Zamierzenia dyd.-wych.Język angielski

Witamy na stronie Mróweczek

Logo grupy "Mróweczek"

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy przedszkolakami, mamy 3 lata. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawią się i uczą z nami nauczycielki: Pani Hania i Pani Agnieszka, która jest dyrektorem naszego Przedszkola. Języka angielskiego uczy nas Pani Małgosia.

Z Panią Hanią i Panią Agnieszką można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest też z nami Pani Agnieszka, która pomaga nam we wszystkim, jeśli trzeba oraz druga Pani Agnieszka, która również nam pomaga oraz dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Finansowy elementarz

Pani rozdaje dzieciom książeczki.
Dzieci siedzą na podłodze, chłopiec podaje drugiemu przytulankę pieska
Na podłodze siedzi Pani, przed nią leżą duże banknoty –pięćset, dwustu, stu złotowe oraz pięćdziesiąt i dwadzieścia złotych. W dłoni trzyma banknot o nominale dziesięciu złotych, który kładzie na podłodze. Po prawej stronie ułożone są monety: pięć, dwa i jeden złoty

Przedszkolaki na start

Spotkanie z Shiz zu

W poniedziałek 16 maja pani Hania przyprowadziła swojego pieska rasy Shih tzu. Wysłuchaliśmy, jak należy dbać o psa, obejrzeliśmy przybory do pielęgnacji: szczotka i grzebień do czesania, gumeczki i spinki do włosów, nożyczki do włosów i pazurów, szczotkę do zębów. Dowiedzieliśmy się, że ten pies nie ma sierści, tylko włosy oraz co lubi jeść i czym się bawi. Na pożegnanie chętne dzieci mogły pogłaskać sunię.

dzieci siedzą w kole, po środku pani z psem
pani trzyma psa na rękach
pies shiz zu
pani pokazuje coś w ręku, na przeciwko niej leży pies
dzieci głaszczą psa
przybory do psa na krześle
dzieci spacerują jak pieski
pani trzyma psa, na przeciwko niej dzieci
pies a z tyłu dzieci

Spotkanie z pielęgniarką

W czwartek 12 kwietnia odwiedziła nas pani pielęgniarka, która opowiedziała nam historię pielęgniarstwa. Zobaczyliśmy, jak kiedyś wyglądały stroje pielęgniarki, a jak obecnie. Dowiedzieliśmy się, jak jest pobierana krew i dlaczego należy się tego nie bać. Na koniec wykonaliśmy czepki pielęgniarki według własnego pomysłu.

Pielęgniarka siedzi na krzesełku i trzyma szmacianą lalkę za rękę.
Pielęgniarka siedzi na krzesełku i trzyma szmacianą lalkę za rękę.
Dzieci siedzą przed pielęgniarką z założonymi czepkami.
Dzieci siedzą przy stoliku i ozdabiają szablon czepka pielęgniarskiego.
Dzieci siedzą przy stoliku i ozdabiają szablon czepka pielęgniarskiego.
Pielęgniarka pokazuje aktualny strój pielęgniarski.
Dzieci siedzą na matach i oglądają czarno-białe zdjęcia.
Pielęgniarka siedzi na krzesełku i pokazuje historyjkę obrazkową, dzieci siedzą na matach.
Przed dziećmi stoi pani w długim fartuchu i czepku na głowie, w ręce trzyma kartkę z narysowanym znakiem zapytania.

Próbujemy kiełków

We wtorek 5 kwietnia odwiedziła nas delegacja Biedronek i poczęstowała kiełkami, które sami wyhodowali. Część z nas dała się namówić do ich skosztowania. Zobaczyliśmy, jak rosły kiełki i jak różne były ich nasionka.

Dwoje dzieci siedzi na krzesełkach i trzyma w rękach talerz z kiełkami. Obok nich klęczy pani. A przed nimi siedzą dzieci na matach i się w nie wpatrują.
Dzieci siedzą w kole na matach. Na środku leży pojemnik z gazą i kiełkami.
Pani pokazuje z bliska pojemnik z gazą i kiełkami chłopcom, którzy siedzą na matach.

Projekt "Piłka"

Na zakończenie projektu zaprojektowaliśmy własne piłki za pomocą monitora interaktywnego.

Gdzie leży piłka?

Określaliśmy położenie piłki względem naszego ciała. Naszym zadaniem było ułożenie piłki przed sobą, za sobą, na stole, za krzesłem.

Projekt "Piłka"

Poznaliśmy Zośkę. Dowiedzieliśmy się jak się w nią gra oraz z czego jest zrobiona. Sami również próbowaliśmy  w nią pograć.

Franklin i Piłka

Obejrzeliśmy film animowany pt."Franklin i piłka". Zobaczyliśmy szkolne boisko do piłki nożnej oraz sami próbowaliśmy kopać piłkę.

Projekt "Piłka"

Podczas kolejnego spotkania w ramach projektu "Piłka" ważyliśmy piłki za pomocą wagi kuchennej. Próbowaliśmy oszacować, która z nich jest najcięższa i dlaczego.

różne piłki leżą na stole
dziecko waży piłkę do koszykówki na wadze
dziecko waży piłkę gumową na wadze

Dzień Kolorowej Skarpetki

Projekt - piłka

W dalszym ciągu pracujemy metodą projektu. Ostatnio poznaliśmy piłkę do baseballu. Porównywaliśmy ją z innymi piłkami, określaliśmy jej cechy. Następnie za pomocą wagi sprawdzaliśmy, które piłki są lekkie, a które ciężkie. Próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: dlaczego? Co ma wpływ na ciężar piłek? Następnie tworzyliśmy piłki własnego pomysłu. Oblepialiśmy piłeczki ping-pongowe plasteliną.

dzieci siedzą w kole. Pani trzyma w ręku piłkę do baseballu. Przed nia kilka piłek
dzieci w kole podają sobie piłkę do baseballu
pani trzyma wagę, na przeciwko dziecko waży piłki
troje dzieci, chłopiec po środku trzyma w ręku piłkę do baseballu
pani odbija piłkę o stół, rzed nią siedzą dzieci
chłopiec waży piłki na wadze
chłopiec waży piłki na wadze
dziewczynka trzyma w ręku piłeczkę obklejoną plasteliną
piłeczki w folii obklejone plasteliną

"Skacze piłka” - uczymy się piosenki

Skacze piłka po podłodze,
klap, klap, klap.
Gdy do ciebie rzucam piłkę,
To ją złap!
Skacze piłka po podłodze
Stuk, stuk, stuk,
gdy nie złapiesz to ucieknie,
chociaż nie ma nóg!

Projekt - Piłka

W marcu wspólnie z grupą Tygrysków rozpoczęliśmy pracę metodą projektu. Tematem naszych zajęć jest piłka. Coś, co każdy z nas lubi, ma w domu, coś nam bliskiego. Na początku opisywaliśmy wygląd i rodzaje piłek. Podczas burzy mózgów wskazywaliśmy różnice w wyglądzie piłek. Wzbogacaliśmy nasze słownictwo oraz rozwijaliśmy logiczne myślenie. Dotykaliśmy je, ugniataliśmy, dokładnie opisywaliśmy. Próbowaliśmy samodzielnie wyciągać wnioski, wykonywać doświadczenia na temat: co potrafi robić piłka: skakać, turlać się, odbijać, kozłować, leżeć itd. Wspólnie z panią Hanią i Panią Gosią stworzyliśmy mapę myśli, która będzie nam towarzyszyła do końca projektu. Na kolejnych zajęciach porównywaliśmy wielkości piłek, liczyliśmy je. Wskazywaliśmy, kóra piłka jest pierwsza, druga, ostatnia itd. Oczywiście bawiliśmy się piłkami, ćwiczyliśmy rzuty i chwyty, turlanie. Przez cały czas trwania projektu w naszej sali jest zorganizowana przez nas wystawa piłek.

dzieci siedzą w kole z paniami na około piłek i kartonu
dzieci siedzą w kole z paniami na około piłek i kartonu. Pani zapisuje coś na kartonie
dzieci oglądają piłki pokazywane przez panią
dzieci siedzą w kole na podłodze, oglądają piłki
dziewczynka liczy piłki
dzieci siedzą w kole i oglądają piłki
dzieci siedzą w kole i oglądają piłki
dzieci siedzą w kole i oglądają piłki

Pogadanki Pielęgniarki:
"Bo zdrowie jest najważniejsze"

We wtorek 22 lutego odwiedziła nas pani pielęgniarka. Wspólnie z Tygryskami dowiedzieliśmy się, co jest najważniejsze dla naszego zdrowia. Zajęcia rozpoczęliśmy od gimnastyki. Poznaliśmy zdrowe zamienniki dla słodyczy, a mianowicie chipsy z ziemniaków, buraków i pietruszki, które mogliśmy spróbować. Wspólnie omawialiśmy piramidę żywienia, uzupełniając ją o odpowiednie produkty. Następnie wykonaliśmy wesołe buzie z warzyw i owoców na papierowych talerzykach.

Pozycja boczna bezpieczna

W środę 16 lutego wspólnie z dziećmi  z grupy Tygrysków przypomnieliśmy sobie i omówiliśmy numery alarmowe. Opisaliśmy, co robi policjant, lekarz i strażak. Następnie obejrzeliśmy film, w którym trzyletnia dziewczynka układa swojego tatę w pozycji bocznej bezpiecznej. Dowiedzieliśmy się, dlaczego powinniśmy umieć wykonać tę pozycję i dlaczego jest taka ważna. Następnie krok po kroku samodzielnie ją ćwiczyliśmy.

dziecko wybiera numer alarmowy na papierowym telefonie
dzieci siedzą przed monitorem
dzieci ćwiczą na matach pozycje boczne bezpieczne
dziewczynka ćwiczy razem z panią pozycję boczną bezpieczną
chłopiec i dziewczynka ćwiczą pozycję boczną bezpieczną
Pani pokazuje pozycję boczną bezpieczną na chłopczyku

Strażnik Miejski

W  środę 9 lutego nasze przedszkole odwiedzili strażnicy miejscy. Dużo rozmawialiśmy o pracy strażnika miejskiego, o bezpieczeństwie w domu i poza nim. A na koniec mogliśmy zobaczyć z bliska radiowóz. Pan strażnik był bardzo miły i pozwolił nam nawet wejść do środka.

My friend robot

W okresie świątecznym przesłaliśmy nasz występ gwiazdkowy z języka angielskiego naszym kolegom z Przedszkola nr 65 "Tarchominek". Mogliśmy zaprezentować nasze umiejętności innym dzieciom w ramach partnerstwa w programie "My friend robot". Poniżej przedszkolaki z Przedszkola nr 65 oglądają nasze nagranie. Mamy nadzieję, że się podobało.

grupa dzieci siedzi przed monitorem

Nasze choinki

pokolorowane choinki

Święta tuż, tuż

W poniedziałek 6 grudnia, po przyjściu do sali zobaczyliśmy kominek z zawieszonymi skarpetami. Okazało się, że Mikołaj zostawił dla nas bombki do pomalowania. Pomalowaliśmy je więc oraz obsypaliśmy brokatem, by pięknie świeciły. Samodzielnie pomalowaliśmy też choinkę z palet, a dzięki mamie Leonarda sprawdziliśmy, czy igły choinki kłują. Jednak najwięcej radości sprawiło nam ubranie drzewka w samodzielnie wykonane ozdoby z kolorowego papieru – pawie oczka i łańcuch. Doskonaliliśmy też swoje umiejętności plastyczne rysując bombki na choince, narysowanej na tablicy multimedialnej oraz wykonując choinki z pasków i kolorując bombki.

Dwoje dzieci siedzi przy stole, trzyma gwiazdkę na patyku i ją malują żółtą farbą.
Chłopiec trzyma żółtą gwiazdkę na patyku i posypuje ją brokatem.
Dzieci siedzą na poduszkach, w głębi widać kominek z zawieszoną , czerwoną skarpetą. Po lewej stronie stoi nauczyciel i trzyma skarpetę, do której rękę wkłada dziecko.
Przy stole siedzi chłopiec, na blacie ułożony jest papierowy łańcuch. Chłopiec łączy elementy.
Wokół stołu, na którym ułożona jest choinka z palet, stoją dzieci i ją malują.
Troje dzieci siedzi przy stole, smarują kółko klejem i przyklejają je na większe koło.
Przy stole siedzą dzieci i dotykają gałązkami choinki swoje dłonie.

Wycieczka do Żabiej Woli "Natura wzywa"

dzieci z dwoma paniami siedzą na wagoniku

W czwartek 2 grudnia ponownie pojechaliśmy do Żabiej Woli na przedświąteczną wycieczkę. Pogoda nam dopisała, więc bawiliśmy się w ogrodzie, byliśmy na spacerze w lesie, podczas którego wysłuchaliśmy wiele ciekawostek na temat świąt Bożego Narodzenia. W czasie spaceru towarzyszył nam pies Brooklyn. Wykonaliśmy samodzielnie ozdoby choinkowe z cynamonu oraz brokatu. Byliśmy na przejażdżce kolejką, podczas której widzieliśmy owce. Głaskaliśmy młodą krówkę, króliki oraz oglądaliśmy kury. Na koniec zjedliśmy przepyszną kiełbaskę z ogniska.

pan pokazuje dzieciom w lesie sylwetę króla
dzieci oglądają króliki
chłopcy na tle polany, jeden z nich trzyma tyrolkę
grupa dzieci bawi się w kąciku kuchennym
troje dzieci siedzi przy stole i maluje ozdoby choinkowe
chłopiec posypuje brokatem ozodobę choinkową
dziewczynka ogląda królika
pan pokazuje dzieciom w lesie sylwetę świętego mikołaja

Uczymy się piosenki

Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......

Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......

Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......

Świeci gwiazdka jedna, druga
główką kręci oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.

Chodź gwiazdeczko,
chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.

Chodź gwiazdeczko,
chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.

Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają.

Pieczemy pierniczki

pierniczki na blasze

W czwartek 18 listopada upiekliśmy pierniczki. Samodzielnie wałkowaliśmy ciasto, dodawaliśmy składniki oraz wycinaliśmy kształty. Wiemy też, jakie produkty potrzebujemy oraz skąd je wziąć, aby pierniczki były pyszne.

dziewczynka wałkuje ciasto
dziewczynka wałkuje ciasto
dziewczynka dodaje składniki
dziewczynka dodaje składniki
pani pomaga robić dzieciom ciasto
pani miesza ciasto
chłopiec wałkuje ciasto
dziewczynka wycina kształy w cieście
pani pomaga chłopcu wycinać ciastka
pani pokazuje dzieciom jak zrobić ciasto
chłopiec dodaje składniki, na przeciwko siedzą dzieci

Czyste ręce to zdrowy przedszkolak

Pani w różowym ubraniu klęczy na macie, w ręku trzyma mały koszyk. Za nią widać plakat, na którym jest dłoń z kolorowymi bakteriami.

We wtorek 16 listopada nasze przedszkole ponownie odwiedziła pani pielęgniarka. Na dzisiejszym spotkaniu dowiedzieliśmy się o zarazkach, które są wokół nas. Rysowaliśmy flamastrami zarazki na odrysowanej dłoni, a następnie próbowaliśmy je zmyć. To było bardzo trudne. By zarazki zniknęły potrzebne jest mydło. Ćwiczyliśmy prawidłowe etapy mycia dłoni. Na koniec oglądaliśmy pod mikroskopem preparaty z różnymi zarazkami.

Przy stole siedzi chłopiec który patrzy przez mikroskop.
Pani pielęgniarka stoi i pokazuje jak należy myć palce, dzieci siedzą na macie i naśladują jej ruchy.
Dzieci siedzą na macie, pani pielęgniarka nakłada mydło na dłonie dzieci.
Dzieci siedzą przy stole, na obrysie dłoni rysują flamastrami zarazki.

Jesień wokół nas

Widać dziewięć jeży, prace wykonane przez dzieci.
praca plastyczna jeż

Październik i listopad to typowe miesiące jesienne. W tym czasie poznaliśmy zwyczaje jeża i wykonaliśmy prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik.

Czworo dzieci siedzi przy stole i kolorują jabłka oraz liść.
Dziewczynka siedzi przy stole, dłoń umoczoną w brązowej farbie odciska na kartce z narysowanym kształtem jeża.
Chłopiec siedzi przy stole, przed nim leży kartka z zarysem kształtu jeża. Dziecko maluje palcem łapy jeża.

Swoje umiejętności artystyczne ćwiczyliśmy podczas kolorowania jabłek i gruszek. Po dokładnym pokolorowaniu obrazek został przecięty na części, które złożyliśmy, a następnie przykleiliśmy na kartkę. W rozwijaniu umiejętności manualnych pomogła nam tablica multimedialna, na której każdy ćwiczył kolorowanie dużej powierzchni jabłka.

Dzieci stoją wokół stołu na który rozłożony jest duży arkusz papieru. Dzieci uderzają niebieskimi kredkami o papier.
Dzieci leżą na matach, patrzą na kawałek papieru pokazywanego przez nauczyciela.
Dzieci stoją przy oknie i obserwują to co dzieje się za oknem.
Dziecko siedzi przy stoliku i składa pocięty obrazek w całość.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Vadzima, Michała, Natalki, Adelki, Neli i Nare

za przygotowanie poczęstunku na uroczystość Pasowania na Przedszkolaka.

Pasowanie na przedszkolaka

W piątek 29 października uczestniczyliśmy w pasowaniu na przedszkolaka. Podczas uroczystości zaprezentowaliśmy swoje umiejętności: śpiewaliśmy piosenki, mówiliśmy wiersz, z części złożyliśmy mrówkę. Pani Dyrektor, po złożeniu przez nas przyrzeczenia pasowała nas na prawdziwych przedszkolaków. Następnie wykleiliśmy postać mrówki brązowymi kółeczkami. Uroczysty dzień zakończył się poczęstunkiem, przygotowanym przez rodziców.

Dziewięcioro dzieci siedzi przy stole. Przed każdym dzieckiem ustawiona jest tacka, sok. Na talerzach ułożone są słodkie przekąski. Dzieci jedzą wybrane przez siebie słodkości.
Pani Dyrektor dotyka czerwonym ołówkiem do ramienia dziecka jako znak pasowania.
Pani Dyrektor trzyma kartkę z „Przysięgą dzieci”.
Przy stoliku siedzi czworo dzieci, każde ma klej. Dzieci przyklejają brązowe kółeczka na rysunek mrówki.
Dzieci ustawione są w rządku, po bokach stoją nauczycielki. Z tyłu na ścianie zawieszony jest napis „PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA”, po bokach umieszczone są papierowe baloniki z wypisanymi imionami dzieci.
Czworo dzieci siedzi na podłodze i składa obrazek mrówki z elementów.

Owoce

Przy stoliku siedzą dzieci. jedna dziewczynka stoi, wkłada do sokowirówki jabłka.

W październiku rozmawialiśmy na temat owoców i warzyw, które są źródłem witamin. Naszym zadaniem było odszukanie jabłek w sali, następnie poznaliśmy je za pomocą zmysłów: oglądaliśmy, dotykaliśmy, wąchaliśmy i próbowaliśmy. Każdy z nas pomalował wycięte jabłko farbą, a później przyklejaliśmy je na wyciętym drzewie. W środę 13 października przynieśliśmy z domu owoce i warzywa, z których zrobiliśmy pyszny sok.

Chłopiec stoi przy szafce, z górnej półki zdejmuje jabłko.
Na matach siedzą dzieci, dziewczynka wącha jabłko.
Przy stoliku siedzi czworo dzieci, które malują farbą kształt jabłka.
Dziewczynka przykleja listek do drzewa z jabłkami.
Na matach siedzą dzieci, przed nimi ułożone są pomarańcze i marchewki. Jedną marchewkę kładzie dziewczynka.
Przy stoliku siedzą dzieci. jedna dziewczynka stoi, wkłada do sokowirówki jabłka.
Dzieci siedzą przy stoliku, pija sok z kubeczków.

Wycieczka do Żabiej Woli

We wtorek 12 października uczestniczyliśmy w wycieczce do Żabiej Woli. Podczas całego pobytu towarzyszył nam tam bardzo przyjazny pies Brooklyn oraz kot. Cały dzień spędziliśmy na powietrzu. Jeździliśmy na tyrolce, wspinaliśmy się po drabinkach, bawiliśmy się na placu zabaw oraz graliśmy w piłkę. Pan gospodarz pokazał nam owce, które mieliśmy szansę nakarmić. Jeździliśmy też kolejką po polach i łąkach, gdzie zobaczyliśmy młodą krówkę. Spacerowaliśmy po lesie. Wysłuchaliśmy ciekawostek o zwierzętach szykujących się do zimy. Zbieraliśmy liście, z których zrobiliśmy domek dla jeża. Samodzielnie obraliśmy i kroiliśmy jabłka, z których następnie został zrobiony przepyszny dżem.

dzieci przy płocie karmią owce
dzieci jadą kolejką po łące
dzieci zbierają liście na około drzewa
grupa chłopców wisi na linach
pani pomaga wejść dzieciom na tyrolkę
dzieci stoją na pieńkach w lesie
pan pokazuje dzieciom rysunek w lesie
dzieci stoją przy drzewach
dzieci karmią owcę przez płot
panie pomagają dzieciom obierać jabłka
dzieci obierają jabłka przy stole
dzieci myją jabłka w misce
dzieci siedzą przy stole i piją picie z kolorowych kubków
na polanie stoją stoły przy których siedzą dzieci
grupa dzieci stoi w lesie

Ordery Uśmiechu

Zabawy z monitorem

W czwartek 30 września wspólnie z Tygryskami wykonywaliśmy zadania na monitorze. Rozwiązywaliśmy zagadki w aplikacji WordWall. Wskazywaliśmy i nazywaliśmy wybrane owoce.

dziewczynka rozwiązuje zadania na monitorze
dziewczynka gra w memory na monitorze
dziewczynka wskazuje owoce na monitorze

Na placu zabawach

chłopiec na drabinkach
dwoje dzieci wchodzą po drabince na zjeżdżalnię
dziecko zjeżdża na zjeżdżalni

Na rytmice z Tygryskami

dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki
dzieci bawią się i tańczą na sali na zajęciach rytmiki

Muchomorki

dzieci przy stole wyklejają muchomory bibułą
muchomorki - praca plastyczna

Sprzątanie Świata

W piątek 17 września obchodziliśmy Dzień Sprzątania Świata. Z tej okazji wspólnie z innymi przedszkolakami obejrzeliśmy film o segregacji śmieci. Po powrocie do naszej sali okazało się, że wszędzie rozrzucone są papiery i plastikowe opakowania. Zaczęliśmy zbierać i segregować puste opakowania do odpowiednich pojemników. Dużo radości sprawiło nam zgniatanie butelek. Dowiedzieliśmy się, że w przedszkolu zbierane są plastikowe korki. Po południu graliśmy w grę – segregowanie odpadów.

Dzieci siedzą przed ekranem tablicy multimedialnej i oglądają film rysunkowy. Na ekranie widać czworo dzieci , a wokół są pojemniki na śmieci.
Dzieci chodzą po Sali i zbierają papiery, plastikowe opakowania. Na podłodze ustawione są dwa pojemniki: niebieski z napisem papier oraz żółty z napisem plastik.
Dziecko wrzuca plastikową butelkę do żółtego pojemnika.
Na podłodze leżą butelki które dzieci zgniatają poprzez stawanie na nich.
Dzieci stoją wokół pojemnika w którym są plastikowe korki.
Dzieci siedzą przy stoliku, na blacie ułożone są kartki z rysunkami. Dziewczynka kładzie jeden obrazek.

Uczymy się wiersza

"Mam trzy latka…"

Mam trzy latka, trzy i pół,
sięgam głową ponad stół,
mam fartuszek z muchomorkiem,
do przedszkola chodzę z workiem.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu
nauczyłam się w przedszkolu.

Uczymy się piosenki

"Kotek Puszek"

Kotek Puszek z czarną łatką.
Dziś w przedszkolu był z Agatką.
A z kieszeni u fartuszka
wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek.
Na podłogę skoczył Puszek.
Teraz kotku będziesz z nami.
My już ciebie nie oddamy.

Kolorowa piłka

Na kartce A3 wyklejona jest piłka w czterech kolorach: niebieskim, czerwonym, żółtym, zielonym. Na górze kartki jest napis PIŁKA, a po lewej i prawej stronie kartki wypisane są imiona dzieci

W piątek 10 września rozwiązaliśmy zagadkę o piłce. Następnie ćwiczyliśmy swoją zręczność poprzez łapanie i rzucanie piłki. Przy stoliku każdy z nas otrzymał fragment białej kartki, którą wyklejaliśmy kolorowymi kawałkami papieru. Po złożeniu wszystkich elementów powstała nasza kolorowa piłka. Na zakończenie zajęć uczestniczyliśmy w zabawie „Odszukaj kolor”.

Dwie dziewczynki przykładają żółte klocki do żółtego kawałka papieru.
Przy dwóch stolikach siedzą dzieci. Przed każdym dzieckiem stoi żółty pojemnik z kolorowymi papierami. Dzieci przyklejają je do kawałków białego papieru.