwa razy w tygodniu i uczy nas języka angielskiego.
Z naszymi Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:
Jest z nami również Pani Ela, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.
Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.
Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.
Olimpiada sportowa
W piątek 26 czerwca wzięliśmy udział w organizowanej w naszym przedszkolu olimpiadzie przedszkolaków w ramach zajęć "Przedszkolaki na start". Były pochwały i medale.
Do zobaczenia w przyszłym roku. Biedronki, nie traćcie formy!
Straż Miejska w Przedszkolu
W piątek 25 czerwca gościliśmy w przedszkolu Panią, która jest strażnikiem miejskim. Przed wakacjami przypomnieliśmy sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa oraz numery alarmowe. Na koniec spotkania mogliśmy zobaczyć wóz i obejrzeć go również od środka.
Kończymy przedszkole
W czwartek 24 czerwca odbyło się uroczyste zakończenie roku w naszej grupie. Na pamiątkę wspólnie spędzonych chwil pisaliśmy swoje imiona. Odpowiadaliśmy na pytania, dotyczące przedszkola, jego pracowników oraz wiedzy ogólnej. Jako absolwenci przedszkola otrzymaliśmy pamiątkowe tablo, dyplom ukończenia przedszkola oraz książkę. Dodatkiem była piłka plażowa na udane wakacje.
Wszystkim Biedronkom życzymy powodzenia i wspaniałych wakacji.
Serdecznie dziękujemy rodzicom za cudowną atmosferę i ciepłe słowa.
Gratulacje
Serdecznie gratulujemy Weronice i Lilce wyróżnienia w konkursie recytatorskim "Twórczość Juliana Tuwima". A łatwo nie było, ponieważ dziewczynki konkurowały z dziećmi ze szkoły.
Gratulacje
Nasze koleżanki z grupy brały udział w konkursie fotograficzno-plastycznym "Co w trawie piszczy", za co otrzymały dyplomy. Gratulujemy!
Spotkanie z pielęgniarką
We wtorek 22 czerwca gościliśmy w przedszkolu panią pielęgniarkę. Rozmawialiśmy o wakacjach i o tym, co powinniśmy na nie zabrać. Nauczyliśmy się zaopatrywać rany, postępowania przy nabitym guzie i krwotoku z nosa. No i oczywiście przypomnieliśmy numery alarmowe.
Pierwsza pomoc
Wycieczka do Kurkowa
W środę 16 czerwca wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Kurkowa. Na miejscu wzięliśmy udział w spotkaniu, podczas którego wysłuchaliśmy wielu ciekawostek o pszczołach. Dowiedzieliśmy się, że królową można rozpoznać po niebieskiej kropce na grzbiecie. Obejrzeliśmy pszczoły w ich naturalnym środowisku, spróbowaliśmy plastra miodu oraz zobaczyliśmy, jak wygląda pyłek pszczeli. Wykonaliśmy samodzielnie świeczki z wosku pszczelego. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie terenu. Mieliśmy bardzo aktywnie i wesoło zorganizowany czas. Puszczaliśmy bańki mydlane, obejrzeliśmy kurniki oraz niezwykłe gatunki kur. Strzelaliśmy z katapulty, biegaliśmy po labiryncie, pokonywaliśmy tor przeszkód z opon, szukaliśmy jajek ukrytych w lesie oraz przede wszystkim bawiliśmy się na placu zabaw i wielkiej piaskownicy
I Mokotowski Mundial Przedszkolny
W piątek 28 maja braliśmy udział w I Mokotowskim Mundialu Przedszkolaków. Nasza reprezentacja zdobyła medale, nagrody i puchar dla przedszkola. Nie obyło się bez siniaków, potu, łez i zmęczenia.... Ale warto było. Serdecznie dziękujemy za pomoc i kibicowanie rodzicom. A oto krótka fotorelacja.
"Dziecko w świecie wartości: Przyjaźń"
Serdecznie gratulujemy naszej koleżance Ani zajęcia 1 miejsca w kategorii 5-latków w I Międzydzielnicowym Konkursie plastycznym „Dziecko w świecie wartości: Przyjaźń", organizowanym przez nasze przedszkole.
Dzieci czytają
Biedronki dla Mamy i Taty
Drodzy Rodzice, nagranie z całego występu zostanie wysłane Wam pocztą mailową. Życzymy wielu miłych wrażeń podczas jego oglądania
"Słoneczko i deszczyk - wiejski bębenek"
We wtorek 25 maja w przedszkolu bawiliśmy się na koncercie Dudusia i Gucia pt. "Słoneczko i deszczyk". Poznaliśmy bęben wiejski i deszczownie. Jak zwykle zabawa była udana.
Od nutki do kredki
Z dumą prezentujemy dyplom za pracę naszej Biedroneczki, która brała udział w konkursie dzielnicowym "Od nutki do kredki", organizowanym przez Przedszkole nr 305 w Warszawie.
Serdecznie gratulujemy!
Dzieci czytają dzieciom
Kontynuujemy akcję "Poczytaj koledze". Tym razem wysłuchaliśmy fragmentu książki "Barbie", przeczytanego przez koleżankę Karinę.
Warsztaty pierwszej pomocy z Misiem Edziem
We wtorek 18 maja odwiedził nas Miś Edzio, który pokazał nam, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Omówił z nami numery alarmowe oraz w jaki sposób udzielać pierwszej pomocy. Dowiedzieliśmy się, co należy zrobić, kiedy leci krew z nosa, kiedy stłuczemy rękę oraz jak zakładać opatrunki. Wiemy, w jaki sposób trzeba sprawdzić, czy ktoś stracił przytomność oraz jak ułożyć nieprzytomnego w pozycji bocznej ustalonej. Na koniec nasi goście zaprezentowali nam, jak wykonać resuscytację. Sami również mieliśmy szansę sprawdzić nasze możliwości.
Dzieci dzieciom czytają
Kontynuujemy akcję "Poczytaj kolegom". W tym tygodniu dziękujemy i gratulujemy Mariance i Lilce.
Dzieci dzieciom czytają
W poniedziałek 10 maja Jaś przeczytał kolegom i koleżankom przyniesioną z domu książkę pt. ”Na ratunek”. Dzięki niej dowiedzieliśmy się o pracy psa ratowniczego – Barego. Po wysłuchaniu tekstu odpowiedzieliśmy na zadane pytania.
Dania
W pierwszym tygodniu maja, w ramach podróży po Europie poznaliśmy – Danię. Najpierw rozwiązaliśmy krzyżówkę, której głównym hasłem był napis DANIA. Dzięki Mariance i jej mamie obejrzeliśmy prezentację o Danii, poznaliśmy najważniejsze informacje o tym kraju – położenie, nazwę stolicy i jej zabytki. Helenka przyniosła zdjęcia z ciekawostkami o tym kraju, co lubią jeść Duńczycy. Ania opowiedziała o ciekawych miejscach w Danii, wskazywaliśmy je na mapie i odczytywaliśmy zawarte na mapie informacje.
Poznaliśmy postać bajkopisarza Hansa Christiana Andersena. Oglądaliśmy książki z ilustracjami jego bajek, wysłuchaliśmy bajkę pt. „Calineczka”, a do wysłuchanego tekstu wykonaliśmy własne ilustracje. W zespołach układaliśmy z sylab tytuły bajek: „Calineczka”, „Królowa Śniegu”, „Dziewczynka z zapałkami”, „Brzydkie kaczątko”. Poznaliśmy fantastyczne miejsce dla dzieci - Legoland i stworzyliśmy z klocków Duplo własny park rozrywki z wymarzonymi atrakcjami.
Przedszkolaki na start
W piątek 7 maja odbyło się pierwsze spotkanie z panią Kasią, która poprowadziła zajęcia sportowe. Najpierw uczestniczyliśmy w rozgrzewce, przećwiczyliśmy ustawienie w szeregu oraz w dwuszeregu.
Przegląd piosenki angielskiej
Praca Jasia
Praca Ann
Kształcenie zdalne, piątek 23.04.2021 r.
Segregacja śmieci
Cele:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się,
- uwrażliwienie na środowisko przyrodnicze,
- zapoznanie z pojęciem segregacja śmieci,
- rozwijanie kreatywności.
Wysłuchaj wiersza „Sznurek Jurka” L. Szołdry.
Tuż za szkołą, bardzo blisko,
kiedyś tam wyrzucił Jurek
poplątany stary sznurek
A nazajutrz obok sznurka
od banana spadła skórka
wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
wyrzucili bez wahania
swoje torby po śniadaniach
stos papierków po cukierkach
wysypała tam Walerka
Na papierki spadła ścierka,
jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków
pustych kubków moc z plastiku.
Ot tak, od sznurka Jurka,
wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki wielka góra,
której szczyt utonął w chmurach
Nie ma miejsca na boisko
lecz śmietnisko mamy blisko.
Przedszkolaku, porozmawiaj z rodzicem na temat wiersza:
- W jaki sposób boisko zamieniło się w śmietnik?
- Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?
- Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?
- Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?
Informujemy dziecko, w jaki sposób segregujemy śmieci:
- pojemnik żółty – plastik i metal,
- pojemnik brązowy – odpady biodegradowalne,
- pojemnik zielony – szkło,
- pojemnik niebieski – papier.
Poproś dorosłego o pomoc w oznaczeniu kolorowych pojemników i pokoloruj rysunek.
Wykonaj pozostałe zadania z ćwiczenia.
Wymyśl zdanie, w którym 3 słowa będą zaczynały się na głoskę „F”.
Pamiętasz, jaka była praca domowa? Jeżeli tak to masz super pamięć. Jeżeli nie to przygotuj pudełka, butelki, folie, papier, taśmę, klej i nożyczki. Wykonaj śmieciarkę z różnych materiałów. Przecież trzeba mieć super sprzęt, aby posprzątać naszą planetę.
Powodzenia! Czekamy na zdjęcia.
Pora na gimnastykę
Cele:
- wzmacnianie mięśni całego ciała,
- wyrabianie kondycji.
Poproś rodzica o przeczytanie instrukcji i wykonaj ćwiczenia razem z nim, najlepiej 3 razy.
Ręce do góry, nogi prościutkie, - podnieś ręce do góry,
tak ćwiczą dzieci: grzeczne, zdrowiutkie.
Ręce na ramiona - opuść ręce na ramiona
potem w dół opuszczamy
i kilka razy tak powtarzamy. - i powtórz za rodzicem tekst,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Teraz się każdy robi malutki. - wykonaj przysiad,
To, proszę państwa, są krasnoludki. - zrób z dłoni nad głową czapeczki,
Szybko wstajemy, ręce do góry - podnieś się, machaj rękami nad głową
o tak – po niebie przechodzą chmury. - w prawą i lewą stronę,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
A teraz rozkrok, skłon pogłębiamy, - wykonaj skłony, dotknij rękami podłogi,
sprawnie na boki się rozglądamy. - wykonaj skręty głowy w prawą i lewą stronę,
Kręci się nasza głowa dokoła, - kręć głową w jedną i drugą stronę,
broda do przodu wysuwa wesoła. - wysuń brodę i żuchwę do przodu,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Ramię do ucha wznosi się żwawo, - dotknij prawym ramieniem do prawego ucha,
potem lewym do lewego,
łokieć kolano też wita z wprawą. - prawym łokciem dotknij lewego kolana i odwrotnie,
Zrobić przysiad to prosta sprawa, - wykonaj przysiad,
podskoczyć w górę to też zabawa - podskocz w górę.
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Kto z was ma lepszą kondycję???
Kształcenie zdalne, czwartek 22.04.2021 r.
Święto Ziemi
Cele:
- rozwijanie świadomości ekologicznej,
- rozwijanie skupienia uwagi,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie myślenia matematycznego,
- utrwalanie liter i cyfr,
- kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyczny.
- Przedszkolaku, rozwiąż zagadkę:
Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca
nie byłoby życia?
- Spójrz na kalendarz. Jaki jest dziś dzień? Czy wiesz, jakie dziś święto? (Dzień Ziemi). Spróbuj napisać datę:
22 KWIETNIA 2021 DZIEŃ ZIEMI
- Rodzicu, poinformuj dziecko, że właśnie otrzymałeś maila z wiadomością do dziecka. Następnie odczytaj list.
„Drogie dzieci!
Piszę do Was list, gdyż mam zmartwienie i liczę na Waszą pomoc. Bardzo martwię się o zaśmiecane przez ludzi plaże, rzeki, jeziora, morza i oceany. Przyroda jest zatruwana, niszczona. Mieszkańcy miast i wsi produkują olbrzymie ilości śmieci. Niektórzy, chcąc się ich pozbyć, wywożą je do lasu albo palą w piecu. Na sklepowych półkach jest mnóstwo towarów i często trudno się oprzeć przed ich zakupem w nadmiernej ilości. Opakowania po nich to śmieci, których wciąż przybywa. Pamiętam, że kiedy Wasi dziadkowie byli dziećmi, oddychali czystym powietrzem, używali wielorazowych siatek na zakupy, a zamiast napojów w kartonikach i plastikowych butelkach, mamy gotowały smaczne kompoty z owoców. Czy macie pomysł na naprawę i ochronę środowiska, tak, aby nasze domy i miasta oraz lasy i rzeki były czyste i piękne?
Wasza Ziemia”
- Rozmowa na temat wysłuchanego listu:
- Dlaczego Ziemia napisała list do dzieci?
- W jaki sposób możemy pomóc Ziemi?
- Przedszkolaku przygotuj małe karteczki z cyframi od 0 do 10 (powinno być 11 karteczek). Ułóż je rosnąco, czyli zacznij od 0, zakończ na 10. Teraz malejąco: zacznij od największej cyfry.
- Wysłuchaj wiersza Riolo Elettra „Zabawa z cyframi”:
Oto jeden nosorożec. Z czego żyje – trudno orzec.
Dwie żabki dla rozrywki grają w łapki.
Trzy gąski przeszły gęsiego po mostku wąskim.
Cztery króliczki mają co rano białe policzki marchewką wypchane.
Pięć żółwi poszło na spacer, w żółwim tempie pokonują trasę.
Sześć owieczek trawą się pasło. Wolałyby chyba bułeczki z masłem.
Siedem motyli fruwa nad łąką, wiatr szumi w trawach i świeci słonko.
Osiem myszek z dziurki zerka, czy się nie uda skubnąć serka.
Dziewięć biedroneczek drzemie w cieniu róży. To upał lipcowy tak bardzo je znużył.
Dziesięć świnek, matka i jej córki, bawią się w chowanego z małym kangurkiem.
- Przygotuj duży papier (może być pakowy albo 10 mniejszych kartek), poproś rodzica o narysowanie na nim 10 dużych kół. Narysuj w każdym tyle zwierząt, ile jest w wierszyku, czyli np. w jednym kole 2 żabki, w innym kole 7 motyli itd. Na koniec przy każdym kole połóż kartonik z odpowiednią cyfrą. Poproś dorosłego o zdjęcie pracy i przyślij do przedszkola.
- Wykonaj zadanie z ćwiczenia.
- Praca domowa. Przygotuj na jutro surowce wtórne: niepotrzebne pudełka, worki, rolki, butelki, klej, taśmę i nożyczki.
Pora na gimnastykę
Do zabawy potrzebne będą 2 puste butelki plastikowe, np. po wodzie (jedna dla ciebie, druga dla rodzica, brata lub siostry)
Cele:
- zapobieganie wadom postawy,
- rozwijanie koordynacji ruchowej.
- Usiądź w siadzie skrzyżnym naprzeciw drugiej osoby (pamiętajcie o prostych plecach) i przekładaj butelkę za plecami do drugiej ręki. Butelka powinna zatoczyć koło wokół twojego ciała. Czy da się to ćwiczenie wykonać szybciej bez upuszczenia jej na podłogę?
- Stańcie w rozkroku, kolana proste. Pochyl się i spróbuj „narysować” butelką koła wokół swoich stóp. Poproś drugą osobę, żeby pokazała ci, jak przekładać butelkę, aby powstała ósemka.
- Teraz wstań i trzymaj butelkę w wyprostowanej przed sobą ręce. Twoim zadaniem jest uderzenie butelki raz prawą, raz lewą stopą. Mama albo tata mają chyba trudniej.
- Połóż się na brzuchu. Unieś delikatnie nogi i zagraj koncert na butelkowym flecie.
- Uklęknij, usiądź na piętach. Ułóż butelkę między stopami jedną ręką, a później drugą ręką zabierz.
- Wstań. Trzymaj butelkę między stopami. Teraz spróbuj podskoczyć do przodu, do tyłu, w prawo i w lewo.
Język angielski
Cele
- rozwijanie zainteresowań językiem angielskim,
- zachęcanie do zabaw w języku angielskim.
Przedszkolaku, obejrzyj video o robieniu kanapki oraz wysłuchaj piosenki “Let’s make a sandwich”
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich, you and me.
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich, I’m hungry.
Bread, bread.
I want bread.
Butter, butter.
I want butter.
Ham, ham.
I want ham.
Lettuce, lettuce.
I want lettuce.
And don’t forget the tomato, please.
But the most important thing is cheese!
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich, you and me.
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich.
Let’s make a sandwich, I’m hungry.
- Co potrzebowaliśmy do zrobienia kanapki?
Bread - chleb
Butter - masło
Ham - szynka
Lettuce - sałata
Tomato - pomidor
Cheese - ser
- Przygotujcie z rodzicami papierowe składniki kanapki z papieru.
- Przedszkolaku, połóż je przed sobą. Następnie pobawcie się do piosenki tak, jak dzieci z filmiku poniżej.
"Let's make a sandwich" - Powtarzaj nazwy składników i pokazuj wymieniane składniki.
Praca Niny
Kształcenie zdalne, środa 21.04.2021 r.
Dbamy o Ziemię
Cele:
- poszerzanie wiedzy ogólnej, odwoływanie się do doświadczeń dzieci,
- ćwiczenia pamięci,
- rozwijanie samodzielności,
- ćwiczenia praktyczne,
- kształtowanie postawy proekologicznej,
- utrwalanie poznanych liter,
- umuzykalnienie.
- Przedszkolaku, poproś rodzica o przeczytanie wiersza J. Kasperkowiak pt. "Mali strażnicy przyrody":
Dziś "ekologia" – modne słowo,
przyrodę wszyscy chcą mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy.
Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,
trzeba takiemu uwagę zwrócić.
Nie można przecież bezkarnie śmiecić.
To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.
Nie wolno łamać gałęzi drzew,
bo piękny z nich płynie ptasi śpiew.
A kiedy bocian wróci z podróży
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.
Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,
po co jej dzieci mają się smucić.
Niech barwny motyl siada na kwiatach,
żyje tak krótko, niech wolny lata.
Choć ekolodzy jeszcze z nas mali,
uczyć będziemy tego wandali.
Matka Natura nas wynagrodzi,
jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.
Zastanów się na temat treści tego wiersza, odpowiedz na pytania:
- Co to znaczy, że ktoś jest strażnikiem czegoś?
- Kto to jest strażnik przyrody?
- Kogo możemy tak nazwać?
- Dlaczego przyroda potrzebuje strażników?
- Poproś rodzica o ponowne przeczytanie wiersza i spróbuj zapamiętać słowa, aby nauczyć się go na pamięć.
- Spróbuj rozwiązać ekologiczną krzyżówkę. Jeżeli masz kłopot, poproś rodzica o pomoc (szczególnie przy wyrazie SZKŁO – dzieci nie poznały jeszcze „sz").
- Porozmawiaj z rodzicami, w jaki sposób u Ciebie w domu segreguje się śmieci. Dziś jest dobry dzień na pomoc rodzicom w tym zadaniu.
- Posłuchaj piosenki „Sprzątanie Ziemi”. Może uda Ci się ułożyć jakiś układ choreograficzny, który zaprezentujesz nam po powrocie do przedszkola?
- Wykonaj 2 zadania z ćwiczenia.
Pora na gimnastykę
Cele:
- ćwiczenia stóp zapobiegające płaskostopiu,
- wzmacnianie mięśni nóg,
- wzmacnianie mięśni pleców.
Potrzebujemy: rolkę po papierze toaletowym lub ręczniku kuchennym, piosenka „Sprzątanie Ziemi”
Żonglerka
Połóż się na plecach, stopami obejmij rolkę, unieś nogi nad podłogę i obracaj rolkę stopami.
Po drabinie
W leżeniu tyłem – tocz rolkę stopami po ścianie, nogi w kolanach zgięte.
Wałkujemy
Usiądź na piętach, trzymaj z przodu pod rozłożonymi dłońmi rolki tocząc je w przód i w tył na zmianę lewą i prawą oraz obiema dłońmi.
Leniuszek
W leżeniu tyłem, ugnij nogi w kolanach, dłonie połóż wzdłuż tułowia – wznieś bioder na kilka sekund i przełóż rolki pod sobą, a następnie powróć do pozycji wyjściowej.
Ćwiczenie szyi
Maszeruj w tempie dziś poznanej piosenki z rurką włożoną pod brodą.
Kalejdoskop
Połóż się na brzuchu i unosząc tułów do góry patrz przez lunetę, raz prawym, raz lewym okiem.
Kształcenie zdalne, wtorek 20.04.2021 r.
Pory roku
Cele:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat i logicznego myślenia,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozbudzanie zainteresowań plastycznych,
- rozwijanie wyobraźni,
- ćwiczenia małej motoryki,
- wdrażanie do pozostawiania porządku w miejscu pracy,
- zapobieganie wadom postawy.
Dziś rozwiązujemy zagadki. Przedszkolaku, poproś mamę lub tatę o przeczytanie zagadek (może spróbujesz sam przeczytać?) i podaj odpowiedź:
Co to za pani, piękna, radosna.
Idzie już do nas. Ach wiem to …
Co to za Pani w złocie, czerwieni,
sady maluje, lasy przemieni,
a gdy odejdzie, gdzieś w obce kraje,
śnieżna zawieja po niej zostaje.
Miasta, wioski zasypało,
wszędzie jest dokoła biało.
Po jesieni się zjawiła,
śniegiem mocno popruszyła.
Gdy imię Tola podzielisz na połowę
a potem przestawisz sylaby,
wnet uzyskasz czas laby
Jaka pora roku niedługo zawita?
Każdy z nas po długiej zimie chętnie ją powita
Opowiedz, jakiego rodzaju ubranie nosisz, kiedy wychodzisz na spacer. Co należy założyć przed wyjściem na zewnątrz. Teraz powiedz, czy to ubranie jest takie samo jak to, które nosisz zimą? Dlaczego?
Teraz poproś rodzica o włączenie muzyki. Zamień się w wiosenny wietrzyk i zatańcz do muzyki. Opowiedz, jaki jest wiosenny wietrzyk. Jak się czuje podczas tańca?
Pamiętasz, jaka była praca domowa? Jeżeli nie, to przypominam: przygotuj papier, farby i pędzel. Twoim zadaniem jest namalować wiosnę w ogrodzie. Za podpowiedź mogą posłużyć Ci wczorajsze obserwacje podczas spaceru. Prace koniecznie wyślij do Pań, a po pracy koniecznie posprzątaj, tak, jak zawsze to robimy w przedszkolu.
Wymień kolory, które zostały użyte do namalowania pracy. Kolejno podziel je na głoski. Koniecznie powiedz dorosłemu, na jaką głoskę się zaczynają i kończą. Powiedz, jakiego koloru jest najwięcej na Twojej pracy?
Teraz wykonaj 2 dowolne zadania z ćwiczenia (str. 61-66).
Pora na gimnastykę
Ćwiczenia gimnastyczne opracowane metodą V. Sherborne.
Potrzebujemy: piosenka „Nasza Planeta” oraz partner do zabawy (rodzeństwo lub rodzic)
Cele:
- poznanie własnego ciała,
- zdobyci pewności siebie oraz poczucia bezpieczeństwa.
Przebieg:
- Przedszkolaku, dowolnie maszeruj lub biegaj (w zależności od tempa muzyki) z wysoko podniesionymi kolanami.
- W siadzie skulnym: kręć się dookoła własnej osi w jedną i w druga stronę.
- Podobne ćwiczenie wykonaj leżąc na brzuchu – obracaj się za pomocą rąk dookoła własnej osi w obie strony: w przód i w tył.
- Siedząc na podłodze, pokazuj swoje części ciała: głowa, tułów, biodra, barki, brzuch, plecy, szyję, a następnie części twarzy po jednej i po drugiej stronie; oko, ucho, policzek, pośrodku twarzy – nos, usta, broda.
- W siadzie skulnym: kołysz się najpierw wolno, później coraz śmielej.
- Ćwiczenie parami: zaproś, siostrę, brata lub rodzica: jeden z uczestników klęczy podpierając się rękoma – „koci grzbiet”, drugi obchodzi go na czworakach dookoła, prześlizguje się pod nim, przeskakuje go. Powtórzcie ćwiczenie 3x.
Powodzenia!
Gimnastyka z Panią Anią
Drogie przedszkolaki, ćwiczymy w wygodnym stroju sportowym, boso lub w skarpetkach antypoślizgowych, nie po jedzeniu i oczywiście z uśmiechem.
Ćwiczenie nr 1
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, ramiona „skrzydełka”, plecy wyprostowane, wzrok skierowany przed siebie. Skłon głowy w przód, w tył i na boki, powrót do pozycji wyjściowej.
Ćwiczenie nr 2
Siad skrzyżny. Plecy wyprostowane. Głowa wyciągnięta w górę, wzrok skierowany przed siebie. Ręce wyprostowane, wyciągnięte w górę. W dłoniach piłka. Wyrzut piłki prostymi rękami w tył.
Oddziaływanie korekcyjne:
- odciążenie kręgosłupa od ucisku osiowego,
- wzmacnianie mięśni prostownika grzbietu odcinka piersiowego,
- wzmacnianie mięśni ściągających łopatki,
- wzmacnianie mięśni karku,
- wzmacnianie mięśni kończyn dolnych.
Ćwiczenie nr 3
Marsz z woreczkiem/ książeczką/ na głowie – wdech nosem, wydech ustami jak najdłużej.
Oddziaływanie korekcyjne:
- wzmacnianie mięśni oddechowych,
- nauka przedłużonego wydechu,
- korekcja chodu.
- „Ćwiczenia dla dzieci – prawidłowa postawa” – „Ćwiczenia dla dzieci wycieczka do ZOO”
- "Maszynista zuch" – zabawa ruchowa.
Prace Jasia
Kształcenie zdalne, poniedziałek 19.04.2021 r.
F jak farby
Cele
- utrwalanie analizy i syntezy wyrazów z nowopoznaną głoską,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi i koncentracji,
- rozbudzanie zainteresowań czytaniem i pisaniem,
- utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych, poszerzanie świadomości na temat istniejących zagrożeń,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
- czerpanie z satysfakcji ze sprawiania przyjemności innym.
Przebieg:
- Przedszkolaku, zastanów się chwilę i wymień wyrazy zaczynające się na głoskę f. Udało się? A może znasz wyrazy kończące się tą głoską, albo mające głoskę f w środku??? Zadanie dla Ciebie jest takie: narysuj jeden przedmiot zaczynający się na f, jeden – kończący się głoską f i najtrudniejsze – taki, w którym w środku wyrazu słyszysz f. Czekamy na maile (do obu Pań) ze zdjęciem.
- Poproś osobę dorosłą o prawidłowe napisanie na dużej kartce litery F, f (wielkiej i małej) (podpowiedź dla rodzica jest w ćwiczeniach na stronach 61-66). Teraz rysuj tę literę po śladzie swoim palcem. Następnie wyobraź sobie, że Twój nos to ołówek i spróbuj napisać w powietrzu literę f wielką i małą nosem.
- Podziel na głoski wyrazy: farby, Franek. Jeżeli masz kłopot poproś rodzica o pomoc (f-a-r-b-y to prawidłowy podział; nie nazywamy liter nieprawidłowo: ef-a-er-be-y).
- Teraz zadanie praktyczne: poproś osobę dorosłą do łazienki i sprawdź, czy potrafi prawidłowo umyć ręce – jeżeli na kłopot – wytłumacz, w jaki sposób należy myć ręce, aby skutecznie chronić się przed wirusem.
- W tym tygodniu będziemy ćwiczyć literę i głoskę f, dlatego prosimy o wykonanie zadań z ćwiczenia ze stron 61-66. Zadania robimy w ciągu całego tygodnia, aby utrwalić zdobytą wiedzę. Prosimy nie wykonywać ich wszystkich jednego dnia.
- Po tak ciężkiej pracy zasłużyliście na przyjemność (tak, tak, Ty i Rodzice). Zaproś rodzica na spacer. Poobserwuj przyrodę. Czy zauważyłaś/zauważyłeś jakieś oznaki wiosny? Koniecznie je zapamiętaj. Porozmawiamy o tym niedługo w przedszkolu.
- Praca domowa prawie jak w szkole: przygotuj na jutrzejsze zajęcia farby, pędzel, papier do malowania.
Powodzenia!
Kształcenie zdalne, piątek 16.04.2021 r.
Flamenco i macarena
Cele:
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć plastycznych,
- rozwijanie kreatywności, łączenia różnych materiałów,
- doskonalenie umiejętności współpracy,
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
- rozwijanie poczucia rytmu.
- Obejrzyj film tancerki flamenco - Taniec flamenco
- Kto jest bohaterem filmu?
- Jak wygląda tancerka?
- Czy potrzebne jej jakieś rekwizyty?
- Spróbuj zrobić wachlarz z papieru. Ozdób go według własnego pomysłu. Prześlij zdjęcie na stronę przedszkola.
- Poproś rodzica o włączenie muzyki hiszpańskiej. Zatańcz ze swoim wachlarzem. Poproś rodzica do tańca. Na pewno sprawi mu to przyjemność.
- Poznaj kolejny taniec hiszpański. Nazywa się macarena. Obejrzyj jak tańczą go dzieci z przedszkola Baśniowa Kraina Taniec macarena
- Alternatywnie, za zgodą rodziców, można obejrzeć oryginalny teledysk zespołu Los Del Río.
Pora na gimnastykę
Cele:
- doskonalenie umiejętności chwytania,
- ćwiczenia celności,
- integracja obu półkul mózgowych.
Maszerują żołnierze – maszeruj z wysokim unoszeniem kolan i przekładaj maskotkę pod kolanami raz pod prawym, raz pod lewym;
Spacerujący stoliczek – przyjmij pozycję stolika – wszystkie kończyny na podłodze, brzuch zwrócony ku górze, z maskotką na brzuchu, „stolik” może przesuwać się do przodu lub do tyłu, tak aby maskotka nie spadła;
Klaśnij i złap – stojąc podrzucaj maskotkę do góry, klaszcz i staraj się złapać spadającą maskotkę do rąk;
Podrzuć i łap – podrzucaj i chwytaj maskotkę na przemian, lewą i prawą ręką;
Złap myszkę – połóż się na plecach, staraj się między stopami podnieść maskotkę do góry;
Rzuć w okienko – z wyznaczonego miejsca celuj do kosza, powtarzaj ćwiczenie prawą i lewą ręką.
Flaga Weroniki
Kształcenie zdalne, czwartek 15.04.2021 r.
Hiszpańskie owoce
Cele:
- zapoznanie z owocami, które rosną w Hiszpanii,
- rozwijanie kompetencji matematycznych,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
- stosowanie zapisu graficznego.
W Hiszpanii, dzięki dużej ilości dni słonecznych i wysokiej temperaturze, uprawiane są owoce przywiezione między innymi z Ameryki Północnej. Są to: banany, ananasy, mango, papaja, awokado, daktyle, pomarańcze i mandarynki.
„Owoce” – na kartce stwórz obrazek, przedstawiający owoce, które lubisz i rosną w Hiszpanii. Możesz je narysować, namalować lub wyciąć z papieru kolorowego. Stworzony obrazek wykorzystaj do zrobienia własnych puzzli – przetnij ilustrację na 6 - 8 części i układaj. Zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.
Przedszkolaku, rozwiąż zadania, zapisz działania:
- Kasia kupiła dwie pomarańcze, trzy mandarynki i arbuza. Ile owoców kupiła Kasia?
- Po drodze zjadła dwie mandarynki. Ile owoców ma teraz?
- Marek ma trzy cytryny, awokado i cztery truskawki. Ile owoców ma Marek? Jego siostra kupiła mango i melona. Ile owoców mają razem?
Przedszkolaku, ułóż samodzielnie zadanie i je rozwiąż.
Zabawa ruchowa "Zbieramy mandarynki"
Cztery kartki papieru lub serwetki zgnieć w kulki, wyznacz miejsce, np. róg pokoju, do którego będziesz przesuwać je dmuchając.
Pora na gimnastykę
Cele:
- wzmacnianie mięśni karku i brzucha,
- wzmacnianie mięśni łopatek poprzez ich ściągnięcie,
- kształtowanie równowagi.
Każde ćwiczenie wykonaj trzy razy.
- Zabawa „Samolot - rakieta - odrzutowiec”
Połóż się na brzuchu, dłonie pod brodą, nogi wyprostowane, złączone. Na hasło „samolot” – weź ręce w bok, na hasło „rakieta” – ramiona przenieś do przodu, na hasło „odrzutowiec” – przenieś ramiona do tyłu. Pamiętaj: ramiona muszą być uniesione nad podłogą.
- Przeskoki
Wykonaj przeskoki z lewej na prawą nogę.
- Siad skrzyżny
Usiądź w siadzie skrzyżnym, prawą ręką sięgnij do lewego ucha, następnie ćwiczenie wykonaj druga ręką.
- Ćwiczenie „Bicie brawa stopami”
W siadzie skrzyżnym, na hasło „Bijemy brawo” unieś stopy nad podłogą i uderzaj jedną o drugą, uderzaj przez 5 sekund. Na hasło „Stopy odpoczywają” wróć do siadu skrzyżnego.
- „Rowerek”
Połóż się na plecy i wykonaj wymachy nogami.
Kształcenie zdalne, środa 14.04.2021 r.
Królestwo Hiszpanii
Cele:
- poszerzanie wiadomości na temat wiedzy ogólnej,
- rozbudzanie zainteresowania życiem, kulturą i językiem hiszpańskim,
- zapoznanie z położeniem Hiszpanii w Europie,
- poznanie słów powitania w języku hiszpańskim.
Przedszkolaku, wyruszamy w podróż do Hiszpanii. Usiądź wygodnie, zapnij pasy, samolot startuje, rozłóż ręce w bok i naśladuj lot samolotu, lądujemy.
Hiszpania leży na Półwyspie Iberyjskim. Czy pamiętasz, które państwo leży na półwyspie? Obejrzyj mapę Hiszpanii, opowiedz, co widzisz, pamiętaj o znaczeniu kolorów na mapie, powiedz czy jest tam teren górzysty, czy nizinny (płaski).
Na mapie odszukaj Madryt, stolicę Hiszpanii, a jednocześnie najbardziej zieloną stolicę Europy.
Przedszkolaku, jeżeli byłeś w Hiszpanii to razem z rodzicami obejrzyj zdjęcia, powspominajcie, co się wam podobało.
Na świecie wiele osób mówi w języku hiszpańskim. Spróbuj zapamiętać zwroty powitania:
- „Buenos dias” (błenos dijas) – dzień dobry.
- „Hola” (Ole) – cześć.
Obejrzyj flagę Hiszpanii:
Flaga Hiszpanii to prostokąt podzielony na trzy poziome pasy – czerwony, żółty, czerwony. Na środkowym pasie znajduje się godło królewskie w otoczeniu słupów Herkulesa. Uważa się, że kolor czerwony symbolizuje barwy torreadora, a żółty – kolor piasku na arenie. Ułóż flagę Hiszpanii – wykorzystaj przedmioty znajdujące się w twoim domu. Prześlij zdjęcie swojej flagi.
Obejrzyj bajkę: Bolek i Lolek w Hiszpanii.
Zajęcia rytmiczne
Cele:
- rozwijanie pamięci słuchowej,
- uwrażliwianie na dźwięki z otoczenia,
- nauka tekstu piosenki „Nasza planeta”.
Ćwiczenia i zabawy słuchowe
- Zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w dźwięki dochodzące z otoczenia, następnie powiedzcie co usłyszeliście.
- Rodzicu, wykorzystując przedmioty w pokoju sam wydaj dźwięki, np. zaklaszcz, tupnij, zamknij drzwi, okno, drap po różnych powierzchniach. Zamieńcie się rolami.
Wersja trudniejsza: rodzic wydobywa 3-4 dźwięki, zadaniem dziecka jest podać je w odpowiedniej kolejności.
Przedszkolaku, wysłuchaj piosenkę "Nasza planeta"
Nasza planeta wzywa nas,
na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
czystej atmosfery,
segregacji śmieci,
pomogą w tym dzieci.
Ekologiczna misja trwa,
sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
czystej atmosfery,
segregacji śmieci,
pomogą w tym dzieci. (2x)
Porozmawiajcie na temat treści piosenki. Zastanówcie się, jak w domu możecie zadbać o naszą planetę.
Kształcenie zdalne, poniedziałek 12.04.2021 r.
Język angielski
Cele:
- przypomnienie słownictwa,
- utrwalanie poleceń w języku angielskim.
Hello - zabawa na powitanie
- “Hello hand” - podajcie sobie ręce
- “Hello head” - dotknijcie się głowami
- “Hello foot” - dotknijcie się stopami
- “Hello belly”- dotknijcie się brzuchami
- “Hello knee” - dotknijcie się kolanami
- "Hello nose" - dotknijcie się nosami
- "Hello toes" - dotknijcie się palcami u stóp
- "Hello fingers" - dotknijcie się palcami u rąk
Przedszkolaku, wysłuchaj piosenki "This is me"
This is my head.
These are my eyes.
This is my nose.
These are my ears.
This is my mouth.
These are my teeth.
This is my chin.
These are my cheeks.
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Head!
Eyes!
Nose!
Ears!
Mouth!
Teeth!
Chin!
Cheeks!
This is my neck.
This is my chest.
This is my back.
This is my stomach.
These are my shoulders.
These are my arms.
These are my hands.
These are my fingers.
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Neck!
Chest!
Back!
Stomach!
Shoulders!
Arms!
Hands!
Fingers!
These are my legs.
These are my knees.
These are my feet.
These are my toes.
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Legs!
Knees!
Feet!
Toes!
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
This is me!
Jakie części ciała są wymienione w piosence?
- Head - głowa
- Eyes - oczy
- Nose - nos
- Ears - uszy
- Mouth - buzia
- Teeth - zęby
- Chin - broda
- Cheeks - policzki
- Neck - szyja
- Chest - klatka piersiowa
- Back - plecy
- Stomach - brzuch
- Shoulders - ramiona
- Arms - ręce
- Hands - dłonie
- Fingers - palce
- Legs - nogi
- Knees - kolana
- Feet - stopy
- Toes - palce u nóg
What is missing? - rysowanie brakujących części twarzy
Rodzicu, narysuj kilka twarzy, jednak na każdym rysunku musi brakować jakiegoś elementu, np. nosa. Pytasz dziecko: “What is missing?” “Czego brakuje?”. Zadaniem dziecka jest dorysować i nazwać brakujące części twarzy. Możecie utrudnić grę rysując całe ciało.
Kształcenie zdalne, czwartek 08.04.2021 r.
Język angielski
Cele:
- zachęcanie dzieci do zabawy z językiem angielskim.
Wysłuchaj piosenki i obejrzyj video. Naśladuj ruchy owadów, tak jak dzieci na teledysku.
Dum diddy diddy doo
Dum diddy dum
Dum diddy diddy doo
Dum diddy dum
Oo-oo-oo!
Bug ’n Roll!
The ants in the grass all
march, march, march.
March!
March, march, march.
March, march, march.
The ants in the grass all
march, march, march.
March!
All day long.
The bees around the flowers all
buzz, buzz, buzz.
Buzz!
Buzz, buzz, buzz.
Buzz, buzz, buzz.
The bees around the flowers all
buzz, buzz, buzz.
Buzz!
All day long.
Oo-oo-oo!
Bug ’n Roll!
The fireflies at night all
blink, blink, blink.
Blink!
Blink, blink, blink.
Blink, blink, blink.
The fireflies at night all
blink, blink, blink.
Blink!
All night long.
The caterpilllars in the field all
creep, creep, creep.
Creep!
Creep, creep, creep.
Creep, creep, creep.
The catrepillars in the field all
creep, creep, creep.
Creep!
All day long.
Dum diddy diddy doo
Dum diddy dum
Yeah!
"Hide and seek" - Chowanego
Pobawcie się w chowanego. Nasze przedszkolaki doskonale znają zasady tej zabawy. Na początku obejrzyjcie video. Rodzicu, ty będziesz szukać. Przedszkolaku, ty się chowasz.
Hide and seek. Hide and seek. (zakrywasz i odsłaniasz oczy)
Let's play hide and seek. (klaszczesz w dłonie do rytmu)
Hide and seek. Hide and seek.
Let's play hide and seek.
Are you ready? Yeah! (nadstawiasz ucho, potem unosisz ręce w górę)
Are you ready? Yeah!
Everybody...HIDE! (zataczasz ręką koło)
Teraz jest czas, aby dziecko się schowało gdzieś w mieszkaniu/ogrodzie. Ty rodzicu masz zamknięte oczy i liczysz do dziesięciu.
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10...
Ready or not, here I come! (gotowy, czy nie, nadchodzę) - zaczynasz szukać dziecka. Musisz znaleźć dziecko, dopóki trwa melodia.
Jeżeli udało Ci się odnaleźć dziecko, druga tura i zmiana ról.
"Where is the phone?" - Gdzie jest telefon?
Rodzicu, ukryj telefon z puszczoną cichutko ulubioną piosenką dziecka. Możecie wybrać piosenkę ze strony internetowej naszego przedszkola z zakładek. Zadaniem dziecka jest odnaleźć telefon po dźwięku i zaśpiewać piosenkę (ewentualnie także zatańczyć).
Pisanki Adama
Praca An
Kształcenie zdalne, wtorek 06.04.2021 r.
Język angielski
Cele:
- zachęcanie do zabaw w języku angielskim.
Przedszkolaku, przywitaj się z rodzicem naszym wierszykiem:
Hello, hello,
How are you?
Hello, hello,
Make a move.
Hello, hello,
Jump up!
Hello, hello,
Have fun!
Wysłuchaj piosenki i obejrzyj video:
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butter-, butter-, butter-, butter-, butterfly.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Lady-, lady-, lady-, lady-, ladybug.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumble-, bumble-, bumble-, bumble-, bumblebee.
Butterfly, ladybug, and bumblebee.
Flying all around the trees.
Ladybug, bumblebee, and butterfly.
Flying high into the sky.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butterfly, butterfly, butterfly.
Butter-, butter-, butter-, butter-, butterfly.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Ladybug, ladybug, ladybug.
Lady-, lady-, lady-, lady-, ladybug.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumblebee, bumblebee, bumblebee.
Bumble-, bumble-, bumble-, bumble-, bumblebee.
Butterfly, ladybug, and bumblebee.
Flying all around the trees.
Ladybug, bumblebee, and butterfly.
Flying high into the sky.
Butterfly, ladybug, bumblebee.
Butterfly, ladybug, bumblebee.
Butterfly, ladybug, bumblebee.
Butterfly, ladybug, and bumblebee.
Jakie owady występowały w piosence?
- Butterfly - motyl
- Ladybug - biedronka
- Bumblebee - trzmiel
Spider is coming - pająk nadchodzi
Do tej zabawy potrzebujemy jednej osoby, która będzie pajączkiem, np. rodzic lub starsze rodzeństwo. Przedszkolaku, ty jesteś muszką. Kiedy pająk (rodzic) woła: “Fly is flying” (muszka lata) biegasz machając skrzydełkami. Kiedy pająk zawoła “Spider!” zatrzymujesz się bez ruchu. Jeżeli pająk zauważy, że się poruszysz, musisz wykonać zadanie np.:
- Jump five times - podskocz pięć razy
- Stomp your feet - tupnij stopami
- Find something green/blue/yellow/black - znajdź coś zielonego, niebieskiego, żółtego, czarnego
- Touch your toes/head/belly/ears - dotknij palców u nóg/głowy/brzucha/uszu
- Clap your hands - zaklaszcz w dłonie
- Pat your knees - poklep się w kolana
Jumping Frog - skacząca żaba
Rozłóżcie na dywanie kartki z cyframi (np. od 1 do 6). Mogą to być również kartki z oczkami. Przedszkolaku, stajesz na wybranej przez siebie cyfrze (np. 3). Rodzicu, wydajesz komendę po angielsku, np. 3 plus 1 (three plus one). Zadaniem dziecka jest dodanie i przeskoczenie na kartkę z numerem 4.
Wierszyk na pożegnanie:
See you later,
Aligator.
Bye, bye,
Butterfly.
Give a hug,
Ladybug
Kształcenie zdalne, piątek 02.04.2021 r.
Język angielski
Cele:
- rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał w języku angielskim,
- zachęcanie do zabaw w języku angielskim.
Wysłuchaj uważnie piosenki: “The way the bunny hops”
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
This is the way he wiggles his nose,
Wiggle. wiggle, wiggle,
Wiggle, wiggle, wiggle
This is the way the bunny wiggles his nose
On Easter day!
This is the way he flops his ears,
Flop, flop, flop.
Flop, flop, flop
This is the way he flops his ears
On Easter day!
This is the way he shakes his tail,
Shake, shake, shake,
Shake, shake, shake
This is the way he shakes his tail
On Easter day!
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
On Easter day!
Zabawa “Easter Bunny says”
Twoim zadaniem będzie wykonać polecenia zajączka wielkanocnego. Ale, żeby nie było za łatwo, utrudnimy zadanie. Połóż ugotowane jajko na łyżce. Musisz w taki sposób wykonywać polecenia zajączka, aby jajko nie upadło na podłogę.
Ready? - Gotowy?
- jump - skacz
- wiggle your ears - poruszaj uszami
- shake your tail - poruszaj ogonkiem
- stomp your feet - tupnij
- turn around - zakręć się
- sit down - usiądź
- stand up - wstań
- walk - idź
- run - biegnij
- bend your knees - ugnij kolana
Prace Jasia, Natalki i Weroniki
Kształcenie zdalne, środa 31.03.2021 r.
Przy stole
Cele:
- rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole,
- stosowanie zwrotów grzecznościowych,
- utrwalanie zasad prawidłowego nakrywania do stołu,
- rozwijanie zainteresowań muzycznych.
Wysłuchaj wiersza M. Mazana „Prosiaczek Tadek”
Patrzcie, to prosiaczek Tadek.
Zaraz będzie jadł obiadek.
Jejku, jejku, co za zwierzak!
Ryjkiem będzie jadł z talerza!
A widelec, łyżka, nóż?
Nie używa ich i już!
A serwetka? Bez serwetki!
Zjadł obiadek, dwie wuzetki,
Potem wstał, nie podziękował.
Tadku, jakżeś się zachował?
- Jak prosiaczek, bo prosiaki
właśnie mają zwyczaj taki.
Ale gdybym był chłopczykiem,
siadłbym prosto za stolikiem,
bez mlaskania i sztućcami
zjadłbym obiad z rodzicami.
A na koniec bym koniecznie
podziękował, bo to grzecznie.
Odpowiedz na pytania:
- Dlaczego Tadek został porównany do prosiaczka?
- Jakimi słowami należy rozpoczynać i kończyć posiłek?
- Co to znaczy kulturalnie zachowywać się przy stole?
Przyjrzyj się jak należy prawidłowo układać sztućce wokół talerza, pomóż nakryć do stołu. Pokaż, że potrafisz prawidłowo zachować się przy stole, wszystko zjadasz, a wokół Ciebie jest czysto, mówisz zwroty: „smacznego, proszę, dziękuję”.
Posłuchaj piosenki o zającu. Spróbuj zapamiętać słowa. Zaproś bliskich do wspólnej zabawy. Możesz wykonać uszy zająca lub pokazywać rękoma.
Zając długie uszy ma,
tra la la, tra la la.
Nosek słodki, oczka dwa,
hopsa, hopsa, SA.
Każdy zając skacze hop,
hop, hop, hop ,hop, hop, hop.
Jeden skok, drugi skok,
Teraz wszyscy hop.
Język angielski
Cele:
- rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał,
- utrwalanie nazw kolorów,
- powtarzanie zwrotów w języku angielskim.
,,Easter hunt” - Poszukiwanie jajek wielkanocnych
Wytnijcie razem kolorowe jajka z papieru. Rodzicu, pochowaj je w mieszkaniu. Przedszkolaku, twoim zadaniem jest odnaleźć pisanki. Rodzicu, możesz podpowiadać dziecku, jeśli zbliża lub oddala się od schowanej pisanki słowami “hot - cold”, “ciepło - zimno”. Przedszkolaku, kiedy znajdziesz pisankę, podaj nazwę jej koloru w języku angielskim.
Przedszkolaku, wysłuchaj piosenki o zajączkach.
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
hopping all around!
hop hop hop STOP! - Skaczesz na około obunóż. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
hop hop hop STOP!
hop hop hop STOP!
hop hop STOP!
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
running all around!
run run run STOP! - Biegniesz do rytmu. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
run run run STOP!
run run run STOP!
run run STOP!
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
walking all around!
walk walk walk STOP! - Idziesz do rytmu. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
walk walk walk STOP!
walk walk walk STOP!
walk walk STOP!
1 little, 2 little, 3 easter bunnies,
4 little, 5 little, 6 easter bunnies
7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies
skipping all around!
skip skip skip STOP! - Przeskakujesz z nogi na nogę. STOP - zatrzymujesz się bez ruchu
skip skip skip STOP!
skip skip skip STOP!
skip skip STOP!
Bunnies says - Zajączek mówi
Przedszkolaku, wykonuj polecenia zajączka:
Hop - podskakujemy
wiggle nose – kręcimy, ruszamy na boki noskiem
flap ears – nadstawiamy uszu
shake a tail - potrząsamy ogonkiem
Wysłuchaj piosenki o zajączkach.
See bunnies sleeping till it's nearly noon
Shall we wake them with a merry tune?
They're so still, are they ill?
Wake up soon!
Wake up little bunnies!
Hop little bunnies,
hop, hop, hop, hop,
hop, hop, hop, hop, hop
Hop little bunnies
hop hop hop, hop hop hop
Przedszkolaku, zamieniasz się w zajączka, który śpi zwinięty w kulkę przy piosence. Kiedy usłyszysz dźwięk budzika, zaczynasz skakać.
Praca Leona
Kształcenie zdalne, wtorek 30.03.2021 r.
Kurczątko
Cele:
- kultywowanie tradycji wielkanocnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
Charakterystyczną cechą Świąt Wielkanocnych jest ozdabianie jajek. W zależności od sposobu ich wykonania rozróżniamy:
- Pisanki - jajko pokryte wzorami wykonanymi roztopionym woskiem.
- Kraszanki – jajka barwione na jeden kolor, pokryte wzorami wyskrobanymi cienkim, ostrym nożykiem.
- Nalepianki – jajka ozdabiane wycinankami z kolorowego papieru.
Obejrzyj film o sposobach Ozdabiania jajek
Pomoce: kartka papieru A4, brązowy papier np. torebka papierowa po pieczywie, papier kolorowy – żółty lub biały pokolorowany na żółto.
Kurczątko w jajku
Z żółtego papieru wytnij dwa kółka (duże i małe), naklej na kartce tak, by powstał kurczaczek. Z brązowego papieru wytnij kształt jajka, zrób dziurkę (pęknięcie jajka), naklej na kurczaczka. Dorysuj oczy, doklej dziób, ozdób resztę kartki – możesz narysować trawę lub koszyczek. A może masz inny pomysł?
Pora na gimnastykę
Cele:
- ćwiczenie dużych grup mięśniowych,
- kształtowanie równowagi,
- wzmacnianie pojemności płuc.
Kwiaty rosną
Ukucnij, na hasło: „kwiatki rosną” powoli prostuj się, stań na palcach, a ręce wyciągnij do góry.
Wyścig z jajkiem
Na łyżce połóż jajko (ugotowane lub styropianowe lub małą piłeczkę), teraz idź do przodu od ściany do ściany. Poproś rodzica o ustawienie przeszkód, np. krzesła, które musisz ominąć.
Turlamy jajko
Na podłodze połóż styropianowe jajko (piłkę lub kulkę z papieru),wyznacz start i metę, przesuwaj jajko dmuchając w nie. Ustaw różne przeszkody, które będziesz omijać. Zaproś do ćwiczeń innych domowników i urządźcie zawody.
Kształcenie zdalne, poniedziałek 29.03.2021 r.
J jak jajko
Cele:
- podtrzymywanie tradycji,
- poznanie litery j, J,
- rozwijanie zainteresowań czytaniem,
- rozwijanie zainteresowań muzycznych,
- ćwiczenie pamięci.
Na kartce papieru napisz wielkimi literami WIELKANOC, następnie napisz lub narysuj, z czym ci się kojarzą te święta.
Przedszkolaku, poproś osobę dorosłą o przeczytanie wiersza lub przeczytaj go samodzielnie.
- Dorota Gellner „Pisanki”
Patrzcie, ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie, żeby się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie - pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!
Przedszkolaku, razem z rodzicami stwórz własne życzenia, spróbuj je samodzielnie zapisać lub poproś o pomoc osobę dorosłą.
- Rozwiąż zagadkę:
Ma skorupkę, tak jak orzech,
Ale bardzo, bardzo cienką,
Na śniadanie zjeść je możesz,
Raz na twardo, raz na miękko. (jajko)
- Poznajemy literę „J” - propozycje zabaw
-
- Podziel na głoski wyrazy: jajko, Jacek - jaka głoska jest pierwsza?
- Na kartce narysuj lub napisz wyrazy, które zaczynają się na głoskę „j”.
- Ułóż z różnych przedmiotów (zabawek) kształt litery j, J.
- Wykonaj ćwiczenia z książki „Planeta dzieci” ze stron 55 – 60.
- Posłuchaj piosenki Wiosna w błękitnej sukience
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Zaproś osoby będące w domu do wspólnego tańca, podczas refrenu pokaż krok walczyka. Narysuj ilustrację do tej piosenki.
Dzień wody
W poniedziałek 22 marca obchodziliśmy Dzień Wody. Na początku zajęć rysowaliśmy swoje skojarzenia z wodą. Na kartkach przeważały rysunki przedstawiające wykorzystanie wody do mycia, picia oraz dla roślin i zwierząt. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. ”Przygody Kropelki”, dzięki któremu poznaliśmy cykl obiegu wody. Następnie w zespołach wykleiliśmy kolorowymi papierami Pana Kropelkę. Poznaliśmy trzy stany skupienia wody: ciekły, stały i gazowy. Wykonaliśmy doświadczenie, polegające na obserwacji skraplania się wody z wykorzystaniem gotującej wody w czajniku elektrycznym i talerzyka. Bawiliśmy się w tworzenie wzoru H2O. Naszym zadaniem było połączenie się w trójki.
Serdecznie dziękujemy
Jasiowi i Jego Rodzicom
za rośliny do kącika przyrodniczego.
Dzień Drzewa
W piątek 19 marca obchodziliśmy Dzień Lasu. Z wykorzystaniem tablicy obejrzeliśmy prezentację zdjęć z różnymi rodzajami lasu: liściastego, iglastego, bambusowego oraz dżungli. Rozmawialiśmy o krzywym lesie, rozpoznawaliśmy odgłosy lasu: śpiew ptaków i innych jego mieszkańców, szum drzew. Za pomocą dotyku rozpoznaliśmy, co kryje się w worku. Przy użyciu lupy oglądaliśmy kawałki drewna, próbowaliśmy policzyć wiek drzewa.
Serdecznie dziękujemy
Lilce i jej Rodzicom
za prezenty dla chłopców z okazji Dnia Mężczyzn.
Kosmos
W drugim tygodniu marca obejrzeliśmy film o układzie słonecznym. Na mapie odszukiwaliśmy również poszczególne planety. Śpiewaliśmy piosenkę „W układzie słonecznym”. Oglądaliśmy książki, czytaliśmy ciekawostki o kosmosie. Rysowaliśmy układ słoneczny.
Rozmawialiśmy o lądowaniu łazika na Marsie oraz zastanawialiśmy się, czy ufoludki istnieją. Wykonaliśmy pracę plastyczną ”Ufoludki”- jedni wykonali rysunek, inni wykorzystali rolki po papierze.
Wykorzystując figury geometryczne wykonaliśmy rakiety. Wycięty kształt rakiety okleiliśmy krepiną, a następnie udaliśmy się w podróż kosmiczną.
Serdecznie dziękujemy
Leonowi R. i jego Mamie
za prezenty dla dziewczynek z okazji Dnia Kobiet.
Zamki, zameczki
W pierwszym tygodniu marca obejrzeliśmy legendę o Smoku Wawelskim, wirtualnie zwiedziliśmy Wawel. Zachęceni starymi budowlami zaczęliśmy tworzyć swoje zamki: z klocków, wykorzystując trójkąty. Najwięcej frajdy sprawiła nam budowa zamków z różnych pudełek, rurek i dostępnych materiałów.
Sami ułożyliśmy bajkę:
"Dawno, dawno temu w pięknym zamku żyli król i królowa. Pewnego razu do zamku przyleciał smok, co zęby szczerzył. Rycerze próbowali go pokonać, lecz im się to nie udało. Smok zerwał brzoskwinie z królewskiego ogrodu i poleciał do swoich dzieci. Postanowił również zabrać małego kotka, by małe smoki miały czym się bawić. Kotek postanowił uciec, ale po chwili wrócił, by polecieć ze smokiem do jego domu. Kiedy brzoskwinie się skończyły smok postanowił ponownie ruszyć do zamku. Tym razem zrobił jak mu powiedział kotek: poprosił o jedzenie dla swoich dzieci. Król i królowa dali mu owoce ze swojego ogrodu. Smok wracając ujrzał czterolistną koniczynę, której pilnował piesek w czapeczce z napisem Ochroniarz koniczyny…"
Kolejowe ABC
W poniedziałek 1 marca uczestniczyliśmy w zajęciach online Kolejowe ABC. Kampania ta jest realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego. Jest to ogólnopolska akcja informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym oraz ich nauczycieli i wychowawców. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Podczas zajęć poznaliśmy zasady korzystania z komunikacji kolejowej oraz sprawdziliśmy znajomość zasad bezpieczeństwa.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Weronki
za przeczytanie ciekawostek o koniach.
W marcu nauczymy się...
- "Pisanki" D. Gellner – wiersz
Patrzcie, ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie – pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia!
- "Śmigus – dyngus wodą chlapie" – piosenka
Śmigus-dyngus wodą chlapie!
Wodą chlapie, wodą chlapie.
Uciekajmy, bo nas złapie!
Bo nas złapie, bo nas złapie.
Śmigus-dyngus wodą pryska!
Wodą pryska, wodą pryska.
Gdy jest blisko – pryska z bliska!
Pryska z bliska, hej!
Ref. Śmigus-dyngus ta ra, ra,
śmigus- dyngus ta ra, ra,
śmigus- dyngus ta ra,ra,
Śmigus mokry jest!
Śmigus-dyngus wodą leje!
Wodą leje, wodą leje.
My piszczymy, on się śmieje!
On się śmieje, on się śmieje.
Śmigus-dyngus wodą chlapie!
Wodą chlapie, wodą chlapie!
Uciekajmy, bo nas złapie!
Bo nas złapie, hej!
Ref. Śmigus-dyngus ta ra, ra...
Koty
Walentynki
W piątek 12 lutego przygotowaliśmy kartki z okazji Walentynek. Rozmawialiśmy o konieczności wykonywania drobnych gestów codziennie, a nie tylko z okazji święta. W tym dniu otrzymaliśmy drobne prezenty.
Wulkan Etna
W piątek 12 lutego obejrzeliśmy prezentację o Włoszech. Szczególnie zainteresowały nas informacje o wulkanie Etna. W sali obejrzeliśmy model wulkanu, a następnie po użyciu octu, wody i sody obserwowaliśmy jego wybuch. Dzięki rodzicom Basi mogliśmy obejrzeć i dotknąć lawę z Etny. Na zakończenie w zespołach rysowaliśmy miejsce, które nam się najbardziej podobało we Włoszech.
Zawody
Zaczynamy cykl zajęć związanych z periodyzacją zawodową. Oto plany na przyszłość naszych Biedronek.
Miasta we Włoszech
W czwartek 11 lutego obejrzeliśmy prezentację o Włoszech, wysłuchaliśmy informacji z książki przyniesionej przez Gustawa, zaś Leon przeczytał wiadomości o Krzywej Wieży w Pizie. Następnie z drewnianych klocków budowaliśmy własne wieże. Przy pomocy poziomicy sprawdziliśmy własne umiejętności w budownictwie.
Układaliśmy nazwę Rzymu po włosku: ROMA, a następnie odczytywaliśmy litery od końca, co dało nam słowo: AMOR. Z drewnianych klocków stworzyliśmy włoskie miasto, o czym świadczy włoska flaga.
Dużo radości mieliśmy budując Koloseum z kubeczków.
Pizza
Następnie wykonaliśmy własne pizze dodając swoje ulubione dodatki. O tym, że pizzę każdy lubi przekonaliśmy się podczas obiadu, na który była PIZZA.
Włochy
W poniedziałek 8 lutego rozpoczęliśmy tydzień włoski. Pracując metodą projektu stworzyliśmy siatkę pojęciową, zapisaliśmy to, co nas interesuje, np.:
- Gdzie leżą Włochy?
- Co jedzą Włosi?
- Czy są tam wulkany?
Kształt Włoch poznaliśmy odkodowując kolorowankę. Wiele informacji przekazała nam Ania, która przyniosła książkę oraz włoską monetę.
Śnieżynki
W czwartek 4 lutego obejrzeliśmy film o powstawaniu śniegu. Dowiedzieliśmy się, że nie ma dwóch identycznych płatków śniegu. Następnie sami zaczęliśmy układać z patyczków swoje gwiazdki śniegu. Rzeczywiście każda wyszła inaczej.
Doświadczenia
W pierwszym tygodniu lutego robiliśmy doświadczenia związane z lodem i śniegiem. Dobrze, że zdążyliśmy zanim stopniał. Już wiemy, dlaczego nie można jeść śniegu.
Serdecznie dziękujemy
Babci i Mamie Marianki
za zorganizowanie dla dzieci lekcji online pt. "Karnawał".
Karnawał - lekcja online
Dzięki babci Marianki uczestniczyliśmy w lekcji online, zorganizowanej przez Muzeum Etnograficzne. Dowiedzieliśmy się, co to są zapusty i jak wyglądają dziady żywieckie. Obejrzeliśmy bułgarską maskę, związaną z obrzędem survikari. Najładniejsze maski zobaczyliśmy we Włoszech. Ostatnim krajem, który odwiedziliśmy była Brazylia, gdzie zakończenie karnawału jest wielkim świętem. Zdobyte wiadomości sprawdziliśmy podczas rozwiązywania quizu. Na zakończenie wykonaliśmy z papieru kolorowe pióropusze.
Dziecko w świecie wartości
W piątek 22 stycznia, przed wysłuchaniem "Bajki nie bajki o gwiazdce z nieba" spróbowaliśmy na podstawie ilustracji opowiedzieć jej treść. Po wysłuchaniu bajki porównaliśmy nasze przypuszczenia z usłyszaną historią, wskazywaliśmy jej bohaterów.
Rozmawialiśmy na temat rodziny, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, po czym poznajemy, że rodzina się kocha. W grupach odgrywaliśmy scenki, przedstawiające rodzinny spacer, czytanie książki przez mamę. Na zakończenie bawiliśmy się w zabawę "Słońce - deszcz".
W krainie liczb
W czwartek 21 stycznia wysłuchaliśmy opowiadania, którego bohaterem była liczba osiem. W zespołach układaliśmy tę właśnie liczbę.
Wyklejaliśmy wzór 8 kolorowymi papierkami. Poznaliśmy pojęcie liczby: parzyste i nieparzyste. Na tablicy tworzyliśmy zbiory zgodnie z liczbą.
Podczas zajęć układaliśmy w kolejności liczby, liczyliśmy domy stosując liczebniki porządkowe. Stosując działanie dodawania obliczaliśmy motyle na łące. Poznaliśmy ogród ósemki - ośmiokąt, z patyczków układaliśmy figurę ośmiokąta. Ćwiczyliśmy pisanie ósemki, rysowaliśmy leniwą ósemkę.
Biedronki dla Babci i Dziadka
W środę 20 stycznia podczas rytmiki wystąpiliśmy dla naszych Babć i Dziadków.
Z okazji Waszego Święta życzymy Wam wszystkiego dobrego!
Bracia Grimm
W drugim tygodniu stycznia poznaliśmy ojczyznę Braci Grimm. Na mapie odnaleźliśmy Niemcy, a w zespołach układaliśmy flagę. Słuchaliśmy i oglądaliśmy baśnie Braci Grimm. Dzięki znajomości bajek poradziliśmy sobie z ułożeniem ilustracji do bajek. Obejrzeliśmy film "Byli sobie wynalazcy - Gutenberg", który wynalazł druk.
Zabawy na śniegu
W środę 13 stycznia Zima przyszła do przedszkola.
Nasz bałwan ma na imię Olaf.
Dziękujemy rodzicom Lilki za marchewkę.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Marianki
za udział w akcji "Cała Polska czyta dzieciom" i przesłanie nagrania.
Bal Karnawałowy
We wtorek 12 stycznia w naszej grupie odbył się bal karnawałowy. Wszystkie dzieci były przebrane w fantastyczne stroje. Na szczególne uznanie zasługują stroje wykonane przez rodziców. Zabawy nie było końca. Muzyka, konkursy, prezenty. Zachęcamy Państwa do zainicjowania rozmowy z dziećmi na temat balu i przygotowanych dla nich atrakcji.
Podczas balu odbyło się również rozstrzygnięcie konkursu plastycznego na "Najbardziej niekonwencjonalny pojazd Świętego Mikołaja". Gratulujemy Wszystkim uczestnikom zajęcia pierwszego miejsca.
Działaj z ImPETem
W pierwszym tygodniu stycznia poznaliśmy Miecię (śmieciarkę) i imPETa (butelkę) - bohaterów programu "Działaj z impetem". Za pomocą dotyku próbowaliśmy odgadnąć, co było ukryte w worku. Opisywaliśmy, jaka jest butelka cała i zgnieciona.
Sprawdziliśmy, ile butelek mieści się w pojemniku, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Czy może ich być więcej? Okazało się, że więcej butelek będzie w pojemniku po ich zgnieceniu.
Bawiliśmy się w ustawianie butelek w rzędzie, tańczyliśmy przy muzyce tak, by nie potrącić żadnej butelki. Na koniec każdy zgniótł swoją butelkę - śmiechu i hałasu było dużo. Do zgniatania butelek wykorzystaliśmy specjalne urządzenie.
Obejrzeliśmy filmy o przygodach Mieci i imPETa, którzy pokazali nam, jak należy segregować śmieci. Swoją wiedzę sprawdziliśmy bawiąc się w grę "Segreguj na 5".
Wykorzystując butelki wykonaliśmy postać imPETa oraz Miecię.
Spotkanie z Mikołajem
W piątek 18 grudnia odwiedził nas Mikołaj. Odpowiedział nam nasz list, który przesłaliśmy mu wcześniej. Każdy z nas otrzymał piękny prezent. Chyba byliśmy grzeczni w tym roku.
Śnieżki
W czwartek 17 grudnia robiliśmy z papieru gwiazdki śniegu. Po złożeniu kartki papieru rysowaliśmy projekt gwiazdki, a następnie je wykonaliśmy.
Konkurs plastyczny "Jesienne liście"
Serdecznie dziękujemy i gratulujemy Weronice, Hani i Ninie za udział w konkursie.
Pracujemy z monitorem
Dzięki monitorowi oglądaliśmy prezentacje o Mikołaju i Laponii. Następnie rysowaliśmy ozdoby na choince.
Poznajemy cyfrę 6
W czwartek 17 grudnia poznaliśmy cyfrę 6. Staramy się zapamiętywać nowe rzeczy na różne sposoby. Tym razem wykorzystaliśmy ozdoby choinkowe oraz monitor. Każdy mógł wybrać samodzielnie kolor i napisać cyfrę na ogromnym monitorze. Na zakończenie robiliśmy quiz ze znajomości cyfr.
Ubieramy choinkę
W środę 16 grudnia po południu ubraliśmy choinkę. Każdy miał szansę zawiesić bombki. Teraz czekamy na prezenty.
Christmas is coming
W środę 16 grudnia podczas zajęć języka angielskiego utrwalaliśmy słownictwo związane ze świętami. Rozwiązaliśmy świąteczny test w aplikacji WordWall oraz wykonaliśmy zadania na monitorze.
List do Świętego Mikołaja
Nadchodzą Święta, więc przygotowaliśmy kartki z reniferami. Dzieci, które miały ochotę tworzyły kartki według własnych pomysłów. Wspólnie przygotowaliśmy list do Mikołaja - mieliśmy kłopot z adresem, ale znaleźliśmy go w internecie. Może dzieci opowiedzą rodzicom, o co prosiły... Starszaki nie prosiły tym razem o zabawki...
Kartki Świąteczne
W kopalni
W poniedziałek 14 grudnia obejrzeliśmy prezentację o pracy górnika. Oglądaliśmy pamiątkę z kopalni soli w Wieliczce.
W grudniu nauczymy się...
-
- Przyniosły krasnoludki choinkę
ubraną w nutki -
Wesoło srebrem dzwoniące
jak bombki błyszczące.
- Przyniosły krasnoludki choinkę
Ref.: Choinka cała nam gra,
piosenki cichutko śpiewa.
La, la, la, la, la, la, la, la,
Kolęda serca nam rozgrzewa.
2. Na szczycie gwiazda mruga,
zimowa nocka jest długa.
Usiadły wkoło śnieżynki
by słuchać choinki.
Ref.: Choinka cała nam gra...
3. Kluczyki wiolinowe
przypięło drzewko jodłowe.
Łańcuszek jak pięciolinia
gałązki owija.
Zabawy z kodowaniem
Podczas zajęć poruszaliśmy się według kodu. Sami tworzyliśmy obrazki do szyfrowania.
Życzenia dla Mikołaja
W piątek 4 grudnia rozmawialiśmy o zbliżającym się święcie- Mikołajkach. Każdy wykonał piękny rysunek z najlepszymi życzeniami dla Mikołaja.
Skarby Dominika
W czwartek 3 grudnia Dominik pokazał nam i opowiedział o zwierzętach wykonanych przez niego z masy solnej.
Kryształki soli
W czwartek 3 grudnia przeprowadziliśmy doświadczenie. W dwóch pojemnikach rozpuściliśmy sól, do jednego dodaliśmy pięć kropel czerwonego tuszu. Następnie w każdym pojemniku zamoczyliśmy włóczkę.
Na pytanie: Co się stanie? Odpowiedzieliśmy:
- nitka zmieni kolor,
- zniknie sól,
- sól zmieni kolor,
- zrobi się kryształ.
Lód i sól
Grudzień przywitał nas bardzo mroźno. W ogrodzie obserwowaliśmy, co się stanie po posypaniu zamarzniętej kałuży solą. W sali układaliśmy gwiazdki śniegu, każda wyszła wspaniale.
Kalendarz adwentowy
W poniedziałek 30 listopada ozdabialiśmy szablony bombek, które zawiesiliśmy na naszym kalendarzu adwentowym.
W krainie liczb
W czwartek odwiedziliśmy Krainę liczb. Wysłuchaliśmy opowiadania, a następnie podzieleni na zespoły zbudowaliśmy ogród liczb 1-5.
Chcąc dostać się do ogrodu liczby 5 musieliśmy wykonać działania dodawania: 1+4; 2+3.
W kopalni
W tym tygodniu rozmawialiśmy o pracy górnika. Po wysłuchaniu opowiadania i obejrzeniu zdjęć rysowaliśmy białą kredką po czarnej kartce.
Rozmawialiśmy o kopalni soli i sposobie wykorzystania soli. Z masy solnej lepiliśmy skarbnika kopalni.
W grudniu nauczymy się...
"Sanie Mikołaja"
W białych saniach, pod gwiazdami,
jedzie do nas z prezentami,
obdarować nimi pragnie
dziś każdego z nas…
Mikołaju, już czekamy
z kolędami, z pierniczkami,
więc przybywaj jak najszybciej
w ten świąteczny czas!
Dzwoneczkami dzwonią dzieci:
dzyń, dzyń, dzyń,
a na niebie gwiazdka świeci:
dzyń, dzyń, dzyń.
Spróbuj barszczu z pierogami,
zjedz makowca razem z nami
i odpocznij sobie chwilę,
zanim ruszysz w świat.
Nie masz w saniach GPS -u,
zawsze dotrzesz bez adresu,
podróżując tak wytrwale
od tysięcy lat!
"Orszak mikołajowy" autor Dorota Gellner
Polem srebrzystym,
polem zimowym,
wędruje orszak
mikołajowy.
Najpierw Aniołki
idą parami.
Niosą koszyczki.
Z czym?
Z prezentami!
Potem Mikołaj
poważnie kroczy,
wśród zmarszczek błyszczą
niebieskie oczy.
Mikołaj także
ma paczek mnóstwo,
a lód na rzece
świeci jak lustro.
Za Mikołajem
w śnieżnej zamieci
idą choinki.
Dokąd?
Do dzieci!
Wędruje orszak
Dalej i dalej…
A dzieci w domach
nie śpią dziś wcale!
Zjawisko szronu
W czwartek 26 listopada obserwowaliśmy zjawisko szronu, sprawdziliśmy, jak szybko się rozpuszcza. Dużo radości mieliśmy podczas ślizgania się po nawierzchni w ogrodzie.
Sznur korali
W czwartek 26 listopada wraz z Mróweczkami układaliśmy kolorowe kwadraty według ustalonego wzoru. Następnie każdy wykonał swój sznur korali.
Dzień Pluszowego Misia
W środę 25 listopada obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia. Z tej okazji rysowaliśmy misia według kodu.
Nasze zakodowane misie.
Wykonaliśmy maski przedstawiające misie.
Po południu wysłuchaliśmy informacji na temat niedźwiedzia brunatnego, a następnie odpowiadaliśmy na pytania. Łączyliśmy kropki, a po otrzymaniu obrazka niedźwiedzia wycięliśmy go, by stworzyć własne obrazki.
Mrówka Gapcio
We wtorek 24 listopada wysłuchaliśmy opowiadania o przyjaźni wśród owadów. W parach zdecydowaliśmy o kolejności ilustracji do opowiadania. Rozmawialiśmy o prawdziwym przyjacielu, jaki powinien być. Każdy wykonał swoją mrówkę, która zamieszkała w mrowisku.
Zabawa w teatr
W czwartek 19 listopada bawiliśmy się w prawdziwy teatr. Poprzedniego dnia wykonaliśmy z papieru lalki na patykach. Dziś wykorzystujemy je do zabawy. Oficjalnie graliśmy 4 spektakle w grupach: apteka, lekarz, biblioteka i przedszkole.
Serdecznie dziękujemy
Dziadziowi Leosia
za dzwonek.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Dominika
za koszulki.
Fotograf
We wtorek 17 listopada rozmawialiśmy o pracy fotografa. Najpierw próbowaliśmy rozpoznać za pomocą dotyku co jest w worku. Zadanie było trudne i potrzebna była podpowiedź.
Oglądaliśmy stare aparaty fotograficzne, bawiliśmy się w wykonywanie zdjęć. Zobaczyliśmy najstarszy aparat fotograficzny, który ma prawie 200 lat.
W swojej pracy fotograf często wykorzystuje tła. My wykonaliśmy swoje projekty, był kosmos, las i sceneria świąteczna.
Starówka
W czwartek 12 listopada oglądaliśmy albumy przedstawiające zdjęcia Starówki. Opowiadaliśmy o zdobieniach na kamienicach. Efektem naszych zajęć jest praca plastyczna. Oto ona:
Święto Niepodległości
We wtorek 10 listopada wzięliśmy udział w akcji "Szkoła do Hymnu", organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Serdecznie dziękujemy
Tacie Natalki
za odbitki ksero.
Polska nasz kraj
W tym tygodniu oglądaliśmy mapę Polski, poznaliśmy różne krajobrazy, które pokazywaliśmy na mapie.
Przygotowując się do uroczystego odśpiewania hymnu wykonaliśmy kokardy narodowe.
We wtorek odkodowaliśmy obrazek. Po odczytaniu kodu musieliśmy ułożyć kartkę w odpowiednim kolorze i miejscu.
Rysowaliśmy też godło Polski.
Obejrzeliśmy film pt. "Symbole narodowe". Układaliśmy układankę, uczyliśmy się też wiersza Czesława Janczarskiego.
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień- to miłość,
biel- serca czyste.
Piękne są nasze barwy ojczyste
Bohaterowie II wojny światowej
W poniedziałek 9 listopada obejrzeliśmy prezentację pt. "Bohater", przygotowaną przez Panią Hanię. Rozpoznaliśmy pomniki znajdujące się w naszej okolicy. Wysłuchaliśmy opowieści o bohaterstwie Jerzego Horczaka oraz odwadze małych warszawiaków.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Helenki
za papier ksero.
Poznajemy zawody
W tym tygodniu poznaliśmy zawód architekta i projektanta. Wykonaliśmy projekt wymarzonego placu zabaw. Następnie nastąpiła realizacja projektu. A oto efekt.
Legenda o Warsie i Sawie
Na zajęciach wysłuchaliśmy Legendy o Warsie i Sawie. Układaliśmy obrazki z pomnikiem warszawskiej syrenki.
Wykonaliśmy pracę plastyczną: wykleiliśmy ogon syrenki kółkami, ozdobiliśmy tarczę i miecz.
Zabawy z korkami
Zebrane korki wykorzystaliśmy do zabaw matematycznych: liczyliśmy, dodawaliśmy i odejmowaliśmy. Układaliśmy obrazki, bawiliśmy się w kółko i krzyżyk.
Masaż CMC
Uczestniczyliśmy w masażu CMC, który pomaga się wyciszyć oraz wsłuchać w potrzeby drugiego dziecka.
Nasz kraj
W tym tygodniu uczymy się o naszym kraju, żeby w przyszłości zostać prawdziwymi patriotami. Wybraliśmy się na wycieczkę po naszej stolicy. Niestety była to tylko wymyślona zabawa, bo nie możemy pozwiedzać miasta. Byliśmy na stadionie, na starym mieście, w Łazienkach Królewskich, przy pomniku Syreny. Oto efekty.
W listopadzie nauczymy się...
Piosenka "Jesteśmy Polką i Polakiem"
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …
2. Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …
3. Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …
4. Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …
Serdecznie dziękujemy
Mamie Tomka
za papier ksero.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Dominika
za kredki do malowania twarzy.
Bal dyniowy
W piątek 30 października nasza zabawa Halloweenowa rozpoczęła się od szukania małych pajączków, które ukryły się w sali. Układaliśmy sekwencje zgodnie ze wzorem, a następnie same tworzyliśmy nowy wzór.
Pierwszym zadaniem było przeniesienie kawałków papieru za pomocą słomki. Z pomarańczowych papierków wykleiliśmy dynię.
Następnym zadaniem było nawleczenie na sznurek drewnianej dyni.
Nasza zabawa zakończyła się wspólnym tańcem i śpiewaniem piosenki "Duszki leśne". Dominik rysował nam na rękach elementy związane z Halloween.
Pani Dyrektor przeczytała nam fragmenty książki pt."Pinokio"
Dzień bez zabawek
W piątek 30 października czekała na nas niespodzianka. Zamiast zabawek na półkach leżały różne opakowania.
Ze zgromadzonych skarbów zaczęliśmy tworzyć swoje dzieła. Niektóre samodzielne, inne w zespołach.
A o to efekty końcowe naszej pracy.
Przeciąganie liny
W piątek 30 października przeciągaliśmy linę w ogrodzie. Najpierw rozgrzewka. Potem czekała na nas para silnych zawodników - Pani Hania i Pan Piotr. Wygraliśmy!
Serdecznie dziękujemy
Mamie Kariny
za kolorowanki i dynię ze świeczkami.
Serdecznie dziękujemy
Tacie Natalki
za kolorowanki.
Poznajemy literę "T"
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Szymona
za kartki do rysowania.
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Liliany
za rolki po papierze.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Kariny
za książki i rolki po papierze.
U jak Ul
Przy okazji poznania głoski "u" jak "ul" obejrzeliśmy film o życiu pszczół, a swoją wiedzę sprawdziliśmy podczas ćwiczeń z wykorzystaniem tablicy. Wykonaliśmy własne pszczoły, które zamieszkały na oknie.
Jesienny potwór
Po wysłuchaniu wiersza Doroty Gellner pt. "Jesienny potwór" narysowaliśmy potwora z warzyw.
Ozoboty i owoce
W piątek 16 października przypomnieliśmy sobie zasady korzystania z ozobotów. Układaliśmy trasę z gotowych elementów. W zespołach układaliśmy jabłko i gruszkę, następnie sprawdziliśmy, jak ozobot się porusza. Każdy z nas zamalował narysowany kontur - tu liczyła się dokładność. Im staranniej pokolorowane, tym robocik poruszał się sprawniej.
Zapasy
W tym tygodniu rozmawialiśmy o warzywach i owocach. Rozpoznawaliśmy warzywa, dzieliliśmy nazwy na sylaby, mówiliśmy, na jaką głoskę zaczyna się dany wyraz. Tworzyliśmy zbiory w zależności od wykorzystania warzyw w kuchni. Stworzyliśmy swoją spiżarnię - rysowaliśmy warzywa i owoce w słoikach. Wiedzę utrwalaliśmy podczas ćwiczeń przy tablicy - tworzyliśmy zbiory warzyw i owoców.
Serdecznie dziękujemy
Mamie Helenki i Rozalki
za przesłanie nagrań opowiadań.
Dary Jesieni
Na zajęciach robiliśmy stworki z darów jesieni. Zabawy do południa było bardzo dużo. Oto efekty.
Na spacerze
W poniedziałek 5 października wybraliśmy się na spacer po okolicy w poszukiwaniu jesieni. Obserwowaliśmy zmieniającą się przyrodę. Nasze bystre oczy zaobserwowały nawet hubę drzewną. Z wycieczki przynieśliśmy różne dary jesieni: kasztany, żołędzie i liście. Na pewno do czegoś je wykorzystamy.
Piosenka "Jesienny pociąg"
Słowa: Dorota Gellner
Muzyka: Adam Skorupka
I. Stoi pociąg na peronie -
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie,
dokąd z nimi jechać będzie?
Ref.
Przed siebie, przed siebie wprost!
Przez mokry, deszczowy most!
Przed siebie, przed siebie w dal!
Na pierwszy jesienny bal!
II. Rusza pociąg sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce, wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.
Ref.
Przed siebie, przed siebie wprost…
III. Pędzi pociąg lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.
Ref.
Przed siebie, przed siebie wprost…
W bieżącym roku szkolnym uczestniczymy w realizacji programu "Mały miś w świecie wielkiej literatury". Naszą grupową maskotką został miś o imieniu Damisia. Elegancki miś obserwuje i uważnie słucha, co czytają nam nasze Panie. Wspólnie z Damisią wysłuchaliśmy m.in. bajki "O rybaku i złotej rybce", nagranej przez Panią Dyrektor.
Dzień uśmiechu
W piątek 2 października Jaś przyniósł wykonane wraz z mamą uśmiechy. W ten sposób dowiedzieliśmy się, że takie święto jest. Rozmawialiśmy o tym, jak ważny jest uśmiech.
Mamie Jasia i Jasiowi bardzo dziękujemy.
Zabawy z kredą
Korzystając z ładnej pogody pobyt w ogrodzie wykorzystaliśmy na stworzenie małych dzieł. Dziewczynki narysowały klasy i zaczęły w nie grać. Chłopcy rozegrali mecz piłkarski na narysowanym boisku.
Koncert Marimba - Chcemy być razem
Piosenka Biedronek "Duszki, duszki"
1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Ref. Duszki, duszki,
duszki leśne
wstają co dzień
bardzo wcześnie
i ziewając
raz po raz
zaczynają
sprzątać las.
2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
Bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki, duszki,
duszki leśne …
3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: Nie śmieć więcej!
Język angielski
W środę 30 września Biedronki utrwalały słownictwo związane z kolorami oraz zwierzętami za pomocą aplikacji Wordwall. Ćwiczyły zwroty takie, jak: "What is this?" oraz "This is a...".
Jesteśmy bezpieczni
W ramach tematu o bezpieczeństwie utrwalaliśmy numery alarmowe, ćwiczyliśmy wzywanie pomocy. Po obejrzeniu filmu nt. zachowania się podczas ataku psa ćwiczyliśmy postawę żółwia, układaliśmy numery alarmowe, napisy WOPR, GOPR, pies.
Gimnastyka korekcyjna w ogrodzie
Serdecznie dziękujemy
Rodzicom Hani, Szymona, Natalki, Jasia i Tomka
za papier xero.
Sprzątanie Świata
W piątek 18 września w ramach akcji "Sprzątanie Świata", wyposażeni w rękawiczki, sprzątaliśmy teren przedszkola. Doskonale posegregowaliśmy zebrane śmieci na papier i metal. Na placu przedszkolnym wyzbieraliśmy też żołędzie.
Przedstawienie "Pinokio"
W czwartek 17 września obejrzeliśmy przedstawienie pt. "Pinokio" Teatru Forma, które zostało zakupione w formie online dla dzieci przez Radę Rodziców.
Dzień Kropki
We wtorek 15 września z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki obejrzeliśmy film o Vashtii, dziewczynce, która uwierzyła w siebie i poznała swój talent. Opowiadaliśmy o swoich umiejętnościach, bawiliśmy się kropkami - określaliśmy ich kolor, liczyliśmy. Na koniec zamieniliśmy się w Vashtii i namalowaliśmy swoją kropkę.
Poznajemy głoskę "o"
Zajęcia dodatkowe
Oprócz codziennych zajęć, prowadzonych przez nauczycielki Panią Hanię i Panią Monikę, uczestniczymy w zajęciach gimnastyki korekcyjnej, prowadzonych przez Panią Anię, rytmiki, prowadzonej przez Panią Lidkę i języka angielskiego z Panią Małgosią.