LUTY

Tematy kompleksowe:

  1. Lubimy się śmiać.
  2. Lubimy eksperymentować.
  3. Jak dorosnę to będę...

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad,
  • rozwijanie umiejętności wnioskowania o tym, co tonie, a co pływa w wodzie,
  • zapoznanie z historią powstania radia,
  • poznawanie nazw i czynności związanych z zawodami,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6,
  • kształtowanie umiejętności pracy w zespole.

STYCZEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Bajki, baśnie, bajeczki.
  2. Karnawałowe zabawy.
  3. Prezenty dla babci i dziadka.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiadomości i przeżyć,
  • poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych,
  • kształtowanie umiejętności twórczego opowiadania,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych z dziadkami,
  • poznanie tradycyjnych zabaw,
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6.

GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Czekamy na Ciebie, Mikołaju!
  2. Zabawa w teatr.
  3. Święta tuż, tuż.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat,
  • kształtowanie umiejętności ilustrowania muzyki ruchem oraz dostosowywania ruchu ciała do rytmu słyszanej muzyki,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych,
  • rozwijanie umiejętności łączenia w pary logicznie pasujących obrazków,
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania w miarę swoich możliwości przed wyjściem do ogrodu,
  • wdrażanie do  przestrzegania zasady kolejności wypowiadania się,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się niektórymi technikami, materiałami i przyborami plastycznymi,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie w różnych porach roku,
  • poznanie niektórych zwyczajów związanych ze świętami.

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. Dbamy o czystość.
  2. Deszczowa pogoda.
  3. Jest coraz chłodniej.
  4. Zwierzęta przygotowują się do zimy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody,
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w lesie, ich mieszkań, omawiania ich wyglądu, zapoznanie ze sposobem poruszania, odżywiania i zwyczajami,
  • rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy,
  • kształtowanie umiejętności grupowania przedmiotów wg przeznaczenia,
  • utrwalanie znajomości barw podstawowych i pochodnych,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, szybkiej reakcji na sygnał słuchowy,
  • kształtowanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień daje nam owoce.
  2. Jesień daje nam warzywa.
  3. Dary Jesieni.
  4. Grzyby.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności liczenia oraz grupowania wg określonej cechy,
  • poznanie drzew owocowych: jabłoni, gruszy, śliwy, oraz znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia,
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania kształtów: okrągłe, podłużne,
  • utrwalanie nazw i kolorów warzyw,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, szybkiej reakcji na sygnał słuchowy,
  • utrwalenie wiadomości o darach jesieni,
  • poznanie zasad bezpiecznego zachowania w lesie,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt i roślin leśnych, poznanie budowy grzyba: nóżka i kapelusz,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu i poza nim,
  • integrowanie grupy.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu.
  2. Wakacyjne wspomnienia.
  3. Jesteśmy bezpieczni.
  4. Dbam o środowisko.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • zapoznanie się z zasadami panującymi w przedszkolu i przestrzeganie norm współżycia, opartych na wartościach,
  • integrowanie dzieci,
  • akceptowanie równości praw wszystkich,
  • dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich, dbanie o bezpieczeństwo własne oraz kolegów i koleżanek,
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego,
  • przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabaw w przedszkolu,
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach,
  • kształtowanie umiejętności przedstawiania się,
  • kształtowanie umiejętności odczytywania symboli,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych.