Zamierzenia dyd.-wych.

Witamy na stronie Pracowitych Pszczółek

Witamy na stronie naszej grupy. Jesteśmy wesołymi 4 i 5-latkami. Lubimy bawić się, śmiać i radośnie spędzać czas ze sobą oraz z naszymi Paniami. A bawi się i uczy z nami nauczycielka Pani Hania.

Z Panią Hanią można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na poniższe adresy:

Jest z nami również Pani Ela, która dba o naszą salę i przynosi nam pyszne posiłki z kuchni.

Na tej stronie pokazujemy, jak miło i ciekawie spędzamy czas w Przedszkolu. Prezentujemy tu też  ogłoszenia i ważne informacje dla rodziców.

Zapraszamy do uważnego śledzenia wpisów.

Na wsi

W pierwszym i drugim tygodniu kwietnia poznawaliśmy wiejskie zwierzęta. Dowiedzieliśmy się, co lubią jeść, jakie wydają dźwięki i jakie korzyści płyną z ich hodowli. Zrobiliśmy własne pastwiska dla krów.

Na stole leży 8 przestrzennych prac dzieci. Na zielonych kartkach przyklejone są pokolorowane i wycięte krowy, drzewa oraz krzaki.

Konkurs plastyczny „Moja mama”

W środę 3 kwietnia przygotowywaliśmy pracę na konkurs plastyczny "Moja Mama". Naszym zadaniem było namalowanie portretu mamy lub czynności, jakie lubimy z nią wykonywać.

Chłopiec i 5 dziewczynek siedzą przy stoliku. Przed sobą mają kartki na których malują portret mamy. Pośrodku na stole stoi pojemnik z farbami oraz kubek z wodą.
3 chłopców i dziewczynka siedzą przy stoliku. Przed sobą mają kartki na których malują portret mamy. Pośrodku na stole stoi pojemnik z farbami oraz kubek z wodą.
2 dziewczynki siedzą przy stoliku. Przed sobą mają kartki na których malują portret mamy. Pośrodku na stole stoi pojemnik z farbami oraz kubek z wodą.
3 chłopców siedzi przy stoliku. Przed sobą mają kartki na których malują portret mamy. Pośrodku na stole stoi pojemnik z farbami oraz kubek z wodą.
3 chłopców i 3 dziewczynki siedzą przy stoliku. Przed sobą mają kartki na których malują portret mamy. Pośrodku na stole stoi pojemnik z farbami oraz kubek z wodą.

W oczekiwaniu na święta

Zdjęcie przedstawia 15 prac wykonanych przez dzieci. Na pracach widnieje żółty kurczaczek, z doklejonymi oczkami i namalowanymi czerwonymi nóżkami i dzióbkiem.

W ostatnim tygodniu marca zapanowała i u nas świąteczna atmosfera. Rozmawialiśmy o tradycjach wielkanocnych, wykonaliśmy pracę plastyczną, podczas której zobaczyliśmy, że widelec może posłużyć nie tylko do jedzenia. Oczywiście nie zabrakło zabaw ruchowych tych w sali, jak i na świeżym powietrzu.

Chłopiec i dziewczynka siedzą przy stoliku. Na błękitnych kartkach malują żółte kurczaczki przy pomocy farby i widelca.
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku. Przed nimi leżą błękitne kartki z namalowanymi żółtymi kurczaczkami. Jeden z chłopców trzyma w ręku patyczek z czerwoną farbą a drugi widelec zamoczony w żółtej farbie.
Chłopiec i dziewczynka siedzą przy stoliku. Na błękitnych kartkach malują żółte kurczaczki przy pomocy farby i widelca.
Chłopiec i dziewczynka siedzą przy stoliku. Na błękitnych kartkach mają namalowane żółte kurczaczki. Patyczkami malują im czerwone nóżki i dziubek.
Dzieci stoją przed ekranem i tańczą- dekorują ruchem pisankę. Na ekranie widać Panią, która demonstruje ruchy i pisankę.
Zdjęcie przedstawia 5 prac wykonanych przez dzieci. Na pracach widnieje żółty kurczaczek, z doklejonymi oczkami i namalowanymi czerwonymi nóżkami i dzióbkiem.

Alpaki

We wtorek 26 kwietnia nasze przedszkole odwiedziły alpaki - Cziko i Gucio. Na samym początku wspólnie powiedzieliśmy wierszyk, a następnie opiekun alpak powiedział nam, co jedzą, gdzie żyją. Na zdjęciach porównaliśmy alpaki i lamy. Poprzez dotyk sprawdziliśmy, jaką mają miękką sierść, zobaczyliśmy wykonane z ich sierści czapkę i ponczo. Dużo radości sprawiło nam karmienie alpak kawałkami marchewki oraz głaskanie i przytulanie.

Na środku sali stoi pan ubrany w ponczo i czapkę. Lewą ręką wskazuje na alpakę z czerwoną chustką. Druga alpaka ma pochylona głowę. Przed panem siedzą dzieci na krzesełkach.
Pan w ponczu kuca, w dłoniach trzyma sierść alpak. Za nim stoją dwie alpaki.
Dzieci siedzą na krzesełkach, pan pokazuje czapkę zrobiona z sierści alpak.
Chłopiec ma wyciągnięte dłonie, na których leży pokrojona marchewka. Alpaka pochyla głowę by zjeść marchewkę.
Dwóch chłopców kuca przed alpaką i głaszcze ją po grzbiecie.
Chłopiec w zielonej bluzce ma położoną głowę na grzbiecie alpaki, drugi chłopiec głaszcze ją.

Krople wody

Na podłodze leżą prace plastyczne dzieci przedstawiające krople wody wyklejone niebieską bibułą.

Warsztaty Karoliny

We wtorek 19 marca odwiedziła nas pani Karolina. Na początku spotkania wymienialiśmy zwierzęta, które mają zęby: koń, rekin, pies, ślimak, słoń. Pani Karolina zadała nam pytanie, które zwierzę z przedstawionych na zdjęciu ma najwięcej zębów. Niestety, nikt nie odgadł, że najwięcej zębów ma ślimak. Przypomnieliśmy sobie spotkanie z Tolą, która nie dba o zęby i Olkiem, który odżywia się zdrowo i myje zęby. Podczas piosenki „Myję zęby” dzieliliśmy obrazki na zdrowe i niezdrowe dla zębów. Pani Karolina przypomniała etapy prawidłowego szczotkowania zębów. Samodzielnie zrobiliśmy sobie szczotkę do zębów, którą czyściliśmy ilustrację z zębami.

Przed czarnym arkuszem papieru z narysowanymi zębami, jeden smutny a drugi wesoły siedzą dwie dziewczynki. Jedna trzyma w dłoni ilustracje lodów.
Dzieci patrzą na zdjęcie przedstawiające rekina.
Przy stoliku siedzi pani, dziewczynka odciska palec na szablonie zęba.
Na krzesełkach ustawione są dwa kartony z narysowanymi twarzami dzieci. Przed krzesełkiem klęczy chłopiec i do buzi kartonowego chłopca wkłada ilustrację banana.
Czworo dzieci siedzą przy stoliku, przed każdym z nich leży zdjęcie ust i zębów pomalowanych , dzieci czyszczą je szczoteczką.

Masażyki CMC

W piątek 15 marca w ramach odpoczynku wykonywaliśmy masaż CMC - Dzieci Dzieciom Dar Dotyku. Przy specjalnej piosence, która była zarazem instrukcją, masowaliśmy swoje plecy. Taki masaż nie tylko działa relaksująco, ale również rozwija empatię oraz inteligencję emocjonalną, pozwala budować pozytywny obraz własnego ciała, oswaja z dobrym dotykiem oraz uczy dzieci, jaka jest różnica między dobrym i złym dotykiem.

Na zdjęciu widać 8 dzieci- 4 dziewczynki i 4 chłopców. Dzieci dobrane są w pary. Jedno dziecko z pary leży na podłodze, na macie a drugie klęczy obok niego i wykonuje masaż pleców.
Na zdjęciu widać 4 chłopców, dziewczynkę i nauczycielkę. Nauczycielka leży na kocu na podłodze i jest masowana przez chłopca, który klęczy obok niej. 4 dzieci dobrane jest w pary. Jedna osoba z pary leży na macie, na podłodze a druga klęczy obok i wykonuje masaż pleców.
Na zdjęciu widać chłopca i dziewczynkę. Chłopiec leży na macie, na podłodze. dziewczynka klęczy obok niego i wykonuje masaż pleców bokami swoich dłoni.

Nasze roślinki

W środę 13 marca bawiliśmy się w ogrodników. Oglądaliśmy różne nasiona, które różniły się wielkością i kształtem. Poznaliśmy określenia: siejemy, sadzimy. Dowiedzieliśmy się, co jest potrzebne roślinom: ziemia, woda i słońce. Posialiśmy pestki słonecznika oraz nasiona bazylii, zasadziliśmy też ziemniaka i cebulę. Teraz obserwujemy nasze roślinki.

Dziewczynka klęczy przed skrzynką i ołówkiem robi otwór w ziemi.
Chłopiec do otworu w ziemi wsypuje ziarenka.
Dzieci siedzą, na podłodze ustawiona jest duża skrzynka na rośliny. Przed nią siedzi chłopiec i w ziemię wciska ziemniaka.

Zabawy konstrukcyjne

W wolnych chwilach bardzo lubimy budować z klocków. Dzięki temu rozwijamy naszą wyobraźnię przestrzenną, uczymy się współpracy, wytrwałości oraz szacunku do wytworów pracy innych. Potrafimy również stworzyć własne zabawki, np. zamieniając papierowe kartki w perkusję.

Chłopiec stoi przy wysokim garażu wykonanym z plastikowych klocków wafle. Obok widać bawiące się dzieci. W środku garażu zaparkowane są zabawkowe auta.
2 uśmiechnięte dziewczynki siedzą przy stole. W ręku trzymają zrolowany papier, który imituje pałeczki do perkusji. Przed nimi leżą białe kartki pełniące funkcje bębnów i talerzy. Na stole leżą również kredki. W tle widać bawiące się dzieci.
2 chłopców stoi obok wysokiego robota wykonanego z dużych, kolorowych, plastikowych klocków wafle.
Uśmiechnięty chłopiec klęczy przy robocie wykonanym z dużych,plastikowych, kolorowych klocków -wafle.

Ptaki powracające na wiosnę

W poniedziałek i wtorek 11 i 12 marca rozmawialiśmy o ptakach, powracających na wiosnę. Poznaliśmy wybrane nazwy ptaków, m.in. szpak, skowronek, bocian, jaskółka, oglądaliśmy ich zdjęcia i poznaliśmy wybrane zwyczaje. Oglądaliśmy również film edukacyjny. Bawiliśmy się w bociany i wydawaliśmy odgłosy za pomocą drewnianych kołatek. Wykonaliśmy również pracę plastyczną, przedstawiającą bociana.

Dzieci spacerują po sali. Każde dziecko trzyma w ręku drewnianą kołatkę. Na podłodze leżą kolorowe szarfy.
Dzieci stoją w kolorowych szarfach. Każde dziecko trzyma w ręku drewnianą kołatkę.
Dzieci siedzą na podłodze przed tablicą multimedialną. Na ekranie wyświetlony jest film edukacyjny o bocianach.
5 dzieci siedzi przy stole i wykleja szablony bocianów przy pomocy plasteliny. Pośrodku leży pudełko z kawałkami białej, czarnej, szarej i czerwonej plasteliny.
4 dzieci siedzi przy stole i wykleja szablony bocianów przy pomocy plasteliny. Pośrodku leży pudełko z kawałkami białej, czarnej, szarej i czerwonej plasteliny.
Na stole leży 20 prac wykonanych przez dzieci. Prace przedstawiają bociany wyklejone przy pomocy białej, szarej, czarnej i czerwonej plasteliny.

Gorączka Złota PCK

Bardzo dziękujemy Makarowi za wsparcie zbiórki Gorączka Złota PCK.

Na zdjęciu widać 5 dzieci, które siedzą w kole. W środku koła siedzi chłopiec, który wrzuca pieniądze do skarbonki z napisem Gorączka Złota PCK. Obok skarbonki leży woreczek z drobnymi monetami.

Na placu zabaw

W czwartek 7 marca wybraliśmy się na nowy plac zabaw. Mieliśmy czas na wypróbowanie wszystkich sprzętów i na wybieganie się.

Dzieci siedzą na karuzeli. Jeden chłopiec ją popycha. Dzieci są ubrane w kamizelki odblaskowe.
Dziewczynka w różowej czapce i odblaskowej kamizelce siedzi na zabawce i się buja.
Chłopiec i dziewczynka siedzą na huśtawkach i się huśtają. Dzieci są ubrane w kamizelki odblaskowe
Jedna dziewczynka siedzi na okrągłej huśtawce i się cieszy,a druga dziewczynka ją popycha. Dzieci są ubrane w kamizelki odblaskowe
Trzech chłopców stoi na piasku, a jeden na zabawce sznurkowej. Chłopcy spoglądają w niebo. Dzieci są ubrane w kamizelki odblaskowe.
Dwóch chłopców siedzi na huśtawce i się buja. Dzieci są ubrane w kamizelki odblaskowe.

Kolorowa rybka

Na zielonym tle namalowana jest kolorowa ryba. Jej głowa, płetwy oraz ogon pomalowane są farbami. Jej łuski wykonane są w wacików higienicznych zakropionych kolorowymi farbami.

Wspólnie wykonaliśmy plakat, przedstawiający kolorową rybę. Podczas jej ubarwiania ćwiczyliśmy nasze palce, nabierając i przenosząc farbę zakraplaczem.

Dzieci stoją na około stołu, na którym leży plakat przedstawiający rybę oraz pojemniki z rozwodnioną farbą. Ryba namalowana jest markerem, na błyszczącym, zielonym tle. Jej łuski wyklejone są z wacików higienicznych. Dziewczynka koloruje wacik zakraplając na niego różową farbę.
Dzieci stoją na około stołu, na którym leży plakat przedstawiający rybę oraz pojemniki z rozwodnioną farbą. Ryba namalowana jest markerem, na błyszczącym, zielonym tle. Jej łuski wyklejone są z wacików higienicznych. Chłopiec koloruje wacik zakraplając na niego zieloną farbę.
Dzieci stoją na około stołu, na którym leży plakat przedstawiający rybę. Ryba namalowana jest markerem, na błyszczącym, zielonym tle. Jej łuski wyklejone są z wacików higienicznych. Chłopiec i dziewczynka kolorują waciki zakraplając na nie czerwoną farbę. Drugi chłopiec koloruje wacik żółtą farbą.

Bohaterskie psy

W czwartek 29 lutego rozmawialiśmy o psach, które pomagają ludziom. Oglądaliśmy zdjęcia psa opiekuna, ratownika, policyjnego. Dowiedzieliśmy się, że psy policyjne i ratownicze mają bardzo dobry węch, dzięki któremu odszukują ludzi. Poszukiwaliśmy w sali kopert, spośród odnalezionych wybieraliśmy te z zapachem. Ułożyliśmy historyjkę o psie ratowniku. Na zakończenie uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej, na sygnał dzieci – pieski miały się schować w budzie.

Dzieci siedzą na podłodze, chłopiec wyjmuje z worka pluszaka psa.
Dzieci siedzą na podłodze . po środku ułożone są cztery plansze. Dziewczynka obok ostatniej ilustracji kładzie kartkę z czterema kropkami.
Na sali stoją dzieci w rozkroku i mają założone szarfy. Przed każdym dzieckiem siedzi drugie dziecko.

Mój przyjaciel pies

We wtorek 27 lutego rozmawialiśmy o naszych czworonożnych przyjaciołach, czyli psach. Poznaliśmy wybrane rasy psów, oglądaliśmy ich zdjęciach i porównywaliśmy wygląd. Na koniec zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną.

Przy stole siedzi 4 dzieci. Stół jest wyłożony czarną folią. Dzieci trzymają przed sobą czarne, papierowe koła zgięte na pół. Na połowie każdego koła namalowany jest wzór psa. Dzieci za pomocą gąbek wypełniają namalowany wzór.
Przy stole siedzi 4 dzieci. Na pierwszym planie widać dwóch chłopców. Każde z dzieci ma przed sobą błękitną kartkę z wyciętym dachem -jest to domek psa. Dzieci malują brązowa farba kontury domków.
Przy stole siedzi 3 dzieci. Na pierwszym planie widać dziewczynkę i chłopca. Każde z dzieci ma przed sobą błękitną kartkę z wyciętym dachem -jest to domek psa. Dzieci malują brązowa farba kontury domków.
Na stole leży 6 prac dzieci przedstawiających pieski w domku. Pieski wykonane są poprzez odbicie farby na czarnym kole a następnie przyklejone do pomalowanego domku. Pieski mają doklejone oczy oraz domalowane obróżki.
Na stole leży 5 prac dzieci przedstawiających pieski w domku. Pieski wykonane są poprzez odbicie farby na czarnym kole a następnie przyklejone do pomalowanego domku. Pieski mają doklejone oczy oraz domalowane obróżki.

Kodeks opiekunów zwierząt

W ostatnim tygodniu lutego rozmawialiśmy o opiece nad zwierzętami domowymi. Wspólnie utworzyliśmy kodeks opiekuna zwierząt.

4 dzieci siedzi przy stole. Każde z dzieci ma przed sobą pokolorowane serce. Jeden chłopiec wycina serce nożyczkami.
Na stole leży plakat przedstawiający kodeks opiekuna zwierząt. Narysowane są 2 buzię - smutna i wesoła-pod którymi wypisane są zasady prawidłowej opieki. Na około plakatu przyklejona są pokolorowane i wycięte przez dzieci serca z ich imionami.
Na stole leży plakat przedstawiający kodeks opiekuna zwierząt. Przy stole siedzą 2 dziewczynki i przyklejają pokolorowane, wycięte serduszka z wpisanym imieniem.

Dlaczego serce jest niegrzeczne?

We wtorek 20 lutego wzięliśmy udział w warsztatach pt. „Dlaczego serce jest niegrzeczne?”. Pani opowiadała nam, jak odbywa się obieg krwi w naszym ciele. Dowiedzieliśmy się, z czego składa się nasza krew i za co każdy ze składników jest odpowiedzialny. Zobaczyliśmy, z czego zbudowane jest serce, a także posłuchaliśmy jego bicia. Na koniec zajęć wykonaliśmy buteleczki, które odzwierciedlają naszą krew.

Dzieci siedzą w półkolu na matach, w siadzie skrzyżnym. Przed nimi siedzi Pani, która przed sobą trzyma model klatki piersiowej i brzucha człowieka. Prowadząca pokazuje dzieciom wybrane narządy w ciele człowieka. Obok prowadzącej leży nadmuchane koło do pływania w kształcie serca.
Dzieci siedzą w półkolu na matach. Przed nimi leżą czerwone, plastikowe piłki, białe pompony oraz białe, papierowe gwiazdki. Każde z dzieci trzyma w rękach czerwona piłeczkę.
Dzieci siedzą w półkolu na matach. Przed nimi leżą czerwone, plastikowe piłki, białe pompony oraz białe, papierowe gwiazdki. Każde z dzieci trzyma w rękach czerwona piłeczkę. Prowadząca trzyma w rękach ilustracje przedstawiająca białe i czerwone krwinki.
3 chłopców i 2 dziewczynki siedzą przy stoliku. Każde z dzieci trzyma w ręku przezroczystą, plastikową butelkę z wsypanymi czerwonymi i białymi pomponami. Dziewczynka i chłopiec trzymają również białe kubki, z których przesypują pompony.
4 dzieci siedzi przy stoliku. Każde z dzieci trzyma w ręku plastikową butelkę wypełniona białymi i czerwonymi pomponami. Obok butelek leżą papierowe, błyszczące gwiazdki, które dzieci wrzucają do butelek.
Przy stoliku stoją dzieci i prowadząca. Każde z dzieci trzyma przed sobą butelkę wypełnioną czerwonymi i białymi pomponami, papierowymi gwiazdkami, brokatem oraz wodą. Prowadząca pomaga dziewczyna wstrzyknąć do butelki czerwony barwnik.

Dzień kota

Prace plastyczne dzieci leżą na podłodze. Są to prace przedstawiające koty. Koty są pomalowane pastelami. Każdy kot wygląda inaczej i ma inny kolor.

Są puszyste, mięciutkie, mruczą, miauczą, łaszą się. Są rasowe, salonowe, dachowe, bywają też bezdomne. Oczywiście chodzi o naszych przyjaciół - koty. W piątek 16 lutego mieliśmy okazję osobiście zapoznać się z kotkiem Pani Agnieszki - Mią. Uczyliśmy się tego dnia odpowiedzialności za zwierzęta, poznawaliśmy ciekawostki o kotach, bawiliśmy się w zabawy ruchowe o tematyce kotów, śpiewaliśmy i tańczyliśmy, a na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną malując bajeczne kotki.

Pani w zielonej koszulce trzyma kota typu dachowiec na rękach. Dwóch chłopców głaszcze kotka.
Na monitorze wyświetlają się zdjęcia kotów z ciekawostkami o nich. Dzieci siedzą na podłodze i patrzą w stronę monitora.
Dzieci stoją w rozsypance po całej sali. Tańczą do piosenki o kotach i trzymają się za uszy.

Co to jest altówka?

Pani podchodzi do dziewczynki w niebieskiej sukience, siedzącej w kole. Daje jej do ręki smyczek i pozwala zagrać jej na altówce, którą trzyma.

W środę 14 lutego Pani Marta postanowiła podzielić się z nami swoją pasją. Przyniosła do przedszkola instrument - altówkę. Opowiedziała nam historię jej powstania, jak odróżnić ją od skrzypiec, na jakie sposoby możemy na niej grać i wiele innych ciekawostek. Każdy mógł potrzymać altówkę w rękach i przeanalizować jej wygląd. Podjęliśmy również próbę grania smyczkiem po strunach. Po zaprezentowaniu altówki Pani Marta, przy akompaniamencie Pani Lidki na pianinie, umiliła nam czas krótkim koncertem.

Dwóch chłopców i dwie dziewczynki siedzą na podłodze i oglądają nuty.
Na środku stoi Pani z altówką, obok niej stoi Pani w żółtej bluzie, która będzie grała na pianinie stojącym w tle. Przed Paniami jako widownia siedzą przedszkolaki na podłodze.
Dzieci siedzą w kole na podłodze. Na środku leży futerał na instrument. Pani trzyma altówkę ze smyczkiem i opowiada dzieciom o tym instrumencie.

Po co nam te wszystkie kości?

We wtorek 30 stycznia mieliśmy okazję po raz kolejny uczestniczyć w ciekawych warsztatach, prowadzonych przez dobrze nam już znaną Panią Karolinę. Tym razem opowiedziała nam, po co w naszym ciele są kości i jak o nie dbać. Z pomocą przyszedł nam Kostek, dzięki któremu mogliśmy dokładnie przeanalizować szkielet człowieka. Dowiedzieliśmy się na przykład, że czaszka chroni nasz mózg, a żebra chronią nasze serce i płuca. Wiemy też, że najmniejsze kostki znajdują się w uchu, a najdłuższa kość znajduje się w naszym udzie. Po dokładnym poznaniu Kostka, wspólnie z nim zatańczyliśmy taniec. W kolejnej części warsztatów stworzyliśmy plakat, na którym rozróżniliśmy, co nasze kości lubią, a czego nie. Następnie samodzielnie stworzyliśmy swoich Kostków ze słomek i eksperymentowaliśmy z latarką oraz zdjęciem naszego nowego "kolegi". Na koniec Pani Karolina wytłumaczyła nam, na czym polegają zdjęcia rentgenowskie, pokazując kilka z nich. Jak zwykle niezawodne warsztaty były dla nas kolejną wspaniałą dawką wiedzy.

Dzieci siedzą na podłodze na matach. Pani Karolina siedzi razem z dziećmi w kole i prezentuje szkielet człowieka.
Dzieci tańczą w kole układ taneczny naśladując ruchy szkieletu, poruszanego przez Panią Karolinę.
Dzieci tworzą plakat. Na czarnym brystolu przyklejone są elementy ludzkiego szkieletu. Dziewczynka w granatowej bluzce przykleja kości ręki. Obok leżą naklejki ze zdrową i niezdrową żywnością.
Dzieci tworzą plakat. Na czarnym brystolu przyklejone są elementy ludzkiego szkieletu. Dziewczynka w różowej sukience przykleja naklejkę. Obok leżą naklejki ze zdrową i niezdrową żywnością.
Zdjęcie przedstawia plakat wykonany przez dzieci. Na czarnym brystolu przyklejony jest szkielet człowieka. Po lewej stronie narysowana jest wesoła buźka a pod nią przyklejone naklejki ze zdrową żywnością. Po prawej stronie narysowana jest smutna buźka a pod nią znajdują się naklejki z niezdrową żywnością.
Dzieci siedzą przy stoliku. Prezentują wykonane szkielety ze słomek, przyklejone do czarnej rolki z brystolu.
Pani Karolina trzyma brązowe pudełko z przyklejonym zdjęciem rentgenowskim klatki piersiowej. W pudełku stoi dziewczynka w granatowej sukience, imitując, że jest to jej zdjęcie.
Pani Karolina trzyma brązowe pudełko z przyklejonym zdjęciem rentgenowskim dłoni. Do pudełka wkłada ręce dziewczynka w fioletowej bluzce, imitując, że jest to zdjęcie jej dłoni.

Niepełnosprawność ruchowa

W styczniu, w ramach IV modułu projektu "Każdy z nas ma supermoc", na zajęciach zajmowaliśmy się tematyką, związaną z niepełnosprawnością ruchu. Oglądaliśmy znaki drogowe, które informują o miejscach dla osób niepełnosprawnych, a następnie bawiliśmy się w "parking". Obejrzeliśmy film o niepełnosprawności i trudnościach z tym związanych. Rozmawialiśmy o pomocy dla osób niepełnosprawnych oraz podziwialiśmy zmagania paraolimpijczyków. Na koniec wspólnie wykonaliśmy plakat pt. Niepełnosprawność w kolorach.

Na zdjęciu widać 9 dzieci. Ustawieni są oni w 2 grupach i stoją na różowych matach. Pomiędzy nimi znajduje się niebieska mata z przyklejonym znaczkiem osoby na wózku inwalidzkim. W tle widać regały z zabawkami. Obok dzieci stoi tablica multimedialna, na której wyświetlone są znaki informujące o miejscu dla niepełnosprawnych.
Na zdjęciu widać 8 chłopców. Znajdują się oni w sali i stoją w 2 grupach po 4 osoby na różowych matach. Pomiędzy nimi na podłodze leży niebieska mata z przyklejonym znaczkiem osoby na wózku inwalidzkim.
Na zdjęciu widać 6 dzieci - 2 chłopców i 4 dziewczynki. Na podłodze położone są 4 maty - różowa, niebieska, różowa, niebieska. Dziewczynki stoją na jednej z różowych mat. na Drugiej stoi chłopiec. W tle widać drzwi wejściowe do sali oraz regał.
Dzieci siedzą w sali na podłodze. Przed nimi ustawiona jest ekran, na którym wyświetlony jest fragment zawodów pływackich dla osób niepełnosprawnych. W tle znajdują się stoliki oraz regały z zabawkami.
Przy stole siedzi chłopiec i dziewczynka. Przed sobą mają i kolorują kartki przedstawiające osoby niepełnosprawne. Obok kartek leży pudełko z kredkami.
6 dzieci - 2 chłopców i 4 dziewczynki trzymają przed sobą duży plakat wykonany przez przedszkolaki. Plakat złożony jest z pokolorowanych ilustracji przedstawiających osoby niepełnosprawne. Na środku znajduje się napis "niepełnosprawność w kolorach". Dzieci znajdują się w szatni. W tle widać kwiaty oraz pracę dzieci powieszone na tablicy.

Dzień Babci i Dziadka

Dzieci stoją obok siebie i śpiewają piosenkę. W tle ustawiony jest granatowy parawan na którym znajduje się napis DZIEŃ BABCI I DZIADKA, Na jego bocznych częściach wiszą bukiety papierowych kwiatów. Na środkowej części znajdują się papierowy chłopiec i dziewczynka trzymający serce z napisem kochamy Was. Tło udekorowane jest serduszkami.

W środę 24 stycznia obchodziliśmy Dzień Babci i Dziadka. Z tej okazji przedstawiliśmy krótki program artystyczny. Po zakończonym występie wręczyliśmy dziadkom własnoręcznie zrobione laurki oraz zaprosiliśmy babcie i dziadków na słodki poczęstunek, przygotowany przez rodziców, aby w szczególny sposób okazać naszym bliskim szacunek i po raz kolejny podziękować za miłość, cierpliwość i zrozumienie.

Dzieci stoją obok siebie i trzymają przed sobą własnoręcznie zrobione laurki -kolorowe kartki z kwiatami wykonanymi z bibuły i papilotek oraz odbitymi dłońmi i pokolorowany mi donicami. W tle ustawiony jest granatowy parawan. Na jego bocznej części widnieje napis Dzień, pod którym wisi bukiet papierowych kwiatów. Na środkowej części widnieje napis babci i, pod którym znajdują się papierowy chłopiec i dziewczynka trzymający serce z napisem kochamy Was. Tło udekorowane jest serduszkami.
Dzieci stoją w parach chłopiec - dziewczynka naprzeciw siebie. Tańczą i klaszczą. W tle ustawiony jest granatowy parawan. Na jego bocznej części widnieje napis Dzień, pod którym wisi bukiet papierowych kwiatów. Na środkowej części widnieje napis babci i, pod którym znajdują się papierowy chłopiec i dziewczynka trzymający serce z napisem kochamy Was. Tło udekorowane jest serduszkami.
Dzieci stoją w parach chłopiec - dziewczynka naprzeciw siebie. Tańczą i klaszczą. W tle ustawiony jest granatowy parawan. Na jego bocznej części widnieje napis Dzień, pod którym wisi bukiet papierowych kwiatów. Na środkowej części widnieje napis babci i, pod którym znajdują się papierowy chłopiec i dziewczynka trzymający serce z napisem kochamy Was. Tło udekorowane jest serduszkami.
 Dzieci stoją obok siebie i trzymają przed sobą własnoręcznie zrobione laurki -kolorowe kartki z kwiatami wykonanymi z bibuły i papilotek oraz odbitymi dłońmi i pokolorowany mi donicami. W tle ustawiony jest granatowy parawan. Na jego bocznej części widnieje napis Dzień, pod którym wisi bukiet papierowych kwiatów. Na środkowej części widnieje napis babci i, pod którym znajdują się papierowy chłopiec i dziewczynka trzymający serce z napisem kochamy Was. Tło udekorowane jest serduszkami.
Jeszcze raz wszystkim Babciom i Dziadkom życzymy wszystkiego najlepszego!

Dokarmiamy ptaki

Kontynuując temat radzenia sobie zwierząt podczas zimy wykonaliśmy pracę plastyczną pt. Karmnik dla ptaków.

6 dzieci siedzi przy stole. Chłopiec koloruje sylwety ptaków. 4 dzieci samodzielnie wycina pokolorowane wcześniej sylwety ptaków. Na środku stołu stoi pojemnik z kredkami.
4 dzieci siedzi przy stole i kolorują sylwety ptaków. Na środku stołu stoi pojemnik z kredkami.
Zdjęcie przedstawia prace dzieci. Prace przedstawiają ptaki wykonane z kolorowych, papierowych kół
Zdjęcie przedstawia prace dzieci. Prace przedstawiają ptaki wykonane z kolorowych, papierowych kół
Zdjęcie przedstawia prace dzieci. Prace przedstawiają ptaki wykonane z kolorowych, papierowych kół
Na tablicy korkowej wiszą prace dzieci. Prace przedstawiają kolorowe ptaki siedzące w karmniku.
Na tablicy korkowej wiszą prace dzieci. Prace przedstawiają kolorowe ptaki siedzące w karmniku.
Na tablicy korkowej wiszą prace dzieci. Prace przedstawiają kolorowe ptaki siedzące w karmniku.

Ptaki zimą

Dzieci siedzą tyłem do zdjęcia, w sali na podłodze. Przed nimi stoi tablica multimedialna na ekranie której wyświetlony jest film Kazio i ptaki zimą.

W pierwszym tygodniu stycznia rozmawialiśmy o zimie i ptakach, zimujących w Polsce. Obejrzeliśmy film edukacyjny "Kazio i ptaki zimą", z którego dowiedzieliśmy się, jakie ptaki zimują w Polsce i w jaki sposób możemy im pomagać przetrwać mroźne dni. Oglądaliśmy i dotykaliśmy ziarenek, przeznaczonych dla ptaków, które później umieściliśmy w zbudowanym przed nas karmniku. Podczas zabawy ruchowej zmieniliśmy się w wybrane ptaki i lataliśmy tak, jak one. Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną, przedstawiająca gila.

Na podłodze siedzą 3 dziewczynki i 2 chłopców. Przed nimi stoi żółta miseczka z ziarnami dla ptaków. Jedna dziewczynka trzyma w dłoni ziarenko.
Dzieci biegają po sali. Ręce mają ułożone jak skrzydełka ptaków.
5 dzieci siedzi przy stole. Przed nimi leżą kartki z szablonami gila. Na środku stołu stoi pojemnik z kawałkami czerwonej bibuły i kleje. Dzieci przyklejają czerwona bibułę na brzuszek ptaszka.
Dwóch chłopców stoi obok siebie w sali. W rękach trzymają sznurki, na których zawieszony jest karmnik z ziarenkami wykonany z plastikowej butelki.
Na stole leży 12 prac wykonanych przez dzieci. Na rysunkach widać pokolorowane go kredkami gila z wyklejonym na czerwono fragmentami bibuły brzuszkiem.
Na stole leży 7 prac wykonanych przez dzieci. Na rysunkach widać pokolorowane go kredkami gila z wyklejonym na czerwono fragmentami bibuły brzuszkiem.

Mikołaj

W środę 20 grudnia ćwiczyliśmy nasze dłonie wycinając i wyklejając portret Świętego Mikołaja.

Przy stole siedzi 4 chłopców i 2 dziewczynki. Na środku stołu stoi pudełko z kawałkami czerwonej bibuły. Wszystkie dzieci trzymają obrazek przedstawiający portret Mikołaja i wycinają, bo liniach jego brodę.
Dziewczynka i chłopiec siedzą w przy stole i wycinają brodę Świętego Mikołaja. Na środku stołu stoi pudełko z kawałkami czerwonej bibuły. W tle widać pozostałe dzieci, siedzące przy stole i wykonujące swoje prace.
Na stole leży 8 rysunków przedstawiających portrety Świętego Mikołaja. Czapka Mikołaja wyklejona jest czerwona bibułą a jego broda pocięta na paski.

Spotkanie świąteczne z rodzicami

We wtorek 19 grudnia w naszej grupie i w grupie Serdecznych Sarenek odbyło się spotkanie świąteczne. Wspólnie zatańczyliśmy oraz zaśpiewaliśmy piosenki o tematyce świątecznej i zimowej. Podczas spotkania odbyła się również uroczystość pasowania na przedszkolaka najmłodszych dzieci. Po części artystycznej nadszedł czas na poczęstunek. Nasze spotkanie było świetną okazją do wspólnego spędzenia czasu w miłej atmosferze. Wspólnie kolorowaliśmy obrus z rodzicami i rozmawialiśmy.

Dzieci ustawione w półkolu śpiewają piosenkę. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, papierowymi śnieżynkami i papierową, ozdobioną choinką.
Dzieci stoją parami, skierowane twarzą do siebie i klaszczą. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, papierowymi śnieżynkami i papierową, ozdobioną choinką.
Dzieci stoją parami, skierowane twarzą do siebie i klaszczą. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, papierowymi śnieżynkami i papierową, ozdobioną choinką.
2 dziewczynki i chłopiec stoją obok siebie. Przed nimi kuca Pani trzymająca w rękach niebieską, papierową kredkę oraz przewiązane czerwoną kokardką zrolowaną kartkę. Dzieci pomagają rozwiązać kokardę. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami i papierową ozdobioną choinką. Pozostałe dzieci siedzą na podłodze.
2 dziewczynki i chłopiec stoją obok siebie. Obok nich i przed nimi stoi Pani i przykłada niebieską, papierową kredkę do ramienia dziewczynki. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, śnieżynkami i szyldem z napisem pasowanie. Pozostałe dzieci siedzą na podłodze.
2 dziewczynki i chłopiec stoją obok siebie. Przed nimi stoi Pani i przykłada niebieską, papierową kredkę do ramienia chłopca. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, śnieżynkami i szyldem z napisem pasowanie. Pozostałe dzieci siedzą na podłodze.
2 dziewczynki i chłopiec stoją obok siebie. Obok nich i przed nimi stoi Pani i przykłada niebieską, papierową kredkę do ramienia dziewczynki. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, śnieżynkami i szyldem z napisem pasowanie. Pozostałe dzieci siedzą na podłodze.
2 dziewczynki i chłopiec stoją uśmiechnięci z biletami na głowie. Obok nich stoi pani. W tle ustawiony jest granatowy parawan udekorowany świątecznymi lampkami, śnieżynkami i szyldem z napisem pasowanie. Pozostałe dzieci siedzą na podłodze.

Zmysłowisko

W piątek 8 grudnia nasze przedszkole odwiedziła pani Karolina, która opowiedziała o zmysłach. Poznaliśmy narządy zmysłu: smaku, węchu, słuchu, wzroku i dotyku, za które odpowiada mózg. Rozwiązaliśmy zagadki słuchowe, sprawdziliśmy, jak wygląda język. Okazało się, że nasz wzrok jest doskonały, szybko odnajdywaliśmy obrazki. Poradziliśmy sobie podczas rozpoznawania zapachu, szczególnie podobał nam się zapach czekolady. Zmysł dotyku wykorzystaliśmy podczas dotykania miękkiego koca, kamieni oraz zimnych gwiazdek. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy elementy do własnej gry.

Pięcioro dzieci kuca na podłodze i podnosi obrazek.
Kobieta klęczy na podłodze i trzyma się za uszy, przed nią jest głowa lalki.
Przy stoliku siedzi dwóch chłopców. Chłopiec w czerwonej bluzce układa przed sobą kartoniki.

Sala zabaw "Sensorysie"

Dzieci bawią się w podświetlonej na czerwono sali z plastikowymi kulkami.

We wtorek 5 grudnia wszyscy poszliśmy do sali zabaw "Sensorysie". Wzięliśmy udział w warsztatach kreatywnych, podczas których każdy z nas miał możliwość stworzyć swoje własne mydełko. Podczas, gdy nasze pracy zastygały, świetnie bawiliśmy się na sali zabaw, skacząc w kulkach, zjeżdżając lub budując z klocków.

Chłopiec spaceruje na podwieszonych niebieskich płytach w kształcie chmur.
6 dziewczynek bawi się w strefie z plastikowymi kulkami. 2 z nich próbuje się wspinać po ściance wspinaczkowej.
5 dzieci buduje dom z białych i granatowych kwadratowych klocków. Jeden chłopiec stoi w środku i się śmieje a pozostałe dzieci budują ściany.
Dzieci znajdują się w strefie z kwadratowymi materiałowymi klockami i budują wieże. Na zdjęciu widać 2 dziewczynki i 2 chłopców.
Dzieci ubrane w żółte fartuszki siedzą przy stoliku. Na środku stoi talerz z ziarnami kawy, różnymi kwiatkami i sypkimi materiałami. Każde dziecko przed sobą ma kolorową silikonową foremkę. Dzieci wypełniają foremki sypkimi materiałami.
Dzieci ubrane w żółte fartuszki siedzą przy stoliku. Na środku stoi talerz z ziarnami kawy, różnymi kwiatkami i sypkimi materiałami. Każde dziecko przed sobą ma kolorową silikonową foremkę. Dzieci wypełniają foremki sypkimi materiałami.
Dzieci ubrane w żółte fartuszki siedzą przy stoliku. Na środku stoi talerz z ziarnami kawy, różnymi kwiatkami i sypkimi materiałami. Każde dziecko przed sobą ma kolorową silikonową foremkę. Dzieci wypełniają foremki sypkimi materiałami.
Dzieci ubrane w żółte fartuszki siedzą przy stoliku. Na środku stoi talerz z ziarnami kawy, różnymi kwiatkami i sypkimi materiałami. Każde dziecko przed sobą ma kolorową silikonową foremkę. Dzieci wypełniają foremki sypkimi materiałami.
Dzieci ubrane w żółte fartuszki siedzą przy stoliku. Na środku stoi talerz z ziarnami kawy, różnymi kwiatkami i sypkimi materiałami. Każde dziecko przed sobą ma kolorową silikonową foremkę. Dzieci wypełniają foremki sypkimi materiałami. Jeden chłopiec trzyma przed sobą kostkę glicerynowej bazy.

Wędrówka wody

W ostatnim tygodniu listopada omawialiśmy tematy związane z pogodą oraz wodą. Oglądaliśmy film edukacyjny o występowaniu wody w przyrodzie, kolorowaliśmy i wycinaliśmy krople wody oraz robiliśmy deszczowy obrazek przy pomocy kredek, farb oraz słomek.

Dzieci siedzą w sali na podłodze. Przed nimi stoi tablica multimedialna z wyświetloną bajką o wodzie.
Cztery dziewczynki siedzą przy stoliku i kolorują rysunek przedstawiający kroplę wody oraz obieg wody w przyrodzie. Na środku stołu stoi kubek z kredkami.
Na stoliku leży 17 wyciętych i rozłożonych kropli wody. Kropelki są kolorowe i pokolorowane przez dzieci. W środku posiadają rysunki przedstawiające obieg wody w przyrodzie.
Na stoliku leży 17 wyciętych i złożonych kropli wody. Kropelki są kolorowe i pokolorowane przez dzieci.
Na podłodze leży 16 rysunków przedstawiających pokolorowane parasole i padający deszcz namalowany za pomocą rozdmuchiwanej niebieskiej farby.
Dziewczynka i chłopczyk siedzą przy stole i przy pomocy plastikowej słonki rozdmuchują niebieską farbę na kartkach z pokolorowanymi wcześniej parasolami.
2 dziewczynki siedzą przy stole i przy pomocy plastikowej słonki rozdmuchują niebieską farbę na kartkach z pokolorowanymi wcześniej parasolami.

Międzynarodowy Dzień Niewidomych

Dnia 13 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Niewidomych. W związku z tym, w piątek 24 listopada rozmawialiśmy na ten temat. Dowiedzieliśmy się, jak takie osoby radzą sobie w codziennym życiu i co pomaga im w funkcjonowaniu. Postanowiliśmy sprawdzić nasz słuch i orientację, dlatego zgadywaliśmy dźwięki puszczane z głośnika, bawiliśmy się w zabawę "Kto to powiedział?" oraz w "Ciuciu babkę". Wybraliśmy się nawet na krótki spacer zasłaniając nasze oczy. Na koniec malowaliśmy żółte pasy dla niewidomych.

Pani w beżowym swetrze pokazuje dzieciom zdjęcie, na którym widać żółte pasy dla niewidomych.
Dzieci siedzą w dwóch rzędach. Przed nimi stoi Pani, która jest do nich zwrócona twarzą i chłopiec odwrócony do reszty grupy plecami.
Pani prowadzi za rękę chłopca w opasce na oczach między stolikami.
Dzieci siedzą w grupie. Chłopiec w czarnej bluzie ma zasłonięte oczy opaską. Pani kieruje chłopca w opasce, w którą stronę ma iść.
Dzieci przy stoliku kolorują na żółto obrazek pasów dla niewidomych.
Grupa dzieci stoi z zasłoniętymi oczami przez opaski.

Przedszkolaki na start

W czwartek 6 listopada odbyły się ostatnie zajęcia sportowe. Po rozgrzewce każdy wziął udział w konkurencjach sportowych, które świetnie wykonaliśmy. Na zakończenie każdy otrzymał pamiątkowy dyplom oraz medal.

Dzieci w strojach sportowych stoją w odstępach od siebie, ręce mają wzniesione w górę.
Dzieci stoją na ugiętych nogach w rozkroku, ręce mają z boku.
Dzieci siedzą na podłodze, na szyjach mają zawieszone medale – serduszka, w dłoniach trzymają dyplomy.

Teatr

W środę 15 listopada nasza sala zamieniła się w scenę. Pani Hania wykorzystała koc, z którego powstała scena oraz nasze zabawki. Obejrzeliśmy bajkę o księżniczce, która była smutna, bo nie miała przyjaciół. Księżniczce pomogła żabka, która zaprosiła zwierzęta na przyjęcie. Od tej chwili księżniczka była szczęśliwa, spotykała się ze swoimi przyjaciółmi. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak zwykłe przedmioty można inaczej wykorzystać: koc stał się peleryną, a za chwilę były to skrzydła ptaka. Na zakończenie ćwiczyliśmy sceniczny ukłon.

Dzieci siedzą na podłodze, przed nimi widać niebieski koc rozwieszony między dwoma krzesłami. Na kocu ułożona jest lalka i żabka. Z lewej strony pojawia się różowa pacynka zajączek.
Przed dziećmi siedzącymi na podłodze stoi chłopiec z narzuconym żółtym kocem, na twarzy ma założoną czapeczkę urodzinową.
Dzieci stoją i wykonują ukłon: jedną rękę mają położoną na brzuchu, a drugą za sobą.

Mieszkańcy mórz

Sześć rysunków przedstawia morskie stworzenia: meduzy, ryby, ośmiornice.

Żółwie

Świat podwodny to nie tylko ryby, poznaliśmy również żółwie. Po poznaniu ich budowy sami wykonaliśmy żółwie z plasteliny. Wykleiliśmy również tacki papierowe niebieską krepiną, by naszym żółwikom było przyjemnie.

Dwóch chłopców siedzi przy stole, przed nimi leżą podkładki na których lepią z plasteliny.
Dziewczynka wykleja tackę niebieską krepiną, chłopiec smaruje tackę klejem.

Rybki

Wyklejaliśmy kształt rybki kolorowymi kółkami, dorysowywaliśmy linie na płetwach i ogonie.

Dwójka dzieci siedzi przy stoliku. Jedno przykleja kółka, drugie flamastrem dorysowuje linie na płetwie ryby.
Czworo dzieci siedzi przy stoliku i przykleja kolorowe kółka wypełniając tułów ryby.
Ułożonych jest jedenaście prac plastycznych. Narysowany kształt ryby wypełniony jest kolorowymi kółkami, na płetwach i ogonie są dorysowane linie.

Akwarium

W akwarium widać kamyki, statek, roślinę oraz rybkę.

We wtorek 24 października pani Hania przyniosła rybkę mieczyka, którą umieściliśmy w kuli. Dowiedzieliśmy się, jak należy przygotować akwarium: wsypać kamienie, ustawić roślinę, wlać wodę. Zobaczyliśmy, do czego służy filtr oraz jak jest zbudowany. Gdy akwarium było gotowe, pani Hania wpuściła do niego rybkę.

Na tacy ustawiona jest kula napełniona wodą. Osoba dorosła siatką akwarystyczną wyławia rybę z plastikowego pojemnika.
Dzieci siedzą na podłodze, obserwują jak kobieta wlewa wodę do szklanej kuli- akwarium.
Akwarium ustawione jest na półce, przed nią stoi dwoje dzieci i je obserwuje.

Historia o Antku

W piątek 20 października w ramach kolejnego modułu z programu „Każdy z nas ma supermoc”, razem z pozostałymi grupami wspólnie oglądaliśmy scenkę, którą zaprezentowała nam Pani Hania. Była to historia o Antku, który przez swoją nieuwagę zniszczył ptaszkowi gniazdo. Zasmucił się, ale na szczęście znalazł rozwiązanie, by je naprawić. Wspólnie rozmawialiśmy o emocjach, jakie towarzyszyły bohaterom i ustaliliśmy kolejność zdarzeń. Bawiliśmy się w zabawę „Wolno-szybko”, uważnie słuchając melodii. Na koniec już w swoich grupach, kolorowaliśmy i numerowaliśmy ilustracje do historii o Antku.

Dzieci siedzą na podłodze i obserwują panią w czapce, która się schyla.
Dzieci siedzą na podłodze i obserwują panią w czapce, która się schyla do gniazda dla ptaszka pluszowego.
Dzieci stoją na podłodze i obserwują panią, która stoi nieruchomo.
Dzieci stoją w sali i ruszają się na boki.
Dzieci siedzą na podłodze i obserwują panią, która pokazuje im kartkę z ilustracją.
Na podłodze stoi czwórka dzieci, która w dłoniach przy twarzy trzyma kartki z ilustracjami.
Dziewczynka i chłopiec siedzą przy stoliku i kolorują kolorowankę z chłopcem
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku i koloruje jedną kolorowankę.
Piątka dzieci siedzi przy stoliku i koloruje kolorowanki.

Podwodny świat

W drugiej połowie października zaczęliśmy poznawać świat podwodny: obejrzeliśmy filmy przyrodnicze, fragment filmu "Gdzie jest Nemo?". Oglądaliśmy muszle i bursztyny, wsłuchiwaliśmy się w szum morza. Układaliśmy rybki według wielkości. Malowaliśmy rybki, wykonane z rolek po papierze toaletowym. Następnie rybki wykorzystaliśmy do tworzenia akwarium.

Wokół stolika stoją dzieci, chłopiec układa rybki od najmniejszej do największej.
Dwoje dzieci siedzi przy stoliku i pędzelkiem maluje rybki.
Chłopiec przykłada do ucha muszlę.
Dziewczynka kładzie na żółtej krepinie muszlę.
Dwie dziewczynki rozkładają żółtą krepinę na blacie odwróconego stołu.
Dzieci stoją przed akwarium i oglądają zawieszone na sznurkach rybki.

W stajni na Kępie

We wtorek 17 października wybraliśmy się z pozostałymi grupami na wycieczkę autokarową. Pojechaliśmy do Stajni na Kępie. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda stajnia, poznaliśmy różne rodzaje koni i ich maści. W grupach tworzyliśmy własne kolorowe konie. Każdy z nas był odpowiedzialny za daną część konia. Następnie zjedliśmy drugie śniadanie i mogliśmy przystąpić do zwiedzania kolejnych miejsc. Udaliśmy się do stajni, gdzie Pani ustaliła zasady i omówiła z nami wygląd rzeczy, potrzebnych do zadbania o konie. Mogliśmy spróbować nakarmić konia marchewką, oczywiście Pani nam w tym pomagała. Wzięliśmy udział w zabawie terenowej, gdzie odszukiwaliśmy rzeczy, wpierw rozwiązując zagadki. Na sam koniec zjedliśmy kiełbaski i jeździliśmy na koniach. To był naprawdę udany dzień.

Przed siedzącymi dziećmi stoi pani, w dłoni trzyma zielony pojemnik z owsem.
Dzieci chodzą w boksie dla konia po sianie.
Chłopiec stoi na trawie, w dłoniach trzyma uzdę.

Zabawy w sali

Trzej chłopcy bawią się małymi klockami przy stoliku
Dwie dziewczynki bawią się klockami przy stoliku
Dwóch chłopców bawi się klockami i samochodami na podłodze
Dziewczynka, chłopiec i pani grają w "Literkowy mix" przy stoliku
Dwie dziewczynki bawią się lalkami, autem i innymi akcesoriami przy stoliku
Jedna dziewczynka siedzi na dużej poduszce i bawi przy przy zabawkowej kuchence, druga dziewczynka układa duże klocki na podłodze

Na placu zabaw

We wtorek 10 października wybraliśmy się na osiedlowy plac zabaw, gdzie świetnie spędziliśmy czas korzystając z tamtejszego sprzętu. Było energicznie, wesoło i bezpiecznie.

Dzieci bawią się wspinając się i przechodząc po sprzęcie terenowym
Dzieci bawią się na sprzęcie terenowym
Dzieci grają na planszy ziemnej
Dwoje dzieci bawi się na pochylni
Dzieci bawią się na sprzęcie terenowym
Chłopiec przechodzi górą po sprzęcie terenowym, nauczyciel go asekuruje
Trzech chłopców siedzi na ławce i machają rękami
Dzieci bawią się na sprzęcie terenowym
Dzieci bawią się na sprzęcie terenowym

Zabawy na boisku

Czas na boisku umilamy sobie różnymi konkurencjami, uczymy się współdziałać, pomagać młodszym dzieciom.

Krążki leżą na trawie, dzieci chodzą na czworaka.
Dzieci stoją w kole i podają sobie zielone, żółte i pomarańczowe kółka.
Przy żółtym krążku stoi szóstka dzieci.

Sygnalizacja świetlna

Na czarnym tle kartki widać koła przedstawiające światła czerwone i zielone. Koła wyklejane są kawałkami krepiny.

Numer 112

Podczas realizacji tematu „Jesteśmy bezpieczni” utrwalaliśmy numer alarmowy mówiąc tekst:

Jeden nos,
jedne usta,
dwoje oczu.

Wybieraliśmy numer na telefonie, wykonanym z klocków. Każdy z nas pokolorował swój telefon.

Przed chłopcem leży telefon wykonany z klocków, lewą dłonią przyciska cyfrę 2.
Troje dzieci siedzi na podłodze, przed środkową dziewczynką leży telefon wykonany z klocków z naklejonymi cyframi. Dziewczynka przyciska cyfrę 1.
Przy stoliku siedzi pięcioro dzieci, które kolorują telefon komórkowy.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Gabrysia

za ryzę papieru.

Serdecznie dziękujemy

Rodzicom Marysi

za  drewniane klocki i ryzę papieru.

Międzynarodowy Dzień Niesłyszących

Przy stole siedzą 4 dziewczynki. Na wysokości twarzy trzymają swoje prace przedstawiające znak "love" w języku migowym.

W ramach projektu "Każdy z nas ma supermoc", dowiedzieliśmy się co oznacza niepełnosprawność słuchowa. Słuchaliśmy ciszy, by choć trochę uzmysłowić sobie, jak czują się osoby niesłyszące. Dowiedzieliśmy się jak możemy porozumiewać się z osobą niesłyszącą i poznaliśmy kilka zwrotów w języku migowym. Ćwiczyliśmy nasze palce podczas zabawy paluszkowej oraz rozwijaliśmy wyobraźnię podczas kalamburów. Na koniec dzieci wykonały pracę plastyczną i z wyciętych dłoni utworzyły napis love.

Dzieci oraz nauczycielka siedzą w sali w kole. Wszyscy trzymają ręce przed sobą i głaszczą swoje dłonie w ramach zabawy paluszkowej.
Dzieci oraz nauczycielka siedzą w sali w kole. Wszyscy mają podniesioną prawą rękę i dłoń położoną przy czole. Pokazują "cześć" w języku migowym.
Dzieci siedzą w sali w kole. Wszyscy mają podniesioną prawą rękę i dłoń położoną przy czole. Pokazują "cześć" w języku migowym.
Przy stoliku siedzi chłopiec. Przed nim leży wykonana przez niego praca -biala dłoń przyklejona do zielonej kartki. Chłopiec zagina palce aby wskazywały napis love w języku migowym.
Na stole leży 5 prac dzieci - 3 na różowych kartkach i 2 na pomarańczowych. Na kartkach przyklejone są dłonie wycięte z papieru pokazujące znak "love" w języku migowym. Palce mały, serdeczny i środkowy są zagięte do środka.
Przy stoliku siedzą 3 dziewczynki. Przed sobą mają położone swoje prace przedstawiające napis "love". W tle widać inne dzieci siedzące przy stolikach.

Przedszkolaki na start

W trzecim tygodniu września rozpoczęliśmy zajęcia sportowe Przedszkolaki na start. Pani Natalia przypomniała nam obowiązujące zasady. a następnie zaczęliśmy zabawę.

Dzieci siedzą w dwóch rzędach naprzeciw siebie i turlają do siebie piłkę czerwoną i niebieską.
Na podłodze leżą szarfy, na których siedzą dzieci, jedna dziewczynka biegnie.
Troje dorosłych stoi w rozkroku pomiędzy rzędami, w których siedzą dzieci. Dwoje dzieci prowadzi piłkę głowami między nogami dorosłych.

Sprzątanie świata

Przy stoliku siedzi czworo dzieci, przyklejają zielone kawałki krepiny wypełniając narysowany kształt.
Dziewczynka podnosi z podłogi kartkę.
Na stoliku stoją trzy koszyczki z przyklejonymi pojemnikami: żółtym, zielonym i niebieski. Do zielonego pojemnika dziewczynka wkłada kartkę.

Strażnik Miejski przyjacielem dzieci

W czwartek 14 września odwiedziła nas Pani ze Straży Miejskiej oraz maskotka Ryś. Funkcjonariuszka pokazała swój mundur z nadrukami godła Polski oraz herbu Warszawy. Obejrzeliśmy pozostałe wyposażenie: czapka, kamizelka, notes, apteczka, kajdanki, lizak. Utrwaliliśmy numer alarmowy 112.

 Na krzesełku siedzi strażniczka i trzyma na kolanach maskotkę rysia, przed nią siedzą dzieci.
Na krzesełku siedzi strażniczka w ręce trzyma kamizelkę. Na podłodze leżą małe paczki, lizak. Po lewej stronie stoi krzesło z ilustracją strażników, czapka oraz maskotka.
Na macie siedzi dwoje dzieci, chłopiec trzyma w dłoniach kajdanki.