Zamierzenia dyd.-wych.

Witamy na stronie Sumiennych Sów

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielka Pani Hania Pani Justyna.

Z Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy mailowe:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

W chatce Świętego Mikołaja

W środę 18 grudnia odwiedziliśmy Mikołaja. Po wyjściu z autokaru przywitały nas dwa elfy, które poprosiły o pomoc w poszukiwaniach worka Mikołaja. Idąc według wskazówek trafiliśmy do kuchni Pani Mikołajowej, gdzie poznaliśmy tajniki powstawania pierników. Szukając worka odwiedziliśmy stajnię z reniferami, a na koniec trafiliśmy do chatki Mikołaja. Święty Mikołaj opowiedział nam o swojej pracy, poczęstował cukierkami, niektóre dzieci wrzuciły listy do Mikołaja. Każdy z nas wykonał bombkę na choinkę, niektórzy namalowali bałwanka, inni zrobili Mikołaja.

Na dywanach siedzą dzieci, przed nimi stoją elfy.
Dzieci leżą na dywanach a elf sypie czarodziejski proszek.
Przed każdym dzieckiem leży krążek drzewa, który malują czerwoną farbą przy użyciu gąbki.
Dziewczynka wrzuca list do czerwonej skrzynki.
Przy choince siedzi Mikołaj, który częstuje dziewczynkę cukierkami.
Przed dzieckiem leży okrągłe drewienko z namalowanym bałwankiem. Dziecko przykleja niebieskie koraliki.

Zima w lesie

W czwartek 12 grudnia odbyły się kolejne zajęcia w CEPL w Powsinie. Po przybyciu na miejsce obejrzeliśmy historię o żołędziu, który się zagubił. W trakcie oglądania ilustracji poznaliśmy nazwy niektórych ptaków, które następnie kolorowaliśmy. Zapoznaliśmy się z zasadami odpowiedzialnego dokarmiania ptaków. Z tą wiedzą ruszyliśmy na wycieczkę do lasu, a naszym pierwszym zadaniem było odszukanie ukrytych zwierząt, stoczyliśmy również bitwę na śnieżki - papierowe kulki.

Dwoje dzieci siedzi przy stole i kolorują obrazki ptaków.
Troje dzieci stoi, w dłoniach trzymają obrazki przedstawiające ziarna oraz produkty spożywcze: chleb, ser.
Dziewczynka stoi przy drzewie i sięga po zabawkę – ptaka.
Dwie grupy dzieci stoi naprzeciw siebie i rzuca białymi kulkami.
Pani kuca rękę ma wyciągniętą w stronę mrowiska.
 Dzieci i pani stoją pośród drzew, głowy mają zwrócone ku koronom.

Klub Mleczaka

W ramach realizacji projektu Klub Mleczaka we wtorek 10 grudnia odbyły się drugie zajęcia. Przywitaliśmy się z Mleczakiem i wysłuchaliśmy opowiadania o przygodzie krokodyla, którego rozbolał ząb. Dowiedzieliśmy się o konieczności wizyt kontrolnych u dentysty raz na pół roku. Opowiedzieliśmy o wyposażeniu gabinetu dentystycznego, ułożyliśmy w kolejności ilustracje przedstawiające etapy mycia zębów. Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej, polegającej na uważnym słuchaniu i ustawieniu się w odpowiednim miejscu.

Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym w kółeczku. Pani pokazuje im postać papierowego ząbka na patyku.
Dzieci otwierają buzie i odchylają się do tyłu siedząc na podłodze.
Pani pokazuje dzieciom ilustracje, na której przedstawiony jest gabinet dentystyczny.
Dzieci oglądają ilustracje ukazujące dzieci w gabinecie dentystycznym.
Dziewczynka kuca na pięcioma ilustracjami ukazującymi etapy mycia rąk.
Dzieci stoją nad niebieską kartka ułożoną na podłodze.

Kids in Red – zakręcony czerwony piątek

W piątek 6 grudnia obchodziliśmy Mikołajki. W tym dniu w przedszkolu dominował kolor czerwony, wszędzie podskakiwały czapki Mikołaja. Po śniadaniu w naszej sali przywitał nas świąteczny nastrój: zawieszone były łańcuchy, światełka. Wisiał też portret Mikołaja. Naszym zadaniem było odszukanie czerwonych kartek i przyklejenie ich na czapkę. Drugim zadaniem było przeciągnięcie sań z Mikołajem przez renifera. Każdy z nas miał możliwość bycia Mikołajem i reniferem. Ostatnim zadaniem było przeniesienie prezentów przez skrzaty. Trudność polegała na tym, że każdy skrzat – czyli każdy z nas, miał przyczepiony dzwoneczek i musieliśmy być przy tym bardzo ostrożni. Na koniec tańczyliśmy do muzyki świątecznej.

Dzieci i dwie panie siedzą na podłodze w czerwonych strojach. Część dzieci i dwie panie mają na głowach czapki Mikołaja.
Panie i piątka dzieci stoją blisko siebie. Pani przekazuje dzieciom instrukcje, dzieci jej słuchają.
Dziewczynka w czerwonym stroju i czapce szuka czerwonych kawałków kartki.
Czwórka dzieci przyczepia czerwone karteczki do czapki Mikołaja, która wisi na szafie.
Szóstka dzieci przyczepia czerwone karteczki do czapki Mikołaja, która wisi na szafie.
Piątka dzieci przyczepia czerwone karteczki do czapki Mikołaja, która wisi na szafie.
Troje dzieci siedzi na ręcznikach, a troje trzyma hula hop i stoi przed nimi szykując się do ciągnięcia dzieci na ręcznikach.
Dzieci stoją na przeciwko siebie i słuchają tego co mówi pani w stroju Mikołaja. Dzieci ubrane są na czerwono.
Dwoje dzieci i pani siedzi na ręcznikach, a troje dzieci trzyma hula hop i stoi przed nimi szykując się do ciągnięcia dzieci na ręcznikach.
Dzieci udają skrzaty i trzymają w dłoniach woreczki.

Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami

W piątek 29 listopada odbyły się zajęcia z Panią Anią, która przybliżyła nam trudności, z jakimi zmagają się osoby niepełnosprawne. Wśród zdjęć, które oglądaliśmy były osoby niewidzące, głuchonieme, poruszające się na wózkach inwalidzkich. Dłońmi przesuwaliśmy po perforowanej kartce, tak jak robią to osoby posługujące się pismem Braille. Mieliśmy do wykonania różne zadania: mieliśmy narysować postać ludzką, ale drugą ręką niż zawsze. To zadanie było trudne, ale dzielnie je wykonaliśmy. Siedząc na krzesełkach odbijaliśmy balon, problem pojawił się, kiedy balon wypadł poza nasze koło. Znaleźliśmy rozwiązanie przesuwając się na krzesełku.

 Przed chłopcem leży kartka. Chłopiec dotyka kartkę palcami.
Chłopiec w lewej dłoni trzyma flamaster i rysuje postać ludzką.
Dziewczynka siedzi na krześle, które trzyma z boku i przesuwa się do przodu, by podnieść balon.

Klub Mleczaka

We wtorek 26 listopada rozpoczęliśmy realizację programu Klub Mleczaka. Wysłuchaliśmy opowiadania o Mleczaku i jego przyjaciołach – lisicy i krokodylu. Zobaczyliśmy z bliska jak wygląda lusterko dentystyczne oraz przyrządy służące do czyszczenia zębów. Sami też sprawdzaliśmy jak się czyści nicią dentystyczną zęby, próbując swoich sił na klockach. Dowiedzieliśmy się również, że należy wymieniać szczoteczki do mycia zębów raz na trzy miesiące. Na koniec zajęć pokolorowaliśmy, a także narysowaliśmy naszą wymarzoną szczoteczkę do zębów.

Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym w kółeczku. Razem z nimi siedzi pani.
Pani w okularach czyta opowiadanie z kartki, którą trzyma w rękach.
Pani pokazuje dzieciom szczoteczkę, którą używa się do czyszczenia zębów.
Dziewczynka próbuje patyczkiem wyczyścić plastelinę z żółtego klocka.
Dwoje dzieci siedzi przy stoliku i koloruje kartkę, na której narysowane są: szczoteczka, pasta, kubek. Na stoliku obok nich leżą również kredki.
Piątka dzieci siedzi przy stoliku i rysuje wymarzoną szczoteczkę do zębów. Na stoliku znajduje się również kubek z kredkami.
Na podłodze leży sześć prac plastycznych, które przedstawiają pokolorowane szczoteczki do zębów, pastę oraz kubek.
Na podłodze leży osiemnaście prac plastycznych, które przedstawiają narysowane szczoteczki do zębów.

Inca Play

Za udział w Rowerowym Maju w czwartek 24 października odwiedziliśmy salę zabaw Inca Play w Blue City. Korzystaliśmy ze wszystkich atrakcji w sali zabaw. Chętnie kręciliśmy się na karuzeli oraz bujaliśmy na statku. W małpim gaju pokonywaliśmy różne przeszkody, wnosiliśmy poduszki, by na nich zjechać na zjeżdżalni.

Na huśtawce – łodzi siedzą dzieci w trzech rzędach po dwoje.
Na karuzeli zawieszone są gondole w których siedzi po czworo dzieci.
Dwóch chłopców bawi się wśród dużych, kolorowych piłek.
Po zielonej zjeżdżalni jedzie dwoje dzieci które siedzą na czerwonych poduszkach.
Dwie dziewczynki przechodzą pomiędzy zawieszonymi wałkami.
Dziewczynka stoi na szarych piramidach, u góry trzyma się siatki. Za nią widać dwie dziewczynki, które chcą przejść przez okrągły otwór.

Z wizytą w Akademii Pożarniczej

W czwartek 17 października udaliśmy się z wizytą do Akademii Pożarniczej. W garażu poznaliśmy przeznaczenie różnych wozów, między innymi gaśniczy, z drabiną, do wyciągania ciężkich samochodów, z robotem do gaszenia pożarów, motorówkę oraz skuter wodny. Strażacy pokazali nam również wyposażenie wozu bojowego: węże, nożyce pneumatyczne, piły, torbę ratownika. Przez chwilę mogliśmy poczuć się jak prawdziwi strażacy siedząc w wozie strażackim oraz zakładając kask. Porównaliśmy ubiór strażaków podczas ćwiczeń oraz podczas akcji gaśniczej.

Przed wozem strażackim stoi strażak i trzyma nożyce pneumatyczne, przed nim stoją dzieci.
Chłopiec trzyma w dłoniach prądownicę od węża strażackiego.
Przed dziećmi stoi dwóch strażaków. Po lewej stronie stoi strażak w stroju do akcji, na głowie ma założony kask. Obok niego stoi mężczyzna w czarnym mundurze z napisem straż.
Dzieci stoją przed łodzią straży pożarnej.
Dzieci stoją przed wozem w którym stoi robot do gaszenia pożaru.
Czworo dzieci siedzi na krzesłach i je kanapki, za nimi widać drewniany wóz strażacki.

Martwa natura

W piątek 11 października poznaliśmy pojęcie martwa natura, obejrzeliśmy zdjęcia obrazów. W sali ułożyliśmy kompozycję z owoców, którą rysowaliśmy ołówkiem, a następnie kolorowaliśmy pastelami olejnymi.

Na czarnym tle ułożone są owoce. Po środku leży kiść czerwonych winogron, z lewej strony dwa banany. Z prawej strony za winogronami leży gruszka i jabłko.
Dzieci siedzą na podłodze, przed każdym dzieckiem leży kartka A3 na której rysują ołówkiem.
Zdjęcie przedstawia prace martwej natury wykonane przez dzieci.
Zdjęcie przedstawia prace martwej natury wykonane przez dzieci.

Utrwalamy literę M

Na zdjęciu widać piętnaście kartek z wyklejonymi plasteliną literami m.

W drugim tygodniu października poznaliśmy literę "m". Jej kształt utrwalaliśmy wyklejając wielką i małą literę kuleczkami z plasteliny.

Przy stoliku siedzą dzieci i toczą kulki z plasteliny w dłoniach.
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku. Przed nimi leżą kartki z wielką i małą pisaną literą m, którą wyklejają plasteliną.

Jesienne drzewa

Na zdjęciu widać szesnaście prac plastycznych, przedstawiają narysowane drzewa, w miejscu korony drzewa przyklejone są kolorowe paski papieru.

Jesień to czas kolorów. Chcąc uchwycić różnorodność kolorów jesiennych liści wykonaliśmy pracę plastyczną.

Troje dzieci siedzi przy stoliku. Na kartkach mają narysowane drzewa. Jeden chłopiec koloruje pień, drugi smaruje pomarańczowy pasek papieru klejem, trzecie dziecko przecina fioletowy pasek papieru.
Przy stoliku siedzi czworo dzieci. Chłopiec i dziewczynka kolorują drzewa. Dziewczynka smaruje czerwony pasek papieru klejem. Chłopiec przecina zielony pasek papieru wzdłuż linii.

A jak arbuz

Na podłodze leży 16 prac plastycznych przedstawiających arbuza wylepionego bibułą.

W piątek 4 października na zajęciach wykonywaliśmy pracę plastyczną przy użyciu bibuły. Wykonywaliśmy arbuza w ramach utrwalania literki „a”.

Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.
Czwórka dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.
Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.

Głowa, ramiona, klocek

Popołudnie minęło nam podczas zabawy "Głowa, ramiona, klocek". Utrwalaliśmy części ciała, a na hasło "klocek" musieliśmy jak najszybciej wziąć klocek do ręki.

Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek.
Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek.
Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek. Dzieci trzymają się za głowy.

Poznaliśmy O

We wtorek 24 września na zajęciach kontynuowaliśmy poznawanie litery „o”. Na monitorze w aplikacji Genially wykonywaliśmy różne zadania w celu jej utrwalania. Na koniec zajęć ćwiczyliśmy jej zapis.

Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Jedna dziewczynka stoi przy monitorze i wykonuje zadanie - zakreśla literę o.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Jeden chłopiec stoi przy monitorze i wykonuje zadanie - zakreśla słowa na literę o.
Cztery dziewczynki i chłopiec siedzą przy stoliku i piszą literkę o na karcie pracy.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Vladyslava

za zabawki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Valentyna

za grę.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Igi i Romana

za ryzy papieru.

Dzik jest dziki

We wtorek 17 września ponownie odwiedziliśmy Las Kabacki. Podczas spaceru po lesie szukaliśmy śladów bytności zwierząt, widzieliśmy nadgryzione łupiny orzechów i szyszki, obserwowaliśmy wiewiórki, które robiły zapasy na zimę. Dowiedzieliśmy się, dlaczego w żołędziach czasami jest dziurka. Obejrzeliśmy poroże łosia i sarny. Patyki wykorzystaliśmy do naśladowania stukania dzięcioła, nasza orkiestra pięknie grała.

Dzieci w kamizelkach odblaskowych siedzą przy stole drewnianym i jedzą kanapki.
Przed panem w zielonej koszulce stoją dzieci, które wyciągają dłonie z trzymanymi szyszkami.
Osoba dorosła trzyma w dłoni rozpołowionego żołędzia, w jednej połówce widać czerwonego robaka.
Wokół drzewa stoi czworo dzieci, które uderzają patykami w pień.
Dwoje dzieci trzyma w dłoniach elementy zjedzonej szyszki oraz rozłupaną skorupę orzecha włoskiego.
Widać troje dzieci, jedno trzyma poroże łosia, a drugie poroże sarny.

Wycieczka do lasu

We wtorek 10 września uczestniczyliśmy w pierwszej wycieczce w nowym roku szkolnym. Na miejsce podróżowaliśmy komunikacją miejską. Po przybyciu do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej zostaliśmy zaproszeni do sali na zajęcia: obejrzeliśmy filmy z foto pułapek, dopasowaliśmy liście do kształtu figur geometrycznych. Pani opowiedziała nam o sposobach przygotowania się do zimy przez wiewiórkę, jeża i borsuka. Na karcie pracy przykleiliśmy zwierzęta zgodnie z ich miejscem zimowania. Mieliśmy czas na drugie śniadanie, po którym wyszliśmy na zewnątrz. Wśród drzew szukaliśmy śladów żerowania zwierząt: rozłupane orzechy, nadjedzone szyszki. Na zakończenie zajęć każde z nas ukryło żołędzia, którego na następnych zajęciach mamy odnaleźć.

Na podłodze leżą figury geometryczne z ułożonymi liśćmi. Dziewczynka pochyla się nad kołem i kładzie liść.
Przed kobietą stoi troje dzieci, które wyciągają dłonie z trzymanymi skarbami leśnymi: liść, szyszka, ogonek od szyszki.
Piątka dzieci stoi przed atrapą drzewa, jeden chłopiec odczepia z niego liść.
Zdj.1 Dzieci siedzą przy stole. Przed nimi leży kartka z narysowanym drzewem z dziuplą, norą oraz liśćmi, dzieci przyklejają naklejki zwierząt.
Na trawie kuca dziewczynka, która chowa żołędzia w trawie.
Dzieci nachylają się wokół drewnianego stolika, na którym leżą szyszki, żołędzie, plastikowe pudełeczka.

Wyprawka 5-6-latka

  • podpisany worek z kompletem ubrań na zmianę,
  • podpisany worek ze strojem gimnastycznym (biały t-shirt i krótkie spodenki),
  • kapcie,
  • podpisany kubeczek na wodę do picia (który można wyparzać),
  • podpisana teczka tekturowa A4 na prace plastyczne.

Ponadto raz w miesiącu należy przynieść:

  • 2 duże pudełka chusteczek higienicznych (tzw. "wyciąganych"),
  • 2 opakowania nawilżanego papieru toaletowego biodegradowalnego,
  • 2 opakowania ręczników papierowych zz.