LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o czystość.
  2. Deszczowa pogoda.
  3. Jest coraz chłodniej.
  4. Zwierzęta przygotowują się do zimy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody,
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w lesie, ich mieszkań, omawiania ich wyglądu, zapoznanie ze sposobem poruszania, odżywiania i zwyczajami,
  • rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy,
  • kształtowanie umiejętności grupowania przedmiotów wg przeznaczenia,
  • utrwalanie znajomości barw podstawowych i pochodnych,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, szybkiej reakcji na sygnał słuchowy,
  • kształtowanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień daje nam owoce.
  2. Jesień daje nam warzywa.
  3. Dary Jesieni.
  4. Grzyby.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności liczenia oraz grupowania wg określonej cechy,
  • poznanie drzew owocowych: jabłoni, gruszy, śliwy, oraz znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania kształtów: okrągłe, podłużne,
  • utrwalanie nazw i kolorów warzyw,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, szybkiej reakcji na sygnał słuchowy,
  • utrwalenie wiadomości o darach jesieni,
  • poznanie zasad bezpiecznego zachowania w lesie,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt i roślin leśnych, poznanie budowy grzyba: nóżka i kapelusz,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu i poza nim,
  • integrowanie grupy.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu.
  2. Wakacyjne wspomnienia.
  3. Jesteśmy bezpieczni.
  4. Dbam o środowisko.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • zapoznanie się z zasadami panującymi w przedszkolu i przestrzeganie norm współżycia, opartych na wartościach,
  • integrowanie dzieci,
  • akceptowanie równości praw wszystkich,
  • dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich, dbanie o bezpieczeństwo własne oraz kolegów i koleżanek,
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego,
  • przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabaw w przedszkolu,
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach,
  • kształtowanie umiejętności przedstawiania się,
  • kształtowanie umiejętności odczytywania symboli,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych.