Zamierzenia dyd.-wych.

Witamy na stronie Sumiennych Sów

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 5 i 6-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielka Pani Hania Pani Justyna.

Z Paniami można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy mailowe:

Jest z nami również Pani Beata, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Inca Play

Za udział w Rowerowym Maju w czwartek 24 października odwiedziliśmy salę zabaw Inca Play w Blue City. Korzystaliśmy ze wszystkich atrakcji w sali zabaw. Chętnie kręciliśmy się na karuzeli oraz bujaliśmy na statku. W małpim gaju pokonywaliśmy różne przeszkody, wnosiliśmy poduszki, by na nich zjechać na zjeżdżalni.

Na huśtawce – łodzi siedzą dzieci w trzech rzędach po dwoje.
Na karuzeli zawieszone są gondole w których siedzi po czworo dzieci.
Dwóch chłopców bawi się wśród dużych, kolorowych piłek.
Po zielonej zjeżdżalni jedzie dwoje dzieci które siedzą na czerwonych poduszkach.
Dwie dziewczynki przechodzą pomiędzy zawieszonymi wałkami.
Dziewczynka stoi na szarych piramidach, u góry trzyma się siatki. Za nią widać dwie dziewczynki, które chcą przejść przez okrągły otwór.

Z wizytą w Akademii Pożarniczej

W czwartek 17 października udaliśmy się z wizytą do Akademii Pożarniczej. W garażu poznaliśmy przeznaczenie różnych wozów, między innymi gaśniczy, z drabiną, do wyciągania ciężkich samochodów, z robotem do gaszenia pożarów, motorówkę oraz skuter wodny. Strażacy pokazali nam również wyposażenie wozu bojowego: węże, nożyce pneumatyczne, piły, torbę ratownika. Przez chwilę mogliśmy poczuć się jak prawdziwi strażacy siedząc w wozie strażackim oraz zakładając kask. Porównaliśmy ubiór strażaków podczas ćwiczeń oraz podczas akcji gaśniczej.

Przed wozem strażackim stoi strażak i trzyma nożyce pneumatyczne, przed nim stoją dzieci.
Chłopiec trzyma w dłoniach prądownicę od węża strażackiego.
Przed dziećmi stoi dwóch strażaków. Po lewej stronie stoi strażak w stroju do akcji, na głowie ma założony kask. Obok niego stoi mężczyzna w czarnym mundurze z napisem straż.
Dzieci stoją przed łodzią straży pożarnej.
Dzieci stoją przed wozem w którym stoi robot do gaszenia pożaru.
Czworo dzieci siedzi na krzesłach i je kanapki, za nimi widać drewniany wóz strażacki.

Martwa natura

W piątek 11 października poznaliśmy pojęcie martwa natura, obejrzeliśmy zdjęcia obrazów. W sali ułożyliśmy kompozycję z owoców, którą rysowaliśmy ołówkiem, a następnie kolorowaliśmy pastelami olejnymi.

Na czarnym tle ułożone są owoce. Po środku leży kiść czerwonych winogron, z lewej strony dwa banany. Z prawej strony za winogronami leży gruszka i jabłko.
Dzieci siedzą na podłodze, przed każdym dzieckiem leży kartka A3 na której rysują ołówkiem.
Zdjęcie przedstawia prace martwej natury wykonane przez dzieci.
Zdjęcie przedstawia prace martwej natury wykonane przez dzieci.

Utrwalamy literę M

Na zdjęciu widać piętnaście kartek z wyklejonymi plasteliną literami m.

W drugim tygodniu października poznaliśmy literę "m". Jej kształt utrwalaliśmy wyklejając wielką i małą literę kuleczkami z plasteliny.

Przy stoliku siedzą dzieci i toczą kulki z plasteliny w dłoniach.
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku. Przed nimi leżą kartki z wielką i małą pisaną literą m, którą wyklejają plasteliną.

Jesienne drzewa

Na zdjęciu widać szesnaście prac plastycznych, przedstawiają narysowane drzewa, w miejscu korony drzewa przyklejone są kolorowe paski papieru.

Jesień to czas kolorów. Chcąc uchwycić różnorodność kolorów jesiennych liści wykonaliśmy pracę plastyczną.

Troje dzieci siedzi przy stoliku. Na kartkach mają narysowane drzewa. Jeden chłopiec koloruje pień, drugi smaruje pomarańczowy pasek papieru klejem, trzecie dziecko przecina fioletowy pasek papieru.
Przy stoliku siedzi czworo dzieci. Chłopiec i dziewczynka kolorują drzewa. Dziewczynka smaruje czerwony pasek papieru klejem. Chłopiec przecina zielony pasek papieru wzdłuż linii.

A jak arbuz

Na podłodze leży 16 prac plastycznych przedstawiających arbuza wylepionego bibułą.

W piątek 4 października na zajęciach wykonywaliśmy pracę plastyczną przy użyciu bibuły. Wykonywaliśmy arbuza w ramach utrwalania literki „a”.

Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.
Czwórka dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.
Troje dzieci siedzi przy stoliku i wykleja bibułą arbuza. Na stoliku leży pudełko z zieloną i czerwoną bibułą. Dzieci mają też klej.

Głowa, ramiona, klocek

Popołudnie minęło nam podczas zabawy "Głowa, ramiona, klocek". Utrwalaliśmy części ciała, a na hasło "klocek" musieliśmy jak najszybciej wziąć klocek do ręki.

Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek.
Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek.
Dzieci i pani stoją w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Po środku nich leży klocek. Dzieci trzymają się za głowy.

Poznaliśmy O

We wtorek 24 września na zajęciach kontynuowaliśmy poznawanie litery „o”. Na monitorze w aplikacji Genially wykonywaliśmy różne zadania w celu jej utrwalania. Na koniec zajęć ćwiczyliśmy jej zapis.

Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Jedna dziewczynka stoi przy monitorze i wykonuje zadanie - zakreśla literę o.
Dzieci siedzą na podłodze przed monitorem. Jeden chłopiec stoi przy monitorze i wykonuje zadanie - zakreśla słowa na literę o.
Cztery dziewczynki i chłopiec siedzą przy stoliku i piszą literkę o na karcie pracy.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Vladyslava

za zabawki.

Serdecznie dziękujemy

Mamie Valentyna

za grę.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Igi i Romana

za ryzy papieru.

Dzik jest dziki

We wtorek 17 września ponownie odwiedziliśmy Las Kabacki. Podczas spaceru po lesie szukaliśmy śladów bytności zwierząt, widzieliśmy nadgryzione łupiny orzechów i szyszki, obserwowaliśmy wiewiórki, które robiły zapasy na zimę. Dowiedzieliśmy się, dlaczego w żołędziach czasami jest dziurka. Obejrzeliśmy poroże łosia i sarny. Patyki wykorzystaliśmy do naśladowania stukania dzięcioła, nasza orkiestra pięknie grała.

Dzieci w kamizelkach odblaskowych siedzą przy stole drewnianym i jedzą kanapki.
Przed panem w zielonej koszulce stoją dzieci, które wyciągają dłonie z trzymanymi szyszkami.
Osoba dorosła trzyma w dłoni rozpołowionego żołędzia, w jednej połówce widać czerwonego robaka.
Wokół drzewa stoi czworo dzieci, które uderzają patykami w pień.
Dwoje dzieci trzyma w dłoniach elementy zjedzonej szyszki oraz rozłupaną skorupę orzecha włoskiego.
Widać troje dzieci, jedno trzyma poroże łosia, a drugie poroże sarny.

Wycieczka do lasu

We wtorek 10 września uczestniczyliśmy w pierwszej wycieczce w nowym roku szkolnym. Na miejsce podróżowaliśmy komunikacją miejską. Po przybyciu do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej zostaliśmy zaproszeni do sali na zajęcia: obejrzeliśmy filmy z foto pułapek, dopasowaliśmy liście do kształtu figur geometrycznych. Pani opowiedziała nam o sposobach przygotowania się do zimy przez wiewiórkę, jeża i borsuka. Na karcie pracy przykleiliśmy zwierzęta zgodnie z ich miejscem zimowania. Mieliśmy czas na drugie śniadanie, po którym wyszliśmy na zewnątrz. Wśród drzew szukaliśmy śladów żerowania zwierząt: rozłupane orzechy, nadjedzone szyszki. Na zakończenie zajęć każde z nas ukryło żołędzia, którego na następnych zajęciach mamy odnaleźć.

Na podłodze leżą figury geometryczne z ułożonymi liśćmi. Dziewczynka pochyla się nad kołem i kładzie liść.
Przed kobietą stoi troje dzieci, które wyciągają dłonie z trzymanymi skarbami leśnymi: liść, szyszka, ogonek od szyszki.
Piątka dzieci stoi przed atrapą drzewa, jeden chłopiec odczepia z niego liść.
Zdj.1 Dzieci siedzą przy stole. Przed nimi leży kartka z narysowanym drzewem z dziuplą, norą oraz liśćmi, dzieci przyklejają naklejki zwierząt.
Na trawie kuca dziewczynka, która chowa żołędzia w trawie.
Dzieci nachylają się wokół drewnianego stolika, na którym leżą szyszki, żołędzie, plastikowe pudełeczka.

Wyprawka 5-6-latka

  • podpisany worek z kompletem ubrań na zmianę,
  • podpisany worek ze strojem gimnastycznym (biały t-shirt i krótkie spodenki),
  • kapcie,
  • podpisany kubeczek na wodę do picia (który można wyparzać),
  • podpisana teczka tekturowa A4 na prace plastyczne.

Ponadto raz w miesiącu należy przynieść:

  • 2 duże pudełka chusteczek higienicznych (tzw. "wyciąganych"),
  • 2 opakowania nawilżanego papieru toaletowego biodegradowalnego,
  • 2 opakowania ręczników papierowych zz.