LISTOPAD

TEMAT DZIAŁANIA EDUKACYJNE CELE SZCZEGÓŁOWE
Makaronowe wariacje
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie motoryki małej, precyzji ruchów,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • stymulacja lewej półkuli mózgu,
  • stymulacja sensoryczna,
  • wzbogacanie słownictwa
Dziecko:

  • doświadcza za pomocą zmysłów wzroku, słuchu, dotyku, równowagi,
  • bierze aktywny udział w zabawach ruchowych,
  • doskonali motorykę małą,
  • utrwala nazwy kolorów,
  • rozwija wyobraźnię,
  • tworzy sekwencje we właściwym porządku,
  • stosuje się do poleceń nauczyciela
Tajemnicze pudełko
  • stymulacja sensoryczna,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • stymulacja percepcji słuchowej,
  • usprawnianie motoryki małej
Dziecko:

  • doskonali zmysł wzroku i dotyku
  • doskonali pamięć wzrokową (potrafi zatrzymać w pamięci układ przedmiotów),
  • potrafi analizować, porównywać i różnicować proste kształty,
  • doskonali sprawność palców dłoni,
  • prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela,
  • rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych
Zabawa z wodą
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie pamięci i uwagi słuchowej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • wzbogacanie słownictwa
Dziecko:

  • ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową,
  • rozwija sprawność ruchową ciała,
  • rozwija percepcję słuchową,
  • poszerza zasób słownictwa
Pluszowe misie
  • rozwijanie słownictwa,
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch
Dziecko:

  • rozwija sprawność ruchową,
  • usprawnia motorykę artykulacyjną,
  • zna zasady prawidłowego oddychania,
  • prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela

 

PAŹDZIERNIK

TEMAT DZIAŁANIA EDUKACYJNE CELE SZCZEGÓŁOWE
Jesienne liście
  • rozwijanie ekspresji mimicznej,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • pobudzanie wyobraźni,
  • doskonalenie umiejętności kategoryzowania,
  • stymulacja sensoryczna.
  • bierze aktywny udział w zabawach ruchowych, muzycznych i czerpie z nich radość,
  • interpretuje ruchem słowa piosenki,
  • rozwija ekspresję mimiczną,
  • poszerza zasób słownictwa,
  • rozwija wyobraźnię,
  • klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy,
  • przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
  • doświadcza za pomocą zmysłów wzroku, słuchu, dotyku, równowagi..
Papierowe zabawy
  • wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • poszerzanie zasobu słownictwa,
  • stymulacja sensoryczna,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • angażowanie do współdziałania z dziećmi w zabawie.
Dziecko:

  • rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • wykorzystuje twórczo niekonwencjonalne przedmioty,
  • umiejętnie współpracuje w grupie,
  • wzbogaca doświadczenia zmysłowe poprzez rozpoznawanie dotykiem różnych faktur,
  • rozpoznaje i nazywa rodzaje papieru,
  • prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela,
  • reaguje na sygnały muzyczne,
  • doskonali sprawność palców dłoni.
Deszczowa kraina
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
  • kształtowanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
Dziecko:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • usprawnia motorykę artykulacyjną,
  • ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową
  • rozwija percepcję słuchową,
  • doskonali sprawność manualną.
Owoce jesieni
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • stymulacja sensoryczna,
  • stymulacja percepcji słuchowej,
  • rozwijani poczucia rytmu,
  • doskonalenie sprawności ruchowej ciała
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w zabawach,
  • wie na czy polega prawidłowy tor oddychania,
  • rozpoznaje owoce jesieni i nazywa je,
  • rozwija sprawność ruchową ciała
  • rozwija wrażliwość w obrębie zmysłu dotyku, równowagi, propriocepcji,
  • słyszy i prawidłowo realizuje zasłyszany rytm.