Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia; rytmika.
Wtorek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Środa: edukacja matematyczna, przyrodnicza; rytmika.
Czwartek: edukacja poznawcza - rozwijanie mowy i myślenia; ćwiczenia gimnastyczne; j. angielski.
Piątek: zajęcia plastyczne/ artystyczno-techniczne, ćwiczenia gimnastyczne.

Czerwiec

Tematy kompleksowe:

  1. Dzikie zwierzęta.
  2. Lato.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poznanie znaczenia pojęcia zoo i zwierzęta egzotyczne,
  • poznanie roli ZOO w ochronie gatunków,
  • utrwalanie nazw zwierząt,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • osłuchanie z kolejnością pór roku oraz miesiącami,
  • poszerzenie informacji na temat burzy i postępowania w jej trakcie,
  • poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych,
  • określanie charakterystycznych cech lata,
  • rozwijanie prawidłowej percepcji i nazw kolorów,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • budowanie integracji,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • rozróżnianie wielkości,
  • wyrażanie swoich przeżyć w formie ekspresji plastycznej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • budowanie przyjaznej atmosfery.

Maj

Tematy kompleksowe:

  1. Co w trawie piszczy.
  2. Dziecko w świecie wartości.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące,
  • poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka,
  • utrwalenie nazw emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
  • wzbudzanie wrażliwości na potrzeby innych,
  • rozwijanie empatii,
  • wdrażanie do wyrażania uczuć wobec najbliższych,
  • budzenie szacunku i przywiązania do bliskich,
  • rozumienie roli mamy i taty w rodzinie,
  • zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami,
  • rozwijanie prawidłowej percepcji i nazw kolorów,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • budowanie integracji,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • rozróżnianie wielkości,
  • wyrażanie swoich przeżyć w formie ekspresji plastycznej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • budowanie przyjaznej atmosfery.

Kwiecień

Tematy kompleksowe:

  1. Wielkanocne tradycje.
  2. W niebie i przestworzach – poznajemy kosmos.
  3. Dbamy o Ziemię.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • zapoznanie ze zjawiskiem atmosferycznym jakim jest tęcza,
  • rozwijanie umiejętności obserwacji otaczającego nas świata,
  • rozwijanie prawidłowej percepcji i nazw kolorów,
  • zapoznanie z budową Układu Słonecznego,
  • wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska,
  • rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza,
  • doskonalenie umiejętności segregacji śmieci,
  • wprowadzenie pojęcia recyklingu,
  • zachęcani do eksperymentowania,
  • zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami,
  • zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi,
  • przeliczanie,
  • rozróżnianie wielkości,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • budowanie integracji,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • zapoznanie z pojęciem tradycji,
  • zapoznanie z niektórymi zwyczajami wielkanocnymi,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności społecznych – współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych,
  • budowanie przyjaznej atmosfery,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.

Marzec

Tematy kompleksowe:

  1. Dawno, dawno temu.
  2. Wiosna tuż, tuż.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie zasobu słownictwa,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • uwrażliwianie na świat przyrody,
  • zapoznanie z tradycją topienia marzanny,
  • aktywizowanie do współdziałania,
  • dostrzeganie zachowań pozytywnych,
  • poznawanie i określanie właściwości soli,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas zabaw badawczych,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania,
  • stosowanie określeń: mały, większy, średni, duży, największy,
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • stosowanie określeń: na, pod, w,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
  • kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.

Luty

Tematy kompleksowe:

  1. Nasze zdrowie.
  2. Dawno, dawno temu...

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie zasobu słownictwa,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • utrwalenie numeru alarmowego,
  • poznanie ułożenia w pozycji bezpiecznej,
  • aktywizowanie do współdziałania,
  • dostrzeganie zachowań pozytywnych,
  • poznawanie i określanie właściwości soli,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas zabaw badawczych,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • integracja grupy podczas imprezy karnawałowej,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania,
  • stosowanie określeń: mały, większy, średni, duży, największy,
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • stosowanie określeń: na, pod, w,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.

Styczeń

Tematy kompleksowe:

  1. Nowy Rok.
  2. Bajkowy świat.
  3. Karnawał.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie zasobu słownictwa,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • zapoznanie z tradycją noworoczną,
  • utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i ich charakterystycznych cech,
  • nauka dni tygodnia,
  • odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych,
  • doskonalenie umiejętności oceny zachowań bohaterów,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • integracja grupy podczas imprezy karnawałowej,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania,
  • stosowanie określeń: mały, większy, średni, duży, największy,
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • stosowanie określeń: na, pod, w,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.

Grudzień

Tematy kompleksowe:

  1. Świąteczny czas.
  2. Nowy Rok.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
  • wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce oraz innych krajach,
  • zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną,
  • utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i ich charakterystycznych cech,
  • nauka dni tygodnia,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • przestrzeganie zasad grupowych,
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w trakcie spotkania z gośćmi,
  • poszerzanie wiedzy poprzez doświadczanie,
  • kształtowanie świadomości własnego ciała,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz myślenia przyczynowo – skutkowego,
  •  doskonalenie sprawności manualnej,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji, skojarzeń i pamięci,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Świat wokół nas.
  2. Jesienna pogoda.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
  • wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • przestrzeganie zasad grupowych,
  • rozróżnianie i nazywanie flag,
  • poznanie symboli narodowych Polski,
  • utrwalanie nazwy stolicy Polski,
  • rozróżnianie, nazywanie zjawisk atmosferycznych,
  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę oraz zachodzące w niej zmiany,
  • kształtowanie świadomości własnego ciała,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze, stosowanie liczebników porządkowych,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się własnym imieniem i nazwiskiem,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji, skojarzeń i pamięci,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.

Październik

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień idzie przez świat.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie wiedzy na temat owoców i warzyw grzybów, zwierząt leśnych,
  • wdrażanie do słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat,
  • poszerzanie wiedzy na temat owoców i warzyw, grzybów, zwierząt leśnych,
  • wdrażanie do słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat,
  • poszerzanie zasobu słownictwa,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • rozróżnianie, nazywanie i klasyfikowanie owoców rosnących w Polsce,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • doskonalenie sprawności manualnej i ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę oraz na zachodzące w niej zmiany,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Witaj przedszkole.
  2. Jesteśmy bezpieczni.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
  • wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • przestrzeganie zasad grupowych,
  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu,
  • utrwalenie zasad przechodzenia przez ulicę,
  • doskonalenie umiejętności dbania o swoje bezpieczeństwo,
  • poszerzenie wiedzy dzieci na temat zasad kontaktu z nieznajomymi,
  • doskonalenie umiejętności odgrywania scenek sytuacyjnych,
  • utrwalanie kolorów na sygnalizatorze świetlnym,
  • rozpoznawanie odgłosów ulicy,
  • kształtowanie świadomości własnego ciała,
  • stosowanie liczebników porządkowych,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się własnym imieniem i nazwiskiem,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi, koncentracji, skojarzeń i pamięci,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i higienicznych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.